Maar van Leeuwarden naar Stavoren rijden toch ook alleen treinen?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Beetje verneukeratief dat er alleen een trein op het plaatje staat ;p
Da's ook een oplossing ja.quote:
Ga eerst maar eens ontnuchteren danquote:Op zaterdag 25 januari 2014 01:17 schreef b2py het volgende:
Ik zit al vijf minuten met mijn bezopen harses te kijken maar ik zie niks
Dan kom je uit mijn regio! Overigens praten wij hier niet in nummertjes zonder traject en vertrektijdstip. Voor de volgende keerquote:Op zaterdag 25 januari 2014 09:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
dadelijk lekker in de 841 naar Utrecht Centraal
Ah, daar is de kater.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 10:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan kom je uit mijn regio! Overigens praten wij hier niet in nummertjes zonder traject en vertrektijdstip. Voor de volgende keer
Helaas...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Daar is de kater inderdaad
Mijn pa belt me gisteren om iets over half twaalf of ik zin heb in een dagje treinen. Euh sorry pa, maar dat is iets te laat :p
twitter:NS_online twitterde op vrijdag 24-01-2014 om 22:00:32Nijmegen-Den Bosch: op bevel van de brandweer mogen er geen treinen rijden van en naar station Oss. http://t.co/hysDWicrPi #Oss reageer retweet
er zitten er veel meer in die aanzetten tot illegaal gedrag.Beetje hetzelfde als die bisschop die ooit vond dat een arme een brood mag stelen. Maar ja wat wil je dan ook van zo'n krantquote:
Ik heb nog gesuggereerd dat het op zondag wel zou kunnen omdat ik vandaag een date heb met een fles wodka in mijn stamkroeg maar helaas, hij moest en zou vandaagquote:
Dat (en Limburger) was bedoeld om nog extra de nadruk te leggen op het bedroevende niveau van die schijtkrant.quote:
Wat is er vandaag te zien?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 12:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik heb nog gesuggereerd dat het op zondag wel zou kunnen omdat ik vandaag een date heb met een fles wodka in mijn stamkroeg maar helaas, hij moest en zou vandaag
Niet het flauwste idee. Hij wil ertsboten bekijken in Venlo en met de HSL van Rotterdam naar Breda. Ik zal hem zo eens SMS'en (ja, ouwe man zonder smartphone) waar hij uithangt.quote:
Je kan de lading er zo aan de bovenkant inmikken. Scheelt een hoop vertraging van het ijzerschuiven!quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:08 schreef Dr_Flash het volgende:
ertsboten. Hmm. Goed alternatief gebruik voor VIRM. Past vast een hoop in
Ja precies, gewoon zoeen ontspoorwisseltje vlak bij die fabriek neergooien, hoppaaquote:
Yep.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:48 schreef greavy het volgende:
Ik begrijp net dat het directe emailadres geblokkeerd is?
En daarop een typische je-moet-niet-zo-zeuren-reactie:twitter:treinreiziger twitterde op zaterdag 25-01-2014 om 16:15:07Citaat uit mail:"emailadres ns@mailuk.custhelp.com van @NS_online is geblokkeerd.Virtuele assistent is waardeloos,beperkt aantal karakters" reageer retweet
Passende reactie:twitter:NS_online twitterde op zaterdag 25-01-2014 om 16:20:18@treinreiziger Je dient toch echt een e-mail te versturen via onze virtuele assistent Eva. ^IH reageer retweet
twitter:treinreiziger twitterde op zaterdag 25-01-2014 om 16:44:35@NS_online Je moet het klanten natuurlijk ook niet te gemakkelijk maken. Alleen maar lastig als klanten jullie feedback geven. Zo lijkt het. reageer retweet
9035 VKquote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:29 schreef greavy het volgende:
Iemand die hier al ervaring heeft met Metronom?
Bij mij staat volgende week de Metronom op de planning Hannover - Uelzen, Uelzen - Hamburg, Hamburg - Bremen. De eerste ICBerlijn naar Hannover, en terug via Leer - Groningen (Bremen - Leer met de IC), waarna ik naar Hatzum (lokale naam, Wie kent de echte naam?) doorga met Arriva.
Weinig afstandknallen zoals eerst het plan was dus.
Nou, of het echt verschilt met de DB-RE's of dat het wat hetzelfde is. Hoor van sommigen lovende woorden (ivm de extra service), en sommigen zijn minder positief.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:32 schreef Prins_Pils het volgende:
Metronom is prima, maar wat is je vraag precies?
zo'n formuliertje met veel invoervelden en ook een categorie waar de klacht/compliment in valt kan al idd behoorlijk helpen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:12 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit schiet niet op... een simpel contactformulier is veel sneller in te vullen, zeker als het formulier een beetje fatsoenlijk is opgezet waardoor een formfiller zoals LastPass de helft van de velden al kan invullen.
Eva is er zodat @ns_online minder dom overkomt. @ns_online is er zodat Eva minder kunstmatig overkomt.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zo'n formuliertje met veel invoervelden en ook een categorie waar de klacht/compliment in valt kan al idd behoorlijk helpen.
Ik heb meer het idee dat Eva er is om zo weinig mogelijk klachten te krijgen.
en dan te bedenken dat Eva er niets van snapt. Niet geschikt om mee om te gaanquote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Eva is er zodat @ns_online minder dom overkomt. @ns_online is er zodat Eva minder kunstmatig overkomt.
Puicken service inderdaad. Nederige excuses van de hc als de trein een beetje vol is (dat is soms wel een ramp tussen Hamburg en Bremen). Verder precies hetzelfde als de DB-Dosto's, alleen ander kleurtje.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Nou, of het echt verschilt met de DB-RE's of dat het wat hetzelfde is. Hoor van sommigen lovende woorden (ivm de extra service), en sommigen zijn minder positief.
Nu.nl/quote:Treinreizigers verbruiken per maand 42 terabyte via gratis wifi
Nederlanders verstoken per maand ruim 40.000 GB aan data op het wifi-netwerk dat beschikbaar is in intercity's van de NS. Een verdubbeling vergeleken met een jaar geleden.
Dat blijkt uit cijfers die NUtech heeft opgevraagd.
In november 2013, de meest recente gegevens die beschikbaar zijn, werd in totaal meer dan 43.000 GB (ruim 42 TB) verbruikt in de trein. Een jaar geleden was dat nog geen 20.000 GB en eind 2011 zelfs nog maar 6.231 GB.
Dat de totale hoeveelheid verbruikte data groeit, komt vooral door een toename in het aantal sessies op het wifi-netwerk van T-Mobile in de trein. Het gemiddeld aantal verbruikte MB's per sessie is namelijk vrij stabiel en schommelt rond de 11 MB.
3,3 miljoen sessies
Het totaal aantal sessies per maand is in een jaar tijd echter toegenomen met 85,4 procent naar zo'n 3,3 miljoen. Een gemiddelde sessie duurt 55 minuten. Die tijd is afgelopen maanden redelijk stabiel en geeft aan dat internet veel tijdens lange treinreizen wordt gebruikt.
Gratis wifi is sinds maart 2010 beschikbaar in de trein en blijft in ieder geval tot en met april 2014 gratis. Inmiddels heeft de NS alle 365 intercity's uitgerust met gratis wifi. Stoptreinen worden niet uitgerust met internet. Wel is er internet verkrijgbaar op 48 NS-stations. Daar verloopt de verbinding via KPN.
Als je er tussen komtquote:
Die rijden we al, naar Roodeschool en Delfzijl.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Waar blijft de uitgedunde dienstregeling?
Een dag later konden de metro's weer rijden, een paar zakken suiker bleken te helpen. Je moet er maar op komenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Even iets anders: de Londense Victoria Line is vanmiddag getroffen door een grote seinstoring waardoor de metro's op een deel van het traject niet konden rijden. Seinstoringen gebeuren wel eens vaker (zo was er zojuist nog eentje rond Breda), maar de oorzaak van deze was wel erg opmerkelijk te noemen: een aannemer was bezig met de bouw van een nieuw station, maar door een foutje stroomde een flinke hoeveelheid beton de seinzaal in.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helden!quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een dag later konden de metro's weer rijden, een paar zakken suiker bleken te helpen. Je moet er maar op komen
Iets wat altijd gebeurt, 24/7?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
vanaf Utrecht stap je in een stoptrein naar Breukelen.
Eenmaal aangekomen op Breukelen moeten alle passagiers uit de trein, want de trein gaat dan liever zonder passagiers verder.
PHS. (Programma Hoogfrequent Spoorvervoer)quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ja. Het gaat om de stoptrein van Rhenen naar Breukelen, treinserie 7400.
Breukelen is een klein station, dat maakt het grappig om dan de trein uit te stappen en uit te zwaaien.
even later komt er een stoptrein die je verder brengt.
ik vraag me af of wormerveer ook zo'n station gaat worden in de nabije toekomst. het is mij een raadsel waarom daar een perron aan toegevoegd is.
precies. De inhaling van de stoptreinen gaat in Wormerveer plaatsvinden in plaats van in Uitgeest. Het is de enige manier om de frequentie omhoog te krijgen op dat traject zonder te veel te moeten investeren.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:33 schreef b2py het volgende:
[..]
PHS. (Programma Hoogfrequent Spoorvervoer)
die gaat volgens mij gewoon naar een kopspoor stukje verderop om daar te keren wanneer de SPR naar Rotterdam voorbij is dus heel verder gaat die nietquote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
vanaf Utrecht stap je in een stoptrein naar Breukelen.
Eenmaal aangekomen op Breukelen moeten alle passagiers uit de trein, want de trein gaat dan liever zonder passagiers verder.
Keerspoor Molenvliet, dat ligt een rete-eind weg, dit valt wel mee.quote:Op zondag 26 januari 2014 00:36 schreef Prins_Pils het volgende:
Klopt. Al ervaart iedereen dat als 'WAJOO die trein rijdt gewoon verder naar Amsterdam zonder ons!!!1!11!!!!!1!!!' omdat dat keerspoor zo'n rete-eind weg ligt.
Echt hè. Sowieso nooit begrepen waarom "wifi" ingebouwd is. Blijkbaar niets geleerd van het debacle van de telefoons in de trein in de jaren '90. Als men dan toch zonodig moet internetten werkt 4G/3G werkt veel beter en makkelijker. Om de kosten hoeft men het ook niet te laten.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:10 schreef greavy het volgende:
Mijn KPN 3G is vaak sneller als het WiFi in de trein inderdaad
Op de laptop wil ik het nog wel eens gebruiken, maar als het te traag is pak ik mijn hotspotfunctie
Nee, zo noemen we het nietquote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dit zullen we maar laaghangend fruit noemen...
Of Schothorst, ook zo'n eind weg.quote:Op zondag 26 januari 2014 06:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Keerspoor Molenvliet, dat ligt een rete-eind weg, dit valt wel mee.
Probeer de VS tarieven eensquote:Op zondag 26 januari 2014 10:01 schreef arkkey het volgende:
(zijn er nog landen met duurdere data dan NL?
Wellicht al in voorbereiding op het plan om het daadwerkelijk gereisde traject in rekening te brengen. Hengelo-Roermond wordt dan niet meer via Goor en Venray berekend, maar via Amersfoort en Eindhoven.quote:Op zondag 26 januari 2014 10:34 schreef Fixers het volgende:
Vraagje over een reisadvies wat ik krijg van de reisplanner: Naar mijn weten is het niet toegestaan je begin- of eindstation voorbij te reizen. Maar voor Hilversum Mediapark - Zaandam geeft de planner op dat je terug kan steken via Hilversum en daar de intercity nemen richting Amsterdam (die Mediapark voorbijrijdt). Het vinkje bij 'reisadvies voor jaarkaart' staat uit.
Mag dit tegenwoordig? Dat scheelt me dan nogal eens lang boemelen in stoptreinen.
Jep, in Zutphen zit er in ieder geval nu een sticker op de automaat dat de tarieven sinds december standaard via de kortste route berekend worden.quote:Op zondag 26 januari 2014 13:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh is de geneuzel weer teruggedraaid? Mooi. Het was in ieder geval jarenlang met omreis.
Straks niet meer:quote:Op zondag 26 januari 2014 13:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het snelste of kortste traject mag je ook gewoon reizen. Hengelo-Roermond wordt sowieso niet via Goor berekend en er heeft zelfs een briefje op de automaat gehangen dat je dan via Goor moest kiezen, zelfs Hengelo-Zutphen wordt via Deventer berekend bij de NS-automaat.
wel als je via Almelo - Deventer - Zwolle reist, dan is altijd een deel van de reis via het NS-netwerkquote:Op zondag 26 januari 2014 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een kul zeg. "de snelle Intercity via Den Bosch" doet er precies even lang over als de "langzamere stoptrein van Veolia". En Groningen - Leeuwarden rijdt natuurlijk geen enkele mongool met NSMeer betalen, meer overstappen EN langer onderweg zijn ja doei.
En Almelo - Mariënberg of Mariënberg - Zwolle KAN niet eens "met het NS-netwerk"
en altijd een deel nietquote:Op zondag 26 januari 2014 14:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wel als je via Almelo - Deventer - Zwolle reist, dan is altijd een deel van de reis via het NS-netwerk
klopt, maar op deze manier kan de NS altijd een deel pakken. Het verrekt niet dat het een enorme omweg is en zoveel meer kostquote:
Op de automaten hangt nu iig deze sticker:quote:Op zondag 26 januari 2014 13:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het snelste of kortste traject mag je ook gewoon reizen. Hengelo-Roermond wordt sowieso niet via Goor berekend en er heeft zelfs een briefje op de automaat gehangen dat je dan via Goor moest kiezen, zelfs Hengelo-Zutphen wordt via Deventer berekend bij de NS-automaat.
Er hangt niks?quote:Op zondag 26 januari 2014 14:22 schreef arkkey het volgende:
[..]
Op de automaten hangt nu iig deze sticker:
[ afbeelding ]
Iemand enig idee wanneer 'straks' precies is?quote:Op zondag 26 januari 2014 13:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Straks niet meer:
[ afbeelding ]
Uit http://locov.nl/Images/Lo(...)14_tcm311-345110.pdf
Scan eens in?quote:Op zondag 26 januari 2014 14:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Bwoooh Ziggy! Heb je deze week in de NVBS-kalender gezien? Seinen, seinen en nogeens seinen!
Inderdaad, want ik heb dat ding natuurlijk niet.quote:
Ik zie nu trouwens opeens Samsom van Gert voor me... was dat de bedoeling?quote:
Is een bugjequote:Op zondag 26 januari 2014 10:34 schreef Fixers het volgende:
Vraagje over een reisadvies wat ik krijg van de reisplanner: Naar mijn weten is het niet toegestaan je begin- of eindstation voorbij te reizen. Maar voor Hilversum Mediapark - Zaandam geeft de planner op dat je terug kan steken via Hilversum en daar de intercity nemen richting Amsterdam (die Mediapark voorbijrijdt). Het vinkje bij 'reisadvies voor jaarkaart' staat uit.
Mag dit tegenwoordig? Dat scheelt me dan nogal eens lang boemelen in stoptreinen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | <Stop> <StopCode>hvs</StopCode> <StopServiceCode>1552</StopServiceCode> <Arrival>2014-01-16T15:37:00+0100</Arrival> <Departure>2014-01-16T15:38:00+0100</Departure> <prognose>41</prognose> <punctualiteit moment="aankomst">91.7</punctualiteit> </Stop> <Stop> <StopCode>hvsn</StopCode> <StopServiceCode>1552</StopServiceCode> </Stop> <Stop> <StopCode>bsmz</StopCode> <StopServiceCode>1552</StopServiceCode> </Stop> |
Jij bent lief en aandoenlijk Monoquote:Op zondag 26 januari 2014 15:54 schreef Monopoly het volgende:
Ik heb het wel vaker gedaan dat terugsteken, nooit gezeik mee gehad.
quote:Op zondag 26 januari 2014 15:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zie nu trouwens opeens Samsom van Gert voor me... was dat de bedoeling?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |