DeaDLocK2K | woensdag 22 januari 2014 @ 19:12 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe! ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen
| |
Peter | woensdag 22 januari 2014 @ 19:14 |
Als deze wissels ineens 10 jaar korter mee blijken te gaan dan de voorgangers, dan is er met het ontwerp van het wissel of de kwaliteit van het materiaal iets mis. Wat dan de reden en het proces is geweest voor dit type te kiezen is dan een onderzoek waard. | |
Mr_Klaasje | woensdag 22 januari 2014 @ 19:16 |
In de spoorsector mag niets voordat het uitgebreid is onderzocht. Ga er dus maar vanuit dat ze het vooraf niet konden weten. | |
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 19:18 |
| |
James1988 | woensdag 22 januari 2014 @ 19:21 |
Siemens heeft een nieuwe loc (BR189) geleverd aan de Oostenrijkse Steiermarkbahn. De loc zal gebruikt gaan worden voor goederentreinen tussen Oostenrijk, Duitsland en Nederland.![]() Nu is dit op zich nog niet zo bijzonder, maar vanaf 2015 zal een nieuwe Taurus (nummer 1216.961 voor de nummertjesfreaks) deze diensten gaan overnemen. Dat is wel bijzonder, want de Taurussen hebben tot op heden geen toelating in Nederland. Bron: Siemens op Facebook [ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 22-01-2014 19:30:21 ] | |
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 19:25 |
Taurussen!!!1!! ![]() ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 januari 2014 @ 19:28 |
Mijn beltoon is een Taurus ![]() | |
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 19:30 |
Dat gaat me weer even te ver.. | |
Mr_Klaasje | woensdag 22 januari 2014 @ 19:31 |
Gewoon do-re-mi... | |
Dr_Flash | woensdag 22 januari 2014 @ 19:32 |
Je hoeft metaalmoeheid ook niet te detecteren. Gewoon preventief de hele zooi vervangen als het een leeftijd van X jaar bereikt heeft of als er Y miljoen keer overheen gereden is. | |
Mr_Klaasje | woensdag 22 januari 2014 @ 19:39 |
Dat gebeurt ook.. na een x aantal jaren. Maar dat hoeft niet heel veel te zeggen op zich. | |
JDude | woensdag 22 januari 2014 @ 19:44 |
En zo te zien zijn voor het gemak alle 3600's tot aan Roosendaal(!) aan toe er maar uit geflikkerd. Wat is er mis met omdraaien op het laatste nog wel bereikbare station? | |
James1988 | woensdag 22 januari 2014 @ 19:47 |
Breda - Roosendaal ligt plat vanwege een aanrijding met een persoon, in Breda is bovendien geen keercapaciteit i.v.m. de verbouwing (2 sporen buiten dienst, 3e spoor alleen bereikbaar vanuit Dordrecht). Tussen Tilburg en Zutphen rijdt de 3600 zo te zien wel. Dat er toch treinen zijn opgeheven op de tussenliggende stations komt waarschijnlijk door materieelomlopen enzo. ![]() | |
Litpho | woensdag 22 januari 2014 @ 19:47 |
Zoals de V-250. | |
Dr_Flash | woensdag 22 januari 2014 @ 19:49 |
nog 282.000 wissels onderweg die elk moment inelkaar kunnen storten ![]() | |
Litpho | woensdag 22 januari 2014 @ 19:52 |
Dan wek je de suggestie dat reizigers belangrijker zijn dan omlopen. Ondenkbaar. | |
Mr_Klaasje | woensdag 22 januari 2014 @ 20:25 |
Ik denk dat je schrikt als je de bergen papierwerk die daarvoor zijn verzet ziet en weet wat er aan onderzoeken zijn gedaan. | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 januari 2014 @ 20:33 |
Waar wordt eigenlijk de Intercity Drek Gekeerd? | |
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 20:34 |
Iets ten oosten van Breda. | |
Maegrim | woensdag 22 januari 2014 @ 20:39 |
![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 januari 2014 @ 20:40 |
Merci ![]() | |
James1988 | woensdag 22 januari 2014 @ 20:41 |
Daar kijk ik vanaf mijn zolder op uit. ![]() | |
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 20:42 |
Hoe voel je je daarbij? | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 januari 2014 @ 20:43 |
* Darkwing_Duck heeft over 2 Weken een appartement met uitzicht op de HSL iets ten zuiden van Station MLV ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 22 januari 2014 @ 20:43 |
Je autistenreservaat bedoel je ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 22 januari 2014 @ 20:45 |
Zet maar een timelapse cameraatje achter het raam, lijkt me tof ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 januari 2014 @ 20:46 |
Dat was ook eigenlijk wel het plan...Maar zo een ding ga je natuurlijk nooit erop krijgen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 22 januari 2014 @ 20:46 |
Gefeliciteerd | |
James1988 | woensdag 22 januari 2014 @ 20:48 |
Niet anders dan anders. Ah, gaaf!
![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 januari 2014 @ 20:48 |
Voor de gedesinteresseerde: Het gaat om het stuk spoor tussen de gemeentes Jossigny en Serris ![]() | |
Peterselieman | woensdag 22 januari 2014 @ 20:49 |
James. ik verwacht nu op zijn minst treinenfilmpjes vanaf je zolderkamer met gehannes met de IC defect | |
Dr_Flash | woensdag 22 januari 2014 @ 20:50 |
Hoe een ding waarop? ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 januari 2014 @ 20:52 |
Ik heb zo een netcam, zegmaar rechtstreeks op je router in te pluggen... Maar als je m instelt een foto te nemen als er een trein op het netvlies van het apparaat komt issie al weg voordat ie afdrukt natuurlijk... | |
James1988 | woensdag 22 januari 2014 @ 20:52 |
Dan moet ik eerst even Sloop- en Tuinbouwbedrijf greavy bellen, er staan een paar bomen die in de lente en zomer het zicht belemmeren. | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 januari 2014 @ 20:53 |
Webcam op een stokje? Als vroeger 27MC bakies 5 meter lange antennes hadden kan het ook met een webcam... | |
Peterselieman | woensdag 22 januari 2014 @ 20:54 |
die komt met plezier langs lijkt me | |
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 20:55 |
Gewoon een oude telefoon aan een stroomkabel, in de router en streamen die beelden.! ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 januari 2014 @ 20:57 |
Bovendien, Fles.. een timelaps levert niks op, want op hoeveel fotootjes zal een TGv staan? | |
#ANONIEM | woensdag 22 januari 2014 @ 20:58 |
Serris? ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 januari 2014 @ 21:00 |
Ik was een poosje geleden lid van een OV nieuwsbrief, maar id is gestopt, is dit een doorstart, of een andere? | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 januari 2014 @ 21:02 |
| |
Dr_Flash | woensdag 22 januari 2014 @ 21:02 |
Jonge je hebt er gewoon geen verstand van. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 22 januari 2014 @ 21:03 |
Whoops, had ik overheen gelezen ![]() | |
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 21:05 |
In de tijd dat de IC naar Deventer vanuit Rotterdam na de ochtendspits nog wel knoepertlang doorreed. | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 januari 2014 @ 21:06 |
Ohja, op standje ditiseigenlijkeengewonevideomaardansnelafgedraaid ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 22 januari 2014 @ 21:07 |
Met een interval van 5 minuten heeft het niet veel zin nee ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 januari 2014 @ 21:07 |
Ja, daar dacht ik in eerste instantie aan.... ![]() | |
JDude | woensdag 22 januari 2014 @ 21:09 |
Ik hoorde vandaag nog een conducteur de overstap op de Fyra naar Amsterdam Centraal omroepen. | |
JDude | woensdag 22 januari 2014 @ 21:10 |
Dan fiets ik een paar keer per week vlak langs jouw huis. | |
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 21:25 |
| |
Litpho | woensdag 22 januari 2014 @ 21:37 |
Oh, ik twijfel niet aan het papierwerk. Ik twijfel aan het "dit hebben we niet kunnen weten". | |
Dr_Flash | woensdag 22 januari 2014 @ 21:47 |
ja ik ook. Alsof metaalmoeheid een totaal nieuw fenomeen is. Maar misschien was het wat anders wat wel een totaal nieuw fenomeen was ![]() | |
James1988 | woensdag 22 januari 2014 @ 21:49 |
Inderdaad. De V250 is 3 jaar lang op allerlei manieren door de mangel gehaald in minstens 5 landen, waarbij kilometers papierwerk zijn geproduceerd. Dat dat ding bij de allereerste fikse sneeuwbui alsnog door z'n hoeven zakte mag best opmerkelijk genoemd worden, dat had niet mogen gebeuren. | |
DriekOplopers | woensdag 22 januari 2014 @ 21:54 |
Mja, papier kan niet zo goed tegen vocht. Da's logisch dus. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 22 januari 2014 @ 21:54 |
Ik schrik vooral van de bergen papierwerk die kennelijk volledig zinloos over de V250 geproduceerd zijn. Die lachen de Himalaya gewoon uit. | |
James1988 | woensdag 22 januari 2014 @ 22:00 |
Het probleem met de V250 is niet dat die trein total-loss is, want dat is hij niet. Het probleem is dat NS en NMBS geen vertrouwen meer hebben in AnsaldoBreda (terecht). Over AnsaldoBreda gesproken: finmeccanica wil (alweer) van dat bedrijf af. | |
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 22:01 |
Niet nog steeds? | |
James1988 | woensdag 22 januari 2014 @ 22:07 |
Zo te zien moet het inderdaad 'nog steeds' zijn: http://www.investireoggi.(...)sts-saranno-vendute/ | |
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 22:09 |
Strategic analysis targets high speed rail decision-makers EUROPE: An economic study published on January 21 aims to help determine how best to expand the current European high speed network. Commissioned by Alstom and SNCF from German management consultants Civity, the study formed the basis for a debate entitled ‘The Relevance of High Speed’ held at the European Parliament Salons in Brussels on the same day. Keynote speakers at the debate included Olivier Onidi, Director European Mobility Network at DG MOVE and Silvia-Adriana Ticau, Vice-President of the TRAN Committee. Referring to the European Commission’s 2011 White Paper which envisages tripling of the present route-km of high speed lines by 2030 and completion of ‘a coherent network’ by 2050, the report notes that this would cost ¤300bn to ¤500bn at current prices and would require ‘a threefold increase in the pace of construction, which makes achievement of the plan within the envisaged timeframe rather unlikely’. Targeting European and national policymakers, the study aims to determine the relevance of various high speed line options from a cost, revenue and socio-economic perspective. It takes into account ‘direct system costs’ and external costs, balancing these against benefits defined as ‘commercial revenues, external cost advantages and monetised user benefits from total travel time savings’. A sensitivity analysis is used to pinpoint the levers that have the greatest impact on costs and benefits, but the study also stresses that each corridor should be assessed individually. The study defines the options as building very high speed lines for speeds of 300 km/h and more, constructing medium high speed lines for 250 to 280 km/h, and upgrading conventional lines for 200 to 220 km/h. Given that traffic in existing high speed corridors ranges from 3 million to 39 million trips a year, it seeks to cover a wide range of scenarios and emphasises the significant variations in infrastructure costs implied by the different options. Seven corridors were chosen for further analysis: • München – Wien – Bratislava; • Amsterdam – Berlin – Warszawa – Kyiv; • Bologna – Ljubljana – Salzburg – Wien; • Tallinn – Riga – Kaunas – Warszawa; • Sofia – Bucuresti; • Praha – Warszawa; • Berlin – Praha – Wien – Budapest. Two of these, Amsterdam – Warszawa and Riga – Warszawa, are examined in more detail, concluding in both cases that construction of very high speed lines offers ‘the highest absolute benefit surplus’ calculated as total benefits less total costs, although the highest benefit:cost ratio would be the upgrading option. Bron Interessant, de huidige reistijd Amsterdam - Warschau is 11 uur en 58 minuten met 1 overstap op Berlin Hbf of Ostbf. Krijgen we misschien weer een echte EC. ![]() Het ene uur naar Kyiv, uur daarop naar Talinn en uur daarop naar Budapest. Klaar. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 22-01-2014 22:24:20 ] | |
Socios | woensdag 22 januari 2014 @ 22:24 |
Hallo, sorry dat ik even stoor..., maar heb even een vraag. Er staat al bijna 2 weken een Plan V in de tuin van Leeuwarden. Wat doet deze daar? Het treinstel (nummer niet kunnen lezen) staat al die tijd stil en wordt dus (nog) niet ingezet in de reizigersdienst. Ik word met de dag nieuwsgieriger. | |
b2py | woensdag 22 januari 2014 @ 22:25 |
Ik heb ook een vraag, waar was je zaterdag? | |
remcoP | woensdag 22 januari 2014 @ 22:27 |
In de ijzerschuifomloop daar terecht gekomen en de ns vond het wel best en liet m staan? | |
Peterselieman | woensdag 22 januari 2014 @ 22:29 |
staat er voor instructie aan de machinisten | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 januari 2014 @ 22:38 |
Ik heb ook een vraag, waarom neem je dramatisch afscheid om vervolgens een vraag te stellen voor je eigen gerief? ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 januari 2014 @ 22:42 |
En wederom zitten er verschillen in Dienstregeling tussen de tijden die HAFAS aangeeft, en de downloadbare pdf van de TER zelf ![]() Traject Monaco - Nice | |
Socios | woensdag 22 januari 2014 @ 22:43 |
Bedankt, Peterselieman! | |
Socios | woensdag 22 januari 2014 @ 22:44 |
In mijn 1e klas zetel. | |
Socios | woensdag 22 januari 2014 @ 22:45 |
Had erbij gezegd dat ik eerder dan 2015 terug zou komen als ik het niet volhield. Deze brandende vraag was daar debet aan. | |
James1988 | woensdag 22 januari 2014 @ 22:46 |
Yeah right ![]() Has je wel roggebrood bij je? | |
Peterselieman | woensdag 22 januari 2014 @ 22:50 |
en we hadden nog wel het bier voor je koud gezet | |
remcoP | woensdag 22 januari 2014 @ 22:56 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 22 januari 2014 @ 22:57 |
Jammer figuur ben je ![]() | |
Socios | woensdag 22 januari 2014 @ 23:08 |
Had aangegeven dat ik een zitplaats gereserveerd heb, hè. | |
Socios | woensdag 22 januari 2014 @ 23:09 |
![]() | |
Socios | woensdag 22 januari 2014 @ 23:10 |
Nee, dat ligt in de koelkast; had volkoren boterhammen. | |
Darkwing_Duck | woensdag 22 januari 2014 @ 23:21 |
Salopérie de caténaire! ![]() | |
James1988 | woensdag 22 januari 2014 @ 23:25 |
Gezien de ontwikkelingen van de afgelopen dagen zou ik eerder kiezen voor "Salopérie des aiguillages" ![]() | |
James1988 | woensdag 22 januari 2014 @ 23:27 |
Daarover gesproken...
| |
Peterselieman | woensdag 22 januari 2014 @ 23:35 |
grootste probleem schijnt in het kruiswissel te Sauwerd te liggen die nu maar stapvoets bereden mag worden ... | |
dennistd | woensdag 22 januari 2014 @ 23:35 |
Nu mag Mono op de bus gaan rijden? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 22 januari 2014 @ 23:37 |
Railbussen heeft Arriva inmiddels ook ![]() | |
James1988 | woensdag 22 januari 2014 @ 23:39 |
![]() Probleem opgelost. | |
Dr_Flash | woensdag 22 januari 2014 @ 23:43 |
Dit is wel goeie Saloperie in ieder geval ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 22 januari 2014 @ 23:46 |
waar is dat originele plaatje eigenlijk? Kannievinde ![]() | |
James1988 | woensdag 22 januari 2014 @ 23:48 |
Hierzo: PTA / Treinentopic #675: Deutsche Bahn _O_ | |
Dr_Flash | woensdag 22 januari 2014 @ 23:58 |
Thx ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 23 januari 2014 @ 01:08 |
Nee, Mono mocht met de fantastische snelheid van 5 km/h door de wissels van Sauwerd knallen ![]() | |
dennistd | donderdag 23 januari 2014 @ 07:08 |
Normaal zit je daar op een kilometer of 40/50 als ik het zo inschat? | |
Darkwing_Duck | donderdag 23 januari 2014 @ 08:05 |
Je moet niet gaan schatten, dat deden ze bij Hoofddorp ook ooit eens ![]() Edit: Salopérie chez Village du Tête ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 23 januari 2014 @ 08:52 |
80 als je rechtdoor gaat, krom zal wel 40 zijn. | |
Mr_Klaasje | donderdag 23 januari 2014 @ 09:13 |
Het is een 1:15 kruis. Vmax is dus 80 km/h. Binnenkomend zal die snelheid ook echt wel gehaald worden. Alleen vertrekkend waarschijnlijk niet. Ter indicatie: Onder ATB-EG in 80 km/h gebied is het verschil tussen binnenkomen op geel en op groen al een kleine 30 seconden. Als je nu maar 5 km/h mag/kan rijden wordt het nog veel erger natuurlijk, dan heb je al snel anderhalve tot twee minuten te pakken, dat is erg veel als je kijkt hoeveel marge er is op de nevenlijnen. Al vraag ik mij wel af.. In het dal is er minder materieel nodig voor de treinlengtes. Waarom wordt er dan niet gewoon extra gekruist te Appingedam zodat je gewoon naar Delfzijl kunt rijden? Het is één treinstelletje en één machinist extra. | |
Mr_Klaasje | donderdag 23 januari 2014 @ 09:17 |
Ohja.. Driek, een briefje naar Arriva graag! | |
Mr_Klaasje | donderdag 23 januari 2014 @ 09:22 |
Overigens heel grappig.. Ik stond gister te meten in Appingedam en de treinen waren allemaal te laat en het werd door het enkelspoor steeds erger. Dan zie je dus wat er met een GTW kan met een machinist die daar mee om kan gaan. Binnenjakkeren als een malloot, halteren in 20 seconden (Bij NS duurt de vertrekprocedure al langer) en karren met die handel. | |
Darkwing_Duck | donderdag 23 januari 2014 @ 09:45 |
Het zogeheten duits remmen? ![]() | |
Mr_Klaasje | donderdag 23 januari 2014 @ 09:58 |
Ja, zoiets idd. Vet grappig op een provinciaal stationnetje met een minitreintje. | |
WhiteJoker | donderdag 23 januari 2014 @ 10:15 |
Lol jongetje in de trein, terwijl we van Amsterdam centraal naar Sloterdijk rijden en langs een opstelterrein komen: die treinen rijden niet, ze moeten uitrusten. | |
V2 | donderdag 23 januari 2014 @ 10:23 |
![]() | |
#ANONIEM | donderdag 23 januari 2014 @ 10:25 |
Ik heb mij daar gisteravond ook aan gewaagd. Vertrok met +6 vanuit Delfzijl (was de 1e van de uursdienst, dus ik mocht door). Kwam op Bedum precies op tijd aan. Toen moest ik helaas nog de aanwijzing aan nemen. Flink gassen, en met 5 over de wissels en voorbij Sauwerd weer als de sodemieter gas geven. Ik moest hem wel even flink pakken op Groningen Noord, anders konden de voorste passagiers niet uitstappen ![]() | |
Doc__Zenith | donderdag 23 januari 2014 @ 11:05 |
Ik kon het bijna niet geloven, dat langzaam knipperende lichtbakje boven de blauwbeplakte deur naar de machinist in ICM. Tjonge ![]() | |
Peterselieman | donderdag 23 januari 2014 @ 11:05 |
zelf ook al eens mogen ervaren tussen Groningen en Leeuwarden. Overwegbomen onderweg zoveel mogelijk op tijd sluiten, waardoor de seinen weer uit de stand stop komen en dan op zijn Duits de stations binnen jakkeren. Die ruim 5 minuten vertraging waren binnen mum van tijd verdwenen ![]() | |
DriekOplopers | donderdag 23 januari 2014 @ 11:15 |
Als jij een goede inhoudelijke aanzet wilt mailen, dan brei ik er wel een kop en een staart aan over zoveel mogelijk beperking van reizigershinder. Krijgt Arriva een brief en een bericht op de website. Mail maar: info@voorbeterov.nl. ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 23 januari 2014 @ 11:18 |
In Delfzijl keren we kort, vijf minuten meen ik. Met de SB bij Sauwerd red je dat nooit en bij vertrek in Groningen loop je al vertraging op omdat de Roodeschooler steeds veel te laat binnenkomt (want die krijgt ook SB's voor Baflo en Winsum). Als je keert op Appingedam heb je opeens een kwartier tijd en kun je tenminste op tijd terug. | |
#ANONIEM | donderdag 23 januari 2014 @ 11:21 |
Heb ik in Sri Lanka in actie gezien. Er was iets met het spoor en toen kwam de werkploeg aangereden op zo'n karretje. Toen ze klaar waren heeft onze trein het karretje met werkploeg weer omhoog de berg op getrokken. ![]() | |
Mr_Klaasje | donderdag 23 januari 2014 @ 11:22 |
En als je keert in Appingedam, kan je dus ook extra kruisen op Appingedam als je een treinstelletje en machinist extra inzet. Dan heb je ineens een half uur om Appingedam-Delfzijl v.v. te rijden inclusief kering. | |
GlenSpey | donderdag 23 januari 2014 @ 11:25 |
Helaas is men vaak niet snugger genoeg om de tekst op de deur te lezen en staan er alsnog mensen voor die deur. Erg vervelend als machinist ![]() Hoop dat het helpt ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 23 januari 2014 @ 11:25 |
Extra kruisen? Waarmee en hoe dan, als je niet doorrijdt naar Delfzijl? Vergeet niet dat het een VCVL-station is, je kan alleen rechts binnenkomen. | |
Mr_Klaasje | donderdag 23 januari 2014 @ 11:26 |
Als je alleen rechts binnenkomt dan gaat het kruisen toch goed? Je moet alleen door willen rijden naar Delfzijl. | |
Peterselieman | donderdag 23 januari 2014 @ 11:27 |
Het enige dat je Arriva kunt verwijten is dat ze geen aanvullende bussen inzetten in de spits om reizigers te vervoeren op het traject van/naar Roodeschool | |
Dr_Flash | donderdag 23 januari 2014 @ 11:27 |
en daarom ook op alle zijlijnen ERTMS. Gewoon standaardiseren met die klootzak. | |
Mr_Klaasje | donderdag 23 januari 2014 @ 11:28 |
Als er geen defect is tussen Delfzijl en Appingedam kunnen ze daar prima rijden. Het lijkt erop dat er alleen ritten zijn ingekort vanwege de vertraging, dat kan je oplossen met een extra kruising onderweg. | |
James1988 | donderdag 23 januari 2014 @ 11:29 |
Eens. Hoeft geen ERTMS level 2 te zijn, 1 volstaat waarschijnlijk. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 23 januari 2014 @ 11:29 |
Ja, en dan ga je dus veel te laat terug. Daardoor loopt de vertraging bij iedere slag verder op, tot je met +30 in het pad van de volgende slag rijdt. Geloof me: we hebben gisteren alle kruisingen verlegd, maar we reden na een paar uur daadwerkelijk met +30. | |
bork | donderdag 23 januari 2014 @ 11:36 |
Lekker informele toonzetting van CU2030, niet echt mijn ding ![]() Maar dan weet je/jullie waarom spoor 1 t/m 5 op Utrecht CS dit weekend buiten bedrijf zijn ![]() | |
Mr_Klaasje | donderdag 23 januari 2014 @ 11:39 |
kijk zo.. Dan hoeft Arriva alleen wat meer treintjes en poppetjes in te zetten en kan je toch op tijd richting Groningen rijden. | |
ReisT | donderdag 23 januari 2014 @ 11:59 |
Gevolg is dat de sprinters uit de richting Den Dolder dit weekend allemaal in Overvecht gaan keren, treinen uit Hilversum keren op CS spoor 11. Als ze dat nou net andersom zouden doen was er een mooie aansluiting geweest. | |
bork | donderdag 23 januari 2014 @ 11:59 |
van: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1124556/ Weer ouderwetsch polderen ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 23 januari 2014 @ 12:07 |
Ik snap niet waarom NS die krengen niet gewoon ALLEMAAL vervangt door duidelijkere exemplaren (treinen die volgens de vertrekstaat van 3 vertrekken op m-vr, 3a op zaterdag en 3b op zondag maar in de praktijk gewoon altijd vanaf spoor 3) die niet bij iedere scheet gewijzigd hoeven te worden en daarnaast op papier ipv dat dure plastic, ik schat in dat dat een veel grotere bezuiniging is. | |
#ANONIEM | donderdag 23 januari 2014 @ 12:08 |
Ik denk dat men met digitale schermen veel meer ruimte en duidelijkheid kan bieden. Echter moeten die het wel altijd doen natuurlijk. | |
DeaDLocK2K | donderdag 23 januari 2014 @ 12:12 |
Dit is een bezuinigingsmaatregel. Even daargelaten of ik het eens ben met het weghalen van de vertrekstaten, is niet zo relevant verder. Ik geef een alternatief waarmee (volgens mij) nóg meer bespaard kan worden dan met het weghalen van zoveel vertrekstaten. Dat er dan ook nog digitale dingen zijn zal me een beetje jeuken ![]() | |
DriekOplopers | donderdag 23 januari 2014 @ 12:17 |
Aardige woorden gezegd richting de mensen die deze dagen keihard hebben gewerkt om de wissels te fiksen. http://www.voorbeterov.nl/140116c.php (Los van de beleidsmatige vragen en kritiek die we hebben, maar dat is een ander chapiter.) | |
DeaDLocK2K | donderdag 23 januari 2014 @ 12:24 |
Informeel? | |
Duvel | donderdag 23 januari 2014 @ 12:26 |
Meen je dat? Ik vind het prima omschreven eigenlijk... Ben je al door de Noordertunnel gelopen? Het is daar weer een ouderwetse bende. ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 23 januari 2014 @ 12:36 |
Ik kijk straks even. Nu eten. ![]() | |
bork | donderdag 23 januari 2014 @ 12:40 |
Zal het eens doen ![]() | |
bork | donderdag 23 januari 2014 @ 12:41 |
Smakelijk, van rogge kan je wat mij betreft maar 1 ding maken: ![]() en dat is dan het laatste wat ik erover zal zeggen ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 23 januari 2014 @ 12:46 |
Heuh, daar heb ik gisteren een paar glaasjes van naar binnen gegooid. Lekkere zachte wodka dat. | |
bork | donderdag 23 januari 2014 @ 12:48 |
Dat komt o.a. door de winterrogge ![]() | |
Hoog_groen | donderdag 23 januari 2014 @ 12:49 |
Roggenbrood! ![]() | |
Peterselieman | donderdag 23 januari 2014 @ 12:51 |
Mono ![]() | |
Mr_Klaasje | donderdag 23 januari 2014 @ 12:56 |
Eet smakelijk! ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 23 januari 2014 @ 12:59 |
![]() | |
Peterselieman | donderdag 23 januari 2014 @ 13:04 |
dat was een inkoppertje | |
#ANONIEM | donderdag 23 januari 2014 @ 13:16 |
Is dat zo ? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 23 januari 2014 @ 13:18 |
ja | |
Crientj | donderdag 23 januari 2014 @ 13:28 |
Hoi Fles. Wat doe jij in Driebergen? | |
Mr_Klaasje | donderdag 23 januari 2014 @ 13:53 |
Crientj stalken hehehehe ![]() | |
MPG | donderdag 23 januari 2014 @ 13:58 |
Vraag het hem ![]() ![]() Ik gok dat het iets met bijen van doen heeft... Al ¤1800 voor 'FOK! de bijtjes' | |
Frozen-assassin | donderdag 23 januari 2014 @ 14:17 |
Vanavond exclusief voor de mensen in Treinentopic een tutorial 'Hoe bijtjes te spotten' door onze Dr_Flash!! ![]() | |
Crientj | donderdag 23 januari 2014 @ 14:27 |
Hij niet, ik wel. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 23 januari 2014 @ 15:17 |
roggebrood ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 23 januari 2014 @ 15:17 |
In de trein zitten. Nou ja een broodje filet americain kopen bij die meid naast je, na afloop van verkenningen voor de bijerij zoals al eerder aangegeven ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 23 januari 2014 @ 15:18 |
kommaajonguh ![]() | |
Hoog_groen | donderdag 23 januari 2014 @ 15:20 |
o ja dat kan natuurlijk ook nog. | |
Dr_Flash | donderdag 23 januari 2014 @ 15:20 |
Ja ook dat natuurlijk ![]() | |
Ajaxfan | donderdag 23 januari 2014 @ 15:37 |
Goed bericht Driek. ![]() | |
Litpho | donderdag 23 januari 2014 @ 15:53 |
Fijn, controle in de trein, maar van mij hadden de controleurs ook mee mogen rijden in plaats van de trein een vijf minuten extra vast te houden. Nu maakt het me niet zoveel uit, maar voor 9 december had ik er weer eens een half uur vertraging door gehad. | |
Dr_Flash | donderdag 23 januari 2014 @ 15:53 |
Daarna hebben ze gewoon je aansluiting gemold en daar ben je nu blij om ![]() | |
Sandrvich | donderdag 23 januari 2014 @ 15:56 |
Ben ik helemaal met je eens. [ Bericht 28% gewijzigd door Sandrvich op 23-01-2014 19:09:06 ] | |
James1988 | donderdag 23 januari 2014 @ 16:02 |
![]() | |
greavy | donderdag 23 januari 2014 @ 16:03 |
![]() NMBS 08078 (L3687) Tijdens een overstap in Schaarbeek van tram naar trein hadden wij wat tijd over, want wij liepen 40 minuten voor op schema. Hierbij werd even op Schaarbeek een langere stop gehouden, om een treintje op de plaat te kunnen zetten, en beide gefotografeerde treintjes waren Desiro.... Hier vertrekt Desiro 08078 als L-trein naar 's-Gravenbrakel in een heerlijk zonnetje. | |
Dr_Flash | donderdag 23 januari 2014 @ 16:06 |
het wordt een steeds grotere tijdmachine dat België. Komen die Desiro ML's ook in Binche? ![]() | |
Litpho | donderdag 23 januari 2014 @ 16:07 |
Dat was een aansluiting van 0 minuten, dus dat die gemold is was sowieso wel fijn ![]() | |
greavy | donderdag 23 januari 2014 @ 16:10 |
Volgens mij nog niet. Daar zag ik toen nog de Varkentjes heen rijden. | |
#ANONIEM | donderdag 23 januari 2014 @ 16:12 |
Varkentjes + M6. | |
James1988 | donderdag 23 januari 2014 @ 16:23 |
Bombardier en SBB liggen met elkaar overhoop over de nieuwe dubbeldekkers die voor SBB worden gebouwd. Bombardier ziet zich niet meer gebonden aan levertermijnen en heeft een claim van meer dan 300 miljoen CHF bij SBB neergelegd. http://www.20min.ch/schwe(...)nen-Franken-29355124 | |
Dr_Flash | donderdag 23 januari 2014 @ 16:27 |
Wacht wat? Jij bestelt iets bij mij, ik bepaal dat jij wel ziet wanneer je je troep krijgt en ik leg ook nog even een claim bij je neer? ![]() | |
dcm360 | donderdag 23 januari 2014 @ 16:37 |
Als je het artikel even leest, staat daar dat Bombardier de extra kosten en langere levertijd wijt aan veranderde eisen van de kant van SBB. | |
Mr_Klaasje | donderdag 23 januari 2014 @ 16:43 |
Maar dat is bij eigenlijk ieder treinproject wel zo.. Dus ik vraag me af of dat een legitieme reden is. | |
Dr_Flash | donderdag 23 januari 2014 @ 16:43 |
ja, veel meer dan dat staat er niet in ook. Ben ik toch nieuwsgierig welke veranderingen en hoe veel en hoe vaak de plannen gewijzigd zijn. 326 M is nogal wat op een order van 1,9 G ![]() | |
b2py | donderdag 23 januari 2014 @ 17:00 |
Lijkt mij wel. Je doet een aanbesteding met bepaalde specificaties, die worden gehonoreerd en tijdens de bouw wilt SBB nog aanpassingen. Is meerwerk, kost tijd en geld en die zullen verhaalt moeten worden. | |
DriekOplopers | donderdag 23 januari 2014 @ 17:07 |
Heet van de naad: Ingrid Thijsen verlaat NS. Ze stapt over naar Lliandr. Persoonlijk beschouw ik haar vertrek als een verlies. Ze is een van de weinige managers van binnen de spoorsector. Ze is begonnen als leidinggevende van een ploeg conducteurs en zo opgeklommen. | |
b2py | donderdag 23 januari 2014 @ 17:08 |
Proeven hoe marktwerking echt werkt? | |
Mr_Klaasje | donderdag 23 januari 2014 @ 17:30 |
Liander is een netbeheerder. De ProRail van elektriciteit zegmaar. | |
Mr_Klaasje | donderdag 23 januari 2014 @ 17:31 |
Juist op het punt van veiligheid of afmontage kan je altijd nog wijzigingen verwachten vanwege toelating en dat soort zaken. Met dat soort dingen hoor je om te kunnen gaan. | |
b2py | donderdag 23 januari 2014 @ 17:36 |
Uhu, maar wel in een markt met meerdere beheerders als ik Wikipedia goed volg. | |
b2py | donderdag 23 januari 2014 @ 17:36 |
Meerwerk = meerwerk. Als k aan jou vraag om vijf acties uit te voeren en je moet er uiteindelijk zeven van me doen ga je toch ook extra geld eisen. | |
Mr_Klaasje | donderdag 23 januari 2014 @ 17:36 |
geografisch gescheiden in vaste gebieden =/=marktwerking | |
Mr_Klaasje | donderdag 23 januari 2014 @ 17:38 |
Nee, zo werkt het niet. Als je vooraf had kunnen verwachten dat het erbij zou komen en het niet hebt ingecalculeerd in de prijs van je leverantie dan is dat je eigen schuld. Alleen in aannemersland werkt dat niet zo. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 23 januari 2014 @ 17:41 |
Vanavond na acht uur geen treinverkeer Groningen - Delfzijl/Roodeschool. Ze gaan de kruiswissels in Sauwerd definitief repareren. Best kut, ik ben met de trein naar het werk gegaan. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 23 januari 2014 @ 17:43 |
bus 11 terug? en anders een half uurtje lopen. is goed voor de beweging | |
dcm360 | donderdag 23 januari 2014 @ 17:50 |
De conclusie is dus dat Bombardier van mening is dat er meerwerk gedaan moet worden dat niet vooraf in te calculeren was. | |
JDude | donderdag 23 januari 2014 @ 17:52 |
Ja, net als er meerdere kabelbedrijven zijn. Toch kan ik wel een abonnement bij Ziggo nemen en niet bij UPC. | |
James1988 | donderdag 23 januari 2014 @ 17:57 |
Op infra geldt een monopolie voor een bepaald gebied, op exploitatie niet. Dat geldt zo op het spoor, op de weg, op de energiemarkt, op de (lucht)havens, enz. | |
b2py | donderdag 23 januari 2014 @ 18:05 |
En dat beheer is niet publiekelijk aanbesteed? | |
Litpho | donderdag 23 januari 2014 @ 18:10 |
Ik ben niet verbaasd dat er zo weinig zijn en dat ze elders een uitdaging zoekt. NS komt al jaren over alsof het geleid wordt door management wat het werkelijk treintjes rijden (of erger nog, reizigers vervoeren) maar lastig lijkt te vinden. | |
Mr_Klaasje | donderdag 23 januari 2014 @ 18:11 |
Zover kan dat toch niet lopen zijn? Ik heb het afgelopen half jaar toch aardig wat keren Korrewegwijk-Hoofdstation gelopen. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 23 januari 2014 @ 18:12 |
Bus 2. Die stopt dichter bij huis. | |
b2py | donderdag 23 januari 2014 @ 18:12 |
Geen fabeltastisch Q-Link voor je deur? | |
ziggyziggyziggy | donderdag 23 januari 2014 @ 18:13 |
3,6 km volgens Google. Maar ik heb geen zin om te lopen. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 23 januari 2014 @ 18:14 |
Een wat? | |
Mr_Klaasje | donderdag 23 januari 2014 @ 18:14 |
Lui varken. ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 23 januari 2014 @ 18:15 |
![]() | |
Duvel | donderdag 23 januari 2014 @ 18:19 |
Netbeheer is absoluut geen markt, het zijn lokale monopolisten. | |
James1988 | donderdag 23 januari 2014 @ 18:40 |
Nee, meestal niet. In veel gevallen zijn de netbeheerder in provinciale handen. | |
James1988 | donderdag 23 januari 2014 @ 18:54 |
Spanje gaat een deel van de hogesnelheidslijnen die in planning/aanbouw zijn als enkelsporige lijn uitvoeren, dit om kosten te besparen. De tracé's worden wel voorbereid op de latere aanleg van een tweede spoor. | |
#ANONIEM | donderdag 23 januari 2014 @ 18:59 |
Dat maakt me wel nieuwsgierig: - Maakt het leggen van de rails zo'n groot deel van de totale kosten uit? - Wat is het maatschappelijk nut van een HSL met een zo lage treinfrequentie dat je met enkelspoor toe kan? Is dat nut er misschien wel degelijk aangezien Spanje vrij uitgestrekt en dunbevolkt is? | |
Dr_Flash | donderdag 23 januari 2014 @ 19:01 |
Dus dubbele tunnels aanleggen moet je toch ![]() | |
James1988 | donderdag 23 januari 2014 @ 19:02 |
Het nut voor Spanje is om de regio's meer met elkaar te verbinden. Spanje is een gigantisch land dat ontzettend dunbevolkt is (er wonen slechts 47,3 miljoen inwoners): je hebt Madrid in het midden, dan heb je geruime tijd niks, en dan heb je de andere grote steden in de buurt van de kusten. Het Spaanse klassieke spoorwegnetwerk is verouderd (infra), traag, en moeilijk te onderhouden (vanwege het Iberisch breedspoor). Met een gloednieuw hogesnelheidsnetwerk probeert de Spaanse overheid de regio's beter met elkaar en met Madrid te verbinden om zo te voorkomen dat de boel doodbloedt omdat de jongeren richting Madrid en Barcelona trekken. Een paar treinen per dag zijn al genoeg om dat doel te bereiken, er is gewoon geen markt voor iedere 30 minuten een HST. ![]() Stand van het Spaanse HST-netwerk, juli 2013. Bron: Wikipedia [ Bericht 11% gewijzigd door James1988 op 23-01-2014 19:23:51 ] | |
Dr_Flash | donderdag 23 januari 2014 @ 19:27 |
straks weer Rail Away, derde avond op rij alweer. Canada vandaag. NL2, 19:50. Gaat dat zien. | |
Peterselieman | donderdag 23 januari 2014 @ 19:33 |
dat kan natuurlijk ook. Die lijn was ook voor Klaasje aan te raden ![]() | |
KnightSolaire | donderdag 23 januari 2014 @ 20:07 |
Toch knap zo'n precieze inschatting ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 23 januari 2014 @ 20:24 |
Hoezo wisselstoring? Is het klemmen mislukt? ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 23 januari 2014 @ 20:25 |
Misschien is het wel een klassieke wisselstoring. edit: Inderdaad, een "normale" storing in een engelsman. | |
Dr_Flash | donderdag 23 januari 2014 @ 20:34 |
Oh gelukkig maar, een normale storing ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 23 januari 2014 @ 20:46 |
Nothing to see here, people. Move along! [insert South Park-plaatje] | |
Adrie072 | donderdag 23 januari 2014 @ 21:45 |
Mooie omgeving/natuur en heurlijk rustig! | |
Darkwing_Duck | donderdag 23 januari 2014 @ 22:38 |
Hu wacht? Wat? Foto? | |
Darkwing_Duck | donderdag 23 januari 2014 @ 22:39 |
Is de term klemmen nou ook echt dat er een klem opgaat? ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 23 januari 2014 @ 22:39 |
Een soort zijwaartse lift dus ![]() | |
Peterselieman | donderdag 23 januari 2014 @ 22:40 |
ik denk dat ik wel weet wat bedoeld wordt. Zal wel op staan dat het balkon vrij moet blijven omdat de cabine in gebruik is. Enkele ICM-stellen hebben dat | |
James1988 | donderdag 23 januari 2014 @ 22:45 |
Daar komt het wel op neer. Als 1 spoor genoeg is hoef je er geen twee aan te leggen. De HSL naar Portugal wordt nog kariger uitgevoerd: enkelspoor, geen bovenleiding, en waarschijnlijk Iberisch breedspoor. | |
Duvel | donderdag 23 januari 2014 @ 22:53 |
Ja. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 23 januari 2014 @ 22:54 |
ja. Vastleggen in 1 bepaalde stand. Rechtdoorleidend normaalgesproken ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 23 januari 2014 @ 22:55 |
![]() Waarom laten die Portugezen niet de treinen in de breedte rijden...ipv in de lengte, dan kan kunnen ze korter op elkaar ![]() | |
b2py | donderdag 23 januari 2014 @ 23:05 |
Oh, het sneeuwt in Delfzijl. Vandaar dat alles daar stuk is. | |
Dr_Flash | donderdag 23 januari 2014 @ 23:06 |
wat srsly? ![]() | |
b2py | donderdag 23 januari 2014 @ 23:10 |
Ja, plaatje bij RTL nieuws. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 23 januari 2014 @ 23:56 |
In Delfzijl is niets stuk, hoor. | |
Dr_Flash | donderdag 23 januari 2014 @ 23:56 |
Nee wat spoedreparaties omdat er niets stuk is natuurlijk ![]() | |
Cherna | donderdag 23 januari 2014 @ 23:56 |
Ja dat is legitiem. | |
dennistd | donderdag 23 januari 2014 @ 23:57 |
Nee, er wordt gekeerd in Appingedam omdat de kering in Delfzijl niet haalbaar is door de vertraging die bij Sauwerd opgelopen wordt. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 23 januari 2014 @ 23:59 |
Precies. Ze zijn nu in Sauwerd wissels aan het repareren. | |
Cherna | vrijdag 24 januari 2014 @ 00:01 |
Ja dat zou kunnen. Als ik met jou afspreek dat jij mij het inpakpapier levert omdat jij dan kosten bespaart omdat je ervan overtuigd bent dat jij dat zelf beter kan, maar je bent te laat met het versturen van het inpakpapier. Tja dan ik niets naar jou opsturen. Dus kan ik niet op tijd leveren. | |
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 00:02 |
Assad is ook legitiem ![]() | |
James1988 | vrijdag 24 januari 2014 @ 00:23 |
Eensch. Na het tekenen van het contract heeft Bombardier een houten mock-up gebouwd waarmee SBB de boer op is gegaan. Allerlei organisaties hebben hier vervolgens feedback op gegeven, waaruit SBB een lijstje heeft samengesteld met gevraagde veranderingen. Bombardier wist al wel dat er veranderingen aan zouden komen, maar er kwam waarschijnlijk meer uit dan werd verwacht waardoor de deadlines niet meer haalbaar zouden zijn. Nu krijg je zo'n situatie waarbij SBB zegt "Ja maar je kon het weten" waarop Bombardier zegt "Nee, dit is wat we contractueel hebben afgesproken en alles wat je meer wilt kost je extra." Even iets anders: de Londense Victoria Line is vanmiddag getroffen door een grote seinstoring waardoor de metro's op een deel van het traject niet konden rijden. Seinstoringen gebeuren wel eens vaker (zo was er zojuist nog eentje rond Breda), maar de oorzaak van deze was wel erg opmerkelijk te noemen: een aannemer was bezig met de bouw van een nieuw station, maar door een foutje stroomde een flinke hoeveelheid beton de seinzaal in. ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 24 januari 2014 @ 00:25 |
oeps ![]() zonder het verhaal te lezen had ik al door dat het beton was en dus foute boel ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 24 januari 2014 @ 00:46 |
Zo. Thuis. | |
WhiteJoker | vrijdag 24 januari 2014 @ 00:49 |
Niet echt bezig met een nieuw station, ze waren een ruimte bij een roltrap aan het opvullen. In Londen zijn ze al een tijdje bezig met refurbishment van roltrappen. Waaronder het aanleggen van extra noodroltrappen bij Victoria Tube Station, die ook de control room huisvestigt. | |
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 00:49 |
lekker heen terug met de bus lopen? | |
James1988 | vrijdag 24 januari 2014 @ 00:50 |
Ah okay, thanks. Dat werd me uit het artikel niet echt duidelijk ![]() | |
WhiteJoker | vrijdag 24 januari 2014 @ 00:52 |
Naja ze hebben in het artikel wel over "new station area" als in een nieuw gedeelte in het station. Victoria is vrij druk, dus ze moeten wat aan de ophopingen doen. | |
#ANONIEM | vrijdag 24 januari 2014 @ 00:53 |
Heen en terug altijd lopen ![]() ![]() Wel lekker dienstje. Moest naar Delfzijl toe, was de laatste die reed voor de werkzaamheden. Op Sauwerd op geel-knipper binnen gekomen, en van trein gewisseld samen met de reizigers (zelfde perron). Daarna door geknald naar Appingedam, en toen weer terug. En inderdaad, er lag een klein laagje sneeuw in Appingedam. Kreeg richting Winschoten een berg sneeuw over de trein heen, enorme wolkbreuk. Enorm dikke vlokken. Bleef verder helaas niet liggen. | |
_JdM_ | vrijdag 24 januari 2014 @ 01:38 |
Alsjeblieft zeg.Dan is het al waterkoud, moet er ook nog bevroren water op de grond liggen. Bah. | |
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 01:44 |
de vorst blijft vooralsnog beperkt tot noordoost-Groningen. zal morgen dus wel weer dooien daar ![]() | |
b2py | vrijdag 24 januari 2014 @ 06:52 |
Hihi. | |
Duvel | vrijdag 24 januari 2014 @ 07:10 |
Whoa, dit is niet mooi. Doet me wel denken aan die reclame van Centraal Beheer. ![]() | |
JDude | vrijdag 24 januari 2014 @ 07:16 |
"Gaat altijd meer in dan je denkt he". | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 24 januari 2014 @ 07:35 |
Volgens mij loopt het uit... | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 24 januari 2014 @ 07:50 |
http://www.treinreiziger.(...)lve_kilometer-145969 Hell yeah. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 24 januari 2014 @ 09:48 |
WhiteJoker | vrijdag 24 januari 2014 @ 10:07 |
Lol trein voor ons is op een stroomloze brug tot stilstand gekomen. We keren terug naar Amsterdam Zuid en vervolgens gaan we linkerspoor naar Schiphol. | |
b2py | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:01 |
Hihi, tussen Zuid en Riekerpolder Aansluiting bij de brug over de Nieuwe Meer ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:12 |
Hangt toch waslijn? http://goo.gl/maps/jgVYW | |
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:14 |
Nee. Klein stukje naar rechts draaien ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:15 |
Salopérie de caténaire! ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:16 |
stukje duwen zal ook wel niet gemogen hebben, anders was dat geen slecht idee geweest ... | |
Darkwing_Duck | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:16 |
Dat heb ik weleens meegemaakt bij een tram ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:19 |
beetje dit idee:![]() was in Alkmaar | |
KomtTijd... | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:21 |
Was dan doorgereden en had 'm een zetje gegeven. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:23 |
Ik heb dat gehad in Rotterdam zuid, lijn 2 toendertijd, Noodrem en tot stilstand komen precies tussen 2 rijdraden... duwen met ene paar man ging niet.... toen heeft de achteropkomende tram zachtjes BONK gedaan ![]() Vroegah kon dat nog, met die Duewag dingen... Tegenwoordig met Alstom rij je dat gelijk aan godbonken... (Niks tegen Alstom trouwens, ze maken prachtdingen) | |
James1988 | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:49 |
Duewag, het zit bijna in de naam: duw-wagen. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:59 |
Whehehe ![]() | |
James1988 | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:00 |
Ik vind het nu al stom. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:02 |
Wat? Heeft jouw trein er last van? | |
James1988 | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:04 |
Alstom, al stom, haha. Ik ga stuk hier. ![]() | |
tripel7 | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:06 |
Zag hem net staan vanaf de a10, wel knap om precies met die bak op dat kleine stukje zonder bovenleiding te gaan staan, er staan nu al 3 stellen slt bij elkaar, geen idee of dit onderdeel is van een groter plan, of dat de trdl denkt: prima zo, lekker gezellig voor ze. | |
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:08 |
Zou ik niet vanuit gaan ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:09 |
tsja, ze kunnen het ding er nu zo onderdoor duwen of wegtrekken en dan een nieuwe poging wagen. Vreemd dat het zo lang moet duren ... | |
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:09 |
Jezus wat slecht ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:16 |
of die Franstalige fabriek die de bar bombardeert... ![]() | |
James1988 | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:46 |
Vanochtend is een ICE in tweeën gebroken tussen Berlijn en Hamburg. | |
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:50 |
Er is een stel spontaan ontkoppeld, Telegraaf. Ook niet goed natuurlijk ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:56 |
Dan staat die andere trein weer vast bij hetzelfde punt ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:58 |
Nee, te simpel. Daar zijn Regeltjes tegen. En weet je hoe belangrijk die zijn? ![]() | |
MPG | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:59 |
Ghehehe, Regeltjes, Ghehehehe ![]() | |
KomtTijd... | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:01 |
Dan sleept de eerste trein die tweede weer verder ![]() Oh wat zouden alle problemen makkelijk opgelost zijn als het aan mij lag ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:13 |
Hé! | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:16 |
Hebben wij wel eens gehad. Trein 1 per ongeluk naar een dieselspoor gereden. Trein 2 er tegenaan en trekken maar. Waren ze even vergeten dat bij combineren van trein 1 de stroomafnemer weer omhoog gaat. Ze trokken 200 meter aan bovenleiding mee. ![]() | |
Wadloper | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:27 |
Foutje, bedankt ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:28 |
ook als je het stel helemaal dood maakt? | |
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:29 |
Nee dan niet natuurlijk. Maar ja moet je daar WEL eerst aan denken he ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:30 |
![]() | |
ReisT | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:30 |
Die zitten wel allebei op dezelfde bak, dus het kan best gebeuren dat geen van beide panto's onder de draad zit. | |
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:32 |
Single Point of Fingerpaint ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:42 |
Materieelspecifiek. Volgens mij als je het stel helemaal dood maakt gaat het bij de meeste materieelsoorten naar beneden. Zolang ze maar een handmatige knop/hendel/pomp hebben om hem weer omhoog te zetten als je batterijen leeg zijn en je geen lucht meer hebt. Anders wordt het een lastig verhaal met opstarten ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:43 |
uiteraard | |
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 13:44 |
gewoon even in het slangetje blazen. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 24 januari 2014 @ 14:16 |
Het was een rangeerdeel. ![]() | |
WhiteJoker | vrijdag 24 januari 2014 @ 14:17 |
Was een SLT die het probleem had. Wij zaten in een ICMm, dus ik weet niet of dat een strak plan is. Hoe sterk zijn die SLTtjes eigenlijk? | |
#ANONIEM | vrijdag 24 januari 2014 @ 14:19 |
Als de koppeling past qua hoogte hoef je alleen maar mechanisch en pneumatisch te combineren. Lucht pompen zodat de remmen gelost zijn en dan trekt zo'n SLT met gemak 12 bakken ICM | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 24 januari 2014 @ 14:20 |
Redelijk sterk volgens mij. Hoe zag die SLT er ookalweer uit die in Amsterdam een VIRM had gekopt? Of bedoelde je dat niet met sterk? | |
WhiteJoker | vrijdag 24 januari 2014 @ 14:21 |
Ja dat bedoelde ik ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 24 januari 2014 @ 14:24 |
ze hebben een paar andere SLT'tjes gevonden en het gestrande stel weggehaald | |
#ANONIEM | vrijdag 24 januari 2014 @ 14:24 |
Ah zo ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 24 januari 2014 @ 14:40 |
Waarom kregen wij het dan niet voor elkaar een duewag tram weg te duwen? ![]() | |
WhiteJoker | vrijdag 24 januari 2014 @ 14:41 |
Misschien stond de handrem er nog op? | |
Darkwing_Duck | vrijdag 24 januari 2014 @ 15:02 |
Misschien al 12 jaar geleden, t was op de brielselaan, lijn 2 Rotterdam. Maar waarom zou de machinist om ons vragen te helpen en zelf meeduwen als ie de handrem er nog op laat ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 24 januari 2014 @ 15:05 |
Ik weet niet hoe het met trams en weerstand zit. | |
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 15:05 |
omdat ie zo dom als kak is ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 24 januari 2014 @ 15:28 |
Nieuw Televisieformat: So You Think You Can Tramduwen ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 24 januari 2014 @ 15:31 |
And on our left we have Darkwing_Duck who wants to push two streetcars at a time ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 24 januari 2014 @ 15:42 |
Vanavond en morgenavond wederom geen treinverkeer meer mogelijk vanaf 20.00 uur richting Roodeschool en Delfzijl ivm het wissel debacle in Sauwerd. Triest dit. Heel triest. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2014 15:42:41 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 16:33 |
Wat is er precies aan de hand dan? | |
James1988 | vrijdag 24 januari 2014 @ 16:39 |
Zilveren wissels gesmeed door elfen bij maanlicht. | |
#ANONIEM | vrijdag 24 januari 2014 @ 16:41 |
Net nu de helft van de mensen in het gebied daar wel wil verhuizen. Hoe komen ze daar in godsnaam weg, humanitaire ramp. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 16:44 |
Oooh wat lief ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 24 januari 2014 @ 16:45 |
Hadden ze zich vergist en soms tin gebruikt? | |
Frozen-assassin | vrijdag 24 januari 2014 @ 16:49 |
Italiaanse elfen zeker | |
#ANONIEM | vrijdag 24 januari 2014 @ 16:51 |
Al die aardbevingen verzieken het verrichte werk! Japanse wissels hebben we nodig, kamervragen!!!1!1 [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2014 16:51:58 ] | |
dcm360 | vrijdag 24 januari 2014 @ 16:53 |
Er wordt toch druk gewerkt aan het meer invoeren van Japanse wissels? (oftewel het weghalen van wissels) | |
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 16:56 |
Japanse wissels, Duits remmen, Italiaanse treinen. Complot van de as-mogendheden! ![]() | |
b2py | vrijdag 24 januari 2014 @ 16:57 |
![]() | |
Peterselieman | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:00 |
mja, van mij mogen ze wel vaker Duits remmen ipv kruipen | |
greavy | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:09 |
Goederentrein ontspoord in Jemeppe-sur-Sambre Een goederentrein van NMBS Logistics is omstreeks 14.35 uur ontspoord in een rangeerstation in Jemeppe-sur-Sambre, in de provincie Namen. Dat gebeurde nabij een industriële site van chemiegroep Solvay, zo meldt spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel. Drie wagons kwamen naast de sporen terecht tijdens een herschikkingsmanoeuvre, maar zonder veel erg. De wagons vervoerden goederen en chemische producten maar er werden geen lekken vastgesteld. Er raakte ook niemand gewond. De brandweer sloot de omgeving minder een een uur af om de situatie te evalueren. Het spoorverkeer tussen Tamines en Moustier was gedurende een korte tijd onderbroken, zegt de NMBS. Er zijn vertragingen van 10 minuten mogelijk op lijn 130. Infrabel zegt dat technische ploegen momenteel ter plaatse zijn om het konvooi weer op de rails te zetten. De burgemeester van Jemeppe-sur-Sambre, Stéphanie Thoron (MR), geeft aan dat niemand moest worden geëvacueerd. | |
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:10 |
Okee niks aan de hand dus. Al zullen de chloortreinen-nimby's wel weer op hun achterste benen staan ![]() | |
WhiteJoker | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:27 |
Ik hoop dat dit vertaald is... "tijdens een herschikkingsmanoeuvre, maar zonder veel erg. " | |
Peterselieman | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:28 |
is Vlaams, dus die trein zal wel afgeschaft zijn ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:28 |
Ik denk dat het gewoon Vlaams is. Bij festivals hebben ze het ook over de inkom ipv entree. | |
Prins_Pils | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:38 |
Heb de zin even aan een paar Vlaamse vrienden voorgelegd en zij vinden hem ook vreemd ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:40 |
Nou en. Je snapd tog wad ur staad niettan jatogg? | |
Peterselieman | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:43 |
vol |