Socios | zondag 22 december 2013 @ 13:22 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen
| |
#ANONIEM | zondag 22 december 2013 @ 13:52 |
Eens maar daar ben ik al eens geweest. Ik vond de foto's van dat nieuwe tunnelproject gewoon bijzonder fraai. ![]() | |
Viezze | zondag 22 december 2013 @ 14:38 |
Trein tussen Den Bosch en Utrecht rijdt langzaam "vanwege de toestand van de baan". Herstelwerkzaamheden in 3, 2, 1.... ![]() | |
b2py | zondag 22 december 2013 @ 14:51 |
Defect aan spoor ![]() | |
Dr_Flash | zondag 22 december 2013 @ 15:02 |
"Wegens dringende uitgelopen herstelwerkzaamheden vanwege een defect aan het spoor als gevolg van de weersomstandigheden rijden er op last van de politie minder treinen." in 1 klap full house ![]() | |
Dr_Flash | zondag 22 december 2013 @ 15:03 |
Moet die bingokaart nog even aanpassen dat dit soort doortikkertjes niet samen op 1 rij of kolom komen te staan ![]() | |
greavy | zondag 22 december 2013 @ 15:16 |
![]() Spoorboekjes van NMBS. Linksboven voor ma-vr, 663 bladzijdes. ¤4 Rechtsboven voor weekend+feestdagen, 380 bladzijdes. ¤3 Onder voor IC&IR-treinen voor de gehele week, ¤1 | |
Peterselieman | zondag 22 december 2013 @ 15:27 |
![]() | |
CitroenFrance | zondag 22 december 2013 @ 18:29 |
Waarom staat er al een tijdje een Mat '64 in Roosendaal? Soms uitgeschakeld met vlaggetjes voor en achter de trein. | |
Sodeknetters | zondag 22 december 2013 @ 18:42 |
Die staat daar voor de herinstructie aan machinisten. Als de vlaggen er staan, is de herinstuctie bezig. Edit: onnodige quote verwijderd. | |
Peterselieman | zondag 22 december 2013 @ 18:44 |
we zijn hier niet op Somda ![]() | |
Sodeknetters | zondag 22 december 2013 @ 18:47 |
![]() | |
b2py | zondag 22 december 2013 @ 18:48 |
Daar zijn ze ook van de 'onnodige quote verwijderd' maar dan gewoon standaard door moderators ![]() | |
Dr_Flash | zondag 22 december 2013 @ 18:49 |
Bericht 97% bewerkt door Dr_Flash: Onnodige quote verwijderd | |
Sodeknetters | zondag 22 december 2013 @ 18:51 |
Ah, vandaar. Kom nooit op somda. Vond alleen die quote een beetje raar staan er zo direct onder. | |
Peterselieman | zondag 22 december 2013 @ 18:52 |
precies. Hier kun je die quote gewoon laten staan ![]() | |
Dr_Flash | zondag 22 december 2013 @ 19:01 |
Inderdaad. Wij zijn best normaal. relatief dan ![]() | |
James1988 | zondag 22 december 2013 @ 19:08 |
Soms. | |
Peter | zondag 22 december 2013 @ 19:17 |
In vergelijking met Somda-ianen wel ![]() | |
b2py | zondag 22 december 2013 @ 19:38 |
Ware het niet dat het grote deel van hier daar ook gewoon komt hoor ![]() | |
Peter | zondag 22 december 2013 @ 19:39 |
Gelukkig gedraagt het grote deel zich hier ook gewoon ![]() | |
Dr_Flash | zondag 22 december 2013 @ 19:58 |
Die zijn niet goed bij hun hoofd! | |
CitroenFrance | zondag 22 december 2013 @ 20:02 |
Bedankt :-). Staat er zo troosteloos bij! | |
b2py | zondag 22 december 2013 @ 20:04 |
Ik verwacht nu eigenlijk een edit 2: quote verwijdering vermelding verwijderd. | |
b2py | zondag 22 december 2013 @ 20:16 |
Kan iemand mij vertellen welke afgedankte spoorbrug in Nederland dit is?![]() | |
Xetran | zondag 22 december 2013 @ 20:18 |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Lage_Zwaluwe_-_'s-Hertogenbosch | |
greavy | zondag 22 december 2013 @ 20:21 |
Da's toch op dat fietspad van de vroegere spoorlijn van Lage Zwaluwe naar Den Bosch? | |
b2py | zondag 22 december 2013 @ 20:22 |
De Halve Zolen lijn ! Thanks, ik ga van de zomer een OV-Fiets huren daar ![]() | |
greavy | zondag 22 december 2013 @ 20:25 |
![]() NMBS 1809 + M6 + 1822 Sinds enkele weken rijdt er in België een stam M6'n die speciaal aangepast zijn om 200 km/h te kunnen rijden over de HSL tussen Leuven en Luik. Dit omdat de I11-rijtuigen toch nogal eens vertragingsgevoelig waren door de smalle deuren, maar de wel altijd zeer drukke trein. De M6-stam rijdt met voor- en achter een locomotief in treinschakeling, beide locomotieven geven dus tractie. Na diverse dagen wel onder 200 km/h gereden te hebben, is er om diverse redenen besloten om de maximale snelheid tot nader order te verlagen tot 170 km/h, waarbij de dienstregeling (bij gebrek aan problemen) dan precies haalbaar. Dit zou gaan om reizigerscomfort, want er zou veel schommeling aanwezig zijn bij het optrekken en afremmen, maar ook het rijden is vrij onrustig. Bij het afremmen is er ook nog een probleem met de ABI (Anti Blokkeer Inrichting) die te laat reageert. Hierdoor krijg je vlakke kanten op de wielen. Ter herkenning aan de 200km/h-geschikte rijtuigen is er een opdruk op de rijtuigen gebracht met "200". Hopen dat de rijtuigen binnenkort weer 200 mogen! Hier staat de Intercity naar Oostende gereed voor vertrek op Brussel Zuid. | |
Sodeknetters | zondag 22 december 2013 @ 20:37 |
Edit2: quote verwijdering vermelding verwijderd. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 22 december 2013 @ 21:49 |
Ik heb al meerdere keren in die HSL dubbeldekker gezeten, de eerste keer werd ik bijna zeeziek van het geschommel maar de rit daarna had ik er geen last meer van... mogelijkerwijs door die verlaagde snelheid dus. | |
greavy | zondag 22 december 2013 @ 21:54 |
Ze zijn sinds dinsdag officieel in snelheid beperkt: Vanaf dinsdag is dit aan het treinpersoneel gecommuniceerd. Er rijden nu 2 stammen rond, waarvan er één met 10 rijtuigen rijdt, en de andere stam reed vorige week nog met 7 rijtuigen (mist 3x 2e klas), maar die zou inmiddels ook 10 rijtuigen moeten hebben. Ik trof die stam in Luik, maar heb niet goed kunnen zien (vanuit mijn binnenrijdende trein) hoeveel rijtuigen het waren. | |
Mr_Klaasje | zondag 22 december 2013 @ 21:54 |
Het kan ook zijn dat ze gewoon alleen getrokken moeten rijden. De geduwde bakken van VIRM slingeren ook meer dan de getrokken- en motorbakken. | |
greavy | zondag 22 december 2013 @ 21:57 |
Er is getest met snelheid (voor de indiensttrede bij de reizigersdienst), en bij één loc duurt het te lang voordat de trein met 10 M6-rijtuigen eindelijk op snelheid is. Bijkomend probleem is dat de stuurstandrijtuigen M6 te licht zijn om 200km/h te mogen rijden. Uit de testen is ook gebleken dat je voorin de trein erg goed merkt dat je getrokken wordt, halverwege wisselt het, en achterin merk je dat je geduwd wordt. | |
greavy | zondag 22 december 2013 @ 21:59 |
Nog een paar plaatjes uit Luik:![]() NMBS 329 Sinds Dienstregeling 2014 zijn de gemoderniseerde motorstellen van de 600-serie verdwenen uit de L-trein Luik - Maastricht vv, en hebben de Break-treinstellen het roer overgenomen. Ongereviseerde Break 329 staat op Liège-Guillemins vertrekgereed als L-trein naar Maastricht. ![]() NMBS 381 + 411 + 377 Te Liège-Guillemins staan 3 Break-stellen gereed als IR-trein 2936 naar Antwerpen Centraal via Hasselt en Aarschot. Een mooie capaciteitsknaller, maar ook zeker comfortknaller (in verband met de luxe middenbak bij de ongemoderniseerde stellen). ![]() NMBS 443 In Liège-Guillemins staat Deense Neus 443 gereed om kort na de foto te vertrekken richting Namen en Kortrijk als Intercity. ![]() SNCF Thalys 4306 In Aachen staat met veel vertraging de THA 9347 naar Essen Hbf gereed. De trein kwam met 41 minuten vertraging binnenrijden, maar door onbekende redenen (voor mij) werd er pas om 15:05 vertrokken naar Aken. Eerst had al enkele minuten de "zonnebloem" open gestaan, maar die werd zelfs nog herroepen. Om de reizigers uit de IC uit de richting van Leuven-Brussel niet vertraagd hier binnen te laten komen, werd die trein afwijkend op spoor 2 behandeld, en mocht met 2 minuten vertraging achter de Thalys aan. | |
b2py | zondag 22 december 2013 @ 21:59 |
Na optrekken achterste loc uitschakelen? | |
Duvel | zondag 22 december 2013 @ 23:20 |
Soms kom je pareltjes tegen op Flickr: | |
bork | maandag 23 december 2013 @ 01:50 |
Wat is je route de 25e? | |
Bitlord | maandag 23 december 2013 @ 02:00 |
![]() DDZ 7625 in Eindhoven, 21-12-13 by PeterBrabant, on Flickr Hier nog een plaatje van de eerste NID-6 in de reizigersdienst. Dat materieel is toch wel goed verbouwd, van behoorlijk lelijk en oncomfortabel naar gewoon prima materieel. Ik merk alleen dat de inbouw van de airco enzo het dak net een paar centimeter lager heeft gemaakt: waar ik in de VIRM gewoon over al kan (trap)lopen, moet ik bij de NID toch bukken op de trap en bij het plaatsnemen, wil ik mijn harses niet stoten (wat nog steeds gebeurt aangezien ik er te weinig inzit). | |
Bitlord | maandag 23 december 2013 @ 02:01 |
Volgend jaar trouwens mooi aan de treinkilometers werken; wordt een forens (Utrecht-)Driebergen-Arnhem. | |
James1988 | maandag 23 december 2013 @ 02:04 |
Sterkte, dat traject ligt er vrij vaak uit door levensmoeie mensen... | |
Bitlord | maandag 23 december 2013 @ 02:12 |
Ik had vorige week al te maken met een kopper, ga er vanuit dat ik mijn portie nu wel even gehad heb. | |
Bitlord | maandag 23 december 2013 @ 02:18 |
Weten jullie of dit ook een DB 407 is of is ie ergens anders voor? Mijn turks en hongaars zijn niet zo goed. | |
James1988 | maandag 23 december 2013 @ 02:21 |
Dat zijn inderdaad een Velaro D en een Vectron. Die zijn door Siemens naar Turkije gebracht om daar de blits te maken met Duitse techniek. ![]() | |
GlenSpey | maandag 23 december 2013 @ 09:56 |
Valt nog mee, heb eigenlijk pas 1 keer meegemaakt dat het traject eruit lag na anderhalf jaar 'forenzen' ![]() | |
daanski82 | maandag 23 december 2013 @ 10:15 |
Wat is er aan de hand in Amersfoort? het lijkt er op dat deze plaats er al bijna 6 uur uit ligt. | |
Bitlord | maandag 23 december 2013 @ 10:41 |
Netjes, 220 reizigers in de museumtrein van half elf naar het Spoorwegmuseum. Met zulke aantallen kan Utrecht Maliebaan bijna een commerciële verbinding worden ![]() Zouden er wel eens mensen gebruik maken van deze trein zonder het spoorwegmuseum te bezoeken, maar omdat ze er in de buurt wonen? Wie bijvoorbeeld van Utrecht Centraal naar de Hugo de Grootstraat plant, krijgt deze trein voorgeschoteld ipv de Qbuzz-bus. | |
Dr_Flash | maandag 23 december 2013 @ 11:05 |
Seinstoring. Prognose 12:00. Staat gewoon op NS.nl? ![]() | |
Bitlord | maandag 23 december 2013 @ 11:09 |
Er wordt op de Dijksgracht gerangeerd met V250, er stond zon Nedtrain-locje bij de 4811. Die plan V staat nog staat in het stootblok, al voor zowat een week. | |
Dr_Flash | maandag 23 december 2013 @ 11:11 |
Staat niemand in de weg blijkbaar ![]() | |
WhiteJoker | maandag 23 december 2013 @ 11:17 |
Klopt. Hoewel de omroep het weer over een wisselstoring heeft. Blijkbaar zijn die twee storingen uitwisselbaar ![]() | |
Dr_Flash | maandag 23 december 2013 @ 11:18 |
Je bedoelt uitseinbaar? ![]() | |
b2py | maandag 23 december 2013 @ 11:23 |
Ik weet niet welke nono dit heeft bedacht maar ik kan wel mooiere Nederlandse stations bedenken dan Groningen CS ![]() http://www.stedentripper.com/blog/2609/mooiste-europese-stations/ | |
WhiteJoker | maandag 23 december 2013 @ 11:24 |
Dat ook ![]() | |
Dr_Flash | maandag 23 december 2013 @ 11:24 |
Ja jij. Maar de meeste mensen hebben een ander idee van "mooi" dan "hoe meer beton, hoe mooier" ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 23 december 2013 @ 11:25 |
en wat doen we met DDAR? o, pleur maar ergens in het westelijk havengebied.![]() | |
_serial_ | maandag 23 december 2013 @ 11:25 |
Dream on ![]() | |
b2py | maandag 23 december 2013 @ 11:26 |
Ik zat zelf aan Gare de Lyon te denken in Parijs. En inderdaad, iets meer staal en glas mag wel ja ![]() | |
WhiteJoker | maandag 23 december 2013 @ 11:29 |
Ik kom er achter dat ik zoveel speling had ingebouwd dat ik die IC een half uur later kan pakken en nog steeds een half uur te vroeg ben. | |
_serial_ | maandag 23 december 2013 @ 11:30 |
Ah ![]() ![]() | |
WhiteJoker | maandag 23 december 2013 @ 12:11 |
Belangrijke afspraken verdienen wat extra aandacht. Dat betekent dus ook dat ik zorg dat ik op tijd ben. Ook met NS ![]() | |
Anno1982 | maandag 23 december 2013 @ 12:12 |
Nederland wordt steeds groter! ![]() Maar mooier dan het Groninger Hoofdstation? Haarlem of Maastricht komen een eind in de richting.. | |
b2py | maandag 23 december 2013 @ 12:13 |
Zelfde probleem hier voor morgen. 11:02 vertrekt de Pimpel uit Amsterdam naar Berlijn. Ik vertrouw die trein voor geen meter dus ik ga vroeg weg maar ik weet nog niet hoe laat. 09:00 vertrekken betekent 09:48 in Amsterdam, maar is wel de trein die met verstoringen omgeleid wordt. Die van 09:14 wordt dan standaard opgeheven en die van 09:30 is dan weer tricky enzo ![]() Lastig, keuze's. Ja, zo wordt de treinreis een stuk trager en langer dan de auto.. | |
Dr_Flash | maandag 23 december 2013 @ 12:13 |
Of Baarn ![]() | |
WhiteJoker | maandag 23 december 2013 @ 12:21 |
Het ging dan ook om de mooiste Europese stations ![]() | |
Alexxxxx | maandag 23 december 2013 @ 12:25 |
![]() Deutsche Bahn? Wie raad waar deze foto is genomen krijgt een sticker ![]() | |
Dr_Flash | maandag 23 december 2013 @ 13:09 |
Oh dat is dat nieuwe lijntje naar Heinsberg ![]() ![]() | |
Hr-Flip | maandag 23 december 2013 @ 13:16 |
Geerdijk | |
Litpho | maandag 23 december 2013 @ 13:19 |
Baarn? Over smaak valt niet te twisten, maar zeker sinds de laatste verbouwing vind ik dat echt niets. | |
Dr_Flash | maandag 23 december 2013 @ 13:21 |
Ze moeten die koninklijke wachtkamer weer open gooien voor bezichtiging. Super mooi daar. | |
Hr-Flip | maandag 23 december 2013 @ 13:27 |
Kiosk plaatsen in de wachtkamer. | |
Alexxxxx | maandag 23 december 2013 @ 13:38 |
ow is die nieuw? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 23 december 2013 @ 13:42 |
Ja, vorige week geopend ![]() | |
Alexxxxx | maandag 23 december 2013 @ 13:54 |
ow dan heb je het mis, deze lijn is er al minstens 9 maanden, maar ik gok veeeeeeeeeeel langer ![]() | |
Alexxxxx | maandag 23 december 2013 @ 13:55 |
maar wel mooi dat HS nu beter ontsloten is, kan mn vriendin wellicht sneller bij me zijn | |
James1988 | maandag 23 december 2013 @ 14:08 |
Zoals Avignon TGV, Luik-Guillemins of Lyon-Saint Exupéry? | |
Dr_Flash | maandag 23 december 2013 @ 14:13 |
RB33 is RB33. En als ie er al langer is dan is het dus tussen Aachen en Lindern. | |
b2py | maandag 23 december 2013 @ 14:15 |
Arnhem Centraal, toekomstige Utrecht C, Berlijn Hbf. Rotterdam vind ik dan wat minder mooi en Den Haag C is gewoon brak met die oude bende er nog tegen aan. ![]() Wel episch, 'Nimes en Avignon zouden samen een TGV station krijgen ivm de korte afstand. Toch werd besloten dat het rendabel was daar te stoppen.' Dus ik kijk even verder, 140k respectievelijk 91k inwoners. In Nederland heb je met 91k inwoners net aan een 15' dienst met Amsterdam ![]() | |
Litpho | maandag 23 december 2013 @ 14:24 |
Die was wel ok, ja. Ik heb tien jaar aan de andere kant van het stationsplein gewerkt (met de trein). De rest van het station gaat vrij snel vervelen ![]() | |
dennistd | maandag 23 december 2013 @ 14:30 |
En met 160k inwoners nog niet eens een rechtstreekse verbinding met Amsterdam, alleen een 30' dienst met Amersfoort waar je een kwartier mag wachten om door te reizen naar Amsterdam... | |
b2py | maandag 23 december 2013 @ 14:33 |
Kan erger hoor ![]() | |
remcoP | maandag 23 december 2013 @ 14:34 |
Tilburg bijv. Zijn toch ook iets van 200k inwoners? | |
Dr_Flash | maandag 23 december 2013 @ 14:36 |
Kap eens met doen alsof iedereen altijd alleen maar naar Amsterdam wil. Stelletje buitenlandse toeristen jullie. | |
b2py | maandag 23 december 2013 @ 14:36 |
Er is niets buiten de Ring! | |
_serial_ | maandag 23 december 2013 @ 14:37 |
Dat is net zoiets er in elk frans gehuchtje een bordje staat " parijs xxx km" ![]() | |
Fiorano | maandag 23 december 2013 @ 14:46 |
En zo houden we het spoor schoon en netjes:![]() | |
James1988 | maandag 23 december 2013 @ 14:51 |
Nog ongeveer 2 maanden. Per 1-3-2014 is het over en uit voor HUSA | |
Dr_Flash | maandag 23 december 2013 @ 15:00 |
Het element "ACTS" was inderdaad eerder afgelopen dan het element "dieseltractie" ![]() | |
Dr_Flash | maandag 23 december 2013 @ 15:01 |
Nou nog vlammenwerpers inzetten tegen zwartrijders. We komen er wel ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 23 december 2013 @ 15:13 |
Ik snap niet zo goed welke trein je niet vertrouwt. De pimpel gaat niet vroeger weg bij verstoringen en je stapt op het beginpunt in. | |
Dr_Flash | maandag 23 december 2013 @ 15:18 |
Sssssst
| |
b2py | maandag 23 december 2013 @ 15:36 |
Ik moet nog wel op het beginpunt geraken.. ![]() | |
WhiteJoker | maandag 23 december 2013 @ 15:38 |
Iemand had in de pimpel trouwens de deur aan de verkeerde kant geopend. Heb hem maar weer dicht gedaan voor een malloot daar naar buiten stapt. | |
James1988 | maandag 23 december 2013 @ 15:42 |
Die deur sluit vanzelf weer wanneer de trein harder dan 5 km/u rijdt ![]() | |
WhiteJoker | maandag 23 december 2013 @ 15:46 |
Ah dat wist ik niet. Ook op het station zijn overigens malloten die niet goed opletten en aan de verkeerde kant uitstappen. | |
b2py | maandag 23 december 2013 @ 15:47 |
Ik had het met Koninginnedag ![]() | |
James1988 | maandag 23 december 2013 @ 15:50 |
Ik had dat ooit met de Benelux toen die nog in Antwerpen-Berchem stopte, op het buitenste spoor. Het station is daar op een soort dijk gebouwd, pal naast het spoor is een afgrond van een meter of 7. Gelukkig keek ik toch eerst even naar buiten voor ik uitstapte ![]() | |
Dr_Flash | maandag 23 december 2013 @ 15:51 |
Een vriendin van mij heeft eens in Duivendrecht aan de andere kant op het beton gestaan ![]() ![]() ![]() | |
Hoog_groen | maandag 23 december 2013 @ 15:53 |
Het was een gebroken dwarsligger. Die staat vast nog niet op je kaart. | |
James1988 | maandag 23 december 2013 @ 15:54 |
In Antwerpen-Centraal kun je dat ook flikken. De betonrand tussen spoor 22 en 23 is zelfs op dezelfde hoogte als het perron ![]() | |
Alexxxxx | maandag 23 december 2013 @ 15:59 |
Rimburg. | |
#ANONIEM | maandag 23 december 2013 @ 16:11 |
Good old times wil je zeggen? ![]() | |
Fiorano | maandag 23 december 2013 @ 16:11 |
Eigenlijk wel ja ![]() | |
Dr_Flash | maandag 23 december 2013 @ 16:13 |
Nee, dat wordt ook nooit omgeroepen. Maar wees gerust, er is rekening mee gehouden ![]() | |
Dr_Flash | maandag 23 december 2013 @ 16:14 |
Dat is in Nederland. | |
b2py | maandag 23 december 2013 @ 16:15 |
En dat was deze trein ![]() | |
Peterselieman | maandag 23 december 2013 @ 16:44 |
ze moesten er ergens mee heen en dan is dit geen slechte oplossing | |
Peterselieman | maandag 23 december 2013 @ 16:45 |
Ze hebben vandaag in Haarlem de slopershamer gehanteerd voor een bakje schommelboot https://www.facebook.com/OpdeRails/posts/437302873037019:0 Ging om een bak uit dit treinstel: | |
James1988 | maandag 23 december 2013 @ 17:09 |
Als zo'n bak total-loss is is dat de enige juiste oplossing ![]() Nu verwacht ik een post van greavy met "2 bakken down, nog een paar honderd te gaan" ![]() | |
dennistd | maandag 23 december 2013 @ 17:13 |
Heb ik ook gehad in Hengelo, pimpel ging daar altijd van spoor 2 tot vorig jaar december, en 's avonds wou ik uit gewoonte rechts uitstappen, vond het al zo donker en toen ik de deur open had miste ik ook het perron een beetje ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 23 december 2013 @ 17:15 |
destijds werden 3 jongens verdacht van brandstichting in de trein. ze werden zelfs een nachtje in de cel gezet. later waren ze niet meer verdacht. de politie heeft een potje voetbal gespeeld met ze, om het goed te maken. | |
spectrumanalyser | maandag 23 december 2013 @ 17:16 |
kortsluiting bleek de oorzaak van de brand | |
DeaDLocK2K | maandag 23 december 2013 @ 17:19 |
Oh jah, die jongens die al veroordeeld waren door de media en iedereen thuis voordat er een rechtszaak was. Goed verhaal was dat zeg. | |
#ANONIEM | maandag 23 december 2013 @ 17:28 |
Gewoon wat bahn.de aangeeft Leer - Hannover - Halle - Leipzig - Dresden. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 23 december 2013 @ 17:36 |
Ik ben meer verwonderd over Helsinki, dat station straalt echt helemaal niks uit... het is gewoon niks. | |
bork | maandag 23 december 2013 @ 17:37 |
Ik wist toch niet vanaf waar je vertrekt? Als je de S5 neemt in Halle om 16.14 (klopt dat?) stap je uit op Leipzig Bayerischer Bahnhof om 16:45 i.p.v. Hbf en stapt er om 16:49 weer vanaf perron 2 de S1 in, ben je om 16:54 weer op Leipzig Hbf Om 17:03 spoor 21 RE 17077 naar Dresden aankomst 18:34 spoor 10, tunneltje gedaan ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 23 december 2013 @ 17:39 |
Ik snap Antwerpen Centraal nooit zo goed. Het is wel mooi maar donker en somber. Van de buitenkant vind ik het ook niet bijzonder. Geef mij maar Amsterdam Centraal en Zwolle/Dordrecht. | |
Dr_Flash | maandag 23 december 2013 @ 17:40 |
Sowieso een lijstje van niks. Istanbul Haydarpasa is een paar jaar geleden half uitgefikt, Vladivostok ligt ongeveer 3 Europa's buiten Europa, en Helsinki is best WEL mooi als je het vanaf een andere hoek bekijkt. | |
Alexxxxx | maandag 23 december 2013 @ 17:43 |
Nee. | |
DeaDLocK2K | maandag 23 december 2013 @ 17:44 |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rimburg | |
Alexxxxx | maandag 23 december 2013 @ 17:47 |
dit is aan de andere kant van de Worms, stadsdeel Rimburg van Übach-Palenberg http://nl.wikipedia.org/wiki/Kasteel_Rimburg | |
#ANONIEM | maandag 23 december 2013 @ 17:49 |
Bedankt, zo bedoelde ik het natuurlijk niet. Ik maak zelf door Duitsland geen speciale routes enzo maar in Leipzig wilde ik wel even kijken. | |
Dr_Flash | maandag 23 december 2013 @ 18:15 |
Nou, dan is het toch tussen Aachen en Lindern joh, wijf ![]() | |
b2py | maandag 23 december 2013 @ 18:33 |
Vraagje, hoe vaak rijdt die spitspendel Amsterdam <-> Rotterdam ICD eigenlijk? | |
James1988 | maandag 23 december 2013 @ 18:50 |
1 slag tijdens de ochtendspits, 1 slag tijdens de avondspits. | |
b2py | maandag 23 december 2013 @ 18:54 |
Ik blunder ![]() Hoe vaak van de keren dat hij zou moeten rijden rijdt hij. Oftewel, hoe vaak valt hij uit? ![]() | |
James1988 | maandag 23 december 2013 @ 18:56 |
Ik heb geen cijfers, maar ik heb het gevoel dat dat ding zo'n 40% van de tijd niet rijdt. | |
b2py | maandag 23 december 2013 @ 19:31 |
Een trein met nucleair is nabij de Franse hoofdstad Parijs ontspoord. De eerste metingen tonen aan dat er geen straling vrijgekomen is bij het ongeluk. Volgens de Franse krant LeFigaro ontspoorde de trein bij Drancy, een voorstad van Parijs. De wagons ontspoorden op een stuk waar op twee weken geleden ook al een trein met chemische goederen uit de rails schoot. Er is een onderzoek in gang gesteld. Bron en Franse bron | |
Socios | maandag 23 december 2013 @ 19:32 |
![]() | |
Dr_Flash | maandag 23 december 2013 @ 19:34 |
Dat is wel een leuk concept trouwens. Dat je net zoals "gevoelstemperatuur" ook een "gevoelspunctualiteit" hebt ![]() | |
b2py | maandag 23 december 2013 @ 19:36 |
Gevoelsvertraging ![]() Gevoelsdefectenaanhetspoor ![]() Gevoelswerkzaamheden ![]() Gevoelsdienstregeling ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door b2py op 23-12-2013 19:49:30 ] | |
Dr_Flash | maandag 23 december 2013 @ 19:52 |
Het is weer zo ver: Het jaar 2013 in 12 spoorplaatjes. 1. Winterberg (D), 1 januari. In druilerig winterweer staat LINTje 648 116 van DB Regio te wachten om terug te keren naar Dortmund Hbf. ![]() 2. Emmen Zuid, 23 februari. Treinstel 10523 van Arriva in actie op de Vechtdallijnen richting Zwolle. ![]() 3. Amersfoort, 9 maart. Voormalig NS-inspectie-motorrijtuig 20 "Kameel" staat langs het perron. Geen idee waarom. ![]() 4. Cork Kent Station (IR), 8 april. Mark 4-treinstel 4007 van Iarnród Éireann is zojuist binnengekomen vanuit Dublin Heuston Station. Deze treinstellen zijn in Spanje gebouwd bij CAF, zijn sinds 2007 in dienst en hebben een maximumsnelheid van 201 km/h. Ze gelden als het vlaggeschip van de Ierse Spoorwegen. ![]() 5. Harwich International (UK), 18 mei. Treinstel 360 116 van Greater Anglia zal over een klein uurtje de aangekomen bootpassagiers uit Hoek van Holland naar London Liverpool Street brengen. ![]() 6. Lviv (UA), 30 juni. Gelede E-loc VL80-1867 met een soortgenoot aan kop van een nachttrein naar een ander ver oord. ![]() 7. Lunteren, 14 juli. Protos-treinstel 5035 "Marijke van Haaren" van Connexxion als stoptrein naar Ede-Wageningen. In de verte is een soortgenoot zojuist vertrokken richting Amersfoort. ![]() 8. Prien am Chiemsee (D), 10 augustus. Het stoomlocje uit 1887 van de Chiemseebahn. ![]() 9. Deventer, 28 september. In het schemerige ochtendlicht staat treinstel 446 klaar om als sprinter naar Apeldoorn te gaan vertrekken. De conducteur heeft bij uitzondering zijn dienstpet op. ![]() 10. Holzminden (D), 20 oktober. Een LINT van DB Regio en een TALENT van de NordWestBahn. ![]() 11. Ruurlo, 11 november. In het ochtendzonnetje nadert een GTW van Arriva vanuit Winterswijk het station. ![]() 12. Zwolle, 7 december. Op een regenachtige zaterdagmiddag verzorgt het Blokkendoosstel (mat '24) een rit voor genodigden tussen Lelystad en Zwolle. Eigenlijk had deze trein een jaar eerder moeten rijden bij de opening van de Hanzelijn, maar omdat er drie vlokjes sneeuw gemeld waren in Oost-Groningen mocht de trein toen de baan niet op. ![]() Enjoy ![]() | |
Peterselieman | maandag 23 december 2013 @ 19:54 |
Is er nu ook al een spoorpsycholoog nodig? | |
James1988 | maandag 23 december 2013 @ 19:55 |
Het is wel te achterhalen hoor ![]() | |
b2py | maandag 23 december 2013 @ 20:02 |
Die derde foto, wat gingen we toen ook alweer doen? | |
Dr_Flash | maandag 23 december 2013 @ 20:03 |
Bier vegen in HOORUN. | |
James1988 | maandag 23 december 2013 @ 20:05 |
Ik mis het Napels-uitje in je lijstje ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door James1988 op 23-12-2013 20:05:45 (gekke zin verduidelijkt) ] | |
Dr_Flash | maandag 23 december 2013 @ 20:06 |
Nja, ik had al een foto voor juni ![]() | |
b2py | maandag 23 december 2013 @ 20:07 |
Ohja, met dat treinvervangende busvervoer ![]() | |
Alexxxxx | maandag 23 december 2013 @ 20:44 |
ja, ook tussen Hamburg en München, dwarsligger | |
Alexxxxx | maandag 23 december 2013 @ 20:47 |
puik overzichtje! | |
Bas242 | maandag 23 december 2013 @ 21:04 |
Ik ga in t voorjaar een weekje naar Keulen en Frankfurt. Heeft iemand nog tips voor leuke lijntjes, stations, treintjes etc in de omgeving? ![]() | |
Fiorano | maandag 23 december 2013 @ 21:05 |
Iemand enig idee hoe ik in TS2014 de NS 1200 loc en de Taurus aan de gang krijg? Inladen gaat prima, maar die krengen komen niet van hun plek... | |
Dr_Flash | maandag 23 december 2013 @ 21:09 |
Ik ook van jou hoor schat ![]() | |
Socios | maandag 23 december 2013 @ 21:09 |
NeuBauStrecke tussen genoemde steden met ICE-3 ![]() | |
Dr_Flash | maandag 23 december 2013 @ 21:10 |
ja, neem de tijd en ga via Koblenz. Super mooi stuk langs de Rijn. | |
James1988 | maandag 23 december 2013 @ 21:10 |
Betonkijken bedoel je? De snelheid is leuk maar ik vind het niet de meest mooie lijn die ik ooit heb bereden ![]() | |
Frozen-assassin | maandag 23 december 2013 @ 21:15 |
James laat zeker zijn gevoel spreken wanneer een trein rijdt. Gewoon als hij wakker wordt 'ik voel dat NS vandaag er zin in heeft en over een uurtje vertrekt'. De andere keer is het 'NS is weer aan het kontdraaien en rijdt pas over 2 uur, nog effe maffen' | |
James1988 | maandag 23 december 2013 @ 21:17 |
Zo gaat het soms wel ![]() | |
b2py | maandag 23 december 2013 @ 21:19 |
![]() | |
James1988 | maandag 23 december 2013 @ 21:21 |
Het is al wel een paar keer gebeurd dat ik 's ochtends geen zin had om op te staan en even bleef liggen, om later te zien dat de trein die ik eigenlijk had willen nemen niet reed ![]() | |
bork | maandag 23 december 2013 @ 21:24 |
Leuk overzicht weer Fles! Morgen een tweede poging wagen om die waterbus van Connexxion nog een keer te scoren, ik wilde vanaf Driehuis via het oude spoor naar IJmuiden lopen, heeft iemand daar ervaring mee? | |
Peterselieman | maandag 23 december 2013 @ 21:29 |
wat ik begrepen heb is dat er hier en daar veel begroeiing is. Andere plekken zijn goed toegankelijk. Dichtbij de waterbus kun je wel van het spoor af komen. Wel de dorpse kant kiezen ![]() | |
bork | maandag 23 december 2013 @ 21:31 |
ok, thx! | |
b2py | maandag 23 december 2013 @ 22:01 |
Doet NS niet sturen eah? Hebben ze goed voor mekaar daar in België. | |
James1988 | maandag 23 december 2013 @ 22:11 |
DB doet het ook:
| |
bork | maandag 23 december 2013 @ 22:34 |
Ik krijg net een to go voor de 30e om naar IJmuiden te gaan (i.v.m. slechte weer), uit mijn hoofd vaart de waterbus dan toch nog, iemand? [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 23-12-2013 23:54:15 ] | |
b2py | maandag 23 december 2013 @ 22:35 |
Tot en met de 31e. | |
b2py | maandag 23 december 2013 @ 22:37 |
Ik wil trouwens ook de 30e als laatste dag proberen. | |
GlenSpey | maandag 23 december 2013 @ 22:41 |
1200 schijnt IRL een lastig apparaat te zijn. Lijkt me supergaaf om daar een keer een stukje mee te kunnen rijden ![]() Wat betreft het spelletje, misschien heb je hier wat aan: | |
Dr_Flash | maandag 23 december 2013 @ 22:42 |
voor mij zou morgen de theoretisch laatste kans zijn voor dewaterbus | |
dennistd | maandag 23 december 2013 @ 23:14 |
Uhhmmm:Maar Arriva zelf zegt Blijkbaar een dagje verrekend bij NS... | |
b2py | maandag 23 december 2013 @ 23:14 |
Zal wel een boom zijn. | |
DriekOplopers | maandag 23 december 2013 @ 23:21 |
Kweenie. Dit zou niet de eerste keer zijn, dat een technische storing wordt verkocht als een 'versperring'. | |
Dr_Flash | maandag 23 december 2013 @ 23:36 |
Gewoon dat ze het zelf ook niet weten "Er is wat mis. En voor jullie maakt het toch niet uit WAT er mis is, dus hoeven jullie niet te weten dat wij het ook niet weten." | |
James1988 | maandag 23 december 2013 @ 23:38 |
Het resultaat is hoe dan ook hetzelfde: "Sorry reiziger, er rijden geen treinen en dat duurt nog wel een paar uur." | |
b2py | maandag 23 december 2013 @ 23:46 |
Idd. | |
Dr_Flash | maandag 23 december 2013 @ 23:47 |
ja, gamma. | |
b2py | maandag 23 december 2013 @ 23:47 |
Aldus Somda is er een wissel open gereden te Winterswijk. Kan dus goed tot morgennacht duren. | |
Dr_Flash | maandag 23 december 2013 @ 23:48 |
en elke storing die de kerst haalt kan zomaar nog 48 uur langer duren ![]() | |
b2py | maandag 23 december 2013 @ 23:49 |
Not ![]() | |
James1988 | maandag 23 december 2013 @ 23:51 |
Het is hier geen Engeland hoor, waar het treinverkeer tijdens kerstmis vrijwel stil komt te liggen. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 23 december 2013 @ 23:55 |
Wel. | |
DriekOplopers | maandag 23 december 2013 @ 23:55 |
De donkere dagen voor Kerst. Van die dagen, dat je even achteromkijkt naar het voorbije jaar. Dat geldt dus ook voor mij. Al met al was 2013 geen geweldig jaar voor de OV-sector. http://www.voorbeterov.nl/page3.php | |
James1988 | maandag 23 december 2013 @ 23:56 |
Kijk nou, het is zowaar een nachttrein geworden ![]() | |
DriekOplopers | maandag 23 december 2013 @ 23:57 |
In dat geval heeft ATB NG dus gefaald, vrees ik. Nog erger dan een 'versperring' of een technische storing! | |
James1988 | maandag 23 december 2013 @ 23:58 |
Ook onder NG kun je nog door rood ![]() We weten verder niet wat er gebeurd is, speculeren over het al-dan-niet correct functioneren van ATB NG lijkt me een beetje voorbarig. | |
Peterselieman | maandag 23 december 2013 @ 23:59 |
dat hoeft niet. Als een trein stapvoets rijdt dan kan het bij ATB-NG ook gewoon mis gaan. | |
Bitlord | dinsdag 24 december 2013 @ 00:01 |
http://www.flickr.com/photos/bvisser/11513620516/ | |
James1988 | dinsdag 24 december 2013 @ 00:02 |
Hey, de 4811. Daar ben ik ooit nog eens mee naar Brussel geweest. | |
DriekOplopers | dinsdag 24 december 2013 @ 00:03 |
Ja, en toen je per ongeluk op de vloer stampte, viel er een bodemplaat onderuit. Het Fyra-fiasco is gewoon jouw schuld! ![]() | |
James1988 | dinsdag 24 december 2013 @ 00:05 |
Zo rollen we bij FairyTaleRail ![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 24 december 2013 @ 00:06 |
![]() | |
James1988 | dinsdag 24 december 2013 @ 00:07 |
Speciaal voor greavy:![]() | |
GlenSpey | dinsdag 24 december 2013 @ 00:39 |
Ik heb vrijwel iedere ochtend vertraging met deze treinen uit het oosten (Arriva + Breng) waardoor ik met regelmaat mijn aansluiting mis. Dit telt niet mee begrijp ik? ![]() Overigens was het met Syntus vaak ook al raak hoor, daar niet van. Maar van verbetering merk ik als 'reiziger' vooralsnog vrij weinig. | |
Dr_Flash | dinsdag 24 december 2013 @ 00:54 |
Het gebied waar Arriva en Breng samen rijden, geeft je een kwartierdienst. Als er eens iets mis gaat waardoor je een aansluiting mist en je een half uur aan je broek krijgt is dat omdat je aansluitende vervoerder niet OOK een kwartierdienst rijdt. Dus niet de schuld of het probleem van Arriva of Breng. En van verbetering merk ik WEL veel, de capaciteit is bij Arriva veel beter op orde dan bij Syntus ooit geweest is, en de treinen zijn nieuw, schoon, comfortabel en voorzien van Wifi. Alle vier elementen die Syntus niet heeft. Maak voor de gein eens een reis van Winterswijk met Arriva naar Zutphen en van daaruit met Syntus naar Hengelo. Leerzaam ritje. | |
James1988 | dinsdag 24 december 2013 @ 01:17 |
De LINTjes hebben wel zo hun charme hoor. Rammelende wasmachientjes ![]() | |
Litpho | dinsdag 24 december 2013 @ 07:13 |
Samenwerken tussen vervoerders is altijd een ramp. Ik had het afgelopen jaar een Connexxion/NS verbinding waarbij de bus altijd aankwam als de trein net vertrokken was en wegreed als de bus net op het station binnenreed. Ja, de dienstregeling zou complexer zijn om te maken dan wanneer je puur met je eigen treinen/bussen rekening hoeft te houden, maar NS moest bijv. vroeger ook rekening houden met de lijnen die nu door anderen werden gereden en dat ging toen (meestal) prima. Nu lijkt het soms meer "u heeft een eindpunt van <vervoerder> bereikt, zoek het maar uit". | |
b2py | dinsdag 24 december 2013 @ 07:30 |
Storing rond Goverwelle duurt maar voort.. | |
Duvel | dinsdag 24 december 2013 @ 09:16 |
Voor de 1200 echt de manual lezen. | |
Fiorano | dinsdag 24 december 2013 @ 09:20 |
Die heb ik dus niet :$ | |
Duvel | dinsdag 24 december 2013 @ 09:29 |
Die zit er toch gewoon bij als je 'm koopt? | |
b2py | dinsdag 24 december 2013 @ 09:31 |
OBIS: 'Als de herstelwerkzaamheden goed verlopen kan om 10:00 het treinverkeer weer opgestart worden.' Als dan ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 24 december 2013 @ 09:37 |
Waarom stopt de IC Berlijn niet gewoon standaard in Zwolle. Kamervragen! Mastwijk waar ben je!? | |
b2py | dinsdag 24 december 2013 @ 09:39 |
Als Zwolle - Wierden is geëlektrificeerd en dubbelsporig omleggen die handel! Is nog sneller ook! | |
DeaDLocK2K | dinsdag 24 december 2013 @ 09:42 |
Ja precies! Nu kan ik zometeen een half uur in Deventer gaan wachten. Grmbl. | |
Fiorano | dinsdag 24 december 2013 @ 09:43 |
Daar zit het ehm nou juist in ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 24 december 2013 @ 09:45 |
Trialversie 'gekocht' ![]() Verhalen hoeven niet altijd lang te zijn ![]() | |
Fiorano | dinsdag 24 december 2013 @ 09:46 |
Nop. | |
Viezze | dinsdag 24 december 2013 @ 09:46 |
Pas maar op met de IC Berlijn via Zwolle. Voor je het weet krijgt Hoogeveen er lucht van en eisen ze om daar ook langs te rijden | |
greavy | dinsdag 24 december 2013 @ 09:47 |
Gister zijn er opnieuw enkele I10-rijtuigen van de NMBS overgebracht naar Duitsland, ten behoeve van HKX. Zou gaan om 10 rijtuigen. Inmiddels heeft HKX al 20 I10-rijtuigen in bezit. Deze rijtuigen zouden onder andere ter vervanging van de NOB-Married Pair-Wagen moeten komen. | |
Sodeknetters | dinsdag 24 december 2013 @ 10:27 |
Hoe het in TS zit weet ik niet, maar bij een reallife 1200 is het belangrijk dat je met de onderste rijcontroller echt de eerste tractiestand pakt. Dan lopen de ventilatoren aan en zal hij tractie willen geven, mits remmen gelost en treinleiding op 5 bar. De bovenste rijcontroller is voor de zwakveld schakeling en is pas nuttig bij seriezwak 3 of parallelzwak 3. Succes. | |
Peterselieman | dinsdag 24 december 2013 @ 10:34 |
bij een wasmachine denk ik eerder aan een ICMm. Lintjes zijn gewoon railbussen met hun versnellingsbakken | |
b2py | dinsdag 24 december 2013 @ 10:36 |
Vroeger, toen we nog vlaggetjes werden geplaatst als de Thalys aankwam en vertrok. Gouden tijden. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 24 december 2013 @ 10:41 |
Toen mensen zich niet druk maakten over rijden met een open deur. | |
greavy | dinsdag 24 december 2013 @ 10:42 |
Zit met 3 vrienden te kijken om een keer voor de gein een reisje naar Barcelona te plannen. Voor ¤59 kan een enkele reis al. Interesting. | |
Peterselieman | dinsdag 24 december 2013 @ 10:44 |
dat is behoorlijk aantrekkelijk, zeker als je er een goedkope terugreis bij kunt vinden ![]() | |
b2py | dinsdag 24 december 2013 @ 10:47 |
Transavia heeft voor dezelfde prijs een enkeltje. Ben je er 9-10x sneller :p | |
greavy | dinsdag 24 december 2013 @ 10:48 |
Moet je nog wel vanaf Rotterdam naar Parijs. Met vroegboekkorting kom je dan alsnog uit op ¤84 (moet je wel een overnachting erbij doen, omdat je de het anders niet redt). Voor de goedkope prijs moet je om 7:15 uit Parijs, anders kan je met de TGV nog om 14:07, dat kan je dan wel net redden. | |
greavy | dinsdag 24 december 2013 @ 10:48 |
Vliegen ![]() Treinen ![]() Eens kijken of dat iets is voor eind augustus ofzo. | |
spectrumanalyser | dinsdag 24 december 2013 @ 10:50 |
nog twee mooie platen van het vervoer van de DDAR rijtuigen naar de Houtrakpolder, 27 november 2013.![]() ![]() | |
spectrumanalyser | dinsdag 24 december 2013 @ 10:55 |
en dan is het tijd voor de quiz. Fyra V250 4802 is op 22 november 2013 overgebracht naar Haarlem. Weet iemand met welk doel. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 24 december 2013 @ 11:00 |
volgens mij om te kijken wat ze ermee konden, maar daar is het bij gebleven | |
Duvel | dinsdag 24 december 2013 @ 11:03 |
Niet betalen is bij het starten al falen. | |
Frozen-assassin | dinsdag 24 december 2013 @ 11:47 |
Hopelijk om daar op een oplegger te worden gelegd en daarna richting TATA Steel | |
b2py | dinsdag 24 december 2013 @ 12:06 |
Zaterdag reis ik op een Kruidvatje van Hengelo naar huis. Ik heb een OVC met 40% weekend korting. Wat voor overgangsbiljet 2-1 mag ik dan pakken? Met korting of alleen vol tarief? | |
Sodeknetters | dinsdag 24 december 2013 @ 12:17 |
Dit gaat dus mijn vaste omroepbericht nét voor vertrek worden. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 december 2013 @ 12:18 |
PETfles op wielen bedoel je ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 december 2013 @ 12:18 |
Ik heb gehoord dat die omgesmolten worden tot slotjes voor KLB. Ofjah, ik vind dat dat zou moeten ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 december 2013 @ 12:19 |
korting lijkt me he ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 24 december 2013 @ 12:21 |
dit | |
b2py | dinsdag 24 december 2013 @ 12:27 |
Even kijken of ik dat nog kan ronselen. | |
Regenjas | dinsdag 24 december 2013 @ 12:29 |
Geen korting, want een kruidvatkaartje geeft geen recht op korting. Alleen als je ook met het kortingsproduct reist heb je recht op een eerste klas kaartje met korting. | |
GlenSpey | dinsdag 24 december 2013 @ 12:30 |
Het filmpje dat ik postte heb je dus niks aan? ![]() | |
Fiorano | dinsdag 24 december 2013 @ 12:31 |
Moet er nog even naar kijken, gisteren geen tijd meer gehad ![]() | |
James1988 | dinsdag 24 december 2013 @ 13:20 |
Mogelijk alternatief: met de Benelux naar Brussel, daar overstappen op een TGV naar Zuid-Frankrijk, en daar ergens weer overstappen op een TGV of AVE naar Spanje. Of dat op dit moment haalbaar is weet ik niet (niet uitgezocht), maar de kans dat het in de toekomst wel haalbaar wordt is groot: al binnen een paar maanden gaan de frequenties omhoog als ik deze post van een RENFE-insider mag geloven:
| |
James1988 | dinsdag 24 december 2013 @ 17:18 |
Degene die de perronoverkappingen in Utrecht heeft bedacht had niet z'n helderste moment, geloof ik. "Maar James1988, wat is er dan mis met die overkappingen?" zul je wellicht vragen. Twee dingen: 1) Ze lekken als een gieter 2) Er blijft een rand open tussen perron en trein, waardoor je alsnog natregent. Beetje jammer, want ze zien er wel leuk uit. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 december 2013 @ 17:20 |
En er zal ZEKER niets aan veranderd worden, want het intellectueel eigendom van de architect gaat boven alles ![]() | |
Adrie072 | dinsdag 24 december 2013 @ 17:33 |
En de eindgebruiker (lees, betaler/kaaskop) heeft er niets. maar dan ook niets in te brengen! Hoe was het ook al weer, wie betaalt..... | |
Dr_Flash | dinsdag 24 december 2013 @ 17:36 |
die bepaalt ja. Behalve in spoorland, daar klooit iedereen maar wat raak en jan lul kan dokken. | |
Duvel | dinsdag 24 december 2013 @ 17:43 |
Goed idee, PM me even over de afhandeling van de royalty's. | |
Dr_Flash | dinsdag 24 december 2013 @ 17:55 |
"Eerst langs de paal of ik pluk je helemaal kaal!" | |
dennistd | dinsdag 24 december 2013 @ 18:06 |
Check je niet in dan vlieg je er uit | |
James1988 | dinsdag 24 december 2013 @ 18:07 |
"Dames en heren, het volgende station is Schiphol. Daarna zal de Intercity direct doorrijden naar Rotterdam en Breda." Dat hij direct doorrijdt mag ik wel hopen, ik heb weinig zin in een omweg via Groningen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 december 2013 @ 18:10 |
Ik wou wel graag nog even uitstappen met mijn 787 koffers ![]() | |
James1988 | dinsdag 24 december 2013 @ 18:11 |
Jammer joh, dag vlucht ![]() | |
Fiorano | dinsdag 24 december 2013 @ 18:14 |
Bij Barneveld is men aan het onderzoeken of een Railterminal interessant is![]() Bron: Barneveldse Krant | |
James1988 | dinsdag 24 december 2013 @ 18:17 |
Opnieuw sabotage bij SNCF ![]() "Klotebovenleiding!" Fijne kerstmis ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 december 2013 @ 18:18 |
Goede krachtterm zonder dat mensen er aanstoot aan nemen ![]() SALOPERIE DE CATENAIRE ![]() | |
JDude | dinsdag 24 december 2013 @ 18:27 |
Mooie variant op "In verband met defecte remmen stopt deze trein niet te Best". | |
Dr_Flash | dinsdag 24 december 2013 @ 18:28 |
![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 24 december 2013 @ 18:29 |
![]() | |
Sj0rSz | dinsdag 24 december 2013 @ 18:43 |
Aanrijding in Boxtel betreft trein vs. auto http://www.omroepbrabant.(...)el+en+Den+Bosch.aspx | |
Viezze | dinsdag 24 december 2013 @ 18:49 |
Lekker punt is dat, twee overwegen vlak na elkaar. | |
Sj0rSz | dinsdag 24 december 2013 @ 18:51 |
Hm, is maar hoe je het bekijkt. Ik ken het niet anders. En daar gaat het ook niet supervaak mis, voor zover ik weet. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 24 december 2013 @ 19:00 |
Ongelofelijk dat mensen hier heelhuids uit komen. ![]() | |
Sj0rSz | dinsdag 24 december 2013 @ 19:02 |
Zat niemand meer in ![]()
| |
Dr_Flash | dinsdag 24 december 2013 @ 19:06 |
Ongelofelijk hoe grenzeloos de eigengeilerij van Bart Meesters is. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 24 december 2013 @ 19:08 |
Leg uit. Ik heb nog nooit van de man gehoord. | |
Dr_Flash | dinsdag 24 december 2013 @ 19:09 |
Ik ook niet. Maar kennelijk doet hij er alles aan om daar verandering in te brengen. | |
RichardHammond | dinsdag 24 december 2013 @ 19:10 |
Rijden net Amersfoort binnen en komt een NID zesje langszij, mooie trein om te zien. Al zie je verdomd weinig vanuit en VIRM. #lekker #yolo #primeur #prorailenditmagwel!!!! | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 24 december 2013 @ 19:11 |
Hij noemt zich "Meesters Multi Media" op twitter... Lang leve de Engelse ziekte. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 24 december 2013 @ 19:12 |
![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 december 2013 @ 19:13 |
![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 december 2013 @ 19:13 |
Ga je daar dood aan toevallig? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 24 december 2013 @ 19:40 |
Barneveld is vrij interessant voor zo'n terminal omdat er veel grote bedrijven in de directe omgeving zitten en de plaats goed bereikbaar is | |
RichardHammond | dinsdag 24 december 2013 @ 19:49 |
Gaat wel lekker zeg. Eerst achter een stoptrein hangen tussen Amersfoort en Zwolle. De overstap kunnen halen, maar een springer tussen Raalte en Nijverdal. | |
Salatrel | dinsdag 24 december 2013 @ 19:55 |
een goede fotograaf is het niet want het sluitsein is geel op de foto ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 december 2013 @ 19:58 |
top-springavond, weet je van tevoren. | |
Salatrel | dinsdag 24 december 2013 @ 20:01 |
De beperkingen tussen Rotterdam en Maassluis zijn voorbij. Ja duh die serie die niet reed rijd sowieso niet meer op dit tijdstip ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 24 december 2013 @ 20:11 |
Volgens mij is het een ongeluk. Fietser op een overweg in Raalte zelf. | |
Dr_Flash | dinsdag 24 december 2013 @ 21:06 |
En die is nu naar Dasher, Dancer, Prancer, Vixen, Comet, Cupid, Blitzen, Rudolph en Donner? | |
RichardHammond | dinsdag 24 december 2013 @ 21:12 |
Kwam er net langs met de auto en zag opvallend veel jeugd staan. Dacht iets van een fiets te zien liggen, maar weet niet zeker of die fiets bij het ongeluk hoorde. De verstoring is alweer verholpen zie ik op Twitter. Waar zou die trein eigenlijk heen zijn gegaan, want de trein was binnen het uur weg? | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 24 december 2013 @ 21:43 |
Die zal wel naar Zwolle zijn gegaan. Meestal worden ze teruggereden naar het dichtstbijzijnde grote knooppunt. Ligt er natuurlijk ook aan hoe de situatie ter plaatse is. | |
Dos37 | dinsdag 24 december 2013 @ 21:54 |
We zaten in twee keer dezelfde trein. Wat een drama dag qua treinen, eerst al de dagelijkse vertraging van Duivendrecht naar Schothorst, elke dag mis je dan de aansluiting naar Enschede. Had geen zin om een half uur in Amersfoort te wachten dus dacht agh ik ga wel via Zwolle, nou dat heb ik geweten ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 24 december 2013 @ 21:58 |
![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 december 2013 @ 22:14 |
![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 december 2013 @ 22:22 |
Wees gerust, dat komt nog wel ![]() | |
Litpho | dinsdag 24 december 2013 @ 22:47 |
![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 24 december 2013 @ 23:13 |
NMBS wil voor 3 miljard euro aan dubbeldekstreinen kopen De NMBS heeft een overheidsopdracht gelanceerd voor de levering van nieuwe dubbeldektreinen. De waarde van het contract wordt geschat op niet minder dan 3 miljard euro, zo meldt het spoorbedrijf zelf. Het gaat om zo'n 145.000 zitplaatsen. Die moeten deels oud materieel vervangen, deels extra zitplaatsen toevoegen en koppelbaar zijn met het bestaande materieel. Met de bestelling wil de NMBS de toekomstige reizigersgroei opvangen. Als wordt overgegaan tot een bestelling, zal dat volgens de NMBS de grootste investering in nieuw rollend materieel zijn in jaren. De treinen moeten geleverd worden tussen 2017 en 2025. De kandidaat-leveranciers moeten zich kenbaar maken tegen de tweede helft van februari, zegt NMBS-woordvoerder Bart Crols. De beslissing volgt later. Edit: meer info in de volgende link: http://m.gva.be/nieuws/bi(...)-megabestelling.aspx [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2013 23:23:18 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 24 december 2013 @ 23:14 |
Dr_Flash wil voor 3 miljard euro aan bier en lekkere wijven kopen | |
Dr_Flash | dinsdag 24 december 2013 @ 23:25 |
Oh en nee, NMBS heeft niet meer geld dan Dr_Flash. Wel meer schulden. | |
GlenSpey | dinsdag 24 december 2013 @ 23:33 |
Blijft weinig heel van die wagentjes. Vorige week nog met de trein een eerder aangereden busje gepasseerd, ook die zat goed in de prak; een kant van het busje was compleet weggevaagd. Als ooit het moment komt dat ik een dergelijke aanrijding meemaak hoop ik dat er niemand meer in zit... | |
Dr_Flash | dinsdag 24 december 2013 @ 23:34 |
ik heb ook weleens "betere" auto's tussen 2 vrachtwagens vermorzeld zien worden. Ander woord is er gewoon niet voor ![]() | |
GlenSpey | dinsdag 24 december 2013 @ 23:35 |
Heb je heul geen 3 miljard voor nodig hoor... | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 24 december 2013 @ 23:37 |
Mja, tegen een trein zijn er weinig auto's die het kunnen winnen. En dan maakt het type trein ook weinig uit. Bij Buitenpost is wel eens een auto van achter aangereden door een Spurtje. De buffers zaten ongeveer tegen de voorruit... | |
Dr_Flash | dinsdag 24 december 2013 @ 23:37 |
Geloofwaardigheid troef ja ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 december 2013 @ 23:38 |
Een YPR (pantservoertuig) heeft het ergens in Drenthe ook weleens van een VIRM verloren. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 24 december 2013 @ 23:39 |
Die kwam ik inderdaad ook tegen vandaag. "Talk about luck!" | |
Dr_Flash | dinsdag 24 december 2013 @ 23:40 |
ja hehe wie gelooft dat nou man. Als ik 180 miljoen win moet ik ook de wijven van me af meppen hoor. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 24 december 2013 @ 23:40 |
Ik bedoel maar. Dat was ergens op een onbewaakte overweg bij Beilen meen ik. De enige dode was een knakker die met zijn koppie naar buiten stak. IL&T heeft daar nog wel een rapportje van. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 24 december 2013 @ 23:40 |
Echt? | |
bork | dinsdag 24 december 2013 @ 23:42 |
Waar zou dit toch zijn?![]() Großer Bahnhof wer weiß, im Rahmen welchen Ereignisses dieses Bild entstanden ist? | |
b2py | dinsdag 24 december 2013 @ 23:42 |
![]() Fijne kerstdagen heren en dames! [ Bericht 9% gewijzigd door b2py op 24-12-2013 23:52:22 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 24 december 2013 @ 23:43 |
Proberen? ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 24 december 2013 @ 23:43 |
Je plaatje doet het niet. Maar van hetzelfde. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 december 2013 @ 23:44 |
ja heheh. die's Leip jonge ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 december 2013 @ 23:44 |
Ga je nog mee met de PTA TT NYR ziggy? | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 24 december 2013 @ 23:44 |
Ik ben al jaren bezig met dat uittesten. Het schiet alleen niet op. Ach, één lekker wijf vind ik ook wel genoeg voor nu. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 24 december 2013 @ 23:45 |
Je bedoelt 18 januari? | |
Dr_Flash | dinsdag 24 december 2013 @ 23:47 |
ja ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 24 december 2013 @ 23:49 |
Was het feit dat ik al een papieren kaartje heb gekocht en daar een foto van postte niet voldoende bevestiging? ![]() | |
b2py | dinsdag 24 december 2013 @ 23:50 |
Kut IMGUR. | |
bork | dinsdag 24 december 2013 @ 23:51 |
spam lekker mee![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 december 2013 @ 23:58 |
Arme Hanneke. Er zijn heus wel IETS vrouwelijkere legopoppetjes te vinden hoor ![]() | |
James1988 | woensdag 25 december 2013 @ 00:00 |
Nou, daar komt weer een forse lading M6'jes aan dus ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 25 december 2013 @ 00:06 |
![]() | |
bork | woensdag 25 december 2013 @ 00:06 |
Dat kan best maar niet in de spullen van Bram ![]() Waar is dit btw? Een treintje ergens op Streetview maar waar? ![]() MEN / [Streetview] Raad de Straat, World Edition #30: Vanuit Polen verder | |
Dr_Flash | woensdag 25 december 2013 @ 00:07 |
could be anywhere? | |
bork | woensdag 25 december 2013 @ 00:08 |
Nee, een warm land, bergachtig en er wonen veel mensen. Smalspoor? | |
Dr_Flash | woensdag 25 december 2013 @ 00:09 |
er staat niet echt een vraag open? ![]() |