Good old times wil je zeggen?quote:Op maandag 23 december 2013 14:46 schreef Fiorano het volgende:
En zo houden we het spoor schoon en netjes:
Eigenlijk wel jaquote:
Nee, dat wordt ook nooit omgeroepen. Maar wees gerust, er is rekening mee gehoudenquote:Op maandag 23 december 2013 15:53 schreef Hoog_groen het volgende:
[..]
Het was een gebroken dwarsligger. Die staat vast nog niet op je kaart.
ze moesten er ergens mee heen en dan is dit geen slechte oplossingquote:Op maandag 23 december 2013 11:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
en wat doen we met DDAR? o, pleur maar ergens in het westelijk havengebied.
[ [url=http://farm8.staticflickr.com/7317/11212844463_476e2dbb8e_z.jpg]afbeelding ]
[/url]
Heb ik ook gehad in Hengelo, pimpel ging daar altijd van spoor 2 tot vorig jaar december, en 's avonds wou ik uit gewoonte rechts uitstappen, vond het al zo donker en toen ik de deur open had miste ik ook het perron een beetjequote:Op maandag 23 december 2013 15:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik had dat ooit met de Benelux toen die nog in Antwerpen-Berchem stopte, op het buitenste spoor. Het station is daar op een soort dijk gebouwd, pal naast het spoor is een afgrond van een meter of 7. Gelukkig keek ik toch eerst even naar buiten voor ik uitstapte
Oh jah, die jongens die al veroordeeld waren door de media en iedereen thuis voordat er een rechtszaak was. Goed verhaal was dat zeg.quote:Op maandag 23 december 2013 17:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
destijds werden 3 jongens verdacht van brandstichting in de trein. ze werden zelfs een nachtje in de cel gezet. later waren ze niet meer verdacht. de politie heeft een potje voetbal gespeeld met ze, om het goed te maken.
Ik ben meer verwonderd over Helsinki, dat station straalt echt helemaal niks uit... het is gewoon niks.quote:Op maandag 23 december 2013 11:23 schreef b2py het volgende:
Ik weet niet welke nono dit heeft bedacht maar ik kan wel mooiere Nederlandse stations bedenken dan Groningen CS
http://www.stedentripper.com/blog/2609/mooiste-europese-stations/
Ik wist toch niet vanaf waar je vertrekt?quote:Op maandag 23 december 2013 17:28 schreef MCH het volgende:
[..]
Gewoon wat bahn.de aangeeft Leer - Hannover - Halle - Leipzig - Dresden.
Ik snap Antwerpen Centraal nooit zo goed. Het is wel mooi maar donker en somber. Van de buitenkant vind ik het ook niet bijzonder.quote:Op maandag 23 december 2013 11:23 schreef b2py het volgende:
Ik weet niet welke nono dit heeft bedacht maar ik kan wel mooiere Nederlandse stations bedenken dan Groningen CS
http://www.stedentripper.com/blog/2609/mooiste-europese-stations/
Sowieso een lijstje van niks. Istanbul Haydarpasa is een paar jaar geleden half uitgefikt, Vladivostok ligt ongeveer 3 Europa's buiten Europa, en Helsinki is best WEL mooi als je het vanaf een andere hoek bekijkt.quote:Op maandag 23 december 2013 17:36 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik ben meer verwonderd over Helsinki, dat station straalt echt helemaal niks uit... het is gewoon niks.
dit is aan de andere kant van de Worms, stadsdeel Rimburg van Übach-Palenbergquote:Op maandag 23 december 2013 17:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rimburg
Bedankt, zo bedoelde ik het natuurlijk niet. Ik maak zelf door Duitsland geen speciale routes enzo maar in Leipzig wilde ik wel even kijken.quote:Op maandag 23 december 2013 17:37 schreef bork het volgende:
[..]
Ik wist toch niet vanaf waar je vertrekt?
Als je de S5 neemt in Halle om 16.14 (klopt dat?) stap je uit op
Leipzig Bayerischer Bahnhof om 16:45 i.p.v. Hbf en stapt er om
16:49 weer vanaf perron 2 de S1 in, ben je om 16:54 weer op Leipzig Hbf
Om 17:03 spoor 21 RE 17077 naar Dresden aankomst 18:34 spoor 10, tunneltje gedaan.
Nou, dan is het toch tussen Aachen en Lindern joh, wijfquote:Op maandag 23 december 2013 17:47 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
dit is aan de andere kant van de Worms, stadsdeel Rimburg van Übach-Palenberg
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kasteel_Rimburg
1 slag tijdens de ochtendspits, 1 slag tijdens de avondspits.quote:Op maandag 23 december 2013 18:33 schreef b2py het volgende:
Vraagje, hoe vaak rijdt die spitspendel Amsterdam <-> Rotterdam ICD eigenlijk?
Ik blunderquote:Op maandag 23 december 2013 18:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
1 slag tijdens de ochtendspits, 1 slag tijdens de avondspits.
quote:Op maandag 23 december 2013 18:56 schreef James1988 het volgende:
Ik heb geen cijfers, maar ik heb het gevoel dat dat ding zo'n 40% van de tijd niet rijdt.
Dat is wel een leuk concept trouwens. Dat je net zoals "gevoelstemperatuur" ook een "gevoelspunctualiteit" hebtquote:
Gevoelsvertragingquote:Op maandag 23 december 2013 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is wel een leuk concept trouwens. Dat je net zoals "gevoelstemperatuur" ook een "gevoelspunctualiteit" hebt
quote:Op maandag 23 december 2013 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is wel een leuk concept trouwens. Dat je net zoals "gevoelstemperatuur" ook een "gevoelspunctualiteit" hebt
Is er nu ook al een spoorpsycholoog nodig?quote:Op maandag 23 december 2013 19:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Gevoelsvertraging
Gevoelsdefectenaanhetspoor
Gevoelswerkzaamheden
Gevoelsdienstregeling
Het is wel te achterhalen hoorquote:Op maandag 23 december 2013 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is wel een leuk concept trouwens. Dat je net zoals "gevoelstemperatuur" ook een "gevoelspunctualiteit" hebt
Die derde foto, wat gingen we toen ook alweer doen?quote:Op maandag 23 december 2013 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is weer zo ver: Het jaar 2013 in 12 spoorplaatjes.
1. Winterberg (D), 1 januari. In druilerig winterweer staat LINTje 648 116 van DB Regio te wachten om terug te keren naar Dortmund Hbf.
[ afbeelding ]
2. Emmen Zuid, 23 februari. Treinstel 10523 van Arriva in actie op de Vechtdallijnen richting Zwolle.
[ afbeelding ]
3. Amersfoort, 9 maart. Voormalig NS-inspectie-motorrijtuig 20 "Kameel" staat langs het perron. Geen idee waarom.
[ afbeelding ]
4. Cork Kent Station (IR), 8 april. Mark 4-treinstel 4007 van Iarnród Éireann is zojuist binnengekomen vanuit Dublin Heuston Station. Deze treinstellen zijn in Spanje gebouwd bij CAF, zijn sinds 2007 in dienst en hebben een maximumsnelheid van 201 km/h. Ze gelden als het vlaggeschip van de Ierse Spoorwegen.
[ afbeelding ]
5. Harwich International (UK), 18 mei. Treinstel 360 116 van Greater Anglia zal over een klein uurtje de aangekomen bootpassagiers uit Hoek van Holland naar London Liverpool Street brengen.
[ afbeelding ]
6. Lviv (UA), 30 juni. Gelede E-loc VL80-1867 met een soortgenoot aan kop van een nachttrein naar een ander ver oord.
[ afbeelding ]
7. Lunteren, 14 juli. Protos-treinstel 5035 "Marijke van Haaren" van Connexxion als stoptrein naar Ede-Wageningen. In de verte is een soortgenoot zojuist vertrokken richting Amersfoort.
[ afbeelding ]
8. Prien am Chiemsee (D), 10 augustus. Het stoomlocje uit 1887 van de Chiemseebahn.
[ afbeelding ]
9. Deventer, 28 september. In het schemerige ochtendlicht staat treinstel 446 klaar om als sprinter naar Apeldoorn te gaan vertrekken. De conducteur heeft bij uitzondering zijn dienstpet op.
[ afbeelding ]
10. Holzminden (D), 20 oktober. Een LINT van DB Regio en een TALENT van de NordWestBahn.
[ afbeelding ]
11. Ruurlo, 11 november. In het ochtendzonnetje nadert een GTW van Arriva vanuit Winterswijk het station.
[ afbeelding ]
12. Zwolle, 7 december. Op een regenachtige zaterdagmiddag verzorgt het Blokkendoosstel (mat '24) een rit voor genodigden tussen Lelystad en Zwolle. Eigenlijk had deze trein een jaar eerder moeten rijden bij de opening van de Hanzelijn, maar omdat er drie vlokjes sneeuw gemeld waren in Oost-Groningen mocht de trein toen de baan niet op.
[ afbeelding ]
Enjoy
Bier vegen in HOORUN.quote:Op maandag 23 december 2013 20:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Die derde foto, wat gingen we toen ook alweer doen?
Nja, ik had al een foto voor juniquote:Op maandag 23 december 2013 20:05 schreef James1988 het volgende:
Ik mis het Napels-uitje in je lijstje
ja, ook tussen Hamburg en München, dwarsliggerquote:Op maandag 23 december 2013 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, dan is het toch tussen Aachen en Lindern joh, wijf
Ik ook van jou hoor schatquote:Op maandag 23 december 2013 20:44 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ja, ook tussen Hamburg en München, dwarsligger
NeuBauStrecke tussen genoemde steden met ICE-3quote:Op maandag 23 december 2013 21:04 schreef Bas242 het volgende:
Ik ga in t voorjaar een weekje naar Keulen en Frankfurt. Heeft iemand nog tips voor leuke lijntjes, stations, treintjes etc in de omgeving?
ja, neem de tijd en ga via Koblenz. Super mooi stuk langs de Rijn.quote:Op maandag 23 december 2013 21:04 schreef Bas242 het volgende:
Ik ga in t voorjaar een weekje naar Keulen en Frankfurt. Heeft iemand nog tips voor leuke lijntjes, stations, treintjes etc in de omgeving?
Betonkijken bedoel je? De snelheid is leuk maar ik vind het niet de meest mooie lijn die ik ooit heb beredenquote:Op maandag 23 december 2013 21:09 schreef Socios het volgende:
[..]
NeuBauStrecke tussen genoemde steden met ICE-3
Zo gaat het soms welquote:Op maandag 23 december 2013 21:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
James laat zeker zijn gevoel spreken wanneer een trein rijdt. Gewoon als hij wakker wordt 'ik voel dat NS vandaag er zin in heeft en over een uurtje vertrekt'. De andere keer is het 'NS is weer aan het kontdraaien en rijdt pas over 2 uur, nog effe maffen'
quote:Op maandag 23 december 2013 21:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
James laat zeker zijn gevoel spreken wanneer een trein rijdt. Gewoon als hij wakker wordt 'ik voel dat NS vandaag er zin in heeft en over een uurtje vertrekt'. De andere keer is het 'NS is weer aan het kontdraaien en rijdt pas over 2 uur, nog effe maffen'
ok, thx!quote:Op maandag 23 december 2013 21:29 schreef Peterselieman het volgende:
wat ik begrepen heb is dat er hier en daar veel begroeiing is. Andere plekken zijn goed toegankelijk. Dichtbij de waterbus kun je wel van het spoor af komen. Wel de dorpse kant kiezen
Doet NS niet sturen eah? Hebben ze goed voor mekaar daar in België.twitter:NMBS twitterde op maandag 23-12-2013 om 22:00:14Blijf de status van het net volgen via onz app of via: http://t.co/N2Iodkotsq Morgen zijn we er weer vanaf 6uFijne avond#NMBS reageer retweet
DB doet het ook:quote:Op maandag 23 december 2013 22:01 schreef b2py het volgende:
Doet NS niet sturen eah? Hebben ze goed voor mekaar daar in België.twitter:NMBS twitterde op maandag 23-12-2013 om 22:00:14Blijf de status van het net volgen via onz app of via: http://t.co/N2Iodkotsq Morgen zijn we er weer vanaf 6uFijne avond#NMBS reageer retweet
twitter:DB_Bahn twitterde op maandag 23-12-2013 om 22:05:44Wir wünschen Ihnen ein schönes und besinnliches Weihnachtsfest! Gute Nacht und bis morgen. /ma reageer retweet
1200 schijnt IRL een lastig apparaat te zijn. Lijkt me supergaaf om daar een keer een stukje mee te kunnen rijdenquote:Op maandag 23 december 2013 21:05 schreef Fiorano het volgende:
Iemand enig idee hoe ik in TS2014 de NS 1200 loc en de Taurus aan de gang krijg? Inladen gaat prima, maar die krengen komen niet van hun plek...
Maar Arriva zelf zegtquote:Winterswijk-Arnhem
Maandag 23 December 22:15
Oorzaak
Tussen Doetinchem en Winterswijk rijden geen treinen door een versperring.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting 25 december rond 2:00 uur verholpen.
Reisadvies
Blijkbaar een dagje verrekend bij NS...twitter:Arriva_NL twitterde op maandag 23-12-2013 om 22:30:42Vanwege een sein- en wisselstoring tot einde dienstregeling vanavond geen treinverkeer tussen Winterswijk - Doetinchem. We zetten bussen in. reageer retweet
Kweenie. Dit zou niet de eerste keer zijn, dat een technische storing wordt verkocht als een 'versperring'.quote:
Gewoon dat ze het zelf ook niet weten "Er is wat mis. En voor jullie maakt het toch niet uit WAT er mis is, dus hoeven jullie niet te weten dat wij het ook niet weten."quote:Op maandag 23 december 2013 23:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Kweenie. Dit zou niet de eerste keer zijn, dat een technische storing wordt verkocht als een 'versperring'.
Notquote:Op maandag 23 december 2013 23:48 schreef Dr_Flash het volgende:
en elke storing die de kerst haalt kan zomaar nog 48 uur langer duren
Het is hier geen Engeland hoor, waar het treinverkeer tijdens kerstmis vrijwel stil komt te liggen.quote:Op maandag 23 december 2013 23:48 schreef Dr_Flash het volgende:
en elke storing die de kerst haalt kan zomaar nog 48 uur langer duren
Kijk nou, het is zowaar een nachttrein gewordentwitter:Se_Railway twitterde op maandag 23-12-2013 om 23:52:19Bad weathr 22:52 Victoria-Faversham 995 mins late Newington #southeastern http://t.co/OhtTzC7U7i reageer retweet
In dat geval heeft ATB NG dus gefaald, vrees ik. Nog erger dan een 'versperring' of een technische storing!quote:Op maandag 23 december 2013 23:47 schreef b2py het volgende:
Aldus Somda is er een wissel open gereden te Winterswijk. Kan dus goed tot morgennacht duren.
Ook onder NG kun je nog door roodquote:Op maandag 23 december 2013 23:57 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
In dat geval heeft ATB NG dus gefaald, vrees ik. Nog erger dan een 'versperring' of een technische storing!
dat hoeft niet. Als een trein stapvoets rijdt dan kan het bij ATB-NG ook gewoon mis gaan.quote:Op maandag 23 december 2013 23:57 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
In dat geval heeft ATB NG dus gefaald, vrees ik. Nog erger dan een 'versperring' of een technische storing!
http://www.flickr.com/photos/bvisser/11513620516/quote:Op maandag 23 december 2013 11:09 schreef Bitlord het volgende:
Er wordt op de Dijksgracht gerangeerd met V250, er stond zon Nedtrain-locje bij de 4811.
Ja, en toen je per ongeluk op de vloer stampte, viel er een bodemplaat onderuit. Het Fyra-fiasco is gewoon jouw schuld!quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hey, de 4811. Daar ben ik ooit nog eens mee naar Brussel geweest.
Zo rollen we bij FairyTaleRailquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:03 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ja, en toen je per ongeluk op de vloer stampte, viel er een bodemplaat onderuit. Het Fyra-fiasco is gewoon jouw schuld!
quote:Op maandag 23 december 2013 23:55 schreef DriekOplopers het volgende:
De donkere dagen voor Kerst. Van die dagen, dat je even achteromkijkt naar het voorbije jaar. Dat geldt dus ook voor mij. Al met al was 2013 geen geweldig jaar voor de OV-sector.
http://www.voorbeterov.nl/page3.php
Ik heb vrijwel iedere ochtend vertraging met deze treinen uit het oosten (Arriva + Breng) waardoor ik met regelmaat mijn aansluiting mis. Dit telt niet mee begrijp ik?quote:'Was het dan uitsluitend kommer en kwel? Gelukkig niet. Arriva bewees met zijn nieuw veroverde treinconcessies in het Oosten van het land, in staat te zijn voor reizigers forse verbeteringen te realiseren.'
Het gebied waar Arriva en Breng samen rijden, geeft je een kwartierdienst. Als er eens iets mis gaat waardoor je een aansluiting mist en je een half uur aan je broek krijgt is dat omdat je aansluitende vervoerder niet OOK een kwartierdienst rijdt. Dus niet de schuld of het probleem van Arriva of Breng.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:39 schreef GlenSpey het volgende:
Ik heb vrijwel iedere ochtend vertraging met deze treinen uit het oosten (Arriva + Breng) waardoor ik met regelmaat mijn aansluiting mis. Dit telt niet mee begrijp ik?
Overigens was het met Syntus vaak ook al raak hoor, daar niet van. Maar van verbetering merk ik als 'reiziger' vooralsnog vrij weinig.
Samenwerken tussen vervoerders is altijd een ramp. Ik had het afgelopen jaar een Connexxion/NS verbinding waarbij de bus altijd aankwam als de trein net vertrokken was en wegreed als de bus net op het station binnenreed. Ja, de dienstregeling zou complexer zijn om te maken dan wanneer je puur met je eigen treinen/bussen rekening hoeft te houden, maar NS moest bijv. vroeger ook rekening houden met de lijnen die nu door anderen werden gereden en dat ging toen (meestal) prima. Nu lijkt het soms meer "u heeft een eindpunt van <vervoerder> bereikt, zoek het maar uit".quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:39 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
[..]
Ik heb vrijwel iedere ochtend vertraging met deze treinen uit het oosten (Arriva + Breng) waardoor ik met regelmaat mijn aansluiting mis. Dit telt niet mee begrijp ik?
Overigens was het met Syntus vaak ook al raak hoor, daar niet van. Maar van verbetering merk ik als 'reiziger' vooralsnog vrij weinig.
Voor de 1200 echt de manual lezen.quote:Op maandag 23 december 2013 21:05 schreef Fiorano het volgende:
Iemand enig idee hoe ik in TS2014 de NS 1200 loc en de Taurus aan de gang krijg? Inladen gaat prima, maar die krengen komen niet van hun plek...
Die heb ik dus niet :$quote:
Die zit er toch gewoon bij als je 'm koopt?quote:
Daar zit het ehm nou juist inquote:Op dinsdag 24 december 2013 09:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die zit er toch gewoon bij als je 'm koopt?
Trialversie 'gekocht'quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:43 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Daar zit het ehm nou juist in. Lang verhaal.
Nop.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Trialversie 'gekocht'
Verhalen hoeven niet altijd lang te zijn
Pas maar op met de IC Berlijn via Zwolle. Voor je het weet krijgt Hoogeveen er lucht van en eisen ze om daar ook langs te rijdenquote:Op dinsdag 24 december 2013 09:39 schreef b2py het volgende:
Als Zwolle - Wierden is geëlektrificeerd en dubbelsporig omleggen die handel! Is nog sneller ook!
Hoe het in TS zit weet ik niet, maar bij een reallife 1200 is het belangrijk dat je met de onderste rijcontroller echt de eerste tractiestand pakt. Dan lopen de ventilatoren aan en zal hij tractie willen geven, mits remmen gelost en treinleiding op 5 bar.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |