Ajaxfan | zondag 1 december 2013 @ 10:57 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen EDIT: Gloeiende topictitelnummer klopt niet. ![]() | |
greavy | zondag 1 december 2013 @ 11:13 |
Lint 34 van Arriva rijdt hier | |
Darkwing_Duck | zondag 1 december 2013 @ 12:59 |
waar is hier? ![]() | |
Peterselieman | zondag 1 december 2013 @ 13:01 |
tussen Almelo en Mariënberg | |
Darkwing_Duck | zondag 1 december 2013 @ 13:04 |
wat is daar de laatste tijd toch een heisa over, over dat lijntje... Of in die hoek.. Heb ik iets gemist? | |
Peterselieman | zondag 1 december 2013 @ 13:07 |
dat lijntje gaat vanaf komende zondag over van connexxion (uitgevoerd door Syntus) naar Arriva. Er zal door Arriva een strakke 30 minuten dienstregeling worden gereden, maar daarvoor sneuvelt wel het o zo belangrijke station Geerdijk. Nu wordt er nog gekruist te Vroomshoop of Vriezenveen en straks blijft er maar een kruisingsstation over. | |
Viezze | zondag 1 december 2013 @ 13:10 |
Toch sneu voor al die 590 inwoners van Geerdijk | |
Darkwing_Duck | zondag 1 december 2013 @ 13:10 |
Geerdijk... Dat gaat dan overgeslagen worden? | |
Peterselieman | zondag 1 december 2013 @ 13:12 |
zeker. Het is jammer, want het is een station waar eigenlijk intercity's zouden moeten stoppen ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 1 december 2013 @ 13:13 |
Had die 30 minuten dienstregeling en geerdijk niet behouden kunnen blijven met materieel dat wat meer poussant is ofzo, ik noem maar wat.... | |
Peterselieman | zondag 1 december 2013 @ 13:17 |
Voor die paar reizigers per dag? Nee, daar is de aanschaf van nieuw materieel op dit moment te duur voor. Juist door een strakke dienstregeling en goede aansluitingen in Mariënberg kan het lijntje wel een boost krijgen, al moet je niet gaan verwachten dat de treinen er stamp en stamp vol zullen gaan zitten met het beperkte achterland dat er is. | |
Darkwing_Duck | zondag 1 december 2013 @ 13:19 |
Hebben ze niet nog ergens een paar weense trammetjes staan ofzo...of ben ik nou heel erg naief? ![]() | |
ReisT | zondag 1 december 2013 @ 13:20 |
Geerdijk is in 2014 nog gewoon in gebruik. | |
Viezze | zondag 1 december 2013 @ 13:25 |
Almelo - Marienberg is de duurste lijn van Nederland toch? Als in, moet het meeste geld worden bijgelegd. Heb wel eens voorbij zien komen dat voor elke euro die wordt uitgegeven 80 cent wordt bijgedragen door de overheid? | |
Peterselieman | zondag 1 december 2013 @ 13:27 |
die lopen niet op diesel | |
Peterselieman | zondag 1 december 2013 @ 13:29 |
en ik maar denken dat het dit jaar al zo ver zou zijn ... | |
Peterselieman | zondag 1 december 2013 @ 13:34 |
krappe keertijd in Almelo van 3 minuten. Dat gaat gegarandeerd vertragingen opleveren | |
ReisT | zondag 1 december 2013 @ 13:38 |
Geerdijk gaat dicht als de Lintjes door gaan rijden naar Hardenberg. | |
DeaDLocK2K | zondag 1 december 2013 @ 13:52 |
Kamervragen! Mastwijkisme zou hier hoogtij moeten vieren! Directe uurlijkse trienen van Geerdijk naar Parijs, Moskou, Kiev, Isfahan en Hoogeveen! | |
Kentekenplaat | zondag 1 december 2013 @ 14:22 |
Een paar delen geleden vroeg iemand iets over een ongeluk bij onze Zuiderburen. Voila! | |
_serial_ | zondag 1 december 2013 @ 14:35 |
Zeg, Darkwing_Duck, jij klaagt altijd (terecht) over de NS automaten en creditcards. Maar een stel vrienden van mij kwam afgelopen week ook van een koude kermis thuis bij de RER, alle vormen van Nederlandse creditcards werden geweigerd, en muntgeld slikten ze niet meer, loketten waren ook gesloten. Je hebt het vast een keer verteld, maar hoe zat het ook alweer ? | |
GekkeHaan | zondag 1 december 2013 @ 14:45 |
Trein/metrodinggeval ontspoort in The Bronx (New York) en in de Hudson River beland. Tot zover zijn er 3 doden gemeld.![]() [ Bericht 15% gewijzigd door GekkeHaan op 01-12-2013 14:51:29 ] | |
Sebastiaan92 | zondag 1 december 2013 @ 14:46 |
Vliegtuigen, treinen, alles valt maar in die rivier geloof ik. | |
Darkwing_Duck | zondag 1 december 2013 @ 15:20 |
Ik kan met mn nederlandse maestro pas gewoon nog een ticket halen en zelfs abbonementen kopen. Dus ik weet niet waar het fout gaat? Tuurlijk kan het zijn dat er iemand een boterham met pindakaas in die gleuven heeft gepropt, maar dan werkt mijn franse kaart ook niet... Stelt dit antwoord je tevreden of wou je iets anders weten hoe het zat? | |
_serial_ | zondag 1 december 2013 @ 15:21 |
Prima ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 1 december 2013 @ 15:26 |
gebied me de eerlijkheid te zeggen fat het soms ook niet lukt hoor. Maar het is niet onmogelijk... Of het stabiel is is een 2e... | |
James1988 | zondag 1 december 2013 @ 15:44 |
Waarom rijdt daar überhaupt nog een trein voor zo weinig reizigers? Een bus is veel goedkoper in zowel materieel als exploitatie. | |
greavy | zondag 1 december 2013 @ 15:45 |
Zelfs op zondag heeft elke trein zeker 20 man erin, althans, de treinen die ik gezien & genomen heb, hadden dat. De eerste trein uit Mariënberg richting Almelo zaten we met ruim 40 man in. | |
DeaDLocK2K | zondag 1 december 2013 @ 15:45 |
Als de infra er toch al light. Tjah. | |
greavy | zondag 1 december 2013 @ 15:47 |
Alvast 2 foto's van vandaag, overige foto's worden nog uitgezocht(heb de kruising op Vriezenveen én op Vroomshoop op de foto):![]() Arriva 34 Op zondag 1 december was Arriva druk in de weer met de testritten tussen Almelo en Mariënberg, want volgende week komt Arriva hier al te rijden in de rijdende dienst. Treinstel 34 heeft inmiddels al alle stickers, en is gereed voor de nieuwe dienst. Machinisten kregen vandaag ook opleiding, dus bij elk station was een stationnement gepland, deuren werden ontgrendeld en weer vergrendeld. Keurig op tijd vertrekt Arriva met stel 34 uit Mariënberg onderweg naar Almelo. ![]() Arriva 34 Na een kleine wandeling van circa 15 minuten werd de Kreuzendijk bij Vriezenveen bereikt. Na eerst een rode Lint naar Mariënberg gezien te hebben kwam keurig op tijd de Lint van Arriva aanrijden. Met een fraai zonnetje die even 10 minuten doorbrak kon de foto geklikt worden, en konden wij weer tevreden teruglopen. En nu weer in de ICBerlijn van 15:14 uit Almelo onderweg naar Amersfoort, en dan door naar Rotterdam-Dordrecht | |
Viezze | zondag 1 december 2013 @ 15:57 |
Misschien hopen ze met een nieuwe vervoerder, het verbeteren van de dienst (doortrekken naar Hardenberg) meer reizigers te trekken. Het zal nooit uit kunnen zo'n verbinding, maar de opdrachtgever zal het wel als een soort verplichting zien om de lijn open te houden? | |
James1988 | zondag 1 december 2013 @ 16:04 |
Dat hield Beeching ook niet tegen. ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 1 december 2013 @ 16:05 |
rijden die tijdens de normale dienstregeling tussendoor? | |
Peterselieman | zondag 1 december 2013 @ 16:33 |
op dit moment rijden ze er tussendoor. Je hebt twee beschikbare paden als er een uursdienst is. Voor het lintje van xx/Syntus uit of in patroon met de huidige halfuursdienstregeling rijden. Bij de eerste wordt er nergens gekruist en bij de tweede optie in Vroomshoop of Vriezenveen. | |
greavy | zondag 1 december 2013 @ 17:26 |
Ze reden zo ongeveer het andere pad van Syntus, met de normale kruisingen. De machinisten moesten ook bij elk station stoppen op de goede plek, deuren ontgrendelen, vergrendelen enzo. Was dus een soort van machinistenopleiding. | |
Dr_Flash | zondag 1 december 2013 @ 17:50 |
Die blauwwitte LINTjes zijn trouwens nog totaal niet af, daar moet nog wel een tijdje aan gesleuteld worden voor volgende week ![]() ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Dr_Flash op 01-12-2013 17:56:06 ] | |
dennistd | zondag 1 december 2013 @ 18:04 |
Ze reden niet in het pad van Syntus, maar precies in een ander pad. Normaal heb je A-22-B-38-A, nu had je A-38-B-22-A. De kruisingen lagen juist op het andere station. | |
ziggyziggyziggy | zondag 1 december 2013 @ 18:33 |
Plons is ho. Meer foto's op mijn site, blijkt een fotogenieke ontsporing te zijn geweest. | |
Ajaxfan | zondag 1 december 2013 @ 18:40 |
Kan het nummer in de titel naar #665 anders is de reeks kaput? ![]() | |
greavy | zondag 1 december 2013 @ 18:45 |
Owja, ik zie het nu. Je hebt gelijk ... | |
greavy | zondag 1 december 2013 @ 19:04 |
NIEDERSACHSEN-TICKET In december geldig vanaf Hoofdstation Groningen en alle treinstation aan het Wiederline-traject (Groningen-Leer) Met het Niedersachsen-Ticket reist u met maximaal 5 personen een hele dag met alle regionale treinen en het openbaar vervoer door Nedersaksen, Bremen en Hamburg. 1 persoon voor slechte 22 euro (2e klas) 2 personen voor slechts 26 euro (2e klas) 3 personen voor slechts 30 euro (2e klas) 4 personen voor slechts 34 euro (2e klas) 5 personen voor slechts 38 euro (2e klas) - Kinderen t/m 5 jaar en kinderen van 6 t/m 14 jaar mogen gratis meereizen als het eigen kinderen of kleinkinderen van de meereizende ouder/grootouder zijn. - Zijn de meereizende kinderen van 6 t/m 14 jaar geen kind of kleinkind van de meereizende ouder/grootouder, dan tellen ze als volwassene en reizen niet gratis mee. - Niedersachsen-Ticket niet geldig vanaf treinstation Groningen Noord. Details van de aanbieding Het ticket is geldig van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 3.00 uur de volgende dag en ook op zaterdag, zondag en op feestdagen van 0.00 tot 3.00 uur de volgende dag in de regionale treinen van de Deutsche Bahn (RE, RB en S-Bahn) en in verdere verkeersmiddelen (EVB, eurobahn, metronom, NordWestBahn, arriva, cantus) in de 2e klas. Meer informatie(DB), voorwaarden(DB) en verkoop van ticket Ticket is vanuit Nederland alleen online verkrijgbaar en met creditcard of paypal. Wiederline.com | |
b2py | zondag 1 december 2013 @ 19:08 |
Kan iemand het topicnummer corrigeren? Is 1 te hoog.OVS-00056-4.1? | |
Duvel | zondag 1 december 2013 @ 19:12 |
Zonder streepje tussen OVS en het getal. Dat is dus het OVS Alignement? Via google niet te vinden. | |
b2py | zondag 1 december 2013 @ 19:14 |
Is ook de bedoeling ![]() | |
Duvel | zondag 1 december 2013 @ 19:17 |
Flauw. ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 1 december 2013 @ 19:28 |
Vet initiatief ![]() | |
Zug-Chef | zondag 1 december 2013 @ 19:41 |
Het had ze gesierd een DB automaat in Groningen te plaatsen. Maar helaas. | |
Darkwing_Duck | zondag 1 december 2013 @ 19:44 |
Ik dacht dat ik in mn spoorleven al veel gezien had. Maar iemand die een kerstboom als bagage een TGV insleept is nieuw voor me... ![]() ![]() | |
b2py | zondag 1 december 2013 @ 19:45 |
In Antwerpen-C stond vanmiddag rond 13:10 de IC naar Roosendaal/Den Haag nog op de borden op spoor 24 van 12:47. Uiteindelijk kwam om 13:20 een Brusselaar binnen en wij sprongen erin. Na drie minuten kwam er een enorm boze treinbegeleider het rijtuig in om iedereen eruit te jagen. Buiten vroeg een meneer waarom deze trein niet reed daar die tot 13:10 op de borden stond. Toen werd de treinbegeleider helemaal boos, de beste man begon de reizigers te verwijten dat ze niet goed op de borden hadden gekeken. Hij had namelijk zelf de trein gesleuteld en weggestuurd. Vervolgens riep hij, volgende trein naar Nederland gaat om 13:50 van spoor twee, een fijne middag en stampvoette weg. Lul. | |
greavy | zondag 1 december 2013 @ 19:48 |
Was het niet gewoon de Benny uit Nederland die binnen kwam? Die moet loc omlopen, en soms wel en soms niet afrangeren. Ze komen sowieso op zaterdag en zondag niet uit Brussel. | |
b2py | zondag 1 december 2013 @ 19:49 |
Ja klopt, maar dat weet ik toch niet. Ding had trouwens twee locs volgens mij.. | |
greavy | zondag 1 december 2013 @ 19:50 |
13:13 (gepland) aankomen, vertrekt-ie pas om 14:47 weer. | |
greavy | zondag 1 december 2013 @ 19:52 |
![]() Foto: Brenno de Winter | |
Dr_Flash | zondag 1 december 2013 @ 19:58 |
Een windowsfoutmeldingkje. Nou en? | |
Socios | zondag 1 december 2013 @ 20:04 |
Lees ik liever dan al die nutteloze meldingen en 'tweets' die ook wel op NOS-TT 751 e.v. staan. | |
James1988 | zondag 1 december 2013 @ 20:05 |
Wat een fantastische prestatie leveren ze toch hè, onze nationale trots ![]() | |
#ANONIEM | zondag 1 december 2013 @ 20:11 |
Ik heb in de trein tussen Nijmegen en Roermond (toen NS daar nog reed) ooit iemand met een achterklep van een Golf 1 gezien... ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2013 20:12:22 ] | |
#ANONIEM | zondag 1 december 2013 @ 20:16 |
Vraagje trouwens, ik ben van plan in de laatste week van januari van Kopenhagen met de nachttrein naar Stockholm en vervolgens naar Oslo te gaan. Wat ik me nu juist echter bedenk is dat het daar in de winter best lang donker is.... iemand enig idee hoelang het in die periode licht is in die steden? Dan met name Oslo, want dat ligt het noordelijkste. | |
remcoP | zondag 1 december 2013 @ 20:17 |
6h 04m 18s http://www.timeanddate.co(...)bj=sun&afl=-11&day=1 | |
greavy | zondag 1 december 2013 @ 20:18 |
Ik zou eens op Suncalc (www.suncalc.net) kijken. Kan je het per dag erg nauwkeurig zien ![]() | |
James1988 | zondag 1 december 2013 @ 20:19 |
![]() Dan kun je net zo goed een dagtrein pakken, stukken goedkoper en geen verschil met 's nachts reizen. ![]() | |
remcoP | zondag 1 december 2013 @ 20:20 |
Wat is er? | |
James1988 | zondag 1 december 2013 @ 20:20 |
Slechts 6 uur licht op een dag ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 december 2013 @ 20:20 |
http://www.gaisma.com/en/location/oslo.html | |
#ANONIEM | zondag 1 december 2013 @ 20:22 |
Op het einde van januari/begin februari is het gelukkig rond de 8 uur, daar doe ik het voor ![]() Bijzonder vriendelijk bedankt voor de linkjes trouwens, daar kan ik wat mee ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2013 20:23:50 ] | |
remcoP | zondag 1 december 2013 @ 20:23 |
Oh zo, dacht dat er iets mis was. ![]() | |
Frozen-assassin | zondag 1 december 2013 @ 20:25 |
Omdat het kan ![]() | |
#ANONIEM | zondag 1 december 2013 @ 20:26 |
Als ik nu zou boeken voor de trein van Stockholm naar Oslo kost me dat 212 Zweedse Kroon (oftewel ongeveer 9 euro) voor een reis van dik 5 uur?! Wtf ![]() | |
Peterselieman | zondag 1 december 2013 @ 20:27 |
Geinige foto uit Leeuwarden: http://damenster.devianta(...)g-machines-417124888 Je ziet de goed bezette Spenosporen in Leeuwarden, met links het pendeltje uit Harlingen Haven en op de achtergrond de werkzaamheden aan de nieuwe westelijke invalsweg die eind volgend jaar in gebruik moet worden genomen. | |
Duvel | zondag 1 december 2013 @ 20:29 |
Zonder de wisselkoersen te hebben geraadpleegd: volgens mij klopt je berekening niet. | |
#ANONIEM | zondag 1 december 2013 @ 20:30 |
Je hebt gelijk, ik rekende ff verkeerd ![]() ![]() | |
Duvel | zondag 1 december 2013 @ 20:32 |
Klopt, maar Zweden is niet zo heel duur, Noorwegen daarentegen... ![]() | |
James1988 | zondag 1 december 2013 @ 20:35 |
Vergeleken met bijvoorbeeld Duitsland vind ik Zweden over het algemeen best wel duur. Het is wel een mooi land ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 december 2013 @ 20:50 |
Nou, vandaag dus leuk even een dagje naar Twente. In het stralende zonnetje staat uw verslaggever op de trein te wachten op station Deventer: ![]() Daar komt de trein aan. ![]() In Vroomshoop de kruising tussen de Syntus-Lint in het rood en de Arriva-Lint in het blauw-wit. ![]() Syntus-Lintje in Geerdijk. ![]() Kruising der E-GTW's in Mariënberg. ![]() Even oefenen met hun nieuwe speeltje. ![]() De Grensland-Express raast door het Twentse land zijn ondergang tegemoet. ![]() Daarna het land uit, eerst even een ommetje door Gildehaus, waar een interessant seinhuis staat met allerlei attributen in de tuin, waaronder deze merkwaardige implementatie van dubbelspoor ![]() ![]() Overzichtsplaatje van het geheel daar. ![]() Zelfs nog een paar nieuwe bordjes gescoord, waaronder deze, met onbekend crimineel persoon. ![]() Door naar het terrein van de Bentheimer Eisenbahn, waar je normaal ook nooit komt natuurlijk ![]() ![]() ![]() Ook bussen. Huuu. Bussen ![]() ![]() Pimpel-expres vertrekt naar Amsterdam. ![]() Het traditionele gekut met de bordesjes bij de Grensland-express is binnenkort dus ook voorbij. ![]() Tot slot nog eoa dom ding wat ik per se MOEST fotograferen van iemand ![]() ![]() Het was een leuke dag ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 1 december 2013 @ 20:53 |
Leuk! | |
Duvel | zondag 1 december 2013 @ 21:25 |
Zinloze maar toch geinige toevoeging: het onderstation op de achtergrond is in eigendom en beheer bij ProRail. | |
ziggyziggyziggy | zondag 1 december 2013 @ 21:25 |
Ik zal vannacht eens zoeken, thanx. Voor nu leg ik mijn spoor maar zonder verkanting, dat gaat prima. Groningen Losplaats ligt al compleet, Europapark ook, ben nu bezig met de beseining. De omgeving komt later, dat is eye candy. | |
Dr_Flash | zondag 1 december 2013 @ 21:28 |
Ja klopt, het viel ons al op dat het vol hing met Nederlandstalige borden. Prorail heet daar overigens geen Prorail ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 december 2013 @ 21:30 |
![]() | |
Duvel | zondag 1 december 2013 @ 21:31 |
Tjezus. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 december 2013 @ 21:31 |
Dus ja. "Beheer" zei je? Ik denk dat ze al 18 jaar niet meer weten dat dat ding bij hen hoort ![]() | |
James1988 | zondag 1 december 2013 @ 21:32 |
Kun je nagaan hoe betrouwbaar dat OS is! | |
b2py | zondag 1 december 2013 @ 21:32 |
FTFY | |
DeaDLocK2K | zondag 1 december 2013 @ 21:36 |
Het bordje ziet er niet verlept of 20 jaar oud uit ofzo. | |
James1988 | zondag 1 december 2013 @ 21:36 |
Kun je nagaan hoe betrouwbaar dat bordje is! ( ![]() | |
b2py | zondag 1 december 2013 @ 21:36 |
Maar goed, van het weekend naar Brugge. Dienstregeling B-europe kwam niet overeen met de werkelijkheid, werd rennen op Antwerpen-Centraal. Terugreis vandaag verliep voorspoedig, moesten alleen omrijden via Boom/Puurs waar niet werd gestopt. Wel op twee gaten waar de trein niet paste en de reizigers naar voren dienden te lopen. Beide keren met MS96, wat een heerlijk materieel is dat. <3 | |
b2py | zondag 1 december 2013 @ 21:37 |
Alleen NSRIB klopt niet, de rest is correct. | |
Duvel | zondag 1 december 2013 @ 21:38 |
Ik ben trouwens benieuwd of ze zich daadwerkelijk kunnen beroepen op Art 461 W.v.Sr. | |
Dr_Flash | zondag 1 december 2013 @ 21:39 |
Nee, een hamburger van McDonald's na anderhalf jaar ook niet. Maar of dat een gunstig teken is... ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 december 2013 @ 21:39 |
Lijkt me niet, is Duits grondgebied. En geen ambassade of zo ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 december 2013 @ 21:40 |
Moet je Mons - Quévy eens rijden. Kajjelachejonge ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 december 2013 @ 21:43 |
oh, ik had ergens 1995 in mijn hoofd ![]() | |
Duvel | zondag 1 december 2013 @ 21:47 |
Het was ook retorisch bedoeld... Dat kengetal van Zwolle gaat ook niet werken. Als het nummer al klopt na al die jaren. | |
Socios | zondag 1 december 2013 @ 21:58 |
Bedankt voor het reisverslag, Dr_Flash. 14.gif | |
#ANONIEM | zondag 1 december 2013 @ 22:15 |
Of de éénmaal daagse IC van Brussel-Zuid naar Gouvy. Op het laatste stuk past minder dan de helft van de trein langs de perrons ![]() | |
Regenjas | zondag 1 december 2013 @ 22:22 |
Het zou nog best eens kunnen kloppen. Het Schakel- en Meldcentrum Noord-Oost van ProRail zit nog altijd in Zwolle. Maargoed, dat is volgend jaar ook voorbij als alles in Utrecht bij het OCCR gecentraliseerd wordt. | |
Duvel | zondag 1 december 2013 @ 22:54 |
Hopelijk kennen ze *21... | |
James1988 | zondag 1 december 2013 @ 22:56 |
Welnee joh, 2000 bordjes vervangen is makkelijker ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 december 2013 @ 22:57 |
+31 lijkt me handig om te beginnen. Het is wel mofrikania he. | |
Regenjas | maandag 2 december 2013 @ 00:01 |
Welnee joh, zo dichtbij de grens heb je nog wel bereik van de Nederlandse netwerken. Tenzij je T-Mobile hebt natuurlijk, dan heb je nergens bereik. | |
boriq | maandag 2 december 2013 @ 07:29 |
Ach, ze gaven mij 20% korting vanwege het belabberde netwerk hier. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 2 december 2013 @ 07:34 |
Lekker bijdehand weer. Single icm viertje in de ic Zwolle Roosendaal. Het ruikt hier naar sardientjes. | |
Dr_Flash | maandag 2 december 2013 @ 07:40 |
En dan wordt er omgeroepen dat je ook met de stoptrein naar Arnhem kunt. Wat natuurlijk niemand doet want niemand kan vooruit of achteruit. Vervolgens gaat de ic rijden, wat is de eerste stop? Brummen ![]() | |
b2py | maandag 2 december 2013 @ 08:18 |
Ach gut... | |
James1988 | maandag 2 december 2013 @ 09:06 |
Daar werd de trein opgeheven 'i.v.m. te grote bezetting'? ![]() | |
Fiorano | maandag 2 december 2013 @ 09:16 |
Ook mooi weer: IC Amersfoort Schothorst komt met +10 minuten binnen op Amersfoort C. Gaat toch nog door richting Schothorst. Komt retour met +7 aan op Amersfoort C. Uiteindelijk met +17 op Duivendrecht. Retour trein IC Schiphol - Enschede is voor het gemak maar opgeheven. | |
b2py | maandag 2 december 2013 @ 09:23 |
Hoe weet jij zo zeker dat dat laatste gerelateerd is aan jouw vertraging? Er is namelijk te Amersfoort een wissel defect aan de Hilversumse zijde waar die trein overheen moet. | |
Fiorano | maandag 2 december 2013 @ 09:31 |
Omdat de de trein van 08.51 vanuit Duivendrecht richting Amersfoort niet opgeheven werd en de retour trein van 09.21 toen al opgeheven stond. | |
DeaDLocK2K | maandag 2 december 2013 @ 09:33 |
Dat zegt niet zoveel. | |
Ajaxfan | maandag 2 december 2013 @ 09:36 |
Hoe worden IC stops eigenlijk bepaald? Is dat puur gissen van NS of is er een regel met > aantal inwoners bij station = ic stop? | |
b2py | maandag 2 december 2013 @ 09:36 |
Kba. | |
Darkwing_Duck | maandag 2 december 2013 @ 09:40 |
Normaal Praten! ![]() | |
b2py | maandag 2 december 2013 @ 09:43 |
Veelgebruikte afkorting voor kosten/baten-analyse hoor ![]() | |
#ANONIEM | maandag 2 december 2013 @ 09:44 |
![]() ![]() | |
Fiorano | maandag 2 december 2013 @ 09:45 |
![]() | |
#ANONIEM | maandag 2 december 2013 @ 09:48 |
offtopic Ik zie net dat mijn reactie echt van zo een ochtendkwaliteit is, die je niemand toewenst om te moeten lezen. Beter:.... Zelfs bij de Spoorwegen maak je tegenwoordig wat mee. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2013 09:49:43 ] | |
Dr_Flash | maandag 2 december 2013 @ 10:02 |
Nee. Maar in Arnhem kregen wij wel te horen dat zowel de vertraging als de tekortheid van de trein te wijten was aan een overwegstoring tussen Olst en Zwolle. Beide is natuurlijk onzin. In Deventer was de trein namelijk gewoon op tijd. In Brummen moest er blijkbaar nog een vriendje opgehaald of afgezet worden. Bovendien duurt het in en uitstappen natuurlijk ook veel langer als je maar de helft van de deuren hebt. En dat die trein te kort zou zijn door de overwegstoring slaat natuurlijk nergens op ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 2 december 2013 @ 10:06 |
Behalve als het een extra trein betrof die pas vanaf Deventer ingezet is. Iets wat regelmatig gebeurt bij verstoringen tussen Zwolle en Deventer. | |
spectrumanalyser | maandag 2 december 2013 @ 10:15 |
op Amsterdam Zaanstraat staat een v250 waarvan een kopbak verwijderd is. zullen ze bij AnsaldoBreda nog steeds aan het werk zijn? | |
James1988 | maandag 2 december 2013 @ 10:18 |
Zou best kunnen, AnsaldoBreda heeft er een handje van om zomaar wat te knutselen aan die treinen. | |
Ajaxfan | maandag 2 december 2013 @ 10:24 |
Als dat op dezelfde manier gaat als de materiaalinzet is er meteen een verklaring voor die ieniemienie stations als IC stop. | |
DeaDLocK2K | maandag 2 december 2013 @ 10:26 |
"Mario, ik heb een puik plan. Wat nou als we eens gewoon daar nog een draadje trekken?" - Oh. Mijn. God. LUIGI! Wat een ontzettend goed idee! | |
James1988 | maandag 2 december 2013 @ 10:27 |
Lach er maar om, maar dat is dus echt gebeurd. ![]() Toen die V250's net buiten dienst waren genomen wilde Lloyd's een keer een proefrit rijden, toen kwamen ze erachter dat een paar overijverige AB'ers op eigen initiatief en zonder goedkeuring een paar dingen hadden veranderd aan die trein. | |
b2py | maandag 2 december 2013 @ 10:28 |
Welke stations bedoel je? Is een wat nuttiger antwoord te formuleren. | |
Dr_Flash | maandag 2 december 2013 @ 10:28 |
Ja, misschien. Het "alternatieve reisadvies" was omrijden via Amersfoort. Oftewel: denk maar niet dat we bussen gaan regelen. | |
Ajaxfan | maandag 2 december 2013 @ 10:44 |
Ah never mind. Dat zijn dan stations waar de IC een stoptrein word het laatste stuk. Ik heb niets gezegd. ![]() | |
Sandrvich | maandag 2 december 2013 @ 10:58 |
Wat een prutsers zeg... ![]() | |
b2py | maandag 2 december 2013 @ 11:06 |
![]() | |
Sandrvich | maandag 2 december 2013 @ 11:08 |
Wel een geniale verbinding trouwens, die knalt in één keer door van Brussel-Noord naar ...Ans. ![]() ![]() | |
Ajaxfan | maandag 2 december 2013 @ 11:27 |
Eigenlijk een overkoepelende OV vraag dit. Kent Italië een site vergelijkbaar met 9292OV waar je alle verschillende OV varianten te zien krijgt en op basis daarvan routes kan plannen? | |
b2py | maandag 2 december 2013 @ 13:30 |
Hoe het ook kan. Kering van negen minuten te Den Haag Centraal en met vier man trekken ze de complete trein door. Nu weet ik ook waarom de prullenbakjes altijd vol zijn. Als er al iemand plaats heeft genomen worden de prullenbakken niet gereinigd. Dit om de reiziger niet te hinderen. Maakt ook wel sense toch? ![]() N.b. Gaat om VIRM in dit geval. | |
Dr_Flash | maandag 2 december 2013 @ 13:32 |
Makes sense ja. Maar voor zoiets word ik graag even gehinderd hoor ![]() | |
b2py | maandag 2 december 2013 @ 13:33 |
Jij ja, maar de honderd andere reizigers liever niet. Ik vind het ook mateloos irritant. | |
Gezicht | maandag 2 december 2013 @ 13:34 |
Voor het eerst trouwens dat er vanochtend in de spits VIRM reed tussen Venlo en Den Haag. | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 2 december 2013 @ 13:36 |
![]() ![]() | |
b2py | maandag 2 december 2013 @ 13:42 |
Dat je de trein pas mag betreden als de schoonmaak gereed is? | |
Peterselieman | maandag 2 december 2013 @ 13:42 |
ik heb liever die hinder wel. Het is maar een paar tellen en hoe minder afval in de trein hoe beter | |
V2 | maandag 2 december 2013 @ 13:46 |
Optimist ![]() | |
Klonk | maandag 2 december 2013 @ 13:48 |
Stond vanmorgen te wachten voor de gesloten overgang komt er een ICE voorbij, vrij ongewoon in Venlo ![]() Hele Maandag weer goed ![]() | |
b2py | maandag 2 december 2013 @ 13:52 |
Dit zijn kansen die je moet kunnen pakken. Als jij de reiziger op het perron tijdig informeert met de mededeling dat ze even vier of vijf minuten moeten wachten, zodat de trein gereinigd kan worden is daar zeker begrip voor te winnen. En je pakt je winst mee dat je de trein dus wel goed kan reinigen. Geen reizigers betekent ook dat het proces van reiniging sneller is. | |
b2py | maandag 2 december 2013 @ 13:54 |
En je hoeft geen raketgeleerde te zijn om dit te bedenken, deze simpele ziel kan dat ook. | |
Dr_Flash | maandag 2 december 2013 @ 14:27 |
Dream on honey. " oh, voor de reiniging? Dan kan ik dus gewoon gaan zitten" Want zo gaat het. | |
b2py | maandag 2 december 2013 @ 14:28 |
Jij geeft al op voordat er begonnen wordt, dat is een lekkere insteek wilde je zeggen? | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 2 december 2013 @ 14:31 |
Hoezo? Dat is al tientallen jaren de situatie op Enschede Centraal: binnenkomende trein staat als "Niet instappen, trein wordt gereinigd" op de borden, en pas 5 of 10 minuten voor vertrek komt de echte bestemming erop te staan. Denk je dat mensen zich daar aan houden? Nee hoor! | |
DeaDLocK2K | maandag 2 december 2013 @ 14:38 |
Ik kanme nog wel herinneren dat die deuren dan gewoon dichtgingen ![]() | |
b2py | maandag 2 december 2013 @ 14:40 |
Dan moet je mensen daar op wijzen als organisatie. Het dagelijks daar iemand neerzetten is goedkoper dan de hele rompslomp die het bij NS/Nedtrain kost om dat image weer op te vijzelen en persberichten te schrijven. | |
b2py | maandag 2 december 2013 @ 14:41 |
Kan ook inderdaad, mogelijkheden te over. Zal alleen de ene afdeling tegen de ander schreeuwen dat de reiziger dan buiten in de kou moet staan en dat is ook niet lief. Kansen te over. | |
spectrumanalyser | maandag 2 december 2013 @ 14:47 |
Mat 64 herfstplaat ter vermaak![]() | |
dennistd | maandag 2 december 2013 @ 15:04 |
Ede-Wageningen zo te zien | |
Straatcommando. | maandag 2 december 2013 @ 16:17 |
Hier word ik zo schijtziek van hé. Laatst ook in Arnhem, we rollen binnen en we zaten goed vol. Ik zie al dat er een hele horde mensen op het perron staat en ze allemaal lekker slim naar de deuren lopen. Nu staan er wat hekken vanwege werkzaamheden, dus ruimte is er al niet. Wat krijg je dus, niemand kan er dus in of uit. ![]() ![]() ![]() Godverdomme mensen. Zo moeilijk is het niet. Eerst de mensen eruit, dan mensen erin. ![]() | |
Gezicht | maandag 2 december 2013 @ 16:20 |
Nu we het toch over vervelende mensen in de trein hebben; Zat laatst in de IC Venlo - Den Haag, midden in de spits. Bij de stop in Tilburg kwam er een dame met een vouwfiets binnen en die ging meteen op een klapstoeltje recht voor de deur zitten terwijl er nog 20 mensen achter haar moesten instappen. ![]() Niet zo slim, maar wat ik dan nog kanslozer vind is dat dan zo'n prominent mannetje in een duur pak het nodig vindt om die fiets nog even een duw te geven zodat 'ie bijna omvalt. Kansloos. | |
greavy | maandag 2 december 2013 @ 16:21 |
Veel hinder en vertraging tussen Utrecht en Den Bosch tot zeker na de avonspits ivm aanrijding met een persoon op station Geldermalsen. Sprinters rijden Utrecht - Houten Castellum, vanuit Den Bosch geen sprinters richting Zaltbommel. Er is een omreisadvies: Reizigers tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht C./Zwolle reizen via Arnhem. Reizigers tussen Den Haag C. en 's-Hertogenbosch reizen via Tilburg. Reizigers tussen Eindhoven en Amsterdam C. reizen via Rotterdam C | |
greavy | maandag 2 december 2013 @ 16:23 |
Zondag in Vriezenveen:![]() Syntus 45 en Arriva 34 En Vroomshoop: ![]() Syntus 45 en Arriva 34 In Vroomshoop werd er ook gekruist. Hier vertrekt treinstel 34 net als Testrit naar Almelo, terwijl treinstel 45 van Syntus, met de oude Twents-kleurstelling, vertrekt richting Mariënberg. | |
Straatcommando. | maandag 2 december 2013 @ 16:27 |
Lintjes ![]() Zo jammer dat dat spul hier niet meer rijdt ![]() Half vergast/doof worden op velperpoort ![]() | |
greavy | maandag 2 december 2013 @ 16:28 |
Na zaterdag gaat de laatste Buffel van Syntus ook aan de kant. | |
Straatcommando. | maandag 2 december 2013 @ 16:31 |
Zoiets had ik gelezen ja, is het dan over en uit voor dm90 op de baan of hoe zit dat, want NS heeft als het goed is ook nog een aantal buffels staan. Stonden tot voor een maand of 2 terug nog in Arnhem zelfs. | |
MTL | maandag 2 december 2013 @ 16:32 |
Nee hoor, die blijven nog wel even rijden tussen Zwolle - Kampen en Zwolle - Enschede ![]() | |
Straatcommando. | maandag 2 december 2013 @ 16:36 |
Meh dan moet ik dus een keer daarheen om nog eens in zo'n kreng te zitten. Misschien een keer met een maatje mee, dit zit in Enschede op school. Ik had gewoon hier de laatste dag mee moeten plukken, slagje winterswijk.. lint & dm90 maar had geen tijd ![]() Overigens, ik vroeg me een beetje af waarom er zo heen en weer gezwiept werd in het stuk tussen Velperpoort en Westervoort, maar daar rijden dus moeilijk veel vrachttreinen overheen. ![]() | |
boriq | maandag 2 december 2013 @ 16:43 |
Ze worden nu gereviseerd om tot 2018 op de baan te blijven, eind volgend jaar neemt een private vervoerder (Arriva, CXX) het over (iemand die trouwens weet of ze DM90 gaan leasen of dat er ander materiaal op Zl-Es komt?) en als het goed is wordt in de tussentijd Zwolle - Enschede geëlektrificeerd. | |
greavy | maandag 2 december 2013 @ 16:44 |
Ben je zeker van die overname? Volgens mij is daar nog niks over besloten ... | |
boriq | maandag 2 december 2013 @ 16:47 |
Ik dacht dat de provincie besloten had om het eind 2014 af te splitsen. ah, hier: http://www.destentor.nl/r(...)e-en-regio-1.3773137 | |
greavy | maandag 2 december 2013 @ 16:48 |
Ja, ik lees het. Wordt een concessie, maar er is nog geen aanbesteding. Wel opmerkelijk is dat de provincie en regio Twente in een brief aan het ministerie al beginnen over de problemen met de OV-Chipkaart, als straks Wierden - Enschede door NSR én een privaat wordt gereden. Zie hier de brief met veel informatie van de provincie Overijssel. | |
boriq | maandag 2 december 2013 @ 16:50 |
verkeerde woordkeuze. ![]() Kan ik mij voorstellen, je krijgt straks op alle stations tussen Enschede en Wierden (acht stations) dan waarschijnlijk 2 paaltjes voor de aparte vervoerders. | |
boriq | maandag 2 december 2013 @ 16:52 |
oeh, dankjewel. ![]() Ik zal een kennis uit de provinciale staten wel een keer aanspreken of hij wat meer informatie heeft. | |
greavy | maandag 2 december 2013 @ 16:52 |
Dat is wel waar ik bang voor ben, 2 paaltjes overal. Ik ben dan benieuwd of dat echt goed zal gaan ... Wordt ook een aparte concessie: Zwolle - Raalte door provincie Overijssel, en Raalte - Enschede door regio Twente. Maar het wordt een samenwerking, dus is uiteindelijk één concessie met 2 concessiebeheerders. | |
ReisT | maandag 2 december 2013 @ 17:15 |
Het komt anders best vaak voor dat een concessie meerdere opdrachtgevers heeft. De concessie Vechtdallijnen valt zelfs onder drie concessiebeheerders. | |
greavy | maandag 2 december 2013 @ 17:18 |
Owja, je hebt gelijk ja ... Even niet bij stilgestaan | |
Dr_Flash | maandag 2 december 2013 @ 17:19 |
Het wordt een leuk politiek theoretisch experimentje, een bestuurlijk wangedrocht 1e klas, en de reiziger is de lul. Zo zal het gaan, dat ziet iedereen aankomen. | |
Peterselieman | maandag 2 december 2013 @ 17:24 |
zal wel meevallen denk ik | |
Dr_Flash | maandag 2 december 2013 @ 17:25 |
Oh, okee. | |
Peterselieman | maandag 2 december 2013 @ 17:27 |
de regio's zijn er beter in dan de rijksoverheid | |
Peter | maandag 2 december 2013 @ 17:45 |
Overijssel kan het bij de vechtdallijnen ook ![]() | |
Litpho | maandag 2 december 2013 @ 18:16 |
Nou ja, als zowel Overijssel als Twente een Mansveldje doen, dan gaat het toch prima. Dan kan de concessiehouder maar gewoon zijn ding doen zonder hinderlijke politiek. | |
_JdM_ | maandag 2 december 2013 @ 18:20 |
Jazeker wel. Vooral als er slechts 1 ICM-3tje aankwam. Na de laatste reiziger gingen de deuren dicht en trein werd bestormd door mensen in gele hesjes. Na het reinigen (minuut of 5) kwamen ze er weer uit, maar de deuren bleven dicht. Wel vrijgegeven, dus je kon de deuren zo open maken. Maar niemand die in zijn hoofd haalde om op het knopje te duwen. En die mensen maar een kwartier in de kou staan ![]() | |
Anno1982 | maandag 2 december 2013 @ 19:25 |
Bekend probleem inderdaad, helemaal als je aankomt met een dubbeldekker op een half afgezet perron. Ook verschrikkelijk irritant: mensen die in Groningen of Leeuwarden in een lege trein stappen en koffers overal om zich heen gooien. Trein komt aan in Amersfoort, staat langs het perron en het gezelschap begint op zijn gemak de koffers bij elkaar te zoeken. Bij het uitstappen wordt er vervolgens uitbundig geklaagd over de mensen die niet kunnen wachten met instappen. Als je zo wil reizen, pak dan op zondagmiddag de trein ofzo, maar niet 's ochtends in de spits... | |
James1988 | maandag 2 december 2013 @ 19:39 |
Maar Zwolle - Kampen is dan ook een concessie die geen flikker voorstelt. Geen wonder dat er geen vervoerder was te vinden die dat wilde rijden. ![]() | |
b2py | maandag 2 december 2013 @ 19:42 |
Vanmiddag een bezoekje gebracht aan de verbouwing van Den Haag Centraal. Enkele maanden geleden was al het laatst paneel op het dak gezet maar nog geen tijd of energie gehad om Den Haag te bereiken. Zo ook vanmiddag overigens, waar de snelste route vanaf Amsterdam-Zuid een sprinter was. En ondergetekende heeft een gruwelijke hekel aan sprinters. Anyways, tijd voor een fotoserie.![]() Vanaf het busstation is te zien dat het gebouw nog niet af is. Als de wind verkeerd staat regent het in ieder geval naar binnen. In een heerlijk middagzonnetje zijn drie bouwvakkers bezig om het gebouw dat voor oplevering voorjaar 2014 staat af te maken. ![]() Vanaf het tramplatform is een mooi uitzicht op de prachtige constructie die gebruikt wordt er ondersteuning van deze glazen panelen, elk wegend rond de 650 kilogram. ![]() Een stukje naar links onder ten opzichte van de vorige foto levert deze foto op. Hier komt oud & nieuw samen tegen de gevel van het oude Den Haag Centraal. Ik weet niet of dat nog gerenoveerd/gesloopt wordt, het leek er op dat er niks mee ging gebeuren. Gemiste kans in mijn ogen. ![]() Vanuit de stationshal beneden is pas goed zichtbaar hoe immens de hal lijkt door het vele lichtinval. Wat bij ondergetekende direct een vraag opriep, hoe zit dat tijdens de sneeuw. Dat isoleert nogal wat zonlicht en is het hier dan niet direct een donkere grauwe bende? De fotograaf volgde het bordje en liep een rondje om het oude gebouw heen. ![]() Aan de zijde van het Anna van Buerenplein is deze foto gemaakt. De glazen zijwand is prachtig in het middagzonnetje en de gebouwen die aan het plein staan zijn goed zichtbaar. Al met al een prachtig plaatje gaat het worden. ![]() Als uitsmijter nog een foto van oud vs nieuw. Het lijkt bijna alsof de glazen sculptuur zo ertegenaan gelijmd is. Voor de bouw van de stationshal staat tot voorjaar 2014, de bouw van station Den Haag Centraal is allerminst af. In 2014 wordt gestart met de bouw van twee keersporen op +2 (Boven het busstation) en zal gereedkomen in 2015. Voorlopig zal het station dus nog een bouwput blijven, voor uiteindelijk een betere integratie tussen verschillende vervoersmodaliteiten. | |
Peterselieman | maandag 2 december 2013 @ 19:47 |
mooie foto's. | |
James1988 | maandag 2 december 2013 @ 19:48 |
![]() Het is weer eens een heel andere kijk op het thema 'Trein'. Vind ik leuk ![]() | |
Peterselieman | maandag 2 december 2013 @ 19:48 |
Het blijft alleen jammer van het gedrocht Stichtshage ![]() | |
James1988 | maandag 2 december 2013 @ 19:52 |
Zo kent Den Haag wel meer aartslelijke gebouwen. ![]() | |
Sandrvich | maandag 2 december 2013 @ 19:53 |
Ziet er interessant uit moet ik zeggen. ![]() http://www.nieuwsblad.be/(...)dmf20131201_00865683 Reizigers boos om oncomfortabele nieuwe treinen Omdat de Desiro ontworpen is voor korte ritten, is hij minder comfortabel voor gebruik over lange afstand. Dit al langsgekomen hier? Ik vond het wel tijd worden. Antwerpen-Charleroi in zo'n ding is gewoon kut. ![]() | |
b2py | maandag 2 december 2013 @ 19:55 |
Ah, heet die bende zo? ![]() | |
James1988 | maandag 2 december 2013 @ 19:55 |
NMBS wil die dingen zelfs in gaan zetten naar Luxemburg had ik begrepen... | |
Sandrvich | maandag 2 december 2013 @ 19:56 |
Op de stoptrein mag ik hopen? ![]() | |
b2py | maandag 2 december 2013 @ 20:00 |
Typische PvdA vragen over NS & Leeuwarden Culturele Hoofdstad 2018. | |
James1988 | maandag 2 december 2013 @ 20:00 |
Voor 2015 is het sowieso niet voorzien, ze hebben geen Memor II+ (wat in Luxemburg ligt). Luxemburg zal naar verwachting in 2015 overgaan op ERTMS (wat de Desiro's wel hebben). Tegen die tijd zou er een nieuw transportplan in België moeten zijn. | |
James1988 | maandag 2 december 2013 @ 20:10 |
Stadler heeft de onderhoudstak van Voith Nederland opgekocht. Onderhoud aan de GTW's van Veolia en Arriva zal voortaan dus direct door Stadler worden gedaan. | |
boriq | maandag 2 december 2013 @ 20:20 |
Zijn de kopsporen op +2 voor de RandstadRail of de NS zelf? | |
greavy | maandag 2 december 2013 @ 20:21 |
Waar nu de Randstadrail lijn E stopt, krijgt NSR terug. +2 zal voor de Randstadrail lijn E gebruikt worden. | |
Peterselieman | maandag 2 december 2013 @ 20:23 |
vind het niet eens opvallend nieuws, aangezien Stadler al vanaf het begin van de levering van de Nederlandse stellen nauw samenwerkte met Voith Nederland. Wel opvallend is dat de sneltrams in Utrecht kennelijk ook onder het contract vallen | |
b2py | maandag 2 december 2013 @ 20:40 |
![]() De nieuwe Infrabel campagne tegen koperdiefstal. | |
bork | maandag 2 december 2013 @ 20:42 |
[/quote]Er staat een tender uit voor 35 (uit mijn hoofd) lage vloer trams, misschien zijn erg zeker van hun bieding? | |
Peterselieman | maandag 2 december 2013 @ 20:46 |
het gaat om het onderhoud en ik denk dat daarover al afspraken zijn gemaakt met BRU/Kubus | |
Adrie072 | maandag 2 december 2013 @ 21:16 |
Wat zijn GTW`s? | |
b2py | maandag 2 december 2013 @ 21:17 |
Onder andere deze: | |
Adrie072 | maandag 2 december 2013 @ 21:18 |
Oke, maar staat voor..... | |
b2py | maandag 2 december 2013 @ 21:19 |
GelenkTriebWagen | |
Adrie072 | maandag 2 december 2013 @ 21:22 |
Ach so. Rijden er niet heel veel van, zo gauw gegoogled. | |
JDude | maandag 2 december 2013 @ 21:24 |
Alleen in het noorden en zuidoosten des lands. | |
Peterselieman | maandag 2 december 2013 @ 21:24 |
er rijden er genoeg. Ze rijden op de diesellijnen rond Leeuwarden, Groningen, tussen Apeldoorn-Zutphen-Winterswijk-Doetinchem-Arnhem-Tiel, tussen Nijmegen en Roermond. De elektrische variant rijdt tussen Zwolle en Emmen, Dordrecht - Gorinchem-Geldermalsen en tussen Maastricht Randwyck-Heerlen-Kerkrade en nog een los stelletje tussen Amersfoort en Ede-Wageningen | |
b2py | maandag 2 december 2013 @ 21:24 |
133 exemplaren ![]() | |
Adrie072 | maandag 2 december 2013 @ 21:27 |
Nou ja, da`s toch werk, doen ze goed. | |
Dr_Flash | maandag 2 december 2013 @ 21:45 |
Nou, wel. Alleen al 100 bij Arriva. | |
b2py | maandag 2 december 2013 @ 21:48 |
![]() | |
James1988 | maandag 2 december 2013 @ 22:02 |
Die lui in het OCCR worden wel steeds creatiever zeg ![]() | |
Peterselieman | maandag 2 december 2013 @ 22:08 |
interessant wat ze in Zwolle doen. In plaats van de trapopgangen met drilboren uit te hakken gebruiken ze een machientje uit de steenhouwerij http://www.prorail.nl/nieuws/ijslandse-stenensplijter-in-zwolle | |
b2py | maandag 2 december 2013 @ 22:18 |
Zouden ze daarna stations gaan overslaan om de vertraging in te lopen? ![]() | |
James1988 | maandag 2 december 2013 @ 22:20 |
Trein opheffen in Den Bosch en een extra trein laten rijden in het oorspronkelijke pad. | |
Dr_Flash | maandag 2 december 2013 @ 22:36 |
Tofness. | |
V2 | maandag 2 december 2013 @ 22:42 |
Een Scandinavische vondst weer he ... klein gaatje ... en dan iets erin wat uitzet ... nou ja ... laat maar ![]() | |
Crientj | maandag 2 december 2013 @ 22:49 |
Meh. Stom gezeik met Weekend Vrij abonnementen. In November 2012 kwam er een kortingsactie om Weekend Vrij te kopen met korting, voor 25 euro p/m in plaats van 40 p/m. Heb je vlak daarvoor Weekend Vrij gekocht, heb je pech gehad - Je kan niet meedoen met deze actie. Vervolgens sturen ze in Oktober 2013 een email, waarin ze dit schrijven; Perfect zou je zeggen, maar het is mijn vriend die de email ontvangt en ik krijg niets. Contact opgenomen met NS, zeggen dat het alleen geldig is voor vaste klanten. Ehm ja, sinds November 2012 klant met Weekend Vrij en daarvoor enkele andere kaarten gehad. Hoezo vaste klanten? Dit aangegeven bij NS, komen met de voorwaarde dat als je er gebruik van wil maken, je twee maanden geen Weekend Vrij mag hebben. Heeft eerder niet in de algemene voorwaarden gestaan, nu de actie online staat is deze aangepast. Contact met iemand via twitter en een kennis die de klantenservice heeft gebeld. Persoon via twitter krijgt toezeggingen dat zijn abonnement wordt beëindigt en mee mag met de nieuwe actie periode. Kennis krijgt via klantenservice te horen dat het eerst niet mogelijk is, maar dat ze zullen kijken voor een regeling. Geen idee of daar verder nog iets uit is gekomen. Ik ben pissig op de manier waarop NS zo omgaat met klanten. Tuurlijk, korting is altijd meegenomen en zuinige hollander en alles - maar het mag echt wel wat vriendelijker. Zeker als je een email gaat versturen waarin je schrijft dat je vaste klanten wil laten profiteren. Hop, opnieuw maar contact opnemen. Of de tip van Greavy toepassen.. Huidige abonnement stopzetten en een nieuwe aanvragen op een nieuwe ov kaart. Al ben ik daar wat huiverig voor.. /eindeklaagbericht | |
DeaDLocK2K | maandag 2 december 2013 @ 22:53 |
Als je nu geen VDU hebt en je gaat één keer in de maand van Zwolle naar Amsterdam of Utrecht heb je het terugverdiend. Best goede deal eigenlijk. | |
James1988 | maandag 2 december 2013 @ 23:20 |
VDU ![]() Ook al heb ik 'm al een tijdje niet meer gebruikt, 40% korting tjidens de avondspits voor ¤ 60/jaar is en blijft een deal die te goed is om op te zeggen. Als NS het VDU echt beëindigt ("er zijn nu zoveel klanten overgestapt op de nieuwe abonnementen!") zien we weer wel verder. | |
#ANONIEM | maandag 2 december 2013 @ 23:24 |
Vraagje aan allen, ik eind januari dus richting noorden en ik heb beslist Oslo uit m'n reis te gooien wegens DUUR ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2013 23:25:17 ] | |
James1988 | maandag 2 december 2013 @ 23:25 |
Ik ben in zowel Stockholm als Oslo geweest, Stockholm vond ik leuker dan Oslo. Van iemand anders hoorde ik weer dat hij Kopenhagen helemaal geweldig vond. Ik zeg, doe beide 3 dagen ![]() | |
V2 | maandag 2 december 2013 @ 23:25 |
3 dagen in Stockholm, any time ![]() | |
Dr_Flash | maandag 2 december 2013 @ 23:26 |
Stockholm 3. Kopenhagen is 1 zet vanuit Utrecht of Amsterdam. Of Arnhem. Daar kom je veel makkelijker "nog weleens een keer". Beide steden doen niet veel voor elkaar onder op zich. KPH is gewoon iets bereikbaarder. DeaDLocK2k weet vast nog wel wat leuke plekken in KPH. | |
b2py | maandag 2 december 2013 @ 23:29 |
KPH moet je in Club Karel zijn voor een overhemdendiscotheek, erg dik vond ik het er. ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 2 december 2013 @ 23:37 |
Australian Bar is beter. | |
GekkeHaan | maandag 2 december 2013 @ 23:39 |
Van de ontspoorde trein in New York gisteren, is inmiddels bekend geworden dat deze 130km/u reed waar 50km/u was toegestaan. Er moet alleen nog blijken of het een menselijke fout was of een technisch probleem. | |
James1988 | maandag 2 december 2013 @ 23:42 |
Ik ken de situatie ter plekke niet, maar het zou me niet verbazen als daar geen beveiligingssysteem aanwezig is dat dit soort situaties verhindert. De Federal Railroad Administration is samen met de train operators bezig met de invoering van Positive Train Control, maar zoals we allemaal weten is zoiets niet zomaar gedaan. edit: op de Wikipedia-pagina over de Hudson-line, waar de trein op reed ten tijde van de crash, is in ieder geval niks te vinden over een beveiligingssysteem... | |
DeaDLocK2K | maandag 2 december 2013 @ 23:46 |
The Hudson, Harlem and New Haven lines and the New Canaan branch are equipped for cab signaling, and all passenger rolling stock is equipped to receive the cab signal. Cab signaling displays the appropriate block signal in the engineer’s cab. All rolling stock is equipped with Automatic Train Control (ATC). ATC enforces the speed dictated by the cab signal by means of a penalty brake application should the engineer fail to obey it. There are no intermediate wayside signals between interlockings: operation is solely by cab signal. Wayside signals remain at interlockings.[9] These are a special type of signal, a go or a stop signal. They do not convey information about traffic in the blocks ahead - the cab signal conveys block information.[10] http://en.wikipedia.org/w(...)nd_Safety_Appliances | |
James1988 | maandag 2 december 2013 @ 23:49 |
Ik kwam het ook net tegen... raar dat dat dan weer niet vermeld staat op die andere pagina. Wat mij hieruit nog niet duidelijk is geworden is of het ATC-systeem in staat is om snelheidsrestricties door te geven. Hoe ik de tekst interpreteer is dat de toegestane snelheid gekoppeld zou zijn aan de kleur van het sein. Bij een groen sein zou dat dus kunnen betekenen 'geen snelheidsbeperking'. edit: als ik deze tekst goed lees zouden ATC-systemen in de VS dan wel weer aan snelheidsbewaking kunnen doen... | |
DeaDLocK2K | maandag 2 december 2013 @ 23:52 |
Ja, oh ik weerspreek ook niet dat er iets grondig fout gegaan is hoor, ik vond alleen dit gisteren over de beveiliging, ik was er ook nieuwsgierig naar. Wat er verder gebeurd is laat ik over aan het onderzoek van de Federal Something Something. | |
#ANONIEM | maandag 2 december 2013 @ 23:55 |
Hartelijk dank voor het adviezen, het wordt dus 2 dagen Kopenhagen en 3 dagen Stockholm! ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 december 2013 @ 00:00 |
Ik zou het omdraaien. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 december 2013 @ 00:00 |
Een uur Stockholm en de rest Kopenhagen. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 december 2013 @ 00:05 |
Ja maar dat is omdat jij heel erg dom bent. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 december 2013 @ 00:06 |
Hahahahahaha ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 december 2013 @ 00:10 |
Ben jij ooit al eens in Stockholm geweest sowieso? Daar kun je je ook prima vermaken hoor ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 december 2013 @ 00:11 |
Oh dat geloof ik. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 december 2013 @ 00:19 |
Is maar een uurtje of 5 vanuit KPH met de X2 | |
Dr_Flash | dinsdag 3 december 2013 @ 00:21 |
Ik denk dat je Utrecht - KPH - Stockholm en terug wel tussen vrijdagavond en zondagochtend kunt halen. 3800 km in 36 uur. Da's toch niet heel slecht. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 december 2013 @ 00:30 |
denk dat komend weekend toch stiekem ook wel rond de 2000 km zal uitkomen. | |
GlenSpey | dinsdag 3 december 2013 @ 00:32 |
Waar gaat de reis naartoe? Of ga je gewoon een rondje maken? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 december 2013 @ 00:45 |
Het wordt idd een lange driehoek. CNL naar München heen op vrijdagavond, zaterdag München - Zürich via creatieve route, zaterdagavond CNL vanuit Zürich terug ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 december 2013 @ 01:16 |
vrijdag Deventer - varsseveld - Arnhem is 131 plus Arnhem - München (817) is samen een nette 948 ![]() Zaterdag Whatever Müchen - Zürich via mijn creatieve route is. Maar minimaal 300 km. Plus Zürich - Utrecht (866) Zondag Utrecht - Deventer (79) Zal wel rond de 2200 km uitkomen ![]() | |
b2py | dinsdag 3 december 2013 @ 06:59 |
Wel rekening mee houdend dat CNL en EN via Vl NL binnen komen dit weekend? ![]() | |
Ajaxfan | dinsdag 3 december 2013 @ 07:52 |
Er bleken delen van dat traject al sinds 2005 niet periodiek onderhouden te zijn geweest. Dat kan ook problemen opleveren qua veiligheid lijkt mij? | |
Fiorano | dinsdag 3 december 2013 @ 08:12 |
Valleilijn is weer lekkere aan het knetteren vanochtend. Veel vertraging van minstens tien minuten. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 3 december 2013 @ 09:15 |
Als ik dit lees, weet ik nog niet zo zeker dat er al iets van Train Control lag... | |
James1988 | dinsdag 3 december 2013 @ 09:26 |
Van de Wikipedia-pagina over ATC: * Some high-volume passenger railroads such as Amtrak, Metro North and the Long Island Rail Road require the use of speed control on freight trains that run on all or part of their systems. * After the Newark Bay Lift Bridge Disaster the state of New Jersey legislated use of speed control on all major passenger train operators within the State. * While speed control is currently used on many passenger lines in the United States, in most cases it has been adopted voluntarily by the railroads that own the lines. Duidelijker wordt het er in ieder geval niet op... ![]() Op de pagina die jij linkt staat: ACSES is een systeem dat gebruikt wordt door Amtrak's Acela Express. Er ligt dus wel iets van een beveiligingssysteem, maar of het voldoet? Het verhaal klinkt mij als een tweede Santiago de Compostela in de oren... | |
Ireyon | dinsdag 3 december 2013 @ 09:31 |
Dit is dan weer jammer: het nieuwe perron in Eindhoven ligt aan spoor 34. Net niet het hoogste perronnummer van Nederland ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 3 december 2013 @ 09:37 |
Wees blij dat het maar 10 minuten zijn i.v.g.met waarmee je soms wordt geconfronteerd. (langer dan 10 minuten) | |
bork | dinsdag 3 december 2013 @ 09:38 |
Precies onder 35, Nijmegen toch? | |
bork | dinsdag 3 december 2013 @ 09:44 |
Ik weet dat ik ergens nog een of twee hoge heb maar dit was de eerste die ik tegenkwam![]() waar? | |
James1988 | dinsdag 3 december 2013 @ 09:45 |
Duitsland ![]() | |
bork | dinsdag 3 december 2013 @ 09:45 |
| |
bork | dinsdag 3 december 2013 @ 10:03 |
![]() | |
bork | dinsdag 3 december 2013 @ 10:03 |
![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 december 2013 @ 10:09 |
het een na hoogste tot nu toe in Nederland was Dordrecht met spoor 20. Nu is dat overtroffen door Eindhoven, al is dat maar tijdelijk. Utrecht gaat er volgend jaar december wel overheen met spoor 21 | |
James1988 | dinsdag 3 december 2013 @ 10:10 |
Nijmegen heeft een spoor 35 ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 december 2013 @ 10:11 |
lezen. Ik zei een na hoogste ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 3 december 2013 @ 10:13 |
Sittard heeft ook een spoor 20 ![]() | |
James1988 | dinsdag 3 december 2013 @ 10:16 |
Duidelijk, ik moet eens koffie gaan regelen voor mezelf. | |
ReisT | dinsdag 3 december 2013 @ 11:04 |
Ik vind het Britse systeem voor zo'n extra perronnetje vóór spoor 1 veel leuker: Platform 0.Zulke hoge nummers, en vaak nog veel hogere, hebben we in Nederland ook maar jhier wordt dan het voor reizigers onbelangrijke deel weggelaten. Dan zou het bij dit voorbeeld gewoon 3 en 4 zijn. | |
dennistd | dinsdag 3 december 2013 @ 11:06 |
In Den Bosch had je eerder dat het spoor dat voor reizigers spoor 7 was in werkelijkheid spoor 709b was ![]() | |
dennistd | dinsdag 3 december 2013 @ 11:07 |
De Achterhoek- en Vechtdal-stellen worden door Arriva zelf onderhouden in Zutphen, dus daar zal wel niets in veranderen. | |
GlenSpey | dinsdag 3 december 2013 @ 11:08 |
Klopt, zo moet je soms wegvragen naar de meest bizarre nummers ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door GlenSpey op 03-12-2013 11:38:14 ] | |
Sandrvich | dinsdag 3 december 2013 @ 11:18 |
![]() Aan Oslo mis je toch niet veel, vind ik dan. ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 3 december 2013 @ 11:27 |
Inderdaad, intern zijn het per werkplek of baanvak unieke nummers. Zo heeft Leeuwarden 51 t/m 58. Nieuweschans heeft 531 en 532, etc. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 3 december 2013 @ 11:33 |
Random voorpretplaatje:![]() | |
James1988 | dinsdag 3 december 2013 @ 12:20 |
| |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 december 2013 @ 13:08 |
Volgens mij zag ik Driek vanochtend op spoor 9/10 op het station van Zwolle. Of was ik blind? | |
Dr_Flash | dinsdag 3 december 2013 @ 13:50 |
Oh ja dat geeft andere kilometers. Maar vrijdag gaat ie wel vanaf Arnhem toch?? | |
Dr_Flash | dinsdag 3 december 2013 @ 13:52 |
Er zijn in Dorsten geloof ik ook sporen 201 en 202 toch? | |
b2py | dinsdag 3 december 2013 @ 14:01 |
U plant uw reis te ver van te voren, hou rekening met wijzigingen op dag van vertrek. | |
bork | dinsdag 3 december 2013 @ 14:04 |
Dat weet ik niet, wel: Im Binger Hauptbahnhof existieren auch drei Bahnsteige mit sechs Bahnsteiggleisen für den Personenverkehr. Die Mittelbahnsteige an den Gleisen 101 bis 103 und 201 haben eine Höhe von 55 Zentimeter und der Mittelbahnsteig an den Gleisen 202 und 203 hat eine Höhe von 38 Zentimeter. Maar waar zijn de 3 stations op de foto's? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 3 december 2013 @ 14:08 |
De laatste zal wel in Zittau zijn? | |
bork | dinsdag 3 december 2013 @ 14:23 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 3 december 2013 @ 14:38 |
Leuk. ![]() Ik heb een keer een foldertje ervan in de hand gedrukt gekregen van iemand die vond dat ik daar maar eens moest gaan kijken, helaas (nog) niet aan toe gekomen. | |
Peterselieman | dinsdag 3 december 2013 @ 14:47 |
weet niet of de reiziger daar zo blij mee moet zijn ... | |
_serial_ | dinsdag 3 december 2013 @ 14:53 |
We weten natuurlijk allemaal hoe het gaat, deze worden allemaal rechtstreeks doorbelast. Naar mijn mening mag de overheid ook wel wat bijdragen aan het blunderdossier. | |
Peterselieman | dinsdag 3 december 2013 @ 14:59 |
absoluut, alleen de gekozen constructie kon niet door de beugel. Financiën wilde het geld bij I&M weghalen, maar dan kom je in het vaarwater eigenaar NS - concessieverlener te zitten. Het was echter ook logisch dat de andere ministeries niet bij wilden dragen om het verlies van Financiën te compenseren. Dus je zit wat dat betreft in een lastige spagaat | |
Sandrvich | dinsdag 3 december 2013 @ 15:01 |
http://www.ukzhd.am/ NS1601 op de website van de Armeense spoorwegen. ![]() Heeft iemand toevallig nog een website met veel foto's van de Armeense spoorwegen? Ik kan er amper iets over vinden. ![]() | |
Gezicht | dinsdag 3 december 2013 @ 15:08 |
Vraag me af waar die nu nog voor gebruikt word, zie er heel af en toe een sprinter en dat was 't ook. Een jaar geleden stopte alle spits-sprinters vanuit Maastricht Randwyck er nog. | |
Peterselieman | dinsdag 3 december 2013 @ 15:09 |
In Hilversum komen voor de richting Naarden-Bussum aftelklokken op de perrons 4 en 5 te hangen. Hiermee kan de vertrekprocedure versneld worden en kan er vertrokken worden zodra het sein op groen komt te staan. Eerder is dit in Geldermalsen bij de proef ETMET al beproefd. http://somda.nl/forum/14284/p477911/Opvallende+dingen+3+december/ | |
#ANONIEM | dinsdag 3 december 2013 @ 15:12 |
Af en toe staat daar nog wel eens een trein, volgens mij nog altijd de stoptrein uit Heerlen. Vraag me niet waarom en wanneer ![]() | |
Gezicht | dinsdag 3 december 2013 @ 15:20 |
Op maandagmorgen stopte de sprinter vanuit Randwyck er ook hoor, heb hem daar een stuk of 40 keer gehad denk ik. Heerlen stopte volgens mij verder door op hetzelfde spoor, ben het perronnummer even kwijt. 3 Ofzo. | |
JDude | dinsdag 3 december 2013 @ 15:27 |
Chipkaart mét auto-opladen aangevraagd. #yolo | |
DriekOplopers | dinsdag 3 december 2013 @ 15:53 |
Dat was voor ons dus ook een reden om nogmaals te klagen bij de kartelpolitie in Brussel. ![]() | |
greavy | dinsdag 3 december 2013 @ 16:33 |
Mensen, wat voor volk loopt bij de NS Klantenservice? Echt, sjezus... Ik stuurde een mail omdat er een fout in de reisplanner staat (in het weekend staat de treinserie 15100 Sprinter Den Haag - Breda niet in de reisplanner) en krijg een antwoord "De reizen die u nu ziet in de reisplanner is van de huidige dienstregeling. Plant u de reizen na 15 december is het van de nieuwe dienstregeling. Hier kunnen verschillen inzitten. " Maar als zij nou eens lezen, dan weten ze toch dat ik dat al weet, en dat er een fout in zit.... | |
b2py | dinsdag 3 december 2013 @ 16:45 |
Goede actie, benut je eindelijk het echte voordeel van de chipper. Het overslaan van de automaat. | |
ReisT | dinsdag 3 december 2013 @ 16:47 |
Van 15 dec t/m 5 jan staat die serie er nu helemaal niet in, ook niet doordeweeks. | |
greavy | dinsdag 3 december 2013 @ 16:57 |
He, nu zie ik het ineens ook ja. Daarna staat de serie er ineens wél weer in. | |
James1988 | dinsdag 3 december 2013 @ 16:58 |
Preventieve winteruitdunning ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 december 2013 @ 17:02 |
Bij mij is het eindelijk ook aantoonbaar geactiveerd. Ging ook niet vanzelf ![]() | |
Deezertje | dinsdag 3 december 2013 @ 17:03 |
Rijden machinisten (oftewel de trein) met mist minder hard over het spoor en komen daardoor later aan? Vanavond 5 minuten overstaptijd op de bus en als ik die mis moet ik 1,5 uur (!) wachten, dan blijf ik liever thuis vanavond... Normaal 's avonds nooit vertraging maar zie de bui ( ![]() ![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 3 december 2013 @ 17:05 |
![]() | |
James1988 | dinsdag 3 december 2013 @ 17:12 |
Meestal niet. Machinisten (in Nederland) hebben gelukkig meer hulpmiddelen dan de kleur van het sein voor ze ![]() | |
b2py | dinsdag 3 december 2013 @ 17:44 |
Nee. | |
greavy | dinsdag 3 december 2013 @ 17:52 |
Nieuw antwoord van de Klantenservice is "Door de nieuwe dienstregeling vervallen er een aantal treinen op het traject Den Haag-Dordrecht-Breda. Op de reisplanner wordt alles juist aangegeven. Ook na 5 januari zullen er treinen vervallen, de reisplanner wordt nog bijgewerkt." Oké, bedoelen ze nou serieus dat Breda Prinsenbeek een zwaar verslechterde treindienst krijgt, of is dit weer een of ander vaag antwoord waar geen moer van klopt? En over de quote nog even: En de serie 15100 rijdt alleen in de avonduren en weekenden, daarbuiten rijdt de kwartiersdienst met de serie 5000 Sprinter Den Haag - Dordrecht (- Breda) en 5100 Den Haag - Dordrecht (- Roosendaal), de reisplanner klopt hier wel maar mist de avonduren en weekenden de 15100. | |
Frozen-assassin | dinsdag 3 december 2013 @ 17:59 |
Blijkbaar wil NS vooral in avonduren hier en daar snijden in de dienstregeling. Zoals al eerder gemeld rijden de treinen van 0.09 en 0.39 vanaf A'dam CS naar Enkhuizen niet van maandag tot en met donderdag. | |
DriekOplopers | dinsdag 3 december 2013 @ 18:00 |
Voor Beter OV maakt zich nu al publiekelijk zorgen over aantasting kwaliteit. Commentaar hier: http://www.voorbeterov.nl/130930.php | |
greavy | dinsdag 3 december 2013 @ 18:01 |
Maar is dat een excuus om de altijd erg drukke halfuursdienst tussen Den Haag en Dordrecht naar een uursdienst om te zetten, en Breda Prinsenbeek niet meer te bedienen? | |
Dr_Flash | dinsdag 3 december 2013 @ 18:03 |
Zou dat niet met onderhoudsvensters te maken hebben ook? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 3 december 2013 @ 18:11 |
Dat kan. Er zou toch ook wat veranderen vanaf komend jaar met betrekking tot buitendienststellingen? Ze willen dan toch ook totaal geen treinverkeer meer hebben (ook niet op nevenspoor)? Zoiets meen ik te hebben gelezen hier. | |
JDude | dinsdag 3 december 2013 @ 18:13 |
Tot nu toe reisde ik eigenlijk altijd met papieren automaatkaartjes of met van die thuisprintdingen. Maar vanaf januari 3 dagen per week met de trein, dus dan scheelt het wel een hoop gedoe ja ![]() | |
ReisT | dinsdag 3 december 2013 @ 18:14 |
Nee, dus is het een fout in de reisplanner. | |
greavy | dinsdag 3 december 2013 @ 18:15 |
Maar probeer dat de Klantenservice duidelijk te maken |