Nijmegen heeft een spoor 35quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:09 schreef Peterselieman het volgende:
het een na hoogste tot nu toe in Nederland was Dordrecht met spoor 20. Nu is dat overtroffen door Eindhoven, al is dat maar tijdelijk. Utrecht gaat er volgend jaar december wel overheen met spoor 21
Duidelijk, ik moet eens koffie gaan regelen voor mezelf.quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lezen. Ik zei een na hoogste
Zulke hoge nummers, en vaak nog veel hogere, hebben we in Nederland ook maar jhier wordt dan het voor reizigers onbelangrijke deel weggelaten. Dan zou het bij dit voorbeeld gewoon 3 en 4 zijn.quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:44 schreef bork het volgende:
Ik weet dat ik ergens nog een of twee hoge heb maar dit was de eerste die ik tegenkwam
[ afbeelding ]
waar?
De Achterhoek- en Vechtdal-stellen worden door Arriva zelf onderhouden in Zutphen, dus daar zal wel niets in veranderen.quote:Op maandag 2 december 2013 20:10 schreef James1988 het volgende:
Stadler heeft de onderhoudstak van Voith Nederland opgekocht. Onderhoud aan de GTW's van Veolia en Arriva zal voortaan dus direct door Stadler worden gedaan.
Klopt, zo moet je soms wegvragen naar de meest bizarre nummersquote:Op dinsdag 3 december 2013 11:04 schreef ReisT het volgende:
Zulke hoge nummers, en vaak nog veel hogere, hebben we in Nederland ook maar jhier wordt dan het voor reizigers onbelangrijke deel weggelaten. Dan zou het bij dit voorbeeld gewoon 3 en 4 zijn.
quote:Op maandag 2 december 2013 23:55 schreef J.B. het volgende:
Hartelijk dank voor het adviezen, het wordt dus 2 dagen Kopenhagen en 3 dagen Stockholm!
Inderdaad, intern zijn het per werkplek of baanvak unieke nummers. Zo heeft Leeuwarden 51 t/m 58. Nieuweschans heeft 531 en 532, etc.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:04 schreef ReisT het volgende:
Ik vind het Britse systeem voor zo'n extra perronnetje vóór spoor 1 veel leuker: Platform 0.
[..]
Zulke hoge nummers, en vaak nog veel hogere, hebben we in Nederland ook maar jhier wordt dan het voor reizigers onbelangrijke deel weggelaten. Dan zou het bij dit voorbeeld gewoon 3 en 4 zijn.
twitter:IngeLengton twitterde op dinsdag 03-12-2013 om 11:57:42Dijsselbloem acht het volledig verhalen van 't Fyra-debacle op de NS "niet onmogelijk" #Fyra reageer retweet
twitter:IngeLengton twitterde op dinsdag 03-12-2013 om 12:04:21Nu betaalt 't Rijk 119 mln voor Fyra-flop en NS 340 mln. Dijsselbloem bekijkt of NS voor het hele bedrag kan opdraaien #Fyra reageer retweet
Oh ja dat geeft andere kilometers. Maar vrijdag gaat ie wel vanaf Arnhem toch??quote:Op dinsdag 3 december 2013 06:59 schreef b2py het volgende:
Wel rekening mee houdend dat CNL en EN via Vl NL binnen komen dit weekend?
Er zijn in Dorsten geloof ik ook sporen 201 en 202 toch?quote:
U plant uw reis te ver van te voren, hou rekening met wijzigingen op dag van vertrek.quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja dat geeft andere kilometers. Maar vrijdag gaat ie wel vanaf Arnhem toch??
Dat weet ik niet, wel: Im Binger Hauptbahnhof existieren auch drei Bahnsteige mit sechs Bahnsteiggleisen für den Personenverkehr. Die Mittelbahnsteige an den Gleisen 101 bis 103 und 201 haben eine Höhe von 55 Zentimeter und der Mittelbahnsteig an den Gleisen 202 und 203 hat eine Höhe von 38 Zentimeter.quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er zijn in Dorsten geloof ik ook sporen 201 en 202 toch?
De laatste zal wel in Zittau zijn?quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:04 schreef bork het volgende:
[..]
Maar waar zijn de 3 stations op de foto's?
quote:
weet niet of de reiziger daar zo blij mee moet zijn ...quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:20 schreef James1988 het volgende:
twitter:IngeLengton twitterde op dinsdag 03-12-2013 om 11:57:42Dijsselbloem acht het volledig verhalen van 't Fyra-debacle op de NS "niet onmogelijk" #Fyra reageer retweet
twitter:IngeLengton twitterde op dinsdag 03-12-2013 om 12:04:21Nu betaalt 't Rijk 119 mln voor Fyra-flop en NS 340 mln. Dijsselbloem bekijkt of NS voor het hele bedrag kan opdraaien #Fyra reageer retweet
We weten natuurlijk allemaal hoe het gaat, deze worden allemaal rechtstreeks doorbelast. Naar mijn mening mag de overheid ook wel wat bijdragen aan het blunderdossier.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
weet niet of de reiziger daar zo blij mee moet zijn ...
absoluut, alleen de gekozen constructie kon niet door de beugel. Financiën wilde het geld bij I&M weghalen, maar dan kom je in het vaarwater eigenaar NS - concessieverlener te zitten.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We weten natuurlijk allemaal hoe het gaat, deze worden allemaal rechtstreeks doorbelast. Naar mijn mening mag de overheid ook wel wat bijdragen aan het blunderdossier.
Vraag me af waar die nu nog voor gebruikt word, zie er heel af en toe een sprinter en dat was 't ook. Een jaar geleden stopte alle spits-sprinters vanuit Maastricht Randwyck er nog.quote:
Af en toe staat daar nog wel eens een trein, volgens mij nog altijd de stoptrein uit Heerlen. Vraag me niet waarom en wanneerquote:Op dinsdag 3 december 2013 15:08 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Vraag me af waar die nu nog voor gebruikt word, zie er heel af en toe een sprinter en dat was 't ook. Een jaar geleden stopte alle spits-sprinters vanuit Maastricht Randwyck Heerlen er nog.
Op maandagmorgen stopte de sprinter vanuit Randwyck er ook hoor, heb hem daar een stuk of 40 keer gehad denk ik. Heerlen stopte volgens mij verder door op hetzelfde spoor, ben het perronnummer even kwijt. 3 Ofzo.quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:12 schreef J.B. het volgende:
[..]
Af en toe staat daar nog wel eens een trein, volgens mij nog altijd de stoptrein uit Heerlen. Vraag me niet waarom en wanneer
Dat was voor ons dus ook een reden om nogmaals te klagen bij de kartelpolitie in Brussel.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
absoluut, alleen de gekozen constructie kon niet door de beugel. Financiën wilde het geld bij I&M weghalen, maar dan kom je in het vaarwater eigenaar NS - concessieverlener te zitten.
Goede actie, benut je eindelijk het echte voordeel van de chipper. Het overslaan van de automaat.quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:27 schreef JDude het volgende:
Chipkaart mét auto-opladen aangevraagd. #yolo
Van 15 dec t/m 5 jan staat die serie er nu helemaal niet in, ook niet doordeweeks.quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:33 schreef greavy het volgende:
(in het weekend staat de treinserie 15100 Sprinter Den Haag - Breda niet in de reisplanner)
He, nu zie ik het ineens ook ja. Daarna staat de serie er ineens wél weer in.quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:47 schreef ReisT het volgende:
[..]
Van 15 dec t/m 5 jan staat die serie er nu helemaal niet in, ook niet doordeweeks.
Bij mij is het eindelijk ook aantoonbaar geactiveerd. Ging ook niet vanzelfquote:Op dinsdag 3 december 2013 16:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Goede actie, benut je eindelijk het echte voordeel van de chipper. Het overslaan van de automaat.
Meestal niet. Machinisten (in Nederland) hebben gelukkig meer hulpmiddelen dan de kleur van het sein voor zequote:Op dinsdag 3 december 2013 17:03 schreef Deezertje het volgende:
Rijden machinisten (oftewel de trein) met mist minder hard over het spoor en komen daardoor later aan? Vanavond 5 minuten overstaptijd op de bus en als ik die mis moet ik 1,5 uur (!) wachten, dan blijf ik liever thuis vanavond... Normaal 's avonds nooit vertraging maar zie de bui () alweer hangen...
Nee.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:03 schreef Deezertje het volgende:
Rijden machinisten (oftewel de trein) met mist minder hard over het spoor en komen daardoor later aan? Vanavond 5 minuten overstaptijd op de bus en als ik die mis moet ik 1,5 uur (!) wachten, dan blijf ik liever thuis vanavond... Normaal 's avonds nooit vertraging maar zie de bui () alweer hangen...
Nieuw antwoord van de Klantenservice is "Door de nieuwe dienstregeling vervallen er een aantal treinen op het traject Den Haag-Dordrecht-Breda. Op de reisplanner wordt alles juist aangegeven. Ook na 5 januari zullen er treinen vervallen, de reisplanner wordt nog bijgewerkt."quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:47 schreef ReisT het volgende:
[..]
Van 15 dec t/m 5 jan staat die serie er nu helemaal niet in, ook niet doordeweeks.
Voor Beter OV maakt zich nu al publiekelijk zorgen over aantasting kwaliteit.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
weet niet of de reiziger daar zo blij mee moet zijn ...
Maar is dat een excuus om de altijd erg drukke halfuursdienst tussen Den Haag en Dordrecht naar een uursdienst om te zetten, en Breda Prinsenbeek niet meer te bedienen?quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Blijkbaar wil NS vooral in avonduren hier en daar snijden in de dienstregeling. Zoals al eerder gemeld rijden de treinen van 0.09 en 0.39 vanaf A'dam CS naar Enkhuizen niet van maandag tot en met donderdag.
Zou dat niet met onderhoudsvensters te maken hebben ook?quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Blijkbaar wil NS vooral in avonduren hier en daar snijden in de dienstregeling. Zoals al eerder gemeld rijden de treinen van 0.09 en 0.39 vanaf A'dam CS naar Enkhuizen niet van maandag tot en met donderdag.
Dat kan. Er zou toch ook wat veranderen vanaf komend jaar met betrekking tot buitendienststellingen? Ze willen dan toch ook totaal geen treinverkeer meer hebben (ook niet op nevenspoor)?quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou dat niet met onderhoudsvensters te maken hebben ook?
Tot nu toe reisde ik eigenlijk altijd met papieren automaatkaartjes of met van die thuisprintdingen. Maar vanaf januari 3 dagen per week met de trein, dus dan scheelt het wel een hoop gedoe jaquote:Op dinsdag 3 december 2013 16:45 schreef b2py het volgende:
Goede actie, benut je eindelijk het echte voordeel van de chipper. Het overslaan van de automaat.
Nee, dus is het een fout in de reisplanner.quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar is dat een excuus om de altijd erg drukke halfuursdienst tussen Den Haag en Dordrecht naar een uursdienst om te zetten, en Breda Prinsenbeek niet meer te bedienen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |