abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133845406
Nu we het toch over vervelende mensen in de trein hebben;

Zat laatst in de IC Venlo - Den Haag, midden in de spits. Bij de stop in Tilburg kwam er een dame met een vouwfiets binnen en die ging meteen op een klapstoeltje recht voor de deur zitten terwijl er nog 20 mensen achter haar moesten instappen. :')

Niet zo slim, maar wat ik dan nog kanslozer vind is dat dan zo'n prominent mannetje in een duur pak het nodig vindt om die fiets nog even een duw te geven zodat 'ie bijna omvalt. Kansloos.
Flesje bier
  maandag 2 december 2013 @ 16:21:22 #152
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133845423
Veel hinder en vertraging tussen Utrecht en Den Bosch tot zeker na de avonspits ivm aanrijding met een persoon op station Geldermalsen.
Sprinters rijden Utrecht - Houten Castellum, vanuit Den Bosch geen sprinters richting Zaltbommel.

Er is een omreisadvies:
Reizigers tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht C./Zwolle reizen via Arnhem.

Reizigers tussen Den Haag C. en 's-Hertogenbosch reizen via Tilburg.

Reizigers tussen Eindhoven en Amsterdam C. reizen via Rotterdam C
  maandag 2 december 2013 @ 16:23:38 #153
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133845509
Zondag in Vriezenveen:

Syntus 45 en Arriva 34

En Vroomshoop:

Syntus 45 en Arriva 34
In Vroomshoop werd er ook gekruist. Hier vertrekt treinstel 34 net als Testrit naar Almelo, terwijl treinstel 45 van Syntus, met de oude Twents-kleurstelling, vertrekt richting Mariënberg.
  Forum Admin maandag 2 december 2013 @ 16:27:54 #154
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_133845651
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:23 schreef greavy het volgende:
Zondag in Vriezenveen:
[ link | afbeelding ]
Syntus 45 en Arriva 34

En Vroomshoop:
[ link | afbeelding ]
Syntus 45 en Arriva 34
In Vroomshoop werd er ook gekruist. Hier vertrekt treinstel 34 net als Testrit naar Almelo, terwijl treinstel 45 van Syntus, met de oude Twents-kleurstelling, vertrekt richting Mariënberg.
Lintjes _O_

Zo jammer dat dat spul hier niet meer rijdt -O- toen nog samen met dm'90.

Half vergast/doof worden op velperpoort O+
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 2 december 2013 @ 16:28:34 #155
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133845677
Na zaterdag gaat de laatste Buffel van Syntus ook aan de kant.
  Forum Admin maandag 2 december 2013 @ 16:31:25 #156
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_133845778
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:28 schreef greavy het volgende:
Na zaterdag gaat de laatste Buffel van Syntus ook aan de kant.
Zoiets had ik gelezen ja, is het dan over en uit voor dm90 op de baan of hoe zit dat, want NS heeft als het goed is ook nog een aantal buffels staan. Stonden tot voor een maand of 2 terug nog in Arnhem zelfs.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_133845816
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2013 16:31 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Zoiets had ik gelezen ja, is het dan over en uit voor dm90 op de baan of hoe zit dat, want NS heeft als het goed is ook nog een aantal buffels staan. Stonden tot voor een maand of 2 terug nog in Arnhem zelfs.
Nee hoor, die blijven nog wel even rijden tussen Zwolle - Kampen en Zwolle - Enschede ;)
  Forum Admin maandag 2 december 2013 @ 16:36:28 #158
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_133845979
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:32 schreef MTL het volgende:

[..]

Nee hoor, die blijven nog wel even rijden tussen Zwolle - Kampen en Zwolle - Enschede ;)
Meh dan moet ik dus een keer daarheen om nog eens in zo'n kreng te zitten. Misschien een keer met een maatje mee, dit zit in Enschede op school.

Ik had gewoon hier de laatste dag mee moeten plukken, slagje winterswijk.. lint & dm90 maar had geen tijd :')

Overigens, ik vroeg me een beetje af waarom er zo heen en weer gezwiept werd in het stuk tussen Velperpoort en Westervoort, maar daar rijden dus moeilijk veel vrachttreinen overheen. :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 2 december 2013 @ 16:43:20 #159
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_133846243
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2013 16:31 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Zoiets had ik gelezen ja, is het dan over en uit voor dm90 op de baan of hoe zit dat, want NS heeft als het goed is ook nog een aantal buffels staan. Stonden tot voor een maand of 2 terug nog in Arnhem zelfs.
Ze worden nu gereviseerd om tot 2018 op de baan te blijven, eind volgend jaar neemt een private vervoerder (Arriva, CXX) het over (iemand die trouwens weet of ze DM90 gaan leasen of dat er ander materiaal op Zl-Es komt?) en als het goed is wordt in de tussentijd Zwolle - Enschede geëlektrificeerd.
  maandag 2 december 2013 @ 16:44:43 #160
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133846295
Ben je zeker van die overname? Volgens mij is daar nog niks over besloten ...
  maandag 2 december 2013 @ 16:47:01 #161
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_133846367
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:44 schreef greavy het volgende:
Ben je zeker van die overname? Volgens mij is daar nog niks over besloten ...
Ik dacht dat de provincie besloten had om het eind 2014 af te splitsen.
ah, hier: http://www.destentor.nl/r(...)e-en-regio-1.3773137
  maandag 2 december 2013 @ 16:48:51 #162
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133846420
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:47 schreef boriq het volgende:

[..]

Ik dacht dat de provincie besloten had om het eind 2014 af te splitsen.
ah, hier: http://www.destentor.nl/r(...)e-en-regio-1.3773137
Ja, ik lees het. Wordt een concessie, maar er is nog geen aanbesteding.
Wel opmerkelijk is dat de provincie en regio Twente in een brief aan het ministerie al beginnen over de problemen met de OV-Chipkaart, als straks Wierden - Enschede door NSR én een privaat wordt gereden.

Zie hier de brief met veel informatie van de provincie Overijssel.
  maandag 2 december 2013 @ 16:50:43 #163
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_133846472
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:48 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, ik lees het. Wordt een concessie, maar er is nog geen aanbesteding.
Wel opmerkelijk is dat de provincie en regio Twente in een brief aan het ministerie al beginnen over de problemen met de OV-Chipkaart, als straks Wierden - Enschede door NSR én een privaat wordt gereden.
verkeerde woordkeuze. :)
Kan ik mij voorstellen, je krijgt straks op alle stations tussen Enschede en Wierden (acht stations) dan waarschijnlijk 2 paaltjes voor de aparte vervoerders.
  maandag 2 december 2013 @ 16:52:14 #164
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_133846518
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:48 schreef greavy het volgende:

[..]

Zie hier de brief met veel informatie van de provincie Overijssel.
oeh, dankjewel. :)
Ik zal een kennis uit de provinciale staten wel een keer aanspreken of hij wat meer informatie heeft.
  maandag 2 december 2013 @ 16:52:28 #165
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133846527
Dat is wel waar ik bang voor ben, 2 paaltjes overal. Ik ben dan benieuwd of dat echt goed zal gaan ...
Wordt ook een aparte concessie: Zwolle - Raalte door provincie Overijssel, en Raalte - Enschede door regio Twente. Maar het wordt een samenwerking, dus is uiteindelijk één concessie met 2 concessiebeheerders.
  maandag 2 december 2013 @ 17:15:15 #166
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_133847232
Het komt anders best vaak voor dat een concessie meerdere opdrachtgevers heeft. De concessie Vechtdallijnen valt zelfs onder drie concessiebeheerders.
  maandag 2 december 2013 @ 17:18:54 #167
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133847325
Owja, je hebt gelijk ja ... Even niet bij stilgestaan
  maandag 2 december 2013 @ 17:19:26 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_133847339
Het wordt een leuk politiek theoretisch experimentje, een bestuurlijk wangedrocht 1e klas, en de reiziger is de lul. Zo zal het gaan, dat ziet iedereen aankomen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 december 2013 @ 17:24:16 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133847456
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Het wordt een leuk politiek theoretisch experimentje, een bestuurlijk wangedrocht 1e klas, en de reiziger is de lul. Zo zal het gaan, dat ziet iedereen aankomen.
zal wel meevallen denk ik
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 december 2013 @ 17:25:52 #170
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_133847500
Oh, okee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 december 2013 @ 17:27:35 #171
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133847546
de regio's zijn er beter in dan de rijksoverheid
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133848056
Overijssel kan het bij de vechtdallijnen ook :+. (al liep Kampen-Zwolle in de soep..)
dag
pi_133848900
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Het wordt een leuk politiek theoretisch experimentje, een bestuurlijk wangedrocht 1e klas, en de reiziger is de lul. Zo zal het gaan, dat ziet iedereen aankomen.
Nou ja, als zowel Overijssel als Twente een Mansveldje doen, dan gaat het toch prima. Dan kan de concessiehouder maar gewoon zijn ding doen zonder hinderlijke politiek.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_133849024
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 14:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Hoezo? Dat is al tientallen jaren de situatie op Enschede Centraal: binnenkomende trein staat als "Niet instappen, trein wordt gereinigd" op de borden, en pas 5 of 10 minuten voor vertrek komt de echte bestemming erop te staan.
Denk je dat mensen zich daar aan houden? Nee hoor!
Jazeker wel. Vooral als er slechts 1 ICM-3tje aankwam. Na de laatste reiziger gingen de deuren dicht en trein werd bestormd door mensen in gele hesjes. Na het reinigen (minuut of 5) kwamen ze er weer uit, maar de deuren bleven dicht. Wel vrijgegeven, dus je kon de deuren zo open maken. Maar niemand die in zijn hoofd haalde om op het knopje te duwen.

En die mensen maar een kwartier in de kou staan :D
Bij twijfel: gebruik beton.
  maandag 2 december 2013 @ 19:25:59 #175
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_133851369
quote:
13s.gif Op maandag 2 december 2013 16:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Hier word ik zo schijtziek van hé.

Laatst ook in Arnhem, we rollen binnen en we zaten goed vol. Ik zie al dat er een hele horde mensen op het perron staat en ze allemaal lekker slim naar de deuren lopen. Nu staan er wat hekken vanwege werkzaamheden, dus ruimte is er al niet.

Wat krijg je dus, niemand kan er dus in of uit. _O- 8)7 heb mezelf letterlijk met flink wat kracht door de groep heen moeten duwen. Werd ik door zo'n yup nog glazig aangekeken ook, dus ik draai m'n hoofd om en kijk die oetlul recht aan en zeg ''gast. ben je nou zo tyfusdom of kijk je altijd zo uit je ogen, zo kan er toch niemand langs?'' Een paar anderen kijken me ook aan en zachtjes hoor ik ''nou nou nou nou'' :')

Godverdomme mensen. Zo moeilijk is het niet. Eerst de mensen eruit, dan mensen erin. :6
Bekend probleem inderdaad, helemaal als je aankomt met een dubbeldekker op een half afgezet perron.

Ook verschrikkelijk irritant: mensen die in Groningen of Leeuwarden in een lege trein stappen en koffers overal om zich heen gooien. Trein komt aan in Amersfoort, staat langs het perron en het gezelschap begint op zijn gemak de koffers bij elkaar te zoeken. Bij het uitstappen wordt er vervolgens uitbundig geklaagd over de mensen die niet kunnen wachten met instappen. Als je zo wil reizen, pak dan op zondagmiddag de trein ofzo, maar niet 's ochtends in de spits...
  maandag 2 december 2013 @ 19:39:22 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133852030
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 17:45 schreef Peter het volgende:
Overijssel kan het bij de vechtdallijnen ook :+. (al liep Kampen-Zwolle in de soep..)
Maar Zwolle - Kampen is dan ook een concessie die geen flikker voorstelt. Geen wonder dat er geen vervoerder was te vinden die dat wilde rijden. :')
pi_133852182
Vanmiddag een bezoekje gebracht aan de verbouwing van Den Haag Centraal. Enkele maanden geleden was al het laatst paneel op het dak gezet maar nog geen tijd of energie gehad om Den Haag te bereiken. Zo ook vanmiddag overigens, waar de snelste route vanaf Amsterdam-Zuid een sprinter was. En ondergetekende heeft een gruwelijke hekel aan sprinters. Anyways, tijd voor een fotoserie.


Vanaf het busstation is te zien dat het gebouw nog niet af is. Als de wind verkeerd staat regent het in ieder geval naar binnen. In een heerlijk middagzonnetje zijn drie bouwvakkers bezig om het gebouw dat voor oplevering voorjaar 2014 staat af te maken.


Vanaf het tramplatform is een mooi uitzicht op de prachtige constructie die gebruikt wordt er ondersteuning van deze glazen panelen, elk wegend rond de 650 kilogram.


Een stukje naar links onder ten opzichte van de vorige foto levert deze foto op. Hier komt oud & nieuw samen tegen de gevel van het oude Den Haag Centraal. Ik weet niet of dat nog gerenoveerd/gesloopt wordt, het leek er op dat er niks mee ging gebeuren. Gemiste kans in mijn ogen.


Vanuit de stationshal beneden is pas goed zichtbaar hoe immens de hal lijkt door het vele lichtinval. Wat bij ondergetekende direct een vraag opriep, hoe zit dat tijdens de sneeuw. Dat isoleert nogal wat zonlicht en is het hier dan niet direct een donkere grauwe bende? De fotograaf volgde het bordje en liep een rondje om het oude gebouw heen.


Aan de zijde van het Anna van Buerenplein is deze foto gemaakt. De glazen zijwand is prachtig in het middagzonnetje en de gebouwen die aan het plein staan zijn goed zichtbaar. Al met al een prachtig plaatje gaat het worden.


Als uitsmijter nog een foto van oud vs nieuw. Het lijkt bijna alsof de glazen sculptuur zo ertegenaan gelijmd is.

Voor de bouw van de stationshal staat tot voorjaar 2014, de bouw van station Den Haag Centraal is allerminst af. In 2014 wordt gestart met de bouw van twee keersporen op +2 (Boven het busstation) en zal gereedkomen in 2015. Voorlopig zal het station dus nog een bouwput blijven, voor uiteindelijk een betere integratie tussen verschillende vervoersmodaliteiten.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 december 2013 @ 19:47:24 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133852377
mooie foto's.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 december 2013 @ 19:48:07 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133852409
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
mooie foto's.
:Y

Het is weer eens een heel andere kijk op het thema 'Trein'. Vind ik leuk :)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 december 2013 @ 19:48:43 #180
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133852441
Het blijft alleen jammer van het gedrocht Stichtshage :r
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 december 2013 @ 19:52:02 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133852594
quote:
15s.gif Op maandag 2 december 2013 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
Het blijft alleen jammer van het gedrocht Stichtshage :r
Zo kent Den Haag wel meer aartslelijke gebouwen. :')
pi_133852675
Ziet er interessant uit moet ik zeggen. :)

http://www.nieuwsblad.be/(...)dmf20131201_00865683
Reizigers boos om oncomfortabele nieuwe treinen
Omdat de Desiro ontworpen is voor korte ritten, is hij minder comfortabel voor gebruik over lange afstand.

Dit al langsgekomen hier? Ik vond het wel tijd worden. Antwerpen-Charleroi in zo'n ding is gewoon kut. -O-
pi_133852721
quote:
15s.gif Op maandag 2 december 2013 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
Het blijft alleen jammer van het gedrocht Stichtshage :r
Ah, heet die bende zo? :P
  maandag 2 december 2013 @ 19:55:09 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133852726
NMBS wil die dingen zelfs in gaan zetten naar Luxemburg had ik begrepen...
pi_133852792
Op de stoptrein mag ik hopen? |:(
pi_133852937
Typische PvdA vragen over NS & Leeuwarden Culturele Hoofdstad 2018.
  maandag 2 december 2013 @ 20:00:54 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133852970
Voor 2015 is het sowieso niet voorzien, ze hebben geen Memor II+ (wat in Luxemburg ligt). Luxemburg zal naar verwachting in 2015 overgaan op ERTMS (wat de Desiro's wel hebben). Tegen die tijd zou er een nieuw transportplan in België moeten zijn.
  maandag 2 december 2013 @ 20:10:34 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133853468
Stadler heeft de onderhoudstak van Voith Nederland opgekocht. Onderhoud aan de GTW's van Veolia en Arriva zal voortaan dus direct door Stadler worden gedaan.
  maandag 2 december 2013 @ 20:20:01 #189
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_133853940
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:42 schreef b2py het volgende:
Voor de bouw van de stationshal staat tot voorjaar 2014, de bouw van station Den Haag Centraal is allerminst af. In 2014 wordt gestart met de bouw van twee keersporen op +2 (Boven het busstation) en zal gereedkomen in 2015. Voorlopig zal het station dus nog een bouwput blijven, voor uiteindelijk een betere integratie tussen verschillende vervoersmodaliteiten.
Zijn de kopsporen op +2 voor de RandstadRail of de NS zelf?
  maandag 2 december 2013 @ 20:21:38 #190
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133854025
Waar nu de Randstadrail lijn E stopt, krijgt NSR terug. +2 zal voor de Randstadrail lijn E gebruikt worden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 december 2013 @ 20:23:38 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133854093
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:10 schreef James1988 het volgende:
Stadler heeft de onderhoudstak van Voith Nederland opgekocht. Onderhoud aan de GTW's van Veolia en Arriva zal voortaan dus direct door Stadler worden gedaan.
vind het niet eens opvallend nieuws, aangezien Stadler al vanaf het begin van de levering van de Nederlandse stellen nauw samenwerkte met Voith Nederland.

Wel opvallend is dat de sneltrams in Utrecht kennelijk ook onder het contract vallen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133854866

De nieuwe Infrabel campagne tegen koperdiefstal.
  maandag 2 december 2013 @ 20:42:04 #193
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133854964
[/quote]
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2013 20:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

vind het niet eens opvallend nieuws, aangezien Stadler al vanaf het begin van de levering van de Nederlandse stellen nauw samenwerkte met Voith Nederland.

Wel opvallend is dat de sneltrams in Utrecht kennelijk ook onder het contract vallen
Er staat een tender uit voor 35 (uit mijn hoofd) lage vloer trams, misschien zijn erg zeker van hun bieding?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 december 2013 @ 20:46:27 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133855212
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:42 schreef bork het volgende:

[..]

Er staat een tender uit voor 35 (uit mijn hoofd) lage vloer trams, misschien zijn erg zeker van hun bieding?
het gaat om het onderhoud en ik denk dat daarover al afspraken zijn gemaakt met BRU/Kubus
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133856811
quote:
Stadler heeft de onderhoudstak van Voith Nederland opgekocht. Onderhoud aan de GTW's van Veolia en Arriva zal voortaan dus direct door Stadler worden gedaan.
Wat zijn GTW`s?
pi_133856853
Onder andere deze:
pi_133856923
Oke, maar staat voor.....
pi_133857021
GelenkTriebWagen
pi_133857179
Ach so. Rijden er niet heel veel van, zo gauw gegoogled.
  maandag 2 december 2013 @ 21:24:13 #200
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_133857276
Alleen in het noorden en zuidoosten des lands.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')