abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 19:57:01 #1
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_131752108
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
marcfok.gif Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fotograferende buschauffeur
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Intercity's Den Haag - Brussel
Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash
Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 19:57:32 #2
383168 Mr.Smokey
Who else nigga
pi_131752126
geen geld blacka met de trein
Ride Or Die Lalalalalalalala
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 oktober 2013 @ 19:58:42 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131752174
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 19:56 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dan is je visie gekleurd, kijk naar het totaalplaatje.
geef maar als je het zo goed denkt te weten. Ben benieuwd of je ook echt alles meeneemt
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 20:07:17 #4
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131752546
Ach ja, Prorail krijgt 2 miljard per jaar. NS betaalt 160 miljoen per jaar en maakt nog zoiets winst.. Ja, dan heb je een gat van 1,7 miljard. Dat klopt. Er wordt echter wel gewerkt om zowel de exploitatie als de infrastructuur efficiënter te maken.

Daarnaast is het spoorvervoer sterk in gebieden waar de auto nauwelijks praktisch is. Denk aan de bereikbaarheid van het centrum van Amsterdam. Zonder goed ov zou dat helemaal leegstaan. Daar wordt door bepaalde sectoren en toerisme wel veel geld verdiend. Als je dat soort voorbeelden meeneemt in het totaalplaatje is het helemaal niet zo'n duister plaatje.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 20:08:21 #5
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_131752591
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 19:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

geef maar als je het zo goed denkt te weten. Ben benieuwd of je ook echt alles meeneemt
Kijk eens, het is zelfs al uitgezocht:

http://www.vrijspreker.nl(...)n-de-ns-doorgeprikt/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 20:11:26 #6
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131752735
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:08 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Kijk eens, het is zelfs al uitgezocht:

http://www.vrijspreker.nl(...)n-de-ns-doorgeprikt/
De schrijver van dat artikel moet eens wat aan de engelse ziekte doen. :X
pi_131752806
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:08 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Kijk eens, het is zelfs al uitgezocht:

http://www.vrijspreker.nl(...)n-de-ns-doorgeprikt/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je zou het begrip maatschappelijke baten eens moeten toevoegen.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 20:13:51 #8
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131752833
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Je zou het begrip maatschappelijke baten eens moeten toevoegen.
Ja dit:
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:

Daarnaast is het spoorvervoer sterk in gebieden waar de auto nauwelijks praktisch is. Denk aan de bereikbaarheid van het centrum van Amsterdam. Zonder goed ov zou dat helemaal leegstaan. Daar wordt door bepaalde sectoren en toerisme wel veel geld verdiend. Als je dat soort voorbeelden meeneemt in het totaalplaatje is het helemaal niet zo'n duister plaatje.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 oktober 2013 @ 20:14:06 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131752842
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:08 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Kijk eens, het is zelfs al uitgezocht:

http://www.vrijspreker.nl(...)n-de-ns-doorgeprikt/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
leuk, maar dat is niet wat ik vroeg. Ik vroeg of je het echt in harde cijfers wilde onderbouwen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131752925
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

leuk, maar dat is niet wat ik vroeg. Ik vroeg of je het echt in harde cijfers wilde onderbouwen.
Veel harder krijg je het niet hoor.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 oktober 2013 @ 20:17:19 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131752990
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Veel harder krijg je het niet hoor.
mja, als je het zo stellig roept dan moet je ook alles gaan onderbouwen en alle effecten meenemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131753347
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, als je het zo stellig roept dan moet je ook alles gaan onderbouwen en alle effecten meenemen.
Het is maar wat voor verwachtingen je hebt bij een weblogje..
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 20:29:20 #13
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_131753524
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Je zou het begrip maatschappelijke baten eens moeten toevoegen.
Probeer dat maar eens in harde cijfers uit te drukken ;) Natuurlijk zijn er maatschappelijke baten, dat was in de jaren '70 ook de hoofdreden van de overheid om de NS te subsidiëren. Ov heeft vooral een sociale functie om iedereen vervoer te bieden. Je moet je alleen afvragen in hoeverre sociale voorzieningen door de overheid ondersteund kunnen worden en of we deze sociale voorzieningen met sturing vanuit de overheid zelfredzamer kunnen maken.

Eventjes meer treinen en personeel inzetten zoals vaak geopperd wordt in dit topic is er gewoon niet bij, daar zul je creatiever in moeten zijn.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_131753580
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:29 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Probeer dat maar eens in harde cijfers uit te drukken ;) Natuurlijk zijn er maatschappelijke baten, dat was in de jaren '70 ook de hoofdreden van de overheid om de NS te subsidiëren. Ov heeft vooral een sociale functie om iedereen vervoer te bieden. Je moet je alleen afvragen in hoeverre sociale voorzieningen door de overheid ondersteund kunnen worden en of we deze sociale voorzieningen met sturing vanuit de overheid zelfredzamer kunnen maken.

Eventjes meer treinen en personeel inzetten zoals vaak geopperd wordt in dit topic is er gewoon niet bij, daar zul je creatiever in moeten zijn.
Het afschaffen van de spoorwegen is ook geen optie, dan zal je duizenden extra kilometers asfalt nodig hebben. Honderdduizenden parkeerplaatsen extra.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 20:30:55 #15
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_131753615
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Het afschaffen van de spoorwegen is ook geen optie, dan zal je duizenden extra kilometers asfalt nodig hebben. Honderdduizenden parkeerplaatsen extra.
Ik heb dan ook nergens beweerd dat het afgeschaft moet worden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 20:33:08 #16
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131753710
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:29 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Probeer dat maar eens in harde cijfers uit te drukken ;) Natuurlijk zijn er maatschappelijke baten, dat was in de jaren '70 ook de hoofdreden van de overheid om de NS te subsidiëren. Ov heeft vooral een sociale functie om iedereen vervoer te bieden. Je moet je alleen afvragen in hoeverre sociale voorzieningen door de overheid ondersteund kunnen worden en of we deze sociale voorzieningen met sturing vanuit de overheid zelfredzamer kunnen maken.
Alleen een sociale functie is veel te eng beschouwd: Het heeft in bepaalde gebieden ook een sterke economische functie. Ja, niet het lijntje tussen Sauwerd en Roodeschool. Wel de verbinding van Almere naar Amsterdam en Schiphol. Zelfs als dat de files niet oplost.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 20:39:26 #17
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_131754014
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Alleen een sociale functie is veel te eng beschouwd: Het heeft in bepaalde gebieden ook een sterke economische functie. Ja, niet het lijntje tussen Sauwerd en Roodeschool. Wel de verbinding van Almere naar Amsterdam en Schiphol. Zelfs als dat de files niet oplost.
Daarom zeg ik 'vooral' en niet 'alleen'. Van de gemiddelde treinreiziger is slechts een marginaal gedeelte keuzereiziger, een reiziger die kan kiezen tussen auto of trein. De rest kan niet 'even' de auto pakken omdat ze geen rijbewijs hebben, geen auto tot hun beschikking (bv. in gebruik door partner), of helemaal geen auto bezitten.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 20:42:43 #18
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131754201
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:39 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Daarom zeg ik 'vooral' en niet 'alleen'. Van de gemiddelde treinreiziger is slechts een marginaal gedeelte keuzereiziger, een reiziger die kan kiezen tussen auto of trein.
Vervolgens zeg je weer iets wat geografisch enorm verschillend is.. ;-) Grote getallen zijn leuk maar gemiddeldes hebben zelden iets van doen met het trekken van nuttige conclusies.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 21:00:46 #19
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_131755204
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:

Vervolgens zeg je weer iets wat geografisch enorm verschillend is.. ;-) Grote getallen zijn leuk maar gemiddeldes hebben zelden iets van doen met het trekken van nuttige conclusies.
Toch zul je die percentages mee moeten nemen om de juiste rekensommen te maken, want er is geen bodemloze put met geld. Dit is het budget, en daarmee moet je het doen. En als een woordvoerder van reizigersbelangen die in dit topic geregeld aanwezig is dat al niet meeneemt in zijn eisen, dan ben je geen serieuze overlegpartij voor de NS en overheid aangezien de financiën voor hen wel belangrijk zijn.

Als je echt geïnteresseerd bent in het logistieke gedeelte van de trein, dan kijk je verder dan alleen het fysieke gedeelte. Ik bespeur in dit topic een geromantiseerde kijk op zaken, vooral een hobbyistische kijk. Voor de NS is het een commercieel bedrijf en voor de overheid een noodzakelijk kwaad wat geld kost. Als de spoorwegen echt geprivatiseerd zouden zijn dan zou je nu 2x zoveel betalen voor een kaartje. Er wordt al steen en been geklaagd over een verhoging van amper 4%...
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 oktober 2013 @ 21:48:43 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131758043
Lansingerland gaat weer miepen over de HSL: http://nos.nl/video/557230-lansingerland-boos-over-fyraplan.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131758170
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
Lansingerland gaat weer miepen over de HSL: http://nos.nl/video/557230-lansingerland-boos-over-fyraplan.html
Gelijk hebben ze.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 21:51:28 #22
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_131758201
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 21:00 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dit is het budget, en daarmee moet je het doen. En als een woordvoerder van reizigersbelangen die in dit topic geregeld aanwezig is dat al niet meeneemt in zijn eisen, dan ben je geen serieuze overlegpartij voor de NS en overheid aangezien de financiën voor hen wel belangrijk zijn.

Ik kom daar even op terug, maar wel op een serieuze manier, die dus gericht is op een nuttige gedachtenwisseling. Geef me even een half uurtje om een stukkie te tiepen. :)
pi_131758335
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
Lansingerland gaat weer miepen over de HSL: http://nos.nl/video/557230-lansingerland-boos-over-fyraplan.html
Kan Lansingerland nog ergens bezwaar aantekenen en het plan dwarsbomen?
dag
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 21:54:05 #24
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_131758357
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 21:51 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik kom daar even op terug, maar wel op een serieuze manier, die dus gericht is op een nuttige gedachtenwisseling. Geef me even een half uurtje om een stukkie te tiepen. :)
Ik ben benieuwd :)
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_131758490
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 21:53 schreef Peter het volgende:

[..]

Kan Lansingerland nog ergens bezwaar aantekenen en het plan dwarsbomen?
"In het kader van het bezwaar van Lansingerland worden reeds maatregelen getroffen om de overlast te beperken, hiervoor worden al diverse onderzoeken uitgevoerd waarover ik de kamer in [vul een maand in] 2014 zal inlichten."
pi_131758687
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 21:56 schreef b2py het volgende:

[..]

"In het kader van het bezwaar van Lansingerland worden reeds maatregelen getroffen om de overlast te beperken, hiervoor worden al diverse onderzoeken uitgevoerd waarover ik de kamer in [vul een maand in] 2014 zal inlichten."
Dat vroeg ik niet, dat klinkt als een zoethoudertje..
dag
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:00:32 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131758766
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 21:53 schreef Peter het volgende:

[..]

Kan Lansingerland nog ergens bezwaar aantekenen en het plan dwarsbomen?
ik denk het niet. Alleen op basis van de wet geluidshinder zouden ze wat kunnen doen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:02:15 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131758870
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 21:59 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat vroeg ik niet, dat klinkt als een zoethoudertje..
b2py heeft zo te zien een tweedehands I&M-kamerbriefgenerator op de kop weten te tikken ;)
pi_131758880
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 21:59 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat vroeg ik niet, dat klinkt als een zoethoudertje..
Dat zou het antwoord van de minister kunnen zijn als er kamervragen komen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:05:04 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131759070
als aanvulling zou nog kunnen komen dat ze het ook na de uitvoering van de maatregelen blijven monitoren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131759230
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
als aanvulling zou nog kunnen komen dat ze het ook na de uitvoering van de maatregelen blijven monitoren.
Dat zou ik dan als staatssecretaris in het rapport zetten over de geluidsoverlast.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:08:30 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131759251
* James1988 was in een discussie over de HSL beland op OHIH

Ik kan net zo goed tegen een muur gaan lullen eigenlijk. :')
pi_131759291
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:08 schreef James1988 het volgende:
* James1988 was in een discussie over de HSL beland op OHIH

Ik kan net zo goed tegen een muur gaan lullen eigenlijk. :')
Link naar muur? :P
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:09:57 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131759318
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:09 schreef b2py het volgende:

[..]

Link naar muur? :P
Vanaf hier zo ongeveer: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=386721#p386721
pi_131759367
quote:
Even beetje scrollen en je voert eigenlijk dezelfde discussie als hier en ook nog eens met dezelfde mensen, grappig :P
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:12:09 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131759433
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Even beetje scrollen en je voert eigenlijk dezelfde discussie als hier en ook nog eens met dezelfde mensen, grappig :P
Vooral tijdsverspilling eigenlijk. :')
pi_131759435
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Even beetje scrollen en je voert eigenlijk dezelfde discussie als hier en ook nog eens met dezelfde mensen, grappig :P
Wat zitten er mensen van hier op OHIH? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:12:30 #38
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131759450
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat zitten er mensen van hier op OHIH? :D
* James1988 steekt hand op
pi_131759475
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat zitten er mensen van hier op OHIH? :D
Ik denk wel de helft :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:13:26 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131759489
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat zou ik dan als staatssecretaris in het rapport zetten over de geluidsoverlast.
misschien staat het er ook wel in
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131759496
Sta ik nog steeds in de top-3 daar? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:13:40 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131759497
Kneuzencarnaval daar soms ook.

Ik blijf het hier toch het leukste vinden eigenlijk :@
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:14:08 #43
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131759514
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Sta ik nog steeds in de top-3 daar? :')
Jazeker, op de derde plek.
pi_131759602
Ben er sinds like maart 2008 niet meer geweest. Ja 1 keer om hoi te zeggen, toen kwam Jablan aanhuilen met "hoi leuk dat je terug bent, maar je moet dit en je mag niet dat en je moet zus en je moet zo up down strange charm" en dat was het wel weer :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:16:14 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131759648
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat zitten er mensen van hier op OHIH? :D
heb er wel een account, maar de laatste inlog is er lang geleden. Ook het meelezen doe ik er nauwelijks, gewoon omdat er betere sites zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131759680
Welke forums/threads zijn er eigenlijk allemaal over treinen?

Zelf lurk ik hier, op tweakers en in mindere mate bij OHIH.
pi_131759733
OVNL is beter dan OHIH: www.ovinnederland.nl

Verder tsja als je bij Tweakers zit voor de treinen mag Skyscrapercity.com ook niet ontbreken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:17:46 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131759746
Opeens Had Ik Het, Het Grote Blote Tieten Belgische Treinen Forum, Tweakers, Skyscrapercity, Somda, Railforum, 3Rail, enz
pi_131759797
Beneluxspoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131759837
En in het buitenland natuurlijk DSO: Drehscheibe-online.de en Järnväg.net (Zweeds)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131759838
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:16 schreef aldwych het volgende:
Welke forums/threads zijn er eigenlijk allemaal over treinen?

Zelf lurk ik hier, op tweakers en in mindere mate bij OHIH.
Veel te veel, en eigenlijk kom je overal wel dezelfde mensen tegen eigenlijk.
Enige nadeel van Fok is dat alles altijd dwars door elkaar staat, maar verder is het hier heel erg duidelijk.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:20:14 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131759908
het is juist mooi dat hier alles door elkaar staat. Voor de rest is het prima ouwehoeren hier, zonder al die strikte regels
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:20:46 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131759938
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:17 schreef James1988 het volgende:
Opeens Had Ik Het, Het Grote Blote Tieten Belgische Treinen Forum, Tweakers, Skyscrapercity, Somda, Railforum, 3Rail, enz
RolandRail mag niet onvermeld blijven *)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:21:03 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131759958
Hier op FOK! is het ook maar één draadje en geen uitgebreid forum met allerlei categorieën. Dat maakt het een stuk onoverzichtelijker (hoe vaak ik Google al heb moeten raadplegen om hier iets terug te vinden...) maar wel een stuk gezelliger in mijn ogen.

Ik ben nog nooit naar meetings van al die fora geweest, maar wel een paar keer een nieuwjaarsrondje met die lui hier :Y

quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

RolandRail mag niet onvermeld blijven *)
Daar waar je een permaban krijgt als je een Fallns een Klmos noemt?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:22:01 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131760013
jup
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131760022
Eeeep, als ik dat allemaal belurken wil wordt het meer een dagtaak.
Skyscrapercity lees ik soms ook voor bouw projecten in mijn dorpje, die zal ik dan als eerste maar een beloeren.

Bedankt allemaal :)
pi_131760024
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:21 schreef James1988 het volgende:
Hier op FOK! is het ook maar één draadje en geen uitgebreid forum met allerlei categorieën. Dat maakt het een stuk onoverzichtelijker (hoe vaak ik Google al heb moeten raadplegen om hier iets terug te vinden...) maar wel een stuk gezelliger in mijn ogen.

Ik ben nog nooit naar meetings van al die fora geweest, maar wel een paar keer een nieuwjaarsrondje met die lui hier :Y

[..]

Daar waar je een permaban krijgt als je een Fallns een Klmos noemt?
"Sleep treinen met 40 FCCPs'en." "Godver de hoeren, hier is je permaban. Het is namelijk FCCPPS'en..!!!!1!!"
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:22:20 #58
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131760032
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Veel te veel, en eigenlijk kom je overal wel dezelfde mensen tegen eigenlijk.
Enige nadeel van Fok is dat alles altijd dwars door elkaar staat, maar verder is het hier heel erg duidelijk.
Je komt mij overal tegen.. Hè shit.. Weer die Klaasje :p
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:23:00 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131760072
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Je komt mij overal tegen.. Hè shit.. Weer die Klaasje :p
Ja inderdaad, ik zou jou echt overal _O-
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:25:03 #60
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131760193
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:21 schreef James1988 het volgende:
[..]

Daar waar je een permaban krijgt als je een Fallns een Klmos noemt?
Heb er ervaring mee :D
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat zitten er mensen van hier op OHIH? :D
Heb er een permanente ban, omdat ik met een NS-medewerker in discussie ging in een topic :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:17 schreef James1988 het volgende:
Somda
Permanente ban ^O^

Doe ik nou iets niet goed, of ligt het aan die fora :?
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:27:29 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131760350
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:25 schreef greavy het volgende:

Doe ik nou iets niet goed, of ligt het aan die fora :?
Hmm.....
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:28:18 #62
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_131760394
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 21:54 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd :)
Het door de SP voorgestane lompenproletariaat, dit keer tot uiting gebracht in een vurig pleidooi om de Eerste Klas in de trein af te schaffen, is aanleiding om eens even wat over het (ontbrekende) verband tussen reizigerskwaliteit en geld op te schrijven.

De bepleite afschaffing van de Eerste Klas lijkt te zijn ingegeven door afgunst: er is blijkbaar bezwaar tegen consumenten die de vrijheid willen benutten, iets meer geld uit te geven aan een iets luxer product. Waarom mag iemand niet een mooie jas aan, in plaats van een vod van de Primark? Waarom mag iemand geen stevige boontjes van de groentenman in plaats van verlepte rommel van de armemensensupermarkt? Waarom mag iemand niet iets ruimer zitten in de trein, in plaats van ellebogenwerk op het tweedeklasbankje te moeten leveren met zijn breeduit zittende medepassagier?

Maar belangrijker: er is namelijk geen enkel probleem dat door het schrappen van de Eerste Klas op de juiste wijze wordt opgelost. De meestgehoorde argumentatie om een einde te maken aan de Eerste Klas, is plaatsgebrek in de Tweede Klas.

Helpt het opdoeken van de Eerste Klas daar tegen? Nee. Een uitpuilende trein wordt hoogstens een ietsje minder uitpuilend wanneer in het voormalige Eersteklasterritorium de stoelen wat worden versmald en wat dichter bij elkaar worden gezet.

Wat is dan wél de oplossing voor het ruimtegebrek dat soms in de Tweede Klas voorkomt? Dat de NS eindelijk eens zorgt dat de treinen van de juiste lengte zijn. Dat is geen geldkwestie, maar telkens opnieuw het gevolg van werkelijk stuitende incompetentie.

Voorbeelden:

Zondagavond is een drukke avond, met veel studenten en logeerders die op weg zijn naar hun studentenstad of woonplaats. Ik constateerde dat de IC van Enschede naar Amersfoort en verder, die om 21:13 uit Apeldoorn vertrok, slechts bestond uit een driebaks treintje van het enkeldekstype ICM. Dat is belachelijk weinig. De reizigers zaten, ondanks dat de HC de Eerste Klas had gedeklasseerd, zowat op het dak.

Vandaag was het mis op Den Haag Centraal. Daar stond zo rond 14:30 uur de IC naar Groningen klaar. Een los stel ICM. Er kwam nog een trein aan, om nadat de twee stellen gecombineerd waren, samen richting Schiphol, Almere en Groningen te vertrekken. Helaas lukte dat combineren niet. Door een technische storing? Door domme pech? Nee. Een ICM en een VIRM gaan nu eenmaal in de reizigersdienst niet zo fijn samen... Gewoon een logistieke blunder. Knoeiwerk, als ik zo vrij mag wezen.

Er wordt gesteld dat het verlengen van treinen geld kost. Geld dat er niet zou zijn. Daar ben ik het om twee redenen niet mee eens. Allereerst omdat, zoals boven aangegeven, veel plaatsgebrek wordt veroorzaakt door de logistieke zwijnenstal die het binnen de NS blijkt te zijn. Maar er is nog een andere reden: De kernactiviteit van de NS is het volgens afgesproken kwaliteitsnormen vervoeren van reizigers. Daar hoort bij, dat als de NS ene trein rijdt met daarin 600 betalende klanten, dat die trein dan een zodanige omvang moet hebben, dat die 600 mensen (incidenten buiten de schuld van de NS om daargelaten) behoorlijk worden vervoerd. Daarbij past geen gemekker over dat het geld kost. De loodgieter die ik heb betaald om een badkuip aan te leggen, hoeft ook niet aan te komen met een verzoek om de badkuip voor gebruik even met behulp van een emmer te vullen omdat koperen waterleidingen zo duur zijn.

Overigens is de lage bezittingsgraad gemiddeld over de dag mede het gevolg van het door de NS in de stille uren niet afrangeren van materieel. Ook de aanschaf van enorm grote, zesbaks dubbeldeksunits, draagt daar in de stille uren toe bij. Dat zijn dus keuzes van de NS, en geen onbeïnvloedbare natuurverschijnselen.

Ook Voor Beter OV is zich bewust van de noodzaak, de NS financieel gezond te houden. Geen reiziger schiet wat op met ene failliete vervoerder. Maar dat betekent nog niet, dat we de redelijkheid en terechte reizigerswensen uit het oog verliezen. We verlangen geen gouden bergen. We verzetten ons niet tegen in de spits tien minuten staan in een Sprinter. We hoeven in de Tweede Klas geen stoelen met een steek van een meter. We vragen niet om een bemand loket op station Lutjebroek-Noord. We willen echter wel, dat de NS doet waar ze voor zijn ingehuurd en wat ze in concessies hebben beloofd: reizigersvervoer bieden, dat voldoet aan bepaalde kwaliteitsnormen aangaande frequentie, punctualiteit, (sociale) veiligheid en comfort.

De NS heeft niets te klagen. Het bedrijf wordt indirect gesubsidieerd door zeer lage gebruiksvergoeding voor het spoor, heeft als bruidsschat de eigendom van de stations gekregen (en dus de exploitatiewinst van de winkels en kantoren), en heeft een monopoliepositie in een markt die voor een groot deel bestaat uit rijbewijs- of autoloze dwangklanten. Ik zou daar als bedrijf echt mijn handen mee dichtknijpen.
pi_131760656
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:28 schreef DriekOplopers het volgende:

Voorbeelden:

Zondagavond is een drukke avond, met veel studenten en logeerders die op weg zijn naar hun studentenstad of woonplaats. Ik constateerde dat de IC van Enschede naar Amersfoort en verder, die om 21:13 uit Apeldoorn vertrok, slechts bestond uit een driebaks treintje van het enkeldekstype ICM. Dat is belachelijk weinig. De reizigers zaten, ondanks dat de HC de Eerste Klas had gedeklasseerd, zowat op het dak.



Wel gek, want de studentenstroom zal voornamelijk richting de Universiteit Twente zijn. Ik kan me eerder voorstellen dat het afgelopen weekend zo kwam doordat Zwolle - Deventer - Amersfoort de officiële omreisroute was voor de werkzaamheden op de Veluwelijn.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:33:23 #64
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131760823
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:08 schreef James1988 het volgende:
* James1988 was in een discussie over de HSL beland op OHIH

Ik kan net zo goed tegen een muur gaan lullen eigenlijk. :')
Blijf maar lekker hier James :Y
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:34:55 #65
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_131761002
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

b2py heeft zo te zien een tweedehands I&M-kamerbriefgenerator op de kop weten te tikken ;)
_O_
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:39:39 #66
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_131761430
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Wel gek, want de studentenstroom zal voornamelijk richting de Universiteit Twente zijn. Ik kan me eerder voorstellen dat het afgelopen weekend zo kwam doordat Zwolle - Deventer - Amersfoort de officiële omreisroute was voor de werkzaamheden op de Veluwelijn.
Ik zag veel jong volk in die trein. Oostnederlanders die in de Randstad studeren, denk ik ook.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:39:41 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131761434
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Wel gek, want de studentenstroom zal voornamelijk richting de Universiteit Twente zijn. Ik kan me eerder voorstellen dat het afgelopen weekend zo kwam doordat Zwolle - Deventer - Amersfoort de officiële omreisroute was voor de werkzaamheden op de Veluwelijn.
die werkzaamheden waren er alleen op zaterdag ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:46:06 #68
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131761923
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat zitten er mensen van hier op OHIH? :D
Ik heb accounts op OHIH, OVNL, Spoorforum, Somda en OV-ervaringen. Die laatste voornamelijk voor het medewerkersforum, de rest om te lurken terwijl ik toch wat zelf kan instellen qua posts-per-pagina enzo.

Vroegâh wel veel rondgehangen op SSC, en haar voorganger HHF.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:48:25 #69
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131762074
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik heb accounts op OHIH, OVNL, Spoorforum, Somda en OV-ervaringen. Die laatste voornamelijk voor het medewerkersforum, de rest om te lurken terwijl ik toch wat zelf kan instellen qua posts-per-pagina enzo.

Vroegâh wel veel rondgehangen op SSC, en haar voorganger HHF.
nope, nada noppes alleen FB en heeuul vroeger GoT. Ik heb alleen jullie ;( :'(
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:49:37 #70
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131762155
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:48 schreef bork het volgende:

[..]

nope, nada noppes alleen FB en heeuul vroeger GoT. Ik heb alleen jullie ;( :'(
Kusjekroel. Ofzo.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_131763033
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

die werkzaamheden waren er alleen op zaterdag ;)
Oh :@
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 23:08:39 #72
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131763320
Hondekop 354 die heel lang in het verkeerspark Assen heeft gebivakkeerd, is daar vandaag opgehaald. Voor zover bekend wordt het treinstel omgebouwd naar een bed en breakfast-achtigs, maar het is nog niet helemaal duidelijk waar en wanneer.
pi_131763441
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Wel gek, want de studentenstroom zal voornamelijk richting de Universiteit Twente zijn. Ik kan me eerder voorstellen dat het afgelopen weekend zo kwam doordat Zwolle - Deventer - Amersfoort de officiële omreisroute was voor de werkzaamheden op de Veluwelijn.
Studentenstroom crosst naar Twente over het algemeen met stoptreintjes: vanuit het noorden is de stopper Enschede-Zwolle populair, ten zuiden van Zutphen wordt dat al met de stopper van Syntus via Goor. Reizigers in die IC moeten dus echt vanuit de Randstad komen, waarbij het aantal reizigers daarvan niet heel erg groot is. (een losse ICM-III red je het echt niet mee, maar met een viertje of zes bakjes gaat het al aardig goed.)
Bij twijfel: gebruik beton.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 23:14:23 #74
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131763601
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 23:11 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Studentenstroom crosst naar Twente over het algemeen met stoptreintjes: vanuit het noorden is de stopper Enschede-Zwolle populair, ten zuiden van Zutphen wordt dat al met de stopper van Syntus via Goor. Reizigers in die IC moeten dus echt vanuit de Randstad komen, waarbij het aantal reizigers daarvan niet heel erg groot is. (een losse ICM-III red je het echt niet mee, maar met een viertje of zes bakjes gaat het al aardig goed.)
Ik ken spookverhalen over 6 bakken ICM met achterblijvers in Deventer.. Dat is toch wat anders dan je hier neerpent.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 23:16:15 #75
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_131763689
En het ging om een trein richting Randstad, de andere kant op, dus.

EDIT: Maar konden jullie je een beetje vinden in het grotere verhaal? Want het ging over de kwaliteit en de centjes. :)
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 23:21:54 #76
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_131763968
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:28 schreef DriekOplopers het volgende:
De bepleite afschaffing van de Eerste Klas lijkt te zijn ingegeven door afgunst: er is blijkbaar bezwaar tegen consumenten die de vrijheid willen benutten, iets meer geld uit te geven aan een iets luxer product.
De SP is sowieso niet serieus te nemen als het aankomt op zaken als vraag en aanbod. Het is een communistische partij die iedereen gelijk wil hebben. Een vrije markteconomie zit niet op Sovjet-maatregelen te wachten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:28 schreef DriekOplopers het volgende:
Voorbeelden:

Zondagavond is een drukke avond, met veel studenten en logeerders die op weg zijn naar hun studentenstad of woonplaats. Ik constateerde dat de IC van Enschede naar Amersfoort en verder, die om 21:13 uit Apeldoorn vertrok, slechts bestond uit een driebaks treintje van het enkeldekstype ICM. Dat is belachelijk weinig. De reizigers zaten, ondanks dat de HC de Eerste Klas had gedeklasseerd, zowat op het dak.
Logistieke slordigheden zijn ergerlijk, maar niet het hoofdprobleem. Is het bovenstaande een structureel probleem of is er sprake van een incident? Gezien de dag en het tijdstip zal er geen materiaalschaarste geweest zijn. Hoewel ik de laatste 13 jaar weinig met de trein reis, krijg ik in de loop der jaren de indruk dat de NS slechts een klein beetje efficiënter is geworden, maar de bezuiniging zit hem vooral in de versobering, vooral het gebrek aan hygiëne is mij een doorn in het oog. Logisch, de overheid stelt immers eisen aan de punctualiteit en rept met geen woord over schone wc's. Het is daarom niet verwonderlijk dat de wc's achterwege zijn gelaten in de nieuwe Sprinters. Het kost alleen maar geld en het was tot op heden toch niet vereist. Zijn er eisen m.b.t. ruimte in de trein? Of mag iedereen gewoon als vee getransporteerd worden? Waarom zou je dan meer materieel (=meer slijtage, dus onderhoud, dus geld) inzetten als het goedkoper kan?

De NS is niet met de klant bezig, maar met de concessie-eisen van de overheid en het maken van zoveel mogelijk winst. Ze weten maar al te goed dat de meeste treinreizigers geen keuzereizigers zijn en wel noodgedwongen moeten. Ze kunnen het zich veroorloven omdat er geen concurrerende treinen rijden. De enige keer dat ze concurrentie hebben is als ze eens in de zoveel jaren een bieding moeten doen op een concessie. Daarna kunnen ze weer achterover leunen en de mazen in de concessies opzoeken om zo min mogelijk geld uit te geven.

Als de NS teveel beknot wordt op de inkomsten dan dreigen ze gewoon met een faillissement. Er is toch geen concurrent die het kan overnemen. En de overheid zwicht. Privatiseren is prima, maar zorg dan ook dat er minimaal 2 maatschappijen rijden op elk traject. Organisatorisch een stuk lastiger, maar niet onmogelijk. En mocht dat niet efficiënt zijn, dan maar weer nationaliseren zodat de klant weer centraal staat en niet de concessie-eisen.

Maar zoals ik eerder opperde kunnen wij als maatschappij ook een bijdrage leveren aan efficiëntie, want met een bezettingsgraad van 30% is er voldoende ruimte om winst te boeken, maar we moeten bereid zijn om onze levensstijl aan te passen, en daar zit het probleem. We zijn conservatief en zoeken allerlei excuses om maar niet te willen veranderen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_131764180
http://www.flickr.com/photos/lj46/10040855683/in/photostream/

Voor zover te zien lijkt de brandschade aan de 1747 mee te vallen. Helaas geen foto's van het motorcompartiment (welke er ongetwijfeld een stuk slechter aan toe is).
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 oktober 2013 @ 23:31:35 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131764416
Fles zijn grote vriend lijkt ook weer vrijgelaten te zijn. Ditmaal is hij een stukje minder lawaaierig

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131764583
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 23:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik ken spookverhalen over 6 bakken ICM met achterblijvers in Deventer.. Dat is toch wat anders dan je hier neerpent.
Voor december 2012/April 2013? Dat klopt ook wel: voor december 2012 was vanaf het zuiden wel een alternatief (bussen in Hengelo (naar de campus) en in Enschede sloten aan op de IC), vanuit het noorden de enige route.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_131765068
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
Fles zijn grote vriend lijkt ook weer vrijgelaten te zijn. Ditmaal is hij een stukje minder lawaaierig

Oh ik had hem niet herkend zonder 22 uitroeptekens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131765443
Ik moet eigenlijk ook eens wat treinenfilmpjes maken. Al zal het nog verdomd lastig worden om nog minder boeiende filmpjes te maken dan die hij maakt. Kijk die 22 uitroeptekens lukken me wel.

Maar een Stadler GTW in de lommerrijke omgeving van Ruurlo is al snel vele malen interessanter dan de zoveeltriljoenstedozenschuiver door Venlo of niet?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 23:59:51 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131765626
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 23:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet eigenlijk ook eens wat treinenfilmpjes maken. Al zal het nog verdomd lastig worden om nog minder boeiende filmpjes te maken dan die hij maakt. Kijk die 22 uitroeptekens lukken me wel.

Maar een Stadler GTW in de lommerrijke omgeving van Ruurlo is al snel vele malen interessanter dan de zoveeltriljoenstedozenschuiver door Venlo of niet?
Mwah, als je een filmpje weet om de aandacht mee te krijgen weet ik nog wel wat.

Binnen PVR gaan staan filmen, vooral duidelijk maken dát je binnen PVR staat, en dat dan op Facebook posten. Vooral ProRail even mentionen, vinden ze leuk.
pi_131765713
EN DIT MAG WEL??!!???!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!??!?!?!?!!!!!!!!!!!!??????????!!??!?!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 oktober 2013 @ 00:24:10 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131766483
gehehe.

In de categorie parallel rijden kwam ik er weer eentje tegen:
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131766529
Oh ik kwam deze tegen :+

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131766720
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:28 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Het door de SP voorgestane lompenproletariaat, dit keer tot uiting gebracht in een vurig pleidooi om de Eerste Klas in de trein af te schaffen, is aanleiding om eens even wat over het (ontbrekende) verband tussen reizigerskwaliteit en geld op te schrijven.

De bepleite afschaffing van de Eerste Klas lijkt te zijn ingegeven door afgunst: er is blijkbaar bezwaar tegen consumenten die de vrijheid willen benutten, iets meer geld uit te geven aan een iets luxer product. Waarom mag iemand niet een mooie jas aan, in plaats van een vod van de Primark? Waarom mag iemand geen stevige boontjes van de groentenman in plaats van verlepte rommel van de armemensensupermarkt? Waarom mag iemand niet iets ruimer zitten in de trein, in plaats van ellebogenwerk op het tweedeklasbankje te moeten leveren met zijn breeduit zittende medepassagier?

Maar belangrijker: er is namelijk geen enkel probleem dat door het schrappen van de Eerste Klas op de juiste wijze wordt opgelost. De meestgehoorde argumentatie om een einde te maken aan de Eerste Klas, is plaatsgebrek in de Tweede Klas.

Helpt het opdoeken van de Eerste Klas daar tegen? Nee. Een uitpuilende trein wordt hoogstens een ietsje minder uitpuilend wanneer in het voormalige Eersteklasterritorium de stoelen wat worden versmald en wat dichter bij elkaar worden gezet.

Wat is dan wél de oplossing voor het ruimtegebrek dat soms in de Tweede Klas voorkomt? Dat de NS eindelijk eens zorgt dat de treinen van de juiste lengte zijn. Dat is geen geldkwestie, maar telkens opnieuw het gevolg van werkelijk stuitende incompetentie.

Voorbeelden:

Zondagavond is een drukke avond, met veel studenten en logeerders die op weg zijn naar hun studentenstad of woonplaats. Ik constateerde dat de IC van Enschede naar Amersfoort en verder, die om 21:13 uit Apeldoorn vertrok, slechts bestond uit een driebaks treintje van het enkeldekstype ICM. Dat is belachelijk weinig. De reizigers zaten, ondanks dat de HC de Eerste Klas had gedeklasseerd, zowat op het dak.

Vandaag was het mis op Den Haag Centraal. Daar stond zo rond 14:30 uur de IC naar Groningen klaar. Een los stel ICM. Er kwam nog een trein aan, om nadat de twee stellen gecombineerd waren, samen richting Schiphol, Almere en Groningen te vertrekken. Helaas lukte dat combineren niet. Door een technische storing? Door domme pech? Nee. Een ICM en een VIRM gaan nu eenmaal in de reizigersdienst niet zo fijn samen... Gewoon een logistieke blunder. Knoeiwerk, als ik zo vrij mag wezen.

Er wordt gesteld dat het verlengen van treinen geld kost. Geld dat er niet zou zijn. Daar ben ik het om twee redenen niet mee eens. Allereerst omdat, zoals boven aangegeven, veel plaatsgebrek wordt veroorzaakt door de logistieke zwijnenstal die het binnen de NS blijkt te zijn. Maar er is nog een andere reden: De kernactiviteit van de NS is het volgens afgesproken kwaliteitsnormen vervoeren van reizigers. Daar hoort bij, dat als de NS ene trein rijdt met daarin 600 betalende klanten, dat die trein dan een zodanige omvang moet hebben, dat die 600 mensen (incidenten buiten de schuld van de NS om daargelaten) behoorlijk worden vervoerd. Daarbij past geen gemekker over dat het geld kost. De loodgieter die ik heb betaald om een badkuip aan te leggen, hoeft ook niet aan te komen met een verzoek om de badkuip voor gebruik even met behulp van een emmer te vullen omdat koperen waterleidingen zo duur zijn.

Overigens is de lage bezittingsgraad gemiddeld over de dag mede het gevolg van het door de NS in de stille uren niet afrangeren van materieel. Ook de aanschaf van enorm grote, zesbaks dubbeldeksunits, draagt daar in de stille uren toe bij. Dat zijn dus keuzes van de NS, en geen onbeïnvloedbare natuurverschijnselen.

Ook Voor Beter OV is zich bewust van de noodzaak, de NS financieel gezond te houden. Geen reiziger schiet wat op met ene failliete vervoerder. Maar dat betekent nog niet, dat we de redelijkheid en terechte reizigerswensen uit het oog verliezen. We verlangen geen gouden bergen. We verzetten ons niet tegen in de spits tien minuten staan in een Sprinter. We hoeven in de Tweede Klas geen stoelen met een steek van een meter. We vragen niet om een bemand loket op station Lutjebroek-Noord. We willen echter wel, dat de NS doet waar ze voor zijn ingehuurd en wat ze in concessies hebben beloofd: reizigersvervoer bieden, dat voldoet aan bepaalde kwaliteitsnormen aangaande frequentie, punctualiteit, (sociale) veiligheid en comfort.

De NS heeft niets te klagen. Het bedrijf wordt indirect gesubsidieerd door zeer lage gebruiksvergoeding voor het spoor, heeft als bruidsschat de eigendom van de stations gekregen (en dus de exploitatiewinst van de winkels en kantoren), en heeft een monopoliepositie in een markt die voor een groot deel bestaat uit rijbewijs- of autoloze dwangklanten. Ik zou daar als bedrijf echt mijn handen mee dichtknijpen.
Prima uitleg waar ik mij enorm in kan vinden. ^O^
Ik meld het ook altijd als ik een avonddienst heb en veel (meer dan normaal) reizigers heb, Dat monitoren ze dan om te kijken hoe vaak dat gebeurd op die tijdstippen/dagen.
Veel collega's doen dit ook. Zo kan men op de materieelplanning kijken of ze niet toch een 3'tje moeten inzetten of bijvoorbeeld twee 2'tjes,

Nu is het in het noorden niet zo spannend qua uitpuilende treinen. Gebeurd niet vaak, tenzij er verstoringen of evenementen zijn (Oerol bijvoorbeeld), Maar zelfs daar speelt men wel tijdig en adequaat op aan.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 00:33:52 #87
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131766785
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 23:16 schreef DriekOplopers het volgende:
En het ging om een trein richting Randstad, de andere kant op, dus.

EDIT: Maar konden jullie je een beetje vinden in het grotere verhaal? Want het ging over de kwaliteit en de centjes. :)
Driek kom je binnenkort een keertje langs in Utrecht?
Dan wil ik je best een keertje laten zien hoe we hier in de ochtendspits 5 a 10 minuten langer onderweg zijn met de bus t.o.v. een maandje geleden. :( :o i.v.m. verbouwen Utrecht 2030.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_131766793
Echt, als je dat leest bekruipt je toch het gevoel van "Waarom hebben zoveel total onbenullen zo veel te zeggen over de spoorwegen?"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 oktober 2013 @ 00:37:36 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131766883
quote:
15s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 00:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Echt, als je dat leest bekruipt je toch het gevoel van "Waarom hebben zoveel total onbenullen zo veel te zeggen over de spoorwegen?"
Dat idee heb ik -zeker bij NS- al veel langer hoor.
pi_131767077
quote:
15s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 00:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Echt, als je dat leest bekruipt je toch het gevoel van "Waarom hebben zoveel total onbenullen zo veel te zeggen over de spoorwegen?"
Ik verbaas me hier al niet eens meer over. Dat is echt een verloren zaak volgens mij :')
pi_131767472
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:28 schreef DriekOplopers het volgende:
Helpt het opdoeken van de Eerste Klas daar tegen? Nee. Een uitpuilende trein wordt hoogstens een ietsje minder uitpuilend wanneer in het voormalige Eersteklasterritorium de stoelen wat worden versmald en wat dichter bij elkaar worden gezet.
wow... hij zegt A en B in 1 zin.. :|W
het helpt dus WEL, wellicht niet zoveel als een extra treinstel, maar het helpt weldegelijk...

quote:
door de logistieke zwijnenstal die het binnen de NS blijkt te zijn.
dit zeg je door de situatie op 1 plek te schetsen.. jij weet niet hoe de interne bedrijfsvoering van de NS er precies aan toe gaat, zoja, zou ik daar solliciteren en niet in een belangenclubje blijven hangen ;)
pi_131767756
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 00:37 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat idee heb ik -zeker bij NS- al veel langer hoor.
quote:
14s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 00:44 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik verbaas me hier al niet eens meer over. Dat is echt een verloren zaak volgens mij :')
Ik was al bang dat het aan mij lag :@
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131769275
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 00:33 schreef bork het volgende:

[..]

Driek kom je binnenkort een keertje langs in Utrecht?

Ik ben altijd te vinden voor een koppie koffie. Gaan we regelen. ^O^
  woensdag 2 oktober 2013 @ 10:43:23 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131771597
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 00:37 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat idee heb ik -zeker bij NS- al veel langer hoor.
Toen de drs.'en het definitief wonnen van de ir.'s?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 2 oktober 2013 @ 10:50:01 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131771753
Oh wacht, Meerstad was ook ir. Maar een bouko, dus dat telt niet. :D
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 2 oktober 2013 @ 10:56:53 #96
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131771926
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_131772050
quote:
Wel heel erg een gevalletje "speel de man, niet de bal". En dat moet dan wél vertrouwenswekkend zijn? :D.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 oktober 2013 @ 11:01:58 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131772056
quote:
wat is Berghuis een zuur mannetje ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131772110
quote:
ik kan op bepaalde punten zeker met hem meekomen...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 oktober 2013 @ 11:09:04 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131772236
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:03 schreef mschol het volgende:

[..]

ik kan op bepaalde punten zeker met hem meekomen...
zeker, alleen nu kruipt hij wel heel erg duidelijk in de kont van de NS en dat is voor iemand in zijn positie ook niet goed, omdat hij ook de spoorwegmedewerkers van alle andere spoorbedrijven in Nederland zou moeten vertegenwoordigen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131772264
quote:
Dat vraagt om een ingezonden brief van Driek naar de VK :Y.
dag
pi_131772370
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:09 schreef Peterselieman het volgende:

omdat hij ook de spoorwegmedewerkers van alle andere spoorbedrijven in Nederland zou moeten vertegenwoordigen
de spoorwegmedewerkers ja :P niet 1 of andere directeur die blijkbaar zelden in een trein zit :P
pi_131772587
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zeker, alleen nu kruipt hij wel heel erg duidelijk in de kont van de NS en dat is voor iemand in zijn positie ook niet goed, omdat hij ook de spoorwegmedewerkers van alle andere spoorbedrijven in Nederland zou moeten vertegenwoordigen
Daarnaast moet hij ook de niet-spoorwegmedewerkers die elke dag te maken hebben met de spoorperikelen vertegenwoordigen. Alhoewel dat een wel erg onpopulair standpunt is bij de spoorwegbonden.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:53:05 #104
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_131773293
quote:
15s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 00:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Echt, als je dat leest bekruipt je toch het gevoel van "Waarom hebben zoveel total onbenullen zo veel te zeggen over de spoorwegen?"
Zoals ik in mijn betoog zei, de NS is bezig met de concessie-eisen opgelegd door de overheid en het binnenharken van geld. Wat kan ze de klant nou schelen als ze toch geen concurrentie hebben :')
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_131773689
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 01:07 schreef mschol het volgende:

[..]

wow... hij zegt A en B in 1 zin.. :|W
het helpt dus WEL, wellicht niet zoveel als een extra treinstel, maar het helpt weldegelijk...
Ik heb net even geteld in mijn trein, en je zou maar liefst 28 zitplaatsen kunnen winnen door 2e klas stoeltjes in de 1e klas te plaatsen.
Dat zet lekker zoden aan de dijk bij treinen die zo vol zitten dat er honderden mensen achter moeten blijven op het perron.
pi_131773816
quote:
14s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 12:08 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ik heb net even geteld in mijn trein, en je zou maar liefst 28 zitplaatsen kunnen winnen door 2e klas stoeltjes in de 1e klas te plaatsen.
Dat zet lekker zoden aan de dijk bij treinen die zo vol zitten dat er honderden mensen achter moeten blijven op het perron.
heb je ook de extra staanplaatsen gerekend, als je de 1steklas van een gemiddelde trein (althans, de treinen waar ik mee reis) omzet naar 2de klas win je minimaal 1 heel treinstel aan ruimte (vaak nog iets meer, beetje afhankelijk van de indeling)
op 1 trein is dat niet zo enorm veel, maar als elke trein een extra stel 'erbij' krijgt win je toch opeens wel een heleboel ruimte
pi_131773893
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 12:13 schreef mschol het volgende:

[..]

heb je ook de extra staanplaatsen gerekend, als je de 1steklas van een gemiddelde trein (althans, de treinen waar ik mee reis) omzet naar 2de klas win je minimaal 1 heel treinstel aan ruimte (vaak nog iets meer, beetje afhankelijk van de indeling)
op 1 trein is dat niet zo enorm veel, maar als elke trein een extra stel 'erbij' krijgt win je toch opeens wel een heleboel ruimte
Als een trein zo vol zit dat er mensen op het perron achter moeten blijven, zit en staat de 1e klas ook helemaal vol hoor. In 1e klas is er meer staanplaats aangezien het gangpad breder is.

-edit-
dit alles nog los van het probleem dat treinen uit de vaart nemen om ze om te bouwen natuurlijk voor nog meer materieeltekort zorgt en bovendien geen snellere oplossing is dan treinen aankopen of ongebruikte treinen oplappen.
pi_131774112
quote:
10s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:53 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Zoals ik in mijn betoog zei, de NS is bezig met de concessie-eisen opgelegd door de overheid en het binnenharken van geld. Wat kan ze de klant nou schelen als ze toch geen concurrentie hebben :')
Die concessie-eisen zijn, dankzij de tandeloosheid van I&M, zo soft dat ze alleen maar per ongeluk worden nageleefd. Het binnenharken van geld heb je uiteraard 100% gelijk in.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131774543
Als er meer plaats gecreëerd moet worden door iets met de klasses te doen, kunnen ze beter een 3e klas invoeren met alléén maar staanplaatsen. Maar daar schijnen weer wetten voor te zijn die dat verbieden n.a.v. een akkefietje ergens in de jaren '40.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 13:18:24 #110
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_131775366
Even over dat schotschrift van Berghuis. Ik heb besloten dat ik daar niet publiekelijk op ga reageren.

Ik heb hem wel zonet een mail gestuurd. Zie hieronder.


Roel,

vorige week bij het afscheid van BertMeerstad spraken we elkaar eventjes. Dat gebeurde in een prima sfeer en dat vond ik fijn. Je stelde voor om binnenkort weer eens koffie te gaan drinken. Daar heb ik volmondig ja op gezegd.

Heden kreeg ik je opiniestuk in de Volkskrant onder ogen. Dat stuk is niet alleen een stoot onder de gordel aan mijn adres, maar ook aan de mensen die actief bij Voor Beter OV betrokken zijn en de ruim 400 sympathisanten.

Qua zolderkamer nog even dit. Ja. Wij opereren op een sobere wijze. Inderdaad vanaf prive-adressen en niet vanuit een luxe kantoor met een mooie ebbenhouten receptiebalie. Wij willen geen subsidie, en moeten dus zuinig aan doen. Niets mis mee.

Maar je begrijpt natuurlijk wel, dat mij de lust om met jou nog koffie te drinken, wel is vergaan. Het zou jou trouwens ook schaden, in het openbaar gezien worden met een

wolf in schaapskleren,

Rikus Spithorst
  woensdag 2 oktober 2013 @ 13:27:38 #111
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_131775579
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 12:13 schreef mschol het volgende:

[..]

heb je ook de extra staanplaatsen gerekend, als je de 1steklas van een gemiddelde trein (althans, de treinen waar ik mee reis) omzet naar 2de klas win je minimaal 1 heel treinstel aan ruimte (vaak nog iets meer, beetje afhankelijk van de indeling)
op 1 trein is dat niet zo enorm veel, maar als elke trein een extra stel 'erbij' krijgt win je toch opeens wel een heleboel ruimte
Vervolgens bedenkt NS dat die trein dan net zo goed met een stel minder gereden kan worden. Dan hebben ze wel een extra manier gevonden om de bezuinigen maar schiet de reiziger er helemaal niets mee op.
pi_131775994
400 symphatisanten? dan pas je met zn allen in 1 treinstel ;)
  woensdag 2 oktober 2013 @ 13:45:36 #113
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131776028
Slt4 ja..
  woensdag 2 oktober 2013 @ 13:51:53 #114
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131776193
L.S. Een week geleden heeft u ons een e-mail gestuurd, waarop u nog geen antwoord van ons heeft gekregen. Onze excuses hiervoor. Wij zullen uw e-mail zo spoedig mogelijk beantwoorden. Wij hopen op uw begrip. Met vriendelijke groet, Klantenservice Nederlandse Spoorwegen

Gaat lekker, ik zit dus ook met het onderstaande probleem:

http://www.rtvutrecht.nl/(...)aos-ovchipkaart.html

Ook is het volgens Rover onmogelijk om tegelijk een abonnement bij de NS op te zeggen en via de klantenservice van de OV-chipkaart saldo terug te vragen - beide schrijven voor dat de kaart bij hen moet worden ingeleverd.
Mijn NS-kortingskaart is er mee opgehouden -O- en ik wil gewoon een nieuwe NS-kortingskaart met een OV-chip er op en niet van OV-chip.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 2 oktober 2013 @ 13:52:31 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_131776204
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 13:18 schreef DriekOplopers het volgende:
Even over dat schotschrift van Berghuis. Ik heb besloten dat ik daar niet publiekelijk op ga reageren.

Ik heb hem wel zonet een mail gestuurd. Zie hieronder.

Dat is toch ook best publiekelijk denk ik dan ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 oktober 2013 @ 14:26:15 #116
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131776983
Even tussendoor een mooie trailer.

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 15:12:33 #117
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131778284
Exact waar dit topic over zou moeten gaan denk ik :)
pi_131778877
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Exact waar dit topic over zou moeten gaan denk ik :)
Een filmpje met 0 Nederlandse treinen en vooral veel DB-mat? :+
dag
  woensdag 2 oktober 2013 @ 15:32:34 #119
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131778955
Deze is ook wel aardig, inkoppertje, waar staat de fotograaf?

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_131779476
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 14:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Even tussendoor een mooie trailer.

Kreeg afgelopen week de update al binnen via Steam! :)
  woensdag 2 oktober 2013 @ 16:15:19 #121
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131780596
quote:
10s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:32 schreef bork het volgende:
Deze is ook wel aardig, inkoppertje, waar staat de fotograaf?
Keulse dom schat ik zo in.

Mooie foto!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 oktober 2013 @ 16:19:45 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131780777
En we noteren weer een defecte trein tussen Leeuwarden en Groningen. Als het goed is staat er eentje in Buitenpost stil met kapotte remmen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131780894
Om nog maar eens een foto uit een niet-zo-gangbaar-gebied te plaatsen:


De enige internationale trein naar Kosovo: De trein van Skopje naar Prishtinë, die in werkelijkheid tot Dzjeneral Jankovic/Han i Elezit rijdt. Vanaf daar is het overstappen op een voormalig Zweeds treinstel dat verder rijdt naar Prishtinë. Ik moet zeggen dat de Kosovaarse treinen er behoorlijk goed uit zagen, dat had ik niet verwacht! ^O^

...In Albanië heb ik nog een poging gedaan op het station te komen van Tirana, maar dat werd "verbouwd". Op zoek naar de sporen kwam ik niet verder als een vuilnisbelt waar zwerfhonden in woonden. :') Maarrrrr, de stationsrestauratie heeft wel lekkere pilaf! :Y)
pi_131781524
quote:
NS: belonen om buiten de spits te reizen werkt.

bron: http://www.treinreiziger.(...)_reizen_werkt-145661
Hoe komt het dat ik het vermoeden heb dat ze die reizigers niet heel willekeurig gekozen hebben, met een "driekwart van de werkgevers biedt hier ruimte voor"? :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131781541
In/uitchecken is niet mogelijk op Utrecht, overal of alleen hier?
  woensdag 2 oktober 2013 @ 16:55:20 #126
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131781812
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Kreeg afgelopen week de update al binnen via Steam! :)
Ik ook. Het wordt nu echt tijd voor een upgrade van mijn Pentium 4...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 16:55:58 #127
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131781837
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 16:19 schreef Peterselieman het volgende:
En we noteren weer een defecte trein tussen Leeuwarden en Groningen. Als het goed is staat er eentje in Buitenpost stil met kapotte remmen.
Dat is niet goed. Maar wel correct. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_131781924
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 13:18 schreef DriekOplopers het volgende:
Even over dat schotschrift van Berghuis. Ik heb besloten dat ik daar niet publiekelijk op ga reageren.

Ik heb hem wel zonet een mail gestuurd. Zie hieronder.


Roel,

vorige week bij het afscheid van BertMeerstad spraken we elkaar eventjes. Dat gebeurde in een prima sfeer en dat vond ik fijn. Je stelde voor om binnenkort weer eens koffie te gaan drinken. Daar heb ik volmondig ja op gezegd.

Heden kreeg ik je opiniestuk in de Volkskrant onder ogen. Dat stuk is niet alleen een stoot onder de gordel aan mijn adres, maar ook aan de mensen die actief bij Voor Beter OV betrokken zijn en de ruim 400 sympathisanten.

Qua zolderkamer nog even dit. Ja. Wij opereren op een sobere wijze. Inderdaad vanaf prive-adressen en niet vanuit een luxe kantoor met een mooie ebbenhouten receptiebalie. Wij willen geen subsidie, en moeten dus zuinig aan doen. Niets mis mee.

Maar je begrijpt natuurlijk wel, dat mij de lust om met jou nog koffie te drinken, wel is vergaan. Het zou jou trouwens ook schaden, in het openbaar gezien worden met een

wolf in schaapskleren,

Rikus Spithorst

Ik moet zeggen dat ik het hele stuk van Dhr. Berghuis best kan waarderen, en er zeker wel een kern van waarheid in zit.
Wanneer treed er eens iemand anders dan jij naar voren voor de belangen van de reiziger, die ook in de gelederen van VBOV zit? En ik heb het je VBOV ook wel eens verweten, alles wat er vandaan komt gaat over het afzeiken van NS.

Jullie schijnen ook iets met taxi's te doen, wanneer wordt daar eens op gelet? De problemen in de taxi branche zijn bij mijn weten wat ernstiger dan op het spoor.
pi_131782129
Over die brief van Berghuis. Die is natuurlijk ver onder de gordel.

Reactie. Inderdaad, nu even niet van de hand van Driek.

http://www.voorbeterov.nl/page3.php
  woensdag 2 oktober 2013 @ 17:05:53 #130
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131782146
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 16:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Keulse dom schat ik zo in.

Mooie foto!
:Y :Y
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_131782195
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 17:05 schreef LvanLier het volgende:
Over die brief van Berghuis. Die is natuurlijk ver onder de gordel.

Reactie. Inderdaad, nu even niet van de hand van Driek.

http://www.voorbeterov.nl/page3.php
"Via leiden naar Brussel."
Toen ben ik maar gestopt met lezen.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 17:07:48 #132
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_131782210
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 16:58 schreef b2py het volgende:

Jullie schijnen ook iets met taxi's te doen, wanneer wordt daar eens op gelet?
Hierrrr...

http://www.voorbeterov.nl/page11.php

:)
pi_131782302
quote:
Zozo, in 2 jaar vier brieven over de taxi. Niemand weet hoe het nu met de taxi's van Amsterdam staat maar dat boeit verder ook niet zoveel. Wij kunnen namelijk nu NS aanvallen omdat ze in onze ogen het weer verprutsen.
Wanneer gaan jullie Veolia aanpakken met die overvolle treinen tussen Boxmeer en Nijmegen? En Arriva met het overslaan van stations omdat de trein te vol zit? Met NS was het toen hommeles, nu interesseert het niemand wat.
pi_131782398
17u13 apeldoorn ri schiphol, intercity met 1x een 4baks koploper. :')
pi_131782677
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 17:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Zozo, in 2 jaar vier brieven over de taxi. Niemand weet hoe het nu met de taxi's van Amsterdam staat maar dat boeit verder ook niet zoveel. Wij kunnen namelijk nu NS aanvallen omdat ze in onze ogen het weer verprutsen.
Wanneer gaan jullie Veolia aanpakken met die overvolle treinen tussen Boxmeer en Nijmegen? En Arriva met het overslaan van stations omdat de trein te vol zit? Met NS was het toen hommeles, nu interesseert het niemand wat.
Wat draag jij voor nuttigs bij in je vrije tijd dan? Dat je anderen er op aanvalt?
dag
pi_131782786
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 17:22 schreef Peter het volgende:

[..]

Wat draag jij voor nuttigs bij in je vrije tijd dan? Dat je anderen er op aanvalt?
Ik red mensen uit de zee bij mooi weer als ze gaan zwemmen, als je het graag wilt weten.
pi_131782852
NS_online twitterde op woensdag 02-10-2013 om 17:26:24 Landelijke storing m.b.t. het gebruik van de OV Chipkaart bij de balie en de kaartverkoop automaten. U kunt geen saldo laden en producten... reageer retweet
pi_131782873
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 17:22 schreef Peter het volgende:

[..]

Wat draag jij voor nuttigs bij in je vrije tijd dan? Dat je anderen er op aanvalt?
slaat natuurlijk nergens op. mag je ook niet over voetbal klagen want je bakt er zelf ook niks van, niet over politiek want je zit er zelf niet in, etc
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 oktober 2013 @ 17:35:07 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131783057
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 17:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Zozo, in 2 jaar vier brieven over de taxi. Niemand weet hoe het nu met de taxi's van Amsterdam staat maar dat boeit verder ook niet zoveel. Wij kunnen namelijk nu NS aanvallen omdat ze in onze ogen het weer verprutsen.
Wanneer gaan jullie Veolia aanpakken met die overvolle treinen tussen Boxmeer en Nijmegen? En Arriva met het overslaan van stations omdat de trein te vol zit? Met NS was het toen hommeles, nu interesseert het niemand wat.
je doelt bij Arriva op Roodeschool - Groningen in de ochtendspits of op Arnhem - Winterswijk?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131783063
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 17:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Zozo, in 2 jaar vier brieven over de taxi. Niemand weet hoe het nu met de taxi's van Amsterdam staat maar dat boeit verder ook niet zoveel. Wij kunnen namelijk nu NS aanvallen omdat ze in onze ogen het weer verprutsen.
Wanneer gaan jullie Veolia aanpakken met die overvolle treinen tussen Boxmeer en Nijmegen? En Arriva met het overslaan van stations omdat de trein te vol zit? Met NS was het toen hommeles, nu interesseert het niemand wat.
Dit inderdaad.
Ik heb elke ochtend last van vertragingen door een niet nader te noemen maatschappij Arriva :+ . Maar omdat er toevallig een paar medewerkers van dat bedrijf vast in dit topic komen hoor je er eigenlijk nooit wat over. Tis altijd het grote boze NS wat het fout doet.
pi_131783094
quote:
14s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 17:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je doelt bij Arriva op Roodeschool - Groningen in de ochtendspits of op Arnhem - Winterswijk?
Ja ergens in het noorden, richting Groningen in de ochtendspits. Planmatig.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 oktober 2013 @ 17:41:21 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131783191
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 17:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja ergens in het noorden, richting Groningen in de ochtendspits. Planmatig.
in het geval van het overslaan van Sauwerd is dit het beste van alle kwaden en het minst duperend voor alle reizigers.

In het geval van te volle treinen ben ik het met je eens dat Arriva meer materieel in zou moeten zetten, omdat hier en daar de treinen uitpuilen. Ik ben daarom blij dat er in de ochtendspits bussen rijden vanuit Winsum en Winschoten naar bijvoorbeeld Zernike, naast de al rijdende lijnen vanuit Veendam en Zuidhorn. Neemt toch enigszins de druk weg, terwijl de studenten/scholieren niet heel veel langer onderweg zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131783254
quote:
14s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 17:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in het geval van het overslaan van Sauwerd is dit het beste van alle kwaden en het minst duperend voor alle reizigers.

In het geval van te volle treinen ben ik het met je eens dat Arriva meer materieel in zou moeten zetten, omdat hier en daar de treinen uitpuilen. Ik ben daarom blij dat er in de ochtendspits bussen rijden vanuit Winsum en Winschoten naar bijvoorbeeld Zernike, naast de al rijdende lijnen vanuit Veendam en Zuidhorn. Neemt toch enigszins de druk weg, terwijl de studenten/scholieren niet heel veel langer onderweg zijn.
NS zou eens bussen moeten inzetten tussen Amsterdam en Amersfoort om al die mensen te vervoeren. Dan staat VBOV bovenop het Empire State Building als een King Kong met een joekel van een toeter te blèrren naar Den Haag dat het allemaal zo niet kan.
Komop zeg, je biedt mensen een trein of je breekt het spoor op. Dit is toch geen oplossing als treinreiziger.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 oktober 2013 @ 17:51:57 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131783428
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 17:43 schreef b2py het volgende:

[..]

NS zou eens bussen moeten inzetten tussen Amsterdam en Amersfoort om al die mensen te vervoeren. Dan staat VBOV bovenop het Empire State Building als een King Kong met een joekel van een toeter te blèrren naar Den Haag dat het allemaal zo niet kan.
Komop zeg, je biedt mensen een trein of je breekt het spoor op. Dit is toch geen oplossing als treinreiziger.
Dat ben ik niet met je eens. Het is niet lukraak een treintraject verbussen, maar de reiziger wordt naar de plaats van bestemming (namelijk de Hanze of de Universiteit) vervoerd zonder overstap, dat is ook heel wat waard.

Waren ze met de trein gegaan dan hadden ze onderweg nog over moeten stappen. Zulke lijnen kunnen prima bestaan en kunnen, zoals in het geval van Zuidhorn, zeer aantrekkelijk zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 2 oktober 2013 @ 17:52:46 #145
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131783442
Hier, een plaatje van een nieuwe SNCF-intercity:



Dat gejank over VBOV in dit topic is iets waar ik wel een beetje klaar mee ben eigenlijk :{
pi_131783492
quote:
14s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 17:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Het is niet lukraak een treintraject verbussen, maar de reiziger wordt naar de plaats van bestemming (namelijk de Hanze of de Universiteit) vervoerd zonder overstap, dat is ook heel wat waard.

Waren ze met de trein gegaan dan hadden ze onderweg nog over moeten stappen. Zulke lijnen kunnen prima bestaan en kunnen, zoals in het geval van Zuidhorn, zeer aantrekkelijk zijn.
Laat me niet lachen.
Mensen worden dan ook naar de bestemming gebracht, namelijk Amersfoort. NS zet hier in de middagspits een extra trein voor in tussen Amsterdam en Amersfoort. Als ik NS was zou ik die gewoon lekker verbussen, wat Arriva kan kan ik ook.
pi_131783518
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 17:52 schreef James1988 het volgende:
Dat gejank over VBOV in dit topic is iets waar ik wel een beetje klaar mee ben eigenlijk :{
Is op zich ook wel een goed idee, alhoewel ik de "ze zeiken alleen maar de NS af"-kritiek ook niet fair vind. De NS is nou eenmaal een hoge boom (als in wind vangen), zowel qua schaal als qua uitzonderingspositie in de manier waarop ze door de overheid behandeld worden.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131783560
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 17:52 schreef James1988 het volgende:

Dat gejank over VBOV in dit topic is iets waar ik wel een beetje klaar mee ben eigenlijk :{
Zullen we dan naar aanleiding van een ander topic eerder dit jaar besluiten dat de brieven van VBOV en inhoudelijke standpunten daarvan niet meer via dit Fok! topic worden uitgedragen?
  woensdag 2 oktober 2013 @ 18:02:26 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131783640
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 17:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Zullen we dan naar aanleiding van een ander topic eerder dit jaar besluiten dat de brieven van VBOV en inhoudelijke standpunten daarvan niet meer via dit Fok! topic worden uitgedragen?
Tegenvoorstel: uitvoerige discussies over wat men van VBOV vindt gaan naar een apart topic. Dan hou ik me daar lekker buiten en kan het hier tenminste over iets leuks gaan :+
pi_131783670
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 18:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Tegenvoorstel: uitvoerige discussies over wat men van VBOV vindt gaan naar een apart topic. Dan hou ik me daar lekker buiten en kan het hier tenminste over iets leuks gaan :+
Incluïs de VBOV berichten en inhoudelijke standpunten naar dat topic.
pi_131783778
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 18:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Incluïs de VBOV berichten en inhoudelijke standpunten naar dat topic.
Ik zou me als VBOV niet geroepen voelen om nieuws te posten in een topic wat specifiek bestaat om VBOV te bespreken. Volgens mij wordt dat heel makkelijk een afzeiktopic.

Maar die negativiteit weg uit dit topic is wel een goed idee...
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')