Heeft geen kont met kleurtjes te maken, maar meer met de toonzetting van je posts. En als ik zo lees ben je gewoon uit op geouwehoer, en daar steek ik een stokkie voor..quote:Op maandag 29 juli 2013 12:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Oh dus omdat zijn nickname rood is mag hij wel zijn urine over alles wat NS is heen laten vloeien en zijn kwijldruppels over Manu Lageirse maar omdat mijn letters géén kleurtje hebben mag ik daar niets van vinden? Heel typerend
Solo of gecombineerd?quote:Op maandag 29 juli 2013 12:49 schreef Straatcommando. het volgende:
Hou eens op met die vijandigheid man, verpest het leesplezier behoorlijk.
Tevens las ik dat d-gtw's problemen hadden met detectie? Ik zie ze regelmatig hier in Velp richting Zutphen rijden. Net ook nog een dm90 gespot hier. E-gtw heb ik nog nooit gezien.. Dus volgens mij knallen ze soms wel over het hrn
Ik betwijfel of et echt aan de GTW ligt. Het is dan wel licht spul, maar ik heb er nooit problemen mee gehad.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:49 schreef Straatcommando. het volgende:
Hou eens op met die vijandigheid man, verpest het leesplezier behoorlijk.
Tevens las ik dat d-gtw's problemen hadden met detectie? Ik zie ze regelmatig hier in Velp richting Zutphen rijden. Net ook nog een dm90 gespot hier. E-gtw heb ik nog nooit gezien.. Dus volgens mij knallen ze soms wel over het hrn
Denk niet dat het zo'n simpele consumentenscanner isquote:Op maandag 29 juli 2013 13:09 schreef Monopoly het volgende:
Zoekt er nog een IT'er of iemand die een klein beetje verstand van computers heeft een baan? Volgens mij kunnen ze bij het ministerie van Infrascrtuctuur en Transprort wel iemand gebruiken.
Even gebeld hoe het met mijn aanvraag voor machinistenvergunning staat, en ik krijg te horen dat ze een kapotte scanner hebben (al bijna een week!!). Met andere woorden, ze kunnen mijn aanvraagdocument met pasfoto niet inscannen. Geweldig dit. Wat een feest bij de overheid....
Peppie en Kokkiequote:
Joh ik kom zojuist uit een bespreking over een in te richten webserver. Aanschaf van hardware zou ca. 3 maanden gaan duren. En dat is nieteens overheid. Dus geef het nog even!quote:Op maandag 29 juli 2013 13:09 schreef Monopoly het volgende:
Zoekt er nog een IT'er of iemand die een klein beetje verstand van computers heeft een baan? Volgens mij kunnen ze bij het ministerie van Infrascrtuctuur en Transprort wel iemand gebruiken.
Even gebeld hoe het met mijn aanvraag voor machinistenvergunning staat, en ik krijg te horen dat ze een kapotte scanner hebben (al bijna een week!!). Met andere woorden, ze kunnen mijn aanvraagdocument met pasfoto niet inscannen. Geweldig dit. Wat een feest bij de overheid....
Met de overheid weet je het maar nooitquote:Op maandag 29 juli 2013 13:12 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Denk niet dat het zo'n simpele consumentenscanner isAnders hadden ze die wel vervangen.
wouwquote:Op maandag 29 juli 2013 13:12 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Joh ik kom zojuist uit een bespreking over een in te richten webserver. Aanschaf van hardware zou ca. 3 maanden gaan duren. En dat is nieteens overheid. Dus geef het nog even!
Daar heb je gelijk in. Bovendien hebben ze dan gewoon een servicecontract (SLA).quote:Op maandag 29 juli 2013 13:13 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Met de overheid weet je het maar nooit
Maar zonder gekheid. Problemen met apparatuur etc kan, dat gebeurd overal wel, maar een week problemen is wel erg extreem. Vooral als je je bedenkt dat die afdeling die zich bezig houdt met vergunningen - dus afhankelijk is van zo'n apparaat - is het wel heel vreemd.
Hier al geprobeerd? http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/enquote:Op maandag 29 juli 2013 13:36 schreef de__vakantieman het volgende:
Foute nummer was mijn schuld! Wist niet dat het automatisch ging
Over mijn treinvraag. Iemand verstand van de Italiaanse spoorwegen? In hoeverre is de dienstregeling betrouwbaar? Ik heb een vlucht in Rome en als er geannuleerd word dan ben ik wel flink de lul
denk dat een solo stelletje ook wel kan, maar volgens mij heeft het niet echt prioriteit om dat geregeld te krijgen. Op stukken als Arnhem - Elst en Arnhem - Zevenaar wordt het gedoogd omdat daar voldoende ander materieel overheen dendert, waardoor detectie geen probleem is.quote:Op maandag 29 juli 2013 13:03 schreef _JdM_ het volgende:
Van 't weekend reden 2 D-GTW 2/6 (gecombineerd) over Maastricht-Heerlen als sneltrein. (Overigens was het aantal assen van de trein groter dan het aantal reizigers in de treinstellen)
2 treinstellen voor over het HRM zouden dan voldoende moeten zijn toch?
volgens mij is het in Italië behoorlijk betrouwbaar, al zou ik nooit op erg krappe overstappen gaan gokkenquote:Op maandag 29 juli 2013 13:36 schreef de__vakantieman het volgende:
Foute nummer was mijn schuld! Wist niet dat het automatisch ging
Over mijn treinvraag. Iemand verstand van de Italiaanse spoorwegen? In hoeverre is de dienstregeling betrouwbaar? Ik heb een vlucht in Rome en als er geannuleerd word dan ben ik wel flink de lul
Doe niet zo lastig, mensen die wíllen werken pfft dat je daar niet op afgekeurd bent!quote:Op maandag 29 juli 2013 13:15 schreef Monopoly het volgende:
[..]
wouwDat is wel erg lang
Ik wacht het ook wel af, maar ik wil graag beginnen met werken. Een beetje vakantie is leuk, ik lig elke dag lekker te dobberen in het zwembadje in de tuin met een pilsje, maar werken is ook wel fijn
In mijn ervaring; niet. Moest van Florence naar Zürich, overstap in Milaan van 30 minuten. Trein had precies 30 minuten vertraging en aansluiting die nota bene cross-platform vertrok reed voor de neus van een tiental reizigers weg. Eerstvolgende trein was 2 uur wachten.quote:Op maandag 29 juli 2013 13:36 schreef de__vakantieman het volgende:
Foute nummer was mijn schuld! Wist niet dat het automatisch ging
Over mijn treinvraag. Iemand verstand van de Italiaanse spoorwegen? In hoeverre is de dienstregeling betrouwbaar? Ik heb een vlucht in Rome en als er geannuleerd word dan ben ik wel flink de lul
Solo, al dan niet 1 of 2 stellen gecombineerd maar nooit op sleeptouw. Lintjes heb ik hier wel op sleeptouw voorbij zien komen. Die DM90' van vanochtend reed ook alleen.quote:
Natuurlijk.. het is makkelijk om het daarop te gooien om je concurrent een beetje te stangen. Lijkt me inderdaad gewoon onzin. Die dingen rijden inderdaad ook tussen Arnhem en Elst en daar zijn ook zelden problemen. Nu rijd er hier ook minimaal 1 trein per 12 minuten voorbij (elke kant op) dus misschien dat ze hier ook op eigen kracht doorheen kunnen kachelen. Ik meen dat er vroeger ook detectieproblemen waren met DM90's en da's ook opgelost..quote:Op maandag 29 juli 2013 12:51 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik betwijfel of et echt aan de GTW ligt. Het is dan wel licht spul, maar ik heb er nooit problemen mee gehad.
Ik hoorde laatst dat men het had over detectieproblemen op NS sporen Erg knap wel
Volgens mij wordt er gewoon af en toe bewust een beetje moeilijk gedaan.
quote:Op maandag 29 juli 2013 14:05 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Doe niet zo lastig, mensen die wíllen werken pfft dat je daar niet op afgekeurd bent!
[]
Vanuit Groningen moeten er wel eens treinen naar Zutphen (na een zelfdoding bijvoorbeeeld). Ik weet wel dat ze dan met 3 stellen aan elkaar rijden, met het 'vieze' stel in het midden.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Solo, al dan niet 1 of 2 stellen gecombineerd maar nooit op sleeptouw. Lintjes heb ik hier wel op sleeptouw voorbij zien komen. Die DM90' van vanochtend reed ook alleen.
[..]
Natuurlijk.. het is makkelijk om het daarop te gooien om je concurrent een beetje te stangen. Lijkt me inderdaad gewoon onzin. Die dingen rijden inderdaad ook tussen Arnhem en Elst en daar zijn ook zelden problemen. Nu rijd er hier ook minimaal 1 trein per 12 minuten voorbij (elke kant op) dus misschien dat ze hier ook op eigen kracht doorheen kunnen kachelen. Ik meen dat er vroeger ook detectieproblemen waren met DM90's en da's ook opgelost..
..en tussen Zutphen en Apeldoorn rijden ze ook, in een veel lagere frequentie. M'goed da's denk ik een verhaal aprt.
Niet echt een verhaal apart maar hetzelfde verhaal als op de meeste andere lijnen zonder bovenleiding: daar hebben ze een ander systeem voor treindetectie.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:56 schreef Straatcommando. het volgende:
..en tussen Zutphen en Apeldoorn rijden ze ook, in een veel lagere frequentie. M'goed da's denk ik een verhaal aprt.
Klopt, was even vergeten dat dat geen geëlektrificeerde lijn was.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:10 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niet echt een verhaal apart maar hetzelfde verhaal als op de meeste andere lijnen zonder bovenleiding: daar hebben ze een ander systeem voor treindetectie.
Die detectieproblemen spelen alleen op geëlektrificeerde lijnen, waar een spoorstroomloop wordt gebruikt, dat systeem schijnt soms moeite te kunnen hebben met treinen die geen deel uitmaken van de stroomkring.
het gaat bij mijn weten om mogelijke detectieproblemen. Zoiets zou onderzocht moeten worden, maar de vervoerders hebben hier voorlopig geen behoefte aan zo lijkt het, waardoor er minimaal met dubbele stellen gereden moet worden als de D-GTW over het hoofdrailnet rijdt.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:07 schreef Monopoly het volgende:
Vanuit Groningen moeten er wel eens treinen naar Zutphen (na een zelfdoding bijvoorbeeeld). Ik weet wel dat ze dan met 3 stellen aan elkaar rijden, met het 'vieze' stel in het midden.
Weet niet of ze dat doen vanwege detectieproblemen (die er waarschijnlijk helemaal niet zijn), of omdat het dan minder zichtbaar is voor mensen op de perrons.
Zal wel eens vragen als ik er weer ben
Wel een aannemelijk verhaal, maar de brandweer spuit toch .. de resten er ook grotendeels af? Luguber, maar toch..quote:Op maandag 29 juli 2013 16:07 schreef Monopoly het volgende:
[..]Ze hadden me per direct moeten afkeuren ja.
[..]
Vanuit Groningen moeten er wel eens treinen naar Zutphen (na een zelfdoding bijvoorbeeeld). Ik weet wel dat ze dan met 3 stellen aan elkaar rijden, met het 'vieze' stel in het midden.
Weet niet of ze dat doen vanwege detectieproblemen (die er waarschijnlijk helemaal niet zijn), of omdat het dan minder zichtbaar is voor mensen op de perrons.
Zal wel eens vragen als ik er weer ben
Er zijn ook diesellijnen met spoorstroomloop, zoals Leeuwarden - Groningen. Daar wordt dan apart pedalen gebruikt voor de overwegen.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:10 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niet echt een verhaal apart maar hetzelfde verhaal als op de meeste andere lijnen zonder bovenleiding: daar hebben ze een ander systeem voor treindetectie.
Die detectieproblemen spelen alleen op geëlektrificeerde lijnen, waar een spoorstroomloop wordt gebruikt, dat systeem schijnt soms moeite te kunnen hebben met treinen die geen deel uitmaken van de stroomkring.
De onderkant moet ook schoon.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wel een aannemelijk verhaal, maar de brandweer spuit toch .. de resten er ook grotendeels af? Luguber, maar toch..
Dat snap ik, maar dan hoef je niet per definitie het stel in het midden te hebben, toch.quote:
Geen idee eigenlijk.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dan hoef je niet per definitie het stel in het midden te hebben, toch.
Nep, maar wel bijzonder smakeloos.quote:
Vond de NS dus ook:quote:Op maandag 29 juli 2013 18:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nep, maar wel bijzonder smakeloos.
Er zijn niet echt veel ICE 3M-stellen die óók België-geschikt zijn (want geen ETCS), en als er in de Duitse binnenlandse dienst een ICE 3 stukgaat dan heeft DB er een handje van om wat materieel aan de internationale dienst te onttrekken om dat tekort op te vangen.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:40 schreef greavy het volgende:
Het ging zondag weer lekker met de ICE's uit Keulen naar Brussel: Er is geen één trein geweest die volgens dienstregeling gereden had of zelfs minder dan 30 minuten vertraging had. Er zijn zelfs 2 ritten opgeheven omdat er gereden werd met een ICE die België niet in mocht
Dat is dan keren op Aachen Hbf.
Wie rijden er dan eigenlijk met die treinen? Arriva-machinisten?quote:Op maandag 29 juli 2013 16:07 schreef Monopoly het volgende:
[..]Ze hadden me per direct moeten afkeuren ja.
[..]
Vanuit Groningen moeten er wel eens treinen naar Zutphen (na een zelfdoding bijvoorbeeeld). Ik weet wel dat ze dan met 3 stellen aan elkaar rijden, met het 'vieze' stel in het midden.
Weet niet of ze dat doen vanwege detectieproblemen (die er waarschijnlijk helemaal niet zijn), of omdat het dan minder zichtbaar is voor mensen op de perrons.
Zal wel eens vragen als ik er weer ben
Doet mij denken aan de gemeente Olst, die klaagde toen ook over mat'64quote:Op maandag 29 juli 2013 19:38 schreef greavy het volgende:
maar dat zal de gemeente Soest ook wel weer niet goed vinden, ofzo ...
volgens mij veelal mcn's van uitzendbureaus die zowel materieel als wegbekendheid hebbenquote:Op maandag 29 juli 2013 19:23 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wie rijden er dan eigenlijk met die treinen? Arriva-machinisten?
Luik-Aachen blijft imo toch wel één van de mooiste trajecten hier in de buurtquote:Op maandag 29 juli 2013 19:28 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
NMBS 598 - Aachen Hbf
NMBS rijdt nog steeds trouw een twee-uursdienst tussen Liège-Guillemins en Aachen Hbf. Op deze dienst rijden alleen rode klassiekjes, maar met enige regelmaat is het een ex-Sabena treinstel, zoals vandaag ook het geval was.
Hier arriveert den 598 als L-trein te Aachen Hbf, en zal na een kering van 11 minuten weer terugkeren naar Liège-Guillemins.
Maar met die IC kom je niet in Aachenquote:Op maandag 29 juli 2013 19:57 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Luik-Aachen blijft imo toch wel één van de mooiste trajecten hier in de buurt. Maar dan liever in de IC Eupen - Oostende.
Wat is dat ook voor een klotedienstregeling, 1 keer per 2 uur een treinquote:Op maandag 29 juli 2013 19:11 schreef greavy het volgende:
Solo klassiek motorstel tussen Aken en Luik had het toen met een uitgevallen ICE wel erg druk naar Luik, zag ik toen op Aken ja. Dat was driedubbel sardientjes in een blik.En nog vele achterblijvers in Aken.
Omroep ook doodleuk in 3 talen (Duits, Frans, Engels):
"Damen und Herren, die ICE nach Lüttich und Bruxelles von 12:21 fahrt heute nicht zwischen Aachen Hauptbahnhof en Bruxelles Midi. Ein Ersatszug steht für Sie am Gleis 8, mit ein Planmaßige abfahrt von 12:35. Reisenden richtung Leuven und Bruxelles haben Umsteigmöglichkeiten am Intercity-verkehr am bahnhof Lüttich."
Om 12:33 werd maar omgeroepen:
"Damen und Herren, die Ersatszug nach Lüttich von 12:35 hat keine platz mehr vor reisenden. Ihr nachste Zug richtung Lüttich und Bruxelles fahrt um 14:21 von Gleis 9, und hat ein verspätung von circa 50 Minuten."
Ze hebben tenminste niet weer het boemeltje omgeroepen
Er rijden toch al 2 L-treinen op dat traject? Tussen Spa-Geronstère en Welkenraedt en tussen Luik-Paleis en Verviers-Centraal. Daarbij komt nog dat de meeste 2xuur treindiensten rijden in gebieden waar geen hond woont, me dunkt dat Aken toch wel een stad van formaat is...quote:Op maandag 29 juli 2013 20:13 schreef greavy het volgende:
Oh, dat doorhobbelen? Dan heb je gelijk een L-trein op dat traject, scheelt de NMBS weer een andere L-trein inleggen.
De neuzen zitten in ieder geval flink in elkaar zeg.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:15 schreef greavy het volgende:
Momenteel al 44 gewonden bij een frontale botsing tussen 2 treinen in Zwitserland, bij Granges-près-Marnand rond 19u.
http://www.nu.nl/buitenla(...)-in-zwitserland.html
niet best ...quote:Op maandag 29 juli 2013 20:15 schreef greavy het volgende:
Momenteel al 44 gewonden bij een frontale botsing tussen 2 treinen in Zwitserland, bij Granges-près-Marnand rond 19u.
http://www.nu.nl/buitenla(...)-in-zwitserland.html
Die IC van 17.25 vanuit Tilburg richting Den Haag CS had hetzelfde euvelquote:Op maandag 29 juli 2013 19:34 schreef James1988 het volgende:
De IC van 19:18 reed met 4 afgesloten bakken
Gaat lekker
Kan ik je met dit reisadvies misschien helpen? https://docs.google.com/f(...)RFE/edit?usp=sharingquote:Op maandag 29 juli 2013 12:07 schreef de__vakantieman het volgende:
Jullie zijn wel een beetje aan het zeveren jongens, ondanks dat ik niet veel post lees ik al lang mee (voor m'n registratie) De laatste tijd alleen maar gedoe!
Aangezien hier de ekte treinexperts samen zitten kan ik m'n vraag wel stellen lijkt me. Ik moet op 1 augustus van Perugia naar Fiumicino waar ik voor 3 uur moet zijn. De site van trenitalia werkt niet echt mee aangezien ik steeds maar 3 min overstap heb en ik geen ideeh eb waar de overstappunten zich bevinden
Any news for me?
Bij vertrek uit Rotterdam zag ik dat er behoorlijk wat reizigers in die bakken waren gaan zitten. Lekker veilig ook.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
nee. Zou best kunnen dat er een HC te weinig was, waardoor een aantal bakken afgesloten werd
was gepland met 7 bakken icm maar vervangend mat was een bds stam idd met 4 bakken afgeslotenquote:Op maandag 29 juli 2013 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
nee. Zou best kunnen dat er een HC te weinig was, waardoor een aantal bakken afgesloten werd
Welke nog meer naast Spanje?quote:Op maandag 29 juli 2013 21:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De derde grote klapper in Europa in zeg drie weken tijd?
Oowja natuurlijk, thxquote:
Klopt maar ik vind net als de modjes dat we dat niet en publique is dat goed Frans? moeten doen, dat moeten we onderling regelen en dat kan ook best volgens mij wanneer iedereen zich professioneel en volwassen gedraagtquote:Op maandag 29 juli 2013 21:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nog even terugkomen op het het einde van het vorige topic ik snap de irritatie van DeaDLocK2K wel, en volgensmij staan we daarin niet alleen.
Zowel DeaDLocK2K, Bork en Duvel en ik, we hebben er allemaal al eens wat over gezegd... Dus ik denk dat het niet zozeer alleen DeaDLocK2K is...
quote:Op maandag 29 juli 2013 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
het valt jou te prijzen dat je er even terug bent geweest om nog even stil te staan bij die ramp
4 of 6 bakken plan V is in de ochtendspits niet voldoende op het traject.. terechte klacht was dat van de gemeente Olst-Wijhequote:Op maandag 29 juli 2013 19:53 schreef Brembo het volgende:
[..]
Doet mij denken aan de gemeente Olst, die klaagde toen ook over mat'64. Ik zou het nu juist zien als historisch materieel, tevens ben je in de winter verzekerd van een goede dienstregeling
.
thanks. Was het IC 2127 of 2133 die ontspoorde?quote:Op maandag 29 juli 2013 23:02 schreef Bitlord het volgende:
Vannacht even op Wikipedia beziggeweest met behulp van een oude Op de Rails: het artikel over het treinongeluk bij Hoofddorp (1992) flink uitgebreid:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinongeval_bij_Hoofddorp
Was je eigenlijk al ergens aangenomen? Volg het topic niet zo veel meer dus kan zijn dat ik eroverheen heb gelezenquote:Op maandag 29 juli 2013 13:15 schreef Monopoly het volgende:
[..]
wouwDat is wel erg lang
Ik wacht het ook wel af, maar ik wil graag beginnen met werken. Een beetje vakantie is leuk, ik lig elke dag lekker te dobberen in het zwembadje in de tuin met een pilsje, maar werken is ook wel fijn
In die tijd kenden ze zo te zien nog geen TSB week -en dagpublicaties gezien het feit dat de machinist melde dat hij geen aanwijzing van de TRDL heeft gehad. Met een TSB dagpublicatie was ie tenslotte wel op de hoogte geweest. Sinds wanneer bestaan die TSB's eigenlijk?quote:Op maandag 29 juli 2013 23:02 schreef Bitlord het volgende:
Vannacht even op Wikipedia beziggeweest met behulp van een oude Op de Rails: het artikel over het treinongeluk bij Hoofddorp (1992) flink uitgebreid:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinongeval_bij_Hoofddorp
Ach, er reed ook wel is een solo plan V rondquote:Op maandag 29 juli 2013 23:03 schreef Peter het volgende:
[..]
4 of 6 bakken plan V is in de ochtendspits niet voldoende op het traject.. terechte klacht was dat van de gemeente Olst-Wijhe.
Je krijgt een aanwijzing zolang er geen LAE-borden zijn geplaatst en de beperking nog niet in de TSB is opgenomen. En dat duurt vaak één of twee dagen. Aangezien de nieuwe beperking pas kort gold, zal dat laatste dus niet het geval zijn geweest.quote:Op maandag 29 juli 2013 23:16 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
In die tijd kenden ze zo te zien nog geen TSB week -en dagpublicaties gezien het feit dat de machinist melde dat hij geen aanwijzing van de TRDL heeft gehad. Met een TSB dagpublicatie was ie tenslotte wel op de hoogte geweest. Sinds wanneer bestaan die TSB's eigenlijk?
quote:Op maandag 29 juli 2013 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
het valt jou te prijzen dat je er even terug bent geweest om nog even stil te staan bij die ramp
Dankjulliewel...quote:
Dat is waar, de Plan V remmend of optrekkend was aan de IJssel nog te horen..quote:Op maandag 29 juli 2013 23:39 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ach, er reed ook wel is een solo plan V rond. Nee, het ging ook om het geluid van de treinstellen, de dubbeldekkers waren wat stiller
.
Die LAE-borden was ik even vergeten. Ik denk echter dat je er van uit mag gaan dat die er wel stonden aangezien de machinist die er twee dagen ervoor ontspoorde de snelheidsbeperkende borden wel gezien heeft (Verklaard ook gelijk waarom de machinist geen aanwijzing gekregen heeft). Maar het lijkt mij dus aannemelijk dat de beperking bekend was ondanks dat deze kort van kracht was. Die 60km/u mocht inderdaad pas op de morgen van het ongeluk, maar de dag daarvoor was dat tenslotte nog 30 km/u. In zo'n geval had die snelheidsbeperking toch in de TSB dagpublicatie van die dag moeten staan? Had ie wel de helft van het maximaal toegestane gereden,maar beter te langzaam dan te snel. Uitgaande van het feit dat de meester van de trein ook daadwerkelijk kennis genomen zou hebben van de inhoud van de TSB dagpublicatie.quote:Op maandag 29 juli 2013 23:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Je krijgt een aanwijzing zolang er geen LAE-borden zijn geplaatst en de beperking nog niet in de TSB is opgenomen. En dat duurt vaak één of twee dagen. Aangezien de nieuwe beperking pas kort gold, zal dat laatste dus niet het geval zijn geweest.
Ja, en Bastogne Sud. Maken officieel nog altijd deel uit van het Belgische spoornet, maar idd al 20 jaar verbust vanaf Libramont. Het spoor ligt er nog wel geloof ik (iig in 2009 nog) maar er waren plannen om er een toeristisch fietspad van te maken.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 03:23 schreef Bitlord het volgende:
Apart dat je bij NMBS nog stationsinformatie kan opzoeken van stations die al bijna 20 jaar dicht zijn.
Zie bijvoorbeeld Bastenaken Noord/Bastogne Nord.
En dan hadden we ook nog Canada...quote:Op maandag 29 juli 2013 21:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De derde grote klapper in Europa in zeg drie weken tijd?
Vet plaatje eah, moet gelijk aan The Matrix denken "There's a phone at Wells and Lake", toevallig gisteren gekekenquote:
Geweldige foto! Filmpje van die kruising:quote:
In reizigersdienst kan ik me voorstellen ja.. Al heb ik op Arnhem CS wel eens een fm radiootje horen galmen uit de cabine van een sgmm. Leeg materiaal is al een ander verhaal.. Maar stel nou dat je een aantal uur, transport ofzo, moet kachelen. Als je dan alleen het geluid van het materieel hebt wordt je na een tijdje wel gek denk ikquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
in reizigersdienst in ieder geval niet.
Weet wel dat de GTW's van Arriva een radio aan boord hebben die regelmatig gebruikt wordt tijdens LM-ritten
Volgens mij gewoon niet. Al zie je wel eens machinisten met oordopjes in.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Mag je als machinist radio luisteren? Google word ik niet veel wijzer van..
Op zich klinkt dat saai, maar je dienst in cargo vervoer gaat niet alleen maar rijdendquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:59 schreef Bitlord het volgende:
Hoewel het me aan de ene kant wel een leuke job lijkt om machinist te zijn (ik vind het zowel fijn om met mensen om te gaan als lekker alleen te zijn), heb ik soms wel het idee dat het intens saai kan zijn.
Hoe zou het bijvoorbeeld zijn om nachtdiensten te hebben op de Betuweroute? Donker, niks te zien door duisternis en geluidsschermen, geen seinen, 80 km/u, en dat dag in dag uit.
Bron: BBC Newsquote:The train driver in last week's crash in Spain was talking on the phone when it derailed, investigators say.
The train was travelling at 192km/h (119mph) at the time, investigators at the Court of Justice of Galicia said.
Francisco Jose Garzon Amo was speaking to members of staff at the state-owned railway company, Renfe, they added.
Crash investigators have opened the train's "black-box" data recorder to find the cause of the crash, which left 79 people dead.
Mr Garzon is suspected of reckless homicide, but he has not yet been formally charged.
He was released from custody in Santiago de Compostela on Sunday, but remains under court supervision.
Huh? Dat heb ik nooit geweten joh! Waar zit dat ding dan? Ik weet wel dat het binnen Arriva in ieder geval niet toegestaan is radio te luisteren in de cabine. Dat is mij althans in het begin verteld.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
in reizigersdienst in ieder geval niet.
Weet wel dat de GTW's van Arriva een radio aan boord hebben die regelmatig gebruikt wordt tijdens LM-ritten
Volgens mij zit die er ook niet in. Bij mat instructie ook niets over gehoord, en ik heb dat boekje al 2 keer doorgelezen. Niets over radio iig.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:17 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Huh? Dat heb ik nooit geweten joh! Waar zit dat ding dan? Ik weet wel dat het binnen Arriva in ieder geval niet toegestaan is radio te luisteren in de cabine. Dat is mij althans in het begin verteld.
En af en toe een sein of bord.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:19 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Volgens mij zit die er ook niet in. Bij mat instructie ook niets over gehoord, en ik heb dat boekje al 2 keer doorgelezen. Niets over radio iig.
Ik weet wel dat je met de GSM-R wel kan sms-en. Zo is er in Duitsland een keer een meester geweest die voetbaluitslagen door kreeg over de GSM-R
Maar sowieso, als machinist ben je een dwaas als je met oordopjes zit of met een radio in de cabine. Je bent alleen maar afgeleid, en het is minder veilig.
Ik heb daar zelf geen behoefte aan. Gewoon lekker rijden, en er is genoeg te zien buiten. Allemaal dieren, mensen, auto's noem het maar op. Gewoon lekker genieten buiten
Ook niet geheel onbelangrijkquote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En af en toe een sein of bord.
Helemaal mee eens hoor!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:19 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Maar sowieso, als machinist ben je een dwaas als je met oordopjes zit of met een radio in de cabine. Je bent alleen maar afgeleid, en het is minder veilig.
Ik heb daar zelf geen behoefte aan. Gewoon lekker rijden, en er is genoeg te zien buiten. Allemaal dieren, mensen, auto's noem het maar op. Gewoon lekker genieten buiten
Ja en +10 extra voor mij erbijquote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:34 schreef James1988 het volgende:
Hoera voor de treindienstleider die een vertraagde IC naar Vlissingen liet wachten en mijn IC naar Venlo voor liet gaan vanaf Den Haag HS. Dan zit dat grafding tenminste niet mijn niet-te-Schiedam-stoppende IC in de weg.![]()
Jouw mogelijke aansluitingen op ander OV waren toch al naar z'n grootje, wat maakt die extra +5 dan nog uit?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja en +10 extra voor mij erbijwat +5 was, je kan je afvragen wat handiger is.
Zo doorzichtigquote:D 19:35 Vlissingen
Intercity platform 4a
Via Bergen op Zoom, Rilland-Bath, Krabbendijke
Additional train
De aansluiting op de fiets was primaquote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:02 schreef James1988 het volgende:
Jouw mogelijke aansluitingen op ander OV waren toch al naar z'n grootje, wat maakt die extra +5 dan nog uit?
quote:Heimwee Express als pendeltrein op 10 en 11 augustus
Op 10 en 11 augustus rijdt de Heimwee Express mede als pendeltrein! Wegens werkzaamheden kan de pendeltrein vanaf Utrecht CS niet naar Utrecht Maliebaan (=Spoorwegmuseum) rijden. Als alternatief gaat de Heimwee Express nu tevens als pendeltrein fungeren. Bezoekers kunnen daardoor vanaf Amersfoort of Bilthoven naar Het Spoorwegmuseum reizen. Hierdoor blijft het museum bereikbaar per trein. Het museum zet de Hondekop (Mat 54) in.
Door deze Heimwee Express ontstaat er ook de mogelijkheid om vanaf Utrecht CS naar Het Spoorwegmuseum te reizen, reizigers kunnen dan in Bilthoven overstappen. Men kan zowel met OV Chipkaart reizen als met een kaartje voor de Heimwee Express.
Het schema:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanaf Utrecht CS kunnen reizgers de trein nemen naar Bilthoven en daar overstappen op de pendeltrein naar Het Spoorwegmuseum:
Ut v. 51 – Bhv a. 01 // Bhv v .08 Utm a. 19
Utm v. 26 – Bhv a 37 // Bhv v. 42 Ut a.50PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik denk dat je dat het beste in Feedback kunt vragen, daar kijken ook forumadmins mee.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:14 schreef KnightSolaire het volgende:
Ik vraag het hier even omdat dit het enige topic is waarin ik actief ben en geen idee heb wie ik hiervoor moet benaderen.Bij voorbaat dank.
Op hoop van zegen. Bedankt voor je doorverwijzing.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat het beste in Feedback kunt vragen, daar kijken ook forumadmins mee.
mailtje naar forum@fok.nl sturenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:20 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Op hoop van zegen. Bedankt voor je doorverwijzing.
Geen idee waar het ding zit/zat. Ik meen destijds in 2006 gehoord te hebben dat ie er in zatquote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:17 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Huh? Dat heb ik nooit geweten joh! Waar zit dat ding dan? Ik weet wel dat het binnen Arriva in ieder geval niet toegestaan is radio te luisteren in de cabine. Dat is mij althans in het begin verteld.
Sorry, ja dat was helemaal duidelijk hoor! Bedankt voor de aanvullende informatie. Dat maakte voor mij het geheel veel duidelijker.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:11 schreef Bitlord het volgende:
Was dat tsb verhaal nog enigszins duidelijk? Anderd pas ik t aan op de Wiki.
Volgens mij gebeurt het vaak genoeg andersom. Die IC komt toch geregeld met +10 in Eindhoven. Goed dat de treindienstleider deze beslissing nam.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:34 schreef James1988 het volgende:
Hoera voor de treindienstleider die een vertraagde IC naar Vlissingen liet wachten en mijn IC naar Venlo voor liet gaan vanaf Den Haag HS. Dan zit dat grafding tenminste niet mijn niet-te-Schiedam-stoppende IC in de weg.![]()
Het lijkt er regelmatig op dat treindienstleiders de computer (ARI) het werk laten doen, waardoor treinen worden afgehandeld in de volgorde waarin ze zich aandienen i.p.v. te kijken wat de gevolgen zijn van bepaalde keuzes, die soms tot ver buiten het bediengebied reiken.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:16 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Volgens mij gebeurt het vaak genoeg andersom. Die IC komt toch geregeld met +10 in Eindhoven. Goed dat de treindienstleider deze beslissing nam.
Wat formuleer je dat netjes.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het lijkt er regelmatig op dat treindienstleiders de computer (ARI) het werk laten doen, waardoor treinen worden afgehandeld in de volgorde waarin ze zich aandienen i.p.v. te kijken wat de gevolgen zijn van bepaalde keuzes, die soms tot ver buiten het bediengebied reiken.
Ik denk dat dat niet is wat allen bij Prorail speelt maar meer bedrijven waarbij massa verwerking is... Iedereen op zijn eigen eiland..doorwerken...bek houdenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat formuleer je dat netjes.
De indruk dringt zich nogal nadrukkelijk op dat de opleiding tot treindienstleider tegenwoordig vooral bestaat uit het uitschakelen van het menselijk denkvermogen. Overigens is dat pas een jaar of 20 het geval. Bij uitzondering tref je, zoals jij in dit geval, een treindienstleider "van het oude stempel". Maar dat is een uitstervend soort.
Bron: nu.nlquote:Machinist trein Spanje werd gebeld tijdens ongeluk
De machinist van de ramptrein die vorige week woensdag ontspoorde in Santiago de Compostella, kreeg op het moment van het ongeluk telefonisch aanwijzingen over de route van het Spaanse spoorbedrijf Renfe.
Ik kan wel gaan razen en tieren over wat voor prutsers het zijn, maar dat vind ik onterecht en oneerbiedig tegenover de treindienstleiders. Ik ben ook niet van mening dat dat zo is, er zijn veel treindienstleiders die wél alle zeilen bijzetten om het treinverkeer zo optimaal mogelijk te laten lopen.quote:
Weet jij hoe het zit in de ons omringende landen, qua automatisering en centralisatie?quote:De indruk dringt zich nogal nadrukkelijk op dat de opleiding tot treindienstleider tegenwoordig vooral bestaat uit het uitschakelen van het menselijk denkvermogen. Overigens is dat pas een jaar of 20 het geval. Bij uitzondering tref je, zoals jij in dit geval, een treindienstleider "van het oude stempel". Maar dat is een uitstervend soort.
Ik verwacht niet dat die trein ooit gaat rijden.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is er inmiddels eigenlijk nog wat vernomen van Travelteq met hun HSL plannen? Sinds het persbericht eigenlijk weinig meer van vernomen...
http://www.travelteq.com/train
Ik las het al ja, maar vroeg me af, hangt er in microfoon in de cabine de pilotage die alles opneemt, of was het een dienstgesprek?quote:
Nee. Maar ten eerste verwacht ik da het daar precies zo gaat en ten tweede is dat helemaal niet relevantquote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:42 schreef James1988 het volgende:
Weet jij hoe het zit in de ons omringende landen, qua automatisering en centralisatie?
Is wel relevant, want ik wil dat wetenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Maar ten eerste verwacht ik da het daar precies zo gaat en ten tweede is dat helemaal niet relevant
Ik dacht dat die lampen iets met de bezetting te maken haddenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
In de categorie Nutteloze treintip: Een kapotte Airco in een Voorstadtrein van Parijs herken je aan dit lampje![]()
[ afbeelding ]
1tje is iig om aan te geven dat de deur open staat, de 3e geen idee...quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik dacht dat die lampen iets met de bezetting te maken hadden
quote:Bonsoir.
Sur le MI79, une lumière bleue indique qu’un marche-pied de la voiture correspondante n’a pas obéi à la commande du conducteur,la porte incriminée est alors bloquée, et un panneau "sens intedit" apparait au droit de la porte. La lumière verte, elle, indique la voiture dans laquelle le signal d’alarme a été actionné par un voyageur. La lumière jaune, on l’a déjà dit, s’allume lorsqu’au moins une des portes de la voiture est ouverte. Peut-être est-ce similaire sur les autres automotrices...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Darkwing_Duck op 30-07-2013 22:28:03 ]
Dankquote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
James, een Blauw lampje op een MI 79 betekend wel iets anders, maar dat is dan ook een RER trein: Dan is de treeplank in kwestie in storing...
quote:Dat vind ik wel een aardig kleurenschemaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Compromis tussen de SNCF kleuren (Rood) RATP (pisgroen) en de STIF (Beheerder van het OV in de regio, en vooral de geldverdeling, soort translink achtig orgaan wegmaar) . Ik zal even een interieurplaatje zoeken...quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dank
[..]
Dat vind ik wel een aardig kleurenschema
DDM-1 en tweedeklas rijtuigen DDAR+29 stuurstanden DDAR. Dit met de ombouw DDZ in het achterhoofd.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is er eigenlijk, behalve de V's, nog een mottenballenvloot?
ja, DM'90. De rest van de meuk dat terzijde staat wacht op verkoop of sloop. Ook DM'90 samen met wat Lintjes deels op verkoopquote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is er eigenlijk, behalve de V's, nog een mottenballenvloot?
DM'90 kan je niet met goed fatsoen gebruiken. Dat spul is veel te traag om bij krappere rijtijden te gebruiken. Dan kan je net zo goed met VIRM de stopdienst gaan doen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, DM'90. De rest van de meuk dat terzijde staat wacht op verkoop of sloop. Ook DM'90 samen met wat Lintjes deels op verkoop
Als de nood aan de man komt kun je het tussen Leeuwarden en Meppel en tussen Groningen en Zwolle laten rijden om materieel vrij te spelen voor elders in het land.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
DM'90 kan je niet met goed fatsoen gebruiken. Dat spul is veel te traag om bij krappere rijtijden te gebruiken. Dan kan je net zo goed met VIRM de stopdienst gaan doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |