Heeft geen kont met kleurtjes te maken, maar meer met de toonzetting van je posts. En als ik zo lees ben je gewoon uit op geouwehoer, en daar steek ik een stokkie voor..quote:Op maandag 29 juli 2013 12:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Oh dus omdat zijn nickname rood is mag hij wel zijn urine over alles wat NS is heen laten vloeien en zijn kwijldruppels over Manu Lageirse maar omdat mijn letters géén kleurtje hebben mag ik daar niets van vinden? Heel typerend
Solo of gecombineerd?quote:Op maandag 29 juli 2013 12:49 schreef Straatcommando. het volgende:
Hou eens op met die vijandigheid man, verpest het leesplezier behoorlijk.
Tevens las ik dat d-gtw's problemen hadden met detectie? Ik zie ze regelmatig hier in Velp richting Zutphen rijden. Net ook nog een dm90 gespot hier. E-gtw heb ik nog nooit gezien.. Dus volgens mij knallen ze soms wel over het hrn
Ik betwijfel of et echt aan de GTW ligt. Het is dan wel licht spul, maar ik heb er nooit problemen mee gehad.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:49 schreef Straatcommando. het volgende:
Hou eens op met die vijandigheid man, verpest het leesplezier behoorlijk.
Tevens las ik dat d-gtw's problemen hadden met detectie? Ik zie ze regelmatig hier in Velp richting Zutphen rijden. Net ook nog een dm90 gespot hier. E-gtw heb ik nog nooit gezien.. Dus volgens mij knallen ze soms wel over het hrn
Denk niet dat het zo'n simpele consumentenscanner isquote:Op maandag 29 juli 2013 13:09 schreef Monopoly het volgende:
Zoekt er nog een IT'er of iemand die een klein beetje verstand van computers heeft een baan? Volgens mij kunnen ze bij het ministerie van Infrascrtuctuur en Transprort wel iemand gebruiken.
Even gebeld hoe het met mijn aanvraag voor machinistenvergunning staat, en ik krijg te horen dat ze een kapotte scanner hebben (al bijna een week!!). Met andere woorden, ze kunnen mijn aanvraagdocument met pasfoto niet inscannen. Geweldig dit. Wat een feest bij de overheid....
Peppie en Kokkiequote:
Joh ik kom zojuist uit een bespreking over een in te richten webserver. Aanschaf van hardware zou ca. 3 maanden gaan duren. En dat is nieteens overheid. Dus geef het nog even!quote:Op maandag 29 juli 2013 13:09 schreef Monopoly het volgende:
Zoekt er nog een IT'er of iemand die een klein beetje verstand van computers heeft een baan? Volgens mij kunnen ze bij het ministerie van Infrascrtuctuur en Transprort wel iemand gebruiken.
Even gebeld hoe het met mijn aanvraag voor machinistenvergunning staat, en ik krijg te horen dat ze een kapotte scanner hebben (al bijna een week!!). Met andere woorden, ze kunnen mijn aanvraagdocument met pasfoto niet inscannen. Geweldig dit. Wat een feest bij de overheid....
Met de overheid weet je het maar nooitquote:Op maandag 29 juli 2013 13:12 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Denk niet dat het zo'n simpele consumentenscanner isAnders hadden ze die wel vervangen.
wouwquote:Op maandag 29 juli 2013 13:12 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Joh ik kom zojuist uit een bespreking over een in te richten webserver. Aanschaf van hardware zou ca. 3 maanden gaan duren. En dat is nieteens overheid. Dus geef het nog even!
Daar heb je gelijk in. Bovendien hebben ze dan gewoon een servicecontract (SLA).quote:Op maandag 29 juli 2013 13:13 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Met de overheid weet je het maar nooit
Maar zonder gekheid. Problemen met apparatuur etc kan, dat gebeurd overal wel, maar een week problemen is wel erg extreem. Vooral als je je bedenkt dat die afdeling die zich bezig houdt met vergunningen - dus afhankelijk is van zo'n apparaat - is het wel heel vreemd.
Hier al geprobeerd? http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/enquote:Op maandag 29 juli 2013 13:36 schreef de__vakantieman het volgende:
Foute nummer was mijn schuld! Wist niet dat het automatisch ging
Over mijn treinvraag. Iemand verstand van de Italiaanse spoorwegen? In hoeverre is de dienstregeling betrouwbaar? Ik heb een vlucht in Rome en als er geannuleerd word dan ben ik wel flink de lul
denk dat een solo stelletje ook wel kan, maar volgens mij heeft het niet echt prioriteit om dat geregeld te krijgen. Op stukken als Arnhem - Elst en Arnhem - Zevenaar wordt het gedoogd omdat daar voldoende ander materieel overheen dendert, waardoor detectie geen probleem is.quote:Op maandag 29 juli 2013 13:03 schreef _JdM_ het volgende:
Van 't weekend reden 2 D-GTW 2/6 (gecombineerd) over Maastricht-Heerlen als sneltrein. (Overigens was het aantal assen van de trein groter dan het aantal reizigers in de treinstellen)
2 treinstellen voor over het HRM zouden dan voldoende moeten zijn toch?
volgens mij is het in Italië behoorlijk betrouwbaar, al zou ik nooit op erg krappe overstappen gaan gokkenquote:Op maandag 29 juli 2013 13:36 schreef de__vakantieman het volgende:
Foute nummer was mijn schuld! Wist niet dat het automatisch ging
Over mijn treinvraag. Iemand verstand van de Italiaanse spoorwegen? In hoeverre is de dienstregeling betrouwbaar? Ik heb een vlucht in Rome en als er geannuleerd word dan ben ik wel flink de lul
Doe niet zo lastig, mensen die wíllen werken pfft dat je daar niet op afgekeurd bent!quote:Op maandag 29 juli 2013 13:15 schreef Monopoly het volgende:
[..]
wouwDat is wel erg lang
Ik wacht het ook wel af, maar ik wil graag beginnen met werken. Een beetje vakantie is leuk, ik lig elke dag lekker te dobberen in het zwembadje in de tuin met een pilsje, maar werken is ook wel fijn
In mijn ervaring; niet. Moest van Florence naar Zürich, overstap in Milaan van 30 minuten. Trein had precies 30 minuten vertraging en aansluiting die nota bene cross-platform vertrok reed voor de neus van een tiental reizigers weg. Eerstvolgende trein was 2 uur wachten.quote:Op maandag 29 juli 2013 13:36 schreef de__vakantieman het volgende:
Foute nummer was mijn schuld! Wist niet dat het automatisch ging
Over mijn treinvraag. Iemand verstand van de Italiaanse spoorwegen? In hoeverre is de dienstregeling betrouwbaar? Ik heb een vlucht in Rome en als er geannuleerd word dan ben ik wel flink de lul
Solo, al dan niet 1 of 2 stellen gecombineerd maar nooit op sleeptouw. Lintjes heb ik hier wel op sleeptouw voorbij zien komen. Die DM90' van vanochtend reed ook alleen.quote:
Natuurlijk.. het is makkelijk om het daarop te gooien om je concurrent een beetje te stangen. Lijkt me inderdaad gewoon onzin. Die dingen rijden inderdaad ook tussen Arnhem en Elst en daar zijn ook zelden problemen. Nu rijd er hier ook minimaal 1 trein per 12 minuten voorbij (elke kant op) dus misschien dat ze hier ook op eigen kracht doorheen kunnen kachelen. Ik meen dat er vroeger ook detectieproblemen waren met DM90's en da's ook opgelost..quote:Op maandag 29 juli 2013 12:51 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik betwijfel of et echt aan de GTW ligt. Het is dan wel licht spul, maar ik heb er nooit problemen mee gehad.
Ik hoorde laatst dat men het had over detectieproblemen op NS sporen Erg knap wel
Volgens mij wordt er gewoon af en toe bewust een beetje moeilijk gedaan.
quote:Op maandag 29 juli 2013 14:05 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Doe niet zo lastig, mensen die wíllen werken pfft dat je daar niet op afgekeurd bent!
[]
Vanuit Groningen moeten er wel eens treinen naar Zutphen (na een zelfdoding bijvoorbeeeld). Ik weet wel dat ze dan met 3 stellen aan elkaar rijden, met het 'vieze' stel in het midden.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Solo, al dan niet 1 of 2 stellen gecombineerd maar nooit op sleeptouw. Lintjes heb ik hier wel op sleeptouw voorbij zien komen. Die DM90' van vanochtend reed ook alleen.
[..]
Natuurlijk.. het is makkelijk om het daarop te gooien om je concurrent een beetje te stangen. Lijkt me inderdaad gewoon onzin. Die dingen rijden inderdaad ook tussen Arnhem en Elst en daar zijn ook zelden problemen. Nu rijd er hier ook minimaal 1 trein per 12 minuten voorbij (elke kant op) dus misschien dat ze hier ook op eigen kracht doorheen kunnen kachelen. Ik meen dat er vroeger ook detectieproblemen waren met DM90's en da's ook opgelost..
..en tussen Zutphen en Apeldoorn rijden ze ook, in een veel lagere frequentie. M'goed da's denk ik een verhaal aprt.
Niet echt een verhaal apart maar hetzelfde verhaal als op de meeste andere lijnen zonder bovenleiding: daar hebben ze een ander systeem voor treindetectie.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:56 schreef Straatcommando. het volgende:
..en tussen Zutphen en Apeldoorn rijden ze ook, in een veel lagere frequentie. M'goed da's denk ik een verhaal aprt.
Klopt, was even vergeten dat dat geen geëlektrificeerde lijn was.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:10 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niet echt een verhaal apart maar hetzelfde verhaal als op de meeste andere lijnen zonder bovenleiding: daar hebben ze een ander systeem voor treindetectie.
Die detectieproblemen spelen alleen op geëlektrificeerde lijnen, waar een spoorstroomloop wordt gebruikt, dat systeem schijnt soms moeite te kunnen hebben met treinen die geen deel uitmaken van de stroomkring.
het gaat bij mijn weten om mogelijke detectieproblemen. Zoiets zou onderzocht moeten worden, maar de vervoerders hebben hier voorlopig geen behoefte aan zo lijkt het, waardoor er minimaal met dubbele stellen gereden moet worden als de D-GTW over het hoofdrailnet rijdt.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:07 schreef Monopoly het volgende:
Vanuit Groningen moeten er wel eens treinen naar Zutphen (na een zelfdoding bijvoorbeeeld). Ik weet wel dat ze dan met 3 stellen aan elkaar rijden, met het 'vieze' stel in het midden.
Weet niet of ze dat doen vanwege detectieproblemen (die er waarschijnlijk helemaal niet zijn), of omdat het dan minder zichtbaar is voor mensen op de perrons.
Zal wel eens vragen als ik er weer ben
Wel een aannemelijk verhaal, maar de brandweer spuit toch .. de resten er ook grotendeels af? Luguber, maar toch..quote:Op maandag 29 juli 2013 16:07 schreef Monopoly het volgende:
[..]Ze hadden me per direct moeten afkeuren ja.
[..]
Vanuit Groningen moeten er wel eens treinen naar Zutphen (na een zelfdoding bijvoorbeeeld). Ik weet wel dat ze dan met 3 stellen aan elkaar rijden, met het 'vieze' stel in het midden.
Weet niet of ze dat doen vanwege detectieproblemen (die er waarschijnlijk helemaal niet zijn), of omdat het dan minder zichtbaar is voor mensen op de perrons.
Zal wel eens vragen als ik er weer ben
Er zijn ook diesellijnen met spoorstroomloop, zoals Leeuwarden - Groningen. Daar wordt dan apart pedalen gebruikt voor de overwegen.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:10 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niet echt een verhaal apart maar hetzelfde verhaal als op de meeste andere lijnen zonder bovenleiding: daar hebben ze een ander systeem voor treindetectie.
Die detectieproblemen spelen alleen op geëlektrificeerde lijnen, waar een spoorstroomloop wordt gebruikt, dat systeem schijnt soms moeite te kunnen hebben met treinen die geen deel uitmaken van de stroomkring.
De onderkant moet ook schoon.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wel een aannemelijk verhaal, maar de brandweer spuit toch .. de resten er ook grotendeels af? Luguber, maar toch..
Dat snap ik, maar dan hoef je niet per definitie het stel in het midden te hebben, toch.quote:
Geen idee eigenlijk.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dan hoef je niet per definitie het stel in het midden te hebben, toch.
Nep, maar wel bijzonder smakeloos.quote:
Vond de NS dus ook:quote:Op maandag 29 juli 2013 18:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nep, maar wel bijzonder smakeloos.
Er zijn niet echt veel ICE 3M-stellen die óók België-geschikt zijn (want geen ETCS), en als er in de Duitse binnenlandse dienst een ICE 3 stukgaat dan heeft DB er een handje van om wat materieel aan de internationale dienst te onttrekken om dat tekort op te vangen.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:40 schreef greavy het volgende:
Het ging zondag weer lekker met de ICE's uit Keulen naar Brussel: Er is geen één trein geweest die volgens dienstregeling gereden had of zelfs minder dan 30 minuten vertraging had. Er zijn zelfs 2 ritten opgeheven omdat er gereden werd met een ICE die België niet in mocht
Dat is dan keren op Aachen Hbf.
Wie rijden er dan eigenlijk met die treinen? Arriva-machinisten?quote:Op maandag 29 juli 2013 16:07 schreef Monopoly het volgende:
[..]Ze hadden me per direct moeten afkeuren ja.
[..]
Vanuit Groningen moeten er wel eens treinen naar Zutphen (na een zelfdoding bijvoorbeeeld). Ik weet wel dat ze dan met 3 stellen aan elkaar rijden, met het 'vieze' stel in het midden.
Weet niet of ze dat doen vanwege detectieproblemen (die er waarschijnlijk helemaal niet zijn), of omdat het dan minder zichtbaar is voor mensen op de perrons.
Zal wel eens vragen als ik er weer ben
Doet mij denken aan de gemeente Olst, die klaagde toen ook over mat'64quote:Op maandag 29 juli 2013 19:38 schreef greavy het volgende:
maar dat zal de gemeente Soest ook wel weer niet goed vinden, ofzo ...
volgens mij veelal mcn's van uitzendbureaus die zowel materieel als wegbekendheid hebbenquote:Op maandag 29 juli 2013 19:23 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wie rijden er dan eigenlijk met die treinen? Arriva-machinisten?
Luik-Aachen blijft imo toch wel één van de mooiste trajecten hier in de buurtquote:Op maandag 29 juli 2013 19:28 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
NMBS 598 - Aachen Hbf
NMBS rijdt nog steeds trouw een twee-uursdienst tussen Liège-Guillemins en Aachen Hbf. Op deze dienst rijden alleen rode klassiekjes, maar met enige regelmaat is het een ex-Sabena treinstel, zoals vandaag ook het geval was.
Hier arriveert den 598 als L-trein te Aachen Hbf, en zal na een kering van 11 minuten weer terugkeren naar Liège-Guillemins.
Maar met die IC kom je niet in Aachenquote:Op maandag 29 juli 2013 19:57 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Luik-Aachen blijft imo toch wel één van de mooiste trajecten hier in de buurt. Maar dan liever in de IC Eupen - Oostende.
Wat is dat ook voor een klotedienstregeling, 1 keer per 2 uur een treinquote:Op maandag 29 juli 2013 19:11 schreef greavy het volgende:
Solo klassiek motorstel tussen Aken en Luik had het toen met een uitgevallen ICE wel erg druk naar Luik, zag ik toen op Aken ja. Dat was driedubbel sardientjes in een blik.En nog vele achterblijvers in Aken.
Omroep ook doodleuk in 3 talen (Duits, Frans, Engels):
"Damen und Herren, die ICE nach Lüttich und Bruxelles von 12:21 fahrt heute nicht zwischen Aachen Hauptbahnhof en Bruxelles Midi. Ein Ersatszug steht für Sie am Gleis 8, mit ein Planmaßige abfahrt von 12:35. Reisenden richtung Leuven und Bruxelles haben Umsteigmöglichkeiten am Intercity-verkehr am bahnhof Lüttich."
Om 12:33 werd maar omgeroepen:
"Damen und Herren, die Ersatszug nach Lüttich von 12:35 hat keine platz mehr vor reisenden. Ihr nachste Zug richtung Lüttich und Bruxelles fahrt um 14:21 von Gleis 9, und hat ein verspätung von circa 50 Minuten."
Ze hebben tenminste niet weer het boemeltje omgeroepen
Er rijden toch al 2 L-treinen op dat traject? Tussen Spa-Geronstère en Welkenraedt en tussen Luik-Paleis en Verviers-Centraal. Daarbij komt nog dat de meeste 2xuur treindiensten rijden in gebieden waar geen hond woont, me dunkt dat Aken toch wel een stad van formaat is...quote:Op maandag 29 juli 2013 20:13 schreef greavy het volgende:
Oh, dat doorhobbelen? Dan heb je gelijk een L-trein op dat traject, scheelt de NMBS weer een andere L-trein inleggen.
De neuzen zitten in ieder geval flink in elkaar zeg.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:15 schreef greavy het volgende:
Momenteel al 44 gewonden bij een frontale botsing tussen 2 treinen in Zwitserland, bij Granges-près-Marnand rond 19u.
http://www.nu.nl/buitenla(...)-in-zwitserland.html
niet best ...quote:Op maandag 29 juli 2013 20:15 schreef greavy het volgende:
Momenteel al 44 gewonden bij een frontale botsing tussen 2 treinen in Zwitserland, bij Granges-près-Marnand rond 19u.
http://www.nu.nl/buitenla(...)-in-zwitserland.html
Die IC van 17.25 vanuit Tilburg richting Den Haag CS had hetzelfde euvelquote:Op maandag 29 juli 2013 19:34 schreef James1988 het volgende:
De IC van 19:18 reed met 4 afgesloten bakken
Gaat lekker
Kan ik je met dit reisadvies misschien helpen? https://docs.google.com/f(...)RFE/edit?usp=sharingquote:Op maandag 29 juli 2013 12:07 schreef de__vakantieman het volgende:
Jullie zijn wel een beetje aan het zeveren jongens, ondanks dat ik niet veel post lees ik al lang mee (voor m'n registratie) De laatste tijd alleen maar gedoe!
Aangezien hier de ekte treinexperts samen zitten kan ik m'n vraag wel stellen lijkt me. Ik moet op 1 augustus van Perugia naar Fiumicino waar ik voor 3 uur moet zijn. De site van trenitalia werkt niet echt mee aangezien ik steeds maar 3 min overstap heb en ik geen ideeh eb waar de overstappunten zich bevinden
Any news for me?
Bij vertrek uit Rotterdam zag ik dat er behoorlijk wat reizigers in die bakken waren gaan zitten. Lekker veilig ook.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
nee. Zou best kunnen dat er een HC te weinig was, waardoor een aantal bakken afgesloten werd
was gepland met 7 bakken icm maar vervangend mat was een bds stam idd met 4 bakken afgeslotenquote:Op maandag 29 juli 2013 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
nee. Zou best kunnen dat er een HC te weinig was, waardoor een aantal bakken afgesloten werd
Welke nog meer naast Spanje?quote:Op maandag 29 juli 2013 21:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De derde grote klapper in Europa in zeg drie weken tijd?
Oowja natuurlijk, thxquote:
Klopt maar ik vind net als de modjes dat we dat niet en publique is dat goed Frans? moeten doen, dat moeten we onderling regelen en dat kan ook best volgens mij wanneer iedereen zich professioneel en volwassen gedraagtquote:Op maandag 29 juli 2013 21:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nog even terugkomen op het het einde van het vorige topic ik snap de irritatie van DeaDLocK2K wel, en volgensmij staan we daarin niet alleen.
Zowel DeaDLocK2K, Bork en Duvel en ik, we hebben er allemaal al eens wat over gezegd... Dus ik denk dat het niet zozeer alleen DeaDLocK2K is...
quote:Op maandag 29 juli 2013 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
het valt jou te prijzen dat je er even terug bent geweest om nog even stil te staan bij die ramp
4 of 6 bakken plan V is in de ochtendspits niet voldoende op het traject.. terechte klacht was dat van de gemeente Olst-Wijhequote:Op maandag 29 juli 2013 19:53 schreef Brembo het volgende:
[..]
Doet mij denken aan de gemeente Olst, die klaagde toen ook over mat'64. Ik zou het nu juist zien als historisch materieel, tevens ben je in de winter verzekerd van een goede dienstregeling
.
thanks. Was het IC 2127 of 2133 die ontspoorde?quote:Op maandag 29 juli 2013 23:02 schreef Bitlord het volgende:
Vannacht even op Wikipedia beziggeweest met behulp van een oude Op de Rails: het artikel over het treinongeluk bij Hoofddorp (1992) flink uitgebreid:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinongeval_bij_Hoofddorp
Was je eigenlijk al ergens aangenomen? Volg het topic niet zo veel meer dus kan zijn dat ik eroverheen heb gelezenquote:Op maandag 29 juli 2013 13:15 schreef Monopoly het volgende:
[..]
wouwDat is wel erg lang
Ik wacht het ook wel af, maar ik wil graag beginnen met werken. Een beetje vakantie is leuk, ik lig elke dag lekker te dobberen in het zwembadje in de tuin met een pilsje, maar werken is ook wel fijn
In die tijd kenden ze zo te zien nog geen TSB week -en dagpublicaties gezien het feit dat de machinist melde dat hij geen aanwijzing van de TRDL heeft gehad. Met een TSB dagpublicatie was ie tenslotte wel op de hoogte geweest. Sinds wanneer bestaan die TSB's eigenlijk?quote:Op maandag 29 juli 2013 23:02 schreef Bitlord het volgende:
Vannacht even op Wikipedia beziggeweest met behulp van een oude Op de Rails: het artikel over het treinongeluk bij Hoofddorp (1992) flink uitgebreid:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinongeval_bij_Hoofddorp
Ach, er reed ook wel is een solo plan V rondquote:Op maandag 29 juli 2013 23:03 schreef Peter het volgende:
[..]
4 of 6 bakken plan V is in de ochtendspits niet voldoende op het traject.. terechte klacht was dat van de gemeente Olst-Wijhe.
Je krijgt een aanwijzing zolang er geen LAE-borden zijn geplaatst en de beperking nog niet in de TSB is opgenomen. En dat duurt vaak één of twee dagen. Aangezien de nieuwe beperking pas kort gold, zal dat laatste dus niet het geval zijn geweest.quote:Op maandag 29 juli 2013 23:16 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
In die tijd kenden ze zo te zien nog geen TSB week -en dagpublicaties gezien het feit dat de machinist melde dat hij geen aanwijzing van de TRDL heeft gehad. Met een TSB dagpublicatie was ie tenslotte wel op de hoogte geweest. Sinds wanneer bestaan die TSB's eigenlijk?
quote:Op maandag 29 juli 2013 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
het valt jou te prijzen dat je er even terug bent geweest om nog even stil te staan bij die ramp
Dankjulliewel...quote:
Dat is waar, de Plan V remmend of optrekkend was aan de IJssel nog te horen..quote:Op maandag 29 juli 2013 23:39 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ach, er reed ook wel is een solo plan V rond. Nee, het ging ook om het geluid van de treinstellen, de dubbeldekkers waren wat stiller
.
Die LAE-borden was ik even vergeten. Ik denk echter dat je er van uit mag gaan dat die er wel stonden aangezien de machinist die er twee dagen ervoor ontspoorde de snelheidsbeperkende borden wel gezien heeft (Verklaard ook gelijk waarom de machinist geen aanwijzing gekregen heeft). Maar het lijkt mij dus aannemelijk dat de beperking bekend was ondanks dat deze kort van kracht was. Die 60km/u mocht inderdaad pas op de morgen van het ongeluk, maar de dag daarvoor was dat tenslotte nog 30 km/u. In zo'n geval had die snelheidsbeperking toch in de TSB dagpublicatie van die dag moeten staan? Had ie wel de helft van het maximaal toegestane gereden,maar beter te langzaam dan te snel. Uitgaande van het feit dat de meester van de trein ook daadwerkelijk kennis genomen zou hebben van de inhoud van de TSB dagpublicatie.quote:Op maandag 29 juli 2013 23:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Je krijgt een aanwijzing zolang er geen LAE-borden zijn geplaatst en de beperking nog niet in de TSB is opgenomen. En dat duurt vaak één of twee dagen. Aangezien de nieuwe beperking pas kort gold, zal dat laatste dus niet het geval zijn geweest.
Ja, en Bastogne Sud. Maken officieel nog altijd deel uit van het Belgische spoornet, maar idd al 20 jaar verbust vanaf Libramont. Het spoor ligt er nog wel geloof ik (iig in 2009 nog) maar er waren plannen om er een toeristisch fietspad van te maken.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 03:23 schreef Bitlord het volgende:
Apart dat je bij NMBS nog stationsinformatie kan opzoeken van stations die al bijna 20 jaar dicht zijn.
Zie bijvoorbeeld Bastenaken Noord/Bastogne Nord.
En dan hadden we ook nog Canada...quote:Op maandag 29 juli 2013 21:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De derde grote klapper in Europa in zeg drie weken tijd?
Vet plaatje eah, moet gelijk aan The Matrix denken "There's a phone at Wells and Lake", toevallig gisteren gekekenquote:
Geweldige foto! Filmpje van die kruising:quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |