Solo, al dan niet 1 of 2 stellen gecombineerd maar nooit op sleeptouw. Lintjes heb ik hier wel op sleeptouw voorbij zien komen. Die DM90' van vanochtend reed ook alleen.quote:
Natuurlijk.. het is makkelijk om het daarop te gooien om je concurrent een beetje te stangen. Lijkt me inderdaad gewoon onzin. Die dingen rijden inderdaad ook tussen Arnhem en Elst en daar zijn ook zelden problemen. Nu rijd er hier ook minimaal 1 trein per 12 minuten voorbij (elke kant op) dus misschien dat ze hier ook op eigen kracht doorheen kunnen kachelen. Ik meen dat er vroeger ook detectieproblemen waren met DM90's en da's ook opgelost..quote:Op maandag 29 juli 2013 12:51 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik betwijfel of et echt aan de GTW ligt. Het is dan wel licht spul, maar ik heb er nooit problemen mee gehad.
Ik hoorde laatst dat men het had over detectieproblemen op NS sporen Erg knap wel
Volgens mij wordt er gewoon af en toe bewust een beetje moeilijk gedaan.
quote:Op maandag 29 juli 2013 14:05 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Doe niet zo lastig, mensen die wíllen werken pfft dat je daar niet op afgekeurd bent!
[]
Vanuit Groningen moeten er wel eens treinen naar Zutphen (na een zelfdoding bijvoorbeeeld). Ik weet wel dat ze dan met 3 stellen aan elkaar rijden, met het 'vieze' stel in het midden.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Solo, al dan niet 1 of 2 stellen gecombineerd maar nooit op sleeptouw. Lintjes heb ik hier wel op sleeptouw voorbij zien komen. Die DM90' van vanochtend reed ook alleen.
[..]
Natuurlijk.. het is makkelijk om het daarop te gooien om je concurrent een beetje te stangen. Lijkt me inderdaad gewoon onzin. Die dingen rijden inderdaad ook tussen Arnhem en Elst en daar zijn ook zelden problemen. Nu rijd er hier ook minimaal 1 trein per 12 minuten voorbij (elke kant op) dus misschien dat ze hier ook op eigen kracht doorheen kunnen kachelen. Ik meen dat er vroeger ook detectieproblemen waren met DM90's en da's ook opgelost..
..en tussen Zutphen en Apeldoorn rijden ze ook, in een veel lagere frequentie. M'goed da's denk ik een verhaal aprt.
Niet echt een verhaal apart maar hetzelfde verhaal als op de meeste andere lijnen zonder bovenleiding: daar hebben ze een ander systeem voor treindetectie.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:56 schreef Straatcommando. het volgende:
..en tussen Zutphen en Apeldoorn rijden ze ook, in een veel lagere frequentie. M'goed da's denk ik een verhaal aprt.
Klopt, was even vergeten dat dat geen geëlektrificeerde lijn was.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:10 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niet echt een verhaal apart maar hetzelfde verhaal als op de meeste andere lijnen zonder bovenleiding: daar hebben ze een ander systeem voor treindetectie.
Die detectieproblemen spelen alleen op geëlektrificeerde lijnen, waar een spoorstroomloop wordt gebruikt, dat systeem schijnt soms moeite te kunnen hebben met treinen die geen deel uitmaken van de stroomkring.
het gaat bij mijn weten om mogelijke detectieproblemen. Zoiets zou onderzocht moeten worden, maar de vervoerders hebben hier voorlopig geen behoefte aan zo lijkt het, waardoor er minimaal met dubbele stellen gereden moet worden als de D-GTW over het hoofdrailnet rijdt.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:07 schreef Monopoly het volgende:
Vanuit Groningen moeten er wel eens treinen naar Zutphen (na een zelfdoding bijvoorbeeeld). Ik weet wel dat ze dan met 3 stellen aan elkaar rijden, met het 'vieze' stel in het midden.
Weet niet of ze dat doen vanwege detectieproblemen (die er waarschijnlijk helemaal niet zijn), of omdat het dan minder zichtbaar is voor mensen op de perrons.
Zal wel eens vragen als ik er weer ben
Wel een aannemelijk verhaal, maar de brandweer spuit toch .. de resten er ook grotendeels af? Luguber, maar toch..quote:Op maandag 29 juli 2013 16:07 schreef Monopoly het volgende:
[..]Ze hadden me per direct moeten afkeuren ja.
[..]
Vanuit Groningen moeten er wel eens treinen naar Zutphen (na een zelfdoding bijvoorbeeeld). Ik weet wel dat ze dan met 3 stellen aan elkaar rijden, met het 'vieze' stel in het midden.
Weet niet of ze dat doen vanwege detectieproblemen (die er waarschijnlijk helemaal niet zijn), of omdat het dan minder zichtbaar is voor mensen op de perrons.
Zal wel eens vragen als ik er weer ben
Er zijn ook diesellijnen met spoorstroomloop, zoals Leeuwarden - Groningen. Daar wordt dan apart pedalen gebruikt voor de overwegen.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:10 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niet echt een verhaal apart maar hetzelfde verhaal als op de meeste andere lijnen zonder bovenleiding: daar hebben ze een ander systeem voor treindetectie.
Die detectieproblemen spelen alleen op geëlektrificeerde lijnen, waar een spoorstroomloop wordt gebruikt, dat systeem schijnt soms moeite te kunnen hebben met treinen die geen deel uitmaken van de stroomkring.
De onderkant moet ook schoon.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wel een aannemelijk verhaal, maar de brandweer spuit toch .. de resten er ook grotendeels af? Luguber, maar toch..
Dat snap ik, maar dan hoef je niet per definitie het stel in het midden te hebben, toch.quote:
Geen idee eigenlijk.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dan hoef je niet per definitie het stel in het midden te hebben, toch.
Nep, maar wel bijzonder smakeloos.quote:
Vond de NS dus ook:quote:Op maandag 29 juli 2013 18:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nep, maar wel bijzonder smakeloos.
Er zijn niet echt veel ICE 3M-stellen die óók België-geschikt zijn (want geen ETCS), en als er in de Duitse binnenlandse dienst een ICE 3 stukgaat dan heeft DB er een handje van om wat materieel aan de internationale dienst te onttrekken om dat tekort op te vangen.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:40 schreef greavy het volgende:
Het ging zondag weer lekker met de ICE's uit Keulen naar Brussel: Er is geen één trein geweest die volgens dienstregeling gereden had of zelfs minder dan 30 minuten vertraging had. Er zijn zelfs 2 ritten opgeheven omdat er gereden werd met een ICE die België niet in mocht
Dat is dan keren op Aachen Hbf.
Wie rijden er dan eigenlijk met die treinen? Arriva-machinisten?quote:Op maandag 29 juli 2013 16:07 schreef Monopoly het volgende:
[..]Ze hadden me per direct moeten afkeuren ja.
[..]
Vanuit Groningen moeten er wel eens treinen naar Zutphen (na een zelfdoding bijvoorbeeeld). Ik weet wel dat ze dan met 3 stellen aan elkaar rijden, met het 'vieze' stel in het midden.
Weet niet of ze dat doen vanwege detectieproblemen (die er waarschijnlijk helemaal niet zijn), of omdat het dan minder zichtbaar is voor mensen op de perrons.
Zal wel eens vragen als ik er weer ben
Doet mij denken aan de gemeente Olst, die klaagde toen ook over mat'64quote:Op maandag 29 juli 2013 19:38 schreef greavy het volgende:
maar dat zal de gemeente Soest ook wel weer niet goed vinden, ofzo ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |