Wel een aannemelijk verhaal, maar de brandweer spuit toch .. de resten er ook grotendeels af? Luguber, maar toch..quote:Op maandag 29 juli 2013 16:07 schreef Monopoly het volgende:
[..]Ze hadden me per direct moeten afkeuren ja.
[..]
Vanuit Groningen moeten er wel eens treinen naar Zutphen (na een zelfdoding bijvoorbeeeld). Ik weet wel dat ze dan met 3 stellen aan elkaar rijden, met het 'vieze' stel in het midden.
Weet niet of ze dat doen vanwege detectieproblemen (die er waarschijnlijk helemaal niet zijn), of omdat het dan minder zichtbaar is voor mensen op de perrons.
Zal wel eens vragen als ik er weer ben
Er zijn ook diesellijnen met spoorstroomloop, zoals Leeuwarden - Groningen. Daar wordt dan apart pedalen gebruikt voor de overwegen.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:10 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niet echt een verhaal apart maar hetzelfde verhaal als op de meeste andere lijnen zonder bovenleiding: daar hebben ze een ander systeem voor treindetectie.
Die detectieproblemen spelen alleen op geëlektrificeerde lijnen, waar een spoorstroomloop wordt gebruikt, dat systeem schijnt soms moeite te kunnen hebben met treinen die geen deel uitmaken van de stroomkring.
De onderkant moet ook schoon.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wel een aannemelijk verhaal, maar de brandweer spuit toch .. de resten er ook grotendeels af? Luguber, maar toch..
Dat snap ik, maar dan hoef je niet per definitie het stel in het midden te hebben, toch.quote:
Geen idee eigenlijk.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dan hoef je niet per definitie het stel in het midden te hebben, toch.
Nep, maar wel bijzonder smakeloos.quote:
Vond de NS dus ook:quote:Op maandag 29 juli 2013 18:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nep, maar wel bijzonder smakeloos.
Er zijn niet echt veel ICE 3M-stellen die óók België-geschikt zijn (want geen ETCS), en als er in de Duitse binnenlandse dienst een ICE 3 stukgaat dan heeft DB er een handje van om wat materieel aan de internationale dienst te onttrekken om dat tekort op te vangen.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:40 schreef greavy het volgende:
Het ging zondag weer lekker met de ICE's uit Keulen naar Brussel: Er is geen één trein geweest die volgens dienstregeling gereden had of zelfs minder dan 30 minuten vertraging had. Er zijn zelfs 2 ritten opgeheven omdat er gereden werd met een ICE die België niet in mocht
Dat is dan keren op Aachen Hbf.
Wie rijden er dan eigenlijk met die treinen? Arriva-machinisten?quote:Op maandag 29 juli 2013 16:07 schreef Monopoly het volgende:
[..]Ze hadden me per direct moeten afkeuren ja.
[..]
Vanuit Groningen moeten er wel eens treinen naar Zutphen (na een zelfdoding bijvoorbeeeld). Ik weet wel dat ze dan met 3 stellen aan elkaar rijden, met het 'vieze' stel in het midden.
Weet niet of ze dat doen vanwege detectieproblemen (die er waarschijnlijk helemaal niet zijn), of omdat het dan minder zichtbaar is voor mensen op de perrons.
Zal wel eens vragen als ik er weer ben
Doet mij denken aan de gemeente Olst, die klaagde toen ook over mat'64quote:Op maandag 29 juli 2013 19:38 schreef greavy het volgende:
maar dat zal de gemeente Soest ook wel weer niet goed vinden, ofzo ...
volgens mij veelal mcn's van uitzendbureaus die zowel materieel als wegbekendheid hebbenquote:Op maandag 29 juli 2013 19:23 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wie rijden er dan eigenlijk met die treinen? Arriva-machinisten?
Luik-Aachen blijft imo toch wel één van de mooiste trajecten hier in de buurtquote:Op maandag 29 juli 2013 19:28 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
NMBS 598 - Aachen Hbf
NMBS rijdt nog steeds trouw een twee-uursdienst tussen Liège-Guillemins en Aachen Hbf. Op deze dienst rijden alleen rode klassiekjes, maar met enige regelmaat is het een ex-Sabena treinstel, zoals vandaag ook het geval was.
Hier arriveert den 598 als L-trein te Aachen Hbf, en zal na een kering van 11 minuten weer terugkeren naar Liège-Guillemins.
Maar met die IC kom je niet in Aachenquote:Op maandag 29 juli 2013 19:57 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Luik-Aachen blijft imo toch wel één van de mooiste trajecten hier in de buurt. Maar dan liever in de IC Eupen - Oostende.
Wat is dat ook voor een klotedienstregeling, 1 keer per 2 uur een treinquote:Op maandag 29 juli 2013 19:11 schreef greavy het volgende:
Solo klassiek motorstel tussen Aken en Luik had het toen met een uitgevallen ICE wel erg druk naar Luik, zag ik toen op Aken ja. Dat was driedubbel sardientjes in een blik.En nog vele achterblijvers in Aken.
Omroep ook doodleuk in 3 talen (Duits, Frans, Engels):
"Damen und Herren, die ICE nach Lüttich und Bruxelles von 12:21 fahrt heute nicht zwischen Aachen Hauptbahnhof en Bruxelles Midi. Ein Ersatszug steht für Sie am Gleis 8, mit ein Planmaßige abfahrt von 12:35. Reisenden richtung Leuven und Bruxelles haben Umsteigmöglichkeiten am Intercity-verkehr am bahnhof Lüttich."
Om 12:33 werd maar omgeroepen:
"Damen und Herren, die Ersatszug nach Lüttich von 12:35 hat keine platz mehr vor reisenden. Ihr nachste Zug richtung Lüttich und Bruxelles fahrt um 14:21 von Gleis 9, und hat ein verspätung von circa 50 Minuten."
Ze hebben tenminste niet weer het boemeltje omgeroepen
Er rijden toch al 2 L-treinen op dat traject? Tussen Spa-Geronstère en Welkenraedt en tussen Luik-Paleis en Verviers-Centraal. Daarbij komt nog dat de meeste 2xuur treindiensten rijden in gebieden waar geen hond woont, me dunkt dat Aken toch wel een stad van formaat is...quote:Op maandag 29 juli 2013 20:13 schreef greavy het volgende:
Oh, dat doorhobbelen? Dan heb je gelijk een L-trein op dat traject, scheelt de NMBS weer een andere L-trein inleggen.
De neuzen zitten in ieder geval flink in elkaar zeg.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:15 schreef greavy het volgende:
Momenteel al 44 gewonden bij een frontale botsing tussen 2 treinen in Zwitserland, bij Granges-près-Marnand rond 19u.
http://www.nu.nl/buitenla(...)-in-zwitserland.html
niet best ...quote:Op maandag 29 juli 2013 20:15 schreef greavy het volgende:
Momenteel al 44 gewonden bij een frontale botsing tussen 2 treinen in Zwitserland, bij Granges-près-Marnand rond 19u.
http://www.nu.nl/buitenla(...)-in-zwitserland.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |