In reizigersdienst kan ik me voorstellen ja.. Al heb ik op Arnhem CS wel eens een fm radiootje horen galmen uit de cabine van een sgmm. Leeg materiaal is al een ander verhaal.. Maar stel nou dat je een aantal uur, transport ofzo, moet kachelen. Als je dan alleen het geluid van het materieel hebt wordt je na een tijdje wel gek denk ikquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
in reizigersdienst in ieder geval niet.
Weet wel dat de GTW's van Arriva een radio aan boord hebben die regelmatig gebruikt wordt tijdens LM-ritten
Volgens mij gewoon niet. Al zie je wel eens machinisten met oordopjes in.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Mag je als machinist radio luisteren? Google word ik niet veel wijzer van..
Op zich klinkt dat saai, maar je dienst in cargo vervoer gaat niet alleen maar rijdendquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:59 schreef Bitlord het volgende:
Hoewel het me aan de ene kant wel een leuke job lijkt om machinist te zijn (ik vind het zowel fijn om met mensen om te gaan als lekker alleen te zijn), heb ik soms wel het idee dat het intens saai kan zijn.
Hoe zou het bijvoorbeeld zijn om nachtdiensten te hebben op de Betuweroute? Donker, niks te zien door duisternis en geluidsschermen, geen seinen, 80 km/u, en dat dag in dag uit.
Bron: BBC Newsquote:The train driver in last week's crash in Spain was talking on the phone when it derailed, investigators say.
The train was travelling at 192km/h (119mph) at the time, investigators at the Court of Justice of Galicia said.
Francisco Jose Garzon Amo was speaking to members of staff at the state-owned railway company, Renfe, they added.
Crash investigators have opened the train's "black-box" data recorder to find the cause of the crash, which left 79 people dead.
Mr Garzon is suspected of reckless homicide, but he has not yet been formally charged.
He was released from custody in Santiago de Compostela on Sunday, but remains under court supervision.
Huh? Dat heb ik nooit geweten joh! Waar zit dat ding dan? Ik weet wel dat het binnen Arriva in ieder geval niet toegestaan is radio te luisteren in de cabine. Dat is mij althans in het begin verteld.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
in reizigersdienst in ieder geval niet.
Weet wel dat de GTW's van Arriva een radio aan boord hebben die regelmatig gebruikt wordt tijdens LM-ritten
Volgens mij zit die er ook niet in. Bij mat instructie ook niets over gehoord, en ik heb dat boekje al 2 keer doorgelezen. Niets over radio iig.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:17 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Huh? Dat heb ik nooit geweten joh! Waar zit dat ding dan? Ik weet wel dat het binnen Arriva in ieder geval niet toegestaan is radio te luisteren in de cabine. Dat is mij althans in het begin verteld.
En af en toe een sein of bord.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:19 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Volgens mij zit die er ook niet in. Bij mat instructie ook niets over gehoord, en ik heb dat boekje al 2 keer doorgelezen. Niets over radio iig.
Ik weet wel dat je met de GSM-R wel kan sms-en. Zo is er in Duitsland een keer een meester geweest die voetbaluitslagen door kreeg over de GSM-R
Maar sowieso, als machinist ben je een dwaas als je met oordopjes zit of met een radio in de cabine. Je bent alleen maar afgeleid, en het is minder veilig.
Ik heb daar zelf geen behoefte aan. Gewoon lekker rijden, en er is genoeg te zien buiten. Allemaal dieren, mensen, auto's noem het maar op. Gewoon lekker genieten buiten
Ook niet geheel onbelangrijkquote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En af en toe een sein of bord.
Helemaal mee eens hoor!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:19 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Maar sowieso, als machinist ben je een dwaas als je met oordopjes zit of met een radio in de cabine. Je bent alleen maar afgeleid, en het is minder veilig.
Ik heb daar zelf geen behoefte aan. Gewoon lekker rijden, en er is genoeg te zien buiten. Allemaal dieren, mensen, auto's noem het maar op. Gewoon lekker genieten buiten
Ja en +10 extra voor mij erbijquote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:34 schreef James1988 het volgende:
Hoera voor de treindienstleider die een vertraagde IC naar Vlissingen liet wachten en mijn IC naar Venlo voor liet gaan vanaf Den Haag HS. Dan zit dat grafding tenminste niet mijn niet-te-Schiedam-stoppende IC in de weg.![]()
Jouw mogelijke aansluitingen op ander OV waren toch al naar z'n grootje, wat maakt die extra +5 dan nog uit?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja en +10 extra voor mij erbijwat +5 was, je kan je afvragen wat handiger is.
Zo doorzichtigquote:D 19:35 Vlissingen
Intercity platform 4a
Via Bergen op Zoom, Rilland-Bath, Krabbendijke
Additional train
De aansluiting op de fiets was primaquote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:02 schreef James1988 het volgende:
Jouw mogelijke aansluitingen op ander OV waren toch al naar z'n grootje, wat maakt die extra +5 dan nog uit?
quote:Heimwee Express als pendeltrein op 10 en 11 augustus
Op 10 en 11 augustus rijdt de Heimwee Express mede als pendeltrein! Wegens werkzaamheden kan de pendeltrein vanaf Utrecht CS niet naar Utrecht Maliebaan (=Spoorwegmuseum) rijden. Als alternatief gaat de Heimwee Express nu tevens als pendeltrein fungeren. Bezoekers kunnen daardoor vanaf Amersfoort of Bilthoven naar Het Spoorwegmuseum reizen. Hierdoor blijft het museum bereikbaar per trein. Het museum zet de Hondekop (Mat 54) in.
Door deze Heimwee Express ontstaat er ook de mogelijkheid om vanaf Utrecht CS naar Het Spoorwegmuseum te reizen, reizigers kunnen dan in Bilthoven overstappen. Men kan zowel met OV Chipkaart reizen als met een kaartje voor de Heimwee Express.
Het schema:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanaf Utrecht CS kunnen reizgers de trein nemen naar Bilthoven en daar overstappen op de pendeltrein naar Het Spoorwegmuseum:
Ut v. 51 – Bhv a. 01 // Bhv v .08 Utm a. 19
Utm v. 26 – Bhv a 37 // Bhv v. 42 Ut a.50PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik denk dat je dat het beste in Feedback kunt vragen, daar kijken ook forumadmins mee.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:14 schreef KnightSolaire het volgende:
Ik vraag het hier even omdat dit het enige topic is waarin ik actief ben en geen idee heb wie ik hiervoor moet benaderen.Bij voorbaat dank.
Op hoop van zegen. Bedankt voor je doorverwijzing.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat het beste in Feedback kunt vragen, daar kijken ook forumadmins mee.
mailtje naar forum@fok.nl sturenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:20 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Op hoop van zegen. Bedankt voor je doorverwijzing.
Geen idee waar het ding zit/zat. Ik meen destijds in 2006 gehoord te hebben dat ie er in zatquote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:17 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Huh? Dat heb ik nooit geweten joh! Waar zit dat ding dan? Ik weet wel dat het binnen Arriva in ieder geval niet toegestaan is radio te luisteren in de cabine. Dat is mij althans in het begin verteld.
Sorry, ja dat was helemaal duidelijk hoor! Bedankt voor de aanvullende informatie. Dat maakte voor mij het geheel veel duidelijker.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:11 schreef Bitlord het volgende:
Was dat tsb verhaal nog enigszins duidelijk? Anderd pas ik t aan op de Wiki.
Volgens mij gebeurt het vaak genoeg andersom. Die IC komt toch geregeld met +10 in Eindhoven. Goed dat de treindienstleider deze beslissing nam.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:34 schreef James1988 het volgende:
Hoera voor de treindienstleider die een vertraagde IC naar Vlissingen liet wachten en mijn IC naar Venlo voor liet gaan vanaf Den Haag HS. Dan zit dat grafding tenminste niet mijn niet-te-Schiedam-stoppende IC in de weg.![]()
Het lijkt er regelmatig op dat treindienstleiders de computer (ARI) het werk laten doen, waardoor treinen worden afgehandeld in de volgorde waarin ze zich aandienen i.p.v. te kijken wat de gevolgen zijn van bepaalde keuzes, die soms tot ver buiten het bediengebied reiken.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:16 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Volgens mij gebeurt het vaak genoeg andersom. Die IC komt toch geregeld met +10 in Eindhoven. Goed dat de treindienstleider deze beslissing nam.
Wat formuleer je dat netjes.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het lijkt er regelmatig op dat treindienstleiders de computer (ARI) het werk laten doen, waardoor treinen worden afgehandeld in de volgorde waarin ze zich aandienen i.p.v. te kijken wat de gevolgen zijn van bepaalde keuzes, die soms tot ver buiten het bediengebied reiken.
Ik denk dat dat niet is wat allen bij Prorail speelt maar meer bedrijven waarbij massa verwerking is... Iedereen op zijn eigen eiland..doorwerken...bek houdenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat formuleer je dat netjes.
De indruk dringt zich nogal nadrukkelijk op dat de opleiding tot treindienstleider tegenwoordig vooral bestaat uit het uitschakelen van het menselijk denkvermogen. Overigens is dat pas een jaar of 20 het geval. Bij uitzondering tref je, zoals jij in dit geval, een treindienstleider "van het oude stempel". Maar dat is een uitstervend soort.
Bron: nu.nlquote:Machinist trein Spanje werd gebeld tijdens ongeluk
De machinist van de ramptrein die vorige week woensdag ontspoorde in Santiago de Compostella, kreeg op het moment van het ongeluk telefonisch aanwijzingen over de route van het Spaanse spoorbedrijf Renfe.
Ik kan wel gaan razen en tieren over wat voor prutsers het zijn, maar dat vind ik onterecht en oneerbiedig tegenover de treindienstleiders. Ik ben ook niet van mening dat dat zo is, er zijn veel treindienstleiders die wél alle zeilen bijzetten om het treinverkeer zo optimaal mogelijk te laten lopen.quote:
Weet jij hoe het zit in de ons omringende landen, qua automatisering en centralisatie?quote:De indruk dringt zich nogal nadrukkelijk op dat de opleiding tot treindienstleider tegenwoordig vooral bestaat uit het uitschakelen van het menselijk denkvermogen. Overigens is dat pas een jaar of 20 het geval. Bij uitzondering tref je, zoals jij in dit geval, een treindienstleider "van het oude stempel". Maar dat is een uitstervend soort.
Ik verwacht niet dat die trein ooit gaat rijden.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is er inmiddels eigenlijk nog wat vernomen van Travelteq met hun HSL plannen? Sinds het persbericht eigenlijk weinig meer van vernomen...
http://www.travelteq.com/train
Ik las het al ja, maar vroeg me af, hangt er in microfoon in de cabine de pilotage die alles opneemt, of was het een dienstgesprek?quote:
Nee. Maar ten eerste verwacht ik da het daar precies zo gaat en ten tweede is dat helemaal niet relevantquote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:42 schreef James1988 het volgende:
Weet jij hoe het zit in de ons omringende landen, qua automatisering en centralisatie?
Is wel relevant, want ik wil dat wetenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Maar ten eerste verwacht ik da het daar precies zo gaat en ten tweede is dat helemaal niet relevant
Ik dacht dat die lampen iets met de bezetting te maken haddenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
In de categorie Nutteloze treintip: Een kapotte Airco in een Voorstadtrein van Parijs herken je aan dit lampje![]()
[ afbeelding ]
1tje is iig om aan te geven dat de deur open staat, de 3e geen idee...quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik dacht dat die lampen iets met de bezetting te maken hadden
quote:Bonsoir.
Sur le MI79, une lumière bleue indique qu’un marche-pied de la voiture correspondante n’a pas obéi à la commande du conducteur,la porte incriminée est alors bloquée, et un panneau "sens intedit" apparait au droit de la porte. La lumière verte, elle, indique la voiture dans laquelle le signal d’alarme a été actionné par un voyageur. La lumière jaune, on l’a déjà dit, s’allume lorsqu’au moins une des portes de la voiture est ouverte. Peut-être est-ce similaire sur les autres automotrices...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Darkwing_Duck op 30-07-2013 22:28:03 ]
Dankquote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
James, een Blauw lampje op een MI 79 betekend wel iets anders, maar dat is dan ook een RER trein: Dan is de treeplank in kwestie in storing...
quote:Dat vind ik wel een aardig kleurenschemaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Compromis tussen de SNCF kleuren (Rood) RATP (pisgroen) en de STIF (Beheerder van het OV in de regio, en vooral de geldverdeling, soort translink achtig orgaan wegmaar) . Ik zal even een interieurplaatje zoeken...quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dank
[..]
Dat vind ik wel een aardig kleurenschema
DDM-1 en tweedeklas rijtuigen DDAR+29 stuurstanden DDAR. Dit met de ombouw DDZ in het achterhoofd.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is er eigenlijk, behalve de V's, nog een mottenballenvloot?
ja, DM'90. De rest van de meuk dat terzijde staat wacht op verkoop of sloop. Ook DM'90 samen met wat Lintjes deels op verkoopquote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is er eigenlijk, behalve de V's, nog een mottenballenvloot?
DM'90 kan je niet met goed fatsoen gebruiken. Dat spul is veel te traag om bij krappere rijtijden te gebruiken. Dan kan je net zo goed met VIRM de stopdienst gaan doen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, DM'90. De rest van de meuk dat terzijde staat wacht op verkoop of sloop. Ook DM'90 samen met wat Lintjes deels op verkoop
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |