Volgens mij gebeurt het vaak genoeg andersom. Die IC komt toch geregeld met +10 in Eindhoven. Goed dat de treindienstleider deze beslissing nam.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:34 schreef James1988 het volgende:
Hoera voor de treindienstleider die een vertraagde IC naar Vlissingen liet wachten en mijn IC naar Venlo voor liet gaan vanaf Den Haag HS. Dan zit dat grafding tenminste niet mijn niet-te-Schiedam-stoppende IC in de weg.![]()
Het lijkt er regelmatig op dat treindienstleiders de computer (ARI) het werk laten doen, waardoor treinen worden afgehandeld in de volgorde waarin ze zich aandienen i.p.v. te kijken wat de gevolgen zijn van bepaalde keuzes, die soms tot ver buiten het bediengebied reiken.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:16 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Volgens mij gebeurt het vaak genoeg andersom. Die IC komt toch geregeld met +10 in Eindhoven. Goed dat de treindienstleider deze beslissing nam.
Wat formuleer je dat netjes.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het lijkt er regelmatig op dat treindienstleiders de computer (ARI) het werk laten doen, waardoor treinen worden afgehandeld in de volgorde waarin ze zich aandienen i.p.v. te kijken wat de gevolgen zijn van bepaalde keuzes, die soms tot ver buiten het bediengebied reiken.
Ik denk dat dat niet is wat allen bij Prorail speelt maar meer bedrijven waarbij massa verwerking is... Iedereen op zijn eigen eiland..doorwerken...bek houdenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat formuleer je dat netjes.
De indruk dringt zich nogal nadrukkelijk op dat de opleiding tot treindienstleider tegenwoordig vooral bestaat uit het uitschakelen van het menselijk denkvermogen. Overigens is dat pas een jaar of 20 het geval. Bij uitzondering tref je, zoals jij in dit geval, een treindienstleider "van het oude stempel". Maar dat is een uitstervend soort.
Bron: nu.nlquote:Machinist trein Spanje werd gebeld tijdens ongeluk
De machinist van de ramptrein die vorige week woensdag ontspoorde in Santiago de Compostella, kreeg op het moment van het ongeluk telefonisch aanwijzingen over de route van het Spaanse spoorbedrijf Renfe.
Ik kan wel gaan razen en tieren over wat voor prutsers het zijn, maar dat vind ik onterecht en oneerbiedig tegenover de treindienstleiders. Ik ben ook niet van mening dat dat zo is, er zijn veel treindienstleiders die wél alle zeilen bijzetten om het treinverkeer zo optimaal mogelijk te laten lopen.quote:
Weet jij hoe het zit in de ons omringende landen, qua automatisering en centralisatie?quote:De indruk dringt zich nogal nadrukkelijk op dat de opleiding tot treindienstleider tegenwoordig vooral bestaat uit het uitschakelen van het menselijk denkvermogen. Overigens is dat pas een jaar of 20 het geval. Bij uitzondering tref je, zoals jij in dit geval, een treindienstleider "van het oude stempel". Maar dat is een uitstervend soort.
Ik verwacht niet dat die trein ooit gaat rijden.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is er inmiddels eigenlijk nog wat vernomen van Travelteq met hun HSL plannen? Sinds het persbericht eigenlijk weinig meer van vernomen...
http://www.travelteq.com/train
Ik las het al ja, maar vroeg me af, hangt er in microfoon in de cabine de pilotage die alles opneemt, of was het een dienstgesprek?quote:
Nee. Maar ten eerste verwacht ik da het daar precies zo gaat en ten tweede is dat helemaal niet relevantquote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:42 schreef James1988 het volgende:
Weet jij hoe het zit in de ons omringende landen, qua automatisering en centralisatie?
Is wel relevant, want ik wil dat wetenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Maar ten eerste verwacht ik da het daar precies zo gaat en ten tweede is dat helemaal niet relevant
Ik dacht dat die lampen iets met de bezetting te maken haddenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
In de categorie Nutteloze treintip: Een kapotte Airco in een Voorstadtrein van Parijs herken je aan dit lampje![]()
[ afbeelding ]
1tje is iig om aan te geven dat de deur open staat, de 3e geen idee...quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik dacht dat die lampen iets met de bezetting te maken hadden
quote:Bonsoir.
Sur le MI79, une lumière bleue indique qu’un marche-pied de la voiture correspondante n’a pas obéi à la commande du conducteur,la porte incriminée est alors bloquée, et un panneau "sens intedit" apparait au droit de la porte. La lumière verte, elle, indique la voiture dans laquelle le signal d’alarme a été actionné par un voyageur. La lumière jaune, on l’a déjà dit, s’allume lorsqu’au moins une des portes de la voiture est ouverte. Peut-être est-ce similaire sur les autres automotrices...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Darkwing_Duck op 30-07-2013 22:28:03 ]
Dankquote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
James, een Blauw lampje op een MI 79 betekend wel iets anders, maar dat is dan ook een RER trein: Dan is de treeplank in kwestie in storing...
quote:Dat vind ik wel een aardig kleurenschemaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Compromis tussen de SNCF kleuren (Rood) RATP (pisgroen) en de STIF (Beheerder van het OV in de regio, en vooral de geldverdeling, soort translink achtig orgaan wegmaar) . Ik zal even een interieurplaatje zoeken...quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dank
[..]
Dat vind ik wel een aardig kleurenschema
DDM-1 en tweedeklas rijtuigen DDAR+29 stuurstanden DDAR. Dit met de ombouw DDZ in het achterhoofd.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is er eigenlijk, behalve de V's, nog een mottenballenvloot?
ja, DM'90. De rest van de meuk dat terzijde staat wacht op verkoop of sloop. Ook DM'90 samen met wat Lintjes deels op verkoopquote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is er eigenlijk, behalve de V's, nog een mottenballenvloot?
DM'90 kan je niet met goed fatsoen gebruiken. Dat spul is veel te traag om bij krappere rijtijden te gebruiken. Dan kan je net zo goed met VIRM de stopdienst gaan doen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, DM'90. De rest van de meuk dat terzijde staat wacht op verkoop of sloop. Ook DM'90 samen met wat Lintjes deels op verkoop
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |