Heb je altijd na de winterperiode.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het is wel schering en inslag met al die onverwachte werkzaamheden deze week..
Hing afgelopen week al een poster van op het station bij mij, vindt het maar bijzonder. De werkzaamheden tussen Beverwijk en Haarlem worden ook niet gemeld op de spoorkaart. Intercity Hoorn - Haarlem ingekort tot Beverwijk, staat nergens. (Rijdt overigens ook een SLT in rond.)quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:10 schreef Zyron het volgende:
Mwoah, valt dit keer mee. De onverwachte werkzaamheden tussen Uitgeest en Wormerveer houden in dat er asbestdeeltjes gesaneerd moeten worden die gisteren bij een brand op het spoor terecht zijn gekomen. Vandaar dat het ook wel even duurt.
De bonnen zijn maar beperkt inwisselbaar, ik weet niet of ik de komende paar maanden in een Franse binnenlandse TGV zit. Dus als jij er iets leuks mee kunt doen, ga je gang!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wat doe ik met je enevelop trouwens?![]()
Ik heb de Envelop nog geeneens open gemaakt moet ik je zeggen, zitten er bonnen in? (Ik open geen post van anderen)quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
De bonnen zijn maar beperkt inwisselbaar, ik weet niet of ik de komende paar maanden in een Franse binnenlandse TGV zit. Dus als jij er iets leuks mee kunt doen, ga je gang!
Ik heb inmiddels het geld voor die treintickets voor Fyra Brussel terug gehad van NS Hispeed. Inclusief de boekingskosten.
NS is aan het onderhandelen. Uitgangspunt is dat het gratis blijft.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:46 schreef b2py het volgende:
Is er al nieuws over de wi-fi in de trein van NS? Eind deze maand loopt het contract met T-Mobile af..
Ik heb de Envelop nog geeneens open gemaakt moet ik je zeggen, zitten er bonnen in? (Ik open geen post van anderen)quote:
quote:SNCF Voyages vous remercie pour votre participation au Grand Jeu « 2 milliards de voyageurs TGV » et a le plaisir de vous annoncer que vous êtes lheureux gagnant :
D'un lot de deux bons de réduction de 5 euros chacuns pour le bar TGV, d'une valeur totale de 10 euros.
Conditions d'utilisation :
Les bons :
- Sont valables jusqu’au 31 juillet 2013 pour tout achat réalisé sur des trajets effectués en France (hors trajets Ile-de-France) à bord de TGV (hormis TGV Lyria et TGV France-Italie) et en restauration ambulante à bord d'INTERCITÉS de jour à réservation obligatoire.
- Peuvent être utilisés comme un moyen de paiement auprès du vendeur lors de l’achat de produits.
- Sont cumulables.
- Sont ni échangeables, ni remboursables.
Si leur montant est supérieur au total dû, la différence n’est pas remboursée.
De Belgen hebben al hun goedkeuring gegeven aan het opheffen van de Holding, waardoor de situatie wordt zoals in Nederland: infrabeheerder + exploitant. Wel komt er een gezamenlijk HR-bureau, dit i.v.m. arbeidsvoorwaarden (de inmiddels beruchte statuten).quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:55 schreef b2py het volgende:
DB heeft een rechtszaak gewonnen, waarin staat dat het onder huidig EU recht is toegestaan om de huidige holding infra - exploitatie uit te voeren.
Dr is al zoiets, die moet ik nog steeds eens afwandelen, hangen nog genoeg bordjes trouwens...quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:55 schreef b2py het volgende:
In Parijs loopt er een project om een ongebruikte spoorlijn om te bouwen naar een langgerekt park.
Mooi zo.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:24 schreef James1988 het volgende:
Ik heb inmiddels het geld voor die treintickets voor Fyra Brussel terug gehad van NS Hispeed. Inclusief de boekingskosten.
Die kan je gewoon laten liggen. Op het spoor heeft niemand er last van. Uiteindelijk verwaait het tot verwaarloosbare concentraties of regent het de grond in.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:10 schreef Zyron het volgende:
Mwoah, valt dit keer mee. De onverwachte werkzaamheden tussen Uitgeest en Wormerveer houden in dat er asbestdeeltjes gesaneerd moeten worden die gisteren bij een brand op het spoor terecht zijn gekomen. Vandaar dat het ook wel even duurt.
En dan volgt er een rapport wat onder de pet moet blijven, lekt toch uit. Hele wereld in de stress, want de gezondheid van de mens was in gevaar. Jij dacht dat ze echt nog een risico namen in de spoorwereld?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die kan je gewoon laten liggen. Op het spoor heeft niemand er last van. Uiteindelijk verwaait het tot verwaarloosbare concentraties of regent het de grond in.
Het spoor is de grootste beerput van Nederland! Who cares?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:11 schreef b2py het volgende:
[..]
En dan volgt er een rapport wat onder de pet moet blijven, lekt toch uit. Hele wereld in de stress, want de gezondheid van de mens was in gevaar. Jij dacht dat ze echt nog een risico namen in de spoorwereld?
Ga toch weg man. Een brekende treinstam is niet eens gevaarlijkquote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:11 schreef b2py het volgende:
[..]
En dan volgt er een rapport wat onder de pet moet blijven, lekt toch uit. Hele wereld in de stress, want de gezondheid van de mens was in gevaar. Jij dacht dat ze echt nog een risico namen in de spoorwereld?
Wat moet ik daar aan zien?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En tel daar dit bij op...
[ afbeelding ]
Bron
Zeker geen slecht idee voor in die enorme betonzee.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:55 schreef b2py het volgende:
In Parijs loopt er een project om een ongebruikte spoorlijn om te bouwen naar een langgerekt park.
Dat ding is nog hoger dan de traverse in Zwolle!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:26 schreef Mirgeam het volgende:
De zelfmoordbrug op Breda Centraal is in gebruik sinds gisteren![]()
[ afbeelding ]
pokkeding![]()
Rijdraad van de bovenkant. UNIEK MUST SEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:40 schreef Zug-Chef het volgende:
De vraag is of je er ook aardige foto's vanaf kan maken.
Tof, maandag maar eens overheen lopen danquote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:26 schreef Mirgeam het volgende:
De zelfmoordbrug op Breda Centraal is in gebruik sinds gisteren![]()
[ afbeelding ]
pokkeding![]()
die gaat dicht binnenkortquote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:45 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Tof, maandag maar eens overheen lopen dan. De tunnel is hopelijk nog wel open? Anders is 't wel een pokke-eind lopen..
kan, hispeed luitjes zeiden dat ie binnenkort dicht zal gaanquote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:10 schreef James1988 het volgende:
De tunnel is open, voor zover ik weet blijft die tunnel open totdat de nieuwe open gaat
Als mijn frans nog goed genoeg is, is de oorzaak van de brand kortsluiting in eerder geinstalleerde electrische wisselverwarmingenquote:
Vanwaar dan het toevoegen van die brugquote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:10 schreef James1988 het volgende:
De tunnel is open, voor zover ik weet blijft die tunnel open totdat de nieuwe open gaat
Schiet lekker opquote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:12 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
kan, hispeed luitjes zeiden dat ie binnenkort dicht zal gaan
nog 6 praktijkdagen ondertussen![]()
mooie BBQ geweestquote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ondertussen, in een technische ruimte van Lijn U in Parijs (Waar treinen met de missiecode PILS rijden)![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En tel daar dit bij op...
[ afbeelding ]
Bron
mooie glijbaanquote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:26 schreef Mirgeam het volgende:
De zelfmoordbrug op Breda Centraal is in gebruik sinds gisteren![]()
[ afbeelding ]
pokkeding![]()
moet die kraan onder de trap door kunnen of zo?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:26 schreef Mirgeam het volgende:
De zelfmoordbrug op Breda Centraal is in gebruik sinds gisteren![]()
[ afbeelding ]
pokkeding![]()
leggen ze een mooie brug aan, is het weer niet goed ...quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
moet die kraan onder de trap door kunnen of zo?
Zodat er ook een uitgang aan de noordkant blijft. Het voetgangerstunneltje dat er eerst lag is al een tijd dicht (en gesloopt).quote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Vanwaar dan het toevoegen van die brug?
Die is wel wat minder stijl als de trap van Venlo destijds als ik het zo ziequote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:26 schreef Mirgeam het volgende:
De zelfmoordbrug op Breda Centraal is in gebruik sinds gisteren![]()
[ afbeelding ]
pokkeding![]()
neuh. Is bedoeld om de reizigers met blaasproblemen te beperken in hun reismogelijkhedenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:49 schreef J.B. het volgende:
Een SLeT in de stoptrein tussen Maastricht Randwyck en Roermond! Is dat iets nieuws of zo?
quote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh. Is bedoeld om de reizigers met blaasproblemen te beperken in hun reismogelijkheden
Op zaterdag zijn er er wat SLT's in de dienstregeling in het zuiden, dat is gewoon planmatig. De rest van de week mag je het doen met de reguliere oude meukquote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:49 schreef J.B. het volgende:
Een SLeT in de stoptrein tussen Maastricht Randwyck en Roermond! Is dat iets nieuws of zo?
Nou doe je net of SLT een vooruitgang isquote:Op zaterdag 2 maart 2013 23:57 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Op zaterdag zijn er er wat SLT's in de dienstregeling in het zuiden, dat is gewoon planmatig. De rest van de week mag je het doen met de reguliere oude meuk.
SLT wint het by far van plan-v.quote:Op zondag 3 maart 2013 01:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou doe je net of SLT een vooruitgang is
ten opzichte van wat dan ook.
Dat is niet zo.
Plee? Plan V wintquote:
Alleen de plee wint, slt is stiller, zuiniger, mooier, ris, sneller.quote:Op zondag 3 maart 2013 01:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Plee? Plan V wint
Comfort? Plan V wint
Snelheid? Hoogstens gelijk
Ik weet niet wat jij "by far" noemt, maar de werkelijkheid is anders
Dat is op geen manier een voordeel. Je rijdt er meer mensen mee dood en je mist de treinbelevingquote:
Nou en.quote:zuiniger,
Neequote:mooier,
Wat?quote:ris,
Nauwelijks.quote:sneller.
Dan moet je de switch maken naar goederen.quote:Op zondag 3 maart 2013 01:55 schreef GlenSpey het volgende:
SLT = saai en meer een computer dan een trein. Ik heb er echt helemaal niks mee. Helaas voor mij is het de toekomst...
Kweenie, het is al een tijd terug sinds Plan V niet meer planmatig op het traject Zutphen - Nijmegen rijdt(quote:Op zondag 3 maart 2013 04:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Heeft Plan V meer beenruimte dan SGMm en SLT? Zo komt het op mij niet over. In V's en T's zit ik altijd knie-tegen-knie.
Zomaar ? niet verborgen in de kleine lettertjes van je opleidingscontract ?quote:Op zondag 3 maart 2013 02:04 schreef Monopoly het volgende:
Ze deden bij ons iig vet moeilijk. Wij moeten in eens zelf betalen voor al die examens, meer dan 1000 euro. Uit het niets. Mooi klote.,
Enige wat ik echt vervelend vind in de SLT zijn de veel te krappe 4 zitsquote:Op zondag 3 maart 2013 09:53 schreef dennistd het volgende:
Als treinliefhebber heb ik liever Plan V, lekker rammelend, mooi geluid bij optrekken en lekker piepen met het remmen. Maar als ik er dagelijks in zou moeten zitten zou ik toch echt voor de SLT gaan denk ik, die loopt een stuk rustiger.
Eurolines (Van veolia) en IDbus (van SNCF) hebben wel degelijk een toilet aan boordquote:Op zondag 3 maart 2013 09:48 schreef _serial_ het volgende:
Wat is het toch met toilet in de SLT ? busdiensten op lange trajecten hebben ze ook niet, hoor je nooit iemand over
[ afbeelding ]
Ik bedoelde eigenlijk nationale busdiensten.quote:Op zondag 3 maart 2013 10:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Eurolines (Van veolia) en IDbus (van SNCF) hebben wel degelijk een toilet aan boord
De Langste die ik in Nederland weet was Alkmaar Leeuwarden ofzo, daar zat idd geen toilet in. En daar zaten niet genoeg stoelen in ten tijde van het Oeral Festival.quote:Op zondag 3 maart 2013 10:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk nationale busdiensten.
Auch, dat is niet zo mooi inderdaad. Je hebt examen al wel gedaan of moet je dat nog doen?quote:Op zondag 3 maart 2013 02:04 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dan moet je de switch maken naar goederen.
Hoorde van de week trouwens dat jullie ook goederenmodule krijgen bij vvrv ? Klopt dat ?
Ze deden bij ons iig vet moeilijk. Wij moeten in eens zelf betalen voor al die examens, meer dan 1000 euro. Uit het niets. Mooi klote.,
Vraag het nog maar eens na, ze zijn echt aan het haten van de toets instantiequote:Op zondag 3 maart 2013 10:44 schreef MTL het volgende:
[..]
Auch, dat is niet zo mooi inderdaad. Je hebt examen al wel gedaan of moet je dat nog doen?
Of wij goederenmodules krijgen is nog steeds niet helemaal duidelijk. Laatste wat ik begreep was dat wij zelf die keuze kunnen maken. Kies je voor goederen, krijg je in het tweede jaar meer stof toegespitst op goederen en ga je ook praktijkexamen doen in goederenvervoer. Kies je voor reizigers, nou ja, lijkt mij duidelijk
Eerder werd al gezegd dat er geprobeerd wordt om iedereen zowel goederen als reizigers te laten doen, maar dat werd weer heel lastig met praktijkexamens of zoiets dergelijks. De kans is dus groot dat we wel voor beide kanten de leerstof aangeboden krijgen, maar dat het aan jezelf is welke kant je kiest
Nah, goederen is niet mijn ding. Al moet ik wel eerlijk bekennen dat ik me daar nooit echt in verdiept heb. Wellicht blijkt dat ik het na een stage toch harstikke leuk vindt, maar voor nu neem ik die SLT wel voor lief bij reizigersvervoerquote:Op zondag 3 maart 2013 02:04 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dan moet je de switch maken naar goederen.
Hoorde van de week trouwens dat jullie ook goederenmodule krijgen bij vvrv ? Klopt dat ?
Ze deden bij ons iig vet moeilijk. Wij moeten in eens zelf betalen voor al die examens, meer dan 1000 euro. Uit het niets. Mooi klote.,
Tweede ontsporing in bijna 40 jaar tijd. Blijft een bijzonder apparaat. Als ik het filmpje zo zie hadden ze in Nederland al twee weken nooddienstregeling gereden.quote:Op zondag 3 maart 2013 11:08 schreef Sandrvich het volgende:
http://www.br.de/nachrichten/japan-zugunfall-shinkanzen-100.html
Shinkansen ontspoord als gevolg van flinke sneeuwval, geen gewonden.
En die eerste kwam door een aardbevingquote:Op zondag 3 maart 2013 11:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Tweede ontsporing in bijna 40 jaar tijd. Blijft een bijzonder apparaat. Als ik het filmpje zo zie hadden ze in Nederland al twee weken nooddienstregeling gereden.
De langste is volgens mij lijn 13 Steenwijk - Leeuwarden. Alleen niemand reist het hele stuk meequote:Op zondag 3 maart 2013 10:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
De Langste die ik in Nederland weet was Alkmaar Leeuwarden ofzo, daar zat idd geen toilet in. En daar zaten niet genoeg stoelen in ten tijde van het Oeral Festival.
vind het niet gek dat die trein met zoveel sneeuwval gestrand is. Er ligt daar wel even een stukje meer dan die 2 millimeter die hier normaal valt en waarvoor de dienstregeling al uitgekleed wordtquote:Op zondag 3 maart 2013 11:08 schreef Sandrvich het volgende:
http://www.br.de/nachrichten/japan-zugunfall-shinkanzen-100.html
Shinkansen ontspoord als gevolg van flinke sneeuwval, geen gewonden.
Voor de hanzelijn had je nog Lelystad - Groningen. Die komt denk ik ook wel in de buurt. Eén keer gedaan, geen pretjequote:Op zondag 3 maart 2013 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De langste is volgens mij lijn 13 Steenwijk - Leeuwarden. Alleen niemand reist het hele stuk mee
Ik had donderdag Schiphol - Ouderkerkenlaan met lijn 300. Wat heb ik een hekel aan bussenquote:Op zondag 3 maart 2013 11:43 schreef Viezze het volgende:
[..]
Voor de hanzelijn had je nog Lelystad - Groningen. Die komt denk ik ook wel in de buurt. Eén keer gedaan, geen pretje
Ga je dan nu via alternatieve routes? Ik dacht dat je altijd met IRM ging, dus al meer dan een jaar niet ?!?quote:Op zondag 3 maart 2013 10:49 schreef b2py het volgende:
Laatste keer dat ik met het sloopmat gereisd heb was ij december 2011. Wat een hel vond ik dat..
We zijn niet allemaal zo als jij greavy.quote:Op zondag 3 maart 2013 11:45 schreef greavy het volgende:
[..]
Ga je dan nu via alternatieve routes? Ik dacht dat je altijd met IRM ging, dus al meer dan een jaar niet ?!?
Via mijn oude woonplaats (2004-2006), Noordwolde. De meesten stappen in Steenwijk Wolvega of Heerenveen wel op de trein voor ri. Leeuwarden. Heb die bus ongeveer 1x/maand Steenwijk - Noordwolde vv.quote:Op zondag 3 maart 2013 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De langste is volgens mij lijn 13 Steenwijk - Leeuwarden. Alleen niemand reist het hele stuk mee
sloopmat = IRM. En hij heeft daar al een tijdje niet mee gereisd.quote:Op zondag 3 maart 2013 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
We zijn niet allemaal zo als jij greavy.
quote:Op zondag 3 maart 2013 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De langste is volgens mij lijn 13 Steenwijk - Leeuwarden. Alleen niemand reist het hele stuk mee
Vrijdag nog, en donderdag, en woensdag, en dinsdag, en donderdag daarvoor, woensdag daarvoor etc..quote:Op zondag 3 maart 2013 11:47 schreef greavy het volgende:
[..]
sloopmat = IRM. En hij heeft daar al een tijdje niet mee gereisd.
Ik heb dat een keer gedaan toen ik nog dronken was op zondagochtend. Van Groningen terug naar Lelystad.quote:Op zondag 3 maart 2013 11:43 schreef Viezze het volgende:
[..]
Voor de hanzelijn had je nog Lelystad - Groningen. Die komt denk ik ook wel in de buurt. Eén keer gedaan, geen pretje
quote:Op zondag 3 maart 2013 11:53 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik heb dat een keer gedaan toen ik nog dronken was op zondagochtend. Van Groningen terug naar Lelystad.
Bij elke bocht dacht ik dat ik over mijn huig zou gaan, en ik wist niet dat die rit zo lang zou duren. Wat een hel
quote:
Omdat geen hond daar op zit te wachten. Ik betwijfel of het gewone nachtnet op een nacht als ma/di of di/wo überhaupt wel rendabel is.. (Even de maatschappelijke functie daargelaten..quote:Op zondag 3 maart 2013 11:58 schreef Monopoly het volgende:
[..]Zo leer je nog eens wat over het OV
Nu vind ik het overigens nooit zo heel erg om met het OV terug te gaan naar huis na een feest of na het stappen.
Alleen is het nachtnet in NL echt een drama.
Waarom niet een extra nachtnetverbinding Groningen - Amsterdam. Vanaf Zwolle ben je dan na het stappen in 25 minuutjes in Lelystad.
Hier rijden de treinen anders uitzonderlijk door met Kotsnachten: Nieuwjaar, Fete de la Musique enz...quote:Op zondag 3 maart 2013 12:00 schreef arkkey het volgende:
Waarschijnlijk omdat Hollanders toch niet normaal kunnen doen, en om nu elke week een compleet uitgeleefde en ondergekotste trein moeten renoveren...
Ik heb een tijdje met het nachtnet moeten reizen voor werk. Zat wel veel dronken jeugd in, maar kwam bijna nooit echt vernielingen tegen. Ja er werd wel eens gerookt 's nachts, maar dat kwam omdat je wist dat de conducteur toch niet langs kwam.quote:Op zondag 3 maart 2013 12:00 schreef arkkey het volgende:
Waarschijnlijk omdat Hollanders toch niet normaal kunnen doen, en om nu elke week een compleet uitgeleefde en ondergekotste trein moeten renoveren...
Nachtnet is hoerig kut ja.quote:Op zondag 3 maart 2013 11:58 schreef Monopoly het volgende:
Alleen is het nachtnet in NL echt een drama.
Huu huu kan allemaal niet goederenpaden onderhoudsvensters bla bla gejammerquote:Waarom niet een extra nachtnetverbinding Groningen - Amsterdam.
Dat is een symposium of een workshop of zo.quote:Op zondag 3 maart 2013 12:04 schreef bork het volgende:
Ik krijg net een mailtje van mevr. Bork. Geschiedenis van het openbaar vervoer in Zuid-Holland door het erfgoedhuis 21 maart in het Haags OV-museum.
Flyer
Pics or it didn't happenquote:Op zondag 3 maart 2013 12:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zit potverdikkie in de bus bij de lekkerste buschaufette ever. Blond, dreadlocks, pilotenbril, oorbellen met Mercedezlogo, en maar raggen met die gelede bus.
Ik wil wel, maar ik ga dan een zwaar probleem krijgen wettelijk gezien hier. Bovendien is het zon type wat je dan met krik/brandblusser/noodhamertje bewerktquote:
Begrijpelijkquote:Op zondag 3 maart 2013 12:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik wil wel, maar ik ga dan een zwaar probleem krijgen wettelijk gezien hier. Bovendien is het zon type wat je dan met krik/brandblusser/noodhamertjebewerkt
precies! hier rond Assen ook. Assen zelf had geen 'discotheek' dus moesten we 12 km verderop zijn. Kon je vanaf het station in Assen gewoon met een bus naar die 'discotheek'. Als je de laatste bus had wilden ze je ook wel bij je huis afzetten.quote:Op zondag 3 maart 2013 12:05 schreef Monopoly het volgende:
Toen ik nog in Zwolle woonde gingen we regelmatig naar discotheek Takens in Balkbrug (ik was nog wat jonger toen). Die hadden ook gewoon bussen die je overal naar toe brachten als de tent dicht ging. Bewaker er bij en gewoon bekken houden.
Ideaal systeem.
Nu kan je in Zwolle na het stappen geen kant op, behalve met een taxi.
Dat is het toch wel waard?quote:Op zondag 3 maart 2013 12:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik wil wel, maar ik ga dan een zwaar probleem krijgen wettelijk gezien hier. Bovendien is het zon type wat je dan met krik/brandblusser/noodhamertje bewerkt
Je had altijd Groningen - Lelystad 130 km. Met een Qliner. Veredelde stadsbus.quote:Op zondag 3 maart 2013 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De langste is volgens mij lijn 13 Steenwijk - Leeuwarden. Alleen niemand reist het hele stuk mee
Nee, bestaat inderdaad niet meer.quote:Op zondag 3 maart 2013 12:50 schreef Sandrvich het volgende:
Denk dat die niet meer bestaat sinds de opening van de Hanzelijn?
Lekker wijf inderdaadquote:Op zondag 3 maart 2013 12:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik wil wel, maar ik ga dan een zwaar probleem krijgen wettelijk gezien hier. Bovendien is het zon type wat je dan met krik/brandblusser/noodhamertje bewerkt
Rijdt nu tot Emmeloord.quote:Op zondag 3 maart 2013 12:50 schreef Sandrvich het volgende:
Denk dat die niet meer bestaat sinds de opening van de Hanzelijn?
Dat lijkt me juist een uiterst duidelijke mededeling: "In godsnaam, ga NIET naar Lelystad!"quote:Op zondag 3 maart 2013 13:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
een laatste hoop als zwolle aan alle kanten onbereikbaar is.
Tuinbroek, kisten, zware shag. The worksquote:Op zondag 3 maart 2013 13:12 schreef arkkey het volgende:
Dreadlocks? Toch niet zo'n type met van die "gegen nazi's" patches op d'r groene legerjas he?
True story.quote:Op zondag 3 maart 2013 13:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat lijkt me juist een uiterst duidelijke mededeling: "In godsnaam, ga NIET naar Lelystad!"
Het is dat er letterlijk 'stad' in de naam zit, maar die benaming is het dorp eigenlijk niet waardquote:Op zondag 3 maart 2013 13:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
True story.
Ik heb er een tijd gewoond toen ik nog bij mijn ouder woonde. Een stad zonder ziel.
Nee eerder dit typequote:Op zondag 3 maart 2013 13:12 schreef arkkey het volgende:
Dreadlocks? Toch niet zo'n type met van die "gegen nazi's" patches op d'r groene legerjas he?
Als ze slapen gewoon met een tondeuze een streep haar weghalen. Mensen denken dan dat het zo'n ontsnapte gek is uit het gesticht.quote:
Vlissingen - Leeuwarden ook? Ik dacht Vlissingen - Groningen (vertrek 20.09u)quote:Op zondag 3 maart 2013 11:55 schreef greavy het volgende:
De langste treinverbinding is Vlissingen - Leeuwarden rechtstreeks. Vanaf Zwolle als stopcity verder
En boot -.- Dat valt niet te overleven, dat kan ik vrijwel zeker zeggen. Dan maar overstappen.
Al zijn die ook ten nadele veranderd. De bus rijdt hier niet meer door het dorp heen, maar stopt alleen nog langs de snelweg. Ondanks dat hij 's nachts ramvol zat. Maar goed, volle bussen hebben ze nu geen last meer van.quote:Op zondag 3 maart 2013 12:01 schreef Viezze het volgende:
In Groningen vangen ze dat gewoon op door nachtbussen naar de kleinste gaten van de provincie
Vriezerbrug of Skopje?quote:Op zondag 3 maart 2013 12:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
precies! hier rond Assen ook. Assen zelf had geen 'discotheek' dus moesten we 12 km verderop zijn. Kon je vanaf het station in Assen gewoon met een bus naar die 'discotheek'. Als je de laatste bus had wilden ze je ook wel bij je huis afzetten.![]()
Kotsen en hauwerij en je moest lopen.
jup, er is ook af en toe een verbinding met Leeuwardenquote:Op zondag 3 maart 2013 14:14 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Vlissingen - Leeuwarden ook? Ik dacht Vlissingen - Groningen (vertrek 20.09u)
Skopje was Beilen toch ?quote:
Andere kant op vond ik ook wel mooi afgelopen vrijdag (Groningen - Dordrecht). Bij Assen begon de conducteur met het oplezen van de hele rits met stations, om vervolgens af te sluiten met een licht sarcastische ondertoon 'waar we aan zullen komen om zes minuten voor half een'. Het was op dat moment 9 uurquote:Op zondag 3 maart 2013 14:14 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Vlissingen - Leeuwarden ook? Ik dacht Vlissingen - Groningen (vertrek 20.09u)
Vriezerbrug jwtz. Beide bestaan trouwens niet meer.quote:
wat is er loos daar dan?quote:Op zondag 3 maart 2013 15:19 schreef greavy het volgende:
Vandaag veel mensen rond station Nijverdal (-West) die deze "laatste" dag van de huidige verbinding kwamen bekijken. Even een rondje lopen enzovoorts.
Het drie jaar stilleggen van de doorgaande treinverbinding Zwolle - Wierden, die de komende weken eindelijk weer wel aan elkaar geknoopt gaat wordenquote:
En er nu een maand lang geen treinen gaan rijden, waarna het oude station Nijverdal en tijdelijk station Nijverdal West definitief gesloopt gaan worden. Er is een gloednieuw station aangelegd. Wel ruim 3 jaar geen doorgaand treinverkeer, maar dit was makkelijker/beter als regelmatig buitendienststellingen.quote:Op zondag 3 maart 2013 15:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Het drie jaar stilleggen van de doorgaande treinverbinding Zwolle - Wierden, die de komende weken eindelijk weer wel aan elkaar geknoopt gaat worden
joh, wist ik niet.quote:Op zondag 3 maart 2013 15:30 schreef greavy het volgende:
[..]
En er nu een maand lang geen treinen gaan rijden, waarna het oude station Nijverdal en tijdelijk station Nijverdal West definitief gesloopt gaan worden. Er is een gloednieuw station aangelegd. Wel ruim 3 jaar geen doorgaand treinverkeer, maar dit was makkelijker/beter als regelmatig buitendienststellingen.
Als je daar met het OV wilt komen heb je sowieso een probleem, tenzij je graag je halve dag aan reizen kwijt wilt zijn. Of er nou wel of geen treinen rijden tussen Nijverdal en Nijverdal West.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
joh, wist ik niet.. En hoe zat het dan met de mensen die naar familiepark Hellendoorn wouden?
Dat zeker. Buslijn 96 komt nog enigszins in Hellendoorn, halte Geerhard Boschstraat. Dan nog circa 15 minuten lopen. Hoewel 9292.nl je daar niet iets van laat merken.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Als je daar met het OV wilt komen heb je sowieso een probleem, tenzij je graag je halve dag aan reizen kwijt wilt zijn. Of er nou wel of geen treinen rijden tussen Nijverdal en Nijverdal West.
Gelukkig zeggen ze dat zelf ook op hun website: http://www.avonturenpark.(...)es-routeplanner.htmlquote:Op zondag 3 maart 2013 17:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat zeker. Buslijn 96 komt nog enigszins in Hellendoorn, halte Geerhard Boschstraat. Dan nog circa 15 minuten lopen. Hoewel 9292.nl je daar niet iets van laat merken.
Je kan beter gaan lopen denk ikquote:Op zondag 3 maart 2013 17:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Gelukkig zeggen ze dat zelf ook op hun website: http://www.avonturenpark.(...)es-routeplanner.html
Avonturenpark Hellendoorn is bereikbaar met het openbaar vervoer, maar het is geen goede verbinding. [..] Let op: op zondag is er geen busvervoer. Maak dan gebruik van Taxi Filart.
quote:Op zondag 3 maart 2013 17:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ja Darkwing, we zijn eruit: als je perse naar Avonturenpark Hellendoorn wilt in plaats van naar Disney Parijs dan kun je het beste gewoon gaan lopen!![]()
"Opa vertelt"quote:Op zondag 3 maart 2013 17:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vroegah ging er wel een bus naar het avonturenpark, want toen was het NS dagtocht nummer 54
nope. Dan ging je gewoon naar het loket en kocht je zo'n dagtocht. Kreeg je twee of drie kaartjes, waarbij de bovenste het treinkaartje was en het toegangsbewijs voor de attractie er ook alvast bij zatquote:Op zondag 3 maart 2013 17:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zo lang geleden is dat toch nog niet eens?
Bovenleiding? Spoor?quote:Op zondag 3 maart 2013 20:25 schreef daanski82 het volgende:
ik zie dat ze op spoor 1 in Amersfoort een "lus" hebben gemaakt met in het midden van het spoor een soort witte "U" profiel met een draad hier in. wie kan hier iets over uitleggen ?
Blijft stoer!quote:Op zondag 3 maart 2013 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
en dan kom je weer een stukje van de train race tegen
Waar is het? Ik herken het wel, ergens in het zuiden, maar waar precies weet ik niet.quote:Op zondag 3 maart 2013 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
en dan kom je weer een stukje van de train race tegen
Best - Boxtel.quote:Op zondag 3 maart 2013 20:35 schreef Viezze het volgende:
[..]
Waar is het? Ik herken het wel, ergens in het zuiden, maar waar precies weet ik niet.
tussen Eindhoven en Boxtelquote:Op zondag 3 maart 2013 20:35 schreef Viezze het volgende:
[..]
Waar is het? Ik herken het wel, ergens in het zuiden, maar waar precies weet ik niet.
Uhm, er is aan de oostkant al jaren een fly-over, en aan de westkant zijn ze bezig met een dive-under te bouwen in Amersfoort. Welke kant bedoel je nu?quote:Op zondag 3 maart 2013 20:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja, geld eah. Net als de noordoostkant van Amersfoort, als die fly-over dubbelsporig was uitgevoerd was er geen probleem geweest (of veel minder) aan de westkant nu. Ik vraag me af of die dive under dan gebouwd had moeten worden.
Ah check, als ik het nog eens lees kan ik het ook zo lezen ja.quote:Op zondag 3 maart 2013 20:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat staat er toch? Als aan de noordoostkant de flyover dubbel uitgevoerd was was de dive under aan de westkant die nu gebouwd wordt niet nodig. Dat is toch geen Spaans?
Ik denk dat je bedoelt dat er tussen het spoor een witte kabelgoot is geplaatst met erin een draadje? Voor zover ik weet is dat voor het ATB-Vv-plankje (geel plankje dat schuin tegen de spoorstaaf ligt)quote:Op zondag 3 maart 2013 20:25 schreef daanski82 het volgende:
ik zie dat ze op spoor 1 in Amersfoort een "lus" hebben gemaakt met in het midden van het spoor een soort witte "U" profiel met een draad hier in. wie kan hier iets over uitleggen ?
mijn excuus, spoor. ziet er redelijk nieuwe uit en zit in het midden tussen de rails.quote:
die gele plankjes zie ik overal verschijnen.quote:Op zondag 3 maart 2013 20:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat je bedoelt dat er tussen het spoor een witte kabelgoot is geplaatst met erin een draadje? Voor zover ik weet is dat voor het ATB-Vv-plankje (geel plankje dat schuin tegen de spoorstaaf ligt)
Yep. En het is Roden.quote:Op zondag 3 maart 2013 14:20 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Skopje was Beilen toch ?
Ik ben 2 jaar terug in Rhoden terecht gekomen. De Pruim (Praam?) meen ik. Katslazerus, leuke tent.
Die dag er na dus vanaf Groningen CS met de 315 naar Lelystad gegaan. Drama, drama
Nee, klopt.quote:Op zondag 3 maart 2013 14:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Vriezerbrug jwtz. Beide bestaan trouwens niet meer.
Zoals een echte trein betaamt. Bij SLT, GTW en dergelijke lightrailrommel heb ik het gevoel dat ik in een opgevoerde tram zit.quote:Op zondag 3 maart 2013 20:02 schreef J.B. het volgende:
Ik vond vooral plan T verschrikkelijke treinen wat comfort betreft, in de coach opstelling zat je krapper dan bij RyanairOverigens vind ik het grote voordeel van SLT en SGMm dat ze zo open zijn, vooral daarom vind ik Plan V niks, het is allemaal zo 'gesloten'.
twitter:NS_online twitterde op zondag 03-03-2013 om 21:28:17Delft-Schiedam: er rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon. http://t.co/axyyfHsfHm #Dt-Sdm reageer retweet
Neeee!!! Alsjeblieft!!! Doe het niet!quote:Op zondag 3 maart 2013 21:55 schreef greavy het volgende:
Nja, ik post het gewoon. let op, volgende bericht kan als schokkend ervaren worden indien u een mobiele internetverbinding gebruikt.
Wat een zwetsverhaal: Ook voor alle werkzaamheden werd er in Heino gekruist, en toen moest er zelfs nog 1,5 kilometer verder doorgereden worden naar Nijverdal (waar ook weer gekruist werd, dus het seinbeeld was niets beter dan bij aankomst op Nijverdal West).quote:Op zondag 3 maart 2013 21:56 schreef greavy het volgende:
Met DM'90 3426 werd iets te laat in Nijverdal West gearriveerd, wat te wijten is aan de krappe rijtijd op dit traject, volgens de machinist. Na een snelle loop werd deze fotostek ingenomen.
Je vergeet alleen dat kruisen minder tijd kost dan keren en met dezelfde trein terug rijden.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wat een zwetsverhaal: Ook voor alle werkzaamheden werd er in Heino gekruist, en toen moest er zelfs nog 1,5 kilometer verder doorgereden worden naar Nijverdal (waar ook weer gekruist werd, dus het seinbeeld was niets beter dan bij aankomst op Nijverdal West).
Volgens een paar machinisten op dit baanvak is de kering in Nijverdal te kort, maar kom je wel op tijd aan in Zwolle. Vanuit Zwolle heb je gemiddeld +2 bij aankomst in Nijverdal West. Dit vanwege langdurige TSB's naar 40kmh die pas bij de aanstaande werkzaamheden aangepakt gaan worden.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wat een zwetsverhaal: Ook voor alle werkzaamheden werd er in Heino gekruist, en toen moest er zelfs nog 1,5 kilometer verder doorgereden worden naar Nijverdal (waar ook weer gekruist werd, dus het seinbeeld was niets beter dan bij aankomst op Nijverdal West).
DRGL-technisch heb je 4 minuten om te keren, dat is te doen. Maar de treinen komen allemaal met +2 gemiddeld binnen, soms +1 of +3.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je vergeet alleen dat kruisen minder tijd kost dan keren en met dezelfde trein terug rijden.
De andere post quoten duurt wat lang, dus dan maar deze. De check-in paal aan het begin van Spoor 2 op Nijverdal heeft het gewoon gedaan, zelfs nog met een tweede. Die zijn alleen onlangs afgesloten en er zijn bij het bord bij de bussen twee nieuwe geplaatst.quote:Op zondag 3 maart 2013 21:55 schreef greavy het volgende:
Nja, ik post het gewoon. let op, volgende bericht kan als schokkend ervaren worden indien u een mobiele internetverbinding gebruikt.
De rijtijd Raalte-West is inderdaad 8 minuten waar Raalte-Nijverdal 9 minuten was. Als we van die 9 minuten de 5% rijtijdspeling afhalen die overal in zit hou je nog 8,5 minuten over. In een halve minuut legt de trein met 140km/h 1,2 kilometer af. Het moet dus nog steeds gewoon haalbaar zijn.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je vergeet alleen dat kruisen minder tijd kost dan keren en met dezelfde trein terug rijden.
Het allereerste begin van de werkzaamhedenquote:Op zondag 3 maart 2013 22:14 schreef Crientj het volgende:
Oh, en fotograferen door het hek? Prima te doen!
[ link | afbeelding ]
Nijverdal West by CarinaScheiberlich, on Flickr
Een groot deel is ook 100 kmh, en dus de door mij genoemde TSB's van 40kmh spelen al enige tijd parten. Bijna elke trein is daar wel te laat, +1 tot +3.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
De rijtijd Raalte-West is inderdaad 8 minuten waar Raalte-Nijverdal 9 minuten was. Als we van die 9 minuten de 5% rijtijdspeling afhalen die overal in zit hou je nog 8,5 minuten over. In een halve minuut legt de trein met 140km/h 1,2 kilometer af. Het moet dus nog steeds gewoon haalbaar zijn.
Yes, dit was de eerste knip.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het allereerste begin van de werkzaamheden
Het hangt er trouwens wel erg vanaf wat voor lens je op de camera hebt, of het wel of niet lukt om door een hek te fotograferen
Deze mcn doet het in 7:15. Dat is overigens met alleen 40 km/h bij Raalte en 40 km/h bij binnenkomst van Nijverdal West. Geen Tijdelijke SnelheidsBeperkingen (TSB) onderweg.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Een groot deel is ook 100 kmh, en dus de door mij genoemde TSB's van 40kmh spelen al enige tijd parten. Bijna elke trein is daar wel te laat, +1 tot +3.
Bedankt voor t meldenquote:Op maandag 4 maart 2013 07:49 schreef daanski82 het volgende:
Whooiee mag weer omreizen via Zwolliewood. Trein kopt auto in Twello.
Was dat niet al altijd het geval dan? Ze bedoelen het vast anders dan hoe het hier staat...quote:ProRail heeft direct maatregelen genomen. Te weten:
1. Direct na het ongeval zijn treindienstleiders die het bediengebied Maasvlakte bedienen uitdrukkelijk geïnstrueerd om geen toestemming meer te verlenen om treinen op één en hetzelfde spoor te laten rijden. Door deze tijdelijke maatregel is de kans dat treinen onbedoeld tegelijkertijd op hetzelfde spoor naar elkaar toe rijden aanzienlijk verminderd.
Er is "Foei stout niet meer doen" gezegd?quote:Op maandag 4 maart 2013 08:00 schreef James1988 het volgende:
ProRail-blog: Botsing treinen bij Maasvlakte: hoe kon dit gebeuren?
[..]
Was dat niet al altijd het geval dan? Ze bedoelen het vast anders dan hoe het hier staat...
quote:Op maandag 4 maart 2013 08:35 schreef James1988 het volgende:
Eerste valpartij op metershoge voetgangersbrug bij station Breda
Komkommernieuws weer
NOESquote:Een meisje struikelt halverwege de trap, terwijl ze rent om haar trein te halen. Maar helaas....het is een brug te ver, de trein rijdt voor haar neus weg.
In het rapport staat ook dat de twee sporen van het emplacement naar de terminal gebruikt werden als dubbel enkelspoor zodat er bij de terminal geen kruisende bewegingen zijn. Misschien dat er nu bedoelt wordt dat het er gewoon rechterspoor gereden moet worden om zo geen tegemoetkomende treinen op die sporen te hebben?quote:Op maandag 4 maart 2013 08:00 schreef James1988 het volgende:
ProRail-blog: Botsing treinen bij Maasvlakte: hoe kon dit gebeuren?
[..]
Was dat niet al altijd het geval dan? Ze bedoelen het vast anders dan hoe het hier staat...
geniaalquote:Op maandag 4 maart 2013 08:51 schreef James1988 het volgende:
In Delft zag ik een sleurhut met leuke beschildering staan:
[ afbeelding ]
Op de achterkant staan koeien en een VIRM, daarvan kon ik helaas geen foto maken.
Nou. "Leuk" dat wel. Geniaal is heel wat anders. Da's net zoals dat iedereen ineens alles waar ze verbaasd over zijn "bizar" gaat noemen. Dat is ook zware onzin.quote:
Tja. Modewoorden. Net als dat achterlijke "faal", da's over een paar jaar ook weer verdwenen.quote:Op maandag 4 maart 2013 10:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou. "Leuk" dat wel. Geniaal is heel wat anders. Da's net zoals dat iedereen ineens alles waar ze verbaasd over zijn "bizar" gaat noemen. Dat is ook zware onzin.
het voorkomt dat er andere beschildering op komtquote:Op maandag 4 maart 2013 10:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou. "Leuk" dat wel. Geniaal is heel wat anders. Da's net zoals dat iedereen ineens alles waar ze verbaasd over zijn "bizar" gaat noemen. Dat is ook zware onzin.
Dat zou ik verschrikkelijke symtoombestrijding van het proces rangeren vinden...quote:Op maandag 4 maart 2013 09:09 schreef dennistd het volgende:
[..]
In het rapport staat ook dat de twee sporen van het emplacement naar de terminal gebruikt werden als dubbel enkelspoor zodat er bij de terminal geen kruisende bewegingen zijn. Misschien dat er nu bedoelt wordt dat het er gewoon rechterspoor gereden moet worden om zo geen tegemoetkomende treinen op die sporen te hebben?
Gebruiken ze vrijwel altijd bij werkzaamheden, ook al keer zien staan op Heerhugowaard en Rdam Alexander.quote:Op maandag 4 maart 2013 08:51 schreef James1988 het volgende:
In Delft zag ik een sleurhut met leuke beschildering staan:
[ afbeelding ]
Op de achterkant staan koeien en een VIRM, daarvan kon ik helaas geen foto maken.
Benieuwd wat dit keer de oorzaak is. Geen geduld? Dat kan toch bijna niet. Dat is echt het laatste wat ik ooit zal doen (letterlijk en figuurlijk).quote:Op maandag 4 maart 2013 07:49 schreef daanski82 het volgende:
Whooiee mag weer omreizen via Zwolliewood. Trein kopt auto in Twello.
Ik mocht Apeldoorn-Enschede doen. Kwartier eerder met de bus, want niet aansluiten. En ook een kwartier later want bus was al weg.quote:Op maandag 4 maart 2013 07:53 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Bij het omreisadvies staat dus dat ik via Arnhem moet
Ik ga wel via Zutphen - Apeldoorn met Syntus en Arriva
quote:Op maandag 4 maart 2013 11:53 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Benieuwd wat dit keer de oorzaak is. Geen geduld? Dat kan toch bijna niet. Dat is echt het laatste wat ik ooit zal doen (letterlijk en figuurlijk).
Gebeurt wel erg vaak de laatste tijd. Ik kan me er ook niets bij voorstellen. Behalve pech op de overgang, maar hoe vaak komt dat nou voor? Bovendien maak je dan wel dat je weg bent voordat de trein komt.quote:Groningen-Leer (Ostfr.)/Veendam
Maandag 4 Maart 12:09
Oorzaak
Tussen Europapark en Zuidbroek rijden geen treinen door een aanrijding met een voertuig.
Dat wordt het bij goederentreinen helaas al heel erg snel: er is eigenlijk maar één goede bron daarvoor is mijn ervaring en daar stikt het van de nummertjes en afkortingen... http://rolandrail.net/quote:Op maandag 4 maart 2013 12:14 schreef Helly het volgende:
Ik heb sinds kort ook uitzicht op het spoor (bij Eindhoven), is er ergens te zien wat er globaal aan goederentreinen voorbij komt? (Zonder dat het heel eng wordt met veel nummertjes enzo.)
Die stremming tussen Groningen - Zuidbroek is ten hoogte van Kropswolde. Aanrijding met een kraan van BAM. De bestuurder daarvan is gewond geraakt.quote:Op maandag 4 maart 2013 12:19 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
[..]
Gebeurt wel erg vaak de laatste tijd. Ik kan me er ook niets bij voorstellen. Behalve pech op de overgang, maar hoe vaak komt dat nou voor? Bovendien maak je dan wel dat je weg bent voordat de trein komt.
auto die afslaat vanwege zenuwen?quote:Op maandag 4 maart 2013 12:19 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
[..]
Gebeurt wel erg vaak de laatste tijd. Ik kan me er ook niets bij voorstellen. Behalve pech op de overgang, maar hoe vaak komt dat nou voor? Bovendien maak je dan wel dat je weg bent voordat de trein komt.
Gesloten bomen niet gezien wegens laagstaande zon?quote:
Hee GHquote:Op maandag 4 maart 2013 12:23 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Die stremming tussen Groningen - Zuidbroek is ten hoogte van Kropswolde. Aanrijding met een kraan van BAM. De bestuurder daarvan is gewond geraakt.
Lijkt het eindelijk weer lente te worden en SCHIJNT DE ZON ook echt, is het weer niet goedquote:Op maandag 4 maart 2013 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gesloten bomen niet gezien wegens laagstaande zon?
schade aan het treinstel van Arriva lijkt mee te vallen. Lijkt op het eerste gezicht alleen maar wat plaatwerk te zijn dat vervangen moet worden.quote:Op maandag 4 maart 2013 12:23 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Die stremming tussen Groningen - Zuidbroek is ten hoogte van Kropswolde. Aanrijding met een kraan van BAM. De bestuurder daarvan is gewond geraakt.
Door die stroomstoring kan de verkeersleiding niet met alle machinisten contact krijgen, volgens ProRail.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:05 schreef James1988 het volgende:
Er is iets aan de hand tussen Amsterdam en Utrecht, kennelijk een stroomstoring. Minder treinen.
Sterkte, reizigers
Gelukkig maar. Een paar bodemplaatjes, dat is in een paar dagen opgelost, heb ik gehoordquote:Op maandag 4 maart 2013 13:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
schade aan het treinstel van Arriva lijkt mee te vallen. Lijkt op het eerste gezicht alleen maar wat plaatwerk te zijn dat vervangen moet worden.
Ohjee, dat wordt met je vlaggetje in het spoor springenquote:Op maandag 4 maart 2013 13:29 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Door die stroomstoring kan de verkeersleiding niet met alle machinisten contact krijgen, volgens ProRail.
Inmiddels krijgt de bijsturing het ook niet meer over elkaar intercity's te laten keren op Utrecht, minder treinen Utrecht - Nijmegen v.v.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:29 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Door die stroomstoring kan de verkeersleiding niet met alle machinisten contact krijgen, volgens ProRail.
Zelfde.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En weer een aanrijding op Deventer - Amersfoort. Of is dat nog steeds die van vanmorgen?
Ah okee. Had het niet meer gevolgd, had het opeens wat druk.quote:
Terwijl dat juist met evenveel kruisingen als normaal kan in Utrecht...quote:Op maandag 4 maart 2013 13:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Inmiddels krijgt de bijsturing het ook niet meer over elkaar intercity's te laten keren op Utrecht, minder treinen Utrecht - Nijmegen v.v.
Intercity richting alkmaar en Nijmegen worden over Hilversum gestuurdquote:Op maandag 4 maart 2013 13:05 schreef James1988 het volgende:
Er is iets aan de hand tussen Amsterdam en Utrecht, kennelijk een stroomstoring. Minder treinen.
Sterkte, reizigers
Hier dus meer foto'squote:Op maandag 4 maart 2013 12:23 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Die stremming tussen Groningen - Zuidbroek is ten hoogte van Kropswolde. Aanrijding met een kraan van BAM. De bestuurder daarvan is gewond geraakt.
Dat zijn nu ook niet echt voertuigen waarmee je zo even over dat bruggetje gaat (en binnen het PVR komt). Het lijkt me toch handige om in zo'n geval eerst contact te zoeken met de treindienstleider om even 5 minuten het treinverkeer te staken daar...quote:Op maandag 4 maart 2013 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
die foto's zijn van de werkzaamheden die afgelopen weekend aan het baanvak plaatsvonden.
die van vandaag staan hier: http://112groningen.nl/Gr(...)-botst-op-kraan.html
Ik had ook iets van "OMG dikke hijskraan aangereden?"quote:Op maandag 4 maart 2013 14:45 schreef b2py het volgende:
Dat kan je gerust een gravertje noemen, ik verwacht een grote kraan ofzo van 100 ton
Ja of een Atlas.quote:Op maandag 4 maart 2013 14:50 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Ik had ook iets van "OMG dikke hijskraan aangereden?"
En dan zo'n klein kutding_!
quote:Lijkt dit je wat? Bestel dan nu een Dal Vrij abonnement, in de daluren onbeperkt treinen, nu voor maar 79 euro per maand! Gebruik de actiecode '1320' in de webshop. Veel reisplezier! www.ns.nl/dalvrij
quote:Op maandag 4 maart 2013 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Zie ik nou dat NS WEL in staat is om 4 regels onzin op een TBP te plaatsen, maar niet 4 regels zinnige info?
Aan de ene kant zeggen dat er een groei van vele tientallen procenten geaccommodeerd zal moeten worden. Tegelijkertijd zeggen dat de CO2 uitstoot vanuit de sector gehalveerd moet worden. Betekent dit nu een afname van de CO2 uitstoot van 80 % per reizigers of tonkilometer? Dat kan nooit!quote:Op maandag 4 maart 2013 16:57 schreef b2py het volgende:
De 'Community of European Railway and Infrastructure Companies' heeft een toekomst t/m 2050 opgesteld. Het is wel Engels maar ook interessant leesvoer.
http://www.cer.be/media/a(...)2050_CER-EIM-UIC.pdf
http://www.cer.be/media/article/2401/Supporting%20Paper.pdf
Ik vermoed dat ze een combinatie bedoelen van zuinigere treinen als het nog meer laten rijden van treinen op groene stroom. Ik vermoed dat in delen van Europa nog wel winsten behaalt kunnen worden op dat vlak.quote:Op maandag 4 maart 2013 17:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Aan de ene kant zeggen dat er een groei van vele tientallen procenten geaccommodeerd zal moeten worden. Tegelijkertijd zeggen dat de CO2 uitstoot vanuit de sector gehalveerd moet worden. Betekent dit nu een afname van de CO2 uitstoot van 80 % per reizigers of tonkilometer? Dat kan nooit!
Neem maar van mij aan dat je niet eens halverwege de ambitie gaat komen. Zelfs niet met een oude vloot.quote:Op maandag 4 maart 2013 17:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze een combinatie bedoelen van zuinigere treinen als het nog meer laten rijden van treinen op groene stroom. Ik vermoed dat in delen van Europa nog wel winsten behaalt kunnen worden op dat vlak.
Dat schijnt toch wel Haute Picardie TGV te zijn.quote:Op maandag 4 maart 2013 17:42 schreef b2py het volgende:
Twee reizigers uit Amsterdam zijn vanochtend op d'Ablaincourt-Pressoir de Thalys uitgezet omdat ze teveel drugs gebruikt hebben. Een van de Twee is overleden in de reis naar het ziekenhuis.
http://picardie.france3.f(...)pressoir-210007.html
Als we ons druk gaan maken over de locatie waar ze eruit gegooid zijn..quote:Op maandag 4 maart 2013 17:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat schijnt toch wel Haute Picardie TGV te zijn.
Gelukkig hebben we nog iets minder dan 37 jaarquote:Op maandag 4 maart 2013 17:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Neem maar van mij aan dat je niet eens halverwege de ambitie gaat komen. Zelfs niet met een oude vloot.
Je moet het toch wel behoorlijk bont hebben gemaakt om uit een trein gegooid te worden.quote:Op maandag 4 maart 2013 17:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Als we ons druk gaan maken over de locatie waar ze eruit gegooid zijn..
Als mijn Franse taalkennis een beetje klopt zijn ze niet zozeer 'de trein uit gegooid' als wel 'shit, deze mensen moeten nu naar het ziekenhuis'...quote:Op maandag 4 maart 2013 18:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je moet het toch wel behoorlijk bont hebben gemaakt om uit een trein gegooid te worden.
Ik heb het gelinkte artikel niet gelezen, ik ging dus af op wat hier was neergeplempt.quote:Op maandag 4 maart 2013 18:05 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Als mijn Franse taalkennis een beetje klopt zijn ze niet zozeer 'de trein uit gegooid' als wel 'shit, deze mensen moeten nu naar het ziekenhuis'...
En eentje heeft het ziekenhuis dus niet eens levend gehaaldquote:Op maandag 4 maart 2013 18:12 schreef James1988 het volgende:Ze hadden een overdosis verdovende middelen genomen en moesten naar het ziekenhuis. Een arts heeft ze onder zijn hoede genomen totdat de ambulance er was.
Dat niet, maar "elders" beweerde ik dat het een ander station was maar dat was dus niet zo.quote:Op maandag 4 maart 2013 17:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Als we ons druk gaan maken over de locatie waar ze eruit gegooid zijn..
Inderdaad. Ik had zelf iets in gedachten dat de arm van een grote dragline over het spoor hing ofzo toen die spurt voorbij ging.quote:Op maandag 4 maart 2013 14:50 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Ik had ook iets van "OMG dikke hijskraan aangereden?"
En dan zo'n klein kutding_!
Ik zie nergens een trapquote:Op maandag 4 maart 2013 19:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat ziet er niet uit als de terrortrap des doods :p Die in Delft ga ik bibberend vanaf in ieder geval :p
Eerste foto rechtsonderaan. Het licht was al klote genoeg, en ik wilde naar huisquote:
Wat een joekel van een ding, allemachtig.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:22 schreef James1988 het volgende:
Wat foto's van de trap hier: http://www.skyscrapercity(...)552333&postcount=970
Hij komt 12 meter boven het maaiveld uitquote:Op maandag 4 maart 2013 19:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat een joekel van een ding, allemachtig.
Ohja, nu zie het ik het ja. Gezichtsbedrog een beetjequote:Op maandag 4 maart 2013 19:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hij komt 12 meter boven het maaiveld uit
Het spoor ligt in Breda hoger dan de omgeving, dat hoogteverschil moet dus ook overbrugd worden.
En het is echt niet leuk om al die treden op te moetenquote:Op maandag 4 maart 2013 19:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat een joekel van een ding, allemachtig.
Vind je? In vergelijking met Arnhem en Delft vind ik het best een prima brug eigenlijk.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:31 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
En het is echt niet leuk om al die treden op te moeten
Beetje lopen is gezond.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat een joekel van een ding, allemachtig.
paar keer heen en weer en je hebt de dagelijkse portie beweging weer gehadquote:
Dat klinkt logisch, maar waarom is het hoogteverschil tussen de brug en de perrons zo veel groter dan in Zwolle?quote:Op maandag 4 maart 2013 19:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het spoor ligt in Breda hoger dan de omgeving, dat hoogteverschil moet dus ook overbrugd worden.
Ik ga 2x per dag over de brug in Delft, deze komt er dus 1x per dag bij (want 's ochtends ga ik eerst koffie halenquote:Op maandag 4 maart 2013 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
paar keer heen en weer en je hebt de dagelijkse portie beweging weer gehad
Geen idee, ik vermoed dat er geen overdekking is zodat mensen de brug niet als schuilplaats gaan gebruiken. Een voetgangersbrug waar reizigers overheen lopen is heel wat anders dan een voetgangersbrug waar tientallen reizigers op staan te schuilen.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:51 schreef Ireyon het volgende:
Waarom is-tie eigenlijk niet overdekt? Alsof Zwolle en Arnhem zoveel belangrijker zijn/waren.
Niet nodig, de ingang aan de centrumkant blijft open. De reizigerstunnel met de roltrappen blijft dat ook, totdat de nieuwe tunnel wordt opgeleverd. Voor reizigers in een rolstoel is er nog een mogelijkheid om onder begeleiding de sporen over te steken.quote:En de lift, waar blijft die? In Den Bosch weten ze er ook binnen een dagje één te fixen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |