Yes, dit was de eerste knip.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het allereerste begin van de werkzaamheden
Het hangt er trouwens wel erg vanaf wat voor lens je op de camera hebt, of het wel of niet lukt om door een hek te fotograferen
Deze mcn doet het in 7:15. Dat is overigens met alleen 40 km/h bij Raalte en 40 km/h bij binnenkomst van Nijverdal West. Geen Tijdelijke SnelheidsBeperkingen (TSB) onderweg.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Een groot deel is ook 100 kmh, en dus de door mij genoemde TSB's van 40kmh spelen al enige tijd parten. Bijna elke trein is daar wel te laat, +1 tot +3.
Bedankt voor t meldenquote:Op maandag 4 maart 2013 07:49 schreef daanski82 het volgende:
Whooiee mag weer omreizen via Zwolliewood. Trein kopt auto in Twello.
Was dat niet al altijd het geval dan? Ze bedoelen het vast anders dan hoe het hier staat...quote:ProRail heeft direct maatregelen genomen. Te weten:
1. Direct na het ongeval zijn treindienstleiders die het bediengebied Maasvlakte bedienen uitdrukkelijk geīnstrueerd om geen toestemming meer te verlenen om treinen op één en hetzelfde spoor te laten rijden. Door deze tijdelijke maatregel is de kans dat treinen onbedoeld tegelijkertijd op hetzelfde spoor naar elkaar toe rijden aanzienlijk verminderd.
Er is "Foei stout niet meer doen" gezegd?quote:Op maandag 4 maart 2013 08:00 schreef James1988 het volgende:
ProRail-blog: Botsing treinen bij Maasvlakte: hoe kon dit gebeuren?
[..]
Was dat niet al altijd het geval dan? Ze bedoelen het vast anders dan hoe het hier staat...
quote:Op maandag 4 maart 2013 08:35 schreef James1988 het volgende:
Eerste valpartij op metershoge voetgangersbrug bij station Breda
Komkommernieuws weer
NOESquote:Een meisje struikelt halverwege de trap, terwijl ze rent om haar trein te halen. Maar helaas....het is een brug te ver, de trein rijdt voor haar neus weg.
In het rapport staat ook dat de twee sporen van het emplacement naar de terminal gebruikt werden als dubbel enkelspoor zodat er bij de terminal geen kruisende bewegingen zijn. Misschien dat er nu bedoelt wordt dat het er gewoon rechterspoor gereden moet worden om zo geen tegemoetkomende treinen op die sporen te hebben?quote:Op maandag 4 maart 2013 08:00 schreef James1988 het volgende:
ProRail-blog: Botsing treinen bij Maasvlakte: hoe kon dit gebeuren?
[..]
Was dat niet al altijd het geval dan? Ze bedoelen het vast anders dan hoe het hier staat...
geniaalquote:Op maandag 4 maart 2013 08:51 schreef James1988 het volgende:
In Delft zag ik een sleurhut met leuke beschildering staan:
[ afbeelding ]
Op de achterkant staan koeien en een VIRM, daarvan kon ik helaas geen foto maken.
Nou. "Leuk" dat wel. Geniaal is heel wat anders. Da's net zoals dat iedereen ineens alles waar ze verbaasd over zijn "bizar" gaat noemen. Dat is ook zware onzin.quote:
Tja. Modewoorden. Net als dat achterlijke "faal", da's over een paar jaar ook weer verdwenen.quote:Op maandag 4 maart 2013 10:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou. "Leuk" dat wel. Geniaal is heel wat anders. Da's net zoals dat iedereen ineens alles waar ze verbaasd over zijn "bizar" gaat noemen. Dat is ook zware onzin.
het voorkomt dat er andere beschildering op komtquote:Op maandag 4 maart 2013 10:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou. "Leuk" dat wel. Geniaal is heel wat anders. Da's net zoals dat iedereen ineens alles waar ze verbaasd over zijn "bizar" gaat noemen. Dat is ook zware onzin.
Dat zou ik verschrikkelijke symtoombestrijding van het proces rangeren vinden...quote:Op maandag 4 maart 2013 09:09 schreef dennistd het volgende:
[..]
In het rapport staat ook dat de twee sporen van het emplacement naar de terminal gebruikt werden als dubbel enkelspoor zodat er bij de terminal geen kruisende bewegingen zijn. Misschien dat er nu bedoelt wordt dat het er gewoon rechterspoor gereden moet worden om zo geen tegemoetkomende treinen op die sporen te hebben?
Gebruiken ze vrijwel altijd bij werkzaamheden, ook al keer zien staan op Heerhugowaard en Rdam Alexander.quote:Op maandag 4 maart 2013 08:51 schreef James1988 het volgende:
In Delft zag ik een sleurhut met leuke beschildering staan:
[ afbeelding ]
Op de achterkant staan koeien en een VIRM, daarvan kon ik helaas geen foto maken.
Benieuwd wat dit keer de oorzaak is. Geen geduld? Dat kan toch bijna niet. Dat is echt het laatste wat ik ooit zal doen (letterlijk en figuurlijk).quote:Op maandag 4 maart 2013 07:49 schreef daanski82 het volgende:
Whooiee mag weer omreizen via Zwolliewood. Trein kopt auto in Twello.
Ik mocht Apeldoorn-Enschede doen. Kwartier eerder met de bus, want niet aansluiten. En ook een kwartier later want bus was al weg.quote:Op maandag 4 maart 2013 07:53 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Bij het omreisadvies staat dus dat ik via Arnhem moet
Ik ga wel via Zutphen - Apeldoorn met Syntus en Arriva
quote:Op maandag 4 maart 2013 11:53 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Benieuwd wat dit keer de oorzaak is. Geen geduld? Dat kan toch bijna niet. Dat is echt het laatste wat ik ooit zal doen (letterlijk en figuurlijk).
Gebeurt wel erg vaak de laatste tijd. Ik kan me er ook niets bij voorstellen. Behalve pech op de overgang, maar hoe vaak komt dat nou voor? Bovendien maak je dan wel dat je weg bent voordat de trein komt.quote:Groningen-Leer (Ostfr.)/Veendam
Maandag 4 Maart 12:09
Oorzaak
Tussen Europapark en Zuidbroek rijden geen treinen door een aanrijding met een voertuig.
Dat wordt het bij goederentreinen helaas al heel erg snel: er is eigenlijk maar één goede bron daarvoor is mijn ervaring en daar stikt het van de nummertjes en afkortingen... http://rolandrail.net/quote:Op maandag 4 maart 2013 12:14 schreef Helly het volgende:
Ik heb sinds kort ook uitzicht op het spoor (bij Eindhoven), is er ergens te zien wat er globaal aan goederentreinen voorbij komt? (Zonder dat het heel eng wordt met veel nummertjes enzo.)
Die stremming tussen Groningen - Zuidbroek is ten hoogte van Kropswolde. Aanrijding met een kraan van BAM. De bestuurder daarvan is gewond geraakt.quote:Op maandag 4 maart 2013 12:19 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
[..]
Gebeurt wel erg vaak de laatste tijd. Ik kan me er ook niets bij voorstellen. Behalve pech op de overgang, maar hoe vaak komt dat nou voor? Bovendien maak je dan wel dat je weg bent voordat de trein komt.
auto die afslaat vanwege zenuwen?quote:Op maandag 4 maart 2013 12:19 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
[..]
Gebeurt wel erg vaak de laatste tijd. Ik kan me er ook niets bij voorstellen. Behalve pech op de overgang, maar hoe vaak komt dat nou voor? Bovendien maak je dan wel dat je weg bent voordat de trein komt.
Gesloten bomen niet gezien wegens laagstaande zon?quote:
Hee GHquote:Op maandag 4 maart 2013 12:23 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Die stremming tussen Groningen - Zuidbroek is ten hoogte van Kropswolde. Aanrijding met een kraan van BAM. De bestuurder daarvan is gewond geraakt.
Lijkt het eindelijk weer lente te worden en SCHIJNT DE ZON ook echt, is het weer niet goedquote:Op maandag 4 maart 2013 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gesloten bomen niet gezien wegens laagstaande zon?
schade aan het treinstel van Arriva lijkt mee te vallen. Lijkt op het eerste gezicht alleen maar wat plaatwerk te zijn dat vervangen moet worden.quote:Op maandag 4 maart 2013 12:23 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Die stremming tussen Groningen - Zuidbroek is ten hoogte van Kropswolde. Aanrijding met een kraan van BAM. De bestuurder daarvan is gewond geraakt.
Door die stroomstoring kan de verkeersleiding niet met alle machinisten contact krijgen, volgens ProRail.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:05 schreef James1988 het volgende:
Er is iets aan de hand tussen Amsterdam en Utrecht, kennelijk een stroomstoring. Minder treinen.
Sterkte, reizigers
Gelukkig maar. Een paar bodemplaatjes, dat is in een paar dagen opgelost, heb ik gehoordquote:Op maandag 4 maart 2013 13:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
schade aan het treinstel van Arriva lijkt mee te vallen. Lijkt op het eerste gezicht alleen maar wat plaatwerk te zijn dat vervangen moet worden.
Ohjee, dat wordt met je vlaggetje in het spoor springenquote:Op maandag 4 maart 2013 13:29 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Door die stroomstoring kan de verkeersleiding niet met alle machinisten contact krijgen, volgens ProRail.
Inmiddels krijgt de bijsturing het ook niet meer over elkaar intercity's te laten keren op Utrecht, minder treinen Utrecht - Nijmegen v.v.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:29 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Door die stroomstoring kan de verkeersleiding niet met alle machinisten contact krijgen, volgens ProRail.
Zelfde.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En weer een aanrijding op Deventer - Amersfoort. Of is dat nog steeds die van vanmorgen?
Ah okee. Had het niet meer gevolgd, had het opeens wat druk.quote:
Terwijl dat juist met evenveel kruisingen als normaal kan in Utrecht...quote:Op maandag 4 maart 2013 13:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Inmiddels krijgt de bijsturing het ook niet meer over elkaar intercity's te laten keren op Utrecht, minder treinen Utrecht - Nijmegen v.v.
Intercity richting alkmaar en Nijmegen worden over Hilversum gestuurdquote:Op maandag 4 maart 2013 13:05 schreef James1988 het volgende:
Er is iets aan de hand tussen Amsterdam en Utrecht, kennelijk een stroomstoring. Minder treinen.
Sterkte, reizigers
Hier dus meer foto'squote:Op maandag 4 maart 2013 12:23 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Die stremming tussen Groningen - Zuidbroek is ten hoogte van Kropswolde. Aanrijding met een kraan van BAM. De bestuurder daarvan is gewond geraakt.
Dat zijn nu ook niet echt voertuigen waarmee je zo even over dat bruggetje gaat (en binnen het PVR komt). Het lijkt me toch handige om in zo'n geval eerst contact te zoeken met de treindienstleider om even 5 minuten het treinverkeer te staken daar...quote:Op maandag 4 maart 2013 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
die foto's zijn van de werkzaamheden die afgelopen weekend aan het baanvak plaatsvonden.
die van vandaag staan hier: http://112groningen.nl/Gr(...)-botst-op-kraan.html
Ik had ook iets van "OMG dikke hijskraan aangereden?"quote:Op maandag 4 maart 2013 14:45 schreef b2py het volgende:
Dat kan je gerust een gravertje noemen, ik verwacht een grote kraan ofzo van 100 ton
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |