Hier rijden de treinen anders uitzonderlijk door met Kotsnachten: Nieuwjaar, Fete de la Musique enz...quote:Op zondag 3 maart 2013 12:00 schreef arkkey het volgende:
Waarschijnlijk omdat Hollanders toch niet normaal kunnen doen, en om nu elke week een compleet uitgeleefde en ondergekotste trein moeten renoveren...
Ik heb een tijdje met het nachtnet moeten reizen voor werk. Zat wel veel dronken jeugd in, maar kwam bijna nooit echt vernielingen tegen. Ja er werd wel eens gerookt 's nachts, maar dat kwam omdat je wist dat de conducteur toch niet langs kwam.quote:Op zondag 3 maart 2013 12:00 schreef arkkey het volgende:
Waarschijnlijk omdat Hollanders toch niet normaal kunnen doen, en om nu elke week een compleet uitgeleefde en ondergekotste trein moeten renoveren...
Nachtnet is hoerig kut ja.quote:Op zondag 3 maart 2013 11:58 schreef Monopoly het volgende:
Alleen is het nachtnet in NL echt een drama.
Huu huu kan allemaal niet goederenpaden onderhoudsvensters bla bla gejammerquote:Waarom niet een extra nachtnetverbinding Groningen - Amsterdam.
Dat is een symposium of een workshop of zo.quote:Op zondag 3 maart 2013 12:04 schreef bork het volgende:
Ik krijg net een mailtje van mevr. Bork. Geschiedenis van het openbaar vervoer in Zuid-Holland door het erfgoedhuis 21 maart in het Haags OV-museum.
Flyer
Pics or it didn't happenquote:Op zondag 3 maart 2013 12:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zit potverdikkie in de bus bij de lekkerste buschaufette ever. Blond, dreadlocks, pilotenbril, oorbellen met Mercedezlogo, en maar raggen met die gelede bus.
Ik wil wel, maar ik ga dan een zwaar probleem krijgen wettelijk gezien hier. Bovendien is het zon type wat je dan met krik/brandblusser/noodhamertje bewerktquote:
Begrijpelijkquote:Op zondag 3 maart 2013 12:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik wil wel, maar ik ga dan een zwaar probleem krijgen wettelijk gezien hier. Bovendien is het zon type wat je dan met krik/brandblusser/noodhamertjebewerkt
precies! hier rond Assen ook. Assen zelf had geen 'discotheek' dus moesten we 12 km verderop zijn. Kon je vanaf het station in Assen gewoon met een bus naar die 'discotheek'. Als je de laatste bus had wilden ze je ook wel bij je huis afzetten.quote:Op zondag 3 maart 2013 12:05 schreef Monopoly het volgende:
Toen ik nog in Zwolle woonde gingen we regelmatig naar discotheek Takens in Balkbrug (ik was nog wat jonger toen). Die hadden ook gewoon bussen die je overal naar toe brachten als de tent dicht ging. Bewaker er bij en gewoon bekken houden.
Ideaal systeem.
Nu kan je in Zwolle na het stappen geen kant op, behalve met een taxi.
Dat is het toch wel waard?quote:Op zondag 3 maart 2013 12:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik wil wel, maar ik ga dan een zwaar probleem krijgen wettelijk gezien hier. Bovendien is het zon type wat je dan met krik/brandblusser/noodhamertje bewerkt
Je had altijd Groningen - Lelystad 130 km. Met een Qliner. Veredelde stadsbus.quote:Op zondag 3 maart 2013 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De langste is volgens mij lijn 13 Steenwijk - Leeuwarden. Alleen niemand reist het hele stuk mee
Nee, bestaat inderdaad niet meer.quote:Op zondag 3 maart 2013 12:50 schreef Sandrvich het volgende:
Denk dat die niet meer bestaat sinds de opening van de Hanzelijn?
Lekker wijf inderdaadquote:Op zondag 3 maart 2013 12:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik wil wel, maar ik ga dan een zwaar probleem krijgen wettelijk gezien hier. Bovendien is het zon type wat je dan met krik/brandblusser/noodhamertje bewerkt
Rijdt nu tot Emmeloord.quote:Op zondag 3 maart 2013 12:50 schreef Sandrvich het volgende:
Denk dat die niet meer bestaat sinds de opening van de Hanzelijn?
Dat lijkt me juist een uiterst duidelijke mededeling: "In godsnaam, ga NIET naar Lelystad!"quote:Op zondag 3 maart 2013 13:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
een laatste hoop als zwolle aan alle kanten onbereikbaar is.
Tuinbroek, kisten, zware shag. The worksquote:Op zondag 3 maart 2013 13:12 schreef arkkey het volgende:
Dreadlocks? Toch niet zo'n type met van die "gegen nazi's" patches op d'r groene legerjas he?
True story.quote:Op zondag 3 maart 2013 13:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat lijkt me juist een uiterst duidelijke mededeling: "In godsnaam, ga NIET naar Lelystad!"
Het is dat er letterlijk 'stad' in de naam zit, maar die benaming is het dorp eigenlijk niet waardquote:Op zondag 3 maart 2013 13:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
True story.
Ik heb er een tijd gewoond toen ik nog bij mijn ouder woonde. Een stad zonder ziel.
Nee eerder dit typequote:Op zondag 3 maart 2013 13:12 schreef arkkey het volgende:
Dreadlocks? Toch niet zo'n type met van die "gegen nazi's" patches op d'r groene legerjas he?
Als ze slapen gewoon met een tondeuze een streep haar weghalen. Mensen denken dan dat het zo'n ontsnapte gek is uit het gesticht.quote:
Vlissingen - Leeuwarden ook? Ik dacht Vlissingen - Groningen (vertrek 20.09u)quote:Op zondag 3 maart 2013 11:55 schreef greavy het volgende:
De langste treinverbinding is Vlissingen - Leeuwarden rechtstreeks. Vanaf Zwolle als stopcity verder
En boot -.- Dat valt niet te overleven, dat kan ik vrijwel zeker zeggen. Dan maar overstappen.
Al zijn die ook ten nadele veranderd. De bus rijdt hier niet meer door het dorp heen, maar stopt alleen nog langs de snelweg. Ondanks dat hij 's nachts ramvol zat. Maar goed, volle bussen hebben ze nu geen last meer van.quote:Op zondag 3 maart 2013 12:01 schreef Viezze het volgende:
In Groningen vangen ze dat gewoon op door nachtbussen naar de kleinste gaten van de provincie
Vriezerbrug of Skopje?quote:Op zondag 3 maart 2013 12:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
precies! hier rond Assen ook. Assen zelf had geen 'discotheek' dus moesten we 12 km verderop zijn. Kon je vanaf het station in Assen gewoon met een bus naar die 'discotheek'. Als je de laatste bus had wilden ze je ook wel bij je huis afzetten.![]()
Kotsen en hauwerij en je moest lopen.
jup, er is ook af en toe een verbinding met Leeuwardenquote:Op zondag 3 maart 2013 14:14 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Vlissingen - Leeuwarden ook? Ik dacht Vlissingen - Groningen (vertrek 20.09u)
Skopje was Beilen toch ?quote:
Andere kant op vond ik ook wel mooi afgelopen vrijdag (Groningen - Dordrecht). Bij Assen begon de conducteur met het oplezen van de hele rits met stations, om vervolgens af te sluiten met een licht sarcastische ondertoon 'waar we aan zullen komen om zes minuten voor half een'. Het was op dat moment 9 uurquote:Op zondag 3 maart 2013 14:14 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Vlissingen - Leeuwarden ook? Ik dacht Vlissingen - Groningen (vertrek 20.09u)
Vriezerbrug jwtz. Beide bestaan trouwens niet meer.quote:
wat is er loos daar dan?quote:Op zondag 3 maart 2013 15:19 schreef greavy het volgende:
Vandaag veel mensen rond station Nijverdal (-West) die deze "laatste" dag van de huidige verbinding kwamen bekijken. Even een rondje lopen enzovoorts.
Het drie jaar stilleggen van de doorgaande treinverbinding Zwolle - Wierden, die de komende weken eindelijk weer wel aan elkaar geknoopt gaat wordenquote:
En er nu een maand lang geen treinen gaan rijden, waarna het oude station Nijverdal en tijdelijk station Nijverdal West definitief gesloopt gaan worden. Er is een gloednieuw station aangelegd. Wel ruim 3 jaar geen doorgaand treinverkeer, maar dit was makkelijker/beter als regelmatig buitendienststellingen.quote:Op zondag 3 maart 2013 15:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Het drie jaar stilleggen van de doorgaande treinverbinding Zwolle - Wierden, die de komende weken eindelijk weer wel aan elkaar geknoopt gaat worden
joh, wist ik niet.quote:Op zondag 3 maart 2013 15:30 schreef greavy het volgende:
[..]
En er nu een maand lang geen treinen gaan rijden, waarna het oude station Nijverdal en tijdelijk station Nijverdal West definitief gesloopt gaan worden. Er is een gloednieuw station aangelegd. Wel ruim 3 jaar geen doorgaand treinverkeer, maar dit was makkelijker/beter als regelmatig buitendienststellingen.
Als je daar met het OV wilt komen heb je sowieso een probleem, tenzij je graag je halve dag aan reizen kwijt wilt zijn. Of er nou wel of geen treinen rijden tussen Nijverdal en Nijverdal West.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
joh, wist ik niet.. En hoe zat het dan met de mensen die naar familiepark Hellendoorn wouden?
Dat zeker. Buslijn 96 komt nog enigszins in Hellendoorn, halte Geerhard Boschstraat. Dan nog circa 15 minuten lopen. Hoewel 9292.nl je daar niet iets van laat merken.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Als je daar met het OV wilt komen heb je sowieso een probleem, tenzij je graag je halve dag aan reizen kwijt wilt zijn. Of er nou wel of geen treinen rijden tussen Nijverdal en Nijverdal West.
Gelukkig zeggen ze dat zelf ook op hun website: http://www.avonturenpark.(...)es-routeplanner.htmlquote:Op zondag 3 maart 2013 17:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat zeker. Buslijn 96 komt nog enigszins in Hellendoorn, halte Geerhard Boschstraat. Dan nog circa 15 minuten lopen. Hoewel 9292.nl je daar niet iets van laat merken.
Je kan beter gaan lopen denk ikquote:Op zondag 3 maart 2013 17:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Gelukkig zeggen ze dat zelf ook op hun website: http://www.avonturenpark.(...)es-routeplanner.html
Avonturenpark Hellendoorn is bereikbaar met het openbaar vervoer, maar het is geen goede verbinding. [..] Let op: op zondag is er geen busvervoer. Maak dan gebruik van Taxi Filart.
quote:Op zondag 3 maart 2013 17:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ja Darkwing, we zijn eruit: als je perse naar Avonturenpark Hellendoorn wilt in plaats van naar Disney Parijs dan kun je het beste gewoon gaan lopen!![]()
"Opa vertelt"quote:Op zondag 3 maart 2013 17:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vroegah ging er wel een bus naar het avonturenpark, want toen was het NS dagtocht nummer 54
nope. Dan ging je gewoon naar het loket en kocht je zo'n dagtocht. Kreeg je twee of drie kaartjes, waarbij de bovenste het treinkaartje was en het toegangsbewijs voor de attractie er ook alvast bij zatquote:Op zondag 3 maart 2013 17:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zo lang geleden is dat toch nog niet eens?
Bovenleiding? Spoor?quote:Op zondag 3 maart 2013 20:25 schreef daanski82 het volgende:
ik zie dat ze op spoor 1 in Amersfoort een "lus" hebben gemaakt met in het midden van het spoor een soort witte "U" profiel met een draad hier in. wie kan hier iets over uitleggen ?
Blijft stoer!quote:Op zondag 3 maart 2013 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
en dan kom je weer een stukje van de train race tegen
Waar is het? Ik herken het wel, ergens in het zuiden, maar waar precies weet ik niet.quote:Op zondag 3 maart 2013 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
en dan kom je weer een stukje van de train race tegen
Best - Boxtel.quote:Op zondag 3 maart 2013 20:35 schreef Viezze het volgende:
[..]
Waar is het? Ik herken het wel, ergens in het zuiden, maar waar precies weet ik niet.
tussen Eindhoven en Boxtelquote:Op zondag 3 maart 2013 20:35 schreef Viezze het volgende:
[..]
Waar is het? Ik herken het wel, ergens in het zuiden, maar waar precies weet ik niet.
Uhm, er is aan de oostkant al jaren een fly-over, en aan de westkant zijn ze bezig met een dive-under te bouwen in Amersfoort. Welke kant bedoel je nu?quote:Op zondag 3 maart 2013 20:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja, geld eah. Net als de noordoostkant van Amersfoort, als die fly-over dubbelsporig was uitgevoerd was er geen probleem geweest (of veel minder) aan de westkant nu. Ik vraag me af of die dive under dan gebouwd had moeten worden.
Ah check, als ik het nog eens lees kan ik het ook zo lezen ja.quote:Op zondag 3 maart 2013 20:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat staat er toch? Als aan de noordoostkant de flyover dubbel uitgevoerd was was de dive under aan de westkant die nu gebouwd wordt niet nodig. Dat is toch geen Spaans?
Ik denk dat je bedoelt dat er tussen het spoor een witte kabelgoot is geplaatst met erin een draadje? Voor zover ik weet is dat voor het ATB-Vv-plankje (geel plankje dat schuin tegen de spoorstaaf ligt)quote:Op zondag 3 maart 2013 20:25 schreef daanski82 het volgende:
ik zie dat ze op spoor 1 in Amersfoort een "lus" hebben gemaakt met in het midden van het spoor een soort witte "U" profiel met een draad hier in. wie kan hier iets over uitleggen ?
mijn excuus, spoor. ziet er redelijk nieuwe uit en zit in het midden tussen de rails.quote:
die gele plankjes zie ik overal verschijnen.quote:Op zondag 3 maart 2013 20:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat je bedoelt dat er tussen het spoor een witte kabelgoot is geplaatst met erin een draadje? Voor zover ik weet is dat voor het ATB-Vv-plankje (geel plankje dat schuin tegen de spoorstaaf ligt)
Yep. En het is Roden.quote:Op zondag 3 maart 2013 14:20 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Skopje was Beilen toch ?
Ik ben 2 jaar terug in Rhoden terecht gekomen. De Pruim (Praam?) meen ik. Katslazerus, leuke tent.
Die dag er na dus vanaf Groningen CS met de 315 naar Lelystad gegaan. Drama, drama
Nee, klopt.quote:Op zondag 3 maart 2013 14:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Vriezerbrug jwtz. Beide bestaan trouwens niet meer.
Zoals een echte trein betaamt. Bij SLT, GTW en dergelijke lightrailrommel heb ik het gevoel dat ik in een opgevoerde tram zit.quote:Op zondag 3 maart 2013 20:02 schreef J.B. het volgende:
Ik vond vooral plan T verschrikkelijke treinen wat comfort betreft, in de coach opstelling zat je krapper dan bij RyanairOverigens vind ik het grote voordeel van SLT en SGMm dat ze zo open zijn, vooral daarom vind ik Plan V niks, het is allemaal zo 'gesloten'.
twitter:NS_online twitterde op zondag 03-03-2013 om 21:28:17Delft-Schiedam: er rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon. http://t.co/axyyfHsfHm #Dt-Sdm reageer retweet
Neeee!!! Alsjeblieft!!! Doe het niet!quote:Op zondag 3 maart 2013 21:55 schreef greavy het volgende:
Nja, ik post het gewoon. let op, volgende bericht kan als schokkend ervaren worden indien u een mobiele internetverbinding gebruikt.
Wat een zwetsverhaal: Ook voor alle werkzaamheden werd er in Heino gekruist, en toen moest er zelfs nog 1,5 kilometer verder doorgereden worden naar Nijverdal (waar ook weer gekruist werd, dus het seinbeeld was niets beter dan bij aankomst op Nijverdal West).quote:Op zondag 3 maart 2013 21:56 schreef greavy het volgende:
Met DM'90 3426 werd iets te laat in Nijverdal West gearriveerd, wat te wijten is aan de krappe rijtijd op dit traject, volgens de machinist. Na een snelle loop werd deze fotostek ingenomen.
Je vergeet alleen dat kruisen minder tijd kost dan keren en met dezelfde trein terug rijden.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wat een zwetsverhaal: Ook voor alle werkzaamheden werd er in Heino gekruist, en toen moest er zelfs nog 1,5 kilometer verder doorgereden worden naar Nijverdal (waar ook weer gekruist werd, dus het seinbeeld was niets beter dan bij aankomst op Nijverdal West).
Volgens een paar machinisten op dit baanvak is de kering in Nijverdal te kort, maar kom je wel op tijd aan in Zwolle. Vanuit Zwolle heb je gemiddeld +2 bij aankomst in Nijverdal West. Dit vanwege langdurige TSB's naar 40kmh die pas bij de aanstaande werkzaamheden aangepakt gaan worden.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wat een zwetsverhaal: Ook voor alle werkzaamheden werd er in Heino gekruist, en toen moest er zelfs nog 1,5 kilometer verder doorgereden worden naar Nijverdal (waar ook weer gekruist werd, dus het seinbeeld was niets beter dan bij aankomst op Nijverdal West).
DRGL-technisch heb je 4 minuten om te keren, dat is te doen. Maar de treinen komen allemaal met +2 gemiddeld binnen, soms +1 of +3.quote:Op zondag 3 maart 2013 22:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je vergeet alleen dat kruisen minder tijd kost dan keren en met dezelfde trein terug rijden.
De andere post quoten duurt wat lang, dus dan maar deze. De check-in paal aan het begin van Spoor 2 op Nijverdal heeft het gewoon gedaan, zelfs nog met een tweede. Die zijn alleen onlangs afgesloten en er zijn bij het bord bij de bussen twee nieuwe geplaatst.quote:Op zondag 3 maart 2013 21:55 schreef greavy het volgende:
Nja, ik post het gewoon. let op, volgende bericht kan als schokkend ervaren worden indien u een mobiele internetverbinding gebruikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |