Heb je altijd na de winterperiode.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het is wel schering en inslag met al die onverwachte werkzaamheden deze week..
Hing afgelopen week al een poster van op het station bij mij, vindt het maar bijzonder. De werkzaamheden tussen Beverwijk en Haarlem worden ook niet gemeld op de spoorkaart. Intercity Hoorn - Haarlem ingekort tot Beverwijk, staat nergens. (Rijdt overigens ook een SLT in rond.)quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:10 schreef Zyron het volgende:
Mwoah, valt dit keer mee. De onverwachte werkzaamheden tussen Uitgeest en Wormerveer houden in dat er asbestdeeltjes gesaneerd moeten worden die gisteren bij een brand op het spoor terecht zijn gekomen. Vandaar dat het ook wel even duurt.
De bonnen zijn maar beperkt inwisselbaar, ik weet niet of ik de komende paar maanden in een Franse binnenlandse TGV zit. Dus als jij er iets leuks mee kunt doen, ga je gang!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wat doe ik met je enevelop trouwens?![]()
Ik heb de Envelop nog geeneens open gemaakt moet ik je zeggen, zitten er bonnen in? (Ik open geen post van anderen)quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
De bonnen zijn maar beperkt inwisselbaar, ik weet niet of ik de komende paar maanden in een Franse binnenlandse TGV zit. Dus als jij er iets leuks mee kunt doen, ga je gang!
Ik heb inmiddels het geld voor die treintickets voor Fyra Brussel terug gehad van NS Hispeed. Inclusief de boekingskosten.
NS is aan het onderhandelen. Uitgangspunt is dat het gratis blijft.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:46 schreef b2py het volgende:
Is er al nieuws over de wi-fi in de trein van NS? Eind deze maand loopt het contract met T-Mobile af..
Ik heb de Envelop nog geeneens open gemaakt moet ik je zeggen, zitten er bonnen in? (Ik open geen post van anderen)quote:
quote:SNCF Voyages vous remercie pour votre participation au Grand Jeu « 2 milliards de voyageurs TGV » et a le plaisir de vous annoncer que vous êtes lheureux gagnant :
D'un lot de deux bons de réduction de 5 euros chacuns pour le bar TGV, d'une valeur totale de 10 euros.
Conditions d'utilisation :
Les bons :
- Sont valables jusqu’au 31 juillet 2013 pour tout achat réalisé sur des trajets effectués en France (hors trajets Ile-de-France) à bord de TGV (hormis TGV Lyria et TGV France-Italie) et en restauration ambulante à bord d'INTERCITÉS de jour à réservation obligatoire.
- Peuvent être utilisés comme un moyen de paiement auprès du vendeur lors de l’achat de produits.
- Sont cumulables.
- Sont ni échangeables, ni remboursables.
Si leur montant est supérieur au total dû, la différence n’est pas remboursée.
De Belgen hebben al hun goedkeuring gegeven aan het opheffen van de Holding, waardoor de situatie wordt zoals in Nederland: infrabeheerder + exploitant. Wel komt er een gezamenlijk HR-bureau, dit i.v.m. arbeidsvoorwaarden (de inmiddels beruchte statuten).quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:55 schreef b2py het volgende:
DB heeft een rechtszaak gewonnen, waarin staat dat het onder huidig EU recht is toegestaan om de huidige holding infra - exploitatie uit te voeren.
Dr is al zoiets, die moet ik nog steeds eens afwandelen, hangen nog genoeg bordjes trouwens...quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:55 schreef b2py het volgende:
In Parijs loopt er een project om een ongebruikte spoorlijn om te bouwen naar een langgerekt park.
Mooi zo.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:24 schreef James1988 het volgende:
Ik heb inmiddels het geld voor die treintickets voor Fyra Brussel terug gehad van NS Hispeed. Inclusief de boekingskosten.
Die kan je gewoon laten liggen. Op het spoor heeft niemand er last van. Uiteindelijk verwaait het tot verwaarloosbare concentraties of regent het de grond in.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:10 schreef Zyron het volgende:
Mwoah, valt dit keer mee. De onverwachte werkzaamheden tussen Uitgeest en Wormerveer houden in dat er asbestdeeltjes gesaneerd moeten worden die gisteren bij een brand op het spoor terecht zijn gekomen. Vandaar dat het ook wel even duurt.
En dan volgt er een rapport wat onder de pet moet blijven, lekt toch uit. Hele wereld in de stress, want de gezondheid van de mens was in gevaar. Jij dacht dat ze echt nog een risico namen in de spoorwereld?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die kan je gewoon laten liggen. Op het spoor heeft niemand er last van. Uiteindelijk verwaait het tot verwaarloosbare concentraties of regent het de grond in.
Het spoor is de grootste beerput van Nederland! Who cares?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:11 schreef b2py het volgende:
[..]
En dan volgt er een rapport wat onder de pet moet blijven, lekt toch uit. Hele wereld in de stress, want de gezondheid van de mens was in gevaar. Jij dacht dat ze echt nog een risico namen in de spoorwereld?
Ga toch weg man. Een brekende treinstam is niet eens gevaarlijkquote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:11 schreef b2py het volgende:
[..]
En dan volgt er een rapport wat onder de pet moet blijven, lekt toch uit. Hele wereld in de stress, want de gezondheid van de mens was in gevaar. Jij dacht dat ze echt nog een risico namen in de spoorwereld?
Wat moet ik daar aan zien?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En tel daar dit bij op...
[ afbeelding ]
Bron
Zeker geen slecht idee voor in die enorme betonzee.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:55 schreef b2py het volgende:
In Parijs loopt er een project om een ongebruikte spoorlijn om te bouwen naar een langgerekt park.
Dat ding is nog hoger dan de traverse in Zwolle!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:26 schreef Mirgeam het volgende:
De zelfmoordbrug op Breda Centraal is in gebruik sinds gisteren![]()
[ afbeelding ]
pokkeding![]()
Rijdraad van de bovenkant. UNIEK MUST SEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:40 schreef Zug-Chef het volgende:
De vraag is of je er ook aardige foto's vanaf kan maken.
Tof, maandag maar eens overheen lopen danquote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:26 schreef Mirgeam het volgende:
De zelfmoordbrug op Breda Centraal is in gebruik sinds gisteren![]()
[ afbeelding ]
pokkeding![]()
die gaat dicht binnenkortquote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:45 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Tof, maandag maar eens overheen lopen dan. De tunnel is hopelijk nog wel open? Anders is 't wel een pokke-eind lopen..
kan, hispeed luitjes zeiden dat ie binnenkort dicht zal gaanquote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:10 schreef James1988 het volgende:
De tunnel is open, voor zover ik weet blijft die tunnel open totdat de nieuwe open gaat
Als mijn frans nog goed genoeg is, is de oorzaak van de brand kortsluiting in eerder geinstalleerde electrische wisselverwarmingenquote:
Vanwaar dan het toevoegen van die brugquote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:10 schreef James1988 het volgende:
De tunnel is open, voor zover ik weet blijft die tunnel open totdat de nieuwe open gaat
Schiet lekker opquote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:12 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
kan, hispeed luitjes zeiden dat ie binnenkort dicht zal gaan
nog 6 praktijkdagen ondertussen![]()
mooie BBQ geweestquote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ondertussen, in een technische ruimte van Lijn U in Parijs (Waar treinen met de missiecode PILS rijden)![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En tel daar dit bij op...
[ afbeelding ]
Bron
mooie glijbaanquote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:26 schreef Mirgeam het volgende:
De zelfmoordbrug op Breda Centraal is in gebruik sinds gisteren![]()
[ afbeelding ]
pokkeding![]()
moet die kraan onder de trap door kunnen of zo?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:26 schreef Mirgeam het volgende:
De zelfmoordbrug op Breda Centraal is in gebruik sinds gisteren![]()
[ afbeelding ]
pokkeding![]()
leggen ze een mooie brug aan, is het weer niet goed ...quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
moet die kraan onder de trap door kunnen of zo?
Zodat er ook een uitgang aan de noordkant blijft. Het voetgangerstunneltje dat er eerst lag is al een tijd dicht (en gesloopt).quote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Vanwaar dan het toevoegen van die brug?
Die is wel wat minder stijl als de trap van Venlo destijds als ik het zo ziequote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:26 schreef Mirgeam het volgende:
De zelfmoordbrug op Breda Centraal is in gebruik sinds gisteren![]()
[ afbeelding ]
pokkeding![]()
neuh. Is bedoeld om de reizigers met blaasproblemen te beperken in hun reismogelijkhedenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:49 schreef J.B. het volgende:
Een SLeT in de stoptrein tussen Maastricht Randwyck en Roermond! Is dat iets nieuws of zo?
quote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh. Is bedoeld om de reizigers met blaasproblemen te beperken in hun reismogelijkheden
Op zaterdag zijn er er wat SLT's in de dienstregeling in het zuiden, dat is gewoon planmatig. De rest van de week mag je het doen met de reguliere oude meukquote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:49 schreef J.B. het volgende:
Een SLeT in de stoptrein tussen Maastricht Randwyck en Roermond! Is dat iets nieuws of zo?
Nou doe je net of SLT een vooruitgang isquote:Op zaterdag 2 maart 2013 23:57 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Op zaterdag zijn er er wat SLT's in de dienstregeling in het zuiden, dat is gewoon planmatig. De rest van de week mag je het doen met de reguliere oude meuk.
SLT wint het by far van plan-v.quote:Op zondag 3 maart 2013 01:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou doe je net of SLT een vooruitgang is
ten opzichte van wat dan ook.
Dat is niet zo.
Plee? Plan V wintquote:
Alleen de plee wint, slt is stiller, zuiniger, mooier, ris, sneller.quote:Op zondag 3 maart 2013 01:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Plee? Plan V wint
Comfort? Plan V wint
Snelheid? Hoogstens gelijk
Ik weet niet wat jij "by far" noemt, maar de werkelijkheid is anders
Dat is op geen manier een voordeel. Je rijdt er meer mensen mee dood en je mist de treinbelevingquote:
Nou en.quote:zuiniger,
Neequote:mooier,
Wat?quote:ris,
Nauwelijks.quote:sneller.
Dan moet je de switch maken naar goederen.quote:Op zondag 3 maart 2013 01:55 schreef GlenSpey het volgende:
SLT = saai en meer een computer dan een trein. Ik heb er echt helemaal niks mee. Helaas voor mij is het de toekomst...
Kweenie, het is al een tijd terug sinds Plan V niet meer planmatig op het traject Zutphen - Nijmegen rijdt(quote:Op zondag 3 maart 2013 04:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Heeft Plan V meer beenruimte dan SGMm en SLT? Zo komt het op mij niet over. In V's en T's zit ik altijd knie-tegen-knie.
Zomaar ? niet verborgen in de kleine lettertjes van je opleidingscontract ?quote:Op zondag 3 maart 2013 02:04 schreef Monopoly het volgende:
Ze deden bij ons iig vet moeilijk. Wij moeten in eens zelf betalen voor al die examens, meer dan 1000 euro. Uit het niets. Mooi klote.,
Enige wat ik echt vervelend vind in de SLT zijn de veel te krappe 4 zitsquote:Op zondag 3 maart 2013 09:53 schreef dennistd het volgende:
Als treinliefhebber heb ik liever Plan V, lekker rammelend, mooi geluid bij optrekken en lekker piepen met het remmen. Maar als ik er dagelijks in zou moeten zitten zou ik toch echt voor de SLT gaan denk ik, die loopt een stuk rustiger.
Eurolines (Van veolia) en IDbus (van SNCF) hebben wel degelijk een toilet aan boordquote:Op zondag 3 maart 2013 09:48 schreef _serial_ het volgende:
Wat is het toch met toilet in de SLT ? busdiensten op lange trajecten hebben ze ook niet, hoor je nooit iemand over
[ afbeelding ]
Ik bedoelde eigenlijk nationale busdiensten.quote:Op zondag 3 maart 2013 10:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Eurolines (Van veolia) en IDbus (van SNCF) hebben wel degelijk een toilet aan boord
De Langste die ik in Nederland weet was Alkmaar Leeuwarden ofzo, daar zat idd geen toilet in. En daar zaten niet genoeg stoelen in ten tijde van het Oeral Festival.quote:Op zondag 3 maart 2013 10:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk nationale busdiensten.
Auch, dat is niet zo mooi inderdaad. Je hebt examen al wel gedaan of moet je dat nog doen?quote:Op zondag 3 maart 2013 02:04 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dan moet je de switch maken naar goederen.
Hoorde van de week trouwens dat jullie ook goederenmodule krijgen bij vvrv ? Klopt dat ?
Ze deden bij ons iig vet moeilijk. Wij moeten in eens zelf betalen voor al die examens, meer dan 1000 euro. Uit het niets. Mooi klote.,
Vraag het nog maar eens na, ze zijn echt aan het haten van de toets instantiequote:Op zondag 3 maart 2013 10:44 schreef MTL het volgende:
[..]
Auch, dat is niet zo mooi inderdaad. Je hebt examen al wel gedaan of moet je dat nog doen?
Of wij goederenmodules krijgen is nog steeds niet helemaal duidelijk. Laatste wat ik begreep was dat wij zelf die keuze kunnen maken. Kies je voor goederen, krijg je in het tweede jaar meer stof toegespitst op goederen en ga je ook praktijkexamen doen in goederenvervoer. Kies je voor reizigers, nou ja, lijkt mij duidelijk
Eerder werd al gezegd dat er geprobeerd wordt om iedereen zowel goederen als reizigers te laten doen, maar dat werd weer heel lastig met praktijkexamens of zoiets dergelijks. De kans is dus groot dat we wel voor beide kanten de leerstof aangeboden krijgen, maar dat het aan jezelf is welke kant je kiest
Nah, goederen is niet mijn ding. Al moet ik wel eerlijk bekennen dat ik me daar nooit echt in verdiept heb. Wellicht blijkt dat ik het na een stage toch harstikke leuk vindt, maar voor nu neem ik die SLT wel voor lief bij reizigersvervoerquote:Op zondag 3 maart 2013 02:04 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dan moet je de switch maken naar goederen.
Hoorde van de week trouwens dat jullie ook goederenmodule krijgen bij vvrv ? Klopt dat ?
Ze deden bij ons iig vet moeilijk. Wij moeten in eens zelf betalen voor al die examens, meer dan 1000 euro. Uit het niets. Mooi klote.,
Tweede ontsporing in bijna 40 jaar tijd. Blijft een bijzonder apparaat. Als ik het filmpje zo zie hadden ze in Nederland al twee weken nooddienstregeling gereden.quote:Op zondag 3 maart 2013 11:08 schreef Sandrvich het volgende:
http://www.br.de/nachrichten/japan-zugunfall-shinkanzen-100.html
Shinkansen ontspoord als gevolg van flinke sneeuwval, geen gewonden.
En die eerste kwam door een aardbevingquote:Op zondag 3 maart 2013 11:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Tweede ontsporing in bijna 40 jaar tijd. Blijft een bijzonder apparaat. Als ik het filmpje zo zie hadden ze in Nederland al twee weken nooddienstregeling gereden.
De langste is volgens mij lijn 13 Steenwijk - Leeuwarden. Alleen niemand reist het hele stuk meequote:Op zondag 3 maart 2013 10:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
De Langste die ik in Nederland weet was Alkmaar Leeuwarden ofzo, daar zat idd geen toilet in. En daar zaten niet genoeg stoelen in ten tijde van het Oeral Festival.
vind het niet gek dat die trein met zoveel sneeuwval gestrand is. Er ligt daar wel even een stukje meer dan die 2 millimeter die hier normaal valt en waarvoor de dienstregeling al uitgekleed wordtquote:Op zondag 3 maart 2013 11:08 schreef Sandrvich het volgende:
http://www.br.de/nachrichten/japan-zugunfall-shinkanzen-100.html
Shinkansen ontspoord als gevolg van flinke sneeuwval, geen gewonden.
Voor de hanzelijn had je nog Lelystad - Groningen. Die komt denk ik ook wel in de buurt. Eén keer gedaan, geen pretjequote:Op zondag 3 maart 2013 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De langste is volgens mij lijn 13 Steenwijk - Leeuwarden. Alleen niemand reist het hele stuk mee
Ik had donderdag Schiphol - Ouderkerkenlaan met lijn 300. Wat heb ik een hekel aan bussenquote:Op zondag 3 maart 2013 11:43 schreef Viezze het volgende:
[..]
Voor de hanzelijn had je nog Lelystad - Groningen. Die komt denk ik ook wel in de buurt. Eén keer gedaan, geen pretje
Ga je dan nu via alternatieve routes? Ik dacht dat je altijd met IRM ging, dus al meer dan een jaar niet ?!?quote:Op zondag 3 maart 2013 10:49 schreef b2py het volgende:
Laatste keer dat ik met het sloopmat gereisd heb was ij december 2011. Wat een hel vond ik dat..
We zijn niet allemaal zo als jij greavy.quote:Op zondag 3 maart 2013 11:45 schreef greavy het volgende:
[..]
Ga je dan nu via alternatieve routes? Ik dacht dat je altijd met IRM ging, dus al meer dan een jaar niet ?!?
Via mijn oude woonplaats (2004-2006), Noordwolde. De meesten stappen in Steenwijk Wolvega of Heerenveen wel op de trein voor ri. Leeuwarden. Heb die bus ongeveer 1x/maand Steenwijk - Noordwolde vv.quote:Op zondag 3 maart 2013 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De langste is volgens mij lijn 13 Steenwijk - Leeuwarden. Alleen niemand reist het hele stuk mee
sloopmat = IRM. En hij heeft daar al een tijdje niet mee gereisd.quote:Op zondag 3 maart 2013 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
We zijn niet allemaal zo als jij greavy.
quote:Op zondag 3 maart 2013 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De langste is volgens mij lijn 13 Steenwijk - Leeuwarden. Alleen niemand reist het hele stuk mee
Vrijdag nog, en donderdag, en woensdag, en dinsdag, en donderdag daarvoor, woensdag daarvoor etc..quote:Op zondag 3 maart 2013 11:47 schreef greavy het volgende:
[..]
sloopmat = IRM. En hij heeft daar al een tijdje niet mee gereisd.
Ik heb dat een keer gedaan toen ik nog dronken was op zondagochtend. Van Groningen terug naar Lelystad.quote:Op zondag 3 maart 2013 11:43 schreef Viezze het volgende:
[..]
Voor de hanzelijn had je nog Lelystad - Groningen. Die komt denk ik ook wel in de buurt. Eén keer gedaan, geen pretje
quote:Op zondag 3 maart 2013 11:53 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik heb dat een keer gedaan toen ik nog dronken was op zondagochtend. Van Groningen terug naar Lelystad.
Bij elke bocht dacht ik dat ik over mijn huig zou gaan, en ik wist niet dat die rit zo lang zou duren. Wat een hel
quote:
Omdat geen hond daar op zit te wachten. Ik betwijfel of het gewone nachtnet op een nacht als ma/di of di/wo überhaupt wel rendabel is.. (Even de maatschappelijke functie daargelaten..quote:Op zondag 3 maart 2013 11:58 schreef Monopoly het volgende:
[..]Zo leer je nog eens wat over het OV
Nu vind ik het overigens nooit zo heel erg om met het OV terug te gaan naar huis na een feest of na het stappen.
Alleen is het nachtnet in NL echt een drama.
Waarom niet een extra nachtnetverbinding Groningen - Amsterdam. Vanaf Zwolle ben je dan na het stappen in 25 minuutjes in Lelystad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |