Gefeliciteerd met je nieuwe oude baan.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 07:46 schreef Crientj het volgende:
Ohai. Kan iemand de op veranderen? Hrt ex, gedeelte mag bij mn naam weg..
Hij zegt geen bliep meer maar blub als je nu incheckt.quote:Und, hoe goed kan een ov chipkaart tegen water en zeepsop? Die van mij heeft een gratis rondje in de wasmachine gekregen.
171.6 is volgens mij de inzetplaats Hemtunnel zaandamse zijde.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 08:35 schreef greavy het volgende:
Een aanrijding in de buurt van Zaandam. Kilometrage 171,6. Echter bestaat daar geen 171.6. Foutje in de P2000-melding gok ik... Lijkt in/nabij de Hemtunnel. Zaandam is 71.3, Sloterdijk 78.x.
Die heb ik vanochtend zien rijdenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 08:36 schreef James1988 het volgende:
Voor de liefhebber: 2x DD-AR met loc in de IC Den Haag - Venlo, om 7:51 zien vertrekken uit Breda naar Venlo.
Zijn ze gewoon bezig met het 1-op-1 vervangen van een kilometer spoor?!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 08:18 schreef b2py het volgende:
Klopt, vanaf 23:00 begonnen met herstellen. Wel een goede logistieke actie, want het gaat niet om 1 km aaneengesloten spoor. Vetjes.
Nee, het gaat om meerdere 'lange lengtes' die geleverd worden met de Robeltrein, zie hierboven bij James.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 08:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zijn ze gewoon bezig met het 1-op-1 vervangen van een kilometer spoor?!
Ik lees bij de buurtjes: overmatige slijtage aan linkerbeen spoor XJ, ligt tussen Capelle Schollevaar en Nieuwerkerk. Dit zie je toch aankomen? Hoeveel plekken in Nederland zijn zo slecht gemonitord dat ze à la minute buiten dienst kunnen worden gesteld?!
Een lastige plek dus. Sowieso, wat doet een persoon daar?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 08:42 schreef b2py het volgende:
[..]
171.6 is volgens mij de inzetplaats Hemtunnel zaandamse zijde.
Keert in Venlo om 9:50 weer naar Den Haag. Misschien dan straks maar eens naar Dordrecht-Zuid voor deze treinquote:Op dinsdag 26 februari 2013 08:44 schreef zoem het volgende:
[..]
Die heb ik vanochtend zien rijdenDD-AR-loc-DD-AR-loc
Voor de trein springen, lijkt me.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 09:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Een lastige plek dus. Sowieso, wat doet een persoon daar?
Dat is ook vrij maf, misschien heeft een maal de schouwtrein niet gereden. Of er is recent iets met een trein eroverheen gebeurd wat niet is gemeld. Het zou zoveel kunnen zijn. Ik vermoed trouwens wel dat ILenT hier nog wat over gaat schrijven.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 09:03 schreef Duvel het volgende:
OK, maar nog steeds moet dus het linkerbeen van spoor XJ over een lengte van meer dan een kilometer vervangen worden omdat plotseling is geconstateerd dat het spoor niet langer berijdbaar is. Dat is toch maf?
Over een hekje klimmen met zo'n doel is geen kunst.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 09:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Een lastige plek dus. Sowieso, wat doet een persoon daar?
Idd. Dit moet wel duidelijk zelfmoord zijnquote:Op dinsdag 26 februari 2013 09:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Over een hekje klimmen met zo'n doel is geen kunst.
De route door de Hemtunnel is langer dan de oude route over de Hembrug. Zodoende is er een stukje tussengeplakt. Het is gebruikelijk om daar een "1" voor te zetten.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 08:35 schreef greavy het volgende:
Een aanrijding in de buurt van Zaandam. Kilometrage 171,6. Echter bestaat daar geen 171.6. Foutje in de P2000-melding gok ik... Lijkt in/nabij de Hemtunnel. Zaandam is 71.3, Sloterdijk 78.x.
Zo'n constructie zou ook kunnen maar de waarheid zou ook ergens in het midden kunnen liggen. Aan de gemengde inzet in reizigers- en goederentreinen is echter sowieso een eind gekomen met de opsplitsing.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 07:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik dacht: de 1700'en zijn vrijgespeeld om de 1100/1200/1300 te kunnen vervangen. Serie 1600 ging deels naar NS Cargo, deel 1600'en dat bij NSR bleef werd 1800, samen met 1700'en gingen deze reizigerstreinen rijden. Een 1700 voor een goederentrein is een zeldzaamheid geweest.
En MVBOV schrijft ook wat:quote:Op dinsdag 26 februari 2013 09:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is ook vrij maf, misschien heeft een maal de schouwtrein niet gereden. Of er is recent iets met een trein eroverheen gebeurd wat niet is gemeld. Het zou zoveel kunnen zijn. Ik vermoed trouwens wel dat ILenT hier nog wat over gaat schrijven.
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 08:13 schreef Litpho het volgende:
De NS ziet het uiteraard niet als 175 jaar defect spoor, maar als 175 jaar kinderziektes.
Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 09:54 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
En MVBOV schrijft ook wat:
http://www.voorbeterov.nl/page9.php
Pak de GVB-metro man!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:02 schreef b2py het volgende:
ZUCHT. Net op Alkmaar al vertraagd weg door een ontbrekende machinist en nu op Amsterdam c wederom een ontbrekende machinist.
Die moesten natuurlijk uit Rotterdam komen oidquote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:02 schreef b2py het volgende:
ZUCHT. Net op Alkmaar al vertraagd weg door een ontbrekende machinist en nu op Amsterdam c wederom een ontbrekende machinist.
Zal over drie jaar bij de revisie overal wel gebeuren, ik kijk ernaar uitquote:Op dinsdag 26 februari 2013 09:20 schreef b2py het volgende:
Hoe relaxt, zit in een VIRM waarvan de tractieinstallatie is vervangen, geen piep meer te horen. Zalig.
Die tractieinstallaties worden apart vervangen. Is al bijna afgerond.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:30 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Zal over drie jaar bij de revisie overal wel gebeuren, ik kijk ernaar uit.
Tot die tijd mijd ik de doedelzakcoupés, gelukkig kan dat vrij gemakkelijk als je eenmaal weet in welke coupés het voor kan komen en in welke typen VIRM het wel of niet voorkomt.
Dat wist ik niet! Goed om te horen. Gelijktijdig met installatie OBIS ofzo?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Die tractieinstallaties worden apart vervangen. Is al bijna afgerond.
Weet ik niet.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:35 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat wist ik niet! Goed om te horen. Gelijktijdig met installatie OBIS ofzo?
Toch weer een paar extra coupés om uit te kiezen bij toekomstige treinreizen.
Lekker algemeen, ik zou een nieuw en beter antwoord vragen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:17 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Reactie ProRail is binnen: http://www.voorbeterov.nl/page9.php
Stond wel in een reactie ergens, ik heb het wel al gelezen in ieder geval.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat je nu NIET hoort, althans ik nog niet, is "de reizigers zijn geen moment in gevaar geweest"
Oftewel: het is erger dan een brekende treinstam, maar er is "tijdig" ingegrepen. Zo zo...
Dan was dat geen houdbare claim in dit geval.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Stond wel in een reactie ergens, ik heb het wel al gelezen in ieder geval.
Klopt ja, was toch wel opvallend vanochtend. Zo vaak zie ik die daar niet.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 08:36 schreef James1988 het volgende:
Voor de liefhebber: 2x DD-AR met loc in de IC Den Haag - Venlo, om 7:51 zien vertrekken uit Breda naar Venlo.
Ben het wel een met gebrokenglas ja.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:58 schreef gebrokenglas het volgende:
Als iets tot onder de norm versleten is wil dat nog niet altijd zeggen dat het een gevaar is gaan worden.
Als van schijfremmen de slijtagemarkering gehaald is, kun je er nog gerust een paar duizend kilometer mee doorrijden...
Blijkbaar was het spul tot ZO ver onder "de norm" versleten, dat acuut al het treinverkeer stilgelegd is. Dat is niet omdat er niks aan de hand is.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:58 schreef gebrokenglas het volgende:
Als iets tot onder de norm versleten is wil dat nog niet altijd zeggen dat het een gevaar is gaan worden.
Als van schijfremmen de slijtagemarkering gehaald is, kun je er nog gerust een paar duizend kilometer mee doorrijden...
Ja, je kunt natuurlijk ook gewoon met je armen over elkaar gaan zitten tot er een ongeval van komt (want dat is dus wat jij wel okee vindt blijkbaar). Dat is zelfs naar Prorail-maatstaven moeilijk "tijdig" te noemenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:58 schreef gebrokenglas het volgende:
Als iets tot onder de norm versleten is wil dat nog niet altijd zeggen dat het een gevaar is gaan worden.
Als van schijfremmen de slijtagemarkering gehaald is, kun je er nog gerust een paar duizend kilometer mee doorrijden...
uhuh. Het is vrij stuitend dat het gewoon niet op is gemerkt, want je zou toch zeggen dat het spoor al een tijdje hiervoor tegen de afkeurnorm aan moet hebben gezeten.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Blijkbaar was het spul tot ZO ver onder "de norm" versleten, dat acuut al het treinverkeer stilgelegd is. Dat is niet omdat er niks aan de hand is.
Kijk, iets als een brekende treinstam, dat merk je zodra het optreedt. Slijtage aan een spoorstaaf, of inderdaad aan een remschijf, ontdek je pas als je er naar kijkt.
We constateren dat hier een probleem is ontstaan, namelijk het tot onder de norm verslijten van de spoorstaaf. EN we constateren dat dat probleem tussen 1 en 30 dagen voor de ontdekking ontstaan is. En de paniek waarmee gisteren midden in de spits de boel stilgelegd is, doet mij vermoeden dat die termijn dichter bij de 30 dan bij de 1 dag(en) gezeten heeft.
Dus: Er heeft dagenlang, en waarschijnlijk weken lang, een probleem plaats gehad op het spoor, wat niet eens ontdekt was. Daarom is "de reizigers zijn geen moment in gevaar geweest" dus niet houdbaar.
idd, had gewoon tijdens routine-inspecties opgemerkt moeten worden, en met geplanned (nachtelijk) onderhoud vervangen moeten worden.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Het is vrij stuitend dat het gewoon niet op is gemerkt, want je zou toch zeggen dat het spoor al een tijdje hiervoor tegen de afkeurnorm aan moet hebben gezeten.
Zodra je dat merkt kun je alvast actie ondernemen. Dit was gewoon te laat.
Ja dat snap ik dus ook niet. Dan kun je in elk geval wat frequenter gaan inspecteren, zoiets zie je aankomen namelijk.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Het is vrij stuitend dat het gewoon niet op is gemerkt, want je zou toch zeggen dat het spoor al een tijdje hiervoor tegen de afkeurnorm aan moet hebben gezeten.
Zodra je dat merkt kun je alvast actie ondernemen. Dit was gewoon te laat.
Was het toevallig in een onderhoudscontract van Asset Rail?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat snap ik dus ook niet. Dan kun je in elk geval wat frequenter gaan inspecteren, zoiets zie je aankomen namelijk.
Geen idee.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:46 schreef Peter het volgende:
[..]
Was het toevallig in een onderhoudscontract van Asset Rail?
Ik denk dat dit het is: er iets versneld gaan slijten.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:30 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
idd, had gewoon tijdens routine-inspecties opgemerkt moeten worden, en met geplanned (nachtelijk) onderhoud vervangen moeten worden.
De enige verklaring zou kunnen zijn dat de slijtage echt overmatig snel ontstaan is door onvoorziene omstandigheden (materiaalfouten in het staal van de rails ofzo).
Wanneer wordt de goodwill van de reiziger vervangen?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:10 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik denk dat dit het is: er iets versneld gaan slijten.
Geen idee, maar het schijnt dat je nog best een paar duizend kilometer door kan rijden als het op isquote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Wanneer wordt de goodwill van de reiziger vervangen?
Sowieso helpt het als je je routine-inspecties buiten de spits houdtquote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen idee, maar het schijnt dat je nog best een paar duizend kilometer door kan rijden als het op is
Nee precies die andere concurrentquote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:46 schreef Peter het volgende:
[..]
Was het toevallig in een onderhoudscontract van Asset Rail?
Toch niet AnsaldoInfra?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kernafval vanaf de Sloe ?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:39 schreef greavy het volgende:
Binnen enkele dagen weer het meest bewaakte en beveiligde transport per spoor richting Frankrijk.
Jammer, maar begrijpelijk: treinpaden zijn bedoeld voor bedrijven die treinen willen laten rijden, niet voor projecten die nog niet zeker zijn.quote:De capaciteitsaanvraag van de gemeente Den Haag is door ProRail niet ontvankelijk verklaard en daardoor afgewezen.
De juiste weg lijkt me om eerst een vervoerder te zoeken die alle benodigde papieren heeft en het dan nog eens te proberen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:50 schreef KnightSolaire het volgende:
Ben benieuwd of ze het op een andere manier doorzetten
In ieder geval zal die trein niet op korte termijn gaan rijden. DRGL 2014 is nu uitgesloten en de toekomst is verder nog onzeker wat betreft er dan zal gaan gebeurenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
De juiste weg lijkt me om eerst een vervoerder te zoeken die alle benodigde papieren heeft en het dan nog eens te proberen.
DRGL 2014 is nog niet uitgesloten. De deadline van begin april zal niet meer gehaald worden, maar de 'late path requests'-deadline ligt pas ergens in oktober. Als er voor die tijd een vervoerder gevonden wordt die ook de benodigde papieren in België op tijd in bezit kan krijgen, kan die deadline nog worden gehaald.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In ieder geval zal die trein niet op korte termijn gaan rijden. DRGL 2014 is nu uitgesloten en de toekomst is verder nog onzeker wat betreft er dan zal gaan gebeuren
dat bedoel ik meer dus. Dat het lastig wordt om die trein nog ergens tussendoor te fietsen. Op een niets naar nergens express zit niemand te wachten natuurlijkquote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
DRGL 2014 is nog niet uitgesloten. De deadline van begin april zal niet meer gehaald worden, maar de 'late path requests'-deadline ligt pas ergens in oktober. Als er voor die tijd een vervoerder gevonden wordt die ook de benodigde papieren in België op tijd in bezit kan krijgen, kan die deadline nog worden gehaald.
Wel zou dat kunnen betekenen dat treinen niet verder rijden dan bijvoorbeeld Brussel-Noord of zelfs Antwerpen, omdat de capaciteit in de NZV al vergeven is aan andere partijen.
Mee eens. Haast is nu echt wel geboden.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat bedoel ik meer dus. Dat het lastig wordt om die trein nog ergens tussendoor te fietsen. Op een niets naar nergens express zit niemand te wachten natuurlijk
Wat ik bedoel: je weet dat je remmen op de rand van toelaatbaar zitten maar de ervaring leert dat je er dan nog mee door kunt rijden, ondertussen een afspraak makend met de garage.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, je kunt natuurlijk ook gewoon met je armen over elkaar gaan zitten tot er een ongeval van komt (want dat is dus wat jij wel okee vindt blijkbaar). Dat is zelfs naar Prorail-maatstaven moeilijk "tijdig" te noemen
Ja okee. Overigens is het natuurlijk ook niet per definitie 100 % altijd veilig als dingen WEL aan de goede kant van "de norm" zitten. Dat vergeten mensen en organisaties ook nog weleens.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:11 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Wat ik bedoel: je weet dat je remmen op de rand van toelaatbaar zitten maar de ervaring leert dat je er dan nog mee door kunt rijden, ondertussen een afspraak makend met de garage.
't ging hier blijkbaar net mis, en de regels zijn hier natuurlijk wat scherper (publiek vervoerend vs prive auto).
Haastige spoed is zelden goed.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mee eens. Haast is nu echt wel geboden.
Kip-ei verhaal he.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:28 schreef dennistd het volgende:
De gemeente heeft het ook verkeerd aangepakt. Ze hadden eerst een vervoerder moeten zoeken, ipv het treinpad aan te vragen.
Het was dan ook nogal kortdag. Den Haag is jarenlang voorgehouden dat er een aantal rechtstreekse treinen per dag zouden komen. Weliswaar met een tussenstop in Breda, maar dat zou nog altijd sneller zijn dan de oude route via Roosendaal.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:28 schreef dennistd het volgende:
De gemeente heeft het ook verkeerd aangepakt. Ze hadden eerst een vervoerder moeten zoeken, ipv het treinpad aan te vragen.
Helaas moet ik je hierin volledig gelijk geven.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, wat is er toch op een geweldige manier een puinhoop van gemaakt eigenlijk James
Het is gewoon een bezienswaardigheid op zich
Lulkoek, want er staat in documenten van het ministerie dat er al in 2002 is afgesproken dat de benelux trein vervalt als de Fyra gaat rijden. In juni 2012 was het al duidelijke dat de benelux zou wegvallen en pas in september/oktober begonnen de eerste belangenorganisaties aan de bel te trekken. Ze hebben geen poot om op te staan.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, wat is er toch op een geweldige manier een puinhoop van gemaakt eigenlijk James
Het is gewoon een bezienswaardigheid op zich
Maakt niet uit, er wordt pas aan de bel getrokken als het al te laat is. Ze hadden in 2007,toen de Fyra uitliep en bleek dat de dienstregeling voor Den Haag er anders uit kwam te zien al in moeten grijpen. Dat hebben ze vertikt.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:51 schreef Dr_Flash het volgende:
ja die drie maanden had wat uitgemaakt. In een tijd dat iedereen met zomerreces isIdioot
Ook gemeente Den Haag had toen al in kunnen grijpen, ook niet gedaan.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:
trouwens, in 2007 hadden we alleen nog maar Rover en die werden toen al niet meer serieus genomen geloof ik
houden we het wel gezellig, dames?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:51 schreef Dr_Flash het volgende:
ja die drie maanden had wat uitgemaakt. In een tijd dat iedereen met zomerreces isIdioot
Wij wel hoorquote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
houden we het wel gezellig, dames?
Op 6 maart 2005 is er overleg geweest tussen de Ministers Peijs en Vande Lotte. Hier is geconcludeerd dat de verbinding Den Haag - Breda - Brussel geen doorgang kan vinden als het 20e Fyra stel niet besteld wordt. Vanaf dat moment zijn er genoeg brieven waarin staat dat het 20e stel niet besteld wordt. Als er vervolgens geen vragen worden gesteld wat er wél gebeurt als het 20e stel er uiteindelijk niet komt, dat is de fout van de reizigersverenigingen en politici. Vanaf 2009 zijn er brieven waarin staat dat er problemen zijn met de NMBS want die willen de 20e Fyra niet bestellen die nodig is voor de uitvoering Den Haag - Breda - Brussel. Niemand kraait er naar. Het is volledig de eigen schuld van de Gemeente Den Haag.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:59 schreef James1988 het volgende:
De gemeente Den Haag is tot op het laatst beloofd dat de trein Den Haag - Brussel er zou komen. Er is vanuit de Staat meerdere malen druk uitgeoefend op België om alsnog dat 20e stel te bestellen (terug te lezen in diverse kamerstukken).
Pas in december 2012 werd duidelijk dat Mansveld er geen zin in had en haar goedkeuring heeft gegeven op een samenwerkingsovereenkomst waarin de bediening van Den Haag niet meer stond genoemd. Als 'goedmakertje' stond er 8x per dag Antwerpen - Breda v.v. in, i.p.v. Den Haag - Breda - Brussel v.v.
De trein Den Haag - Breda - Brussel is in 2005 voorgesteld door NS en NMBS, als compromis voor hun oorspronkelijke plannen uit 2001: 32x per dag Amsterdam - Brussel.
Denk jij dat HSA een 'tijdelijke' trein naar Brussel in Den Haag had laten stoppen als de gemmente zich niet stevig had geroerd?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:28 schreef dennistd het volgende:
De gemeente heeft het ook verkeerd aangepakt. Ze hadden eerst een vervoerder moeten zoeken, ipv het treinpad aan te vragen.
Subwayquote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:56 schreef greavy het volgende:
Fraai. Eindelijk een betaalbare broodjeszaak bij Amsterdam Centraal. Aan de achterzijde van het station, naast de GVB-veerboten, is nu een Subway gevestigd. Beter als die Stervextroep in het station...
Droom maar lekker verderquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:01 schreef TommyGun het volgende:
Met chagrijnig personeel en hoge prijzen á 10 euro per broodje (met 1 klein stukje kip of zo).
Subway
quote:
Subway is flink duurder dan een normale broodjeszaak (buiten servex om dan he).quote:
De broodjes zijn heel prima ja, maar ik heb inderdaad nog nooit een subway-medewerker kunnen betrappen op ook maar iets wat lijkt op een glimlach of niet-noodzakelijke sociale interactie.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:02 schreef greavy het volgende:
[..]
Droom maar lekker verder
Ik kom er graag, blijven goede broodjes.
Subway is niet het goedkoopste, maar zijn heerlijke broodjes. 15cm voor ca 3/4 euro, 30cm voor ¤2,50 extra. Je kiest welk broodje, vlees en mag dan zeggen welke groentes je wel en niet wilt.
Lees de voortgangsrapportages er maar op na, vanuit Nederland is er herhaaldelijk geprobeerd om druk uit te oefenen op de Belgen om alsnog te bestellen. De Belgen gaven steeds niet thuis, het is zelfs zo ver gekomen dat Schultz aan Rutte moest vragen of hij zijn Belgische evenknie ertoe kon bewegen om de Belgische minister Magnette contact op te laten nemen, omdat die man zich totaal afzijdig hield.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Op 6 maart 2005 is er overleg geweest tussen de Ministers Peijs en Vande Lotte. Hier is geconcludeerd dat de verbinding Den Haag - Breda - Brussel geen doorgang kan vinden als het 20e Fyra stel niet besteld wordt. Vanaf dat moment zijn er genoeg brieven waarin staat dat het 20e stel niet besteld wordt. Als er vervolgens geen vragen worden gesteld wat er wél gebeurt als het 20e stel er uiteindelijk niet komt, dat is de fout van de reizigersverenigingen en politici. Vanaf 2009 zijn er brieven waarin staat dat er problemen zijn met de NMBS want die willen de 20e Fyra niet bestellen die nodig is voor de uitvoering Den Haag - Breda - Brussel. Niemand kraait er naar. Het is volledig de eigen schuld van de Gemeente Den Haag.
Dat is meer uit praktische redenen: in Rotterdam was geen plek voor een kerende treinserie, in Den Haag wel. En als je dan toch langs het station komt kun je er maar beter stoppen ook, dat scheelt weer een PR-nachtmerrie.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:57 schreef Peter het volgende:
[..]
Denk jij dat HSA een 'tijdelijke' trein naar Brussel in Den Haag had laten stoppen als de gemmente zich niet stevig had geroerd?
Den Haag heeft met het oprichten van een B.V. en het sturen van 1 brief toch weer mooi een int. treinverbinding terug.
En toch heeft de gemeente Den Haag verzaakt te vragen wat voor acties er komen als het 20e stel er niet komt, en dan doel ik meer op een aparte treinverbinding dan op acties van de kamer om de Belgen onder druk te zetten.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Lees de voortgangsrapportages er maar op na, vanuit Nederland is er herhaaldelijk geprobeerd om druk uit te oefenen op de Belgen om alsnog te bestellen. De Belgen gaven steeds niet thuis, het is zelfs zo ver gekomen dat Schultz aan Rutte moest vragen of hij zijn Belgische evenknie ertoe kon bewegen om de Belgische minister Magnette contact op te laten nemen, omdat die man zich totaal afzijdig hield.
De gemeente is jarenlang door de Staat voorgehouden dat die verbinding er zou komen. Zelfs Schultz heeft dat nog toegezegd. Dat Mansveld vervolgens al die afspraken overboord gooit is NIET de schuld van de gemeente Den Haag.
Op Schiphol zou die het ook heel goed doen ja. Zitten al 10 in Amsterdamquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:08 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
De broodjes zijn heel prima ja, maar ik heb inderdaad nog nooit een subway-medewerker kunnen betrappen op ook maar iets wat lijkt op een glimlach of niet-noodzakelijke sociale interactie.
Ze zouden zo'n tent moeten openen op Schiphol.
t/m 10 maart.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
2 voor de prijs van 1 aanbieding wie boekt via de Franse site van de Thalys via deze link
Dit. Wilde ooit een broodje bestellen maar had geen zin in een grote. Kleinere maat mocht echter niet, want 'dat was alleen voor kinderen'. Heb maar niks genomen en wat mij betreft was het de laatste keer dat ik er kwam. Subwayquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:01 schreef TommyGun het volgende:
Met chagrijnig personeel en hoge prijzen á 10 euro per broodje (met 1 klein stukje kip of zo).
Subway
15cm en 30cm is voor iedereen. Die zijn gewoon normaal hoor.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:17 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dit. Wilde ooit een broodje bestellen maar had geen zin in een grote. Kleinere maat mocht echter niet, want 'dat was alleen voor kinderen'. Heb maar niks genomen en wat mij betreft was het de laatste keer dat ik er kwam. Subway
De gemeente Den Haag is afhankelijk van de Rijksoverheid, want ze heeft zelf niet de bevoegdheid om treindiensten te regelen (geen concessiebevoegdheid voor Den Haag - Brussel) en ook niet de mogelijkheid om ze zelf te regelen (valt buiten de kernactiviteiten). Reken maar dat lobbyisten en wethouders van de gemeente regelmatig contact hebben gehad met de minister en diens ambtenaren, en daarbij regelmatig te horen heeft gekregen 'maak je geen zorgen, die trein komt er wel'.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:13 schreef b2py het volgende:
[..]
En toch heeft de gemeente Den Haag verzaakt te vragen wat voor acties er komen als het 20e stel er niet komt, en dan doel ik meer op een aparte treinverbinding dan op acties van de kamer om de Belgen onder druk te zetten.
Het is alleen zo jammer dat lobbyisten en lobbyen geen waarde hebben achteraf.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
De gemeente Den Haag is afhankelijk van de Rijksoverheid, want ze heeft zelf niet de bevoegdheid om treindiensten te regelen (geen concessiebevoegdheid voor Den Haag - Brussel) en ook niet de mogelijkheid om ze zelf te regelen (valt buiten de kernactiviteiten). Reken maar dat lobbyisten en wethouders van de gemeente regelmatig contact hebben gehad met de minister en diens ambtenaren, en daarbij regelmatig te horen heeft gekregen 'maak je geen zorgen, die trein komt er wel'.
De mogelijkheden van de gemeente waren en zijn dus erg beperkt, behalve afwachten. Toen bleek dat alle eerder gedane toezeggingen ineens niets waard waren heeft de gemeente gedaan wat ze konden, namelijk proberen om via een andere route alsnog die trein te krijgen.
Als je te maken hebt met een bewindspersoon (namelijk Mansveld) die alles doet om er zo makkelijk mogelijk vanaf te komen niet nee.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is alleen zo jammer dat lobbyisten en lobbyen geen waarde hebben achteraf.
Lobbyen en lobbyisten kan je ook niet hard maken, aangezien het niet op papier staat.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je te maken hebt met een bewindspersoon (namelijk Mansveld) die alles doet om er zo makkelijk mogelijk vanaf te komen niet nee.
In een brief van september 2012 schreef Schultz:quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Lobbyen en lobbyisten kan je ook niet hard maken, aangezien het niet op papier staat.
Dat lijkt mij toch een vrij duidelijke toezegging van de overheid aan de tweede kamer en aan Den Haag en Breda.quote:(...) zolang de kwestie omtrent het vervoersaanbod niet is opgelost. Ik zie dat als onderdeel van mijn toezegging om mij tot het uiterste in te zetten om een directe internationale HSL-verbinding voor de steden Den Haag en Breda af te spreken.
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
In een brief van september 2012 schreef Schultz:
[..]
Dat lijkt mij toch een vrij duidelijke toezegging van de overheid aan de tweede kamer en aan Den Haag en Breda.
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 26-02-2013 om 19:48:18Schiphol-Amsterdam Zuid: er rijden minder treinen door een gestrand trein. http://t.co/axyyfHsfHm #shlasdz reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 26-02-2013 om 20:11:58Haarlem-Leiden: tussen Voorhout en Haarlem kunnen geen treinen rijden na een persoonsaanrijding. http://t.co/axyyfHsfHm #LednHlm reageer retweet
Ik heb zelden zo'n naadloze overgang in beleid gezien als tussen Schultz (dat OV is maar lastig, geef mij maar asfalt) en Mansveld (als ik maar veel nietszeggends roep hoef ik vast niets te doen).quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je te maken hebt met een bewindspersoon (namelijk Mansveld) die alles doet om er zo makkelijk mogelijk vanaf te komen niet nee.
zwaar onhaalbaar dusquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:18 schreef dennistd het volgende:
Nog een onderzoek naar de haalbaarheid van de stoomtrein Sneek-Stavoren: http://www.fryslan.nl/548(...)n%20snits-starum.pdf
En behoorlijke brieven schrijven zit er ook al niet in...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je te maken hebt met een bewindspersoon (namelijk Mansveld) die alles doet om er zo makkelijk mogelijk vanaf te komen niet nee.
Een watte? Eentje die met een zonnebril op ergens ligt te zonnen?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:49 schreef b2py het volgende:
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 26-02-2013 om 19:48:18Schiphol-Amsterdam Zuid: er rijden minder treinen door een gestrand trein. http://t.co/axyyfHsfHm #shlasdz reageer retweet
Maximaal 7% uitval betekent dat er iedere dag 1 enkele rit mag uitvallen. Dat getuigt inderdaad niet echt van ambitie of überhaupt ook maar enige betrokkenheid.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:18 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
En behoorlijke brieven schrijven zit er ook al niet in...
De brief die Wilma Mansveld gisteren aan de Kamer stuurde, vormt een nieuw dieptepunt in het Fyra-dossier.
My thoughts exactlyquote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een watte? Eentje die met een zonnebril op ergens ligt te zonnen?
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:18 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
En behoorlijke brieven schrijven zit er ook al niet in...
De brief die Wilma Mansveld gisteren aan de Kamer stuurde, vormt een nieuw dieptepunt in het Fyra-dossier: http://www.voorbeterov.nl/page3.php
Wat een halfbakken antwoord is dit van de staatssecretaris. Het ministerie van Infrastructuur en Milieu moet de NS toch een datum hebben gesteld om met een oplossing te komen. Dat ze nu in overleg is met alle betrokken partijen lijkt me daarom ook sterk, gezien de NS als uitvoerder van de concessie zelf nog niet weet wanneer er gereden kan worden volgens de concessie eisen en dan moeilijk kan meewerken aan een plan van aanpak voor een structurele oplossing.quote:Vraag 19
Wanneer wilt u uiterlijk dat er op de HSL adequaat vervoer conform de concessie gereden wordt?
Antwoord 19
Ik kan op dit moment geen datum noemen, dit is afhankelijk van de door NS ingezette herstelaanpak. Ik wil uiteraard dat de reiziger zo snel mogelijk adequaat vervoer op het hogesnelheidsnet heeft. Voor die reiziger wil ik een veilige, betrouwbare en duurzame oplossing vinden. Daartoe ben ik in overleg met alle betrokken partijen en werken wij op dit moment aan een plan van aanpak om te komen tot die structurele oplossing. Ik zal u het plan van aanpak begin april 2013 toesturen.
Overheadquote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:47 schreef ArnosL het volgende:
Het beantwoorden van zo'n kamervraag kostte in 2011 gemiddeld ¤3750. Zo'n antwoord kan in enkele minuten beantwoord worden, dus waar al die kosten in gaan zitten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Overhead
Proefballonnetjes in antwoorden van kamervragen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Of het moet d'r nog minder interesseren dan haar voorganger.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze is dus nog niet eens in staat om zelf aan te geven wat ze wil. Da's lekker.
Dat kan alleen maar als ze nu al weet dat elke datum die genoemd gaat worden EN niet gehaald gaat worden EN met de mantel der liefde bedekt gaat worden door haar.
Of ze moet letterlijk te dom zijn om te kakken. Dat kan natuurlijk ook.
Het bedenken van onhaalbare projecten, maar daar zal niet alle overhead naar toe gaan.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:50 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Proefballonnetjes in antwoorden van kamervragen?
Pure ambtenarij dusquote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het bedenken van onhaalbare projecten, maar daar zal niet alle overhead naar toe gaan.
De kosten gaan in heel veel verschillende dingen zitten, zoals de bodes die aan het werk zijn, de mensen die de vragen op moeten zoeken, degenen die het typen, degenen die de antwoorden verspreiden, de hoge ambtenaren op het ministerie die de minister/staatssecretaris het antwoord influisteren, etc.
Het kan dus wel, maar ze wil het gewoon niet. Je bent staatssecretaris om problemen op te lossen voor de burger, niet om dingen te weigeren die niet naar je zin zijn.quote:Vraag 31
Zijn er in 2014 wel treinpaden beschikbaar voor een Beneluxtrein Amsterdam-Brussel? Zou het voor 2014 wel mogelijk zijn om de Beneluxtrein Amsterdam-Brussel te laten rijden? Wat zou dit voor gevolgen hebben?
Antwoord 31
Het is mogelijk om voor 2014 treinpaden aan te vragen voor een verbinding Amsterdam – Brussel over het conventionele spoor. Daarvoor gelden de afspraken die zijn gemaakt over de capaciteitsverdeling over het Nederlandse spoorwegnet. In 2000 is echter al besloten tot het afschaffen van de Beneluxtrein op het moment van inwerkingtreding van de internationale Fyra-dienstregeling. De bestaande afspraken die onder andere zijn vastgelegd in de Vervoerconcessie voor het hogesnelheidsnet over de hogesnelheidsverbinding Amsterdam–Brussel zijn voor mij uitgangspunt.
In 2000 is men akkoord gegaan met het verdwijnen van de Beneluxtrein omdat het volgens HSA niet mogelijk is om beide treinen rendabel te exploiteren (tegen de door HSA geboden concessieprijs!). De concessie verhindert het laten rijden van zowel een Beneluxtrein als een Fyra tussen Amsterdam en Brussel echter niet.quote:De bestaande afspraken die onder andere zijn vastgelegd in de Vervoerconcessie voor het hogesnelheidsnet over de hogesnelheidsverbinding Amsterdam–Brussel zijn voor mij uitgangspunt.
Nou, gas met dat kreng danquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
In 2000 is men akkoord gegaan met het verdwijnen van de Beneluxtrein omdat het volgens HSA niet mogelijk is om beide treinen rendabel te exploiteren (tegen de door HSA geboden concessieprijs!). De concessie verhindert het laten rijden van zowel een Beneluxtrein als een Fyra tussen Amsterdam en Brussel echter niet.
is gister al gepost door Dennisquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:09 schreef James1988 het volgende:
Het gaat vanaf dienstregeling 2014 nog wat drukker worden in het noorden. Het wensenlijstje:
• 2x per uur Arriva-stoptrein Groningen - Winschoten
• 2x per uur Arriva-stoptrein Groningen - Veendam
• 1x per uur sneltrein Groningen - Leer (tussenstops: Hoogezand-Sappemeer, Winschoten, Bad Nieuweschans, Weener)
• 1x per uur een goederenpad (DB Schenker)
Dat gaat niet passen op de infrastructuur zoals ze er nu ligt, dus tadaa: een overbelastingverklaring.
Het gaat hier soms zo hardquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is gister al gepost door Dennis
Dat valt wel mee, er zijn op dit moment drie oplossingsrichtingen uitgedacht (zie de overbelastverklaring).quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:
"Dit kan niet"
oplossing?
"We zetten er een papiertje bij "Dit kan niet". Klaar"
Correct. De Fyra is niet rendabel te exploiteren als je én veel te hoog inbiedt én als je het goedkopere alternatief niet opheft. Vast weer een van die momenten dat marktwerking slecht uitkwamquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
In 2000 is men akkoord gegaan met het verdwijnen van de Beneluxtrein omdat het volgens HSA niet mogelijk is om beide treinen rendabel te exploiteren (tegen de door HSA geboden concessieprijs!).
't is net RyanAir. Kost in de basis ook geen drol maar alles extra kost ook direct flink extra.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De eerste ervaring met de Low Cost express is een feit, het reservatiedeel althans.
Verder
-Extra Bagage 5 euro![]()
-Sms dienst die je op de hoogte houd van de trein 1 euro
-Een dier mee 5 euro![]()
-Je telefoon opladen/stopcontact gebruiken 2 euro
Het moet wel duurzaam zijn natuurlijk, dus we maken er een bordje van. Heeft die Fles van Fok! ook weer iets voor zijn verzamelingquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:
"Dit kan niet"
oplossing?
"We zetten er een papiertje bij "Dit kan niet". Klaar"
Terecht. Jaren te laat. Bovendien, kunnen ingrijpen en daadwerkelijk ingrijpen zijn twee heel verschillende dingen en als iemand me in korte tijd heeft weten te overtuigen van een volslagen gebrek aan daadkracht is het Wilma wel. Zelfs Melanie hield het voordeel van de twijfel langer vast.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:45 schreef gebrokenglas het volgende:
Iemand de FP al gezien? Wilma wil meer grip op die ov-chipkaart ellende hebben. Als de besluitvorming van de diverse partijen weer dramatisch is (en wanneer is het dat niet, zie dat gesodemieter met het dubbel opstaptarief ?) wil ze kunnen ingrijpen. En terecht.
Is leuk!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja sorry ik ging voetbal kijkenJullie zullen geen last meer hebben van mijn domheden. Voor een uurtje of anderhalf dan
zwart met rood, joepiequote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:40 schreef Bitlord het volgende:
Nieuwtje? In 2019 worden de Arriva-treinstellen op Geldermalsen - Dordrecht in de R-Netkleurstelling gebracht. Verder verandert er qua rijtijd en frequentie niets meer.
Waarom eigenlijk? Ik dacht dat R-Net iets voor de regio Amsterdam was?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:40 schreef Bitlord het volgende:
Nieuwtje? In 2019 worden de Arriva-treinstellen op Geldermalsen - Dordrecht in de R-Netkleurstelling gebracht. Verder verandert er qua rijtijd en frequentie niets meer.
Dat is een mooie kleurstelling.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:40 schreef Bitlord het volgende:
Nieuwtje? In 2019 worden de Arriva-treinstellen op Geldermalsen - Dordrecht in de R-Netkleurstelling gebracht. Verder verandert er qua rijtijd en frequentie niets meer.
Uiteindelijk is het een groot project voor de hele randstad.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Ik dacht dat R-Net iets voor de regio Amsterdam was?
het gaat imo niet ver genoeg. TLS zou direct onder het rijk moeten gaan vallen, omdat de vervoerders er tot nu toe niet in geslaagd zijn om een fatsoenlijk werkende kaart op de markt te brengen. Hierbij hebben ze de belofte talloze malen gebroken dat het reizen voor de mensen niet duurder zou worden.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:45 schreef gebrokenglas het volgende:
Iemand de FP al gezien? Wilma wil meer grip op die ov-chipkaart ellende hebben. Als de besluitvorming van de diverse partijen weer dramatisch is (en wanneer is het dat niet, zie dat gesodemieter met het dubbel opstaptarief ?) wil ze kunnen ingrijpen. En terecht.
Dordrecht - Geldermalsen is geen randstad.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:51 schreef remcoP het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het een groot project voor de hele randstad.
Onder de huidige concessie is het vrijwel onmogelijk om er winst uit te halen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Correct. De Fyra is niet rendabel te exploiteren als je én veel te hoog inbiedt én als je het goedkopere alternatief niet opheft. Vast weer een van die momenten dat marktwerking slecht uitkwam.
klopt. Het is dan ook de zuidelijkste r-net lijn.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Dordrecht - Geldermalsen is geen randstad.
Mijn intercitytrein wordt ook zwart/rood?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:55 schreef remcoP het volgende:
[..]
klopt. Het is dan ook de zuidelijkste r-net lijn.
http://ov-bureaurandstad.(...)0groot%20formaat.pdf
Geen idee, lijkt me niet. Ik denk dat ze er alleen opstaan om te laten zien dat er ook nog Intercity's zijn. De fyra en ICE staan er ook op. Denk niet dat we die in grijs-rood zullen zien.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Mijn intercitytrein wordt ook grijs/rood?
ICE is al grijs/rood wanneer hij even niet door de wasstraat is geweest.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:00 schreef remcoP het volgende:
[..]
De fyra en ICE staan er ook op. Denk niet dat we die in grijs-rood zullen zien.
Mijn trein wordt hopelijk in de toekomst wel aanbesteed. Ik heb een hekel aan die NS gekregen met die winterdienst.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:00 schreef remcoP het volgende:
[..]
Geen idee, lijkt me niet. Ik denk dat ze er alleen opstaan om te laten zien dat er ook nog Intercity's zijn. De fyra en ICE staan er ook op. Denk niet dat we die in grijs-rood zullen zien.
Je moet niet verwachten dat een aanbesteding een wonderoplossing is hoor. Als er net zo'n kleuterklasconcessie wordt opgesteld als de huidige concessie zal ook een willekeurige andere vervoerder de kans grijpen om niet meer te leveren dan verwacht wordt.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Mijn trein wordt hopelijk in de toekomst wel aanbesteed. Ik heb een hekel aan die NS gekregen met die winterdienst.
Als ze maar net als in de andere regio's vier keer per uur blijven scheuren.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je moet niet verwachten dat een aanbesteding een wonderoplossing is hoor. Als er net zo'n kleuterklasconcessie wordt opgesteld als de huidige concessie zal ook een willekeurige andere vervoerder de kans grijpen om niet meer te leveren dan verwacht wordt.
¤2600 klinkt in mijn ogen nog niet eens zo heel onrealistisch. Met volledige afschaffing van de reserveringsplicht moet dat haast wel haalbaar zijn. Echter zullen de overige kosten ook nog wel zo'n ¤1000 per rit bedragen, waardoor het niet meer haalbaar is.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Onder de huidige concessie is het vrijwel onmogelijk om er winst uit te halen.
Uitgaande van een concessieprijs van ¤ 168 miljoen euro per jaar betekent dat dat er per dag ¤ 459.958,93 in het laatje moet komen om alleen al de kosten van de concessie eruit te krijgen.
De HSL-concessie vereist onderstaand bedienpatroon:
• 32 treinen per dag Amsterdam - Breda v.v.
• 32 treinen per dag Amsterdam - Rotterdam v.v.
• 16 treinen per dag Amsterdam - Brussel v.v.
• 8 treinen per dag Breda - Antwerpen v.v.
Per dag worden er dan 176 ritten uitgevoerd. Per rit moet er gemiddeld ¤ 2.613,40 aan inkomsten in het laatje komen. De personeels-, materieel- en overige kosten zijn hier nog niet bij geteld.
Personeel, huur van rollend materieel (een HSA-Traxx kost naar mijn weten ¤ 1.000,- per dag), energiekosten, onderhoud, operationele kosten (denk aan kaartverkoop, klantenservice, enz).quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:08 schreef ArnosL het volgende:
[..]
¤2600 klinkt in mijn ogen nog niet eens zo heel onrealistisch. Met volledige afschaffing van de reserveringsplicht moet dat haast wel haalbaar zijn. Echter zullen de overige kosten ook nog wel zo'n ¤1000 per rit bedragen, waardoor het niet meer haalbaar is.
De kosten voor het laten rijden van een trein op de HSL zijn vastgesteld op ¤ 69 per treinkilometer, op zo'n manier wordt de concessievergoeding verrekend. Thalys is een losstaand bedrijf (geen HSA), voor het recht om over de HSL te mogen rijden moeten ze om de tafel gaan zitten met de concessiehouder, HSA.quote:Waarom krijgt HSA trouwens ¤66 per treinkilometer van Thalys?
Ah, duidelijkquote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Personeel, huur van rollend materieel (een HSA-Traxx kost naar mijn weten ¤ 1.000,- per dag), energiekosten, onderhoud, operationele kosten (denk aan kaartverkoop, klantenservice, enz).
[..]
De kosten voor het laten rijden van een trein op de HSL zijn vastgesteld op ¤ 69 per treinkilometer, op zo'n manier wordt de concessievergoeding verrekend. Thalys is een losstaand bedrijf (geen HSA), voor het recht om over de HSL te mogen rijden moeten ze om de tafel gaan zitten met de concessiehouder, HSA.
Uit de onderhandelingen is gekomen dat Thalys ¤ 135 per treinkilometer afdraagt aan HSA, waardoor er per Thalys-treinkilometer dus ¤ 66 bij HSA blijft. HSA zal ook wel wat provisie krijgen uit kaartverkoop, maar daar houdt het op. NS/HSA heeft geen aandelen in Thalys en deelt dus ook niet mee in de winst.
De genoemde kosten per treinkilometer zijn exclusief energiekosten.
Die eerste reactie ook..quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:28 schreef James1988 het volgende:
Serviceverlening op een Japans metrostation... what the hell
http://www.dumpert.nl/med(...)ervice_in_japan.html
Haha die is onverwachtquote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:28 schreef James1988 het volgende:
Serviceverlening op een Japans metrostation... what the hell
http://www.dumpert.nl/med(...)ervice_in_japan.html
Omdat het mannetje zo ook administratie kan doen?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:41 schreef KomtTijd... het volgende:
Als daar toch een mannetje zit. Waarom dan niet gewoon een loket ervan maken?
Ik denk dat je dan Hoek Haven - Leuvenhaven gaat krijgen ofzo, per boot, dat lijkt me iig vrij logisch...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:55 schreef b2py het volgende:
Was bekend Bitlord maar bedankt voor de uiteenzetting.
Wat me nog niet bekend was, was de tijdelijke vervoering van reizigers per boot.
Ik meen ooit gelezen te hebben dat de ambtenaren op het Ministerie van Verkeer en Waterstaat verwachtten dat het hoogste bod zo'n ¤ 100 miljoen per jaar zou zijn. Toen het bod van HSA binnenkwam waren ze ook behoorlijk verrast. Minister Netelenbos was blij verrast en trok een fles champagne open. Letterlijk. Waarschuwingen werden kennelijk genegeerd, "de buit is binnen" was de redenering.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:46 schreef Litpho het volgende:
De toenmalige minister had uiteraard in het kader van reizigersbelang het HSA-bod gewoon moeten (kunnen) weigeren. Vulling voor de schatkist is leuk, maar een duurzaam OV is belangrijker.
Ik ken hiaat als een opening tussen twee voertuigen waartussen je kan oversteken. Wat is jouw vertaling van hiaat?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En Ohja, nog een Hiaat in Hafas (Online, Offline PC en IOS/Android versie°
De Ouigo treinenen staan er niet in..
Nu kun je je afvragen natuurlijk voor de interrailversie of je interrail geldig gaat zijn in de pauperexpress....
hiaat (leemte), iets dat ontbreekt, een leemte;quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ken hiaat als een opening tussen twee voertuigen waartussen je kan oversteken. Wat is jouw vertaling van hiaat?
Danku, ik kende inderdaad optie vierquote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
hiaat (leemte), iets dat ontbreekt, een leemte;
hiaat (taalkunde), een taalkundig begrip voor iets dat ontbreekt in een tekst;
hiaat (fonetiek), het botsen van twee klinkers;
hiaat (verkeerskunde), een tijd of afstand in de verkeerskunde;
hiaat (geologie), een tijdsinterval waaruit geen sedimenten bewaard zijn gebleven.
Ik ken alleen optie 1quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Danku, ik kende inderdaad optie vier
Zichzelf, door een boord voor haar hoofd te houden en te doen alsof iets anders niet kan of bestaat.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:19 schreef Peter het volgende:
Dus volgens de consessie moest de benelux weg, en Mansveld kan niet onder de concessie uit..
Maar de HSA aan de concessie houden door ze te verplichten te rijden kan niet?!
Wie houdt ze hier voor de gek?
Wilma zoekt een bliksemafleider voor het Fyra-debâcle bedoel je.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:45 schreef gebrokenglas het volgende:
Iemand de FP al gezien? Wilma wil meer grip op die ov-chipkaart ellende hebben. Als de besluitvorming van de diverse partijen weer dramatisch is (en wanneer is het dat niet, zie dat gesodemieter met het dubbel opstaptarief ?) wil ze kunnen ingrijpen. En terecht.
Een hiaat is gewoon een GAT.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
hiaat (leemte), iets dat ontbreekt, een leemte;
hiaat (taalkunde), een taalkundig begrip voor iets dat ontbreekt in een tekst;
hiaat (fonetiek), het botsen van twee klinkers;
hiaat (verkeerskunde), een tijd of afstand in de verkeerskunde;
hiaat (geologie), een tijdsinterval waaruit geen sedimenten bewaard zijn gebleven.
Dat staat niet in de concessie. In de concessie staat de minimale bediening opgenomen via de HSL, maar er staat niet gespecificeerd dat de Beneluxtrein zou moeten verdwijnen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:19 schreef Peter het volgende:
Dus volgens de consessie moest de benelux weg, en Mansveld kan niet onder de concessie uit..
Zoals bij alle contracten kan de opdrachtgever de opdrachtnemer in gebreke stellen, en een tijd geven om de boel te fixen. "Jullie krijgen 6 maanden om je zaakjes op orde te stellen, anders verbreek ik het contract."quote:Maar de HSA aan de concessie houden door ze te verplichten te rijden kan niet?!
Iedereen.quote:Wie houdt ze hier voor de gek?
Sneltramnetwerk in Utrechtquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:55 schreef remcoP het volgende:
[..]
klopt. Het is dan ook de zuidelijkste r-net lijn.
http://ov-bureaurandstad.(...)0groot%20formaat.pdf
Hier het rapport :quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:06 schreef James1988 het volgende:
Omdat het Frankrijk is, denk ik?
Iets anders: naar aanleiding van het InterCity West Coast-drama dat zich vorig jaar in Engeland voltrok (gunning van de West Coast Main Line aan First, wat ineens werd ingetrokken) heeft de Britse regering een parlementaire commissie de opdracht gegeven om te onderzoeken wat er fout is gegaan, het rapport is beschikbaar.
Het is ongetwijfeld niet helemaal accuraat, maar het klinkt wel consistent met de rest van de avonturen van Tineke Tolpoort. En net wat ik zeg, een verantwoordelijk bestuurder kijkt niet alleen naar het geld. Zeker niet als dat linksom toch weer rondgepompt overheidsgeld kan worden. Alhoewel de beslissing om garant te staan voor HSA ipv als aandeelhouder de NS te zeggen "je hebt gegokt en verloren" uiteraard bij Melanie lag.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik meen ooit gelezen te hebben dat de ambtenaren op het Ministerie van Verkeer en Waterstaat verwachtten dat het hoogste bod zo'n ¤ 100 miljoen per jaar zou zijn. Toen het bod van HSA binnenkwam waren ze ook behoorlijk verrast. Minister Netelenbos was blij verrast en trok een fles champagne open. Letterlijk. Waarschuwingen werden kennelijk genegeerd, "de buit is binnen" was de redenering.
Let wel, dit is 'van horen zeggen' over dingen die inmiddels bijna 13 jaar geleden gebeurden. 't kan zijn dat de feiten niet helemaal accuraat meer zijn.
Het ministerie moet geweten hebben dat het bod van HSA niet realistisch was, dat kan niet anders.
Haha wtfquote:Op woensdag 27 februari 2013 08:15 schreef James1988 het volgende:
De NMBS is een beetje uitgekeken op het stationsgebouw van Kortrijk:
[ afbeelding ]
Dus willen ze er wat nieuws wegzetten:
[ afbeelding ]
o.O
Wat de fok is er met Krommenie gebeurd?!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:55 schreef remcoP het volgende:
[..]
klopt. Het is dan ook de zuidelijkste r-net lijn.
http://ov-bureaurandstad.(...)0groot%20formaat.pdf
Beetje onvergelijkbaar omdat je twee verschillende aanzichten heb maar ik vind het nieuwe wel mooi!quote:Op woensdag 27 februari 2013 08:15 schreef James1988 het volgende:
De NMBS is een beetje uitgekeken op het stationsgebouw van Kortrijk:
[ afbeelding ]
Dus willen ze er wat nieuws wegzetten:
[ afbeelding ]
o.O
15 augustus is een feestdag in België, het is dan moederdag.quote:Op woensdag 27 februari 2013 08:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet iemand waarom de ExcuusBenelux op
1 April, 20 mei, 15 augtustus weekenddienst rijd?
Dit naast de meer logische data:
1 en 9 mei, en 11 november.
Of met de spoorlijn Haarlem - Uitgeestquote:Op woensdag 27 februari 2013 09:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat de fok is er met Krommenie gebeurd?!
Pasen en Pinksteren..., ohja, echt he, en ik maar op wikipedia zoeken...quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:04 schreef James1988 het volgende:
Pasen, Pinksteren, en omdat het kan?
De Rijp? Daar reizen twee koeien en een paardenkop heen, veel meer zal het niet zijn ...quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Enneh, een HOV-busnet naar De Rijp? daar is iemand hard op zijn hoofd gevallen.
een winderig tochtgat dus ...quote:Op woensdag 27 februari 2013 08:15 schreef James1988 het volgende:
De NMBS is een beetje uitgekeken op het stationsgebouw van Kortrijk:
[ afbeelding ]
Dus willen ze er wat nieuws wegzetten:
[ afbeelding ]
o.O
Gaat het geen satelietstad worden, zoals Spijkenisse destijds?quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De Rijp? Daar reizen twee koeien en een paardenkop heen, veel meer zal het niet zijn ...
Alles aangrijpen hequote:Op woensdag 27 februari 2013 09:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Moederdag ,daar past men de dienstregeling voor aan?
Kon geen andere verklaring vinden voor de aangepaste dienstregeling.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Pasen en Pinksteren..., ohja, echt he, en ik maar op wikipedia zoeken...![]()
B2Py
Moederdag ,daar past men de dienstregeling voor aan?
Iemand die weet trouwens waarom op 5 en 6 april de Hele dienstregeling in Zwitserland is omgegooid?en
mochten ze daar willenquote:Op woensdag 27 februari 2013 09:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Gaat het geen satelietstad worden, zoals Spijkenisse destijds?
De rijp moet je niet willen zijn. Je kan beter de regio Alkmaar-Heerhugowaard-Langedijk een impuls geven.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Aan de andere kant, er ligt ook een HOV buslijn naar Vijfhuizen..
Dan moet er nog wel even 15 jaar lang woest hard doorgeneukt worden. Er wonen nu zeggen en schrijve 4.013 mensen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Gaat het geen satelietstad worden, zoals Spijkenisse destijds?
die komt er toevallig langs ja, tussen Schiphol en Haarlem. Als je op dat kaartje kijkt zie je dat het plan is om een HOV busnet te bowen naar De Rijp, met als enige doel: De Rijp. Dan ben je gewoon echt niet goed bij je knikker.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Aan de andere kant, er ligt ook een HOV buslijn naar Vijfhuizen..
Ohja, die hadden we nog niet OLV hemelvaart.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:24 schreef WhiteJoker het volgende:
15 augustus is een feestdag in België omdat ik jarig ben en het de Onze Lieve Vrouw hemelvaart isDaarnaast vieren ze in Antwerpen en omgeving dan moederdag...
misschien woont er een invloedrijke ambtenaar of een ander invloedrijk persoon, iets anders kan ik me namelijk niet voorstellen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
die komt er toevallig langs ja, tussen Schiphol en Haarlem. Als je op dat kaartje kijkt zie je dat het plan is om een HOV busnet te bowen naar De Rijp, met als enige doel: De Rijp. Dan ben je gewoon echt niet goed bij je knikker.
Elke dag weer. Keertje heen keertje terug. Met 200 man tegelijk.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:31 schreef b2py het volgende:
Het enige wat ik me kan bedenken waar je in De Rijp naar toe wilt gaan is het tuincentrum. Maar je gaat niet met je zak potgrond en je plantje in een bus zitten.
De potgrondbusquote:Op woensdag 27 februari 2013 09:31 schreef b2py het volgende:
Het enige wat ik me kan bedenken waar je in De Rijp naar toe wilt gaan is het tuincentrum. Maar je gaat niet met je zak potgrond en je plantje in een bus zitten.
Dat is dus echt weggegooit geld. Het is simpelweg te ver overal vandaan om echt iets bij te dragen. Overigens is de Rijp vooral het laatste stukje doorrijden na Purmerend.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:24 schreef b2py het volgende:
[..]
De rijp moet je niet willen zijn. Je kan beter de regio Alkmaar-Heerhugowaard-Langedijk een impuls geven.
De bus naar De Rijp doet ook Middenbeemster aan en heeft dus best een belangrijke functie. In elk geval belangrijker dan je op grond van de grootte van De Rijp zelf zou zeggen. De Rijp is best leuk trouwens.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De Rijp? Daar reizen twee koeien en een paardenkop heen, veel meer zal het niet zijn ...
Er rijden minstens zes buslijnen van Amsterdam naar Purmerend, dat ding naar De Rijp is daar slechts een van...quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is dus echt weggegooit geld. Het is simpelweg te ver overal vandaan om echt iets bij te dragen. Overigens is de Rijp vooral het laatste stukje doorrijden na Purmerend.
Laat alles daar nou gewoon weiland blijven, je kunt er niet fatsoenlijk komen, je kunt er niet fatsoenlijk weg en er is geen reet te doen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:24 schreef b2py het volgende:
[..]
De rijp moet je niet willen zijn. Je kan beter de regio Alkmaar-Heerhugowaard-Langedijk een impuls geven.
mja, maar dan hoeft het nog geen HOV genoemd te worden, maar goed dit is een treinentopic en geen bussentopicquote:Op woensdag 27 februari 2013 09:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er rijden minstens zes buslijnen van Amsterdam naar Purmerend, dat ding naar De Rijp is daar slechts een van...
Oh dat bedoelen ze. Humus Overal Vervoeren.quote:
Check op Amsterdam cquote:Op woensdag 27 februari 2013 08:29 schreef James1988 het volgende:
Wat meer kwaliteit (en een toilet) in de sprinter Rotterdam - Amsterdam - Uitgeest. Er zit namelijk een DDZ in de trein die om 8:25 uit Rotterdam vertrok.
Die Plan V rijdt toch nog wel steeds in de spits-sneltrein Zwolle - Hengelo?quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier zit de laatste tijd weer gewoon SGMm in de sprinter Enschede - Apeldoorn. Afgelopen weken veel Plan V gezien daar. Maar misschien dat men toch langzaam wat ontspant van de verschrikkelijke verkrampende horror winterpaniek met kans op sneeuw. Misschien.
Kan wel, er reed er net weer eentje weg op de tijd van de sprinter naar Apeldoorn trouwens.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Die Plan V rijdt toch nog wel steeds in de spits-sneltrein Zwolle - Hengelo?
Ik lees op somda dat er twee setjes Plan V rijden in de sprinter.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier zit de laatste tijd weer gewoon SGMm in de sprinter Enschede - Apeldoorn. Afgelopen weken veel Plan V gezien daar. Maar misschien dat men toch langzaam wat ontspant van de verschrikkelijke verkrampende horror winterpaniek met kans op sneeuw. Misschien.
Tenminste, die trein gaat eruit.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:09 schreef dennistd het volgende:
Klopt
Is vanaf 1 april ook afgelopen trouwens, dan gaat die trein eruit omdat dan de tunnel in Nijverdal in gebruik wordt genomen.
hoe "vast" moet je zijn dat ik dat niet krijg?quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:36 schreef James1988 het volgende:
Zo, even geprofiteerd van een 'aanbod voor vaste klanten van NS': 2 overgangsdagkaarten 2-1 voor ¤ 9.
Geen idee... ik kreeg het via een nieuwsbrief. Er zat een actiecode bij, helaas is die maar eenmalig te gebruiken.quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hoe "vast" moet je zijn dat ik dat niet krijg?
Inderdaad ik kan me nog een ander verdiept spoor herinneren binnen de regio Twente wat niet helemaal 100 was na oplevering.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tenminste, die trein gaat eruit.
Of die tunnel dan daadwerkelijk helemaal 100 is zien we dan wel weer
quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:49 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Inderdaad ik kan me nog een ander verdiept spoor herinneren binnen de regio Twente wat niet helemaal 100 was na oplevering.
Lijkt me dat ze nu niet nogeens de relaiskast door de plantsoenendienst laten doenquote:Op woensdag 27 februari 2013 11:49 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Inderdaad ik kan me nog een ander verdiept spoor herinneren binnen de regio Twente wat niet helemaal 100 was na oplevering.
Zoiets ja, dat was trouwens bij het begin en niet bij de oplevering. Daarvoor mijn excuusquote:Op woensdag 27 februari 2013 12:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hoe lang hebben daar in Almelo ookalweer helemaal geen treinen gereden omdat de beveiliging van dat tijdelijke spoor niet werkte? Twee maand ofzo...Geweldig was dat ja...
uhuhquote:Op woensdag 27 februari 2013 12:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hebben we het nu trouwens over het kluunspoor bij Almelo destijds?
Eerst het Idixfiguurtje reanimerenquote:Op woensdag 27 februari 2013 12:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
James, de postbode heeft hier een handgeschreven A3 formaat bruine envelop met SNCF logo naar binnen staan te persen voor je. Wat doe ik ermee?![]()
Er is een trekrotje gevonden wat glasscherven maximaal 2 meter weg blaastquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Station Marne la Vallee is dicht en je moet ook 2 meter buiten de pui blijven, gek genoeg is het ratp deel wel open. Ik weet niet waarom
Maak er één lang strengelspoor van tussen Schiedam en Maasluis en je hebt helemaal geen wissels nodig.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:44 schreef Bitlord het volgende:
Er zitten in Vlaardingen en Maassluis twee bedrijven die goederenverkeer willen blijven afhandelen per trein. Hiertoe worden de perronsporen langs de lijn voorzien van strengelspoor (en dus per station 4 extra (onnodige?) wissels omdat goederentreinen breder zijn dan metros.
Dan heb je alleen 2x zoveel spoor nodig over het gehele trajectquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:24 schreef ReisT het volgende:
[..]
Maak er één lang strengelspoor van tussen Schiedam en Maasluis en je hebt helemaal geen wissels nodig.
ja, maar niet in Nederlandquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:32 schreef b2py het volgende:
Zijn er al praktijkvoorbeelden van wat ze nu willen toepassen op de Hoekse Lijn?
Link? Artikel?quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, maar niet in Nederland
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik de tram van Amsterdam ff niet meerekenquote:
Ja de tram in leidsestraat ken ik, maar daar zijn de breedtes natuurlijk gelijkquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik de tram van Amsterdam ff niet meereken
Filmpje van strengelspoor ga ik ff opzoeken
Over 1 april gesproken: heb al meermaals hier wat wijzigingen langs horen komen. Is daar ergens een overzicht van te vinden?quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:09 schreef dennistd het volgende:
Klopt
Is vanaf 1 april ook afgelopen trouwens, dan gaat die trein eruit omdat dan de tunnel in Nijverdal in gebruik wordt genomen.
Ik heb er ook een gekregen, heb een voordeelurenabonnement. Code nog niet gebruikt omdat het niet te combineren viel met actiekaartjes enzo.quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hoe "vast" moet je zijn dat ik dat niet krijg?
Hier bij de plaatjes is al iets te zien:quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja de tram in leidsestraat ken ik, maar daar zijn de breedtes natuurlijk gelijk
Zoals Hoogeveen was voor de stamlijn?quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Kunnen ze niet beter het spoor met rust laten, en de perrons uitschuifbaar maken?
Ja, zoiets, maar het gaat hier om metro's die niet breed genoeg zijn om bij het huidige perron te komen, dus dat het perron richting het spoor schuift zodra er een metro stopt...quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:48 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zoals Hoogeveen was voor de stamlijn?
Ik denk dat ze het andersom willen aanpakken: huidige spoor en perron laten liggen, strengelspoor met wissels *richting* het perron om een metro dichterbij het huidige perron te krijgen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:49 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij moet het trouwens zoiets worden met dat strengelspoor:
[ afbeelding ]
Links de huidige situatie, rechts met bredere perron en strengelspoor.
Er ligt op de Rotterdamse metro toch gewoon PZB ?quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:53 schreef dennistd het volgende:
Alleen het zuidelijke spoor wordt geschikt voor treinen. Verder is het aantal metro's veel groter dan het aantal treinen, dus kun je die paar treinen beter door de wissels laten gaan. Daarnaast wordt het straks toch max. 40 km/h voor de treinen, vanwege het ontbreken van beveiliging. Aangezien wissels ook voor die snelheid geschikt zijn maakt dat weinig uit.
Goederentreinen hebben geen Indusi. Ik denk dat goederen alleen in de nacht gaat rijden, en dan met max. 40 km/u zonder ATB of zo?quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Er ligt op de Rotterdamse metro toch gewoon PZB ?
Goederentreinen hebben gewoon Indusi. Dat zullen ze toch echt moeten gebruiken als ze een geel sein op rijden. Of een rode for that matter.
Dat klopt.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:57 schreef James1988 het volgende:
Lang niet alle goederentreinen hebben Indusi (zoals een 1600).
Ja. Maar een 1600 kan daar toch niet komen onder 750V.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:58 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat klopt.
Welke vervoerders bedienen die bedrijven in Vlaardingen?
DB meen ik ?
Je kunt een goederentrein niet afbuigen van het perron af, want dan komt die binnen de profiel-vrije-ruimte van het nevenspoor. Die liggen op al die haltes volgens mij veel te dicht op elkaar voor zulk soort geintjesquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Goederentreinen hebben geen Indusi. Ik denk dat goederen alleen in de nacht gaat rijden, en dan met max. 40 km/u zonder ATB of zo?
Ik zou er niet op rekenen dat metro's gaan afbuigen richting perron, dan zou voor iedere metro een oncomfortabele rit ontstaan. Lijkt nergens op in vergelijking met het aantal goederentreinen.
Ik heb op zat goederenlocs gereden met Indusi spoelen. Moest ze gewoon kunnen benoemen en controleren bij een DCquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Goederentreinen hebben geen Indusi. Ik denk dat goederen alleen in de nacht gaat rijden, en dan met max. 40 km/u zonder ATB of zo?
Ik zou er niet op rekenen dat metro's gaan afbuigen richting perron, dan zou voor iedere metro een oncomfortabele rit ontstaan. Lijkt nergens op in vergelijking met het aantal goederentreinen.
Het laatste.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef V2 het volgende:
En wat gaan ze doen qua bovenleiding? Omschakelbaar tussen 750 en 1500VDC? Of gaan de metro's op 1500VDC rijden? Of alle cargo met diesel?
ZUB/PZB geeft een ander signaal dan Indusi in Duitsland.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik heb op zat goederenlocs gereden met Indusi spoelen. Moest ze gewoon kunnen benoemen en controleren bij een DC
Ze hebben het niet allemaal
Ohjaquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja. Maar een 1600 kan daar toch niet komen onder 750V.
Geen probleem met eilandperrons.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je kunt een goederentrein niet afbuigen van het perron af, want dan komt die binnen de profiel-vrije-ruimte van het nevenspoor. Die liggen op al die haltes volgens mij veel te dicht op elkaar voor zulk soort geintjes
Derde rail zit dan in de weg. Profiel vrije ruimte van een goederentrein is groter dan die van een metro.quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:01 schreef WhiteJoker het volgende:
Rijdt de metro niet met een derde rail dan? Dan zou een goederentrein gewoon de bovenleiding kunnen gebruiken...
Kost veel, levert weinig op. Als goederen alleen 's nachts vervoerd worden kan dat ook wel met rijden op zicht.quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:04 schreef Monopoly het volgende:
Als alleen maar DB Schenker de bedrijven op Vlaardingen bediend zouden ze kunnen overwegen om op twee locs die ZUB/PZB te laten installeren.
Hmm dat is lastig dan inderdaad... Het had een goede oplossing kunnen zijn.quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:02 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Derde rail zit dan in de weg. Profiel vrije ruimte van een goederentrein is groter dan die van een metro.
Dat is behoorlijk snel! Ik DM je later wel evenquote:Op woensdag 27 februari 2013 12:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
James, de postbode heeft hier een handgeschreven A3 formaat bruine envelop met SNCF logo naar binnen staan te persen voor je. Wat doe ik ermee?![]()
Ja hallo zeg, je gaat toch niet mijn nachtrust verstoren met je langzame goederentreintje!quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kost veel, levert weinig op. Als goederen alleen 's nachts vervoerd worden kan dat ook wel met rijden op zicht.
Die goederentreinen daar kunnen de bovenleiding sowieso niet gebruiken omdat het diesellocs zijn. Zijspoortjes in Vlaardingen en Maassluis hebben toch geen bovenleiding.quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:01 schreef WhiteJoker het volgende:
Dan zou een goederentrein gewoon de bovenleiding kunnen gebruiken...
Alleen zie je s nachts nou eenmaal niet zo veelquote:Op woensdag 27 februari 2013 14:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kost veel, levert weinig op. Als goederen alleen 's nachts vervoerd worden kan dat ook wel met rijden op zicht.
Het leuke is juist dat je daar niet binnen komt als je de sporen gewoon laat liggen: de ruimte die je 'beneden' extra nodig bent kun je 'boven' gewoon pakken omdat de metro's smaller zijn. Zie ook mijn plaatje: de rode goederentrein rijdt weliswaar iets meer naar boven dan links, maar die ruimte is daar ook omdat op het bovenste spoor alleen smallere metro's rijden.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je kunt een goederentrein niet afbuigen van het perron af, want dan komt die binnen de profiel-vrije-ruimte van het nevenspoor. Die liggen op al die haltes volgens mij veel te dicht op elkaar voor zulk soort geintjes
Daar heb je alleen niet veel aan als je het over de Hoekse lijn hebtquote:Op woensdag 27 februari 2013 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
de NVBS organiseert een Koninginnedagrit naar de Tweede Maasvlakte trouwens. Ik stel voor dat jullie allemaal mee gaan om daar eens goed te gaan kijken hoe het nou allemaal precies zit daar
Ik heb iets van ETCS begrepen.. Dat wordt dan meteen ook een duur geintje.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Goederentreinen hebben geen Indusi. Ik denk dat goederen alleen in de nacht gaat rijden, en dan met max. 40 km/u zonder ATB of zo?
Ik zou er niet op rekenen dat metro's gaan afbuigen richting perron, dan zou voor iedere metro een oncomfortabele rit ontstaan. Lijkt nergens op in vergelijking met het aantal goederentreinen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |