abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 februari 2013 @ 13:23:53 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123364273
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Blijkbaar was het spul tot ZO ver onder "de norm" versleten, dat acuut al het treinverkeer stilgelegd is. Dat is niet omdat er niks aan de hand is.

Kijk, iets als een brekende treinstam, dat merk je zodra het optreedt. Slijtage aan een spoorstaaf, of inderdaad aan een remschijf, ontdek je pas als je er naar kijkt.

We constateren dat hier een probleem is ontstaan, namelijk het tot onder de norm verslijten van de spoorstaaf. EN we constateren dat dat probleem tussen 1 en 30 dagen voor de ontdekking ontstaan is. En de paniek waarmee gisteren midden in de spits de boel stilgelegd is, doet mij vermoeden dat die termijn dichter bij de 30 dan bij de 1 dag(en) gezeten heeft.

Dus: Er heeft dagenlang, en waarschijnlijk weken lang, een probleem plaats gehad op het spoor, wat niet eens ontdekt was. Daarom is "de reizigers zijn geen moment in gevaar geweest" dus niet houdbaar.
uhuh. Het is vrij stuitend dat het gewoon niet op is gemerkt, want je zou toch zeggen dat het spoor al een tijdje hiervoor tegen de afkeurnorm aan moet hebben gezeten.

Zodra je dat merkt kun je alvast actie ondernemen. Dit was gewoon te laat.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123364531
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

uhuh. Het is vrij stuitend dat het gewoon niet op is gemerkt, want je zou toch zeggen dat het spoor al een tijdje hiervoor tegen de afkeurnorm aan moet hebben gezeten.

Zodra je dat merkt kun je alvast actie ondernemen. Dit was gewoon te laat.
idd, had gewoon tijdens routine-inspecties opgemerkt moeten worden, en met geplanned (nachtelijk) onderhoud vervangen moeten worden.
De enige verklaring zou kunnen zijn dat de slijtage echt overmatig snel ontstaan is door onvoorziene omstandigheden (materiaalfouten in het staal van de rails ofzo).
pi_123364749
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

uhuh. Het is vrij stuitend dat het gewoon niet op is gemerkt, want je zou toch zeggen dat het spoor al een tijdje hiervoor tegen de afkeurnorm aan moet hebben gezeten.

Zodra je dat merkt kun je alvast actie ondernemen. Dit was gewoon te laat.
Ja dat snap ik dus ook niet. Dan kun je in elk geval wat frequenter gaan inspecteren, zoiets zie je aankomen namelijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123365109
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja dat snap ik dus ook niet. Dan kun je in elk geval wat frequenter gaan inspecteren, zoiets zie je aankomen namelijk.
Was het toevallig in een onderhoudscontract van Asset Rail? :+
dag
pi_123365270
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:46 schreef Peter het volgende:

[..]

Was het toevallig in een onderhoudscontract van Asset Rail? :+
Geen idee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 februari 2013 @ 13:51:55 #56
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123365309
Niet genoeg diesel op de tankplaat zeker? :)
Foto: David Smith
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 februari 2013 @ 13:54:56 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123365399
een Hippel :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 26 februari 2013 @ 13:55:48 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123365432
Maar dan in Engeland :)
  dinsdag 26 februari 2013 @ 14:00:55 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123365636
Hipheid :Y
  dinsdag 26 februari 2013 @ 14:10:33 #60
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123366028
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:30 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

idd, had gewoon tijdens routine-inspecties opgemerkt moeten worden, en met geplanned (nachtelijk) onderhoud vervangen moeten worden.
De enige verklaring zou kunnen zijn dat de slijtage echt overmatig snel ontstaan is door onvoorziene omstandigheden (materiaalfouten in het staal van de rails ofzo).
Ik denk dat dit het is: er iets versneld gaan slijten.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_123367365
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 14:10 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ik denk dat dit het is: er iets versneld gaan slijten.
Wanneer wordt de goodwill van de reiziger vervangen?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_123367873
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 14:49 schreef Litpho het volgende:

[..]

Wanneer wordt de goodwill van de reiziger vervangen?
Geen idee, maar het schijnt dat je nog best een paar duizend kilometer door kan rijden als het op is :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123368000
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 15:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Geen idee, maar het schijnt dat je nog best een paar duizend kilometer door kan rijden als het op is :+
Sowieso helpt het als je je routine-inspecties buiten de spits houdt
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_123368098
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:46 schreef Peter het volgende:

[..]

Was het toevallig in een onderhoudscontract van Asset Rail? :+
Nee precies die andere concurrent ;)
  dinsdag 26 februari 2013 @ 15:36:02 #65
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123368875
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 15:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Nee precies die andere concurrent ;)
Toch niet AnsaldoInfra?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 15:39:14 #66
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123369013
Binnen enkele dagen weer het meest bewaakte en beveiligde transport per spoor richting Frankrijk.
pi_123369097
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 15:39 schreef greavy het volgende:
Binnen enkele dagen weer het meest bewaakte en beveiligde transport per spoor richting Frankrijk.
Kernafval vanaf de Sloe ?
  dinsdag 26 februari 2013 @ 15:43:17 #68
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123369188
Jazeker. Vanochtend bracht DBS 2 lege kernafvaltransport-containers naar de Sloehaven. Ik liep toen net het station uit, nadat ik NSR met loc-DDAR-loc-DDAR had gefotografeerd. :( :( :(
En er achteraan rijden had geen nut, daar was ik zeker te laat voor (ik moest nog de auto van slot doen, instappen enz).
  dinsdag 26 februari 2013 @ 16:34:20 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123371216
Gespot op OV in Nederland:
quote:
De capaciteitsaanvraag van de gemeente Den Haag is door ProRail niet ontvankelijk verklaard en daardoor afgewezen.
Jammer, maar begrijpelijk: treinpaden zijn bedoeld voor bedrijven die treinen willen laten rijden, niet voor projecten die nog niet zeker zijn.
pi_123372066
Ben benieuwd of ze het op een andere manier doorzetten, of druk op NS uitoefenen om de Benelux 2.0 in stand te houden ook na terugkomst Fyra (en al dan niet verder verhogen frequentie etc.).
  dinsdag 26 februari 2013 @ 16:52:15 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123372155
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 16:50 schreef KnightSolaire het volgende:
Ben benieuwd of ze het op een andere manier doorzetten
De juiste weg lijkt me om eerst een vervoerder te zoeken die alle benodigde papieren heeft en het dan nog eens te proberen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 februari 2013 @ 16:54:33 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123372302
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 16:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

De juiste weg lijkt me om eerst een vervoerder te zoeken die alle benodigde papieren heeft en het dan nog eens te proberen.
In ieder geval zal die trein niet op korte termijn gaan rijden. DRGL 2014 is nu uitgesloten en de toekomst is verder nog onzeker wat betreft er dan zal gaan gebeuren
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 26 februari 2013 @ 16:56:48 #73
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123372414
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 16:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In ieder geval zal die trein niet op korte termijn gaan rijden. DRGL 2014 is nu uitgesloten en de toekomst is verder nog onzeker wat betreft er dan zal gaan gebeuren
DRGL 2014 is nog niet uitgesloten. De deadline van begin april zal niet meer gehaald worden, maar de 'late path requests'-deadline ligt pas ergens in oktober. Als er voor die tijd een vervoerder gevonden wordt die ook de benodigde papieren in België op tijd in bezit kan krijgen, kan die deadline nog worden gehaald.

Wel zou dat kunnen betekenen dat treinen niet verder rijden dan bijvoorbeeld Brussel-Noord of zelfs Antwerpen, omdat de capaciteit in de NZV al vergeven is aan andere partijen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 februari 2013 @ 16:58:10 #74
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123372482
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 16:56 schreef James1988 het volgende:

[..]

DRGL 2014 is nog niet uitgesloten. De deadline van begin april zal niet meer gehaald worden, maar de 'late path requests'-deadline ligt pas ergens in oktober. Als er voor die tijd een vervoerder gevonden wordt die ook de benodigde papieren in België op tijd in bezit kan krijgen, kan die deadline nog worden gehaald.

Wel zou dat kunnen betekenen dat treinen niet verder rijden dan bijvoorbeeld Brussel-Noord of zelfs Antwerpen, omdat de capaciteit in de NZV al vergeven is aan andere partijen.
dat bedoel ik meer dus. Dat het lastig wordt om die trein nog ergens tussendoor te fietsen. Op een niets naar nergens express zit niemand te wachten natuurlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 26 februari 2013 @ 16:58:39 #75
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123372510
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 16:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat bedoel ik meer dus. Dat het lastig wordt om die trein nog ergens tussendoor te fietsen. Op een niets naar nergens express zit niemand te wachten natuurlijk
Mee eens. Haast is nu echt wel geboden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')