Gefeliciteerd met je nieuwe oude baan.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 07:46 schreef Crientj het volgende:
Ohai. Kan iemand de op veranderen? Hrt ex, gedeelte mag bij mn naam weg..
Hij zegt geen bliep meer maar blub als je nu incheckt.quote:Und, hoe goed kan een ov chipkaart tegen water en zeepsop? Die van mij heeft een gratis rondje in de wasmachine gekregen.
171.6 is volgens mij de inzetplaats Hemtunnel zaandamse zijde.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 08:35 schreef greavy het volgende:
Een aanrijding in de buurt van Zaandam. Kilometrage 171,6. Echter bestaat daar geen 171.6. Foutje in de P2000-melding gok ik... Lijkt in/nabij de Hemtunnel. Zaandam is 71.3, Sloterdijk 78.x.
Die heb ik vanochtend zien rijdenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 08:36 schreef James1988 het volgende:
Voor de liefhebber: 2x DD-AR met loc in de IC Den Haag - Venlo, om 7:51 zien vertrekken uit Breda naar Venlo.
Zijn ze gewoon bezig met het 1-op-1 vervangen van een kilometer spoor?!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 08:18 schreef b2py het volgende:
Klopt, vanaf 23:00 begonnen met herstellen. Wel een goede logistieke actie, want het gaat niet om 1 km aaneengesloten spoor. Vetjes.
Nee, het gaat om meerdere 'lange lengtes' die geleverd worden met de Robeltrein, zie hierboven bij James.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 08:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zijn ze gewoon bezig met het 1-op-1 vervangen van een kilometer spoor?!
Ik lees bij de buurtjes: overmatige slijtage aan linkerbeen spoor XJ, ligt tussen Capelle Schollevaar en Nieuwerkerk. Dit zie je toch aankomen? Hoeveel plekken in Nederland zijn zo slecht gemonitord dat ze à la minute buiten dienst kunnen worden gesteld?!
Een lastige plek dus. Sowieso, wat doet een persoon daar?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 08:42 schreef b2py het volgende:
[..]
171.6 is volgens mij de inzetplaats Hemtunnel zaandamse zijde.
Keert in Venlo om 9:50 weer naar Den Haag. Misschien dan straks maar eens naar Dordrecht-Zuid voor deze treinquote:Op dinsdag 26 februari 2013 08:44 schreef zoem het volgende:
[..]
Die heb ik vanochtend zien rijdenDD-AR-loc-DD-AR-loc
Voor de trein springen, lijkt me.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 09:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Een lastige plek dus. Sowieso, wat doet een persoon daar?
Dat is ook vrij maf, misschien heeft een maal de schouwtrein niet gereden. Of er is recent iets met een trein eroverheen gebeurd wat niet is gemeld. Het zou zoveel kunnen zijn. Ik vermoed trouwens wel dat ILenT hier nog wat over gaat schrijven.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 09:03 schreef Duvel het volgende:
OK, maar nog steeds moet dus het linkerbeen van spoor XJ over een lengte van meer dan een kilometer vervangen worden omdat plotseling is geconstateerd dat het spoor niet langer berijdbaar is. Dat is toch maf?
Over een hekje klimmen met zo'n doel is geen kunst.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 09:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Een lastige plek dus. Sowieso, wat doet een persoon daar?
Idd. Dit moet wel duidelijk zelfmoord zijnquote:Op dinsdag 26 februari 2013 09:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Over een hekje klimmen met zo'n doel is geen kunst.
De route door de Hemtunnel is langer dan de oude route over de Hembrug. Zodoende is er een stukje tussengeplakt. Het is gebruikelijk om daar een "1" voor te zetten.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 08:35 schreef greavy het volgende:
Een aanrijding in de buurt van Zaandam. Kilometrage 171,6. Echter bestaat daar geen 171.6. Foutje in de P2000-melding gok ik... Lijkt in/nabij de Hemtunnel. Zaandam is 71.3, Sloterdijk 78.x.
Zo'n constructie zou ook kunnen maar de waarheid zou ook ergens in het midden kunnen liggen. Aan de gemengde inzet in reizigers- en goederentreinen is echter sowieso een eind gekomen met de opsplitsing.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 07:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik dacht: de 1700'en zijn vrijgespeeld om de 1100/1200/1300 te kunnen vervangen. Serie 1600 ging deels naar NS Cargo, deel 1600'en dat bij NSR bleef werd 1800, samen met 1700'en gingen deze reizigerstreinen rijden. Een 1700 voor een goederentrein is een zeldzaamheid geweest.
En MVBOV schrijft ook wat:quote:Op dinsdag 26 februari 2013 09:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is ook vrij maf, misschien heeft een maal de schouwtrein niet gereden. Of er is recent iets met een trein eroverheen gebeurd wat niet is gemeld. Het zou zoveel kunnen zijn. Ik vermoed trouwens wel dat ILenT hier nog wat over gaat schrijven.
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 08:13 schreef Litpho het volgende:
De NS ziet het uiteraard niet als 175 jaar defect spoor, maar als 175 jaar kinderziektes.
Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 09:54 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
En MVBOV schrijft ook wat:
http://www.voorbeterov.nl/page9.php
Pak de GVB-metro man!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:02 schreef b2py het volgende:
ZUCHT. Net op Alkmaar al vertraagd weg door een ontbrekende machinist en nu op Amsterdam c wederom een ontbrekende machinist.
Die moesten natuurlijk uit Rotterdam komen oidquote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:02 schreef b2py het volgende:
ZUCHT. Net op Alkmaar al vertraagd weg door een ontbrekende machinist en nu op Amsterdam c wederom een ontbrekende machinist.
Zal over drie jaar bij de revisie overal wel gebeuren, ik kijk ernaar uitquote:Op dinsdag 26 februari 2013 09:20 schreef b2py het volgende:
Hoe relaxt, zit in een VIRM waarvan de tractieinstallatie is vervangen, geen piep meer te horen. Zalig.
Die tractieinstallaties worden apart vervangen. Is al bijna afgerond.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:30 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Zal over drie jaar bij de revisie overal wel gebeuren, ik kijk ernaar uit.
Tot die tijd mijd ik de doedelzakcoupés, gelukkig kan dat vrij gemakkelijk als je eenmaal weet in welke coupés het voor kan komen en in welke typen VIRM het wel of niet voorkomt.
Dat wist ik niet! Goed om te horen. Gelijktijdig met installatie OBIS ofzo?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Die tractieinstallaties worden apart vervangen. Is al bijna afgerond.
Weet ik niet.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:35 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat wist ik niet! Goed om te horen. Gelijktijdig met installatie OBIS ofzo?
Toch weer een paar extra coupés om uit te kiezen bij toekomstige treinreizen.
Lekker algemeen, ik zou een nieuw en beter antwoord vragen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:17 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Reactie ProRail is binnen: http://www.voorbeterov.nl/page9.php
Stond wel in een reactie ergens, ik heb het wel al gelezen in ieder geval.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat je nu NIET hoort, althans ik nog niet, is "de reizigers zijn geen moment in gevaar geweest"
Oftewel: het is erger dan een brekende treinstam, maar er is "tijdig" ingegrepen. Zo zo...
Dan was dat geen houdbare claim in dit geval.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Stond wel in een reactie ergens, ik heb het wel al gelezen in ieder geval.
Klopt ja, was toch wel opvallend vanochtend. Zo vaak zie ik die daar niet.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 08:36 schreef James1988 het volgende:
Voor de liefhebber: 2x DD-AR met loc in de IC Den Haag - Venlo, om 7:51 zien vertrekken uit Breda naar Venlo.
Ben het wel een met gebrokenglas ja.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:58 schreef gebrokenglas het volgende:
Als iets tot onder de norm versleten is wil dat nog niet altijd zeggen dat het een gevaar is gaan worden.
Als van schijfremmen de slijtagemarkering gehaald is, kun je er nog gerust een paar duizend kilometer mee doorrijden...
Blijkbaar was het spul tot ZO ver onder "de norm" versleten, dat acuut al het treinverkeer stilgelegd is. Dat is niet omdat er niks aan de hand is.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:58 schreef gebrokenglas het volgende:
Als iets tot onder de norm versleten is wil dat nog niet altijd zeggen dat het een gevaar is gaan worden.
Als van schijfremmen de slijtagemarkering gehaald is, kun je er nog gerust een paar duizend kilometer mee doorrijden...
Ja, je kunt natuurlijk ook gewoon met je armen over elkaar gaan zitten tot er een ongeval van komt (want dat is dus wat jij wel okee vindt blijkbaar). Dat is zelfs naar Prorail-maatstaven moeilijk "tijdig" te noemenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:58 schreef gebrokenglas het volgende:
Als iets tot onder de norm versleten is wil dat nog niet altijd zeggen dat het een gevaar is gaan worden.
Als van schijfremmen de slijtagemarkering gehaald is, kun je er nog gerust een paar duizend kilometer mee doorrijden...
uhuh. Het is vrij stuitend dat het gewoon niet op is gemerkt, want je zou toch zeggen dat het spoor al een tijdje hiervoor tegen de afkeurnorm aan moet hebben gezeten.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Blijkbaar was het spul tot ZO ver onder "de norm" versleten, dat acuut al het treinverkeer stilgelegd is. Dat is niet omdat er niks aan de hand is.
Kijk, iets als een brekende treinstam, dat merk je zodra het optreedt. Slijtage aan een spoorstaaf, of inderdaad aan een remschijf, ontdek je pas als je er naar kijkt.
We constateren dat hier een probleem is ontstaan, namelijk het tot onder de norm verslijten van de spoorstaaf. EN we constateren dat dat probleem tussen 1 en 30 dagen voor de ontdekking ontstaan is. En de paniek waarmee gisteren midden in de spits de boel stilgelegd is, doet mij vermoeden dat die termijn dichter bij de 30 dan bij de 1 dag(en) gezeten heeft.
Dus: Er heeft dagenlang, en waarschijnlijk weken lang, een probleem plaats gehad op het spoor, wat niet eens ontdekt was. Daarom is "de reizigers zijn geen moment in gevaar geweest" dus niet houdbaar.
idd, had gewoon tijdens routine-inspecties opgemerkt moeten worden, en met geplanned (nachtelijk) onderhoud vervangen moeten worden.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Het is vrij stuitend dat het gewoon niet op is gemerkt, want je zou toch zeggen dat het spoor al een tijdje hiervoor tegen de afkeurnorm aan moet hebben gezeten.
Zodra je dat merkt kun je alvast actie ondernemen. Dit was gewoon te laat.
Ja dat snap ik dus ook niet. Dan kun je in elk geval wat frequenter gaan inspecteren, zoiets zie je aankomen namelijk.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Het is vrij stuitend dat het gewoon niet op is gemerkt, want je zou toch zeggen dat het spoor al een tijdje hiervoor tegen de afkeurnorm aan moet hebben gezeten.
Zodra je dat merkt kun je alvast actie ondernemen. Dit was gewoon te laat.
Was het toevallig in een onderhoudscontract van Asset Rail?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat snap ik dus ook niet. Dan kun je in elk geval wat frequenter gaan inspecteren, zoiets zie je aankomen namelijk.
Geen idee.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:46 schreef Peter het volgende:
[..]
Was het toevallig in een onderhoudscontract van Asset Rail?
Ik denk dat dit het is: er iets versneld gaan slijten.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:30 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
idd, had gewoon tijdens routine-inspecties opgemerkt moeten worden, en met geplanned (nachtelijk) onderhoud vervangen moeten worden.
De enige verklaring zou kunnen zijn dat de slijtage echt overmatig snel ontstaan is door onvoorziene omstandigheden (materiaalfouten in het staal van de rails ofzo).
Wanneer wordt de goodwill van de reiziger vervangen?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:10 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik denk dat dit het is: er iets versneld gaan slijten.
Geen idee, maar het schijnt dat je nog best een paar duizend kilometer door kan rijden als het op isquote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Wanneer wordt de goodwill van de reiziger vervangen?
Sowieso helpt het als je je routine-inspecties buiten de spits houdtquote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen idee, maar het schijnt dat je nog best een paar duizend kilometer door kan rijden als het op is
Nee precies die andere concurrentquote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:46 schreef Peter het volgende:
[..]
Was het toevallig in een onderhoudscontract van Asset Rail?
Toch niet AnsaldoInfra?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kernafval vanaf de Sloe ?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:39 schreef greavy het volgende:
Binnen enkele dagen weer het meest bewaakte en beveiligde transport per spoor richting Frankrijk.
Jammer, maar begrijpelijk: treinpaden zijn bedoeld voor bedrijven die treinen willen laten rijden, niet voor projecten die nog niet zeker zijn.quote:De capaciteitsaanvraag van de gemeente Den Haag is door ProRail niet ontvankelijk verklaard en daardoor afgewezen.
De juiste weg lijkt me om eerst een vervoerder te zoeken die alle benodigde papieren heeft en het dan nog eens te proberen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:50 schreef KnightSolaire het volgende:
Ben benieuwd of ze het op een andere manier doorzetten
In ieder geval zal die trein niet op korte termijn gaan rijden. DRGL 2014 is nu uitgesloten en de toekomst is verder nog onzeker wat betreft er dan zal gaan gebeurenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
De juiste weg lijkt me om eerst een vervoerder te zoeken die alle benodigde papieren heeft en het dan nog eens te proberen.
DRGL 2014 is nog niet uitgesloten. De deadline van begin april zal niet meer gehaald worden, maar de 'late path requests'-deadline ligt pas ergens in oktober. Als er voor die tijd een vervoerder gevonden wordt die ook de benodigde papieren in België op tijd in bezit kan krijgen, kan die deadline nog worden gehaald.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In ieder geval zal die trein niet op korte termijn gaan rijden. DRGL 2014 is nu uitgesloten en de toekomst is verder nog onzeker wat betreft er dan zal gaan gebeuren
dat bedoel ik meer dus. Dat het lastig wordt om die trein nog ergens tussendoor te fietsen. Op een niets naar nergens express zit niemand te wachten natuurlijkquote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
DRGL 2014 is nog niet uitgesloten. De deadline van begin april zal niet meer gehaald worden, maar de 'late path requests'-deadline ligt pas ergens in oktober. Als er voor die tijd een vervoerder gevonden wordt die ook de benodigde papieren in België op tijd in bezit kan krijgen, kan die deadline nog worden gehaald.
Wel zou dat kunnen betekenen dat treinen niet verder rijden dan bijvoorbeeld Brussel-Noord of zelfs Antwerpen, omdat de capaciteit in de NZV al vergeven is aan andere partijen.
Mee eens. Haast is nu echt wel geboden.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat bedoel ik meer dus. Dat het lastig wordt om die trein nog ergens tussendoor te fietsen. Op een niets naar nergens express zit niemand te wachten natuurlijk
Wat ik bedoel: je weet dat je remmen op de rand van toelaatbaar zitten maar de ervaring leert dat je er dan nog mee door kunt rijden, ondertussen een afspraak makend met de garage.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, je kunt natuurlijk ook gewoon met je armen over elkaar gaan zitten tot er een ongeval van komt (want dat is dus wat jij wel okee vindt blijkbaar). Dat is zelfs naar Prorail-maatstaven moeilijk "tijdig" te noemen
Ja okee. Overigens is het natuurlijk ook niet per definitie 100 % altijd veilig als dingen WEL aan de goede kant van "de norm" zitten. Dat vergeten mensen en organisaties ook nog weleens.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:11 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Wat ik bedoel: je weet dat je remmen op de rand van toelaatbaar zitten maar de ervaring leert dat je er dan nog mee door kunt rijden, ondertussen een afspraak makend met de garage.
't ging hier blijkbaar net mis, en de regels zijn hier natuurlijk wat scherper (publiek vervoerend vs prive auto).
Haastige spoed is zelden goed.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mee eens. Haast is nu echt wel geboden.
Kip-ei verhaal he.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:28 schreef dennistd het volgende:
De gemeente heeft het ook verkeerd aangepakt. Ze hadden eerst een vervoerder moeten zoeken, ipv het treinpad aan te vragen.
Het was dan ook nogal kortdag. Den Haag is jarenlang voorgehouden dat er een aantal rechtstreekse treinen per dag zouden komen. Weliswaar met een tussenstop in Breda, maar dat zou nog altijd sneller zijn dan de oude route via Roosendaal.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:28 schreef dennistd het volgende:
De gemeente heeft het ook verkeerd aangepakt. Ze hadden eerst een vervoerder moeten zoeken, ipv het treinpad aan te vragen.
Helaas moet ik je hierin volledig gelijk geven.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, wat is er toch op een geweldige manier een puinhoop van gemaakt eigenlijk James
Het is gewoon een bezienswaardigheid op zich
Lulkoek, want er staat in documenten van het ministerie dat er al in 2002 is afgesproken dat de benelux trein vervalt als de Fyra gaat rijden. In juni 2012 was het al duidelijke dat de benelux zou wegvallen en pas in september/oktober begonnen de eerste belangenorganisaties aan de bel te trekken. Ze hebben geen poot om op te staan.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, wat is er toch op een geweldige manier een puinhoop van gemaakt eigenlijk James
Het is gewoon een bezienswaardigheid op zich
Maakt niet uit, er wordt pas aan de bel getrokken als het al te laat is. Ze hadden in 2007,toen de Fyra uitliep en bleek dat de dienstregeling voor Den Haag er anders uit kwam te zien al in moeten grijpen. Dat hebben ze vertikt.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:51 schreef Dr_Flash het volgende:
ja die drie maanden had wat uitgemaakt. In een tijd dat iedereen met zomerreces isIdioot
Ook gemeente Den Haag had toen al in kunnen grijpen, ook niet gedaan.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:
trouwens, in 2007 hadden we alleen nog maar Rover en die werden toen al niet meer serieus genomen geloof ik
houden we het wel gezellig, dames?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:51 schreef Dr_Flash het volgende:
ja die drie maanden had wat uitgemaakt. In een tijd dat iedereen met zomerreces isIdioot
Wij wel hoorquote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
houden we het wel gezellig, dames?
Op 6 maart 2005 is er overleg geweest tussen de Ministers Peijs en Vande Lotte. Hier is geconcludeerd dat de verbinding Den Haag - Breda - Brussel geen doorgang kan vinden als het 20e Fyra stel niet besteld wordt. Vanaf dat moment zijn er genoeg brieven waarin staat dat het 20e stel niet besteld wordt. Als er vervolgens geen vragen worden gesteld wat er wél gebeurt als het 20e stel er uiteindelijk niet komt, dat is de fout van de reizigersverenigingen en politici. Vanaf 2009 zijn er brieven waarin staat dat er problemen zijn met de NMBS want die willen de 20e Fyra niet bestellen die nodig is voor de uitvoering Den Haag - Breda - Brussel. Niemand kraait er naar. Het is volledig de eigen schuld van de Gemeente Den Haag.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:59 schreef James1988 het volgende:
De gemeente Den Haag is tot op het laatst beloofd dat de trein Den Haag - Brussel er zou komen. Er is vanuit de Staat meerdere malen druk uitgeoefend op België om alsnog dat 20e stel te bestellen (terug te lezen in diverse kamerstukken).
Pas in december 2012 werd duidelijk dat Mansveld er geen zin in had en haar goedkeuring heeft gegeven op een samenwerkingsovereenkomst waarin de bediening van Den Haag niet meer stond genoemd. Als 'goedmakertje' stond er 8x per dag Antwerpen - Breda v.v. in, i.p.v. Den Haag - Breda - Brussel v.v.
De trein Den Haag - Breda - Brussel is in 2005 voorgesteld door NS en NMBS, als compromis voor hun oorspronkelijke plannen uit 2001: 32x per dag Amsterdam - Brussel.
Denk jij dat HSA een 'tijdelijke' trein naar Brussel in Den Haag had laten stoppen als de gemmente zich niet stevig had geroerd?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:28 schreef dennistd het volgende:
De gemeente heeft het ook verkeerd aangepakt. Ze hadden eerst een vervoerder moeten zoeken, ipv het treinpad aan te vragen.
Subwayquote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:56 schreef greavy het volgende:
Fraai. Eindelijk een betaalbare broodjeszaak bij Amsterdam Centraal. Aan de achterzijde van het station, naast de GVB-veerboten, is nu een Subway gevestigd. Beter als die Stervextroep in het station...
Droom maar lekker verderquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:01 schreef TommyGun het volgende:
Met chagrijnig personeel en hoge prijzen á 10 euro per broodje (met 1 klein stukje kip of zo).
Subway
quote:
Subway is flink duurder dan een normale broodjeszaak (buiten servex om dan he).quote:
De broodjes zijn heel prima ja, maar ik heb inderdaad nog nooit een subway-medewerker kunnen betrappen op ook maar iets wat lijkt op een glimlach of niet-noodzakelijke sociale interactie.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:02 schreef greavy het volgende:
[..]
Droom maar lekker verder
Ik kom er graag, blijven goede broodjes.
Subway is niet het goedkoopste, maar zijn heerlijke broodjes. 15cm voor ca 3/4 euro, 30cm voor ¤2,50 extra. Je kiest welk broodje, vlees en mag dan zeggen welke groentes je wel en niet wilt.
Lees de voortgangsrapportages er maar op na, vanuit Nederland is er herhaaldelijk geprobeerd om druk uit te oefenen op de Belgen om alsnog te bestellen. De Belgen gaven steeds niet thuis, het is zelfs zo ver gekomen dat Schultz aan Rutte moest vragen of hij zijn Belgische evenknie ertoe kon bewegen om de Belgische minister Magnette contact op te laten nemen, omdat die man zich totaal afzijdig hield.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Op 6 maart 2005 is er overleg geweest tussen de Ministers Peijs en Vande Lotte. Hier is geconcludeerd dat de verbinding Den Haag - Breda - Brussel geen doorgang kan vinden als het 20e Fyra stel niet besteld wordt. Vanaf dat moment zijn er genoeg brieven waarin staat dat het 20e stel niet besteld wordt. Als er vervolgens geen vragen worden gesteld wat er wél gebeurt als het 20e stel er uiteindelijk niet komt, dat is de fout van de reizigersverenigingen en politici. Vanaf 2009 zijn er brieven waarin staat dat er problemen zijn met de NMBS want die willen de 20e Fyra niet bestellen die nodig is voor de uitvoering Den Haag - Breda - Brussel. Niemand kraait er naar. Het is volledig de eigen schuld van de Gemeente Den Haag.
Dat is meer uit praktische redenen: in Rotterdam was geen plek voor een kerende treinserie, in Den Haag wel. En als je dan toch langs het station komt kun je er maar beter stoppen ook, dat scheelt weer een PR-nachtmerrie.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:57 schreef Peter het volgende:
[..]
Denk jij dat HSA een 'tijdelijke' trein naar Brussel in Den Haag had laten stoppen als de gemmente zich niet stevig had geroerd?
Den Haag heeft met het oprichten van een B.V. en het sturen van 1 brief toch weer mooi een int. treinverbinding terug.
En toch heeft de gemeente Den Haag verzaakt te vragen wat voor acties er komen als het 20e stel er niet komt, en dan doel ik meer op een aparte treinverbinding dan op acties van de kamer om de Belgen onder druk te zetten.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Lees de voortgangsrapportages er maar op na, vanuit Nederland is er herhaaldelijk geprobeerd om druk uit te oefenen op de Belgen om alsnog te bestellen. De Belgen gaven steeds niet thuis, het is zelfs zo ver gekomen dat Schultz aan Rutte moest vragen of hij zijn Belgische evenknie ertoe kon bewegen om de Belgische minister Magnette contact op te laten nemen, omdat die man zich totaal afzijdig hield.
De gemeente is jarenlang door de Staat voorgehouden dat die verbinding er zou komen. Zelfs Schultz heeft dat nog toegezegd. Dat Mansveld vervolgens al die afspraken overboord gooit is NIET de schuld van de gemeente Den Haag.
Op Schiphol zou die het ook heel goed doen ja. Zitten al 10 in Amsterdamquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:08 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
De broodjes zijn heel prima ja, maar ik heb inderdaad nog nooit een subway-medewerker kunnen betrappen op ook maar iets wat lijkt op een glimlach of niet-noodzakelijke sociale interactie.
Ze zouden zo'n tent moeten openen op Schiphol.
t/m 10 maart.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
2 voor de prijs van 1 aanbieding wie boekt via de Franse site van de Thalys via deze link
Dit. Wilde ooit een broodje bestellen maar had geen zin in een grote. Kleinere maat mocht echter niet, want 'dat was alleen voor kinderen'. Heb maar niks genomen en wat mij betreft was het de laatste keer dat ik er kwam. Subwayquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:01 schreef TommyGun het volgende:
Met chagrijnig personeel en hoge prijzen á 10 euro per broodje (met 1 klein stukje kip of zo).
Subway
15cm en 30cm is voor iedereen. Die zijn gewoon normaal hoor.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:17 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dit. Wilde ooit een broodje bestellen maar had geen zin in een grote. Kleinere maat mocht echter niet, want 'dat was alleen voor kinderen'. Heb maar niks genomen en wat mij betreft was het de laatste keer dat ik er kwam. Subway
De gemeente Den Haag is afhankelijk van de Rijksoverheid, want ze heeft zelf niet de bevoegdheid om treindiensten te regelen (geen concessiebevoegdheid voor Den Haag - Brussel) en ook niet de mogelijkheid om ze zelf te regelen (valt buiten de kernactiviteiten). Reken maar dat lobbyisten en wethouders van de gemeente regelmatig contact hebben gehad met de minister en diens ambtenaren, en daarbij regelmatig te horen heeft gekregen 'maak je geen zorgen, die trein komt er wel'.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:13 schreef b2py het volgende:
[..]
En toch heeft de gemeente Den Haag verzaakt te vragen wat voor acties er komen als het 20e stel er niet komt, en dan doel ik meer op een aparte treinverbinding dan op acties van de kamer om de Belgen onder druk te zetten.
Het is alleen zo jammer dat lobbyisten en lobbyen geen waarde hebben achteraf.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
De gemeente Den Haag is afhankelijk van de Rijksoverheid, want ze heeft zelf niet de bevoegdheid om treindiensten te regelen (geen concessiebevoegdheid voor Den Haag - Brussel) en ook niet de mogelijkheid om ze zelf te regelen (valt buiten de kernactiviteiten). Reken maar dat lobbyisten en wethouders van de gemeente regelmatig contact hebben gehad met de minister en diens ambtenaren, en daarbij regelmatig te horen heeft gekregen 'maak je geen zorgen, die trein komt er wel'.
De mogelijkheden van de gemeente waren en zijn dus erg beperkt, behalve afwachten. Toen bleek dat alle eerder gedane toezeggingen ineens niets waard waren heeft de gemeente gedaan wat ze konden, namelijk proberen om via een andere route alsnog die trein te krijgen.
Als je te maken hebt met een bewindspersoon (namelijk Mansveld) die alles doet om er zo makkelijk mogelijk vanaf te komen niet nee.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is alleen zo jammer dat lobbyisten en lobbyen geen waarde hebben achteraf.
Lobbyen en lobbyisten kan je ook niet hard maken, aangezien het niet op papier staat.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je te maken hebt met een bewindspersoon (namelijk Mansveld) die alles doet om er zo makkelijk mogelijk vanaf te komen niet nee.
In een brief van september 2012 schreef Schultz:quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Lobbyen en lobbyisten kan je ook niet hard maken, aangezien het niet op papier staat.
Dat lijkt mij toch een vrij duidelijke toezegging van de overheid aan de tweede kamer en aan Den Haag en Breda.quote:(...) zolang de kwestie omtrent het vervoersaanbod niet is opgelost. Ik zie dat als onderdeel van mijn toezegging om mij tot het uiterste in te zetten om een directe internationale HSL-verbinding voor de steden Den Haag en Breda af te spreken.
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
In een brief van september 2012 schreef Schultz:
[..]
Dat lijkt mij toch een vrij duidelijke toezegging van de overheid aan de tweede kamer en aan Den Haag en Breda.
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 26-02-2013 om 19:48:18Schiphol-Amsterdam Zuid: er rijden minder treinen door een gestrand trein. http://t.co/axyyfHsfHm #shlasdz reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 26-02-2013 om 20:11:58Haarlem-Leiden: tussen Voorhout en Haarlem kunnen geen treinen rijden na een persoonsaanrijding. http://t.co/axyyfHsfHm #LednHlm reageer retweet
Ik heb zelden zo'n naadloze overgang in beleid gezien als tussen Schultz (dat OV is maar lastig, geef mij maar asfalt) en Mansveld (als ik maar veel nietszeggends roep hoef ik vast niets te doen).quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je te maken hebt met een bewindspersoon (namelijk Mansveld) die alles doet om er zo makkelijk mogelijk vanaf te komen niet nee.
zwaar onhaalbaar dusquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:18 schreef dennistd het volgende:
Nog een onderzoek naar de haalbaarheid van de stoomtrein Sneek-Stavoren: http://www.fryslan.nl/548(...)n%20snits-starum.pdf
En behoorlijke brieven schrijven zit er ook al niet in...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je te maken hebt met een bewindspersoon (namelijk Mansveld) die alles doet om er zo makkelijk mogelijk vanaf te komen niet nee.
Een watte? Eentje die met een zonnebril op ergens ligt te zonnen?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:49 schreef b2py het volgende:
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 26-02-2013 om 19:48:18Schiphol-Amsterdam Zuid: er rijden minder treinen door een gestrand trein. http://t.co/axyyfHsfHm #shlasdz reageer retweet
Maximaal 7% uitval betekent dat er iedere dag 1 enkele rit mag uitvallen. Dat getuigt inderdaad niet echt van ambitie of überhaupt ook maar enige betrokkenheid.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:18 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
En behoorlijke brieven schrijven zit er ook al niet in...
De brief die Wilma Mansveld gisteren aan de Kamer stuurde, vormt een nieuw dieptepunt in het Fyra-dossier.
My thoughts exactlyquote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een watte? Eentje die met een zonnebril op ergens ligt te zonnen?
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:18 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
En behoorlijke brieven schrijven zit er ook al niet in...
De brief die Wilma Mansveld gisteren aan de Kamer stuurde, vormt een nieuw dieptepunt in het Fyra-dossier: http://www.voorbeterov.nl/page3.php
Wat een halfbakken antwoord is dit van de staatssecretaris. Het ministerie van Infrastructuur en Milieu moet de NS toch een datum hebben gesteld om met een oplossing te komen. Dat ze nu in overleg is met alle betrokken partijen lijkt me daarom ook sterk, gezien de NS als uitvoerder van de concessie zelf nog niet weet wanneer er gereden kan worden volgens de concessie eisen en dan moeilijk kan meewerken aan een plan van aanpak voor een structurele oplossing.quote:Vraag 19
Wanneer wilt u uiterlijk dat er op de HSL adequaat vervoer conform de concessie gereden wordt?
Antwoord 19
Ik kan op dit moment geen datum noemen, dit is afhankelijk van de door NS ingezette herstelaanpak. Ik wil uiteraard dat de reiziger zo snel mogelijk adequaat vervoer op het hogesnelheidsnet heeft. Voor die reiziger wil ik een veilige, betrouwbare en duurzame oplossing vinden. Daartoe ben ik in overleg met alle betrokken partijen en werken wij op dit moment aan een plan van aanpak om te komen tot die structurele oplossing. Ik zal u het plan van aanpak begin april 2013 toesturen.
Overheadquote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:47 schreef ArnosL het volgende:
Het beantwoorden van zo'n kamervraag kostte in 2011 gemiddeld ¤3750. Zo'n antwoord kan in enkele minuten beantwoord worden, dus waar al die kosten in gaan zitten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Overhead
Proefballonnetjes in antwoorden van kamervragen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Of het moet d'r nog minder interesseren dan haar voorganger.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze is dus nog niet eens in staat om zelf aan te geven wat ze wil. Da's lekker.
Dat kan alleen maar als ze nu al weet dat elke datum die genoemd gaat worden EN niet gehaald gaat worden EN met de mantel der liefde bedekt gaat worden door haar.
Of ze moet letterlijk te dom zijn om te kakken. Dat kan natuurlijk ook.
Het bedenken van onhaalbare projecten, maar daar zal niet alle overhead naar toe gaan.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:50 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Proefballonnetjes in antwoorden van kamervragen?
Pure ambtenarij dusquote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het bedenken van onhaalbare projecten, maar daar zal niet alle overhead naar toe gaan.
De kosten gaan in heel veel verschillende dingen zitten, zoals de bodes die aan het werk zijn, de mensen die de vragen op moeten zoeken, degenen die het typen, degenen die de antwoorden verspreiden, de hoge ambtenaren op het ministerie die de minister/staatssecretaris het antwoord influisteren, etc.
Het kan dus wel, maar ze wil het gewoon niet. Je bent staatssecretaris om problemen op te lossen voor de burger, niet om dingen te weigeren die niet naar je zin zijn.quote:Vraag 31
Zijn er in 2014 wel treinpaden beschikbaar voor een Beneluxtrein Amsterdam-Brussel? Zou het voor 2014 wel mogelijk zijn om de Beneluxtrein Amsterdam-Brussel te laten rijden? Wat zou dit voor gevolgen hebben?
Antwoord 31
Het is mogelijk om voor 2014 treinpaden aan te vragen voor een verbinding Amsterdam – Brussel over het conventionele spoor. Daarvoor gelden de afspraken die zijn gemaakt over de capaciteitsverdeling over het Nederlandse spoorwegnet. In 2000 is echter al besloten tot het afschaffen van de Beneluxtrein op het moment van inwerkingtreding van de internationale Fyra-dienstregeling. De bestaande afspraken die onder andere zijn vastgelegd in de Vervoerconcessie voor het hogesnelheidsnet over de hogesnelheidsverbinding Amsterdam–Brussel zijn voor mij uitgangspunt.
In 2000 is men akkoord gegaan met het verdwijnen van de Beneluxtrein omdat het volgens HSA niet mogelijk is om beide treinen rendabel te exploiteren (tegen de door HSA geboden concessieprijs!). De concessie verhindert het laten rijden van zowel een Beneluxtrein als een Fyra tussen Amsterdam en Brussel echter niet.quote:De bestaande afspraken die onder andere zijn vastgelegd in de Vervoerconcessie voor het hogesnelheidsnet over de hogesnelheidsverbinding Amsterdam–Brussel zijn voor mij uitgangspunt.
Nou, gas met dat kreng danquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
In 2000 is men akkoord gegaan met het verdwijnen van de Beneluxtrein omdat het volgens HSA niet mogelijk is om beide treinen rendabel te exploiteren (tegen de door HSA geboden concessieprijs!). De concessie verhindert het laten rijden van zowel een Beneluxtrein als een Fyra tussen Amsterdam en Brussel echter niet.
is gister al gepost door Dennisquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:09 schreef James1988 het volgende:
Het gaat vanaf dienstregeling 2014 nog wat drukker worden in het noorden. Het wensenlijstje:
• 2x per uur Arriva-stoptrein Groningen - Winschoten
• 2x per uur Arriva-stoptrein Groningen - Veendam
• 1x per uur sneltrein Groningen - Leer (tussenstops: Hoogezand-Sappemeer, Winschoten, Bad Nieuweschans, Weener)
• 1x per uur een goederenpad (DB Schenker)
Dat gaat niet passen op de infrastructuur zoals ze er nu ligt, dus tadaa: een overbelastingverklaring.
Het gaat hier soms zo hardquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is gister al gepost door Dennis
Dat valt wel mee, er zijn op dit moment drie oplossingsrichtingen uitgedacht (zie de overbelastverklaring).quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:
"Dit kan niet"
oplossing?
"We zetten er een papiertje bij "Dit kan niet". Klaar"
Correct. De Fyra is niet rendabel te exploiteren als je én veel te hoog inbiedt én als je het goedkopere alternatief niet opheft. Vast weer een van die momenten dat marktwerking slecht uitkwamquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
In 2000 is men akkoord gegaan met het verdwijnen van de Beneluxtrein omdat het volgens HSA niet mogelijk is om beide treinen rendabel te exploiteren (tegen de door HSA geboden concessieprijs!).
't is net RyanAir. Kost in de basis ook geen drol maar alles extra kost ook direct flink extra.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De eerste ervaring met de Low Cost express is een feit, het reservatiedeel althans.
Verder
-Extra Bagage 5 euro![]()
-Sms dienst die je op de hoogte houd van de trein 1 euro
-Een dier mee 5 euro![]()
-Je telefoon opladen/stopcontact gebruiken 2 euro
Het moet wel duurzaam zijn natuurlijk, dus we maken er een bordje van. Heeft die Fles van Fok! ook weer iets voor zijn verzamelingquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:
"Dit kan niet"
oplossing?
"We zetten er een papiertje bij "Dit kan niet". Klaar"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |