abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 februari 2013 @ 17:11:35 #76
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123373234
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, je kunt natuurlijk ook gewoon met je armen over elkaar gaan zitten tot er een ongeval van komt (want dat is dus wat jij wel okee vindt blijkbaar). Dat is zelfs naar Prorail-maatstaven moeilijk "tijdig" te noemen :)
Wat ik bedoel: je weet dat je remmen op de rand van toelaatbaar zitten maar de ervaring leert dat je er dan nog mee door kunt rijden, ondertussen een afspraak makend met de garage.
't ging hier blijkbaar net mis, en de regels zijn hier natuurlijk wat scherper (publiek vervoerend vs prive auto).
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_123373559
Goederenvervoer van de NS in de jaren 50. Geweldig om te zien :D 'steeds meer bedrijven krijgen een aansluiting op het spoor'. Jammer dat daar inmiddels zoveel van verdwenen is.

pi_123373704
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:11 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Wat ik bedoel: je weet dat je remmen op de rand van toelaatbaar zitten maar de ervaring leert dat je er dan nog mee door kunt rijden, ondertussen een afspraak makend met de garage.
't ging hier blijkbaar net mis, en de regels zijn hier natuurlijk wat scherper (publiek vervoerend vs prive auto).
Ja okee. Overigens is het natuurlijk ook niet per definitie 100 % altijd veilig als dingen WEL aan de goede kant van "de norm" zitten. Dat vergeten mensen en organisaties ook nog weleens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123373937
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 16:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mee eens. Haast is nu echt wel geboden.
Haastige spoed is zelden goed.
  Redactie Sport dinsdag 26 februari 2013 @ 17:28:25 #80
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123374096
De gemeente heeft het ook verkeerd aangepakt. Ze hadden eerst een vervoerder moeten zoeken, ipv het treinpad aan te vragen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_123374393
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:28 schreef dennistd het volgende:
De gemeente heeft het ook verkeerd aangepakt. Ze hadden eerst een vervoerder moeten zoeken, ipv het treinpad aan te vragen.
Kip-ei verhaal he.

"Hee reserveren jullie even 6 locs en 50 rijtuigen, dan proberen wij of we misschien ene treinpad kunnen krijgen" :')

Zit ook geen vervoerder op te wachten natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 februari 2013 @ 17:40:55 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123374650
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:28 schreef dennistd het volgende:
De gemeente heeft het ook verkeerd aangepakt. Ze hadden eerst een vervoerder moeten zoeken, ipv het treinpad aan te vragen.
Het was dan ook nogal kortdag. Den Haag is jarenlang voorgehouden dat er een aantal rechtstreekse treinen per dag zouden komen. Weliswaar met een tussenstop in Breda, maar dat zou nog altijd sneller zijn dan de oude route via Roosendaal.

Den Haag had die indruk eind vorig jaar nog steeds, tot Wilma Mansveld in december 2012 ineens aankondigde dat ze een akkoord heeft gesloten met de vervoerders, en dat ze het prima vindt dat Den Haag de eerder beloofde directe trein niet meer krijgt. Het hing al wel langer in de lucht, maar het was nog nooit formeel bevestigd... anders had de gemeente wel eerder gehandeld.
pi_123374800
Tsja, wat is er toch op een geweldige manier een puinhoop van gemaakt eigenlijk James -O-

Het is gewoon een bezienswaardigheid op zich ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 februari 2013 @ 17:45:38 #84
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123374847
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, wat is er toch op een geweldige manier een puinhoop van gemaakt eigenlijk James -O-

Het is gewoon een bezienswaardigheid op zich ;(
Helaas moet ik je hierin volledig gelijk geven.
pi_123374982
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, wat is er toch op een geweldige manier een puinhoop van gemaakt eigenlijk James -O-

Het is gewoon een bezienswaardigheid op zich ;(
Lulkoek, want er staat in documenten van het ministerie dat er al in 2002 is afgesproken dat de benelux trein vervalt als de Fyra gaat rijden. In juni 2012 was het al duidelijke dat de benelux zou wegvallen en pas in september/oktober begonnen de eerste belangenorganisaties aan de bel te trekken. Ze hebben geen poot om op te staan.
pi_123375081
ja die drie maanden had wat uitgemaakt. In een tijd dat iedereen met zomerreces is :') Idioot 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123375135
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:51 schreef Dr_Flash het volgende:
ja die drie maanden had wat uitgemaakt. In een tijd dat iedereen met zomerreces is :') Idioot 8)7
Maakt niet uit, er wordt pas aan de bel getrokken als het al te laat is. Ze hadden in 2007,toen de Fyra uitliep en bleek dat de dienstregeling voor Den Haag er anders uit kwam te zien al in moeten grijpen. Dat hebben ze vertikt.
pi_123375289
Oh was dat in 2007 al duidelijk ja? Nou, mij niet. Maar goed, wat weet ik er ook van :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123375311
trouwens, in 2007 hadden we alleen nog maar Rover en die werden toen al niet meer serieus genomen geloof ik :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123375354
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:
trouwens, in 2007 hadden we alleen nog maar Rover en die werden toen al niet meer serieus genomen geloof ik :)
Ook gemeente Den Haag had toen al in kunnen grijpen, ook niet gedaan.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 17:59:42 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123375381
De gemeente Den Haag is tot op het laatst beloofd dat de trein Den Haag - Brussel er zou komen. Er is vanuit de Staat meerdere malen druk uitgeoefend op België om alsnog dat 20e stel te bestellen (terug te lezen in diverse kamerstukken).

Pas in december 2012 werd duidelijk dat Mansveld er geen zin in had en haar goedkeuring heeft gegeven op een samenwerkingsovereenkomst waarin de bediening van Den Haag niet meer stond genoemd. Als 'goedmakertje' stond er 8x per dag Antwerpen - Breda v.v. in, i.p.v. Den Haag - Breda - Brussel v.v.

De trein Den Haag - Breda - Brussel is in 2005 voorgesteld door NS en NMBS, als compromis voor hun oorspronkelijke plannen uit 2001: 32x per dag Amsterdam - Brussel.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 februari 2013 @ 18:09:16 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123375764
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:51 schreef Dr_Flash het volgende:
ja die drie maanden had wat uitgemaakt. In een tijd dat iedereen met zomerreces is :') Idioot 8)7
houden we het wel gezellig, dames? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123375892
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 18:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

houden we het wel gezellig, dames? :P
Wij wel hoor :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123376556
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:59 schreef James1988 het volgende:
De gemeente Den Haag is tot op het laatst beloofd dat de trein Den Haag - Brussel er zou komen. Er is vanuit de Staat meerdere malen druk uitgeoefend op België om alsnog dat 20e stel te bestellen (terug te lezen in diverse kamerstukken).

Pas in december 2012 werd duidelijk dat Mansveld er geen zin in had en haar goedkeuring heeft gegeven op een samenwerkingsovereenkomst waarin de bediening van Den Haag niet meer stond genoemd. Als 'goedmakertje' stond er 8x per dag Antwerpen - Breda v.v. in, i.p.v. Den Haag - Breda - Brussel v.v.

De trein Den Haag - Breda - Brussel is in 2005 voorgesteld door NS en NMBS, als compromis voor hun oorspronkelijke plannen uit 2001: 32x per dag Amsterdam - Brussel.
Op 6 maart 2005 is er overleg geweest tussen de Ministers Peijs en Vande Lotte. Hier is geconcludeerd dat de verbinding Den Haag - Breda - Brussel geen doorgang kan vinden als het 20e Fyra stel niet besteld wordt. Vanaf dat moment zijn er genoeg brieven waarin staat dat het 20e stel niet besteld wordt. Als er vervolgens geen vragen worden gesteld wat er wél gebeurt als het 20e stel er uiteindelijk niet komt, dat is de fout van de reizigersverenigingen en politici. Vanaf 2009 zijn er brieven waarin staat dat er problemen zijn met de NMBS want die willen de 20e Fyra niet bestellen die nodig is voor de uitvoering Den Haag - Breda - Brussel. Niemand kraait er naar. Het is volledig de eigen schuld van de Gemeente Den Haag.
pi_123376736
--edit-- sorry, is al verbeterd!
pi_123376775
Nou doe je net alsof reizigersverenigingen enige vorm van invloed op welk proces dan ook hebben. "Schuld" ja ja toe maar :') Reizigersverenigingen kunnen niet meer doen dan hun mening, hun zorg en hun ergernis uiten over alles wat ze dwars zit. Er is geen enkele manier waarop reizigersverenigingen welk politiek besluit dan ook kunnen afdwingen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 februari 2013 @ 18:53:30 #97
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123377201
De eerste ervaring met de Low Cost express is een feit, het reservatiedeel althans.

Vanochtend heb ik maar eens geprobeerd om een ticket te boeken voor een schamele 10 euro heen en 10 euro terug.

uiteraard wou ik proberen om Marseille te halen maar dat is gezien de stop-and-go penalty van 40 minuten niet mogelijk op de meeste dagen. dr is 35 minuten keertijd, enige manier om dat te doen is om in de trein te blijven, maar ik wou het er maar niet op wagen.

De website om te reserveren is helder, ik maak mijn keuze voor een rit op basis van de dagprijs, en ik koos Valence TGV, als keerpunt.

De reservering maak ik af, om de tickets op het werk te kunnen printen dacht ik, maar helaas, de tickets, en de plaatsbepaling, worden je 4 dagen van te voren opgestuurd. kom je in die 4 dagen geen printer tegen, op het station printen kan ook, 5 euro.

Verder

-Extra Bagage 5 euro :%

-Sms dienst die je op de hoogte houd van de trein 1 euro

-Een dier mee 5 euro :+

-Je telefoon opladen/stopcontact gebruiken 2 euro (Maar ik ga tijdens de rit even het toilet checken, want daar zit er een voor het scheerapparaat) 8-)

-Ook dacht ik eraan om een verdeelstekker mee te nemen, dan gebruik je het stopcontact a 2 euro en dan verhuur je het onder voor 50 cent per stopcontact. 8-)

Ik had met trouwens wel eerder kunnen verdiepen in mn keerpunt, Valence TGV ligt namelijk in de Middle of Nowhere :'( . Daar moet ik 3 uur doorbregen (inclusief 40 penalty terug)

Gaaf treinweekje word het wel, dus eerst een dagje op en neer naar Valance, Dan ben ik eigenlijk al 3 kwart op weg van mn bestemming de volgende dag: Nice/Monaco met de slaap trein, en een paar dagen later 1e klas tgv terug :7

Word vervolgd voor de lowcost TGV :)
  dinsdag 26 februari 2013 @ 18:56:49 #98
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123377366
Fraai. Eindelijk een betaalbare broodjeszaak bij Amsterdam Centraal. Aan de achterzijde van het station, naast de GVB-veerboten, is nu een Subway gevestigd. Beter als die Stervextroep in het station...
pi_123377413
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:28 schreef dennistd het volgende:
De gemeente heeft het ook verkeerd aangepakt. Ze hadden eerst een vervoerder moeten zoeken, ipv het treinpad aan te vragen.
Denk jij dat HSA een 'tijdelijke' trein naar Brussel in Den Haag had laten stoppen als de gemmente zich niet stevig had geroerd? ;)
Den Haag heeft met het oprichten van een B.V. en het sturen van 1 brief toch weer mooi een int. treinverbinding terug.
dag
pi_123377475
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 18:56 schreef greavy het volgende:
Fraai. Eindelijk een betaalbare broodjeszaak bij Amsterdam Centraal. Aan de achterzijde van het station, naast de GVB-veerboten, is nu een Subway gevestigd. Beter als die Stervextroep in het station...
Subway :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')