Droom maar lekker verderquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:01 schreef TommyGun het volgende:
Met chagrijnig personeel en hoge prijzen á 10 euro per broodje (met 1 klein stukje kip of zo).
Subway
quote:
Subway is flink duurder dan een normale broodjeszaak (buiten servex om dan he).quote:
De broodjes zijn heel prima ja, maar ik heb inderdaad nog nooit een subway-medewerker kunnen betrappen op ook maar iets wat lijkt op een glimlach of niet-noodzakelijke sociale interactie.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:02 schreef greavy het volgende:
[..]
Droom maar lekker verder
Ik kom er graag, blijven goede broodjes.
Subway is niet het goedkoopste, maar zijn heerlijke broodjes. 15cm voor ca 3/4 euro, 30cm voor ¤2,50 extra. Je kiest welk broodje, vlees en mag dan zeggen welke groentes je wel en niet wilt.
Lees de voortgangsrapportages er maar op na, vanuit Nederland is er herhaaldelijk geprobeerd om druk uit te oefenen op de Belgen om alsnog te bestellen. De Belgen gaven steeds niet thuis, het is zelfs zo ver gekomen dat Schultz aan Rutte moest vragen of hij zijn Belgische evenknie ertoe kon bewegen om de Belgische minister Magnette contact op te laten nemen, omdat die man zich totaal afzijdig hield.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Op 6 maart 2005 is er overleg geweest tussen de Ministers Peijs en Vande Lotte. Hier is geconcludeerd dat de verbinding Den Haag - Breda - Brussel geen doorgang kan vinden als het 20e Fyra stel niet besteld wordt. Vanaf dat moment zijn er genoeg brieven waarin staat dat het 20e stel niet besteld wordt. Als er vervolgens geen vragen worden gesteld wat er wél gebeurt als het 20e stel er uiteindelijk niet komt, dat is de fout van de reizigersverenigingen en politici. Vanaf 2009 zijn er brieven waarin staat dat er problemen zijn met de NMBS want die willen de 20e Fyra niet bestellen die nodig is voor de uitvoering Den Haag - Breda - Brussel. Niemand kraait er naar. Het is volledig de eigen schuld van de Gemeente Den Haag.
Dat is meer uit praktische redenen: in Rotterdam was geen plek voor een kerende treinserie, in Den Haag wel. En als je dan toch langs het station komt kun je er maar beter stoppen ook, dat scheelt weer een PR-nachtmerrie.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:57 schreef Peter het volgende:
[..]
Denk jij dat HSA een 'tijdelijke' trein naar Brussel in Den Haag had laten stoppen als de gemmente zich niet stevig had geroerd?
Den Haag heeft met het oprichten van een B.V. en het sturen van 1 brief toch weer mooi een int. treinverbinding terug.
En toch heeft de gemeente Den Haag verzaakt te vragen wat voor acties er komen als het 20e stel er niet komt, en dan doel ik meer op een aparte treinverbinding dan op acties van de kamer om de Belgen onder druk te zetten.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Lees de voortgangsrapportages er maar op na, vanuit Nederland is er herhaaldelijk geprobeerd om druk uit te oefenen op de Belgen om alsnog te bestellen. De Belgen gaven steeds niet thuis, het is zelfs zo ver gekomen dat Schultz aan Rutte moest vragen of hij zijn Belgische evenknie ertoe kon bewegen om de Belgische minister Magnette contact op te laten nemen, omdat die man zich totaal afzijdig hield.
De gemeente is jarenlang door de Staat voorgehouden dat die verbinding er zou komen. Zelfs Schultz heeft dat nog toegezegd. Dat Mansveld vervolgens al die afspraken overboord gooit is NIET de schuld van de gemeente Den Haag.
Op Schiphol zou die het ook heel goed doen ja. Zitten al 10 in Amsterdamquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:08 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
De broodjes zijn heel prima ja, maar ik heb inderdaad nog nooit een subway-medewerker kunnen betrappen op ook maar iets wat lijkt op een glimlach of niet-noodzakelijke sociale interactie.
Ze zouden zo'n tent moeten openen op Schiphol.
t/m 10 maart.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
2 voor de prijs van 1 aanbieding wie boekt via de Franse site van de Thalys via deze link
Dit. Wilde ooit een broodje bestellen maar had geen zin in een grote. Kleinere maat mocht echter niet, want 'dat was alleen voor kinderen'. Heb maar niks genomen en wat mij betreft was het de laatste keer dat ik er kwam. Subwayquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:01 schreef TommyGun het volgende:
Met chagrijnig personeel en hoge prijzen á 10 euro per broodje (met 1 klein stukje kip of zo).
Subway
15cm en 30cm is voor iedereen. Die zijn gewoon normaal hoor.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:17 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dit. Wilde ooit een broodje bestellen maar had geen zin in een grote. Kleinere maat mocht echter niet, want 'dat was alleen voor kinderen'. Heb maar niks genomen en wat mij betreft was het de laatste keer dat ik er kwam. Subway
De gemeente Den Haag is afhankelijk van de Rijksoverheid, want ze heeft zelf niet de bevoegdheid om treindiensten te regelen (geen concessiebevoegdheid voor Den Haag - Brussel) en ook niet de mogelijkheid om ze zelf te regelen (valt buiten de kernactiviteiten). Reken maar dat lobbyisten en wethouders van de gemeente regelmatig contact hebben gehad met de minister en diens ambtenaren, en daarbij regelmatig te horen heeft gekregen 'maak je geen zorgen, die trein komt er wel'.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:13 schreef b2py het volgende:
[..]
En toch heeft de gemeente Den Haag verzaakt te vragen wat voor acties er komen als het 20e stel er niet komt, en dan doel ik meer op een aparte treinverbinding dan op acties van de kamer om de Belgen onder druk te zetten.
Het is alleen zo jammer dat lobbyisten en lobbyen geen waarde hebben achteraf.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
De gemeente Den Haag is afhankelijk van de Rijksoverheid, want ze heeft zelf niet de bevoegdheid om treindiensten te regelen (geen concessiebevoegdheid voor Den Haag - Brussel) en ook niet de mogelijkheid om ze zelf te regelen (valt buiten de kernactiviteiten). Reken maar dat lobbyisten en wethouders van de gemeente regelmatig contact hebben gehad met de minister en diens ambtenaren, en daarbij regelmatig te horen heeft gekregen 'maak je geen zorgen, die trein komt er wel'.
De mogelijkheden van de gemeente waren en zijn dus erg beperkt, behalve afwachten. Toen bleek dat alle eerder gedane toezeggingen ineens niets waard waren heeft de gemeente gedaan wat ze konden, namelijk proberen om via een andere route alsnog die trein te krijgen.
Als je te maken hebt met een bewindspersoon (namelijk Mansveld) die alles doet om er zo makkelijk mogelijk vanaf te komen niet nee.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is alleen zo jammer dat lobbyisten en lobbyen geen waarde hebben achteraf.
Lobbyen en lobbyisten kan je ook niet hard maken, aangezien het niet op papier staat.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je te maken hebt met een bewindspersoon (namelijk Mansveld) die alles doet om er zo makkelijk mogelijk vanaf te komen niet nee.
In een brief van september 2012 schreef Schultz:quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Lobbyen en lobbyisten kan je ook niet hard maken, aangezien het niet op papier staat.
Dat lijkt mij toch een vrij duidelijke toezegging van de overheid aan de tweede kamer en aan Den Haag en Breda.quote:(...) zolang de kwestie omtrent het vervoersaanbod niet is opgelost. Ik zie dat als onderdeel van mijn toezegging om mij tot het uiterste in te zetten om een directe internationale HSL-verbinding voor de steden Den Haag en Breda af te spreken.
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
In een brief van september 2012 schreef Schultz:
[..]
Dat lijkt mij toch een vrij duidelijke toezegging van de overheid aan de tweede kamer en aan Den Haag en Breda.
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 26-02-2013 om 19:48:18Schiphol-Amsterdam Zuid: er rijden minder treinen door een gestrand trein. http://t.co/axyyfHsfHm #shlasdz reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 26-02-2013 om 20:11:58Haarlem-Leiden: tussen Voorhout en Haarlem kunnen geen treinen rijden na een persoonsaanrijding. http://t.co/axyyfHsfHm #LednHlm reageer retweet
Ik heb zelden zo'n naadloze overgang in beleid gezien als tussen Schultz (dat OV is maar lastig, geef mij maar asfalt) en Mansveld (als ik maar veel nietszeggends roep hoef ik vast niets te doen).quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je te maken hebt met een bewindspersoon (namelijk Mansveld) die alles doet om er zo makkelijk mogelijk vanaf te komen niet nee.
zwaar onhaalbaar dusquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:18 schreef dennistd het volgende:
Nog een onderzoek naar de haalbaarheid van de stoomtrein Sneek-Stavoren: http://www.fryslan.nl/548(...)n%20snits-starum.pdf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |