abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 februari 2013 @ 13:57:19 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123408467
Lang niet alle goederentreinen hebben Indusi (zoals een 1600). ;)
  woensdag 27 februari 2013 @ 13:58:21 #277
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123408501
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:56 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Er ligt op de Rotterdamse metro toch gewoon PZB ?
Goederentreinen hebben gewoon Indusi. Dat zullen ze toch echt moeten gebruiken als ze een geel sein op rijden. Of een rode for that matter.
Goederentreinen hebben geen Indusi. Ik denk dat goederen alleen in de nacht gaat rijden, en dan met max. 40 km/u zonder ATB of zo?

Ik zou er niet op rekenen dat metro's gaan afbuigen richting perron, dan zou voor iedere metro een oncomfortabele rit ontstaan. Lijkt nergens op in vergelijking met het aantal goederentreinen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123408502
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:57 schreef James1988 het volgende:
Lang niet alle goederentreinen hebben Indusi (zoals een 1600). ;)
Dat klopt.
Welke vervoerders bedienen die bedrijven in Vlaardingen?
DB meen ik ?
  woensdag 27 februari 2013 @ 13:59:10 #279
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123408526
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:58 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat klopt.
Welke vervoerders bedienen die bedrijven in Vlaardingen?
DB meen ik ?
Ja. Maar een 1600 kan daar toch niet komen onder 750V.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 27 februari 2013 @ 13:59:23 #280
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_123408540
En wat gaan ze doen qua bovenleiding? Omschakelbaar tussen 750 en 1500VDC? Of gaan de metro's op 1500VDC rijden? Of alle cargo met diesel?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_123408542
quote:
2s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Goederentreinen hebben geen Indusi. Ik denk dat goederen alleen in de nacht gaat rijden, en dan met max. 40 km/u zonder ATB of zo?

Ik zou er niet op rekenen dat metro's gaan afbuigen richting perron, dan zou voor iedere metro een oncomfortabele rit ontstaan. Lijkt nergens op in vergelijking met het aantal goederentreinen.
Je kunt een goederentrein niet afbuigen van het perron af, want dan komt die binnen de profiel-vrije-ruimte van het nevenspoor. Die liggen op al die haltes volgens mij veel te dicht op elkaar voor zulk soort geintjes
pi_123408543
quote:
2s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Goederentreinen hebben geen Indusi. Ik denk dat goederen alleen in de nacht gaat rijden, en dan met max. 40 km/u zonder ATB of zo?

Ik zou er niet op rekenen dat metro's gaan afbuigen richting perron, dan zou voor iedere metro een oncomfortabele rit ontstaan. Lijkt nergens op in vergelijking met het aantal goederentreinen.
Ik heb op zat goederenlocs gereden met Indusi spoelen. Moest ze gewoon kunnen benoemen en controleren bij een DC :Y

Ze hebben het niet allemaal
  woensdag 27 februari 2013 @ 13:59:38 #283
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123408550
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef V2 het volgende:
En wat gaan ze doen qua bovenleiding? Omschakelbaar tussen 750 en 1500VDC? Of gaan de metro's op 1500VDC rijden? Of alle cargo met diesel?
Het laatste.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 27 februari 2013 @ 14:00:11 #284
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123408567
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik heb op zat goederenlocs gereden met Indusi spoelen. Moest ze gewoon kunnen benoemen en controleren bij een DC :Y

Ze hebben het niet allemaal
ZUB/PZB geeft een ander signaal dan Indusi in Duitsland.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 27 februari 2013 @ 14:00:54 #285
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123408589
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja. Maar een 1600 kan daar toch niet komen onder 750V.
Ohja :@
  woensdag 27 februari 2013 @ 14:00:58 #286
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123408592
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Je kunt een goederentrein niet afbuigen van het perron af, want dan komt die binnen de profiel-vrije-ruimte van het nevenspoor. Die liggen op al die haltes volgens mij veel te dicht op elkaar voor zulk soort geintjes
Geen probleem met eilandperrons.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123408610
Rijdt de metro niet met een derde rail dan? Dan zou een goederentrein gewoon de bovenleiding kunnen gebruiken...
pi_123408642
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 14:01 schreef WhiteJoker het volgende:
Rijdt de metro niet met een derde rail dan? Dan zou een goederentrein gewoon de bovenleiding kunnen gebruiken...
Derde rail zit dan in de weg. Profiel vrije ruimte van een goederentrein is groter dan die van een metro.
  woensdag 27 februari 2013 @ 14:02:37 #289
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123408645
Volgens mij is het idee de bovenleiding te laten hangen en er 750V op te zetten, net als RandstadRail - de ex-Hofpleinlijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123408700
Als alleen maar DB Schenker de bedrijven op Vlaardingen bediend zouden ze kunnen overwegen om op twee locs die ZUB/PZB te laten installeren.
  woensdag 27 februari 2013 @ 14:05:43 #291
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123408757
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 14:04 schreef Monopoly het volgende:
Als alleen maar DB Schenker de bedrijven op Vlaardingen bediend zouden ze kunnen overwegen om op twee locs die ZUB/PZB te laten installeren.
Kost veel, levert weinig op. Als goederen alleen 's nachts vervoerd worden kan dat ook wel met rijden op zicht.
pi_123408863
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 14:02 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Derde rail zit dan in de weg. Profiel vrije ruimte van een goederentrein is groter dan die van een metro.
Hmm dat is lastig dan inderdaad... Het had een goede oplossing kunnen zijn.
  woensdag 27 februari 2013 @ 14:08:41 #293
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123408868
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 12:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
James, de postbode heeft hier een handgeschreven A3 formaat bruine envelop met SNCF logo naar binnen staan te persen voor je. Wat doe ik ermee? :P
Dat is behoorlijk snel! Ik DM je later wel even :)
pi_123408876
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 14:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Kost veel, levert weinig op. Als goederen alleen 's nachts vervoerd worden kan dat ook wel met rijden op zicht.
Ja hallo zeg, je gaat toch niet mijn nachtrust verstoren met je langzame goederentreintje! 8)7 :P
  woensdag 27 februari 2013 @ 14:09:52 #295
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_123408905
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 14:01 schreef WhiteJoker het volgende:
Dan zou een goederentrein gewoon de bovenleiding kunnen gebruiken...
Die goederentreinen daar kunnen de bovenleiding sowieso niet gebruiken omdat het diesellocs zijn. Zijspoortjes in Vlaardingen en Maassluis hebben toch geen bovenleiding.
pi_123408930
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 14:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Kost veel, levert weinig op. Als goederen alleen 's nachts vervoerd worden kan dat ook wel met rijden op zicht.
Alleen zie je s nachts nou eenmaal niet zo veel :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123408964
de NVBS organiseert een Koninginnedagrit naar de Tweede Maasvlakte trouwens. Ik stel voor dat jullie allemaal mee gaan om daar eens goed te gaan kijken hoe het nou allemaal precies zit daar :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 27 februari 2013 @ 14:12:24 #298
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123409000
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Je kunt een goederentrein niet afbuigen van het perron af, want dan komt die binnen de profiel-vrije-ruimte van het nevenspoor. Die liggen op al die haltes volgens mij veel te dicht op elkaar voor zulk soort geintjes
Het leuke is juist dat je daar niet binnen komt als je de sporen gewoon laat liggen: de ruimte die je 'beneden' extra nodig bent kun je 'boven' gewoon pakken omdat de metro's smaller zijn. Zie ook mijn plaatje: de rode goederentrein rijdt weliswaar iets meer naar boven dan links, maar die ruimte is daar ook omdat op het bovenste spoor alleen smallere metro's rijden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 27 februari 2013 @ 14:14:17 #299
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123409058
quote:
10s.gif Op woensdag 27 februari 2013 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
de NVBS organiseert een Koninginnedagrit naar de Tweede Maasvlakte trouwens. Ik stel voor dat jullie allemaal mee gaan om daar eens goed te gaan kijken hoe het nou allemaal precies zit daar :P
Daar heb je alleen niet veel aan als je het over de Hoekse lijn hebt _O-
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_123409103
Spoor naar de tweede Maasvlakte is enorm saai :')
Alleen maar 40, één overweg en op het einde de Euromax.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')