abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 februari 2013 @ 12:42:31 #251
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123405969
James, de postbode heeft hier een handgeschreven A3 formaat bruine envelop met SNCF logo naar binnen staan te persen voor je. Wat doe ik ermee? :P
  woensdag 27 februari 2013 @ 13:12:17 #252
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123406938
Station Marne la Vallee is dicht en je moet ook 2 meter buiten de pui blijven, gek genoeg is het ratp deel wel open. Ik weet niet waarom
pi_123407025
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 12:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
James, de postbode heeft hier een handgeschreven A3 formaat bruine envelop met SNCF logo naar binnen staan te persen voor je. Wat doe ik ermee? :P
Eerst het Idixfiguurtje reanimeren ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123407048
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Station Marne la Vallee is dicht en je moet ook 2 meter buiten de pui blijven, gek genoeg is het ratp deel wel open. Ik weet niet waarom
Er is een trekrotje gevonden wat glasscherven maximaal 2 meter weg blaast ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 27 februari 2013 @ 13:24:47 #255
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_123407340
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:44 schreef Bitlord het volgende:
Er zitten in Vlaardingen en Maassluis twee bedrijven die goederenverkeer willen blijven afhandelen per trein. Hiertoe worden de perronsporen langs de lijn voorzien van strengelspoor (en dus per station 4 extra (onnodige?) wissels omdat goederentreinen breder zijn dan metros.
Maak er één lang strengelspoor van tussen Schiedam en Maasluis en je hebt helemaal geen wissels nodig.
pi_123407473
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:24 schreef ReisT het volgende:

[..]

Maak er één lang strengelspoor van tussen Schiedam en Maasluis en je hebt helemaal geen wissels nodig.
Dan heb je alleen 2x zoveel spoor nodig over het gehele traject :X...
pi_123407494
strengelspoor is een vrij kansloos concept.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123407568
Zijn er al praktijkvoorbeelden van wat ze nu willen toepassen op de Hoekse Lijn?
pi_123407653
Het voordeel voor goederenvervoer is wel dat de Indusi al aanwezig is voor het beveiligingssysteem van de metro :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 februari 2013 @ 13:35:37 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123407654
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:32 schreef b2py het volgende:
Zijn er al praktijkvoorbeelden van wat ze nu willen toepassen op de Hoekse Lijn?
ja, maar niet in Nederland
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123407667
Kunnen ze niet beter het spoor met rust laten, en de perrons uitschuifbaar maken?
pi_123407712
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja, maar niet in Nederland
Link? Artikel?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 februari 2013 @ 13:38:40 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123407772
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Link? Artikel?
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik de tram van Amsterdam ff niet meereken ;)

Filmpje van strengelspoor ga ik ff opzoeken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123407804
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik de tram van Amsterdam ff niet meereken ;)

Filmpje van strengelspoor ga ik ff opzoeken
Ja de tram in leidsestraat ken ik, maar daar zijn de breedtes natuurlijk gelijk ;)
pi_123407861
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:09 schreef dennistd het volgende:
Klopt :Y
Is vanaf 1 april ook afgelopen trouwens, dan gaat die trein eruit omdat dan de tunnel in Nijverdal in gebruik wordt genomen.
Over 1 april gesproken: heb al meermaals hier wat wijzigingen langs horen komen. Is daar ergens een overzicht van te vinden?
pi_123407898
quote:
13s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

hoe "vast" moet je zijn dat ik dat niet krijg? }:|
Ik heb er ook een gekregen, heb een voordeelurenabonnement. Code nog niet gebruikt omdat het niet te combineren viel met actiekaartjes enzo.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 februari 2013 @ 13:45:14 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123408008
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:39 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja de tram in leidsestraat ken ik, maar daar zijn de breedtes natuurlijk gelijk ;)
Hier bij de plaatjes is al iets te zien:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Strengelspoor

Verder heb je in Spanje op enkele trajecten een derde rail die treinen op normaal spoor toestaat.

In Duitsland is het principe ook al toegepast. ben ff in het archief gedoken voor een filmpje.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 27 februari 2013 @ 13:48:31 #268
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123408146
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Kunnen ze niet beter het spoor met rust laten, en de perrons uitschuifbaar maken?
Zoals Hoogeveen was voor de stamlijn?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 27 februari 2013 @ 13:49:51 #269
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123408199
Volgens mij moet het trouwens zoiets worden met dat strengelspoor:

Links de huidige situatie, rechts met bredere perron en strengelspoor.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_123408213
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:48 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zoals Hoogeveen was voor de stamlijn?
Ja, zoiets, maar het gaat hier om metro's die niet breed genoeg zijn om bij het huidige perron te komen, dus dat het perron richting het spoor schuift zodra er een metro stopt...
pi_123408243
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:49 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij moet het trouwens zoiets worden met dat strengelspoor:
[ afbeelding ]
Links de huidige situatie, rechts met bredere perron en strengelspoor.
Ik denk dat ze het andersom willen aanpakken: huidige spoor en perron laten liggen, strengelspoor met wissels *richting* het perron om een metro dichterbij het huidige perron te krijgen.
Op jouw tekening moet de goederentrein afremmen om de wissels te nemen, terwijl die helemaal niet wil stoppen
pi_123408292
Het heeft gewoon met het perron te maken. Want de metro en trein hebben dezelfde spoorbreedte, enkel heeft een goederentrein een groter PVR.
  Redactie Sport woensdag 27 februari 2013 @ 13:53:23 #273
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123408332
Alleen het zuidelijke spoor wordt geschikt voor treinen. Verder is het aantal metro's veel groter dan het aantal treinen, dus kun je die paar treinen beter door de wissels laten gaan. Daarnaast wordt het straks toch max. 40 km/h voor de treinen, vanwege het ontbreken van beveiliging. Aangezien wissels ook voor die snelheid geschikt zijn maakt dat weinig uit.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_123408439
Ik heb daar al eens een plaatje over gepaint

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123408451
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:53 schreef dennistd het volgende:
Alleen het zuidelijke spoor wordt geschikt voor treinen. Verder is het aantal metro's veel groter dan het aantal treinen, dus kun je die paar treinen beter door de wissels laten gaan. Daarnaast wordt het straks toch max. 40 km/h voor de treinen, vanwege het ontbreken van beveiliging. Aangezien wissels ook voor die snelheid geschikt zijn maakt dat weinig uit.
Er ligt op de Rotterdamse metro toch gewoon PZB ?
Goederentreinen hebben gewoon Indusi. Dat zullen ze toch echt moeten gebruiken als ze een geel sein op rijden. Of een rode for that matter.
  woensdag 27 februari 2013 @ 13:57:19 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123408467
Lang niet alle goederentreinen hebben Indusi (zoals een 1600). ;)
  woensdag 27 februari 2013 @ 13:58:21 #277
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123408501
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:56 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Er ligt op de Rotterdamse metro toch gewoon PZB ?
Goederentreinen hebben gewoon Indusi. Dat zullen ze toch echt moeten gebruiken als ze een geel sein op rijden. Of een rode for that matter.
Goederentreinen hebben geen Indusi. Ik denk dat goederen alleen in de nacht gaat rijden, en dan met max. 40 km/u zonder ATB of zo?

Ik zou er niet op rekenen dat metro's gaan afbuigen richting perron, dan zou voor iedere metro een oncomfortabele rit ontstaan. Lijkt nergens op in vergelijking met het aantal goederentreinen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123408502
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:57 schreef James1988 het volgende:
Lang niet alle goederentreinen hebben Indusi (zoals een 1600). ;)
Dat klopt.
Welke vervoerders bedienen die bedrijven in Vlaardingen?
DB meen ik ?
  woensdag 27 februari 2013 @ 13:59:10 #279
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123408526
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:58 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat klopt.
Welke vervoerders bedienen die bedrijven in Vlaardingen?
DB meen ik ?
Ja. Maar een 1600 kan daar toch niet komen onder 750V.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 27 februari 2013 @ 13:59:23 #280
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_123408540
En wat gaan ze doen qua bovenleiding? Omschakelbaar tussen 750 en 1500VDC? Of gaan de metro's op 1500VDC rijden? Of alle cargo met diesel?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_123408542
quote:
2s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Goederentreinen hebben geen Indusi. Ik denk dat goederen alleen in de nacht gaat rijden, en dan met max. 40 km/u zonder ATB of zo?

Ik zou er niet op rekenen dat metro's gaan afbuigen richting perron, dan zou voor iedere metro een oncomfortabele rit ontstaan. Lijkt nergens op in vergelijking met het aantal goederentreinen.
Je kunt een goederentrein niet afbuigen van het perron af, want dan komt die binnen de profiel-vrije-ruimte van het nevenspoor. Die liggen op al die haltes volgens mij veel te dicht op elkaar voor zulk soort geintjes
pi_123408543
quote:
2s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Goederentreinen hebben geen Indusi. Ik denk dat goederen alleen in de nacht gaat rijden, en dan met max. 40 km/u zonder ATB of zo?

Ik zou er niet op rekenen dat metro's gaan afbuigen richting perron, dan zou voor iedere metro een oncomfortabele rit ontstaan. Lijkt nergens op in vergelijking met het aantal goederentreinen.
Ik heb op zat goederenlocs gereden met Indusi spoelen. Moest ze gewoon kunnen benoemen en controleren bij een DC :Y

Ze hebben het niet allemaal
  woensdag 27 februari 2013 @ 13:59:38 #283
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123408550
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef V2 het volgende:
En wat gaan ze doen qua bovenleiding? Omschakelbaar tussen 750 en 1500VDC? Of gaan de metro's op 1500VDC rijden? Of alle cargo met diesel?
Het laatste.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 27 februari 2013 @ 14:00:11 #284
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123408567
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik heb op zat goederenlocs gereden met Indusi spoelen. Moest ze gewoon kunnen benoemen en controleren bij een DC :Y

Ze hebben het niet allemaal
ZUB/PZB geeft een ander signaal dan Indusi in Duitsland.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 27 februari 2013 @ 14:00:54 #285
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123408589
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja. Maar een 1600 kan daar toch niet komen onder 750V.
Ohja :@
  woensdag 27 februari 2013 @ 14:00:58 #286
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123408592
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Je kunt een goederentrein niet afbuigen van het perron af, want dan komt die binnen de profiel-vrije-ruimte van het nevenspoor. Die liggen op al die haltes volgens mij veel te dicht op elkaar voor zulk soort geintjes
Geen probleem met eilandperrons.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123408610
Rijdt de metro niet met een derde rail dan? Dan zou een goederentrein gewoon de bovenleiding kunnen gebruiken...
pi_123408642
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 14:01 schreef WhiteJoker het volgende:
Rijdt de metro niet met een derde rail dan? Dan zou een goederentrein gewoon de bovenleiding kunnen gebruiken...
Derde rail zit dan in de weg. Profiel vrije ruimte van een goederentrein is groter dan die van een metro.
  woensdag 27 februari 2013 @ 14:02:37 #289
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123408645
Volgens mij is het idee de bovenleiding te laten hangen en er 750V op te zetten, net als RandstadRail - de ex-Hofpleinlijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123408700
Als alleen maar DB Schenker de bedrijven op Vlaardingen bediend zouden ze kunnen overwegen om op twee locs die ZUB/PZB te laten installeren.
  woensdag 27 februari 2013 @ 14:05:43 #291
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123408757
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 14:04 schreef Monopoly het volgende:
Als alleen maar DB Schenker de bedrijven op Vlaardingen bediend zouden ze kunnen overwegen om op twee locs die ZUB/PZB te laten installeren.
Kost veel, levert weinig op. Als goederen alleen 's nachts vervoerd worden kan dat ook wel met rijden op zicht.
pi_123408863
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 14:02 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Derde rail zit dan in de weg. Profiel vrije ruimte van een goederentrein is groter dan die van een metro.
Hmm dat is lastig dan inderdaad... Het had een goede oplossing kunnen zijn.
  woensdag 27 februari 2013 @ 14:08:41 #293
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123408868
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 12:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
James, de postbode heeft hier een handgeschreven A3 formaat bruine envelop met SNCF logo naar binnen staan te persen voor je. Wat doe ik ermee? :P
Dat is behoorlijk snel! Ik DM je later wel even :)
pi_123408876
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 14:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Kost veel, levert weinig op. Als goederen alleen 's nachts vervoerd worden kan dat ook wel met rijden op zicht.
Ja hallo zeg, je gaat toch niet mijn nachtrust verstoren met je langzame goederentreintje! 8)7 :P
  woensdag 27 februari 2013 @ 14:09:52 #295
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_123408905
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 14:01 schreef WhiteJoker het volgende:
Dan zou een goederentrein gewoon de bovenleiding kunnen gebruiken...
Die goederentreinen daar kunnen de bovenleiding sowieso niet gebruiken omdat het diesellocs zijn. Zijspoortjes in Vlaardingen en Maassluis hebben toch geen bovenleiding.
pi_123408930
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 14:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Kost veel, levert weinig op. Als goederen alleen 's nachts vervoerd worden kan dat ook wel met rijden op zicht.
Alleen zie je s nachts nou eenmaal niet zo veel :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123408964
de NVBS organiseert een Koninginnedagrit naar de Tweede Maasvlakte trouwens. Ik stel voor dat jullie allemaal mee gaan om daar eens goed te gaan kijken hoe het nou allemaal precies zit daar :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 27 februari 2013 @ 14:12:24 #298
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123409000
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Je kunt een goederentrein niet afbuigen van het perron af, want dan komt die binnen de profiel-vrije-ruimte van het nevenspoor. Die liggen op al die haltes volgens mij veel te dicht op elkaar voor zulk soort geintjes
Het leuke is juist dat je daar niet binnen komt als je de sporen gewoon laat liggen: de ruimte die je 'beneden' extra nodig bent kun je 'boven' gewoon pakken omdat de metro's smaller zijn. Zie ook mijn plaatje: de rode goederentrein rijdt weliswaar iets meer naar boven dan links, maar die ruimte is daar ook omdat op het bovenste spoor alleen smallere metro's rijden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 27 februari 2013 @ 14:14:17 #299
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123409058
quote:
10s.gif Op woensdag 27 februari 2013 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
de NVBS organiseert een Koninginnedagrit naar de Tweede Maasvlakte trouwens. Ik stel voor dat jullie allemaal mee gaan om daar eens goed te gaan kijken hoe het nou allemaal precies zit daar :P
Daar heb je alleen niet veel aan als je het over de Hoekse lijn hebt _O-
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_123409103
Spoor naar de tweede Maasvlakte is enorm saai :')
Alleen maar 40, één overweg en op het einde de Euromax.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')