Eerst het Idixfiguurtje reanimerenquote:Op woensdag 27 februari 2013 12:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
James, de postbode heeft hier een handgeschreven A3 formaat bruine envelop met SNCF logo naar binnen staan te persen voor je. Wat doe ik ermee?![]()
Er is een trekrotje gevonden wat glasscherven maximaal 2 meter weg blaastquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Station Marne la Vallee is dicht en je moet ook 2 meter buiten de pui blijven, gek genoeg is het ratp deel wel open. Ik weet niet waarom
Maak er één lang strengelspoor van tussen Schiedam en Maasluis en je hebt helemaal geen wissels nodig.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:44 schreef Bitlord het volgende:
Er zitten in Vlaardingen en Maassluis twee bedrijven die goederenverkeer willen blijven afhandelen per trein. Hiertoe worden de perronsporen langs de lijn voorzien van strengelspoor (en dus per station 4 extra (onnodige?) wissels omdat goederentreinen breder zijn dan metros.
Dan heb je alleen 2x zoveel spoor nodig over het gehele trajectquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:24 schreef ReisT het volgende:
[..]
Maak er één lang strengelspoor van tussen Schiedam en Maasluis en je hebt helemaal geen wissels nodig.
ja, maar niet in Nederlandquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:32 schreef b2py het volgende:
Zijn er al praktijkvoorbeelden van wat ze nu willen toepassen op de Hoekse Lijn?
Link? Artikel?quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, maar niet in Nederland
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik de tram van Amsterdam ff niet meerekenquote:
Ja de tram in leidsestraat ken ik, maar daar zijn de breedtes natuurlijk gelijkquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik de tram van Amsterdam ff niet meereken
Filmpje van strengelspoor ga ik ff opzoeken
Over 1 april gesproken: heb al meermaals hier wat wijzigingen langs horen komen. Is daar ergens een overzicht van te vinden?quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:09 schreef dennistd het volgende:
Klopt
Is vanaf 1 april ook afgelopen trouwens, dan gaat die trein eruit omdat dan de tunnel in Nijverdal in gebruik wordt genomen.
Ik heb er ook een gekregen, heb een voordeelurenabonnement. Code nog niet gebruikt omdat het niet te combineren viel met actiekaartjes enzo.quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hoe "vast" moet je zijn dat ik dat niet krijg?
Hier bij de plaatjes is al iets te zien:quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja de tram in leidsestraat ken ik, maar daar zijn de breedtes natuurlijk gelijk
Zoals Hoogeveen was voor de stamlijn?quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Kunnen ze niet beter het spoor met rust laten, en de perrons uitschuifbaar maken?
Ja, zoiets, maar het gaat hier om metro's die niet breed genoeg zijn om bij het huidige perron te komen, dus dat het perron richting het spoor schuift zodra er een metro stopt...quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:48 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zoals Hoogeveen was voor de stamlijn?
Ik denk dat ze het andersom willen aanpakken: huidige spoor en perron laten liggen, strengelspoor met wissels *richting* het perron om een metro dichterbij het huidige perron te krijgen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:49 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij moet het trouwens zoiets worden met dat strengelspoor:
[ afbeelding ]
Links de huidige situatie, rechts met bredere perron en strengelspoor.
Er ligt op de Rotterdamse metro toch gewoon PZB ?quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:53 schreef dennistd het volgende:
Alleen het zuidelijke spoor wordt geschikt voor treinen. Verder is het aantal metro's veel groter dan het aantal treinen, dus kun je die paar treinen beter door de wissels laten gaan. Daarnaast wordt het straks toch max. 40 km/h voor de treinen, vanwege het ontbreken van beveiliging. Aangezien wissels ook voor die snelheid geschikt zijn maakt dat weinig uit.
Goederentreinen hebben geen Indusi. Ik denk dat goederen alleen in de nacht gaat rijden, en dan met max. 40 km/u zonder ATB of zo?quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Er ligt op de Rotterdamse metro toch gewoon PZB ?
Goederentreinen hebben gewoon Indusi. Dat zullen ze toch echt moeten gebruiken als ze een geel sein op rijden. Of een rode for that matter.
Dat klopt.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:57 schreef James1988 het volgende:
Lang niet alle goederentreinen hebben Indusi (zoals een 1600).
Ja. Maar een 1600 kan daar toch niet komen onder 750V.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:58 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat klopt.
Welke vervoerders bedienen die bedrijven in Vlaardingen?
DB meen ik ?
Je kunt een goederentrein niet afbuigen van het perron af, want dan komt die binnen de profiel-vrije-ruimte van het nevenspoor. Die liggen op al die haltes volgens mij veel te dicht op elkaar voor zulk soort geintjesquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Goederentreinen hebben geen Indusi. Ik denk dat goederen alleen in de nacht gaat rijden, en dan met max. 40 km/u zonder ATB of zo?
Ik zou er niet op rekenen dat metro's gaan afbuigen richting perron, dan zou voor iedere metro een oncomfortabele rit ontstaan. Lijkt nergens op in vergelijking met het aantal goederentreinen.
Ik heb op zat goederenlocs gereden met Indusi spoelen. Moest ze gewoon kunnen benoemen en controleren bij een DCquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Goederentreinen hebben geen Indusi. Ik denk dat goederen alleen in de nacht gaat rijden, en dan met max. 40 km/u zonder ATB of zo?
Ik zou er niet op rekenen dat metro's gaan afbuigen richting perron, dan zou voor iedere metro een oncomfortabele rit ontstaan. Lijkt nergens op in vergelijking met het aantal goederentreinen.
Het laatste.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef V2 het volgende:
En wat gaan ze doen qua bovenleiding? Omschakelbaar tussen 750 en 1500VDC? Of gaan de metro's op 1500VDC rijden? Of alle cargo met diesel?
ZUB/PZB geeft een ander signaal dan Indusi in Duitsland.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik heb op zat goederenlocs gereden met Indusi spoelen. Moest ze gewoon kunnen benoemen en controleren bij een DC
Ze hebben het niet allemaal
Ohjaquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja. Maar een 1600 kan daar toch niet komen onder 750V.
Geen probleem met eilandperrons.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je kunt een goederentrein niet afbuigen van het perron af, want dan komt die binnen de profiel-vrije-ruimte van het nevenspoor. Die liggen op al die haltes volgens mij veel te dicht op elkaar voor zulk soort geintjes
Derde rail zit dan in de weg. Profiel vrije ruimte van een goederentrein is groter dan die van een metro.quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:01 schreef WhiteJoker het volgende:
Rijdt de metro niet met een derde rail dan? Dan zou een goederentrein gewoon de bovenleiding kunnen gebruiken...
Kost veel, levert weinig op. Als goederen alleen 's nachts vervoerd worden kan dat ook wel met rijden op zicht.quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:04 schreef Monopoly het volgende:
Als alleen maar DB Schenker de bedrijven op Vlaardingen bediend zouden ze kunnen overwegen om op twee locs die ZUB/PZB te laten installeren.
Hmm dat is lastig dan inderdaad... Het had een goede oplossing kunnen zijn.quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:02 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Derde rail zit dan in de weg. Profiel vrije ruimte van een goederentrein is groter dan die van een metro.
Dat is behoorlijk snel! Ik DM je later wel evenquote:Op woensdag 27 februari 2013 12:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
James, de postbode heeft hier een handgeschreven A3 formaat bruine envelop met SNCF logo naar binnen staan te persen voor je. Wat doe ik ermee?![]()
Ja hallo zeg, je gaat toch niet mijn nachtrust verstoren met je langzame goederentreintje!quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kost veel, levert weinig op. Als goederen alleen 's nachts vervoerd worden kan dat ook wel met rijden op zicht.
Die goederentreinen daar kunnen de bovenleiding sowieso niet gebruiken omdat het diesellocs zijn. Zijspoortjes in Vlaardingen en Maassluis hebben toch geen bovenleiding.quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:01 schreef WhiteJoker het volgende:
Dan zou een goederentrein gewoon de bovenleiding kunnen gebruiken...
Alleen zie je s nachts nou eenmaal niet zo veelquote:Op woensdag 27 februari 2013 14:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kost veel, levert weinig op. Als goederen alleen 's nachts vervoerd worden kan dat ook wel met rijden op zicht.
Het leuke is juist dat je daar niet binnen komt als je de sporen gewoon laat liggen: de ruimte die je 'beneden' extra nodig bent kun je 'boven' gewoon pakken omdat de metro's smaller zijn. Zie ook mijn plaatje: de rode goederentrein rijdt weliswaar iets meer naar boven dan links, maar die ruimte is daar ook omdat op het bovenste spoor alleen smallere metro's rijden.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je kunt een goederentrein niet afbuigen van het perron af, want dan komt die binnen de profiel-vrije-ruimte van het nevenspoor. Die liggen op al die haltes volgens mij veel te dicht op elkaar voor zulk soort geintjes
Daar heb je alleen niet veel aan als je het over de Hoekse lijn hebtquote:Op woensdag 27 februari 2013 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
de NVBS organiseert een Koninginnedagrit naar de Tweede Maasvlakte trouwens. Ik stel voor dat jullie allemaal mee gaan om daar eens goed te gaan kijken hoe het nou allemaal precies zit daar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |