abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 februari 2013 @ 12:42:31 #251
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123405969
James, de postbode heeft hier een handgeschreven A3 formaat bruine envelop met SNCF logo naar binnen staan te persen voor je. Wat doe ik ermee? :P
  woensdag 27 februari 2013 @ 13:12:17 #252
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123406938
Station Marne la Vallee is dicht en je moet ook 2 meter buiten de pui blijven, gek genoeg is het ratp deel wel open. Ik weet niet waarom
pi_123407025
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 12:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
James, de postbode heeft hier een handgeschreven A3 formaat bruine envelop met SNCF logo naar binnen staan te persen voor je. Wat doe ik ermee? :P
Eerst het Idixfiguurtje reanimeren ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123407048
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Station Marne la Vallee is dicht en je moet ook 2 meter buiten de pui blijven, gek genoeg is het ratp deel wel open. Ik weet niet waarom
Er is een trekrotje gevonden wat glasscherven maximaal 2 meter weg blaast ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 27 februari 2013 @ 13:24:47 #255
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_123407340
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:44 schreef Bitlord het volgende:
Er zitten in Vlaardingen en Maassluis twee bedrijven die goederenverkeer willen blijven afhandelen per trein. Hiertoe worden de perronsporen langs de lijn voorzien van strengelspoor (en dus per station 4 extra (onnodige?) wissels omdat goederentreinen breder zijn dan metros.
Maak er één lang strengelspoor van tussen Schiedam en Maasluis en je hebt helemaal geen wissels nodig.
pi_123407473
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:24 schreef ReisT het volgende:

[..]

Maak er één lang strengelspoor van tussen Schiedam en Maasluis en je hebt helemaal geen wissels nodig.
Dan heb je alleen 2x zoveel spoor nodig over het gehele traject :X...
pi_123407494
strengelspoor is een vrij kansloos concept.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123407568
Zijn er al praktijkvoorbeelden van wat ze nu willen toepassen op de Hoekse Lijn?
pi_123407653
Het voordeel voor goederenvervoer is wel dat de Indusi al aanwezig is voor het beveiligingssysteem van de metro :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 februari 2013 @ 13:35:37 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123407654
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:32 schreef b2py het volgende:
Zijn er al praktijkvoorbeelden van wat ze nu willen toepassen op de Hoekse Lijn?
ja, maar niet in Nederland
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123407667
Kunnen ze niet beter het spoor met rust laten, en de perrons uitschuifbaar maken?
pi_123407712
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja, maar niet in Nederland
Link? Artikel?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 februari 2013 @ 13:38:40 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123407772
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Link? Artikel?
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik de tram van Amsterdam ff niet meereken ;)

Filmpje van strengelspoor ga ik ff opzoeken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123407804
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik de tram van Amsterdam ff niet meereken ;)

Filmpje van strengelspoor ga ik ff opzoeken
Ja de tram in leidsestraat ken ik, maar daar zijn de breedtes natuurlijk gelijk ;)
pi_123407861
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 10:09 schreef dennistd het volgende:
Klopt :Y
Is vanaf 1 april ook afgelopen trouwens, dan gaat die trein eruit omdat dan de tunnel in Nijverdal in gebruik wordt genomen.
Over 1 april gesproken: heb al meermaals hier wat wijzigingen langs horen komen. Is daar ergens een overzicht van te vinden?
pi_123407898
quote:
13s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

hoe "vast" moet je zijn dat ik dat niet krijg? }:|
Ik heb er ook een gekregen, heb een voordeelurenabonnement. Code nog niet gebruikt omdat het niet te combineren viel met actiekaartjes enzo.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 februari 2013 @ 13:45:14 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123408008
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:39 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja de tram in leidsestraat ken ik, maar daar zijn de breedtes natuurlijk gelijk ;)
Hier bij de plaatjes is al iets te zien:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Strengelspoor

Verder heb je in Spanje op enkele trajecten een derde rail die treinen op normaal spoor toestaat.

In Duitsland is het principe ook al toegepast. ben ff in het archief gedoken voor een filmpje.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 27 februari 2013 @ 13:48:31 #268
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123408146
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Kunnen ze niet beter het spoor met rust laten, en de perrons uitschuifbaar maken?
Zoals Hoogeveen was voor de stamlijn?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 27 februari 2013 @ 13:49:51 #269
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123408199
Volgens mij moet het trouwens zoiets worden met dat strengelspoor:

Links de huidige situatie, rechts met bredere perron en strengelspoor.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_123408213
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:48 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zoals Hoogeveen was voor de stamlijn?
Ja, zoiets, maar het gaat hier om metro's die niet breed genoeg zijn om bij het huidige perron te komen, dus dat het perron richting het spoor schuift zodra er een metro stopt...
pi_123408243
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:49 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij moet het trouwens zoiets worden met dat strengelspoor:
[ afbeelding ]
Links de huidige situatie, rechts met bredere perron en strengelspoor.
Ik denk dat ze het andersom willen aanpakken: huidige spoor en perron laten liggen, strengelspoor met wissels *richting* het perron om een metro dichterbij het huidige perron te krijgen.
Op jouw tekening moet de goederentrein afremmen om de wissels te nemen, terwijl die helemaal niet wil stoppen
pi_123408292
Het heeft gewoon met het perron te maken. Want de metro en trein hebben dezelfde spoorbreedte, enkel heeft een goederentrein een groter PVR.
  Redactie Sport woensdag 27 februari 2013 @ 13:53:23 #273
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123408332
Alleen het zuidelijke spoor wordt geschikt voor treinen. Verder is het aantal metro's veel groter dan het aantal treinen, dus kun je die paar treinen beter door de wissels laten gaan. Daarnaast wordt het straks toch max. 40 km/h voor de treinen, vanwege het ontbreken van beveiliging. Aangezien wissels ook voor die snelheid geschikt zijn maakt dat weinig uit.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_123408439
Ik heb daar al eens een plaatje over gepaint

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123408451
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:53 schreef dennistd het volgende:
Alleen het zuidelijke spoor wordt geschikt voor treinen. Verder is het aantal metro's veel groter dan het aantal treinen, dus kun je die paar treinen beter door de wissels laten gaan. Daarnaast wordt het straks toch max. 40 km/h voor de treinen, vanwege het ontbreken van beveiliging. Aangezien wissels ook voor die snelheid geschikt zijn maakt dat weinig uit.
Er ligt op de Rotterdamse metro toch gewoon PZB ?
Goederentreinen hebben gewoon Indusi. Dat zullen ze toch echt moeten gebruiken als ze een geel sein op rijden. Of een rode for that matter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')