Eerst het Idixfiguurtje reanimerenquote:Op woensdag 27 februari 2013 12:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
James, de postbode heeft hier een handgeschreven A3 formaat bruine envelop met SNCF logo naar binnen staan te persen voor je. Wat doe ik ermee?![]()
Er is een trekrotje gevonden wat glasscherven maximaal 2 meter weg blaastquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Station Marne la Vallee is dicht en je moet ook 2 meter buiten de pui blijven, gek genoeg is het ratp deel wel open. Ik weet niet waarom
Maak er één lang strengelspoor van tussen Schiedam en Maasluis en je hebt helemaal geen wissels nodig.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:44 schreef Bitlord het volgende:
Er zitten in Vlaardingen en Maassluis twee bedrijven die goederenverkeer willen blijven afhandelen per trein. Hiertoe worden de perronsporen langs de lijn voorzien van strengelspoor (en dus per station 4 extra (onnodige?) wissels omdat goederentreinen breder zijn dan metros.
Dan heb je alleen 2x zoveel spoor nodig over het gehele trajectquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:24 schreef ReisT het volgende:
[..]
Maak er één lang strengelspoor van tussen Schiedam en Maasluis en je hebt helemaal geen wissels nodig.
ja, maar niet in Nederlandquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:32 schreef b2py het volgende:
Zijn er al praktijkvoorbeelden van wat ze nu willen toepassen op de Hoekse Lijn?
Link? Artikel?quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, maar niet in Nederland
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik de tram van Amsterdam ff niet meerekenquote:
Ja de tram in leidsestraat ken ik, maar daar zijn de breedtes natuurlijk gelijkquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik de tram van Amsterdam ff niet meereken
Filmpje van strengelspoor ga ik ff opzoeken
Over 1 april gesproken: heb al meermaals hier wat wijzigingen langs horen komen. Is daar ergens een overzicht van te vinden?quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:09 schreef dennistd het volgende:
Klopt
Is vanaf 1 april ook afgelopen trouwens, dan gaat die trein eruit omdat dan de tunnel in Nijverdal in gebruik wordt genomen.
Ik heb er ook een gekregen, heb een voordeelurenabonnement. Code nog niet gebruikt omdat het niet te combineren viel met actiekaartjes enzo.quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hoe "vast" moet je zijn dat ik dat niet krijg?
Hier bij de plaatjes is al iets te zien:quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja de tram in leidsestraat ken ik, maar daar zijn de breedtes natuurlijk gelijk
Zoals Hoogeveen was voor de stamlijn?quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Kunnen ze niet beter het spoor met rust laten, en de perrons uitschuifbaar maken?
Ja, zoiets, maar het gaat hier om metro's die niet breed genoeg zijn om bij het huidige perron te komen, dus dat het perron richting het spoor schuift zodra er een metro stopt...quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:48 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zoals Hoogeveen was voor de stamlijn?
Ik denk dat ze het andersom willen aanpakken: huidige spoor en perron laten liggen, strengelspoor met wissels *richting* het perron om een metro dichterbij het huidige perron te krijgen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:49 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij moet het trouwens zoiets worden met dat strengelspoor:
[ afbeelding ]
Links de huidige situatie, rechts met bredere perron en strengelspoor.
Er ligt op de Rotterdamse metro toch gewoon PZB ?quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:53 schreef dennistd het volgende:
Alleen het zuidelijke spoor wordt geschikt voor treinen. Verder is het aantal metro's veel groter dan het aantal treinen, dus kun je die paar treinen beter door de wissels laten gaan. Daarnaast wordt het straks toch max. 40 km/h voor de treinen, vanwege het ontbreken van beveiliging. Aangezien wissels ook voor die snelheid geschikt zijn maakt dat weinig uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |