Wat de fok is er met Krommenie gebeurd?!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:55 schreef remcoP het volgende:
[..]
klopt. Het is dan ook de zuidelijkste r-net lijn.
http://ov-bureaurandstad.(...)0groot%20formaat.pdf
Beetje onvergelijkbaar omdat je twee verschillende aanzichten heb maar ik vind het nieuwe wel mooi!quote:Op woensdag 27 februari 2013 08:15 schreef James1988 het volgende:
De NMBS is een beetje uitgekeken op het stationsgebouw van Kortrijk:
[ afbeelding ]
Dus willen ze er wat nieuws wegzetten:
[ afbeelding ]
o.O
15 augustus is een feestdag in België, het is dan moederdag.quote:Op woensdag 27 februari 2013 08:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet iemand waarom de ExcuusBenelux op
1 April, 20 mei, 15 augtustus weekenddienst rijd?
Dit naast de meer logische data:
1 en 9 mei, en 11 november.
Of met de spoorlijn Haarlem - Uitgeestquote:Op woensdag 27 februari 2013 09:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat de fok is er met Krommenie gebeurd?!
Pasen en Pinksteren..., ohja, echt he, en ik maar op wikipedia zoeken...quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:04 schreef James1988 het volgende:
Pasen, Pinksteren, en omdat het kan?
De Rijp? Daar reizen twee koeien en een paardenkop heen, veel meer zal het niet zijn ...quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Enneh, een HOV-busnet naar De Rijp? daar is iemand hard op zijn hoofd gevallen.
een winderig tochtgat dus ...quote:Op woensdag 27 februari 2013 08:15 schreef James1988 het volgende:
De NMBS is een beetje uitgekeken op het stationsgebouw van Kortrijk:
[ afbeelding ]
Dus willen ze er wat nieuws wegzetten:
[ afbeelding ]
o.O
Gaat het geen satelietstad worden, zoals Spijkenisse destijds?quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De Rijp? Daar reizen twee koeien en een paardenkop heen, veel meer zal het niet zijn ...
Alles aangrijpen hequote:Op woensdag 27 februari 2013 09:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Moederdag ,daar past men de dienstregeling voor aan?
Kon geen andere verklaring vinden voor de aangepaste dienstregeling.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Pasen en Pinksteren..., ohja, echt he, en ik maar op wikipedia zoeken...![]()
B2Py
Moederdag ,daar past men de dienstregeling voor aan?
Iemand die weet trouwens waarom op 5 en 6 april de Hele dienstregeling in Zwitserland is omgegooid?en
mochten ze daar willenquote:Op woensdag 27 februari 2013 09:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Gaat het geen satelietstad worden, zoals Spijkenisse destijds?
De rijp moet je niet willen zijn. Je kan beter de regio Alkmaar-Heerhugowaard-Langedijk een impuls geven.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Aan de andere kant, er ligt ook een HOV buslijn naar Vijfhuizen..
Dan moet er nog wel even 15 jaar lang woest hard doorgeneukt worden. Er wonen nu zeggen en schrijve 4.013 mensen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Gaat het geen satelietstad worden, zoals Spijkenisse destijds?
die komt er toevallig langs ja, tussen Schiphol en Haarlem. Als je op dat kaartje kijkt zie je dat het plan is om een HOV busnet te bowen naar De Rijp, met als enige doel: De Rijp. Dan ben je gewoon echt niet goed bij je knikker.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Aan de andere kant, er ligt ook een HOV buslijn naar Vijfhuizen..
Ohja, die hadden we nog niet OLV hemelvaart.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:24 schreef WhiteJoker het volgende:
15 augustus is een feestdag in België omdat ik jarig ben en het de Onze Lieve Vrouw hemelvaart isDaarnaast vieren ze in Antwerpen en omgeving dan moederdag...
misschien woont er een invloedrijke ambtenaar of een ander invloedrijk persoon, iets anders kan ik me namelijk niet voorstellen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
die komt er toevallig langs ja, tussen Schiphol en Haarlem. Als je op dat kaartje kijkt zie je dat het plan is om een HOV busnet te bowen naar De Rijp, met als enige doel: De Rijp. Dan ben je gewoon echt niet goed bij je knikker.
Elke dag weer. Keertje heen keertje terug. Met 200 man tegelijk.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:31 schreef b2py het volgende:
Het enige wat ik me kan bedenken waar je in De Rijp naar toe wilt gaan is het tuincentrum. Maar je gaat niet met je zak potgrond en je plantje in een bus zitten.
De potgrondbusquote:Op woensdag 27 februari 2013 09:31 schreef b2py het volgende:
Het enige wat ik me kan bedenken waar je in De Rijp naar toe wilt gaan is het tuincentrum. Maar je gaat niet met je zak potgrond en je plantje in een bus zitten.
Dat is dus echt weggegooit geld. Het is simpelweg te ver overal vandaan om echt iets bij te dragen. Overigens is de Rijp vooral het laatste stukje doorrijden na Purmerend.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:24 schreef b2py het volgende:
[..]
De rijp moet je niet willen zijn. Je kan beter de regio Alkmaar-Heerhugowaard-Langedijk een impuls geven.
De bus naar De Rijp doet ook Middenbeemster aan en heeft dus best een belangrijke functie. In elk geval belangrijker dan je op grond van de grootte van De Rijp zelf zou zeggen. De Rijp is best leuk trouwens.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De Rijp? Daar reizen twee koeien en een paardenkop heen, veel meer zal het niet zijn ...
Er rijden minstens zes buslijnen van Amsterdam naar Purmerend, dat ding naar De Rijp is daar slechts een van...quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is dus echt weggegooit geld. Het is simpelweg te ver overal vandaan om echt iets bij te dragen. Overigens is de Rijp vooral het laatste stukje doorrijden na Purmerend.
Laat alles daar nou gewoon weiland blijven, je kunt er niet fatsoenlijk komen, je kunt er niet fatsoenlijk weg en er is geen reet te doen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:24 schreef b2py het volgende:
[..]
De rijp moet je niet willen zijn. Je kan beter de regio Alkmaar-Heerhugowaard-Langedijk een impuls geven.
mja, maar dan hoeft het nog geen HOV genoemd te worden, maar goed dit is een treinentopic en geen bussentopicquote:Op woensdag 27 februari 2013 09:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er rijden minstens zes buslijnen van Amsterdam naar Purmerend, dat ding naar De Rijp is daar slechts een van...
Oh dat bedoelen ze. Humus Overal Vervoeren.quote:
Check op Amsterdam cquote:Op woensdag 27 februari 2013 08:29 schreef James1988 het volgende:
Wat meer kwaliteit (en een toilet) in de sprinter Rotterdam - Amsterdam - Uitgeest. Er zit namelijk een DDZ in de trein die om 8:25 uit Rotterdam vertrok.
Die Plan V rijdt toch nog wel steeds in de spits-sneltrein Zwolle - Hengelo?quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier zit de laatste tijd weer gewoon SGMm in de sprinter Enschede - Apeldoorn. Afgelopen weken veel Plan V gezien daar. Maar misschien dat men toch langzaam wat ontspant van de verschrikkelijke verkrampende horror winterpaniek met kans op sneeuw. Misschien.
Kan wel, er reed er net weer eentje weg op de tijd van de sprinter naar Apeldoorn trouwens.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Die Plan V rijdt toch nog wel steeds in de spits-sneltrein Zwolle - Hengelo?
Ik lees op somda dat er twee setjes Plan V rijden in de sprinter.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier zit de laatste tijd weer gewoon SGMm in de sprinter Enschede - Apeldoorn. Afgelopen weken veel Plan V gezien daar. Maar misschien dat men toch langzaam wat ontspant van de verschrikkelijke verkrampende horror winterpaniek met kans op sneeuw. Misschien.
Tenminste, die trein gaat eruit.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:09 schreef dennistd het volgende:
Klopt
Is vanaf 1 april ook afgelopen trouwens, dan gaat die trein eruit omdat dan de tunnel in Nijverdal in gebruik wordt genomen.
hoe "vast" moet je zijn dat ik dat niet krijg?quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:36 schreef James1988 het volgende:
Zo, even geprofiteerd van een 'aanbod voor vaste klanten van NS': 2 overgangsdagkaarten 2-1 voor ¤ 9.
Geen idee... ik kreeg het via een nieuwsbrief. Er zat een actiecode bij, helaas is die maar eenmalig te gebruiken.quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hoe "vast" moet je zijn dat ik dat niet krijg?
Inderdaad ik kan me nog een ander verdiept spoor herinneren binnen de regio Twente wat niet helemaal 100 was na oplevering.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tenminste, die trein gaat eruit.
Of die tunnel dan daadwerkelijk helemaal 100 is zien we dan wel weer
quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:49 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Inderdaad ik kan me nog een ander verdiept spoor herinneren binnen de regio Twente wat niet helemaal 100 was na oplevering.
Lijkt me dat ze nu niet nogeens de relaiskast door de plantsoenendienst laten doenquote:Op woensdag 27 februari 2013 11:49 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Inderdaad ik kan me nog een ander verdiept spoor herinneren binnen de regio Twente wat niet helemaal 100 was na oplevering.
Zoiets ja, dat was trouwens bij het begin en niet bij de oplevering. Daarvoor mijn excuusquote:Op woensdag 27 februari 2013 12:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hoe lang hebben daar in Almelo ookalweer helemaal geen treinen gereden omdat de beveiliging van dat tijdelijke spoor niet werkte? Twee maand ofzo...Geweldig was dat ja...
uhuhquote:Op woensdag 27 februari 2013 12:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hebben we het nu trouwens over het kluunspoor bij Almelo destijds?
Eerst het Idixfiguurtje reanimerenquote:Op woensdag 27 februari 2013 12:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
James, de postbode heeft hier een handgeschreven A3 formaat bruine envelop met SNCF logo naar binnen staan te persen voor je. Wat doe ik ermee?![]()
Er is een trekrotje gevonden wat glasscherven maximaal 2 meter weg blaastquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Station Marne la Vallee is dicht en je moet ook 2 meter buiten de pui blijven, gek genoeg is het ratp deel wel open. Ik weet niet waarom
Maak er één lang strengelspoor van tussen Schiedam en Maasluis en je hebt helemaal geen wissels nodig.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:44 schreef Bitlord het volgende:
Er zitten in Vlaardingen en Maassluis twee bedrijven die goederenverkeer willen blijven afhandelen per trein. Hiertoe worden de perronsporen langs de lijn voorzien van strengelspoor (en dus per station 4 extra (onnodige?) wissels omdat goederentreinen breder zijn dan metros.
Dan heb je alleen 2x zoveel spoor nodig over het gehele trajectquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:24 schreef ReisT het volgende:
[..]
Maak er één lang strengelspoor van tussen Schiedam en Maasluis en je hebt helemaal geen wissels nodig.
ja, maar niet in Nederlandquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:32 schreef b2py het volgende:
Zijn er al praktijkvoorbeelden van wat ze nu willen toepassen op de Hoekse Lijn?
Link? Artikel?quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, maar niet in Nederland
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik de tram van Amsterdam ff niet meerekenquote:
Ja de tram in leidsestraat ken ik, maar daar zijn de breedtes natuurlijk gelijkquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik de tram van Amsterdam ff niet meereken
Filmpje van strengelspoor ga ik ff opzoeken
Over 1 april gesproken: heb al meermaals hier wat wijzigingen langs horen komen. Is daar ergens een overzicht van te vinden?quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:09 schreef dennistd het volgende:
Klopt
Is vanaf 1 april ook afgelopen trouwens, dan gaat die trein eruit omdat dan de tunnel in Nijverdal in gebruik wordt genomen.
Ik heb er ook een gekregen, heb een voordeelurenabonnement. Code nog niet gebruikt omdat het niet te combineren viel met actiekaartjes enzo.quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hoe "vast" moet je zijn dat ik dat niet krijg?
Hier bij de plaatjes is al iets te zien:quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja de tram in leidsestraat ken ik, maar daar zijn de breedtes natuurlijk gelijk
Zoals Hoogeveen was voor de stamlijn?quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Kunnen ze niet beter het spoor met rust laten, en de perrons uitschuifbaar maken?
Ja, zoiets, maar het gaat hier om metro's die niet breed genoeg zijn om bij het huidige perron te komen, dus dat het perron richting het spoor schuift zodra er een metro stopt...quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:48 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zoals Hoogeveen was voor de stamlijn?
Ik denk dat ze het andersom willen aanpakken: huidige spoor en perron laten liggen, strengelspoor met wissels *richting* het perron om een metro dichterbij het huidige perron te krijgen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:49 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij moet het trouwens zoiets worden met dat strengelspoor:
[ afbeelding ]
Links de huidige situatie, rechts met bredere perron en strengelspoor.
Er ligt op de Rotterdamse metro toch gewoon PZB ?quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:53 schreef dennistd het volgende:
Alleen het zuidelijke spoor wordt geschikt voor treinen. Verder is het aantal metro's veel groter dan het aantal treinen, dus kun je die paar treinen beter door de wissels laten gaan. Daarnaast wordt het straks toch max. 40 km/h voor de treinen, vanwege het ontbreken van beveiliging. Aangezien wissels ook voor die snelheid geschikt zijn maakt dat weinig uit.
Goederentreinen hebben geen Indusi. Ik denk dat goederen alleen in de nacht gaat rijden, en dan met max. 40 km/u zonder ATB of zo?quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Er ligt op de Rotterdamse metro toch gewoon PZB ?
Goederentreinen hebben gewoon Indusi. Dat zullen ze toch echt moeten gebruiken als ze een geel sein op rijden. Of een rode for that matter.
Dat klopt.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:57 schreef James1988 het volgende:
Lang niet alle goederentreinen hebben Indusi (zoals een 1600).
Ja. Maar een 1600 kan daar toch niet komen onder 750V.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:58 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat klopt.
Welke vervoerders bedienen die bedrijven in Vlaardingen?
DB meen ik ?
Je kunt een goederentrein niet afbuigen van het perron af, want dan komt die binnen de profiel-vrije-ruimte van het nevenspoor. Die liggen op al die haltes volgens mij veel te dicht op elkaar voor zulk soort geintjesquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Goederentreinen hebben geen Indusi. Ik denk dat goederen alleen in de nacht gaat rijden, en dan met max. 40 km/u zonder ATB of zo?
Ik zou er niet op rekenen dat metro's gaan afbuigen richting perron, dan zou voor iedere metro een oncomfortabele rit ontstaan. Lijkt nergens op in vergelijking met het aantal goederentreinen.
Ik heb op zat goederenlocs gereden met Indusi spoelen. Moest ze gewoon kunnen benoemen en controleren bij een DCquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Goederentreinen hebben geen Indusi. Ik denk dat goederen alleen in de nacht gaat rijden, en dan met max. 40 km/u zonder ATB of zo?
Ik zou er niet op rekenen dat metro's gaan afbuigen richting perron, dan zou voor iedere metro een oncomfortabele rit ontstaan. Lijkt nergens op in vergelijking met het aantal goederentreinen.
Het laatste.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef V2 het volgende:
En wat gaan ze doen qua bovenleiding? Omschakelbaar tussen 750 en 1500VDC? Of gaan de metro's op 1500VDC rijden? Of alle cargo met diesel?
ZUB/PZB geeft een ander signaal dan Indusi in Duitsland.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik heb op zat goederenlocs gereden met Indusi spoelen. Moest ze gewoon kunnen benoemen en controleren bij een DC
Ze hebben het niet allemaal
Ohjaquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja. Maar een 1600 kan daar toch niet komen onder 750V.
Geen probleem met eilandperrons.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je kunt een goederentrein niet afbuigen van het perron af, want dan komt die binnen de profiel-vrije-ruimte van het nevenspoor. Die liggen op al die haltes volgens mij veel te dicht op elkaar voor zulk soort geintjes
Derde rail zit dan in de weg. Profiel vrije ruimte van een goederentrein is groter dan die van een metro.quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:01 schreef WhiteJoker het volgende:
Rijdt de metro niet met een derde rail dan? Dan zou een goederentrein gewoon de bovenleiding kunnen gebruiken...
Kost veel, levert weinig op. Als goederen alleen 's nachts vervoerd worden kan dat ook wel met rijden op zicht.quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:04 schreef Monopoly het volgende:
Als alleen maar DB Schenker de bedrijven op Vlaardingen bediend zouden ze kunnen overwegen om op twee locs die ZUB/PZB te laten installeren.
Hmm dat is lastig dan inderdaad... Het had een goede oplossing kunnen zijn.quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:02 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Derde rail zit dan in de weg. Profiel vrije ruimte van een goederentrein is groter dan die van een metro.
Dat is behoorlijk snel! Ik DM je later wel evenquote:Op woensdag 27 februari 2013 12:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
James, de postbode heeft hier een handgeschreven A3 formaat bruine envelop met SNCF logo naar binnen staan te persen voor je. Wat doe ik ermee?![]()
Ja hallo zeg, je gaat toch niet mijn nachtrust verstoren met je langzame goederentreintje!quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kost veel, levert weinig op. Als goederen alleen 's nachts vervoerd worden kan dat ook wel met rijden op zicht.
Die goederentreinen daar kunnen de bovenleiding sowieso niet gebruiken omdat het diesellocs zijn. Zijspoortjes in Vlaardingen en Maassluis hebben toch geen bovenleiding.quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:01 schreef WhiteJoker het volgende:
Dan zou een goederentrein gewoon de bovenleiding kunnen gebruiken...
Alleen zie je s nachts nou eenmaal niet zo veelquote:Op woensdag 27 februari 2013 14:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kost veel, levert weinig op. Als goederen alleen 's nachts vervoerd worden kan dat ook wel met rijden op zicht.
Het leuke is juist dat je daar niet binnen komt als je de sporen gewoon laat liggen: de ruimte die je 'beneden' extra nodig bent kun je 'boven' gewoon pakken omdat de metro's smaller zijn. Zie ook mijn plaatje: de rode goederentrein rijdt weliswaar iets meer naar boven dan links, maar die ruimte is daar ook omdat op het bovenste spoor alleen smallere metro's rijden.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je kunt een goederentrein niet afbuigen van het perron af, want dan komt die binnen de profiel-vrije-ruimte van het nevenspoor. Die liggen op al die haltes volgens mij veel te dicht op elkaar voor zulk soort geintjes
Daar heb je alleen niet veel aan als je het over de Hoekse lijn hebtquote:Op woensdag 27 februari 2013 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
de NVBS organiseert een Koninginnedagrit naar de Tweede Maasvlakte trouwens. Ik stel voor dat jullie allemaal mee gaan om daar eens goed te gaan kijken hoe het nou allemaal precies zit daar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |