Waarvan 450 journalisten natuurlijk..quote:Op maandag 18 februari 2013 14:44 schreef James1988 het volgende:
Ik vraag me af of we de vogelbekdieren überhaupt ooit nog in dienst zullen gaan zien...
Schommelboot = VIRM
De eerste twee ritten van de Excuus-expresse hebben vanochtend zo'n 500 reizigers vervoerd. Niet slecht.
Als bijna-fossiel in deze reeksch wist ik dat wel. Het was een flauw grapje naar aanleiding van Fles z'n opmerking over de boot naar Engeland.quote:
En 45 treinfappers en 5 forensen.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarvan 450 journalisten natuurlijk..
Ja, dat loop ik al de hele tijd te roepen.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:44 schreef James1988 het volgende:
Ik vraag me af of we de vogelbekdieren überhaupt ooit nog in dienst zullen gaan zien...
Jij roept heel veel in het wild..quote:Op maandag 18 februari 2013 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat loop ik al de hele tijd te roepen.
Nog interessanter dan het aantal reizigers is deze zinsnede uit het artikel:quote:Op maandag 18 februari 2013 14:44 schreef James1988 het volgende:
De eerste twee ritten van de Excuus-expresse hebben vanochtend zo'n 500 reizigers vervoerd. Niet slecht.
Eerder werd toch altijd gezegd dat het weer zou verdwijnen als de Fyra terugkeert. Willen ze de Lage Landen Lijn voor zijn? Hoe dan ook lijkt me een goed idee om 'm in stand te houden.quote:De komende week blijft NS het aantal reizigers monitoren, om een goed beeld te krijgen van de reizigersvraag. Ook gaat het bedrijf een enquete houden onder de treinreizigers. Het bedrijf wil weten welke vraag er voor de intercity is als de Fyra weer gaat rijden. In het huidige contract hoeft NS geen intercity te laten rijden als de Fyra weer gaat rijden.
dat is gewoon gelul natuurlijk. Ze weten heel goed dat die lijn killing is voor de fyra. Mocht die ooit gaan rijden.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:21 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Nog interessanter dan het aantal reizigers is deze zinsnede uit het artikel:
[..]
Eerder werd toch altijd gezegd dat het weer zou verdwijnen als de Fyra terugkeert. Willen ze de Lage Landen Lijn voor zijn? Hoe dan ook lijkt me een goed idee om 'm in stand te houden.
Misschien gecombineerd met een lagere frequentie voor Fyra, hoewel dat vast niet zomaar mag binnen de concessie. Business-reizigers, Brusselse ambtenaren en anderen met veel geld/een goede reiskostenvergoeding hebben immers wel voordeel bij de lagere reistijd/kunnen de reiskosten declareren.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
dat is gewoon gelul natuurlijk. Ze weten heel goed dat die lijn killing is voor de fyra. Mocht die ooit gaan rijden.
Oh nu is ineens de reizigersvraag interessant?quote:Op maandag 18 februari 2013 15:21 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Nog interessanter dan het aantal reizigers is deze zinsnede uit het artikel:
[..]
Eerder werd toch altijd gezegd dat het weer zou verdwijnen als de Fyra terugkeert. Willen ze de Lage Landen Lijn voor zijn? Hoe dan ook lijkt me een goed idee om 'm in stand te houden.
Beter laat dan nooit zeggen we dan maarquote:Op maandag 18 februari 2013 15:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh nu is ineens de reizigersvraag interessant?Beetje laat he
Denk ook niet dat ze naar het antwoord gaan luisteren, ze willen gewoon de vraag gesteld hebben.
Ja, zo kan ik het ook.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:37 schreef James1988 het volgende:
Jaren terug heeft NS ook reizigers in de Beneluxtrein ondervraagd, uit het onderzoek bleek dat reizigers wel oren hadden naar de Fyra.
Wat NS er bij het onderzoek niet bij had vermeld was dat de prijzen flink omhoog zouden gaan, dat de flexibiliteit omlaag zou gaan en dat tussenliggende stations (zoals Dordrecht en Mechelen) niet meer bediend zouden worden.
Ik sta zaterdag bij de NVBS P&R in Houten. Met speciale beursaanbieding voor nieuwe leden!quote:
http://hafas.bene-system.(...).1361204903&OK#focusquote:Op maandag 18 februari 2013 17:26 schreef Duderd het volgende:
Goedenmiddag Treinfanaten!
Misschien kan iemand mij helpen.. ik zoek een treinverbinding van Megeve (Frankrijk) naar Moutiers. Ik heb gezocht via de internationale planner van NS maar daar schiet ik niet echt wat mee op. Misschien weet iemand van jullie het? Van Albertville naar Moutiers zou ook prima zijn..
Het is niet mogelijk zonder eerst terug naar Annecy te gaan? Megeve ligt maar een uur rijden van Moutiers af. Een reistijd van 5 a 10 uur is dan erg overdreven met de trein..quote:Op maandag 18 februari 2013 17:28 schreef b2py het volgende:
[..]
http://hafas.bene-system.(...).1361204903&OK#focus
Dat is niet "terug", daar kom je gewoon langs. Directer spoor is er niet. Van Albertville naar Moutiers lijkt me stukken makkelijker. The relevant portion of the network is shown in the exhibitquote:Op maandag 18 februari 2013 17:30 schreef Duderd het volgende:
[..]
Het is niet mogelijk zonder eerst terug naar Annecy te gaan? Megeve ligt maar een uur rijden van Moutiers af. Een reistijd van 5 a 10 uur is dan erg overdreven met de trein..
En ik waarschijnlijk zondag bij de SSN-stand.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik sta zaterdag bij de NVBS P&R in Houten. Met speciale beursaanbieding voor nieuwe leden!
OV-personeel wat (grotendeels) buiten hun schuld om op dagelijkse basis geconfronteerd wordt met de frustratie die Bert "het spoor is een lijn vanuit mijn ivoren toren" Meerstadt in zijn kielzog achterlaat. Respect voor iedereen die dan toch zijn of haar steentje bijdraagt om de NS wél een positiever imago te geven.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:44 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik heb mij de afgelopen dagen echt wild zitten ergeren aan de opgeblazen praatjes van hoge omes van de NS. OV-personeel op de werkvloer breit recht wat zij verknallen, qua imago:
http://www.voorbeterov.nl/page3.php
Nummertjesquote:Op maandag 18 februari 2013 17:43 schreef Dr_Flash het volgende:
De pimpel heeft 2 locs vandaag. 1758 en in opzending rijdt de 1734 mee. Zootje rijdt net weg uit Deventer richting Amsterdam.
Ja, ik kan er weinig anders van makenquote:
Plaatjus! En namen zijn sowieso beter ja.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, ik kan er weinig anders van makenWat wou je dan? Loc Zierikzee en Loc Drachten?
Bron: Omroep Westquote:Intercity Brussel blijft rijden bij voldoende animo
DEN HAAG - De NS overweegt de tijdelijke intercity van Den Haag naar Brussel te handhaven. Dat zei een woordvoerder van NS tegen Omroep West.
De intercity werd in december geschrapt omdat het spoor te vol is en de hogesnelheidstrein Fyra doorreed naar Brussel.
Maar nu de Fyra voorlopig kapot is, is de intercity maandagochtend in ere hersteld. Dat zou zo kunnen blijven wanneer er voldoende reizigers voor zijn en ook de staatssecretaris het ermee eens is. De NS is maandag begonnen met tellen van de reizigers om te meten of de intercity voor het bedrijf interessant genoeg is.
Beneluxtrein
De eerste dag hebben volgens de NS vijfhonderd reizigers gebruik gemaakt van de trein. Daarmee was sprake van een bezetting van 50 procent, wat overeenkomt met het aantal mensen dat tot begin december met de voormalige Beneluxtrein tussen Amsterdam en Brussel reisde
Ondertussen is de gemeente Den Haag ook bezig met een initiatief om een permanente verbinding naar de hoofdstad van België op te zetten.
Nou en mensquote:Op maandag 18 februari 2013 17:57 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Er ligt geeneens spoort in Zierikzee
Apart dat het vandaag al zo druk was aangezien de gemiddelde forens geen flauw idee had dat-ie reed. Er is überhaupt helemaal niks qua tijd naar buiten gecommuniceerd, je moet maar net toevallig in de reisplanner hebben gekeken.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: Omroep West
Wat een stel vuile huichelaars is het toch ook.
Alles om te voorkomen dat het de gemeente Den Haag lukt om wel een goede verbinding op te leverenquote:Op maandag 18 februari 2013 18:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: Omroep West
Wat een stel vuile huichelaars is het toch ook.
Dat is niet helemaal waar, NS Hispeed heeft een uitgebreide informatiepagina over reizen naar België samengesteld. Dat geldt ook voor NMBS Europe, en ook RailTime meldt er wat over.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Apart dat het vandaag al zo druk was aangezien de gemiddelde forens geen flauw idee had dat-ie reed. Er is überhaupt helemaal niks qua tijd naar buiten gecommuniceerd, je moet maar net toevallig in de reisplanner hebben gekeken.
Denk je eens in hoe blij ze waren geweest met een kop als "Reiziger blijft massaal weg zonder comfort Fyra"quote:Op maandag 18 februari 2013 18:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Apart dat het vandaag al zo druk was aangezien de gemiddelde forens geen flauw idee had dat-ie reed. Er is überhaupt helemaal niks qua tijd naar buiten gecommuniceerd, je moet maar net toevallig in de reisplanner hebben gekeken.
Comfort? In een V250? Hebben wij wel in dezelfde trein gezeten?quote:Op maandag 18 februari 2013 18:15 schreef Litpho het volgende:
[..]
Denk je eens in hoe blij ze waren geweest met een kop als "Reiziger blijft massaal weg zonder comfort Fyra".
Werd bovendien genoemd in het NOS Journaal vandaag, dus het gros van treinreizend Nederland weet dat nu echt wel.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, NS Hispeed heeft een uitgebreide informatiepagina over reizen naar België samengesteld. Dat geldt ook voor NMBS Europe, en ook RailTime meldt er wat over.
En die snelheid is dan ook het enige wat die reiziger weet te waarderenquote:Op maandag 18 februari 2013 18:18 schreef Peter het volgende:
'Reiziger zegt snelheid Fyra v250 te waarderen' En dat is dan 1 reiziger. (Ene B.M met een 1e klas jaarkaart van de zaak
)
Vraag even op Het Groot Blote Tieten Forum, daar weten ze waar je moet zijnquote:Op maandag 18 februari 2013 18:24 schreef greavy het volgende:
Iemand een idee voor een vervangend reisje naar België voor zaterdag? Het plan was om de rode klassiekskes te fotograferen op spoorlijn 50A Gent-Brugge en 66 Brugge-Kortrijk. IVM werken op het net rijdt de L-trein op 50A met een Deense Neus (want gaat over op een IR-trein).
Voor mijn beleving welquote:Op maandag 18 februari 2013 17:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is niet "terug", daar kom je gewoon langs. Directer spoor is er niet. Van Albertville naar Moutiers lijkt me stukken makkelijker. The relevant portion of the network is shown in the exhibit
[ afbeelding ]
Ik heb het daar ook al gevraagd ja. Maar misschien dat iemand ineens met iets kwam "Dat is wel een leuk station" of spoorlijn oid. Rode klassiekskes L50A/L66 wordt een week verschoven.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vraag even op Het Groot Blote Tieten Forum, daar weten ze waar je moet zijn
En ICRm tussen Alkmaar en Maastrichtquote:Op maandag 18 februari 2013 18:37 schreef MPG het volgende:
DDZ in de trein van eindhoven naar venlo van 18.32 nu.
Ik vind t nu al prima mat. Die mag erin blijven!
Ik ben voor!quote:Op maandag 18 februari 2013 18:39 schreef greavy het volgende:
[..]
En ICRm tussen Alkmaar en MaastrichtGewoon planmatig maken
![]()
DDZ het IRM naar Venlo laten vervangen en ik ben weer tevreden
Prachtig station inderdaad. Ben ik 5 maandjes geleden al geweest. Die foto's komen nog wel online binnenkort.quote:
Vanochtend gespot in de IC Breda -> Venlo van 7:51. Het was een enkel viertje, ik vraag me af of dat voor capaciteitsproblemen heeft gezorgd.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:37 schreef MPG het volgende:
DDZ in de trein van eindhoven naar venlo van 18.32 nu.
Ik vind t nu al prima mat. Die mag erin blijven!
Uit mn hoofd is dat 17:32 Dordrecht. Rijdt normaal met 10 bakjes ICR.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:11 schreef dennistd het volgende:
Met een vertrek om 16.53u uit Den Haag kun je daar wel vanuit gaan...
Bron: Omroep Westquote:Den Haag zet plan voor eigen trein naar Brussel door
18 februari 2013
DEN HAAG - De gemeente Den Haag gaat vooralsnog gewoon door met het opzetten van een eigen spoorverbinding tussen Den Haag en Brussel.
Maandag reed voor het eerst sinds december weer een intercity tussen beide steden. Dit als vervanging van de door problemen geteisterde Fyra. De NS telde de hoeveelheid reizigers in de tijdelijke trein en liet weten dat hij zou kunnen blijven rijden wanneer er voldoende reizigers gebruik van maken en ook de staatssecretaris akkoord gaat met een permanente verbinding.
Volgens een woordvoerder van de gemeente Den Haag is het plan van de NS nog zo weinig concreet dat er nu nog geen reden is om de voorbereidingen voor een eigen verbinding stop te zetten. Zij wijst erop dat Den Haag streeft naar zestien keer per dag - ieder uur - een verbinding met Brussel. En daarvan is bij de NS nu nog lang geen sprake. ‘Wij zetten onze eigen plannen door.’
Ze gaan gewoon een aanbieder vragen de BV over te nemen en in te vullen meen ik. Soort van concessiequote:Op maandag 18 februari 2013 19:14 schreef ArnosL het volgende:
Gaan ze dan ook eigen materieel kopen of moet dat vanuit de NS komen?
Lovers Rail bedoel je? Dat was naar IJmuiden, maar niet succesvol door alle tegenwerking.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:16 schreef JDude het volgende:
Bestaat dat clubje van die succesvolle Zandvoort-Express nog?
Oh, ik zou het wel tof vinden als ze zelf een paar hogesnelheidstreinen zouden kopen. Dan meteen van Duitse kwaliteit, zoals de Siemens Viaggio Comfort. Gaat 250 met Deutsche Grundlichkeit voor zover ik weetquote:Op maandag 18 februari 2013 19:14 schreef Peter het volgende:
[..]
Ze gaan gewoon een aanbieder vragen de BV over te nemen en in te vullen meen ik. Soort van concessie
Je hebt niet zoveel aan hogesnelheidstreinen op conventioneel spoor, waar de Lage Landen Lijn over zou moeten gaan rijdenquote:Op maandag 18 februari 2013 19:24 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Oh, ik zou het wel tof vinden als ze zelf een paar hogesnelheidstreinen zouden kopen. Dan meteen van Duitse kwaliteit, zoals de Siemens Viaggio Comfort. Gaat 250 met Deutsche Grundlichkeit voor zover ik weet
Gaat ie niet over de HSL Zuid? Dat dacht ik eigenlijk.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:25 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Je hebt niet zoveel aan hogesnelheidstreinen op conventioneel spoor, waar de Lage Landen Lijn over zou moeten gaan rijden.
Nee.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:26 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Gaat ie niet over de HSL Zuid? Dat dacht ik eigenlijk.
Met een knap pad niet veel langer dan de reistijd van de 'huidige' benelux.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:28 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Oh. Hoe lang gaat zo'n reis dan wel niet duren?
Gokje, net zo lang als met de oude Benelux? Met als verschil dat de locs hopelijk niet bij elke dikke boom uit elkaar flikkeren.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:28 schreef ArnosL het volgende:
Oh. Hoe lang gaat zo'n reis dan wel niet duren?
Voor een reistijd van misschien iets meer dan twee uur? :'Dquote:Op maandag 18 februari 2013 19:27 schreef JDude het volgende:
Dan maar een barrijtuig om de langere reistijd aantrekkelijk te houden. Pimpel-Zuid.
Tijd genoeg toch?quote:Op maandag 18 februari 2013 19:29 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Voor een reistijd van misschien iets meer dan twee uur? :'D
Oh, dat valt mee.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Met een knap pad niet veel langer dan de reistijd van de 'huidige' benelux.
Ik mag toch hopen dat de gemeente Den Haag wat heeft opgestoken van het gezeik met de V250 en wat slimmere eisen steltquote:Op maandag 18 februari 2013 19:29 schreef JDude het volgende:
[..]
Gokje, net zo lang als met de oude Benelux? Met als verschil dat de locs hopelijk niet bij elke dikke boom uit elkaar flikkeren.
Leuk is het wel, maar meer capaciteit is waarschijnlijk wenselijker.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:30 schreef JDude het volgende:
[..]
Tijd genoeg toch?.
Uiteraard dan wel met een ruime keuze aan Belgische bieren.
Nee, ik bedoel die oude krengen die vroegah voor de Benelux hingen. Moment.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:30 schreef ArnosL het volgende:
Ik mag toch hopen dat de gemeente Den Haag wat heeft opgestoken van het gezeik met de V250 en wat slimmere eisen stelt
Ongeveer net zo lang als de Beneluxtrein erover doet. Het hangt af van het treinpad.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:28 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Oh. Hoe lang gaat zo'n reis dan wel niet duren?
Zal wel niet hopelijk. Kan er überhaupt materieel van de NS worden ingezet? Die hebben toch een materieeltekort?quote:Op maandag 18 februari 2013 19:31 schreef JDude het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel die oude krengen die vroegah voor de Benelux hingen. Moment.
[ afbeelding ]
Doen ze goed zo snelquote:Op maandag 18 februari 2013 19:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ongeveer net zo lang als de Beneluxtrein erover doet. Het hangt af van het treinpad.
De paden voor de LLL voor dienstregeling 2014 zijn vorige maand al aangevraagd, wat ruim op tijd is.
Die heeft een vorige minister van infrastructuur heel wijs niet via Den Haag gelegdquote:Op maandag 18 februari 2013 19:26 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Gaat ie niet over de HSL Zuid? Dat dacht ik eigenlijk.
NS is wel gek om aan de concurrent te verhurenquote:Op maandag 18 februari 2013 19:35 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Zal wel niet hopelijk. Kan er überhaupt materieel van de NS worden ingezet? Die hebben toch een materieeltekort?
[..]
Doen ze goed zo snel
Kostte dat geen 68 euro per kilometer? Ik dacht dat voor het conventionele spoor een kilometer 2 euro nog wat kostte, oftewel een verschil van ruim 65 euro per kilometer. Dat met een afstand van zo'n 45 kilometer maakt het rond de 3000 euro duurder per rit om via de HSL te rijden (om van het materieel nog maar niet te spreken).quote:Op maandag 18 februari 2013 19:26 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Gaat ie niet over de HSL Zuid? Dat dacht ik eigenlijk.
Het NS-materieel houdt niet zo van de Belgische bovenleiding.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:35 schreef ArnosL het volgende:
Zal wel niet hopelijk. Kan er überhaupt materieel van de NS worden ingezet? Die hebben toch een materieeltekort?
Handigquote:Op maandag 18 februari 2013 19:35 schreef Peter het volgende:
[..]
Die heeft een vorige minister van infrastructuur heel wijs niet via Den Haag gelegd. Met als goedmakertje een rechtstreekse trein van Den Haag naar Brussel.
Alleen is dat goedmakertje weggestreept door een latere minister van infrastructuur zonder ruggengraat. Dus zit Den Haag sinds het afschaffen van de beneluxtrein zonder.
Ik was er even snel vanuit gegaan dat de concessie door de NS ingevuld ging wordenquote:Op maandag 18 februari 2013 19:35 schreef Peter het volgende:
[..]
NS is wel gek om aan de concurrent te verhuren. De concurrent moet lekker zelf iets regelen, veel beter
.
Dan gaat de lijn van Den Haag naar Brussel als het goed is dus een stuk goedkoper worden dan de HSL. Zullen de NS en de minister blij mee zijnquote:Op maandag 18 februari 2013 19:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
Kostte dat geen 68 euro per kilometer? Ik dacht dat voor het conventionele spoor een kilometer 2 euro nog wat kostte, oftewel een verschil van ruim 65 euro per kilometer. Dat met een afstand van zo'n 45 kilometer maakt het rond de 3000 euro duurder per rit om via de HSL te rijden (om van het materieel nog maar niet te spreken).
Vanuit Amsterdam word je wel aangeraden de Fyra naar Rotterdam te pakken (om daar over te stappen op de Benelux 2.0)quote:
Goed zo. Ik verheug me nu al op het gejammer om overheidsbescherming van dat stelletje selectieve marktwerkingliefhebbers. Als de Gemeente Den Haag er nog een aandeel in neemt dubbel ("Overheid, bescherm ons tegen de overheid"quote:
tweeledig nu:quote:Op maandag 18 februari 2013 19:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat ik niet snap is dat NS wil weten of die intercity Den Haag - Brussel wel houdbaar is.
Terwijl de Benelux al vol zat, het in de stoptrein naar Antwerpen al helemaal persen was, en ze op hun klompen toch wel kunnen nagaan dat een intercity nog altijd aantrekkelijker is dan zo'n stampvol boemeltje die 5x stopt.
Dus tuurlijk is ie dat. Er is immers geen enkel ander treinalternatief tussen Nederland en Belgie?
Ja via Limburg misschien, maar da's onrealistisch natuurlijk.
Daar is komende zomer toch iets mee in het NSM?quote:Op maandag 18 februari 2013 19:39 schreef dennistd het volgende:
Ik ken wel Schwerer Gustav: http://de.wikipedia.org/wiki/80-cm-Kanone_%28E%29
[ afbeelding ]
Tsja. Maar die 16x per dag was een ambitie van de overheid, en niet heel realistisch. Plus dat dat bepaald is in 2001 ofzo.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:56 schreef Peter het volgende:
Maar als er te weinig vraag is voor een verbinding van 8x per dag, waarom zou er dan meer vraag zijn voor de v250/fyra met 16x per dag?
Gruwelijk mooi of lelijk? Ik vind ze mooi.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:57 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe Russische locs, gruwelijk zien ze eruit. (EP20)
Tja, dan had de NS niet zo achterlijk hoog moeten inschrijvenquote:Op maandag 18 februari 2013 19:59 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Tsja. Maar die 16x per dag was een ambitie van de overheid, en niet heel realistisch. Plus dat dat bepaald is in 2001 ofzo.
Niet mooi, niet lelijk. Gewoon gruwelijk. (Wel positief)quote:Op maandag 18 februari 2013 20:00 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Gruwelijk mooi of lelijk? Ik vind ze mooi.
En die dingen zullen het ongetwijfeld prima doen in ons 'barre winterse weer'. Russische kwaliteit... niet stuk te krijgen.
Klopt, dit jaar is daar de tentoonstelling 'sporen naar het front': http://www.spoorwegmuseum(...)n_naar_het_front.pdfquote:Op maandag 18 februari 2013 19:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Daar is komende zomer toch iets mee in het NSM?
quote:Op maandag 18 februari 2013 19:57 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe Russische locs, gruwelijk zien ze eruit. (EP20)
Allemaal leuk en aardig, maar is het dan ondertussen wel al mogelijk om met de VDU op korting te reizen bij regionale vervoerders? Veolia weet het zelfs nog niet eens na vragen hierover.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:46 schreef KnightSolaire het volgende:
Iets anders: vanaf 20 maart verdwijnt het papieren kortingskaartje dus uit het assortiment. Best snel ineens, nadat we een paar jaar hadden gehoord dat het "eind volgend jaar waarschijnlijk voorbij zou zijn" (en wat niet uitkwam).
Wel valt het me op het station op dat al veel meer mensen reizen met de OV-chipkaart. Jongeren waren natuurlijk al langer over, maar ik zie nu ook veel 50+-ers met de chipkaart reizen.
Bij Arriva werkt het absoluut. Alleen Veolia geeft nog wel wat problemen jaquote:Op maandag 18 februari 2013 20:31 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar is het dan ondertussen wel al mogelijk om met de VDU op korting te reizen bij regionale vervoerders? Veolia weet het zelfs nog niet eens na vragen hierover.
Bij Arriva werkt het. Een enkeltje bleek voor mij zelfs 10 cent goedkoper dan ns.nl en 9292ov.nl aangeven.quote:Op maandag 18 februari 2013 20:31 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar is het dan ondertussen wel al mogelijk om met de VDU op korting te reizen bij regionale vervoerders? Veolia weet het zelfs nog niet eens na vragen hierover.
Als je hem ook om 10-11 uur, 13-14-15 uur en om 21-22-23 uur laat rijden dan zit je niet in de spits en zal de bezetting een stuk lager zijn..quote:Op maandag 18 februari 2013 20:45 schreef arkkey het volgende:
Toch apart dat de beneluxtrein met de bezetting die ie haalde volgens NS niet rendabel is. Als er 1 trein is waar ik nooit in heb kunnen zitten is het de beneluxtrein wel. Weliswaar was ik niet de enige die er bij Roosendaal uit ging maar heb ook nooit het idee gehad dat ie heel erg leeg was.
Alstom en Transmasholdingquote:Op maandag 18 februari 2013 19:57 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe Russische locs, gruwelijk zien ze eruit. (EP20)
Er is geen sprake van een concessie, die hele Lage Landen Lijn (wat overigens gewoon één woord hoort te zijn) zal worden uitgevoerd in open access. Geen subsidie, maar op eigen risico van de vervoerder.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:38 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ik was er even snel vanuit gegaan dat de concessie door de NS ingevuld ging worden
Hadden de aandeelhouders er last van dan?quote:Op maandag 18 februari 2013 20:56 schreef _JdM_ het volgende:
Klantenhaat was nogal zacht uitgedrukt.
Wie gaat er dan rijden op die lijn?quote:Op maandag 18 februari 2013 21:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er is geen sprake van een concessie, die hele Lage Landen Lijn (wat overigens gewoon één woord hoort te zijn) zal worden uitgevoerd in open access. Geen subsidie, maar op eigen risico van de vervoerder.
Ik heb hier al eens eerder officiële NMBS-cijfers gepost over de Beneluxtrein uit 1998. De gemiddelde bezetting van die trein was destijds al interessant te noemen (~7400 grensoverschrijdende reizigers per dag) en is sindsdien alleen maar toegenomen.
Zelfs als een deel van de reizigers overstapt op een HST blijft er een interessante markt over.
Hier kan ik giftig om worden...quote:Op maandag 18 februari 2013 20:56 schreef _JdM_ het volgende:
Amersfoort: IC van 20.23 naar Schothorst (met stel 9514; Lekker Lezen had je in de trein kunnen doen als ik op tijd was geweest) had +5. IC van 20:24 naar Enschede had er schijt aan en vertrok op het moment dat de eerste mensen uit de 9514 kwamen zetten en de trein aantikten. Klantenhaat was nogal zacht uitgedrukt.
Dat kan ieder bedrijf zijn dat aan de technische en juridische voorwaarden voldoet. Denk aan Veolia, Arriva, Stagecoach, enz.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:28 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Wie gaat er dan rijden op die lijn?
Dat gebeurt echt heel vaak in Amersfoort sinds de nieuwe dienstregeling. Drama..quote:Op maandag 18 februari 2013 21:35 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Hier kan ik giftig om worden...![]()
Dit is nu precies de reden waarom 'op tijd rijden' weliswaar voor de statistiekjes mooi is voor Bertje Meerstadt, maar per saldo altijd meer reizigers dupeert...
Maar goed dat weten jullie ook.
Thalys! DB! CFL!quote:Op maandag 18 februari 2013 21:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat kan ieder bedrijf zijn dat aan de technische en juridische voorwaarden voldoet. Denk aan Veolia, Arriva, Stagecoach, enz.
De problemen zitten in:
- Nederland: de Wet Personenvervoer 2000 verbiedt het aanbieden van OV zonder concessie. Er wordt een uitzondering gemaakt voor internationaal vervoer, maar hieraan zitten beperkingen verbonden.
- België: zeer vakbondsgericht ('liberalisatie is een schande!'), er zijn geen andere reizigersvervoerders naast NMBS en Eurostar.
Volgens mij rijden die allemaal onder de licentie van de NMBS. Dat zou ook wel eens kunnen gelden voor ¤*.quote:
Ah ok. Den Haag huurt dus gewoon een vervoerder inquote:Op maandag 18 februari 2013 21:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat kan ieder bedrijf zijn dat aan de technische en juridische voorwaarden voldoet. Denk aan Veolia, Arriva, Stagecoach, enz.
De problemen zitten in:
- Nederland: de Wet Personenvervoer 2000 verbiedt het aanbieden van OV zonder concessie. Er wordt een uitzondering gemaakt voor internationaal vervoer, maar hieraan zitten beperkingen verbonden.
- België: zeer vakbondsgericht ('liberalisatie is een schande!'), er zijn geen andere reizigersvervoerders naast NMBS en Eurostar.
Vervolgens in Apeldoorn keurig met -2 aankomen... Echtquote:Op maandag 18 februari 2013 21:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat gebeurt echt heel vaak in Amersfoort sinds de nieuwe dienstregeling. Drama..
zolang je zorgt dat je geen binnenlandse concurrent wordt van de zittende vervoerder zou het moeten kunnen.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat kan ieder bedrijf zijn dat aan de technische en juridische voorwaarden voldoet. Denk aan Veolia, Arriva, Stagecoach, enz.
De problemen zitten in:
- Nederland: de Wet Personenvervoer 2000 verbiedt het aanbieden van OV zonder concessie. Er wordt een uitzondering gemaakt voor internationaal vervoer, maar hieraan zitten beperkingen verbonden.
- België: zeer vakbondsgericht ('liberalisatie is een schande!'), er zijn geen andere reizigersvervoerders naast NMBS en Eurostar.
Niet eens, de gemeente Den Haag is namelijk niet in de positie om een concessie uit te schrijven. Wat tot nu toe is gedaan: de wethouder van vervoer, dhr Smit, heeft een bedrijfje opgezet voor het verrichten van personenvervoer. Dit bedrijfje heeft treinpaden aangevraagd.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:42 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ah ok. Den Haag huurt dus gewoon een vervoerder in
Nooit meer iets over gehoord.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:44 schreef b2py het volgende:
Iemand weet hoe het met onderstaande plannen zit over Thalystreinen tussen Lille Europe en Amsterdam?
http://www.lavoixdunord.f(...)lys-ia283b295n512407
Klopt, maar leer mij NS kennen: die gaan piepen als ze zelfs maar het vermoeden hebben dat het economisch evenwicht onevenredig wordt verstoord.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zolang je zorgt dat je geen binnenlandse concurrent wordt van de zittende vervoerder zou het moeten kunnen.
Wordt het nog redelijk ingewikkeld ook. Dus als ik het goed begrijp wil Den Haag een treindienst van Den Haag naar Brussel over het spoor dat eigendom is van Prorail. Den Haag heeft een bedrijfje opgezet dat verkocht wordt aan een vervoerder. Uiteindelijk heeft Den Haag er dan geen invloed meer op.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet eens, de gemeente Den Haag is namelijk niet in de positie om een concessie uit te schrijven. Wat tot nu toe is gedaan: de wethouder van vervoer, dhr Smit, heeft een bedrijfje opgezet voor het verrichten van personenvervoer. Dit bedrijfje heeft treinpaden aangevraagd.
De gemeente is aan het onderhandelen met een aantal vervoerders die wel interesse hebben in het rijden van de LLL, het bedrijfje wordt straks voor een symbolisch bedrag verkocht aan één van die partijen. Op deze manier is de gemeente Den Haag er niet direct bij betrokken, maar kan ze het proces wel wat versnellen.
Ik ben altijd blij dat ik die overstap niet hoef te maken.. Maar oh, wat heb ik te doen met de reizigers die dat wel moeten.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:43 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Vervolgens in Apeldoorn keurig met -2 aankomen... Echt
Het piepen zal dan gaan over de negatieve invloed van open access-vervoer op de binnenlandse treindienst. Als 1 van de 5 treinen tussen Dordrecht en Roosendaal niet van NS is, is er een kans dat 20% van de reizigers (en dus inkomsten) niet bij NS komt. Dat voelt NS in de portemonnee.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:55 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Alleen vraag ik me dan één ding nog af: Waarom zou de NS gaan piepen over onevenredig verstoord economisch evenwicht als de lijn van Den Haag goedkoper wordt dan de HSL Zuid? Ze hebben er zelf voor gekozen om voor een gigantisch bedrag in te schrijven.
Gewone concurrentie dus. Als de andere partij beter is voor de reizigers is het aan de NS om er voor te zorgen dat de reizigers bij de NS ook tevreden zijn/worden.quote:Op maandag 18 februari 2013 22:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het piepen zal dan gaan over de negatieve invloed van open access-vervoer op de binnenlandse treindienst. Als 1 van de 5 treinen tussen Dordrecht en Roosendaal niet van NS is, is er een kans dat 20% van de reizigers (en dus inkomsten) niet bij NS komt. Dat voelt NS in de portemonnee.
Sowieso is het merendeel van de ProRail-filmpjes een clowneske vertoning.quote:Op maandag 18 februari 2013 22:07 schreef b2py het volgende:
Wat een clowneske vertoning.
ProRail Blog
Ze beginnen allemaal met 2x DDAR op het Oostelijk eiland in Amsterdam. Waarschijnlijk de voormalige 3900. (Sneltrein Amsterdam CS-Lelystad)quote:Op maandag 18 februari 2013 22:07 schreef b2py het volgende:
Wat een clowneske vertoning.
ProRail Blog
NS heeft de wet aan hun kant staan in deze. OV verrichten mag alleen met een concessie, en door het internationale verkeer helemaal dicht te tikken met regeltjes is het gevaar dat een concurrent het beter kan, zonder concessiekosten af te dragen, geweken.quote:Op maandag 18 februari 2013 22:13 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Gewone concurrentie dus. Als de andere partij beter is voor de reizigers is het aan de NS om er voor te zorgen dat de reizigers bij de NS ook tevreden zijn/worden.
Verdwaalde IC uit Amersfoortquote:Op maandag 18 februari 2013 22:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ze beginnen allemaal met 2x DDAR op het Oostelijk eiland in Amsterdam. Waarschijnlijk de voormalige 3900. (Sneltrein Amsterdam CS-Lelystad)
Willen ze nou marktwerking of niet? Tering, wat moet het allemaal moeilijkquote:Op maandag 18 februari 2013 22:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
NS heeft de wet aan hun kant staan in deze. OV verrichten mag alleen met een concessie, en door het internationale verkeer helemaal dicht te tikken met regeltjes is het gevaar dat een concurrent het beter kan, zonder concessiekosten af te dragen, geweken.
Lees de WP2000 er maar op na.
Tijd om die wet een keertje op de schop te gooien. Of van het waandenkbeeld af te stappen dat eens in de vijf jaar moeten bedelen om een onderhandse gunning gelijk staat aan marktwerking. Het eerste lijkt mij, zelfs onder het dynamische duo van I&M, realistischer.quote:
De NS? Nee, alleen marktconforme salarissen. De overheid? Ook niet echt, gegeven dit soort marktverstorende wanconstructies. De reiziger? Eventueel wel waar werkelijke concurrentie mogelijk is en een waakhond scherp is op kartelvorming. Dus nee, ook niet op het spoor.quote:Op maandag 18 februari 2013 22:30 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Willen ze nou marktwerking of niet? Tering, wat moet het allemaal moeilijk
Hoe kan een salaris marktconform zijn als er geen concurrentie? Voor de overheid zou het juist wel moeten, die willen zo min mogelijk geld kwijt zijn aan subsidies richting de NS lijkt me.quote:Op maandag 18 februari 2013 22:34 schreef Litpho het volgende:
[..]
De NS? Nee, alleen marktconforme salarissen. De overheid? Ook niet echt, gegeven dit soort marktverstorende wanconstructies. De reiziger? Eventueel wel waar werkelijke concurrentie mogelijk is en een waakhond scherp is op kartelvorming. Dus nee, ook niet op het spoor.
Blijft over wat politici met neoliberale stokpaardjes en ditto commissariaten na hun politieke carrière.
Nogmaals: OV kan je alleen op kunstmatige manier omvormen naar een markt. En ook alleen bij een kundige overheid. Momenteel is een onkundige overheid een groter probleem dan een monopolist. Met Veolia op het HRN krijg je exact hetzelfde gezeik. Sterker nog, die hebben in Limburg ook regelmatig reizigers achtergelaten door onvoldoende materieel. Ook daar zie je een onkundige overheid.quote:Op maandag 18 februari 2013 22:31 schreef Litpho het volgende:
[..]
Tijd om die wet een keertje op de schop te gooien. Of van het waandenkbeeld af te stappen dat eens in de vijf jaar moeten bedelen om een onderhandse gunning gelijk staat aan marktwerking. Het eerste lijkt mij, zelfs onder het dynamische duo van I&M, realistischer.
En daarmee is er wel een gat in de begroting gedicht. Als dat niet zou zijn gedaan zouden wij als Nederlanders op jaarbasis gewoon 160 miljoen belastinggeld meer kwijt zijn aan het spoor.quote:Op maandag 18 februari 2013 22:38 schreef James1988 het volgende:
Marktwerking in het openbaar vervoer kán werken, dat wordt in het buitenland bewezen. Heel DB Fernverkehr rijdt in Duitsland tenslotte als open access-vervoerder. Ook in Engeland en Italië zien we dat het werkt.
Het probleem met Nederland is dat de overheid alles met regeltjes probeert dicht te tikken, om op die manier eigenlijk toch net niet naar een liberaal model te hoeven overgaan, maar te doen alsof. Had men die 'economisch evenwicht'-nonsens niet in de wet verankerd dan was NS nooit bereid geweest om in totaal ¤ 160 miljoen per jaar voor HRN+HSL 2015-2025 weg te leggen.
bij Veolia geldt dat een extra treinstel gewoon te duur wordt bevonden ten opzichte van de meeropbrengsten. Ze accepteren gewoon dat zo nu en dan reizigers niet mee kunnen.quote:Op maandag 18 februari 2013 23:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Nogmaals: OV kan je alleen op kunstmatige manier omvormen naar een markt. En ook alleen bij een kundige overheid. Momenteel is een onkundige overheid een groter probleem dan een monopolist. Met Veolia op het HRN krijg je exact hetzelfde gezeik. Sterker nog, die hebben in Limburg ook regelmatig reizigers achtergelaten door onvoldoende materieel. Ook daar zie je een onkundige overheid.
En alleen om dat de provincie Limburg ze niet op de flikker geeft. Niet echt anders dan NS met capaciteitsproblemen terwijl men het Den Haag niet nodig vind om ze daar een trap voor te geven.quote:Op maandag 18 februari 2013 23:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij Veolia geldt dat een extra treinstel gewoon te duur wordt bevonden ten opzichte van de meeropbrengsten. Ze accepteren gewoon dat zo nu en dan reizigers niet mee kunnen.
och dat ken ik ergens van...quote:Op maandag 18 februari 2013 23:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij Veolia geldt dat een extra treinstel gewoon te duur wordt bevonden ten opzichte van de meeropbrengsten. Ze accepteren gewoon dat zo nu en dan reizigers niet mee kunnen.
Anders ging de tent failliet ja. Dat gaat volledig tegen de contracten in. Daar is exact hetzelfde gebeurd als met de HSA. Het risico geen OV te hebben is te groot en dus kan een vervoerder makkelijk wegkomen met het niet houden aan een te scherpe inschrijving. Uiteindelijk staat de reiziger met lege handen.quote:Op maandag 18 februari 2013 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
Veolia heeft zich voor de Limburgse concessies dan ook veel te scherp ingeschreven. Ik meen dat Limburg al eens met een miljoen over de brug moest komen, anders zou er helemaal niets meer rijden.
En nu ik het toch over de V250 heb: heeft iemand hier ooit nog een rijdende V250 gezien sinds het rijverbod werd afgegeven? Ik hoor of lees echt helemaal niks meer over de spaghettiboemel, en de enige foto's die ik tegenkom zijn foto's van 9 dodo's bij Diemen.quote:Dit schroefje zal de meesten hier vast niet zoveel zeggen, en ook niet als ik zeg dat er "C S A2 70" op staat. Maar dit schroefje kwam ik wel tegen tijdens mijn eerste rit in de Fyra V250. Mogelijk viel de trein toen al van ellende uit elkaar.
Mocht de Fyra V250 ooit nog eens terug gaan naar Italië om uit Nederland te worden verbannen, heb ik in ieder geval een mooi aandenken.
Bedankt AnsaldoBreda ;-)
Dan heeft de opdrachtgevende overheid toch echt iets niet goed gedaan, qua eisen van een solide bankgarantie...quote:Op maandag 18 februari 2013 23:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Anders ging de tent failliet ja. Dat gaat volledig tegen de contracten in. Daar is exact hetzelfde gebeurd als met de HSA. Het risico geen OV te hebben is te groot en dus kan een vervoerder makkelijk wegkomen met het niet houden aan een te scherpe inschrijving. Uiteindelijk staat de reiziger met lege handen.
Die Fyra is voor reizigers van/naar Belgie wel toeslagvrij op mijn verzoek.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:41 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Vanuit Amsterdam word je wel aangeraden de Fyra naar Rotterdam te pakken (om daar over te stappen op de Benelux 2.0)
Ja, ik heb er afgelopen donderdag eentje rijdend gezien.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 00:02 schreef James1988 het volgende:
Iemand nog een V250-schroefje kwijt? Ene Aar Claij had er eentje gevonden:
[ afbeelding ]
[..]
En nu ik het toch over de V250 heb: heeft iemand hier ooit nog een rijdende V250 gezien sinds het rijverbod werd afgegeven? Ik hoor of lees echt helemaal niks meer over de spaghettiboemel, en de enige foto's die ik tegenkom zijn foto's van 9 dodo's bij Diemen.
Waar wordt dat gecommuniceerd?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 00:20 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Die Fyra is voor reizigers van/naar Belgie wel toeslagvrij op mijn verzoek.
Succesje voor Voor Beter OV.
Nee, ik heb alleen tijdens mijn bezoek aan de Watergraafsmeer gezien dat iemand met de frontseinen aan het spelen was. Dat was de enige beweging in de V250-stellen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 00:02 schreef James1988 het volgende:
Iemand nog een V250-schroefje kwijt? Ene Aar Claij had er eentje gevonden:
[ afbeelding ]
[..]
En nu ik het toch over de V250 heb: heeft iemand hier ooit nog een rijdende V250 gezien sinds het rijverbod werd afgegeven? Ik hoor of lees echt helemaal niks meer over de spaghettiboemel, en de enige foto's die ik tegenkom zijn foto's van 9 dodo's bij Diemen.
Dat zijn we nu ook, dit is totaal rondpompen van burgergeld.quote:Op maandag 18 februari 2013 23:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
En daarmee is er wel een gat in de begroting gedicht. Als dat niet zou zijn gedaan zouden wij als Nederlanders op jaarbasis gewoon 160 miljoen belastinggeld meer kwijt zijn aan het spoor.
Oh, absoluut. Ik denk alleen dat wat minder baanzekerheid de NS goed zou doen in hoe ze reizigers benaderen en proberen het diezelfde reizigers naar de zin te maken in plaats van alleen maar te sturen op excelletjes met treintijden.quote:Op maandag 18 februari 2013 23:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Met Veolia op het HRN krijg je exact hetzelfde gezeik.
Ja, heb al een paar keer testritten gezien. Momenteel alleen nog bij nacht waar mogelijk.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 00:02 schreef James1988 het volgende:
Iemand nog een V250-schroefje kwijt? Ene Aar Claij had er eentje gevonden:
[ afbeelding ]
[..]
En nu ik het toch over de V250 heb: heeft iemand hier ooit nog een rijdende V250 gezien sinds het rijverbod werd afgegeven? Ik hoor of lees echt helemaal niks meer over de spaghettiboemel, en de enige foto's die ik tegenkom zijn foto's van 9 dodo's bij Diemen.
Overkomt je wel eens he :pquote:Op dinsdag 19 februari 2013 08:55 schreef James1988 het volgende:
Tering hea
En ik ben goed bezig *kuch*. In 20 minuten van bed tot trein gekomen (inclusief aankleden, spullen pakken, koffie halen, enz) en in Rotterdam een overstap die volgens de reisplanner niet bestaat (Fyra -> IC naar Delft) gehaald.
Slechts 60 minuten later dan gepland
Dat is goed voor de sociale interactie. Geeft een boel gezelligheid altijd zoiets.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 08:44 schreef b2py het volgende:
Hallo ik ben NS. Ik zet midden in de spits achter elkaar solo irm viertjes in tussen Utrecht en Amsterdam. Tussenstand, 300 achterblijvers op Utrecht.
'Godverdomme weer die klote NS. Ik ben er helemaal klaar mee!!' 'Dit is voor mij ook al de zoveelste keer dit jaar dat ik moet achterblijven.' Zoiets?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:05 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat is goed voor de sociale interactie. Geeft een boel gezelligheid altijd zoiets.
Puur juridisch antwoord.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:16 schreef Duvel het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-in-kou-staan.dhtml
Ik mag hopen dat er meer achter zit dan alleen dit, want die reactie van NS in dit stuk is om te huilen.
niet bestquote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:16 schreef Duvel het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-in-kou-staan.dhtml
Ik mag hopen dat er meer achter zit dan alleen dit, want die reactie van NS in dit stuk is om te huilen.
wat moeten ze dam doen? Meteen maar hun burgerarrest gebruiken zonder enige getuigen?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:16 schreef Duvel het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-in-kou-staan.dhtml
Ik mag hopen dat er meer achter zit dan alleen dit, want die reactie van NS in dit stuk is om te huilen.
Trein vanuit Arnhem? Die zijn vaak heel kort.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:12 schreef b2py het volgende:
Rikus, zou je kunnen informeren naar de defectenstand of de bizar korte treinen van de laatste tijd? En dan met name op de as Utrecht - Amsterdam? Ik ben wel benieuwd.
Onder andere, naar mijn gevoel zijn de intercity's Amsterdam c en Zuid - Utrecht enorm geslachtofferd qua materieel voor die geile Hanzelijn met ingang van dienstregeling 2013. Ik lees veel mee op Somda en de meldingen korte treinen op deze assen komen de spuigaten uit. En dan wordt overal gezegd dat er teveel intercity materieel is, maar dat is als je naar de cijfers kijkt lariekoek. Het moet of structureel te klein gepland zijn of er moet enorm veel defect zijn.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:39 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Trein vanuit Arnhem? Die zijn vaak heel kort.
Het treinstel is juist gebouwd op winterse omstandigheden (Coradia Nordic), ik verwacht niet dat er ineens bodemplaten af zijn gevallen. Wat er dan wel aan de hand is, is onduidelijk...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:48 schreef Peterselieman het volgende:
En we hebben weer een winterslachtoffer. In Zweden heeft de Alstom Coradia X62 een groot deel van de maand januari niet gereden ...
http://www.treinennieuws.(...)-voor-nieuwe-treinen
Op de tarievenpagina van NS Hispeed (Reizen naar België), en je kan het ook op sites als Treinreiziger vinden.quote:
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 00:20 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Die Fyra is voor reizigers van/naar Belgie wel toeslagvrij op mijn verzoek.
Succesje voor Voor Beter OV.
Wat gaan ze doen in Maastricht?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:57 schreef Peterselieman het volgende:
vorige week kwam voorbij of er nog iets op Arnhem Goederen gebeurde. Het antwoord is ja, want in Maastricht moet wat ruimte komen voor werkzaamheden en daarom worden er via de Maaslijn wat V'tjes naartoe gesleept.
Ik wist gewoon toen ik de quotemelding zag met jouw naam dat je NS wel weer zou verdedigen. Ik zeg toch: "ik hoop dat er meer achter zit"?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:36 schreef icloud het volgende:
[..]
wat moeten ze dam doen? Meteen maar hun burgerarrest gebruiken zonder enige getuigen?
En zo dief achterna rennen is meestal ook zinloos, en zeer vervelend voor de medepassagiers.
Ze hebben ook nog een flink deel van het park DD-AR-met-loc aan de kant gezet, dus het verbaast me niets dat het zo'n beetje vast loopt zo langzamerhand.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Onder andere, naar mijn gevoel zijn de intercity's Amsterdam c en Zuid - Utrecht enorm geslachtofferd qua materieel voor die geile Hanzelijn met ingang van dienstregeling 2013. Ik lees veel mee op Somda en de meldingen korte treinen op deze assen komen de spuigaten uit. En dan wordt overal gezegd dat er teveel intercity materieel is, maar dat is als je naar de cijfers kijkt lariekoek. Het moet of structureel te klein gepland zijn of er moet enorm veel defect zijn.
Hoe zit het eigenlijk met de instroom van NID? Schiet dat een beetje op? Die capaciteit zouden ze immers goed kunnen gebruiken...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze hebben ook nog een flink deel van het park DD-AR-met-loc aan de kant gezet, dus het verbaast me niets dat het zo'n beetje vast loopt zo langzamerhand.
Ja gaat rap, inmiddels de 20 stellen al gepasseerd.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:13 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met de instroom van NID? Schiet dat een beetje op? Die capaciteit zouden ze immers goed kunnen gebruiken...
er komt pas ruimte wanneer de revisie van het spul afgerond is en daarna wat viertjes verlengd worden tot zesjes.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze hebben ook nog een flink deel van het park DD-AR-met-loc aan de kant gezet, dus het verbaast me niets dat het zo'n beetje vast loopt zo langzamerhand.
Oeh, ben benieuwd naar de revisie van VIRM, toch hoog op mijn lijstje favoriet materieel. Al wat dingen bekend die gaan veranderen?quote:
Ik verwacht coach-opstelling bovenin (zeker in de stiltecoupés). En misschien dat er mogelijkheden zijn om de bagageruimte te verbeteren.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:25 schreef Duvel het volgende:
Ik reken op een interieurvernieuwing, iets in de orde van NID... De oudste VIRMs zijn tegen de 20 inmiddels.
VIRM revisie start pas in 2016.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er komt pas ruimte wanneer de revisie van het spul afgerond is en daarna wat viertjes verlengd worden tot zesjes.
Op dit moment is daarnaast nog sleutelwerk aan het VIRM vanwege de inbouw van OBIS en het vervangen van de tractie-installatie. Daarna krijgt het VIRM-4 nog OBIS en zullen de eerste stellen VIRM Haarlem binnenrollen voor revisie.
ah duidelijk.quote:
Juist meer in de series Amsterdam-Haarlem-DenHAag of Amsterdam-Haarlem-Dordrecht. Daar hoor je de laatste tijd opvallend(!) geen negatieve berichten sinds het wijzigingsblad waarbij 3 omlopen van 2x DDZ zijn vervangen door een bak of 10 VIRM...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Onder andere, naar mijn gevoel zijn de intercity's Amsterdam c en Zuid - Utrecht enorm geslachtofferd qua materieel voor die geile Hanzelijn met ingang van dienstregeling 2013. Ik lees veel mee op Somda en de meldingen korte treinen op deze assen komen de spuigaten uit. En dan wordt overal gezegd dat er teveel intercity materieel is, maar dat is als je naar de cijfers kijkt lariekoek. Het moet of structureel te klein gepland zijn of er moet enorm veel defect zijn.
Handig! Maar die dingen zijn dan ook bijna tien jaar jonger.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ah duidelijk.
Weet dat er iig op bakniveau gereviseerd zal gaan worden, dus de stellen zullen meerdere keren naar Haarlem toe moeten. De extra geplaatste tussenbakken komen namelijk pas later aan de beurt
mja, bij het ICM zei leeftijd ook niet alles, want de viertjes werden gelijk na de drietjes in revisie genomenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Handig! Maar die dingen zijn dan ook bijna tien jaar jonger.
had vast met andere redenen te makenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, bij het ICM zei leeftijd ook niet alles, want de viertjes werden gelijk na de drietjes in revisie genomen
NSFSC geeft op hun website aan er 31 te hebben. Totaal zijn er 52 stellen (1 gesloopt in serie 3401-3453), dus zijn er 21 stellen van NSR. Twee op Zwolle-Kampen en 5 omlopen op Enschede-Nijverdal en West-Zwolle met max 3 stellen maakt vijftien.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:01 schreef James1988 het volgende:
Is het niet zo dat die buffeltjes eigendom zijn van NSFSC, die ze alleen voor een periode van 10 jaar wil verhuren ofzo?
er zijn werkzaamheden tussen Oldenzaal en Bad Bentheim? Of klopt dat niet?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:58 schreef dennistd het volgende:
Het gaat ook weer lekker met de Grensland Express: DM'90 3436 is in onderhoud, en aangezien Syntus verder geen Buffeltjes meer heeft wordt de verbinding al sinds zaterdag verbust.. Dit terwijl er een stuk of 20 Buffeltjes staan in Hengelo, maar ja: die zijn van NS en schijnbaar kost het Syntus teveel geld om er daar één van te huren voor een kleine week...
dan had de NS er wel bij gewild.. indien letterlijk dat t ding aan de kant staat te stofhappen..quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
NSFSC geeft op hun website aan er 31 te hebben. Totaal zijn er 52 stellen (1 gesloopt in serie 3401-3453), dus zijn er 21 stellen van NSR. Twee op Zwolle-Kampen en 5 omlopen op Enschede-Nijverdal en West-Zwolle met max 3 stellen maakt vijftien.
Totaal maximaal 17 nodig, dus vier voor onderhoud en defecten beschikbaar waar Syntus er dus best één van had kunnen huren. Desnoods met een zin in het contract als 'bij een tekort aan stellen bij NS kan het stel direct worden opgeëist'
Dan maak je er 2xDDZ vanquote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:46 schreef dennistd het volgende:
Dus als een losse DDZ tien bakken VIRM vervangt in een drukke spitstrein vind jij het prima? Sorry hoor, maar dan zit er echt iets niet helemaal lekker in je bovenkamer
Naar mijn gevoel is 'enorm' wat overdreven, maar de treinen zijn gemiddeld gezien wel korter geworden: ik zie eigenlijk nooit meer 12 bakken VIRM wat eerst toch dagelijkse kost was. Nu is het max. 10 wat meestal ook wel genoeg is. Het aantal negatieve uitschieters (treinen met een los stel) lijkt ook gegroeid, maar het is nu ook weer niet zo dat ik dat dagelijks meemaak in de spits.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Onder andere, naar mijn gevoel zijn de intercity's Amsterdam c en Zuid - Utrecht enorm geslachtofferd qua materieel voor die geile Hanzelijn met ingang van dienstregeling 2013.
In de spits is het verschil inderdaad klein, maar buiten de spits werd op Alkmaar - Maastricht ook met twee gekoppelde stammen gereden (minimaal 8 bakken dus, meestal 10). Dus in die zin is er "enorm" geknipt. Maar in de praktijk merk ik dat buiten de spits een viertje of zesje eigenlijk wel voldoende is. De gemiddelde bezettingsgraad ligt natuurlijk hoger maar het is niet alsof er dan mensen moeten staan in mijn ervaring. Vroeger had je nog wel eens 12 bakken VIRM (ook buiten de spits) en dan had je soms praktisch een coupé voor jezelf.. Dat is wel leuk maar onnodigquote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:02 schreef ReisT het volgende:
[..]
Naar mijn gevoel is 'enorm' wat overdreven, maar de treinen zijn gemiddeld gezien wel korter geworden: ik zie eigenlijk nooit meer 12 bakken VIRM wat eerst toch dagelijkse kost was. Nu is het max. 10 wat meestal ook wel genoeg is. Het aantal negatieve uitschieters (treinen met een los stel) lijkt ook gegroeid, maar het is nu ook weer niet zo dat ik dat dagelijks meemaak in de spits.
Die zag ik in Breda dus voorbij kachelen. Vond het al een aparte VIRMquote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:39 schreef greavy het volgende:
Vandaag 2 losse DDZ'en in de IC Den Haag-Venlo en een DDZ in de IC Roosendaal-Zwolle. Zolang het maar IRM vervangt vind ik het prima
Enige verschil is dat de HSL, Betuweroute en Hanzelijn er toen niet waren, voor de rest zijn er sinds die tijd alleen wat station bijgekomen, maar er zijn geen lijnen gesloten oid (voor reizigers tenminste). Oh ja, en Enschede-Gronau moet je even weghalen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:41 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Heeft een van jullie een spoorkaart uit 1998 of eentje die gelijk is aan het spoorwegennet van die periode? Alvast veel dank!
Klopt, het is heel afwisselend. Nu zit ik weer in de trein Schiphol Arnhem die om half 1 in Schiphol vertrok met 10 stellen VIRM. Grote kans dat het vanmiddag in de spits weer vier of zes is. Lijkt wel of ze het systeem ook niet goed op orde hebben.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Onder andere, naar mijn gevoel zijn de intercity's Amsterdam c en Zuid - Utrecht enorm geslachtofferd qua materieel voor die geile Hanzelijn met ingang van dienstregeling 2013. Ik lees veel mee op Somda en de meldingen korte treinen op deze assen komen de spuigaten uit. En dan wordt overal gezegd dat er teveel intercity materieel is, maar dat is als je naar de cijfers kijkt lariekoek. Het moet of structureel te klein gepland zijn of er moet enorm veel defect zijn.
en Zuidbroek - Veendamquote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
Enige verschil is dat de HSL, Betuweroute en Hanzelijn er toen niet waren, voor de rest zijn er sinds die tijd alleen wat station bijgekomen, maar er zijn geen lijnen gesloten oid (voor reizigers tenminste). Oh ja, en Enschede-Gronau moet je even weghalen.
Grootste probleem is ook dat ze onderweg niet zomaar even wat af kunnen of willen trappen of bijplaatsen. Zouden ze dat wel doen dan denk ik dat een deel van de problemen al verdwenen zijn.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:52 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Klopt, het is heel afwisselend. Nu zit ik weer in de trein Schiphol Arnhem die om half 1 in Schiphol vertrok met 10 stellen VIRM. Grote kans dat het vanmiddag in de spits weer vier of zes is. Lijkt wel of ze het systeem ook niet goed op orde hebben.
Vind ik toch gek, op Utrecht zouden ze in noodgevallen toch wel een keer een stel kunnen klaarzetten waar de rest van de trein dan alleen tegenaan te rijden? Ik snap opzich dat ze dat niet graag doen ivm drukte op dat knooppunt en eventuele storingen bij het koppelen zonder tijdsmarge, maar op het moment dat er anders mensen moeten achterblijven is dat toch een optie?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Grootste probleem is ook dat ze onderweg niet zomaar even wat af kunnen of willen trappen of bijplaatsen. Zouden ze dat wel doen dan denk ik dat een deel van de problemen al verdwenen zijn.
Tussen het laatste drietje en het eerste viertje zat niet eens zo heel veel tijd volgens mij?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, bij het ICM zei leeftijd ook niet alles, want de viertjes werden gelijk na de drietjes in revisie genomen
het zou moeten kunnen. Probleem is dat er straks in met name Utrecht nog minder mogelijk is.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:59 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Vind ik toch gek, op Utrecht zouden ze in noodgevallen toch wel een keer een stel kunnen klaarzetten waar de rest van de trein dan alleen tegenaan te rijden? Ik snap opzich dat ze dat niet graag doen ivm drukte op dat knooppunt en eventuele storingen bij het koppelen zonder tijdsmarge, maar op het moment dat er anders mensen moeten achterblijven is dat toch een optie?
Op Zwolle gebeurt het imo nu te weinig. Enige probleem is dat tussen het vertrek van de laatste trein in de knoop en de binnenkomst van de eerste trein voor de volgende knoop maar een paar minuten zit.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:01 schreef greavy het volgende:
Ja, dat met dubbele stellen ri. Maastricht gebeurt niet meer, want je hebt nu ook een IC naar Heerlen. Eindhoven is station voor aftrappen enz.
Zo jammer alleen dat de drukste treinen vanaf Amsterdam naar Schagen met enkele stellen rijden.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:00 schreef KnightSolaire het volgende:
De intercity Maastricht - Alkmaar wordt tijdens spitsuren in Eindhoven verdubbeld. Er staat dan een stel klaar of het wordt er aangekoppeld na binnenkomst.
Wat vooral irritant is is dat de eerste trein na 9 uur eigenlijk altijd te klein is, dat zie je toch aankomen zou je zeggen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:17 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
In de spits is het verschil inderdaad klein, maar buiten de spits werd op Alkmaar - Maastricht ook met twee gekoppelde stammen gereden (minimaal 8 bakken dus, meestal 10). Dus in die zin is er "enorm" geknipt. Maar in de praktijk merk ik dat buiten de spits een viertje of zesje eigenlijk wel voldoende is. De gemiddelde bezettingsgraad ligt natuurlijk hoger maar het is niet alsof er dan mensen moeten staan in mijn ervaring. Vroeger had je nog wel eens 12 bakken VIRM (ook buiten de spits) en dan had je soms praktisch een coupé voor jezelf.. Dat is wel leuk maar onnodig.
vind het niet echt mooi. Niet dat de huidige situatie dat wel is, maar dit is het ook nietquote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:18 schreef James1988 het volgende:
Dames en heren, ProRail presenteert de jongste bouwput van het land: station Alkmaar.
[ afbeelding ]
Gruwelijk!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:18 schreef James1988 het volgende:
Dames en heren, ProRail presenteert de jongste bouwput van het land: station Alkmaar.
[ afbeelding ]
Het kan wel: van de Cartesiusweg af naar spoor 15, dan kopmaken op Oostzijde en dan kun je doorsteken naar spoor 7. www.spoornieuws.nl/temp/dssu.pdfquote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het zou moeten kunnen. Probleem is dat er straks in met name Utrecht nog minder mogelijk is.
Dan is Cartesiusweg alleen nog voor de sprinters en bijplaatsen van stellen in zuidelijke richting. Opstelterrein Zuid is alleen voor de Noord-Oost en sprinters van/naar Rhenen/Veenendaal en Landstraat blijft voor de buurtsporen.
Voor de IC's richting Amsterdam/Schiphol bestaat er geen mogelijkheid meer voor aftrappen/bijplaatsen, tenzij er grote kunstgrepen toegepast gaan worden.
Vanaf de Oostzijde kun je deels dus toch bijplaatsen. Gelukkig maar.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het kan wel: van de Cartesiusweg af naar spoor 15, dan kopmaken op Oostzijde en dan kun je doorsteken naar spoor 7. www.spoornieuws.nl/temp/dssu.pdf
Reden die in DRGL2012 wel gekoppeld door?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Zo jammer alleen dat de drukste treinen vanaf Amsterdam naar Schagen met enkele stellen rijden.
Hmm, tijdje terug had ik zo'n trein maar had niet de ervaring dat 'ie te klein was... Of ik heb die herinnering verdrongen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:16 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Wat vooral irritant is is dat de eerste trein na 9 uur eigenlijk altijd te klein is, dat zie je toch aankomen zou je zeggen.
Ook daar is het hard nodig inderdaad. Nja waar niet zou je kunnen zeggen...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:18 schreef James1988 het volgende:
Dames en heren, ProRail presenteert de jongste bouwput van het land: station Alkmaar.
[ afbeelding ]
Ik hoor dat er nog wat wissels gesaneerd kunnen worden daarquote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het kan wel: van de Cartesiusweg af naar spoor 15, dan kopmaken op Oostzijde en dan kun je doorsteken naar spoor 7. www.spoornieuws.nl/temp/dssu.pdf
Wat ze daar wel eens mogen doen is de uitrijsnelheid en de inrijsnelheid vanuit het zuiden ophogen naar 60 of 80 km/h. Traag gedoe met 40 km/h daar altijd. De inrijsnelheid verhogen heeft vanuit het noorden niet zoveel zijn voor wanneer er bijgeplaatst moet worden, dan kan je toch maar met 40 km/h op geel-knipper binnenkomen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook daar is het hard nodig inderdaad. Nja waar niet zou je kunnen zeggen...
In die drgl reden de treinen gegarandeerd met dubbele stellen. NS rijdt nu enkele stellen omdat het wel past. Helaas kan NS zesjes en viertjes niet uit elkaar houden waardoor dikwijls te kleine treinen rijden. En de bijsturing zit zo raar in elkaar dat te kleine treinen vrijwel nooit worden bijgestuurd.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:39 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Reden die in DRGL2012 wel gekoppeld door?
Hier in Nederland hebben we het zo slecht nog niet.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook daar is het hard nodig inderdaad. Nja waar niet zou je kunnen zeggen...
Toen had je ook dat splitsen en combineren in Weert voor twee richtingen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:51 schreef b2py het volgende:
[..]
In die drgl reden de treinen gegarandeerd met dubbele stellen. NS rijdt nu enkele stellen omdat het wel past. Helaas kan NS zesjes en viertjes niet uit elkaar houden waardoor dikwijls te kleine treinen rijden. En de bijsturing zit zo raar in elkaar dat te kleine treinen vrijwel nooit worden bijgestuurd.
Ik dacht altijd dat alleen het voorste treinstel destijds doorreed naar Schagen (net als nu).quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:51 schreef b2py het volgende:
[..]
In die drgl reden de treinen gegarandeerd met dubbele stellen. NS rijdt nu enkele stellen omdat het wel past. Helaas kan NS zesjes en viertjes niet uit elkaar houden waardoor dikwijls te kleine treinen rijden. En de bijsturing zit zo raar in elkaar dat te kleine treinen vrijwel nooit worden bijgestuurd.
Sittardquote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Toen had je ook dat splitsen en combineren in Weert voor twee richtingen.
Zo vaak kom ik daar niet..quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:52 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat alleen het voorste treinstel destijds doorreed naar Schagen (net als nu).
[..]
Sittard
Klopt, maar vanaf Alkmaar past het in enkele stellen als ze zesjes zijn. Tussen Sloterdijk en Zaandam is het vaak al proppen met een zesje. Ik heb thuis de mat inzet dus kan straks wel even kijken.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:52 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat alleen het voorste treinstel destijds doorreed naar Schagen (net als nu).
ja, lang geleden.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hier in Nederland hebben we het zo slecht nog niet.
Ooit rondgelopen op Brussel-Noord, bijvoorbeeld?
Maar wel een bar in de tunnel waar je Belgische bieren kunt bestellenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind dat echt een vreselijk lelijk station
dat kan op IETS minder lelijke stations ookquote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:16 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Maar wel een bar in de tunnel waar je Belgische bieren kunt bestellen
Daar kan je niet tegen autorijden...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:23 schreef James1988 het volgende:
Enkeltje Parijs - Marseille voor een tientje? Het kan met Ouigo, de low-cost-TGV van SNCF. Nadeel is wel dat je niet in het hartje van Parijs opstapt, maar bij Disneyland.
Ik ben een onwetende daarin. Wat wordt er allemaal als onveilig bestempeld? Het voorbereiden terwijl de dienstregeling nog actief is?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ja. Dat maakt het wel grappig.. Allemaal dingen die nu als "onveilig" bestempeld zouden worden.
Nou nee, ook vorig jaar reden die in de daluren richting het zuiden ook wel eens met losse stellen, dan werd er in Eindhoven eentje bijgeplaatst. Of soms gewoon helemaal door met een los stel dat er in Sittard dan een treintje klaar stond richting Heerlen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:51 schreef b2py het volgende:
[..]
In die drgl reden de treinen gegarandeerd met dubbele stellen.
In de vorige drgl reden alle treinen gepland met dubbele stellen, uitgezonderd Amsterdam v. na 20.08.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:30 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nou nee, ook vorig jaar reden die in de daluren richting het zuiden ook wel eens met losse stellen, dan werd er in Eindhoven eentje bijgeplaatst. Of soms gewoon helemaal door met een los stel dat er in Sittard dan een treintje klaar stond richting Heerlen.
Aan de andere kant had je in de spits soms de combinaties van drie stellen met alledrie een andere eindbestemming (Maastricht/Heerlen/Eindhoven).
ProRail is verantwoordelijk.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:53 schreef greavy het volgende:
De verantwoordelijke om de afsluitborden op het spoor weg te halen is de aannemer. Wie is verantwoordelijk om de opdracht te geven hiertoe? ProRail toch, en niet DB Schenker?
Op stamlijn Zwijndrecht is ca 300m spoor afgesloten met afsluitborden, vanwege de slechte staat daarvan. Vandaag zou Van Leeuwen Buizen bediend worden, maar er was vergeten om de afsluitborden door Strukton weg te laten halen en Strukton had/heeft geen tijd meer daarvoor, dus werd de bende maar opgeheven en verschoven naar een andere dag/tijd.
Gevalletje miscommunicatie asset management.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Lekker gefaalhaas dan weer van ProRail. Gister is er al een pad voor aangevraagd.
Die verstoring wordt nog niet gemeld op ns.nlquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:18 schreef b2py het volgende:
First timer, sta nu met mijn trein achter een defecte trein. We staan voor Heiloo dus ook geen wissels of wat dan ook. (richting alkmaar)
Oehh spannend....quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:19 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Die verstoring wordt nog niet gemeld op ns.nl
Of heeft het gesneeuwd net?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Oehh spannend....![]()
Waarschijnlijk heeft het ICR het begeven wat onderweg was naar Alkmaar.
Dit bedoel je?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:17 schreef gebrokenglas het volgende:
Zo'n trein weegt weliswaar tonnen, maar 't staat op metalen wielen en op metalen rails. Dat rolt op zich wel licht.
Ik denk dat je met een flink aantal passagiers mensen zo'n trein nog wel in beweging krijgt ook.
Het regent. Omroep net, we zullen moeten wachten tot de trein weg is. Oftewel een wegsleeploc uit Amsterdam, eerst naar Alkmaar en vervolgens terugsteken en aanhaken die ICR. Dan weer verder.quote:
Ja. Zo gek lijkt het me niet...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dit bedoel je?
[ afbeelding ]
(Trein was stilgevallen op brug zonder bovenleiding vlak bij station Alkmaar)
ICRm was om 16.01 uur door Castricumquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:18 schreef b2py het volgende:
First timer, sta nu met mijn trein achter een defecte trein. We staan voor Heiloo dus ook geen wissels of wat dan ook. (richting alkmaar)
Nee exact! Dat bedoel ik ook, dit is een serieus plaatje: ze hebben die trein letterlijk "weer onder de draad" geduwdquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:24 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja. Zo gek lijkt het me niet...
Alle problemen lossen zichzelf wel op. En je zit warm en droog enzo...quote:
En heeft tot op heden Alkmaar nog niet bereikt. ;-)quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ICRm was om 16.01 uur door Castricum
Kloptquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
leuk. ICR is een tijd niet in Alkmaar te zien geweest. ik neem aan dat deze ICR in de 800 serie is ingezet.
Maar dat doen ze welquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:56 schreef arkkey het volgende:
de rails zien me er ook niet uit alsof ze echt veel weerstand bieden?
En nu in het Nederlandsquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:15 schreef icloud het volgende:
Vandaag een nid in de 1900 en een dd-ar in de 9600.
OntspoorD.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:56 schreef greavy het volgende:
Bij Muizen (B) is een goederentrein ontspoort.
We doen hier niet aan treinserienummers zonder uitleg, daarvoor moet je o.a. op somda zijn. Verder heet nid hier nog gewoon DDZ, dus je bedoelt:quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:15 schreef icloud het volgende:
Vandaag een nid in de 1900 en een dd-ar in de 9600.
ik ben geen lid van somda, vindik een onprettig en sfeerloos forum met bazige modjes die denken dat ze een generaal in het leger zijn.quote:
Weerstand is ook niet het zelfde als grip. Althans, voor een voertuig op wieltjes geldt als weerstand de rolweerstand, terwijl voor de grip de schuifweerstand telt. En die laatste is altijd veel groter.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar dat doen ze wel![]()
Overigens slipt de trein wel degelijk door als de rails nat of beijzeld zijn of er liggen blaadjes opDan hoor je zo'n geluid van huuuHUUUhhuuuuHHUUUUU (
) zo'n geluid dat je denkt "Dit is niet goed" in ieder geval
Hoekbanktrein op Den Haag - Venloquote:
Het contactvlak heeft per wiel ongeveer de grootte van een rijksdaalder (alleen daarom is de euro al kut), en de adhesiecoëfficiënt is ongeveer 0,2, you do the math.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:56 schreef arkkey het volgende:
Ongeloofelijk basic vraag, maar hoe komt het dan eigenlijk dat zo'n trein normaal gezien niet doorslipt bij het optrekken? Ding weegt toch tonnen en de rails zien me er ook niet uit alsof ze echt veel weerstand bieden?
ze zijn gewoon officieel gepresenteerd als nid, punt uit.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
We doen hier niet aan treinserienummers zonder uitleg, daarvoor moet je o.a. op somda zijn. Verder heet nid hier nog gewoon DDZ, dus je bedoelt:
Vandaag een DDZ in de 1900 (IC Den Haag-Venlo) en een DDAR in de 9600 (sprinter Nijmegen-Deurne, die Nijmegen-Den Bosch als 4400 rijdt).
En dan nog: die DDZ was vanmorgen al gemeld en DDAR is die stopper is gewoon planmatig.
alleen hebben wij er een betere naam voorquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:22 schreef icloud het volgende:
[..]
ze zijn gewoon officieel gepresenteerd als nid, punt uit.
Ja al die treinen ineens giga doorslippen toen de euro ingevoerd werd natuurlijkquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het contactvlak heeft per wiel ongeveer de grootte van een rijksdaalder (alleen daarom is de euro al kut), en de adhesiecoëfficiënt is ongeveer 0,2, you do the math.
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoekbanktrein op Den Haag - Venlo
Troep op eoa random kutboemeltje ergens.
Zelfs intern bij NSR heet het nog DDZ. Die naam wordt ook hier gehanteerdquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:22 schreef icloud het volgende:
[..]
ze zijn gewoon officieel gepresenteerd als nid, punt uit.
Ja die hoor je geregeld bij het wegrijden zo'n heel onregelmatig geluid maken.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:22 schreef dennistd het volgende:
Vooral VIRM is goed in slippen als het goed nat is.
alsjeblieft niet, veevervoer, plan z rules.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:23 schreef MPG het volgende:
[..]![]()
Hopelijk komt die hoekbanktrein weer om 18.32 voorrijden op eindhoven naar venlo
intern zou me een rotzorgwezen,http://www.ns.nl/over-ns/campagnes/nieuwe-intercity klaar.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Zelfs intern bij NSR heet het nog DDZ. Die naam wordt ook hier gehanteerd
Je bedoelt ICMm?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:24 schreef icloud het volgende:
[..]
alsjeblieft niet, veevervoer, plan z rules.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |