Niet mooi, niet lelijk. Gewoon gruwelijk. (Wel positief)quote:Op maandag 18 februari 2013 20:00 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Gruwelijk mooi of lelijk? Ik vind ze mooi.
En die dingen zullen het ongetwijfeld prima doen in ons 'barre winterse weer'. Russische kwaliteit... niet stuk te krijgen.
Klopt, dit jaar is daar de tentoonstelling 'sporen naar het front': http://www.spoorwegmuseum(...)n_naar_het_front.pdfquote:Op maandag 18 februari 2013 19:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Daar is komende zomer toch iets mee in het NSM?
quote:Op maandag 18 februari 2013 19:57 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe Russische locs, gruwelijk zien ze eruit. (EP20)
Allemaal leuk en aardig, maar is het dan ondertussen wel al mogelijk om met de VDU op korting te reizen bij regionale vervoerders? Veolia weet het zelfs nog niet eens na vragen hierover.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:46 schreef KnightSolaire het volgende:
Iets anders: vanaf 20 maart verdwijnt het papieren kortingskaartje dus uit het assortiment. Best snel ineens, nadat we een paar jaar hadden gehoord dat het "eind volgend jaar waarschijnlijk voorbij zou zijn" (en wat niet uitkwam).
Wel valt het me op het station op dat al veel meer mensen reizen met de OV-chipkaart. Jongeren waren natuurlijk al langer over, maar ik zie nu ook veel 50+-ers met de chipkaart reizen.
Bij Arriva werkt het absoluut. Alleen Veolia geeft nog wel wat problemen jaquote:Op maandag 18 februari 2013 20:31 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar is het dan ondertussen wel al mogelijk om met de VDU op korting te reizen bij regionale vervoerders? Veolia weet het zelfs nog niet eens na vragen hierover.
Bij Arriva werkt het. Een enkeltje bleek voor mij zelfs 10 cent goedkoper dan ns.nl en 9292ov.nl aangeven.quote:Op maandag 18 februari 2013 20:31 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar is het dan ondertussen wel al mogelijk om met de VDU op korting te reizen bij regionale vervoerders? Veolia weet het zelfs nog niet eens na vragen hierover.
Als je hem ook om 10-11 uur, 13-14-15 uur en om 21-22-23 uur laat rijden dan zit je niet in de spits en zal de bezetting een stuk lager zijn..quote:Op maandag 18 februari 2013 20:45 schreef arkkey het volgende:
Toch apart dat de beneluxtrein met de bezetting die ie haalde volgens NS niet rendabel is. Als er 1 trein is waar ik nooit in heb kunnen zitten is het de beneluxtrein wel. Weliswaar was ik niet de enige die er bij Roosendaal uit ging maar heb ook nooit het idee gehad dat ie heel erg leeg was.
Alstom en Transmasholdingquote:Op maandag 18 februari 2013 19:57 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe Russische locs, gruwelijk zien ze eruit. (EP20)
Er is geen sprake van een concessie, die hele Lage Landen Lijn (wat overigens gewoon één woord hoort te zijn) zal worden uitgevoerd in open access. Geen subsidie, maar op eigen risico van de vervoerder.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:38 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ik was er even snel vanuit gegaan dat de concessie door de NS ingevuld ging worden
Hadden de aandeelhouders er last van dan?quote:Op maandag 18 februari 2013 20:56 schreef _JdM_ het volgende:
Klantenhaat was nogal zacht uitgedrukt.
Wie gaat er dan rijden op die lijn?quote:Op maandag 18 februari 2013 21:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er is geen sprake van een concessie, die hele Lage Landen Lijn (wat overigens gewoon één woord hoort te zijn) zal worden uitgevoerd in open access. Geen subsidie, maar op eigen risico van de vervoerder.
Ik heb hier al eens eerder officiële NMBS-cijfers gepost over de Beneluxtrein uit 1998. De gemiddelde bezetting van die trein was destijds al interessant te noemen (~7400 grensoverschrijdende reizigers per dag) en is sindsdien alleen maar toegenomen.
Zelfs als een deel van de reizigers overstapt op een HST blijft er een interessante markt over.
Hier kan ik giftig om worden...quote:Op maandag 18 februari 2013 20:56 schreef _JdM_ het volgende:
Amersfoort: IC van 20.23 naar Schothorst (met stel 9514; Lekker Lezen had je in de trein kunnen doen als ik op tijd was geweest) had +5. IC van 20:24 naar Enschede had er schijt aan en vertrok op het moment dat de eerste mensen uit de 9514 kwamen zetten en de trein aantikten. Klantenhaat was nogal zacht uitgedrukt.
Dat kan ieder bedrijf zijn dat aan de technische en juridische voorwaarden voldoet. Denk aan Veolia, Arriva, Stagecoach, enz.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:28 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Wie gaat er dan rijden op die lijn?
Dat gebeurt echt heel vaak in Amersfoort sinds de nieuwe dienstregeling. Drama..quote:Op maandag 18 februari 2013 21:35 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Hier kan ik giftig om worden...![]()
Dit is nu precies de reden waarom 'op tijd rijden' weliswaar voor de statistiekjes mooi is voor Bertje Meerstadt, maar per saldo altijd meer reizigers dupeert...
Maar goed dat weten jullie ook.
Thalys! DB! CFL!quote:Op maandag 18 februari 2013 21:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat kan ieder bedrijf zijn dat aan de technische en juridische voorwaarden voldoet. Denk aan Veolia, Arriva, Stagecoach, enz.
De problemen zitten in:
- Nederland: de Wet Personenvervoer 2000 verbiedt het aanbieden van OV zonder concessie. Er wordt een uitzondering gemaakt voor internationaal vervoer, maar hieraan zitten beperkingen verbonden.
- België: zeer vakbondsgericht ('liberalisatie is een schande!'), er zijn geen andere reizigersvervoerders naast NMBS en Eurostar.
Volgens mij rijden die allemaal onder de licentie van de NMBS. Dat zou ook wel eens kunnen gelden voor ¤*.quote:
Ah ok. Den Haag huurt dus gewoon een vervoerder inquote:Op maandag 18 februari 2013 21:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat kan ieder bedrijf zijn dat aan de technische en juridische voorwaarden voldoet. Denk aan Veolia, Arriva, Stagecoach, enz.
De problemen zitten in:
- Nederland: de Wet Personenvervoer 2000 verbiedt het aanbieden van OV zonder concessie. Er wordt een uitzondering gemaakt voor internationaal vervoer, maar hieraan zitten beperkingen verbonden.
- België: zeer vakbondsgericht ('liberalisatie is een schande!'), er zijn geen andere reizigersvervoerders naast NMBS en Eurostar.
Vervolgens in Apeldoorn keurig met -2 aankomen... Echtquote:Op maandag 18 februari 2013 21:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat gebeurt echt heel vaak in Amersfoort sinds de nieuwe dienstregeling. Drama..
zolang je zorgt dat je geen binnenlandse concurrent wordt van de zittende vervoerder zou het moeten kunnen.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
De problemen zitten in:
Niet eens, de gemeente Den Haag is namelijk niet in de positie om een concessie uit te schrijven. Wat tot nu toe is gedaan: de wethouder van vervoer, dhr Smit, heeft een bedrijfje opgezet voor het verrichten van personenvervoer. Dit bedrijfje heeft treinpaden aangevraagd.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:42 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ah ok. Den Haag huurt dus gewoon een vervoerder in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |