nice zeg. Bij mijn weten zal het stel over een jaar of twee weer rijvaardig zijnquote:Op donderdag 6 december 2012 18:56 schreef Bitlord het volgende:
De 252 ziet er van buiten weer erg goed uit! Vanmiddag zag ik de trein voor het eerst sinds tijden weer in het Spoorwegmuseum in Utrecht. De laatste keer dat ik de trein zag was geloof ik in 2006, bij het afscheid van de Hofpleinlijn en Zoetermeer Stadslijn op Den Haag Centraal.
[ afbeelding ]
Van binnen is de trein nog behoorlijk leeg. Ook de cabines ontbraken. Deze foto is gemaakt via het frontsein.
[ afbeelding ]
Oh jaquote:
Geen optie. Ik moet die chaos juist zien te beperken...quote:Op donderdag 6 december 2012 19:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
blijf lekker thuis mensen. dat wordt morgen 1 grote chaos met de trein.
Ja klopt, ik was toen net ene paar weken bezig met bordjesknalleritis en moest nog terug voor een paar mislukten op de Krakelingquote:Op donderdag 6 december 2012 19:26 schreef Bitlord het volgende:
O jij was er dus ook bij Fles? Ik zit te zoeken of ik zo snel wat foto's kan vinden van mij, maar die staan volgens mij ver weg op een backup
succes !quote:Op donderdag 6 december 2012 19:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Geen optie. Ik moet die chaos juist zien te beperken...
mag je ook nog wel ff 40 kuub sneeuw erbij verhuizenquote:Op donderdag 6 december 2012 19:31 schreef greavy het volgende:
Ik mag morgen ook gewoon aan de bak. Ik met nog 3 collega's even 40 kuub verhuizen, en dan staan er nog een paar bij andere klussen. Word ook weer gezellig. Morgen geen trein voor mij, zaterdag wel weer
Zal ongetwijfeld een natte teringbende worden jaquote:Op donderdag 6 december 2012 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mag je ook nog wel ff 40 kuub sneeuw erbij verhuizen
omdat ons spoorwegennet daar te weinig mee te maken heeft en daardoor er niet voor geoptimaliseerd is. in rusland werkt het prima.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:12 schreef Elusive het volgende:
waarom loopt alles eigenlijk in de soep bij een paar vlokjes sneeuw ? of komt het gewoon puur door de temperatuur en het krimpen van alles dat is ijzer etc ?
in dat geval zou ik maar alvast naar Rotterdam gaan en de nacht in een hotelletje doorbrengenquote:
Valt weinig over te zeggen. Het kan op de HSL wel goed gaan maar als het stukkie in Amsterdam geteisterd wordt door wisselstoringen...quote:Op donderdag 6 december 2012 20:15 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik heb dus om 9.30 tentamen in R'dam (Blaak). Normaliter vanaf CS om 7.42 de trein, nu ga ik wel een uurtje eerder maar dat garandeert natuurlijk niets.
Heb ik gelijk als ik zeg dat het sowieso wel moet lukken aangezien de Fyra grotendeels op een eigen spoor rijdt en dus amper last zal hebben van het gedoe?
geen spectaculaire filmpjesquote:Op donderdag 6 december 2012 20:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Over Rusland: zo gaan ze om met de sneeuw en de vorst aldaar. Heel veel sneeuwploegen en bulldozers vooral. Maar goed, er ligt daar ook acht maanden per jaar minstens een meter sneeuw, dus een investering in dat soort equipment is het daar ook waard.
http://www.railstaff.co.u(...)as-in-arctic-russia/
Nee, gewoon ouderwets leesvoer. Er zijn ook dingen die interessant zijn zonder dat ze bewegen en een hip muziekje hebben.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:45 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
geen spectaculaire filmpjes
Zekerquote:Op donderdag 6 december 2012 20:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee, gewoon ouderwets leesvoer. Er zijn ook dingen die interessant zijn zonder dat ze bewegen en een hip muziekje hebben.
U Vraagt, wij draaienquote:Op donderdag 6 december 2012 20:45 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
geen spectaculaire filmpjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blij dat je dus in files staat enzo?quote:Op donderdag 6 december 2012 21:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
Elke winter ben ik weer blij dat ik ooit geinvesteerd heb in een auto, een rijbewijs en winterbanden.
Treinreizen is leuk, maar niet met de huidige NS.
Ach ja, ik heb ook een auto, een rijbewijs en winterbanden. Oh ja, én een slipcursus achter de kiezen. Toch zit ik liever in de trein met dit weer.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
Elke winter ben ik weer blij dat ik ooit geinvesteerd heb in een auto, een rijbewijs en winterbanden.
Treinreizen is leuk, maar niet met de huidige NS.
Je kunt gewoon je reis plannen op ns.nl? De reisplanner wordt bijgewerkt naar de beperkte dienstregeling van morgen.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:36 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Heb morgen mijn laatste tentamen om 8:30 (55 minuten reistijd).
Komt er vannacht/morgenochtend nog op de site te staan wčlke treinen uitvallen of moet je daar op het station achterkomen? (maandag stond er alleen: 'minder treinverkeer')
Reisplanner.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:36 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Heb morgen mijn laatste tentamen om 8:30 (55 minuten reistijd).
Komt er vannacht/morgenochtend nog op de site te staan wčlke treinen uitvallen of moet je daar op het station achterkomen? (maandag stond er alleen: 'minder treinverkeer')
Nee. Wij beheren die site nietquote:Op donderdag 6 december 2012 21:36 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Heb morgen mijn laatste tentamen om 8:30 (55 minuten reistijd).
Komt er vannacht/morgenochtend nog op de site te staan wčlke treinen uitvallen of moet je daar op het station achterkomen? (maandag stond er alleen: 'minder treinverkeer')
Ik heb vandaag nog niet in de file gestaan.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:17 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Blij dat je dus in files staat enzo?
Ze zoeken wat steun, bevestiging en warmte in deze barre tijden.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel grappig dat er in tijden van sneeuw of andere ellende ineens hopen volk van buitenaf hun heil komen zoeken in het treinentopic. Alsof wij alles weten
Jaquote:Op donderdag 6 december 2012 21:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ze zoeken wat steun, bevestiging en warmte in deze barre tijden.
Op FOK!
er zitten hier genoeg lurkersquote:Op donderdag 6 december 2012 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel grappig dat er in tijden van sneeuw of andere ellende ineens hopen volk van buitenaf hun heil komen zoeken in het treinentopic. Alsof wij alles weten
Hoho, ik post hier toch wel 1x in de 15 topics ongeveerquote:Op donderdag 6 december 2012 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel grappig dat er in tijden van sneeuw of andere ellende ineens hopen volk van buitenaf hun heil komen zoeken in het treinentopic. Alsof wij alles weten
Ja jij. Zelfs met zo'n frequentie ben je geen helemaal-onbekendequote:Op donderdag 6 december 2012 21:51 schreef Gutz het volgende:
[..]
Hoho, ik post hier toch wel 1x in de 15 topics ongeveer
Dames en heren. Door een defecte trein rijden er minder FYRA's op de HSL.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:05 schreef V2 het volgende:
Goede test voor 't materieelHeel die happer vol stuifsneeuw....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Vanochtend lagen er her en der ook al redelijke brokken ijsafzetting op station Schiphol. Ik ben benieuwd in hoeverre ze er morgen last van hebben.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:05 schreef V2 het volgende:
Goede test voor 't materieelHeel die happer vol stuifsneeuw....
quote:Op donderdag 6 december 2012 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dames en heren. Door een defecte trein rijden er minder FYRA's op de HSL.
Oorzaak?Fyra's hebben helemaal geen externe oorzaak nodig, die gaan spontaan uit zichzelf kapotSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 6 december 2012 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dames en heren. Door een defecte trein rijden er minder FYRA's op de HSL.
Oorzaak?Toch maar geen bioreactor en gewoon legen op het spoor!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
dan moeten ze de regels aanpassenquote:Op donderdag 6 december 2012 22:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Toch maar geen bioreactor en gewoon legen op het spoor!
Wat zorgt ervoor dat je denkt van niet?quote:Op donderdag 6 december 2012 22:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
vraagje voor de geleerden hier.
Ik heb uiteraard een kek NS-abonnement. Weekend Vrij. Dan kan je 3 mensen voor 40% korting met je mee laten reizen buiten de spits. Geldt dat ook als je op bijvoorbeeld woensdag buiten de spits wil reizen?
Jazeker!quote:Op donderdag 6 december 2012 22:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
vraagje voor de geleerden hier.
Ik heb uiteraard een kek NS-abonnement. Weekend Vrij. Dan kan je 3 mensen voor 40% korting met je mee laten reizen buiten de spits. Geldt dat ook als je op bijvoorbeeld woensdag buiten de spits wil reizen?
Blijkbaar meer dan wat de NS aan informatie kan leveren.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel grappig dat er in tijden van sneeuw of andere ellende ineens hopen volk van buitenaf hun heil komen zoeken in het treinentopic. Alsof wij alles weten
Nou, het zal mij niet verbazen als ik een kaartjesknipmiep tref die zegt dat dat alleen in het weekend geldig is omdat het WEEKEND vrij is.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat zorgt ervoor dat je denkt van niet?
Hoop achtergrond informatie, uitleg en vooral even lekker zeiken, mag hier ook!quote:Op donderdag 6 december 2012 22:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Blijkbaar meer dan wat de NS aan informatie kan leveren.
Zo'n gasdebiel heb ik ook weleens gehad. Het valt niet mee. Op de hoogte zijn van je eigen kaartjes.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Nou, het zal mij niet verbazen als ik een kaartjesknipmiep tref die zegt dat dat alleen in het weekend geldig is omdat het WEEKEND vrij is.
van NS.nl natuurlijk he vriend.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:15 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Hip kaartje van treinreiziger.nl
Ik heb al 4 keer ruzie gehad met een conducteur omdat ik met mijn weekend vrij op maandagochtend voor 9 uur met korting ging reizen.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo'n gasdebiel heb ik ook weleens gehad. Het valt niet mee. Op de hoogte zijn van je eigen kaartjes.
Dat mag dan ook niet.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:17 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik heb al 4 keer ruzie gehad met een conducteur omdat ik met mijn weekend vrij op maandagochtend voor 9 uur met korting ging reizen.
dat mag alleen met een studenten weekend kaart.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:17 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik heb al 4 keer ruzie gehad met een conducteur omdat ik met mijn weekend vrij op maandagochtend voor 9 uur met korting ging reizen.
Mag welquote:
Ja, maar je betaalt zelf dan wel het volle tarief.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
vraagje voor de geleerden hier.
Ik heb uiteraard een kek NS-abonnement. Weekend Vrij. Dan kan je 3 mensen voor 40% korting met je mee laten reizen buiten de spits. Geldt dat ook als je op bijvoorbeeld woensdag buiten de spits wil reizen?
Wacht waar staat dat??quote:Op donderdag 6 december 2012 22:19 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Mag wel
vrij reizen van vrijdag 12.00 uur tot maandag 04.00 uur
vrij reizen op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag
vrij reizen op Goede Vrijdag (29 maart 2013)
vrij reizen vanaf 12.00 uur op donderdag 28 maart en woensdag 8 mei
korting op maandag vanaf 04.00 uur, op dinsdag tot en met donderdag vanaf 09.00 uur en op vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur.
Ik kijk vrij weinig op de NS site, had het niet gezienquote:Op donderdag 6 december 2012 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
van NS.nl natuurlijk he vriend.
quote:
huh.. hoe werkt dat nou weer dan.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, maar je betaalt zelf dan wel het volle tarief.
Geeft inderdaad een wat aparte situatie: jij betaalt vol tarief, maar mag drie mensen meenemen die wel 40% korting krijgen...
Sorry, verkeerd gelezen wat weekend-vrij precies in houdt...quote:Op donderdag 6 december 2012 22:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
huh.. hoe werkt dat nou weer dan.
dat is een studentenkaart. Niet Weekendvrij waar de rest het hier over heeftquote:Op donderdag 6 december 2012 22:19 schreef Monopoly het volgende:
[..]
http://duo.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.asp
Oh, ik wist niet dat daar verschil in zatquote:Op donderdag 6 december 2012 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is een studentenkaart. Niet Weekendvrij waar de rest het hier over heeft
Studentenweekend gaat dat over, niet WeekendVrij.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:19 schreef Monopoly het volgende:
[..]
http://duo.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.asp
de rest?quote:Op donderdag 6 december 2012 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is een studentenkaart. Niet Weekendvrij waar de rest het hier over heeft
Hij zelf jaquote:Op donderdag 6 december 2012 22:17 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik heb al 4 keer ruzie gehad met een conducteur omdat ik met mijn weekend vrij op maandagochtend voor 9 uur met korting ging reizen.
geeft niet. Je leert hier veel bijquote:Op donderdag 6 december 2012 22:21 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Oh, ik wist niet dat daar verschil in zat
Excuus
geen probleem als je voor 06:30 inchecktquote:Op donderdag 6 december 2012 22:17 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik heb al 4 keer ruzie gehad met een conducteur omdat ik met mijn weekend vrij op maandagochtend voor 9 uur met korting ging reizen.
True. Maar het ging uiteindelijk dus om studentweekend .Daar mag het dus wel, wat meerdere conducteurs niet weten en uiteindelijk moeten opzoeken omdat ik weiger een boete te ontvangenquote:Op donderdag 6 december 2012 22:33 schreef Salatrel het volgende:
[..]
geen probleem als je voor 06:30 incheckt
Het ligt vooral aan de onderbouw. Op beton breken ze sneller dan in de ballast.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:32 schreef dennistd het volgende:
Wel jammer dat er niks geen vergelijkingsmateriaal bij staat over hoeveel het er in andere landen zijn (per x kilometer spoor). Ik kan me zo voorstellen dat met veel langgelaste spoorstaven het meer voorkomt dan met korte secties die met lasplaten aan elkaar zitten..
je wil niet weten hoeveel mensen met een afgelopen jaartrajectkaart of ov/ns jaarkaart in de trein zitten die inmiddels gewoon op saldo reizenquote:Op donderdag 6 december 2012 22:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
ook leuk dat mn weekend vrij op een studenten ov chipkaart staat. Op vrijdag zeggen ze al dat het goed is wanneer ze mijn kaart zien.Heb ik daar zo'n abonnement voor.
Ach, ik heb ook wel eens een gescheurde lasplaat gehad op een opstelterrein. Maar dat heet dan ook gelijk spoorstaafbreuk. Ik weet dus niet in hoeverre de cijfers reëel zijn.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:32 schreef dennistd het volgende:
Wel jammer dat er niks geen vergelijkingsmateriaal bij staat over hoeveel het er in andere landen zijn (per x kilometer spoor). Ik kan me zo voorstellen dat met veel langgelaste spoorstaven het meer voorkomt dan met korte secties die met lasplaten aan elkaar zitten..
Succes met inchecken op zaterdag/zondag, dan staat er keurig 'Student Week Korting' en is je geld wegquote:Op donderdag 6 december 2012 22:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
ook leuk dat mn weekend vrij op een studenten ov chipkaart staat. Op vrijdag zeggen ze al dat het goed is wanneer ze mijn kaart zien.Heb ik daar zo'n abonnement voor.
nee hoor. Er staat geen studentenreisproduct meer op.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:49 schreef markus92 het volgende:
[..]
Succes met inchecken op zaterdag/zondag, dan staat er keurig 'Student Week Korting' en is je geld weg
Dat is de bedoeling ja. Vanochtend gaf die van 8:08 er de brui aan en die karper heeft de hele dag niet meer gezwommen gereden hoor.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:05 schreef b2py het volgende:
Ohja, die extra v250 1x per 2 uur rijdt ook vrolijk rond morgen
Ja conducteur, het was ook wel mijn BEDOELING om te betalen hoor. Maar jaquote:
Tendentieus nieuwsbericht weer en ook op een lekker tijdstip naar buiten gebracht... De algemene toon van de opeens technisch onderlegde massa gaat van "in Zwitserland hebben ze er geen last van!!!1!!1" tot "Levensgevaarlijk, moet niet kunnen blahblahblah".quote:Op donderdag 6 december 2012 22:24 schreef b2py het volgende:
Spoor breekt regelmatig in Nederland
RIJSWIJK - Gemiddeld breekt er 83 keer per jaar een stuk spoor in Nederland, ongeveer twee keer in de 9 dagen.
Dat blijkt uit cijfers van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT).
Sinds 2008 is het aantal geregistreerde ‘spoorstaafbreuken’ sterk toegenomen. Voor 2009 schommelde het aantal namelijk zo rond de 20 tot 30 breuken in rails per jaar.
Sindsdien is dat aantal sterk gestegen, in 2010 waren er zelfs ruim 110 gekraakte rails geregistreerd. In 2011 daalde dat wel iets naar bijna 80.
Registreren
Volgens het rapport van ILT worden ook breuken in lassen en wissels sinds 2009 meegeteld. Ook is er veel meer aandacht besteed aan het goed registreren van de gebroken rails. Volgens de ILT kunnen gebroken sporen niettemin tot ongelukken leiden, al is dat in 2011 niet gebeurd. Het ILT geeft aan dat er sprake is van een verbeterde veiligheidsprestatie.
Het aantal spoorspattingen, waarbij een stuk spoor knikt, doordat het bijvoorbeeld uitzet door hitte, is juist enorm afgenomen in de laatste paar jaren. Tussen 2004 en 2006 steeg het aantal nog van 25 naar bijna 80. Sindsdien kelderde dat aantal, om in 2011 op slechts twee spoorspattingen uit te komen.
Bovendien werden volgens de ILT in de twee gevallen dat het spoor toch knikte, alle maatregelen genomen om een ongeluk te voorkomen. Vandaar dat er in 2011 geen ongelukken zijn gebeurd door een kronkelend stuk spoor.
Bron
quote:Op donderdag 6 december 2012 23:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Gisteravond trof ik een conducteur met paranormale gaven: ik gaf hem mijn ov-chipkaart, hij hield 'm naast z'n oor, luisterde even en zei dat het goed was![]()
![]()
Z'n lezer zal wel stuk zijn geweest ofzo
is niet helemaal waar. Zie de spoorstaafbreuk in Uithuizen in 2009quote:Op donderdag 6 december 2012 23:16 schreef lezut het volgende:
[..]
Tendentieus nieuwsbericht weer en ook op een lekker tijdstip naar buiten gebracht... De algemene toon van de opeens technisch onderlegde massa gaat van "in Zwitserland hebben ze er geen last van!!!1!!1" tot "Levensgevaarlijk, moet niet kunnen blahblahblah".
Niemand die echter weet dat een trein gewoon over een gebroken spoorstaaf heen kan hobbelen, de hele kop moet eraf breken of er moet echt 5 meter uit zijn voordat er wat gebeurd. En dat gaat niet gebeuren want wat dat betreft worden de spoorstaven in Nederland goed in de gaten gehouden (maarja, daar hoor je dan weer niemand over)
quote:Op donderdag 6 december 2012 23:18 schreef Pino112 het volgende:
[..]! Zulke conducteurs zijn de beste
Op baanvakken waar ATB-EG ligt rij je het een keer kapot en daarna blijft het sein rood. Je rijdt het dus niet verder de vernieling in dan alleen een breuk. In Uithuizen heb je dat niet doordat er assentellers en ATB-NG gebruikt worden waardoor het risico groter wordt.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is niet helemaal waar. Zie de spoorstaafbreuk in Uithuizen in 2009
Lijkt me zwendel. Of in ieder geval ongeoorloofde resell.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:24 schreef James1988 het volgende:
Ik kwam een website tegen waar ze treinkaartjes met korting verkopen, van die Blokker/Kruidvat/Jumbo-kaartjes. Ik heb er nog geen ervaring mee, maar misschien is het iets voor de prijsbewuste FOK!ker (bijvoorbeeld voor het beruchte FOK!-nieuwjaarsrondje).
http://www.treinkaartkorting.nl/
Dat gaat niet op bij een uitgebrokkelde spoorstaafkop.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Op baanvakken waar ATB-EG ligt rij je het een keer kapot en daarna blijft het sein rood. Je rijdt het dus niet verder de vernieling in dan alleen een breuk. In Uithuizen heb je dat niet doordat er assentellers en ATB-NG gebruikt worden waardoor het risico groter wordt.
quote:Op donderdag 6 december 2012 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dames en heren. Door een defecte trein rijden er minder FYRA's op de HSL.
Oorzaak?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Mijn uitgebrokkelde bovenarmstaafkop is wel geleidend gelast trouwensquote:Op donderdag 6 december 2012 23:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat gaat niet op bij een uitgebrokkelde spoorstaafkop.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Volgens mij staat nergens op die kaartjes dat je ze niet mag doorverkopen.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lijkt me zwendel. Of in ieder geval ongeoorloofde resell.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=41&t=123603
quote:Op donderdag 6 december 2012 23:16 schreef lezut het volgende:
[..]
Tendentieus nieuwsbericht weer en ook op een lekker tijdstip naar buiten gebracht... De algemene toon van de opeens technisch onderlegde massa gaat van "in Zwitserland hebben ze er geen last van!!!1!!1" tot "Levensgevaarlijk, moet niet kunnen blahblahblah".
Niemand die echter weet dat een trein gewoon over een gebroken spoorstaaf heen kan hobbelen, de hele kop moet eraf breken of er moet echt 5 meter uit zijn voordat er wat gebeurd. En dat gaat niet gebeuren want wat dat betreft worden de spoorstaven in Nederland goed in de gaten gehouden (maarja, daar hoor je dan weer niemand over)
Ook niet dat ze onderworpen zijn aan de AVV-NSR en dat daar WEL zoiets in staat? Dit KAN niet echt mogen namelijk, geloof ik niks vanquote:Op donderdag 6 december 2012 23:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens mij staat nergens op die kaartjes dat je ze niet mag doorverkopen.
Wereldfilmpje inderdaad. Maar dan heb je het wel over kortgekoppelde wagens met weinig snelheidquote:
Hoe het met de actiecodes zit weet ik niet, maar ik heb hier een Kruidvatkaartje liggen en daar staat niks van dat alles op. Tenminste niet op de buitenkant van de (nog verzegelde) envelop.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook niet dat ze onderworpen zijn aan de AVV-NSR en dat daar WEL zoiets in staat? Dit KAN niet echt mogen namelijk, geloof ik niks van
HBO zeker?quote:Op donderdag 6 december 2012 23:47 schreef Fiorano het volgende:
Top, docenten hebben de colleges voor morgen alvast afgelast ivm de te verwachte vertragingen bij de NS. Ga lekker uitslapen morgenvroeg.
Tinus Tractiehendelquote:Op donderdag 6 december 2012 23:50 schreef treinbruno het volgende:
K'heb een website gemaakt met allerlei alternatieven voor de Fyra tussen Nederland en België.![]()
Wat vinden jullie ervan?
www.treinreisinfo.nl
Naja goed, 2 meter danquote:
quote:- Het ticketaanbod wordt eenvoudiger
Correct en tevens juist :-)quote:
Die heb jequote:Op donderdag 6 december 2012 23:56 schreef lezut het volgende:
[..]
Naja goed, 2 meter danMaar valt wat mij betreft beide onder het kopje extreme situatie.
Tenzij je een of andere randdebiel hebt die met een snijbrander aan de gang gaat om de boel te saboteren.
Dan is dat al een verbetereing ten opzichte van de tijd dat ik op de HU werkte. Daar werden standaard geen colleges op vrijdag gegeven omdat iedereen op donderdagavond z'n kop eraf zoop in de stad. Daar was geen sneeuw bij nodigquote:
weet wel dat er iemand in de Flevopolder een keer bezig was om een spoorstaaf horizontaal door te snijden. Gelukkig werd die gast gestoord doordat er op het nevenspoor een trein aan kwam rijden.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die heb je![]()
In 2010 is er nog iemand geweest die uit het smalle deel van de rail een stuk weggeslepen heeft (waardoor de spoorstaaf dus wel ernstig verzwakt wordt, maar zonder dat het als een breuk iemand gaat opvallen) op Amersfoort - Zwolle ergens dacht ik.
Weet niet hoe dat verder afgelopen is eigenlijk.
Tussen Lelystad en Almere, diep in de nacht. De machinist van een personeelstrein zag toen dat iemand met het spoor aan het klooien was (door de vonkenregen) en heeft meteen de politie gebeld.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In 2010 is er nog iemand geweest die uit het smalle deel van de rail een stuk weggeslepen heeft (waardoor de spoorstaaf dus wel ernstig verzwakt wordt, maar zonder dat het als een breuk iemand gaat opvallen) op Amersfoort - Zwolle ergens dacht ik.
De gasbrander is gevonden maar daar is niets uit gekomen.quote:Weet niet hoe dat verder afgelopen is eigenlijk.
Ja klopt, het meest bizarre daarvan was nog wel dat diegene dusdanig professioneel bezig is geweest, dat hij de beveiliging gewoon in de benen hield.quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tussen Lelystad en Almere, diep in de nacht. De machinist van een personeelstrein zag toen dat iemand met het spoor aan het klooien was (door de vonkenregen) en heeft meteen de politie gebeld.
[..]
De gasbrander is gevonden maar daar is niets uit gekomen.
Moet je van lerenquote:Op vrijdag 7 december 2012 00:04 schreef lezut het volgende:
[..]
Ja klopt, het meest bizarre daarvan was nog wel dat diegene dusdanig professioneel bezig is geweest, dat hij de beveiliging gewoon in de benen hield.
De informatie over hoe het systeem werkt (spoorstroomlopen) is vrij te vinden op o.a. Wikipedia en Infrasite. Iemand met kwade bedoelingen kan zich daar vrijuit inlezen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:04 schreef lezut het volgende:
[..]
Ja klopt, het meest bizarre daarvan was nog wel dat diegene dusdanig professioneel bezig is geweest, dat hij de beveiliging gewoon in de benen hield.
Daar zat toch ook meer achter?quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
De informatie over hoe het systeem werkt (spoorstroomlopen) is vrij te vinden op o.a. Wikipedia en Infrasite. Iemand met kwade bedoelingen kan zich daar vrijuit inlezen.
De koperdiefstal bij Zevenaar, waarbij een ICE en een goederentrein botsten, vond ik interessanter - je moet vrij specifieke kennis hebben over hoe de boel ter plaatse is aangelegd en werkt om te kunnen bepalen welke kabels je kunt wegknippen zonder dat alarmbellen gaan rinkelen.
het fijne weet ik er ook niet van, maar hoe riskant is het dan (blijkbaar) om treinlengtes "out te maxxen" tegen bloklengte? Moet je daar dan niet ook IETS van leren?quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:10 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Daar zat toch ook meer achter?
Systeem dacht dat de goederentrein helemaal binnen stond, de laatste wagens werden door de diefstal toch niet gedetecteerd ?
Daardoor pakte de ICE de laatste 2 wagens meen ik.
Uit een rapport van de Onderzoeksraad:quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:10 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Daar zat toch ook meer achter?
Systeem dacht dat de goederentrein helemaal binnen stond, de laatste wagens werden door de diefstal toch niet gedetecteerd ?
Daardoor pakte de ICE de laatste 2 wagens meen ik.
quote:Hoe komt de passagierstrein op dat spoor?
De machinist van de stilstaande goederentrein belt de treindienstleiding voor advies. Op instructie van de treindienstleider rijdt de goederentrein iets door opdat het wissel vrij komt voor de passagierstrein. Op het moment dat het systeem aan de treindienstleider aangeeft dat het wissel vrij is, geeft de treindienstleider dit door aan de machinist die zijn trein daarop weer stil zet. Zowel machinist als treindienstleider zijn er op dat moment van overtuigd dat het wissel vrij is.
Eerder heeft in dit specifieke wissel een koperdiefstal plaatsgevonden. Dit veroorzaakt een storing in de signalering. Het systeem signaleert niet meer dat de goederentrein nog wel degelijk in de wisselsectie staat en de treindienstleider is hierdoor ook niet op de hoogte van dit feit. Omdat het wissel het signaal niet doorgeeft, krijgt op datzelfde moment de internationale passagierstrein vanuit Amsterdam vrije doorgang over het wissel. De passagierstrein raakt de achterste wagon van de goederentrein en drukt de achterste drie wagons en zichzelf uit de rails.
Oorzaken
Het ongeval is veroorzaakt door diefstal van koperen kabels uit het wissel. Normaal gesproken komt er een duidelijk signaal wanneer er een probleem is met een wissel, zoals een koperen leiding die is verwijderd. Het wissel zal dan bij de treindienstleiding worden weergegeven als ‘bezet’. De treindienstleider zal vervolgens een storingsploeg ter plaatse laten gaan om het probleem op te lossen. Het type wissel dat bij Zevenaar ligt, is echter zo ontworpen dat het systeem bij het verwijderen van die betreffende kabels geen signaal afgeeft. Het wissel wordt in het systeem van de treindienstleiding daardoor ten onrechte weergegeven als ‘vrij’.
Maakt op zich toch niet veel uit, al is een trein 1km lang. De beveiliging werkt gewoon, daar vertrouwen wij op.quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
het fijne weet ik er ook niet van, maar hoe riskant is het dan (blijkbaar) om treinlengtes "out te maxxen" tegen bloklengte? Moet je daar dan niet ook IETS van leren?
Ja, en de volgende zet is dan dat de minister zelf de portemonnee trekt om de ontwerper van het wissel te bestraffen en de getroffen criminelen te compenseren.quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Uit een rapport van de Onderzoeksraad:
[..]
Straffen voor koperdiefstal zijn niet mild, maar je moet wel iemand weten te pakken. Voor de koperdiefstal bij Zevenaar is nooit iemand als verdachte aangemerkt, net zo min als voor dat snijbranderincident bij Lelystad.quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom wordt er niet eens een wet in gevoerd, tijdelijk, voor een jaar of vijf, die voor koperdiefstal de doodstraf als standaard oplegt? Waarom laten we al deze flauwekul maar gewoon gebeuren?
Nee idd, laten we gewoon wachten tot het echt en keer goed mis gaatquote:Op vrijdag 7 december 2012 00:19 schreef Monopoly het volgende:
Ze zouden koperdiefstal ook best kunnen bestraffen met poging tot doodslag. Gezien wat er mis kan gaan. Maar dat is pas een issue als de PVV ooit aan de macht komt. Wat ik overigens toch echt niet hoop, dan verhuis ik.
Liever dat dan PVV aan de macht om eerlijk te zijnquote:Op vrijdag 7 december 2012 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee idd, laten we gewoon wachten tot het echt en keer goed mis gaatEn dan zaniken, polder style, dat verdachten ineens allemaal Rechten hebben en zo
We hebben in Rutte 1 al gezien dat het 3x niks wasquote:Op vrijdag 7 december 2012 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee idd, laten we gewoon wachten tot het echt en keer goed mis gaatEn dan zaniken, polder style, dat verdachten ineens allemaal Rechten hebben en zo
Vande nood een deugd maken b2py, bakkie chocolademelk erbij en genieten van het uitzicht en de laatste benelux?quote:Op vrijdag 7 december 2012 06:45 schreef b2py het volgende:
Zucht, geen vlokje gevallen hier...
Hmm toch wel iets, en de trein heeft al vertraging...
Nu moet ik echt huilen, krijg zojuist een e-mail dat de lessen niet doorgaan
Ik vertel natuurlijk niet dat hier complete busbedrijven (zoals die in mijn avatar) beslist hebben om geen enkele bus te laten rijden, en dat ik lopen naar het werk kan...quote:Op vrijdag 7 december 2012 07:18 schreef b2py het volgende:
Hier is 7000 km spoor en is bijna alles opgeheven.
Haha, ik ben ook doorgegaan. Stiekem komt het wel goed uit trouwens. Ga nu maar een dagje productief doen op school.quote:Op vrijdag 7 december 2012 07:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Vande nood een deugd maken b2py, bakkie chocolademelk erbij en genieten van het uitzicht en de laatste benelux?
quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ondertussen op station Antwerpen Centraal bengt men alles in gereedheid voor een toepasselijke ontvangst voor de Fyra
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 7 december 2012 05:18 schreef EddyAlbena het volgende:
Zoals hier al werd gesuggereerd is de Fyra vandaag toeslagvrij.
twitter:NSHispeed_info twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 09:55:27#Fyra 925: #FyraBreda v 11:25 rijdt door een defect wissel bij Breda niet. Maak gebruik van binnenlandse treinen reageer retweet
Serieus. Wat.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:29 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Ja daar zit ik dus in... We staan midden op het spoor stil om "te wachten op een machinist met meer ervaring, die te voet hier heen komt lopen".x 10000
quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:29 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Ja daar zit ik dus in... We staan midden op het spoor stil om "te wachten op een machinist met meer ervaring, die te voet hier heen komt lopen".x 10000
quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:29 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Ja daar zit ik dus in... We staan midden op het spoor stil om "te wachten op een machinist met meer ervaring, die te voet hier heen komt lopen".x 10000
Goed gedaan, waar staan jullie ergens, lijkt me toch niet heel dicht bij Breda, of wel?quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:46 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Prorail autotje schiet te hulp
[ afbeelding ]
Komt de trein even vooruit trekken?quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:46 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Prorail autotje schiet te hulp
[ afbeelding ]
Dan komt er een machinist aan die een wissel mag krukken. Moet je tegenwoordig bevoegd voor zijnquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:29 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Ja daar zit ik dus in... We staan midden op het spoor stil om "te wachten op een machinist met meer ervaring, die te voet hier heen komt lopen".x 10000
Mono, wat is "krukken"? In deze context dan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:50 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dan komt er een machinist aan die een wissel mag krukken. Moet je tegenwoordig bevoegd voor zijn
Bij Zonzeel gok ik zo.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:47 schreef bork het volgende:
[..]
Goed gedaan, waar staan jullie ergens, lijkt me toch niet heel dicht bij Breda, of wel?
thxquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:54 schreef Peterselieman het volgende:
een wissel krukken is deze met behulp van een staaf handmatig in de juiste stand leggen
Een wissel in de goede eindstand leggen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:52 schreef bork het volgende:
[..]
Mono, wat is "krukken"? In deze context dan.
fraaie planning danquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:54 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Ik sta vlak bij Zevenbergen. Naar ze riepen dus om dat we moeten wachten op de machinist van de IC die voorbij reed, omdat hij ervaring heeft met het fyra netwerk en deze niet
ok, dat is een iets ander verhaal PSM. thx.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:55 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Een wissel in de goede eindstand leggen.
Bij niet centraal bediende wissels is het een kwestie van ompompen met de hand/voet of op een knop drukken.
Bij een elektrisch bediend wissel is het een ander verhaal. Daar moet je met een soort stang de wissel krukken.
Prorail heeft bepaald dat je daarvoor bevoegd moet zijn. En niet iedereen is dat.
niet per se. Ik had het namelijk over bediende wissels, terwijl er ook nog vele onbediende wissels in Nederland liggen. Die moeten sowieso door een mcn omgelegd worden als deze naar een ander spoor wilquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:56 schreef bork het volgende:
[..]
ok, dat is een iets ander verhaal PSM. thx.
Je ziet het weleens bij trams (In Krakow dan), stoppen, stapt de machinist uit met een staafje, draaien en rijden maarquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet per se. Ik had het namelijk over bediende wissels, terwijl er ook nog vele onbediende wissels in Nederland liggen. Die moeten sowieso door een mcn omgelegd worden als deze naar een ander spoor wil
Een soort stang? Een zwengel gewoon.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:55 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Een wissel in de goede eindstand leggen.
Bij niet centraal bediende wissels is het een kwestie van ompompen met de hand/voet of op een knop drukken.
Bij een elektrisch bediend wissel is het een ander verhaal. Daar moet je met een soort stang de wissel krukken.
Prorail heeft bepaald dat je daarvoor bevoegd moet zijn. En niet iedereen is dat.
en dan te bedenken dat er bij de Afsluitdijk helemaal geen spoor ligtquote:
Tja. NSR-machinisten mogen tegenwoordig sowieso niet meer krukken. Arriva-machinisten wel, maar slechts een aantal specifieke wissels.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:04 schreef Peterselieman het volgende:
heb het zelf ook wel eens meegemaakt dat een wissel gekrukt moest worden. We stonden in Groningen met een trein van 12 bakken VIRM op één minuut rijden van het station ongeveer 40 minuten stil
quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:04 schreef Peterselieman het volgende:
heb het zelf ook wel eens meegemaakt dat een wissel gekrukt moest worden. We stonden in Groningen met een trein van 12 bakken VIRM op één minuut rijden van het station ongeveer 40 minuten stil
Nee hoor, aangepaste dienstregeling duurt de hele dag. Reisplanner wordt altijd veel te laat bijgewerkt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:14 schreef b2py het volgende:
De reisplanner is bijgewerkt voor na 12:00, was het bedoeling dat het slechts tot 12:00 zou gelden deze dienstregeling?
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je 's ochtends al een inschatting kunt maken of 's middags je trein nog wel rijdt...quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:43 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nee hoor, aangepaste dienstregeling duurt de hele dag. Reisplanner wordt altijd veel te laat bijgewerkt.
poef wisselstoring fyra nog meer +150quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:50 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Nou ik ben bijna in rotterdam hoor. Ruim anderhalf uur over gedaan
Daarna kwam er nog zo'n oude, ben nu bijna in Amsterdamquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:21 schreef JDude het volgende:
[..]twitter:NSHispeed_info twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 09:55:27#Fyra 925: #FyraBreda v 11:25 rijdt door een defect wissel bij Breda niet. Maak gebruik van binnenlandse treinen reageer retweet
Ja, want wij besluiten dat er een wissel of een trein stuk gaat.quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:53 schreef b2py het volgende:
Dat heb je gelukkig helemaal zelf in de hand.
Ritje voor genodigden?quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:29 schreef ArnosL het volgende:
Op station Zwolle staat al een gtw klaar voor de eerste dienst van zondag zo te zien. Staan ook allemaal mensen binnenin.
Is dat voor informatie en een welkom ofzo?
We zitten in een zogenaamde kerninfrafase. Dat betekent dat we een hoop niet-cruciale wissels niet meer mogen bedienen om te voorkomen dat ze gestoord raken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:37 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Mijn treinreis lijkt voorlopig nog helemaal goed te gaan (afkloppen!!).
Tussen Utrecht en Woerden hebben ze zo te zien wat wissels vastgelegd, de middelste twee sporen ligt een flink laagje sneeuw op, daar is vandaag nog geen trein overheen geweest
Tsja, dan confronteer je je baas met de realiteit he. En het feit dat jij geen Opperwezen bent, en zoquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik heb zojuist via twitter vernomen dat NS geen moeite wil doen om te communiceren hoe de Landelijk uitgedunde dienstregeling eruit zou kunnen zien vanaf zondag. Waarom niet? Omdat ze misschien nog kleine wijzigingen t.o.v. dat plan gaan doorvoeren. Ondertussen weet ik dus niet hoe ik maandag naar mijn werk moet reizen aangezien op die reisroute gegarandeerd gesneden wordt maar in de alternatieven mogelijk ook.
Ik zag je conversatie op twitter, vond het wel een interessant gesprek.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik heb zojuist via twitter vernomen dat NS geen moeite wil doen om te communiceren hoe de Landelijk uitgedunde dienstregeling eruit zou kunnen zien vanaf zondag. Waarom niet? Omdat ze misschien nog kleine wijzigingen t.o.v. dat plan gaan doorvoeren. Ondertussen weet ik dus niet hoe ik maandag naar mijn werk moet reizen aangezien op die reisroute gegarandeerd gesneden wordt maar in de alternatieven mogelijk ook.
Vandaag is de officiele opening van de Vechtdallijnen met alle bobo's van de provincies e.d. Hebben ze voor gekozen omdat ze ook nog Achterhoek Rivierenland moeten openen en nog twee busconcessies. Die openingen hebben ze over 4 dagen verspreid.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:29 schreef ArnosL het volgende:
Op station Zwolle staat al een gtw klaar voor de eerste dienst van zondag zo te zien. Staan ook allemaal mensen binnenin.
Is dat voor informatie en een welkom ofzo?
Het boeit mijn baas gelukkig niet zoveel of ik om 8:00 of om 10:00 binnen kom lopen zolang ik mijn uren maar draai. Ik heb alleen geen zin in 13 minuten Weesp naast een weiland waar de wind lekker vandaan het station in waait. Dat is koud terwijl er verder totaal niets te beleven is.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja, dan confronteer je je baas met de realiteit he. En het feit dat jij geen Opperwezen bent, en zo
twitter:NMBSEurope twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 11:14:22@david_meijer25 Neen David, het zullen allemaal TRAXX-en zijn die de laatste dag de diensten zullen verzekeren. Sorry en fijne dag. reageer retweet
En daar is door de NVBS ook alweer op gereageerd op facebook:quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:38 schreef James1988 het volgende:
Nou, dat 11.8-feestje gaat zo te zien niet door:twitter:NMBSEurope twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 11:14:22@david_meijer25 Neen David, het zullen allemaal TRAXX-en zijn die de laatste dag de diensten zullen verzekeren. Sorry en fijne dag. reageer retweet
Het zal wel een actie van onderaf zijn en op door het op twitter te gaan vragen heb je alleen maar meer kans dat één of andere manager er lucht van krijgt en de hele boel verbiedt...quote:Statusupdate over de inzet van de 11.8 morgenochtend. De inzet van de loc is een privé geīnitieerde actie en NIET van NMBS of Hispeed. Uiteraard wordt wel medewerking verleend. NMBS benaderen en vragen stellen heeft geen enkele zin en dit liever over dit onderwerp ook niet doen.
Op dit moment is er slechts één loc die het doet en daar zijn gisteren nog wat problemen bij geconstateerd. De definitieve go-or-no go wordt morgenochtend rond 9.00 verwacht en Op de Rails zal in die berichtgeving worden betrokken.
Getracht in tr 9217 de Olympische stam in te zetten.
13 minuten Christus te paard nogquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het boeit mijn baas gelukkig niet zoveel of ik om 8:00 of om 10:00 binnen kom lopen zolang ik mijn uren maar draai. Ik heb alleen geen zin in 13 minuten Weesp naast een weiland waar de wind lekker vandaan het station in waait. Dat is koud terwijl er verder totaal niets te beleven is.
Het is ook niet alsof er enige vorm van structuur of beleid in te ontdekken is he?quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:03 schreef b2py het volgende:
Het lijkt erop dat NS aan het terugkrabbelen is van de winterdienst. De kwartiersverdichting op de zaanlijn wordt alweer opgestart.
twitter:Thommeh91 twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 16:01:58@NS_online is het al bekend of morgen een normale dienstregeling gereden wordt? Ga morgen naar lelystad voor de hanzelijn! reageer retweet
wachtentwitter:NS_online twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 16:08:06@Thommeh91 Dit wordt later vandaag bekend gemaakt, houd de reisplanner even in de gaten: http://t.co/iu1sBsiD reageer retweet
Ik heb nog niet gelezen dat ze opgeheven worden (lijkt me ook raar gezien alle festiviteiten er omheem). Wel is de rit met mat'24 opgeheven, maar deze rijdt nu met een 'nieuwe intercity' (zal wel DDZ worden): http://www.omroepflevolan(...)e-hanzelijn-afgelastquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de gratis hanzelijn diensten morgen? Zijn die al opgeheven?
leuk stuk! Je had Fok! treintopic ook wel mogen noemen hoor!quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:29 schreef dennistd het volgende:
Hmm, bekende foto kwam ik net tegen in het introductiemagazine van Arriva voor de Vechtdallijnen:
http://dennistd.nl/temp/arrivamagazine.jpg
Dat gaat nog wat worden inderdaadquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:33 schreef bork het volgende:
Morgen dus voor niks op de hanzelijn, wist ik niet, boeit niet want ik kan niet, dus zondag he Flesdan maar (als het weer het toe laat
).
Bwhaha, die is goed zegquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Het komt allemaal goed jongens![]()
[ afbeelding ]
Dan hebben ze er meer, want ik heb m ook al in politieuitvoering gezienquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Het komt allemaal goed jongens![]()
[ afbeelding ]
Even je best doen he! Trein van 17:46 te Groningen staat aangegeven als niet verder dan Europapark!quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Klopt, in de basis dezelfde als vandaag. Maar dan de zaterdagse versie.
En ze zijn weer opgeheven.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is ook niet alsof er enige vorm van structuur of beleid in te ontdekken is he?
Behalve dan dat de wissels bij Hattemerbroek Aansluiting bedient moeten worden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi, dan zal die gratis Hanzelijnpendel wel gewoon rijden want dat is Inselbetrieb, daar heeft niemand last van
Čn op het emplacement bij Zwolle natuurlijkquote:Op vrijdag 7 december 2012 17:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Behalve dan dat de wissels bij Hattemerbroek Aansluiting bedient moeten worden.
Het idee van een CAO is dat iedereen in de sector daarmee werkt zodat je niet op loonkosten kunt concurreren? Dus dan gaat het argument van de werkgevers toch niet op?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:20 schreef b2py het volgende:
Volgens werkgevers staan de prijzen in de sector, door het aanbestedingsbeleid van Prorail, zwaar onder druk en moet de salarisverhoging daarom beperkt blijven. De vakbonden bespreken volgende week de ontstane situatie.
Dat zou je wel denken jaquote:Op vrijdag 7 december 2012 17:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het idee van een CAO is dat iedereen in de sector daarmee werkt zodat je niet op loonkosten kunt concurreren? Dus dan gaat het argument van de werkgevers toch niet op?
Grappig. Stippeltjes zijn "Overige vervoerders" hm?quote:
Dat is gewoon Arrivia op Dordrecht - Geldermalsen manquote:Op vrijdag 7 december 2012 17:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Grappig. Stippeltjes zijn "Overige vervoerders" hm?
Pikken ze op de laatste dag nog snel even de Betuwelijn in, de schelmen
BETUWELIJN. idiootquote:Op vrijdag 7 december 2012 17:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is gewoon Arrivia op Dordrecht - Geldermalsen man
21:26 - 22:31quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja dat is "normaal". Als je op hetzelfde station uit als incheckt en er zit meer dan een uur tussen dan ben je je borg kwijt![]()
God mag weten wat daar "normaal" aan is, maar okeeIk heb het ook wel eens gehad. Je krijgt gewoon je geld terug hoor, maar vervelend is het wel.
waarom check je niet gewoon uit zoals het hoortquote:Op vrijdag 7 december 2012 18:37 schreef Crientj het volgende:
Bluh, prutsers. ik heb een weekend vrij abonnement en ging vrijdag leuk van Bilthoven naar Amersfoort (niet uitgecheckt) en weer terug naar Bilthoven. Hebben ze heel vrolijk die 10 euro instaptarief van mn kaart gehaald en bij uitchecken niet teruggestort. Eerdaags maar weer eens bellen met ze om die 10 euro terug te krijgen. ><
Omdat ikquote:Op vrijdag 7 december 2012 18:45 schreef Salatrel het volgende:
[..]
waarom check je niet gewoon uit zoals het hoort
omdat het geen kut uit moet maken als je toch weekendVRIJ hebt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:45 schreef Salatrel het volgende:
[..]
waarom check je niet gewoon uit zoals het hoort
dat stukje op de 6e minuutquote:Op vrijdag 7 december 2012 17:35 schreef b2py het volgende:
Met spoorse dingen erin rond minuut of 2 - 3, heftig!
fietsen kun je ook buitenzetten. Is wel eens vaker gebeurd in een volle treinquote:Op vrijdag 7 december 2012 18:49 schreef zoem het volgende:
De IC naar Vlissingen zit stampesvol; zelfs 8 bakken VIRM zijn niet genoegEn als kers op de taart mogen we met +10 op Rdam CS wachten op een goederentrein...
En dan is er zo'n lulhannes die met een grote opoefiets op het balkon staat
Je mag niet eens je fiets meenemen in de spitsquote:Op vrijdag 7 december 2012 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
fietsen kun je ook buitenzetten. Is wel eens vaker gebeurd in een volle trein
Schuldig!quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:54 schreef Monopoly het volgende:
Wie pakt morgen de Hanzelijn? Ik ben in Lelystad namelijk en ik wil zelf ook een slag pakken eigenlijk
Ik.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:54 schreef Monopoly het volgende:
Wie pakt morgen de Hanzelijn? Ik ben in Lelystad namelijk en ik wil zelf ook een slag pakken eigenlijk
zeldzaam diertje op het spoorquote:Op vrijdag 7 december 2012 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik.
Maar de hele bloedzooi zal wel weer opgeheven worden wegens <<pick random lulsmoes>>
Hanzelijn gaat morgen door met 1xIRM10 en 1xDDZ8 in de 2 omlopen. Stand hiervan: 17:30 vanmiddagquote:Op vrijdag 7 december 2012 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik.
Maar de hele bloedzooi zal wel weer opgeheven worden wegens <<pick random lulsmoes>>
Ik pak morgen de eerste trein Zwolle-Lelystad (10u-10.35u), en ga dan bij de NVBS-kraam leden staan werven. Tot 13.30u, want om 13.45u pak is de trein om op Hoofddorp de Benelux met de 11.8 ervoor op de foto te zetten.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:54 schreef Monopoly het volgende:
Wie pakt morgen de Hanzelijn? Ik ben in Lelystad namelijk en ik wil zelf ook een slag pakken eigenlijk
Ikquote:Op vrijdag 7 december 2012 19:54 schreef Monopoly het volgende:
Wie pakt morgen de Hanzelijn? Ik ben in Lelystad namelijk en ik wil zelf ook een slag pakken eigenlijk
Niet heel vaak, maar kom er 8 keer per week langs..quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:58 schreef KingRoland het volgende:
Wie is vaak te vinden bij Station Sloterdijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |