abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 december 2012 @ 23:47:46 #126
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_120021132
Top, docenten hebben de colleges voor morgen alvast afgelast ivm de te verwachte vertragingen bij de NS. Ga lekker uitslapen morgenvroeg.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_120021259
K'heb een website gemaakt met allerlei alternatieven voor de Fyra tussen Nederland en België. :)
Wat vinden jullie ervan?

www.treinreisinfo.nl
pi_120021261
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:47 schreef Fiorano het volgende:
Top, docenten hebben de colleges voor morgen alvast afgelast ivm de te verwachte vertragingen bij de NS. Ga lekker uitslapen morgenvroeg.
HBO zeker? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120021290
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:50 schreef treinbruno het volgende:
K'heb een website gemaakt met allerlei alternatieven voor de Fyra tussen Nederland en België. :)
Wat vinden jullie ervan?

www.treinreisinfo.nl
Tinus Tractiehendel *O*

Hoi :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120021443
quote:
Naja goed, 2 meter dan :P Maar valt wat mij betreft beide onder het kopje extreme situatie.

Tenzij je een of andere randdebiel hebt die met een snijbrander aan de gang gaat om de boel te saboteren.
pi_120021447
Ben er trouwens niet mee eens dat

quote:
- Het ticketaanbod wordt eenvoudiger
:N

Verre van zelfs. Er is simpelweg geen touw meer aan vast te knopen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 december 2012 @ 23:57:24 #132
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_120021486
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

HBO zeker? :D
Correct en tevens juist :-)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_120021498
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:56 schreef lezut het volgende:

[..]

Naja goed, 2 meter dan :P Maar valt wat mij betreft beide onder het kopje extreme situatie.

Tenzij je een of andere randdebiel hebt die met een snijbrander aan de gang gaat om de boel te saboteren.
Die heb je :Y

In 2010 is er nog iemand geweest die uit het smalle deel van de rail een stuk weggeslepen heeft (waardoor de spoorstaaf dus wel ernstig verzwakt wordt, maar zonder dat het als een breuk iemand gaat opvallen) op Amersfoort - Zwolle ergens dacht ik.

Weet niet hoe dat verder afgelopen is eigenlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120021538
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:57 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Correct en tevens juist :-)
Dan is dat al een verbetereing ten opzichte van de tijd dat ik op de HU werkte. Daar werden standaard geen colleges op vrijdag gegeven omdat iedereen op donderdagavond z'n kop eraf zoop in de stad. Daar was geen sneeuw bij nodig ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 december 2012 @ 00:00:43 #135
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120021596
Ik heb terwijl Sinterklaas al weer terug is richting betere oorden zo even een Thermo underwear T-shirt van de missus gekregen, is dat een hint voor a.s. zondag? <O) :o
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 december 2012 @ 00:00:45 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120021597
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die heb je :Y

In 2010 is er nog iemand geweest die uit het smalle deel van de rail een stuk weggeslepen heeft (waardoor de spoorstaaf dus wel ernstig verzwakt wordt, maar zonder dat het als een breuk iemand gaat opvallen) op Amersfoort - Zwolle ergens dacht ik.

Weet niet hoe dat verder afgelopen is eigenlijk.
weet wel dat er iemand in de Flevopolder een keer bezig was om een spoorstaaf horizontaal door te snijden. Gelukkig werd die gast gestoord doordat er op het nevenspoor een trein aan kwam rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 december 2012 @ 00:00:58 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120021606
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
In 2010 is er nog iemand geweest die uit het smalle deel van de rail een stuk weggeslepen heeft (waardoor de spoorstaaf dus wel ernstig verzwakt wordt, maar zonder dat het als een breuk iemand gaat opvallen) op Amersfoort - Zwolle ergens dacht ik.
Tussen Lelystad en Almere, diep in de nacht. De machinist van een personeelstrein zag toen dat iemand met het spoor aan het klooien was (door de vonkenregen) en heeft meteen de politie gebeld.
quote:
Weet niet hoe dat verder afgelopen is eigenlijk.
De gasbrander is gevonden maar daar is niets uit gekomen.
  vrijdag 7 december 2012 @ 00:03:35 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_120021678
Oh, klokje klepeltje :@ ergens anders.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120021699
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Tussen Lelystad en Almere, diep in de nacht. De machinist van een personeelstrein zag toen dat iemand met het spoor aan het klooien was (door de vonkenregen) en heeft meteen de politie gebeld.

[..]

De gasbrander is gevonden maar daar is niets uit gekomen.
Ja klopt, het meest bizarre daarvan was nog wel dat diegene dusdanig professioneel bezig is geweest, dat hij de beveiliging gewoon in de benen hield. :{
  vrijdag 7 december 2012 @ 00:04:48 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_120021717
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:04 schreef lezut het volgende:

[..]

Ja klopt, het meest bizarre daarvan was nog wel dat diegene dusdanig professioneel bezig is geweest, dat hij de beveiliging gewoon in de benen hield. :{
Moet je van leren :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 december 2012 @ 00:05:23 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120021732
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:04 schreef lezut het volgende:

[..]

Ja klopt, het meest bizarre daarvan was nog wel dat diegene dusdanig professioneel bezig is geweest, dat hij de beveiliging gewoon in de benen hield. :{
De informatie over hoe het systeem werkt (spoorstroomlopen) is vrij te vinden op o.a. Wikipedia en Infrasite. Iemand met kwade bedoelingen kan zich daar vrijuit inlezen.

De koperdiefstal bij Zevenaar, waarbij een ICE en een goederentrein botsten, vond ik interessanter - je moet vrij specifieke kennis hebben over hoe de boel ter plaatse is aangelegd en werkt om te kunnen bepalen welke kabels je kunt wegknippen zonder dat alarmbellen gaan rinkelen.
  vrijdag 7 december 2012 @ 00:07:46 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_120021797
Ja, en toch was dat flevo incident gevaarlijker :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 december 2012 @ 00:10:30 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120021883
Het incident in Flevoland was absoluut gevaarlijk, maar ik denk dat het een beetje moeilijk is om in te schatten wat de mogelijke gevolgen zouden zijn geweest. Er is een kans dat het Hatfield in de polder had kunnen zijn.
pi_120021890
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

De informatie over hoe het systeem werkt (spoorstroomlopen) is vrij te vinden op o.a. Wikipedia en Infrasite. Iemand met kwade bedoelingen kan zich daar vrijuit inlezen.

De koperdiefstal bij Zevenaar, waarbij een ICE en een goederentrein botsten, vond ik interessanter - je moet vrij specifieke kennis hebben over hoe de boel ter plaatse is aangelegd en werkt om te kunnen bepalen welke kabels je kunt wegknippen zonder dat alarmbellen gaan rinkelen.
Daar zat toch ook meer achter?
Systeem dacht dat de goederentrein helemaal binnen stond, de laatste wagens werden door de diefstal toch niet gedetecteerd ?
Daardoor pakte de ICE de laatste 2 wagens meen ik.
  vrijdag 7 december 2012 @ 00:13:19 #145
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_120021961
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:10 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Daar zat toch ook meer achter?
Systeem dacht dat de goederentrein helemaal binnen stond, de laatste wagens werden door de diefstal toch niet gedetecteerd ?
Daardoor pakte de ICE de laatste 2 wagens meen ik.
het fijne weet ik er ook niet van, maar hoe riskant is het dan (blijkbaar) om treinlengtes "out te maxxen" tegen bloklengte? Moet je daar dan niet ook IETS van leren?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 december 2012 @ 00:14:01 #146
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120021981
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:10 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Daar zat toch ook meer achter?
Systeem dacht dat de goederentrein helemaal binnen stond, de laatste wagens werden door de diefstal toch niet gedetecteerd ?
Daardoor pakte de ICE de laatste 2 wagens meen ik.
Uit een rapport van de Onderzoeksraad:

quote:
Hoe komt de passagierstrein op dat spoor?
De machinist van de stilstaande goederentrein belt de treindienstleiding voor advies. Op instructie van de treindienstleider rijdt de goederentrein iets door opdat het wissel vrij komt voor de passagierstrein. Op het moment dat het systeem aan de treindienstleider aangeeft dat het wissel vrij is, geeft de treindienstleider dit door aan de machinist die zijn trein daarop weer stil zet. Zowel machinist als treindienstleider zijn er op dat moment van overtuigd dat het wissel vrij is.

Eerder heeft in dit specifieke wissel een koperdiefstal plaatsgevonden. Dit veroorzaakt een storing in de signalering. Het systeem signaleert niet meer dat de goederentrein nog wel degelijk in de wisselsectie staat en de treindienstleider is hierdoor ook niet op de hoogte van dit feit. Omdat het wissel het signaal niet doorgeeft, krijgt op datzelfde moment de internationale passagierstrein vanuit Amsterdam vrije doorgang over het wissel. De passagierstrein raakt de achterste wagon van de goederentrein en drukt de achterste drie wagons en zichzelf uit de rails.

Oorzaken
Het ongeval is veroorzaakt door diefstal van koperen kabels uit het wissel. Normaal gesproken komt er een duidelijk signaal wanneer er een probleem is met een wissel, zoals een koperen leiding die is verwijderd. Het wissel zal dan bij de treindienstleiding worden weergegeven als ‘bezet’. De treindienstleider zal vervolgens een storingsploeg ter plaatse laten gaan om het probleem op te lossen. Het type wissel dat bij Zevenaar ligt, is echter zo ontworpen dat het systeem bij het verwijderen van die betreffende kabels geen signaal afgeeft. Het wissel wordt in het systeem van de treindienstleiding daardoor ten onrechte weergegeven als ‘vrij’.
pi_120022050
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

het fijne weet ik er ook niet van, maar hoe riskant is het dan (blijkbaar) om treinlengtes "out te maxxen" tegen bloklengte? Moet je daar dan niet ook IETS van leren?
Maakt op zich toch niet veel uit, al is een trein 1km lang. De beveiliging werkt gewoon, daar vertrouwen wij op.
Je rijdt een sein gewoon af op zo'n moment dus alles achter je kan je nooit "tikken". Tenzij dus idd koperdiefstal of fouten in het systeem. En dat laatste komt natuurlijk wel eens voor, maar ook daar zijn weer richtlijnen voor.
  vrijdag 7 december 2012 @ 00:17:40 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_120022062
quote:
Ja, en de volgende zet is dan dat de minister zelf de portemonnee trekt om de ontwerper van het wissel te bestraffen en de getroffen criminelen te compenseren.

Waarom wordt er niet eens een wet in gevoerd, tijdelijk, voor een jaar of vijf, die voor koperdiefstal de doodstraf als standaard oplegt? Waarom laten we al deze flauwekul maar gewoon gebeuren?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120022112
Ze zouden koperdiefstal ook best kunnen bestraffen met poging tot doodslag. Gezien wat er mis kan gaan. Maar dat is pas een issue als de PVV ooit aan de macht komt. Wat ik overigens toch echt niet hoop, dan verhuis ik.
  vrijdag 7 december 2012 @ 00:21:01 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120022147
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:17 schreef Dr_Flash het volgende:

Waarom wordt er niet eens een wet in gevoerd, tijdelijk, voor een jaar of vijf, die voor koperdiefstal de doodstraf als standaard oplegt? Waarom laten we al deze flauwekul maar gewoon gebeuren?
Straffen voor koperdiefstal zijn niet mild, maar je moet wel iemand weten te pakken. Voor de koperdiefstal bij Zevenaar is nooit iemand als verdachte aangemerkt, net zo min als voor dat snijbranderincident bij Lelystad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')