Jarenlang was er maar één koninklijk rijtuig, sinds een paar weken zijn het er drie.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:28 schreef bloodysunday het volgende:
Hoeveel van die koninklijke rijtuigen zijn er eigenlijk?
De NMBS heeft een veelvoud aan tarieven, waaronder de schooltreinkaart. Die is geldig op het traject van/naar de school, hogeschool of universiteit en is geldig tot het grenspunt. Voor Nederland een Nederlands abonnement, wellicht is een OV-studentenkaart daarvoor een interessante optie.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:24 schreef greavy het volgende:
Een vraag van een vriendin die 4x per week Antwerpen-Dordrecht moet afleggen.
Zij gaat de goedkoopste reisweg nemen, dus met de stoptrein Antwerpen<->Roosendaal. Wat is voor haar de goedkoopste reisoptie? Zij is 20 jaar oud en studerende.
Ik ben niet zo bekend met abonnementen in België, en of er iets grensoverschrijdend qua abonnement oid mogelijk is...
Dat had ik ook al gemeld:quote:Op donderdag 6 december 2012 17:21 schreef greavy het volgende:
Zaterdag komt NMBS HLE 11.8 voor de allerlaatste keer naar Nederland. Gepland tot nu toe:
- IC 9217 Brussel v. 10:18 Amsterdam a. 13:14
- IC 9248 Amsterdam v. 14:46 Brussel a. 17:42
Dit ter afscheid van de Benelux. Inzet is met moeite geregeld, het is niet 100% gegarandeerd dat 11.8 rijdt, de planning is er!
quote:Op donderdag 6 december 2012 13:44 schreef dennistd het volgende:
Zaterdag rijdt er trouwens een Benelux met de oude vertrouwde reeks 11.8:
[..]
Bron: Op de Rails Facebook http://www.facebook.com/p(...)2094568224518&type=1
Zij heeft geen recht op een SOV oid. Ik dacht zelf aan een MTK/JTK, maar die is niet tot een grenspunt beschikbaar toch?quote:Op donderdag 6 december 2012 17:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
De NMBS heeft een veelvoud aan tarieven, waaronder de schooltreinkaart. Die is geldig op het traject van/naar de school, hogeschool of universiteit en is geldig tot het grenspunt. Voor Nederland een Nederlands abonnement, wellicht is een OV-studentenkaart daarvoor een interessante optie.
Nu al? Het is voor morgen hoor. Als ze dat morgenochtend doen is het te laat.quote:Op donderdag 6 december 2012 18:08 schreef the-it het volgende:
Kan iemand mij uitleg geven waarom de NS nu al de dienstregeling aanpast? Dat wordt wat als het echt gaat sneeuwen
Is een melding dat de dienstregeling morgen wordt aangepast. En vannacht gaat het enorm sneeuwen.quote:Op donderdag 6 december 2012 18:08 schreef the-it het volgende:
Kan iemand mij uitleg geven waarom de NS nu al de dienstregeling aanpast? Dat wordt wat als het echt gaat sneeuwen
Omdat het nodig isquote:Op donderdag 6 december 2012 18:08 schreef the-it het volgende:
DAN KOOP JE EEN LOS GRENSKAARTJE BIJquote:Op donderdag 6 december 2012 18:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Zij heeft geen recht op een SOV oid. Ik dacht zelf aan een MTK/JTK, maar die is niet tot een grenspunt beschikbaar toch?
Dat ga ik haar ook maar adviseren, tenzij je een grenspunt mag kiezen.quote:Op donderdag 6 december 2012 18:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
DAN KOOP JE EEN LOS GRENSKAARTJE BIJ
paar kwartjes godverdomme
Maar of we daarna weer normaal gaan rijden.....quote:Donderdag 6 December 18:24
Oorzaak
Tussen Amersfoort en Deventer rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 21:00 uur verholpen.
Zet de tijd dan maar op 19:30quote:Op donderdag 6 december 2012 18:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar of we daarna weer normaal gaan rijden.....Denk het niet
Naar leeuwarden rijdt wel?quote:Op donderdag 6 december 2012 18:29 schreef Glijdt_licht het volgende:
Kut NS. Trein van 18:51 in utrecht naar groningen uit laten vallen.
Die rijdt naar Enschedequote:Op donderdag 6 december 2012 18:29 schreef Glijdt_licht het volgende:
Kut NS. Trein van 18:51 in utrecht naar groningen uit laten vallen.
De voortrein naar Leeuwarden valt uit, maar met die naar Enschede kun je ook gewoon in Amersfoort overstappen naar Groningen (2 minuten maar overkant perron)quote:Op donderdag 6 december 2012 18:34 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ja maar die heb ik nodig om in Amersfoort over te stappen.
Geen idee of lwd wel rijdt.
En uk gok dat juist de trein naar het noorden gestremd is.. dus lwd vast ook.
Omdat het kan. Niemand straft ze af op gebrek aan ambitie, dus elk excuus om meer materieel/personeel niet in te hoeven zetten is welkom.quote:Op donderdag 6 december 2012 18:08 schreef the-it het volgende:
Kan iemand mij uitleg geven waarom de NS nu al de dienstregeling aanpast?
Tuurlijk niet. Houd u daarna nog rekening met vertraging en uitval van treinen, tot minstens zes uur (of einde dienst).quote:Op donderdag 6 december 2012 18:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar of we daarna weer normaal gaan rijden.....Denk het niet
Nee. Wel reëel blijvenquote:Op donderdag 6 december 2012 18:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Omdat het kan. Niemand straft ze af op gebrek aan ambitie, dus elk excuus om meer materieel/personeel niet in te hoeven zetten is welkom.
Tenzij morgenochtend blijkt dat je Ingrid, Wilma en Melanie ontvoerd hebt en werkelijk concessies hebt weten af te dwingen, ben ik uiterst skeptischquote:
"We hebben geprobeerd er het beste van te maken."quote:Op donderdag 6 december 2012 18:52 schreef Peter het volgende:
Welke excuses hebben ze nu als het morgen alsnog in de soep loopt met zo'n gesnoeide dienstregeling?
Ja in dienstregeling. Maar dan moet je wel vrijgekomen materieel inzetten om treinen te verlengen. Dat gaat niet gebeuren. Je simpeler dienstregeling moet er ook voor zorgen dat je wél de klant een betrouwbaar produkt kan leveren. Iets zegt me dat ook hier bij het minste of geringste "overmacht" geroepen gaat wordenquote:Op donderdag 6 december 2012 18:49 schreef zoem het volgende:
Het knmi heeft al opgeschaald naar code oranje, dus het is inderdaad wel reeel om te snoeien.
Wat een raar voorstel, je moet toch wat materieel achter de hand houden voor als er iets defect raakt?quote:Op donderdag 6 december 2012 18:53 schreef Yreal het volgende:
Maar als de treinen nou 2x zo lang werden, had ik nog kunnen rusten in een halvering van de dienst..
ja precies. "we hebben er alles aan gedaan"quote:Op donderdag 6 december 2012 18:52 schreef b2py het volgende:
[..]
"We hebben geprobeerd er het beste van te maken."
"Maar het was alweer niet voldoende, alstublieft, een veldbedje met een kopje koffie."quote:Op donderdag 6 december 2012 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja precies. "we hebben er alles aan gedaan"
We hebben het nu over het masseren van de punctualiteitscijfers, toch? Niet over iets onmeetbaars als de tevredenheid van self-loading cargo?quote:Op donderdag 6 december 2012 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja precies. "we hebben er alles aan gedaan"
Je moet een trein natuurlijk wel langs een perron kwijt kunnen. Een dienst die normaal uit 10 bakken bestaat is vaak al het maximum voor veel van de stations. Er even twintig bakken van maken is dan helaas geen optie.quote:Op donderdag 6 december 2012 18:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja in dienstregeling. Maar dan moet je wel vrijgekomen materieel inzetten om treinen te verlengen. Dat gaat niet gebeuren. Je simpeler dienstregeling moet er ook voor zorgen dat je wél de klant een betrouwbaar produkt kan leveren. Iets zegt me dat ook hier bij het minste of geringste "overmacht" geroepen gaat worden. Maar goed, ik hoop dat Fles gelijk krijgt.
Omdat daar 2 verschillende serries zijn. Als je op eindhoven -> utrecht een van beide schrapt heb je of niks meer op utrecht -> schiphol of op eindhoven -> Maastricht. Als je de sprinters schrapt heb je of niks meer naar tiel, of niet vanaf geldermalsen naar het zuidenquote:Op donderdag 6 december 2012 18:57 schreef b2py het volgende:
Wel ironisch, ze communiceren dit
"In de brede randstad worden de treinen geschrapt om een halfuursdienst te creëren."
Behalve op Amsterdam - Eindhoven en Utrecht - Geldermalsen, zijn die vinexplaatsen daar zo belangrijk?
Meeste sprinters rijden nu met 4 of 6. Daar kan je sowieso al 10 of 12 van maken. Alle ic stations kunnen sowieso wel 14 bakken kwijt, lijkt mij.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:01 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Je moet een trein natuurlijk wel langs een perron kwijt kunnen. Een dienst die normaal uit 10 bakken bestaat is vaak al het maximum voor veel van de stations. Er even twintig bakken van maken is dan helaas geen optie.
een pendeltje Utrecht - Schiphol zoals in de avonduren had ik eerder verwacht..quote:Op donderdag 6 december 2012 19:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Omdat daar 2 verschillende serries zijn. Als je op eindhoven -> utrecht een van beide schrapt heb je of niks meer op utrecht -> schiphol of op eindhoven -> Maastricht. Als je de sprinters schrapt heb je of niks meer naar tiel, of niet vanaf geldermalsen naar het zuiden
Twintig bakken is natuurlijk wel een uiterste. Er gaan morgen weer voldoende lijnen waar het staan en proppen wordt omdat het bij vier of zes bakken blijft.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:01 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Je moet een trein natuurlijk wel langs een perron kwijt kunnen. Een dienst die normaal uit 10 bakken bestaat is vaak al het maximum voor veel van de stations. Er even twintig bakken van maken is dan helaas geen optie.
Sprinters wel ja. Maar IC's zitten vaak wel aan de max. En die stations daarvan kunnen zeker niet allemaal meer bakken kwijt. Kijk maar naar een toch behoorlijk station als Sloterdijk..quote:Op donderdag 6 december 2012 19:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
Meeste sprinters rijden nu met 4 of 6. Daar kan je sowieso al 10 of 12 van maken. Alle ic stations kunnen sowieso wel 14 bakken kwijt, lijkt mij.
Op dit moment hebben we het vooral over "al het ijzer op de juiste plaats krijgen om morgen in elk geval met de uitgedunde dienstregeling te kunnen STARTEN zoals het moet."quote:Op donderdag 6 december 2012 19:00 schreef Litpho het volgende:
[..]
We hebben het nu over het masseren van de punctualiteitscijfers, toch? Niet over iets onmeetbaars als de tevredenheid van self-loading cargo?
Sloterdijk is toch best groot?quote:Op donderdag 6 december 2012 19:05 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Sprinters wel ja. Maar IC's zitten vaak wel aan de max. En die stations daarvan kunnen zeker niet allemaal meer bakken kwijt. Kijk maar naar een toch behoorlijk station als Sloterdijk..
Haha, er zijn niet zoveel stations waar je er meer dan 12 kwijt kan hoor, die zijn wel op 2 handen te tellenquote:Op donderdag 6 december 2012 19:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
Meeste sprinters rijden nu met 4 of 6. Daar kan je sowieso al 10 of 12 van maken. Alle ic stations kunnen sowieso wel 14 bakken kwijt, lijkt mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |