abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120005512
quote:
6s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:44 schreef Litpho het volgende:

[..]

Omdat het kan. Niemand straft ze af op gebrek aan ambitie, dus elk excuus om meer materieel/personeel niet in te hoeven zetten is welkom.
Nee. Wel reëel blijven :Y

(ja, ik zeg dat *) )

Kijk morgenochtend maar :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120005649
Het knmi heeft al opgeschaald naar code oranje, dus het is inderdaad wel reeel om te snoeien. Naar verwachting zal het zwaartepunt iets zuidwestelijker gaan liggen.
pi_120005659
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk morgenochtend maar :Y
Tenzij morgenochtend blijkt dat je Ingrid, Wilma en Melanie ontvoerd hebt en werkelijk concessies hebt weten af te dwingen, ben ik uiterst skeptisch :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_120005747
Welke excuses hebben ze nu als het morgen alsnog in de soep loopt met zo'n gesnoeide dienstregeling?
dag
pi_120005780
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:52 schreef Peter het volgende:
Welke excuses hebben ze nu als het morgen alsnog in de soep loopt met zo'n gesnoeide dienstregeling?
"We hebben geprobeerd er het beste van te maken."
pi_120005802
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:49 schreef zoem het volgende:
Het knmi heeft al opgeschaald naar code oranje, dus het is inderdaad wel reeel om te snoeien.
Ja in dienstregeling. Maar dan moet je wel vrijgekomen materieel inzetten om treinen te verlengen. Dat gaat niet gebeuren. Je simpeler dienstregeling moet er ook voor zorgen dat je wél de klant een betrouwbaar produkt kan leveren. Iets zegt me dat ook hier bij het minste of geringste "overmacht" geroepen gaat worden :'). Maar goed, ik hoop dat Fles gelijk krijgt.
pi_120005803
Maar als de treinen nou 2x zo lang werden, had ik nog kunnen rusten in een halvering van de dienst..
pi_120005898
Iets in de strekking van defecte wissels doet het altijd wel goed :P
pi_120005929
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:53 schreef Yreal het volgende:
Maar als de treinen nou 2x zo lang werden, had ik nog kunnen rusten in een halvering van de dienst..
Wat een raar voorstel, je moet toch wat materieel achter de hand houden voor als er iets defect raakt? :+
pi_120005962
De 252 ziet er van buiten weer erg goed uit! Vanmiddag zag ik de trein voor het eerst sinds tijden weer in het Spoorwegmuseum in Utrecht. De laatste keer dat ik de trein zag was geloof ik in 2006, bij het afscheid van de Hofpleinlijn en Zoetermeer Stadslijn op Den Haag Centraal.

Van binnen is de trein nog behoorlijk leeg. Ook de cabines ontbraken. Deze foto is gemaakt via het frontsein.

pi_120006007
Wel ironisch, ze communiceren dit
"In de brede randstad worden de treinen geschrapt om een halfuursdienst te creëren."
Behalve op Amsterdam - Eindhoven en Utrecht - Geldermalsen, zijn die vinexplaatsen daar zo belangrijk?
pi_120006019
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:52 schreef b2py het volgende:

[..]

"We hebben geprobeerd er het beste van te maken."
ja precies. "we hebben er alles aan gedaan" :Y
pi_120006203
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"Maar het was alweer niet voldoende, alstublieft, een veldbedje met een kopje koffie."
pi_120006216
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

We hebben het nu over het masseren van de punctualiteitscijfers, toch? Niet over iets onmeetbaars als de tevredenheid van self-loading cargo?
pi_120006263
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:53 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ja in dienstregeling. Maar dan moet je wel vrijgekomen materieel inzetten om treinen te verlengen. Dat gaat niet gebeuren. Je simpeler dienstregeling moet er ook voor zorgen dat je wél de klant een betrouwbaar produkt kan leveren. Iets zegt me dat ook hier bij het minste of geringste "overmacht" geroepen gaat worden :'). Maar goed, ik hoop dat Fles gelijk krijgt.
Je moet een trein natuurlijk wel langs een perron kwijt kunnen. Een dienst die normaal uit 10 bakken bestaat is vaak al het maximum voor veel van de stations. Er even twintig bakken van maken is dan helaas geen optie.
pi_120006325
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:57 schreef b2py het volgende:
Wel ironisch, ze communiceren dit
"In de brede randstad worden de treinen geschrapt om een halfuursdienst te creëren."
Behalve op Amsterdam - Eindhoven en Utrecht - Geldermalsen, zijn die vinexplaatsen daar zo belangrijk?
Omdat daar 2 verschillende serries zijn. Als je op eindhoven -> utrecht een van beide schrapt heb je of niks meer op utrecht -> schiphol of op eindhoven -> Maastricht. Als je de sprinters schrapt heb je of niks meer naar tiel, of niet vanaf geldermalsen naar het zuiden
pi_120006381
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:01 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Je moet een trein natuurlijk wel langs een perron kwijt kunnen. Een dienst die normaal uit 10 bakken bestaat is vaak al het maximum voor veel van de stations. Er even twintig bakken van maken is dan helaas geen optie.
Meeste sprinters rijden nu met 4 of 6. Daar kan je sowieso al 10 of 12 van maken. Alle ic stations kunnen sowieso wel 14 bakken kwijt, lijkt mij.
pi_120006408
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

Omdat daar 2 verschillende serries zijn. Als je op eindhoven -> utrecht een van beide schrapt heb je of niks meer op utrecht -> schiphol of op eindhoven -> Maastricht. Als je de sprinters schrapt heb je of niks meer naar tiel, of niet vanaf geldermalsen naar het zuiden
een pendeltje Utrecht - Schiphol zoals in de avonduren had ik eerder verwacht.. ;)
  donderdag 6 december 2012 @ 19:04:53 #294
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120006447
Blokkendoos op de Hanzelijn a.s. zaterdag en Heimwee Express dit weekend zijn alvast opgeheven.
pi_120006452
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:01 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Twintig bakken is natuurlijk wel een uiterste. Er gaan morgen weer voldoende lijnen waar het staan en proppen wordt omdat het bij vier of zes bakken blijft.
pi_120006464
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:03 schreef Yreal het volgende:

[..]

Meeste sprinters rijden nu met 4 of 6. Daar kan je sowieso al 10 of 12 van maken. Alle ic stations kunnen sowieso wel 14 bakken kwijt, lijkt mij.
Sprinters wel ja. Maar IC's zitten vaak wel aan de max. En die stations daarvan kunnen zeker niet allemaal meer bakken kwijt. Kijk maar naar een toch behoorlijk station als Sloterdijk.. ;)
pi_120006504
quote:
5s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:00 schreef Litpho het volgende:

[..]

We hebben het nu over het masseren van de punctualiteitscijfers, toch? Niet over iets onmeetbaars als de tevredenheid van self-loading cargo?
Op dit moment hebben we het vooral over "al het ijzer op de juiste plaats krijgen om morgen in elk geval met de uitgedunde dienstregeling te kunnen STARTEN zoals het moet." :Y
pi_120006519
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:05 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Sprinters wel ja. Maar IC's zitten vaak wel aan de max. En die stations daarvan kunnen zeker niet allemaal meer bakken kwijt. Kijk maar naar een toch behoorlijk station als Sloterdijk.. ;)
Sloterdijk is toch best groot?
pi_120006523
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:03 schreef Yreal het volgende:

[..]

Haha, er zijn niet zoveel stations waar je er meer dan 12 kwijt kan hoor, die zijn wel op 2 handen te tellen ;)
pi_120006543
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

Sloterdijk is toch best groot?
Sloterdijk is max 12, Heemstede - Aerdenhout is zelfs maar 10 ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')