fraaie planning danquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:54 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Ik sta vlak bij Zevenbergen. Naar ze riepen dus om dat we moeten wachten op de machinist van de IC die voorbij reed, omdat hij ervaring heeft met het fyra netwerk en deze niet
ok, dat is een iets ander verhaal PSM. thx.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:55 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Een wissel in de goede eindstand leggen.
Bij niet centraal bediende wissels is het een kwestie van ompompen met de hand/voet of op een knop drukken.
Bij een elektrisch bediend wissel is het een ander verhaal. Daar moet je met een soort stang de wissel krukken.
Prorail heeft bepaald dat je daarvoor bevoegd moet zijn. En niet iedereen is dat.
niet per se. Ik had het namelijk over bediende wissels, terwijl er ook nog vele onbediende wissels in Nederland liggen. Die moeten sowieso door een mcn omgelegd worden als deze naar een ander spoor wilquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:56 schreef bork het volgende:
[..]
ok, dat is een iets ander verhaal PSM. thx.
Je ziet het weleens bij trams (In Krakow dan), stoppen, stapt de machinist uit met een staafje, draaien en rijden maarquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet per se. Ik had het namelijk over bediende wissels, terwijl er ook nog vele onbediende wissels in Nederland liggen. Die moeten sowieso door een mcn omgelegd worden als deze naar een ander spoor wil
Een soort stang? Een zwengel gewoon.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:55 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Een wissel in de goede eindstand leggen.
Bij niet centraal bediende wissels is het een kwestie van ompompen met de hand/voet of op een knop drukken.
Bij een elektrisch bediend wissel is het een ander verhaal. Daar moet je met een soort stang de wissel krukken.
Prorail heeft bepaald dat je daarvoor bevoegd moet zijn. En niet iedereen is dat.
en dan te bedenken dat er bij de Afsluitdijk helemaal geen spoor ligtquote:
Tja. NSR-machinisten mogen tegenwoordig sowieso niet meer krukken. Arriva-machinisten wel, maar slechts een aantal specifieke wissels.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:04 schreef Peterselieman het volgende:
heb het zelf ook wel eens meegemaakt dat een wissel gekrukt moest worden. We stonden in Groningen met een trein van 12 bakken VIRM op één minuut rijden van het station ongeveer 40 minuten stil
quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:04 schreef Peterselieman het volgende:
heb het zelf ook wel eens meegemaakt dat een wissel gekrukt moest worden. We stonden in Groningen met een trein van 12 bakken VIRM op één minuut rijden van het station ongeveer 40 minuten stil
Nee hoor, aangepaste dienstregeling duurt de hele dag. Reisplanner wordt altijd veel te laat bijgewerkt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:14 schreef b2py het volgende:
De reisplanner is bijgewerkt voor na 12:00, was het bedoeling dat het slechts tot 12:00 zou gelden deze dienstregeling?
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je 's ochtends al een inschatting kunt maken of 's middags je trein nog wel rijdt...quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:43 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nee hoor, aangepaste dienstregeling duurt de hele dag. Reisplanner wordt altijd veel te laat bijgewerkt.
poef wisselstoring fyra nog meer +150quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:50 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Nou ik ben bijna in rotterdam hoor. Ruim anderhalf uur over gedaan
Daarna kwam er nog zo'n oude, ben nu bijna in Amsterdamquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:21 schreef JDude het volgende:
[..]twitter:NSHispeed_info twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 09:55:27#Fyra 925: #FyraBreda v 11:25 rijdt door een defect wissel bij Breda niet. Maak gebruik van binnenlandse treinen reageer retweet
Ja, want wij besluiten dat er een wissel of een trein stuk gaat.quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:53 schreef b2py het volgende:
Dat heb je gelukkig helemaal zelf in de hand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |