en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien![]()
- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden![]()
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen)
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren![]()
Zo, dat was mijn dagje gister welEigen schuld gelukkig
Gast, echt. LEKKER BOEIEND.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:55 schreef greavy het volgende:
Op Voorbeterov.nl staat deze foto:
[ afbeelding ]
Na commentaar van hun:
[ afbeelding ]
Ook echt een extra blaadje er op plakken met de verkortingen
En dus niet de vertrekstaat aanpassen. In Groningen was afgelopen zaterdagavond het ook al erg...
Hangt er een geel blaadje overheen dat er werkzaamheden zijn, en treinen op andere tijden en sporen vertrekken. Met een wit A4 ernaast, met zwarte stift de tijden+sporen op geschreven
waarom zou je de vertrekstaat aanpassen als het briefje duidelijk is?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:55 schreef greavy het volgende:
Op Voorbeterov.nl staat deze foto:
[ afbeelding ]
Na commentaar van hun:
[ afbeelding ]
Ook echt een extra blaadje er op plakken met de verkortingen
En dus niet de vertrekstaat aanpassen. In Groningen was afgelopen zaterdagavond het ook al erg...
Hangt er een geel blaadje overheen dat er werkzaamheden zijn, en treinen op andere tijden en sporen vertrekken. Met een wit A4 ernaast, met zwarte stift de tijden+sporen op geschreven
Wet van Behoud van Maximale Ellende.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:17 schreef Flodder450 het volgende:
als we treinkaarten willen bestellen bij NS hispeed,
Only movequote:
HoofdGeBouw 4 is dat grote hoge zilveren ding vlak ten zuiden van Busstation Zuid. Good luckquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:30 schreef WebHawkjuh het volgende:
Zeg eh, ik krijg in een mailtje van Starbucks (geen sollicitatie zeg ik er maar even bij) dit: "Het daadwerkelijke gesprek zal plaatsvinden in Starbucks HGBIV." Dat laatste klinkt als een term die van NS is en vast een belangrijk gebouw van hun is. Wat Starbucks zich even toeeigend. Wie weet wat het precies is?
HGB 1 staat er ook nog trouwens, aan de overkant van het Moreelsepark.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:32 schreef James1988 het volgende:
HGB-IV is het hoofdkantoor van NS in Utrecht. Het is al een paar maanden terug omgedoopt in 'Hoofdkantoor' omdat de andere HGB's niet meer van NS zijn, maar van ProRail.
ProRail gebruikt de namen HGB ook niet meer, maar heeft het over o.a. Tulpenburgh (HGB-II) en Inktpot (HGB-III).
Toch vonden we het prettig om ook eens wat positiefs over NS te kunnen melden in plaats van alleen maar te klagen (wat ons nogal eens wordt verweten).quote:
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel in je nopjes zijn als "Amf" uitgeschreven wordt, maar of iemand echt kan raden wanneer "aug" is, daar gaat iemand anders dan blijkbaar weer over?
Hoe kom je erbij dat een doorsnee forens die afkortingen zou moeten weten? Het is niet alsof je er normaal gesproken (en sites Somda reken ik daar niet onder) ooit mee te maken krijgt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel in je nopjes zijn als "Amf" uitgeschreven wordt, maar of iemand echt kan raden wanneer "aug" is, daar gaat iemand anders dan blijkbaar weer over?
Ik bedoelde het net iets serieuzer dan je het opvat hoorquote:
Ja, dat Indien mogelijk is nogal een brede muur natuurlijk. Zou ik ook achter kruipenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:01 schreef DriekOplopers het volgende:
Ow ja, Fles, vind je ook nog wat van het beleid, indien mogelijk ook eens wat aardigs te zeggen?
AUG is een bij het volk bekend begrip. AMF en UT zijn voorbeelden van achteloos potjeslatijn van NS'ers die er niet bij nadenken dat ze de taal van de klant behoren te spreken, zeker in hun communicatie-uitingen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik bedoelde het net iets serieuzer dan je het opvat hoorNiet heel veel, maar toch wel een beetje
Misschien kunnen ze de volgende keer het perronnummer als oplossing van een Sudoku verstoppen. Daar zijn volgens mij een stuk meer mensen mee bekend dan met de stationsafkortingen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:03 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
AUG is een bij het volk bekend begrip. AMF en UT zijn voorbeelden van achteloos potjeslatijn van NS'ers die er niet bij nadenken dat ze de taal van de klant behoren te spreken, zeker in hun communicatie-uitingen.
STEL dat we die lijn spelen. STEL dat dat is wat we allebei, en de doorsnee reiziger voor het gemak, graag willen. STEL.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:03 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
AUG is een bij het volk bekend begrip. AMF en UT zijn voorbeelden van achteloos potjeslatijn van NS'ers die er niet bij nadenken dat ze de taal van de klant behoren te spreken, zeker in hun communicatie-uitingen.
Ook daar hebben we positief op gereageerd. Zowel op onze site, als door op een congres een oorkonde te overhandigen. Zie http://www.voorbeterov.nl/voorpagina.php, scrollen naar 5 juni.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:
en als IK eens ff wat positiefs mag zeggen: Ik vind het top dat ze dit jaar voor het eerst sinds de vissen aan land kropen in de "vakantieperiode" gewoon normaal doorrijden. Wat iedereen altijd al graag wou namelijk
De zoveelste techneut met nul verstand van heldere communicatie...quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welke onnadenkende zit daar achter dan?
ja duidelijk. Maar serieus, ik meen het. How hard can it be?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
De zoveelste techneut met nul verstand van heldere communicatie...
Bij de NS heb ik workshops gegeven aan conducteurs over wat en hoe ze in treinen konden omroepen zodat de klant er werkelijk wat aan heeft. Bleek hard nodig. En heeft wel tot verbetering geleid. Maar ja... Geen opfrissessies natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja duidelijk. Maar serieus, ik meen het. How hard can it be?daar hoef je echt niet voor gestudeerd te hebben hoor. Een doorsnee kloddertje boerenverstand moet genoeg zijn om vragen te beantwoorden als "WAT wil de reiziger weten?"
Nou da's makkelijk: "Waar en hoe laat gaat mijn eerstvolgende trein naar X"
Geef hem dan DIE informatie, al is het niet leuk om te horen. Als het maar KLOPT, en op tijd is.
Denk er maar eens over na om je bij MVBOV aan te sluiten.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, ik zit hier wel steeds dit soort dingen te posten terwijl ik eigenlijk denk van "Ben IK nou zo slim, of ben jij zo dom?" Maar ik kan niet geloven dat NS en/ of NS HiSpeed ECHT de Sociale Werkplaats is die ze op Internet nogal harnekkig menen te moeten simuleren. En ik ben ook van harte bereid om mee te denken over constructieve oplossingen, laat dat duidelijk zijn.
Bij de NS bedoel je.quote:Maar de mensen die er nu zitten kunnen echt beter iets anders gaan doen.
Ja, voor een maandje, misschien 2. Daarna kruipen we allemaal het liefste weer hard terug in de baanzekerheid van het halve staatsbedrijf dat het is. En de self-loading cargo? Als we daar niet te veel last van hebben mogen ze blijven bestaan, maar liever niet.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:20 schreef DriekOplopers het volgende:
Bij de NS heb ik workshops gegeven aan conducteurs over wat en hoe ze in treinen konden omroepen zodat de klant er werkelijk wat aan heeft. Bleek hard nodig. En heeft wel tot verbetering geleid.
Misschien moest ik dat inderdaad maar eens doen ja.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:23 schreef DriekOplopers het volgende:
Denk er maar eens over na om je bij MVBOV aan te sluiten.
Wat is daar zo erg aan? Op CS is de perrontoewijzing dynamisch dus kun je niet altijd ver van te voren zeggen welke lijn van welk perron vertrekt, en in plaats van een leeg display (wat de indruk kan wekken dat het kapot is) is dit toch niet zo'n gekke oplossing? En verwarring over wat de voorkant is is ook onnodig, want op de achterkant staat toch hetzelfde.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:20 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar de mooiste info was en blijft de tekst op de elektronische panelen op de perrons van de Amsterdamse metro. Die hadden op het CS de tekst "Zie voorkant trein"...
Zou jij het accepteren van ELKE andere service provider, dat hij zegt "Goh, geen idee. Kijk maar."?quote:
Zo'n hashtag dient om naar dingen te zoeken. Dus stel je gebruikt vaak station Voorburg, dan kun je bijv. zoeken naar #gvcut om te kijken of er storingen zijn. Misschien kun je het zelfs zo instellen dat je dan automatisch een notificatie krijgt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:29 schreef TheSalesman het volgende:
Joh, alsof het zo'n probleem is dat ze bij storingen via Twitter ook de stationsafkortingen gebruiken. Handig voor diegenen die daarnaar kijken; de rest kijkt gewoon naar de rest van de tweet. Ik zie het probleem niet.
ja, de rest akkert gedachteloos tachtigduizend nogal nietszeggende tweets door om erachter te komen dat zijn trein niet rijdtquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:29 schreef TheSalesman het volgende:
Joh, alsof het zo'n probleem is dat ze bij storingen via Twitter ook de stationsafkortingen gebruiken. Handig voor diegenen die daarnaar kijken; de rest kijkt gewoon naar de rest van de tweet. Ik zie het probleem niet.
Overigens ken ik meerdere mensen (geen treinspotters o.i.d.) die de afkortingen ook steeds vaker gebruiken omdat het ook handig is in de reisplanner e.d.
Het is tot kort van te voren onbekend welke trein van welk perron vertrekt, dus wat moeten ze dan op het bord zetten?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou jij het accepteren van ELKE andere service provider, dat hij zegt "Goh, geen idee. Kijk maar."?
Heb je vandaag drinkwater? "Goh, geen idee. Kijk maar."?
Heb je vandaag electriciteit? "Goh, geen idee. Kijk maar."?
Heb je vandaag gas om op te koken? "Goh, geen idee. Kijk maar."?
Heb je vandaag internet? "Goh, geen idee. Kijk maar."?
Nee hee?
Maar
Heb je vandaag openbaar vervoer? "Goh, geen idee. Kijk maar."?
DAT vind je doornormaal
Of als #gdutrtdgvcquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo'n hashtag dient om naar dingen te zoeken. Dus stel je gebruikt vaak station Voorburg, dan kun je bijv. zoeken naar #gvcut om te kijken of er storingen zijn. Misschien kun je het zelfs zo instellen dat je dan automatisch een notificatie krijgt.
Behalve in het geval dat die storing dus wordt genoteerd met de hashtag #utgvcgdrtd, waarmee onder meer ook het traject langs Voorburg wordt bedoeld.
Look dude, zelfs al is er een big ass verstoring. ZIJ bepalen wat er wel of niet rijdt. ZIJ WETEN dus wat er wel of niet rijdt. ZIJ COMMUNICEREN DUS wat er wel of niet rijdt. Real time.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is tot kort van te voren onbekend welke trein van welk perron vertrekt, dus wat moeten ze dan op het bord zetten?
Hmm. Nu je het zegt, "Van dit perron vertrekt nu geen metro" zouden ze bijv. erop kunnen zetten.
Nee, zij WETEN dat niet. Het is een automatisch systeem dat treinen in principe naar een bepaald spoor leidt, maar ook last-minute voor het andere spoor kan kiezen als het gewenste spoor bezet is. Net als op station Schiphol met spoor 1 en 2. Dan kun je op de CTA's bij het perron dus pas vlak voor aankomst instellen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Look dude, zelfs al is er een big ass verstoring. ZIJ bepalen wat er wel of niet rijdt. ZIJ WETEN dus wat er wel of niet rijdt. ZIJ COMMUNICEREN DUS wat er wel of niet rijdt. Real time.
En niet van "God jah we klooien maar wat raak, geen idee. Zie maar."
Kom op. IEMAND weet dat. en idd of dat nou het linker of het rechter spoor is van hetzelfde perron, dat kun je dynamisch regelen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, zij WETEN dat niet. Het is een automatisch systeem
Hier in Nederland nog goed te doen met voetgangerstunnels halverwege de perrons, maar in Italië gebeurde dat in Florence en Milaan dus gewoon 2 minuten van tevoren.. Kun je weer 800 meter perron aflopen voordat je bij de kop bentquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:40 schreef Igen het volgende:
Overigens is dynamische perrontoewijzing niks geks hoor. In half Europa verschijnt pas vlak voor vertrek op een groot bord in de stationshal het vertrekspoor.
Nou da's kras, 800 meter in 2 minuten. Het wereldrecord is geloof ik 1:41 nogwat. Zonder bagage.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:42 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hier in Nederland nog goed te doen met voetgangerstunnels halverwege de perrons, maar in Italië gebeurde dat in Florence en Milaan dus gewoon 2 minuten van tevoren.. Kun je weer 800 meter perron aflopen voordat je bij de kop bent
Dat "Zie voorkant trein" staat er volgens mij alleen als er géén trein op het betreffende perron staat, maar de trein nog moet binnenkomen en de eerstvolgende treinen op het andere perron zijn ingepland.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Als het echt, ECHT zo is dat zelfs bij een last-second verstoring HELEMAAL NIEMAND weet waar een trein naartoe gaat, dan wil ik dat graag NU weten, want dan ga ik morgenochtend vroeg een auto kopen.
Eerlijk hoor, ik probeer je te begrijpen, maar HOE is dit meer dan "geen idee, zoek het maar uit"?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat "Zie voorkant trein" staat er volgens mij alleen als er géén trein op het betreffende perron staat, maar de trein nog moet binnenkomen en de eerstvolgende treinen op het andere perron zijn ingepland.
(Maar ik kan het mis hebben, ik kom niet zo vaak op CS)
Je moet in Milaan ook niet blind een perron op lopen als nog niet staat aangegeven van welk spoor een trein vertrekt hč.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:42 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hier in Nederland nog goed te doen met voetgangerstunnels halverwege de perrons, maar in Italië gebeurde dat in Florence en Milaan dus gewoon 2 minuten van tevoren.. Kun je weer 800 meter perron aflopen voordat je bij de kop bent
Ams?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:47 schreef TeringHenkie het volgende:
Ams snapt iedereen wel toch? En als je Amf en Ut naast elkaar ziet staan moet je wel een kneus zijn om niet te weten wat ze er mee bedoelen lijkt me.
Nee, het is inderdaad een verkapte terminologie daarvoor.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Eerlijk hoor, ik probeer je te begrijpen, maar HOE is dit meer dan "geen idee, zoek het maar uit"?
Rij maar zwart, ik heb geen idee wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:51 schreef James1988 het volgende:
Ik wil graag een kaartje van Esn naar EHAM, alstublieft.
Je doet hierbij aannames dat toeristen op de hoogte zijn van de topologie van het lijnennetwerk van GVB. totaal kansloze aanname. Toeristen (en de meeste mensen die afhankelijk zijn van informatie zijn dat nou eenmaal) willen maar 1 ding weten: Wanneer word IK naar mijn hotel gebracht.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, het is inderdaad een verkapte terminologie daarvoor.
Kijk, de borden hebben twee regels en soms zijn de eerstvolgende twee metro's bijv. allebei op spoor 1 ingepland. Dan staat dus bij spoor 1 aangegeven, bijvoorbeeld:
53 Gaasperplas
51 Amstelveen-Westwijk
Metro 54 komt nog niet. Als je dan het bord bij spoor 2 leeg laat, dan zouden mensen kunnen denken dat het kapot is en kunnen denken dat metro 54 dan wel van spoor 2 zal vertrekken. Tenminste, dat stel ik me zo voor.
ja wel ja de overheid waarom ook niet. Net een aardbeving, een tsunami EN een Chernobyl-style kernramp tegen je kop aan gehad, maar okee, wat geeft hetquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 01:13 schreef Igen het volgende:
20 miljard moet worden gesubsidieerd door de overheid.
In principe rijden er al gewoon Intercity-treinen op de betreffende routes. Naar Nagasaki rijden van die ICE-achtige kantelbaktreinen die 130 km/u halen op het smalspoor en van binnen leren stoelen en echt houten parketvloeren hebben. En dan te bedenken dat Nagasaki nog geen 500.000 inwoners heeft en op een schiereiland vrij ver weg van de rest van de bewoonde wereld ligt, dus ik kan me niet voorstellen dat je daar nou echt een gigantische vervoersvraag hebt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 01:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja wel ja de overheid waarom ook niet. Net een aardbeving, een tsunami EN een Chernobyl-style kernramp tegen je kop aan gehad, maar okee, wat geeft hetwe rossen er lekker 20 G tegenaan voor een HSL omdat iemand vindt dat we met de trein moeten
![]()
Lache jonge met die lui
Als je die hashtags niet plaatst, zal dat niet anders zijn. Het is gewoon een extraatje voor diegenen die het wel handig vinden. Voor zover ik weet is het niet bedoeld om Twitter ermee te doorzoeken. En nogmaals: ze plaatsen ook gewoon in tekst waar de storing is (Utrecht-'s-Hertogenbosch #UtHt bv.).quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, de rest akkert gedachteloos tachtigduizend nogal nietszeggende tweets door om erachter te komen dat zijn trein niet rijdt![]()
Ik zie het probleem WEL
Dat was normaal totdat Huizinga er een teringzooi van maakte met het rondje om de kerk en zo tien jaar geleden. Je zou dus kunnen zeggen dat NS er tien jaar over heeft gedaan om die bende te herstellen. Of ben ik nu te negatief?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:
en als IK eens ff wat positiefs mag zeggen: Ik vind het top dat ze dit jaar voor het eerst sinds de vissen aan land kropen in de "vakantieperiode" gewoon normaal doorrijden. Wat iedereen altijd al graag wou namelijk
Op de goede weg heet datquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 10:40 schreef TheSalesman het volgende:
Iets anders: volgens NRC lijkt Fyra eindelijk een succes te worden voor NS.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)s-te-worden-voor-ns/
Dit is trouwens niet zo aardig.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
De zoveelste techneut met nul verstand van heldere communicatie...
En dat is uitermate teleurstellend daar de tekst eigenlijk "Zie achterkant trein" had moeten zijn daar het ding volgens mij op CS omkeert.... Zo niet, laat het mij dan even weten, pak ik snel mijn Digiblaffer en vereeuwig het moment supręme...quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:20 schreef DriekOplopers het volgende:
Maar de mooiste info was en blijft de tekst op de elektronische panelen op de perrons van de Amsterdamse metro. Die hadden op het CS de tekst "Zie voorkant trein"...
Bedankt. Ik zie ze bij NS ook voor 39eu staan. Het loket is hier om de hoek. Of rekenen ze nog een balietoeslag?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 11:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Via de DB.de door middel van een Europa Special, vaste prijs vanaf elk station in NL naar Berlijn. Als je er vroeg bij bent 39 euro per persoon enkele reis. Waarom niet bij NS Hispeed, omdat hun maar pakweg 10% van alle kaartjes opgekocht hebben en de DB dus zo'n 90% van alle tickets hebben. De kans op het goedkoopste tarief is dus veel groter bij de DB.
Als ze voor dat bedrag (zowel heen als terugreis!) nog bij NS Hispeed te koop zijn, zou ik dat doen ja.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 11:33 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Bedankt. Ik zie ze bij NS ook voor 39eu staan. Het loket is hier om de hoek. Of rekenen ze nog een balietoeslag?
Dat staat er inderdaad jaquote:
Hartstikke leuk. Ga door!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Als jullie ze niet willen zien, zeggen hoor. Maar ik vind het wel leuk om te showen
Deze?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:42 schreef Flodder450 het volgende:
Heeft iemand trouwens fotos van het oude station Veenendaal centraal?
Dat Brestskij las ik, de rest zei me niks.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat staat er inderdaad jaBrestskij Zheleznodorozhskij Vokzal: Spoorwegstation van Brest.
Haha, tips zijn altijd welkomquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:09 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Nee, dit moet beter kunnen.
Voor nu zijn ze allemaal gescand. Maar als er weer exotische treinkaartjes komen, kom ik ze laten zienquote:
Had de kleuren achteraf digitaal wat aangesterkt omdat die - vanwege de positie van de zon dus - niet helemaal uit de verf waren gekomen. Dat had ik gedaan met z'n voorgeprogrammeerd effect waarbij die randen ietwat vervaagd werden. Vond het er wel leuk uitzien, dus laten staan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:34 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Nou om te beginnen.... waarom zijn de randen zo vaag en niet scherp? Mobiele telefoon gebruikt?
NS heeft 2 ICE's in bezit. De ene heet "Amsterdam" (4651), de andere heet "Arnhem" (4652). Dat zijn het eerste station na de grens, en de eindbestemming.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:43 schreef Xiance het volgende:
de ICE Amsterdam-Frankfurt had in mijn optiek OOK Amsterdam of Frankfurt kunnen heten, waarom dan specifiek Arnhem? geeft dit het eerste station aan in een nieuw land ofzo?
Net zoals alle Duitse ICE's "Emmerich" of "Basel SBB" hetenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:45 schreef James1988 het volgende:
NS heeft 2 ICE's in bezit. De ene heet "Amsterdam" (4651), de andere heet "Arnhem" (4652). Dat zijn het eerste station na de grens, en de eindbestemming.
Wikipedia zegt daar dit over:quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:31 schreef James1988 het volgende:
Alle ICE-treinstellen rijden in een poule om de diensten te verzekeren. Ook komen de NS-ICE-treinen voor op de relatie Brussel-Duitsland.Dat de NS 2 treinstellen in eigendom heeft moet je meer symbolisch en praktisch bekijken.
Symbolisch, omdat het laat zien dat NS ook betrokken is bij het ICE International-project.Praktisch, omdat het DB de aanschaf van 2 treinstellen scheelde. De UIC-registratiecode begint met "D-NS" (alle andere NS-treinen beginnen met "NL-NS") en het onderhoud van de treinen gebeurt in principe ook in Duitsland.
Ik ben traag van begrip vandaagquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:28 schreef James1988 het volgende:
De ICE komt niet daadwerkelijk uit Hannover, maar hij is naar die stad vernoemd.
Locomotieven van NS zijn ook vernoemd naar Nederlandse plaatsen, zie hier.
Overigens, volgens wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/NS_Hispeed) heeft de NS vier ICE treinen in dienst (type 3))quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:45 schreef James1988 het volgende:
De treinen rijden in een poule, wat wil zeggen dat ze een trein pakken die beschikbaar is. Würzburg zal je dus ook wel eens in Nederland zien rijden, of Amsterdam, of Düsseldorf. Of één van de andere ICE-3M's die beschikbaar is.
Die zou idd total loss zijn...?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:57 schreef dennistd het volgende:
De 4654 is door NS aan DB verkocht na de aanrijding bij Zevenaar op 11 januari 2011: http://www.treinreiziger.(...)ding_zevenaar-143246
Heb ik volgens mij laatst nog zien rijden, kan dat?quote:De 4653 zou ik zo niet weten, dat was in elk geval de laatste met een NS-logo (gewoon de vishaken ipv HiSpeed)
De 4654 is destijds total loss verklaard: de eerste twee bakken waren dusdanig beschadigd dat herstel duurder zou zijn dan nieuwbouw. Deutsche Bahn heeft de restanten van 4654 toen gecombineerd met de restanten van een andere total-loss verklaarde ICE-3 om hier een 'nieuwe' uit te vormen. Het nummer daarvan is mij onbekend.quote:
Je was me net voor.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:38 schreef TheSalesman het volgende:
Tweemaal V250 vandaag:
1044: v. 14.10 Asd - 14.49 Rtd
1039: v. 15.08 Rtd - 15.50 Asd
Via Somda
Gaat zoiets dan al 250 op dat traject, of is dat veels te naief om dat te denken?quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:38 schreef TheSalesman het volgende:
Tweemaal V250 vandaag:
1044: v. 14.10 Asd - 14.49 Rtd
1039: v. 15.08 Rtd - 15.50 Asd
Via Somda
NS Hispeed heeft het er steeds over dat ze voorlopig slechts 160 rijden om in de dienstregeling te passen, maar ik weet niet zeker of dat voor dit soort 'extra treinen' geldt. James1988 had eerder volgens mij gezegd dat 'ie 250 ging toen hij erin zat.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:46 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Gaat zoiets dan al 250 op dat traject, of is dat veels te naief om dat te denken?
En andersom zit 'ie er vlak achter, dus kan prima 250 inderdaad.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:48 schreef Igen het volgende:
Het is een treinpad vlak vķķr de Thalys dus hij moet wel 250.
Thalys is op Rotterdam-Schiphol vv ook met 160 ingelegd. Maar hij kan sneller, om tijd in te halen, te vroeg te arriveren etc...quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:48 schreef Igen het volgende:
Het is een treinpad vlak vķķr de Thalys dus hij moet wel 250.
Ikzelf denk met toeslag. Is gewoon een Fyra, en Fyra is vandaag niet toeslagvrij voor zover ik weetquote:Op zondag 5 augustus 2012 11:50 schreef TheSalesman het volgende:
Wel vreemd: in de reisplanner wordt de trein wel aangegeven als een Fyra-trein, maar zonder bijhorende logo en toeslagverplichting. Zou je nu wel of geen toeslag moeten betalen?
Dus niet teveel hoop hebben greavy, dan valt het minder tegen als je toch de VIRM in moettwitter:NSHispeed twitterde op zondag 05-08-2012 om 10:09:34@SGMm2137 V250 gaat vandaag niet rijden, zoals het er nu uitziet. reageer retweet
Opgeheven? Of vervangen door oud ijzer?quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:27 schreef TheSalesman het volgende:
Beide V250-ritjes (1044: v. 14.10 Asd - 14.49 Rtd & 1039: v. 15.08 Rtd - 15.50 Asd) zijn opgeheven.
echt opgeheven. Waren gewoon extra treinen die zouden rijden. Buiten de reguliere dienstregeling omquote:Op zondag 5 augustus 2012 14:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Opgeheven? Of vervangen door oud ijzer?
Oh okee. Waarom eigenlijk?quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
echt opgeheven. Waren gewoon extra treinen die zouden rijden. Buiten de reguliere dienstregeling om
Vrijdag gebeurde het ook al dat de verrassingsinzet uiteindelijk toch niet doorging. Al met al hebben er de afgelopen week meer V250's niet gereden dan wel...quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:22 schreef TheSalesman het volgende:
E: Het stel dat ingezet zou worden kampt kennelijk met technische problemen (Somda).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Voor alle treintickets die je met het Europa-special tarief kan kopen, geldt één en dezelfde prijs van bijna alle stations in Nederland naar Berlijn. Of je nu in bijvoorbeeld Heerenveen, Amsterdam, Utrecht, Amersfoort, Apeldoorn, Deventer, Almelo of Hengelo opstapt. Kortom, kies een van de opstapplaatsen van de IC Berlijn uit want vanaf daar geldt al dat goedkope tarief en dat gaat niet goedkoper zijn als je grensplaats Bad Bentheim kiest bijvoorbeeld. Reis eventueel met je OV/kaart naar de opstapplaats van de IC Berlijn.quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:31 schreef Lindstrøm. het volgende:
Vraagje hier! Weet iemand van jullie hoe je tickets moet bestellen op de DB site, met vrij reizen op NL traject? Zie het niet staan.
Dat is veel duurderquote:Op zondag 5 augustus 2012 17:58 schreef dennistd het volgende:
Kan ook niet volgens mij. Je zou vanaf het eerste Duitse station en dan gewoon een kaartje NL-station -> D-station met NS-traject gratis kunnen halen
Dus voor studenten nadelig denk ik zo...quote:Op zondag 5 augustus 2012 18:06 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Voor alle treintickets die je met het Europa-special tarief kan kopen, geldt één en dezelfde prijs van bijna alle stations in Nederland naar Berlijn. Of je nu in bijvoorbeeld Heerenveen, Amsterdam, Utrecht of Hengelo opstapt.
Nee hoor dat maakt niks uit, want zoals ik hierboven al beschreef, geldt het goedkope tarief vanaf vrijwel elk station in NL naar Berlijn. Kortom, kies je opstapplaats van de IC Berlijn en reis daarheen met je OV-studentenkaart.quote:Op zondag 5 augustus 2012 18:07 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Dat is veel duurder
[..]
Dus voor studenten nadelig denk ik zo...
Alleen vanaf de grote stations. Als ik kleine stations (waar alleen Sprinters stoppen) invoer, verdwijnt het goedkope tarief onmiddellijk waardoor de prijs meer dan verdubbelt.quote:Op zondag 5 augustus 2012 18:12 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nee hoor dat maakt niks uit, want zoals ik hierboven al beschreef, geldt het goedkope tarief vanaf vrijwel elk station in NL naar Berlijn. Kortom, kies je opstapplaats van de IC Berlijn en reis daarheen met je OV-studentenkaart.
quote:Op zondag 5 augustus 2012 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Het geldschip De geldtrein is binnen. En hij loopt over
dat kan vollerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
Aanrijding met een persoon, aldus Somda.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik denk dat het materieel van IC 144 met enorme vertraging in Berlijn is aangekomen vanmorgen...
FrankenICEquote:Op zondag 5 augustus 2012 00:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
De 4654 is destijds total loss verklaard: de eerste twee bakken waren dusdanig beschadigd dat herstel duurder zou zijn dan nieuwbouw. Deutsche Bahn heeft de restanten van 4654 toen gecombineerd met de restanten van een andere total-loss verklaarde ICE-3 om hier een 'nieuwe' uit te vormen. Het nummer daarvan is mij onbekend.
Het gat dat nu is ontstaan in de ICE-poule wordt opgevangen door een extra geleverde Velaro D, die Siemens levert als compensatie voor de forse vertragingen bij de Velaro D.
bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ordt-geschorst.dhtmlquote:NS-monteur redt zwaan maar wordt geschorst
Omdat hij een gewonde zwaan tussen de rails vandaan haalde, stuurden de Nederlandse Spoorwegen hun storingsmonteur Rens Kamminga afgelopen weekeinde op betaald verlof. Dat schrijft De Telegraaf.
Twee jaar geleden werd de spoorman al eens aangepakt voor het besturen van een in de sneeuw gestrande trein, onder luid applaus van de reizigers. Volgens de NS deed hij dat illegaal.
Ondanks dat twijfelde Kamminga geen moment toen hij hoorde dat een gewonde zwaan het treinverkeer verstoorde, maar dat viel bij de NS opnieuw niet in goede aarde.
tsja, zo snap ik ook wel dat ze duizenden mensen extra nodig hebbenquote:Op maandag 6 augustus 2012 10:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ordt-geschorst.dhtml
quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ordt-geschorst.dhtml
Je zou kunnen zeggen dat elk risico, hoe klein ook, een risico teveel is.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik heb er ook even over zitten nadenken en er zijn meerdere mogelijkheden.
1. Het spoor was buiten dienst i.v.m. de zwaan => Geen risico
2. Het spoor was niet buiten dienst maar er stonden allemaal treinen omheen die aan het keren waren => Geen risico
3. Het spoor was niet buiten dienst maar alle seinen in de spoorbak stonden op rood. => beperkt risico omdat er hooguit een toch stoppende trein zou komen met lage snelheid.
4. Het spoor was niet buiten dienst en er waren doorgaande rijwegen ingesteld. => matig risico omdat treinen veelal op zichtafstand bij 40 km/h op tijd kunnen stoppen.
Alleen mogelijkheid 3 en 4 bieden een echte kans op een ongeval terwijl die kans nog altijd niet groot is. Wat zullen we daar eens van zeggen..?
er zit een verschil tussen risico en risico..quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Als je zegt dat elk risico een risico teveel is kan je beter stoppen met leven omdat het verschrikkelijk hypocriet is om zo'n uitspraak te doen. Het leven zit vol met risico's. Overigens zie ik ze er wel voor aan om het spoor buiten dienst te gooien voor het feit dat er überhaubt een zwaan op het spoor te vinden is.
En hoe weet jij nou weer of hij de TRDL gebeld heeft?quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:33 schreef greavy het volgende:
Wees blij dat die monteur het deed. Hij heeft de TRDL nog gebeld of het kon en veilig was. Zo bleef de vertraging beperkt.
Had hij het niet gedaan, had de verstoring langer geduurd. Dit heeft NSR en ProRail juist geld bespaard.
Als er wat gebeurd wordt er in principe helemaal niet moord en brand geschreeuwd behalve door de vakbonden. Maar die zijn al langer bezig om in de spoorsector de bodem onder het eigen bestaan weg te halen. Ze pleiten namelijk voor een vergaande computerisering op het gebied van spoorwegveiligheid. Als je die computers maar een klein beetje meer informatie en intelligentie geeft dan is het rijdend personeel ook overbodig én is de vakbond overbodig. Handig hč?quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:32 schreef Viezze het volgende:
Het is weer zo typisch dat iedereen nu moord en brand schreeuwt dat de NS zich niet goed gedraagt etc., terwijl als er wat mis was gegaan (je weet het precieze verhaal niet dus er zou wat verkeerd kunnen zijn gegaan) dan was de NS weer de schuldige.
Vorige keer precies hetzelfde. Als die man een ongeluk had veroorzaakt dan had waarschijnlijk NS de schuld gekregen, maar nu was de monteur de grote held.
Waarvoor? Bovengemiddelde lekker-wijf-zijnd-heids-factor?quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:11 schreef James1988 het volgende:
edit: pluskudos voor de HC in de intercity naar Venlo.
quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarvoor? Bovengemiddelde lekker-wijf-zijnd-heids-factor?
Vet! Trouwens, ligt het aan mij of is 'preventative' raar en moet dat gewoon 'preventive' zijn?quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
interessant stukje over slijptreinen: http://www.vossloh-rail-s(...)_speed_grinding.html
Dat ding kan dus gewoon met 80 km/h de rails slijpen terwijl het treinverkeer gewoon doorgaat
Dat is vetquote:Op maandag 6 augustus 2012 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
interessant stukje over slijptreinen: http://www.vossloh-rail-s(...)_speed_grinding.html
Dat ding kan dus gewoon met 80 km/h de rails slijpen terwijl het treinverkeer gewoon doorgaat
het zijn Duitsers he die het filmpje en de site gemaakt hebbenquote:Op maandag 6 augustus 2012 20:41 schreef V2 het volgende:
[..]
Vet! Trouwens, ligt het aan mij of is 'preventative' raar en moet dat gewoon 'preventive' zijn?
mja, niet eentje die tegelijkertijd in de watersportwinkel de masten ook nog even bij kan werkenquote:Op maandag 6 augustus 2012 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is vet
Kan ie ook met 80 km/h door een watersportwinkel trouwens?Oh wacht zo eentje hadden we al
Vossloh.. für all joor preventative inspectationquote:Op maandag 6 augustus 2012 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het zijn Duitsers he die het filmpje en de site gemaakt hebben
Extra drukte door mensen van- en naar Londen. Nu de reservestam niet nodig was, hebben ze in de 2 drukste omlopen 3 extra rijtuigen (2x 2e klas, 1x 1e klas) gerangeerd.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:45 schreef Bitlord het volgende:
Vanwaar de extra lange Beneluxtreinen?
Op Utrecht CS hangen wel tientallen "overzichtsborden" (ook op de perrons) waarop de eerstvolgende x (stuk of 10?) vertrekkende treinen staan aangegeven. Als je daarop kijkt zie je dus zo waar die trein naar Nijmegen zal vertrekken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:20 schreef James1988 het volgende:
Begrijpelijk, de informatie op de borden is lang niet altijd betrouwbaar...
quote:Dames en heren, Fyra (...). Voor deze trein is geen toeslag verschuldigd.
Ladies and gentlemen, Fyra (...) For this train a supplement is required
goedkoop noemt-ie datquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
leuk
Versta je Nederlands dan ben je goedkoop uit
thnx. Ik hoopte voor de mono meet 25 augustus zo'n kaart te kunnen bemachtigenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:40 schreef dennistd het volgende:
Wel voor twee personen: https://www.mijnvolkswage(...)+aanbod+dagkaart.htm (je hoeft geen lid te zijn)
Andere acties zijn er nu niet, maar ik denk dat kruidvat binnenkort weer aan de beurt is
Inmiddels staat er ook al een paar maandjes eentje op perron 2, vlak naast het hokje van de opzichter.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:22 schreef Peterselieman het volgende:
Dat paaltje van Arriva staat in Leer in de hal
tof draakje trouwens
Er staat tegenwoordig op spoor 2/4 ook al een paal. In het midden van de beide trappen, dus bij dat servicehok van DB.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:22 schreef Peterselieman het volgende:
Dat paaltje van Arriva staat in Leer in de hal
tof draakje trouwens
De STAR heeft ook iets te vieren: het twintig jarig jubileum. De komende maanden is het feest nabij Stadskanaal: http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=112447quote:Op woensdag 8 augustus 2012 08:14 schreef James1988 het volgende:
Het is vandaag een bijzondere dag: het is namelijk precies 175 jaar geleden dat de HIJSM werd opgericht.
De eerste daadwerkelijke trein zou pas 2 jaar later rijden op wat we nu de 'Oude Lijn' noemen.
Ik had al ergens een vermoeden dat het wel weer mis gegaan zou zijn. Jammer voor de SSN.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:14 schreef Peterselieman het volgende:
Wel apart dat de SSN niet op 25 en 26 augustus met een stoomloc mag rijden tussen Doetinchem en Zevenaar. De VSM mag dit wel, omdat uit nachtelijke tests is gebleken dat de 23'ers van de VSM geen storing aan het baanvak veroorzaken en de loc van de SSN wel ...
http://www.gelderlander.n(...)ag-niet-op-spoor.ece
dat deden ze ook in het noorden van het land. Arriva heeft volgens mij meer acties dan het lijktquote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:17 schreef James1988 het volgende:
Dat Arriva die actie organiseert mag best wel bijzonder heten. Chapeau
twitter:NS_online twitterde op woensdag 08-08-2012 om 14:57:10Rond Leiden Centraal heeft het treinverkeer +/- 30 minuten stilgelegen op last van de politie. Treinverkeer wordt inmiddels weer opgestart. reageer retweet
De upgrade Amsterdam-Arnhem zou ik niet echt willen vergelijken met de aanleg van een "echte" HSL-Oost, dus een vrijliggende hogesnelheidslijn ā la de HSL-Zuid.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 08:29 schreef James1988 het volgende:
HST-VEM heeft ons wel de Thalys gebracht, dat is op zich geen slechte prestatie. Dat HSA er vervolgens een potje van heeft gemaakt is wel jammer, en een redelijke doodsteek voor toekomstige hogesnelheidslijnen in Nederland zoals de HSL-Oost (upgrade Amsterdam-Arnhem naar 200 km/h voor ICE) en de ooit nog te bouwen lijn (Zwolle - Almere -) Utrecht - Breda (- Antwerpen).
De eerste prijs bij mooiste foto is ook wel tof: Cabinepas: dagdeel op pad met machinist.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:17 schreef James1988 het volgende:
Dat Arriva die actie organiseert mag best wel bijzonder heten. Chapeau
Een extra losliggende HSL van Amsterdam naar Duitsland acht ik sowieso weinig kansrijk, dit omdat er al redelijk wat verbindingen met Duitsland zijn (Leer, Enschede, Bad Bentheim, Emmerich, Venlo) en ook vrijwel alle grote plaatsen die op de assen Amsterdam - Arnhem en Amsterdam - Hengelo liggen al een goede verbinding met Duitsland hebben.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:22 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
De upgrade Amsterdam-Arnhem zou ik niet echt willen vergelijken met de aanleg van een "echte" HSL-Oost, dus een vrijliggende hogesnelheidslijn ā la de HSL-Zuid.
ik neem aan dat het wel overlegd is met IL&T, anders is het een behoorlijke faal van Arriva.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:50 schreef greavy het volgende:
Zal IL&T leuk vinden. IL&T heeft het verstrekken van cabinepassen verboden voor mensen die daar niet voor het werk hoeven te zijn, naar aanleiding van Amsterdam.
Dat is dan ook de reden dat bij de Spoorwensdag 2012 ineens diverse alternatieven bedacht moesten worden; Degenen waarvan de wens in vervulling ging, en de Spoorwensdag-vrijwilligers hadden gepland met de Mcn mee, mocht ineens niet meer.
dat ben ik wel met je eens ja. Een cabinekaart dient in de eerste plaats functioneel te zijn.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:44 schreef greavy het volgende:
Dat denk ik ook wel, maar dan nog is het krom. Voor zoiets zou dan ook geen cabinekaart verstrekt moeten worden. Tenzij ze er plots weer vanaf gestapt zijn.
Hoewel dat (losliggende HSL) aanvankelijk wel de bedoeling was, als ik het mij goed herinner. Maar gezien het nieuwe 'plan' toch iets heel anders omvat, zie ik niet waarom de ervaringen met de HSL-Z daar verder veel invloed op zouden moeten hebben.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een extra losliggende HSL van Amsterdam naar Duitsland acht ik sowieso weinig kansrijk, dit omdat er al redelijk wat verbindingen met Duitsland zijn (Leer, Enschede, Bad Bentheim, Emmerich, Venlo) en ook vrijwel alle grote plaatsen die op de assen Amsterdam - Arnhem en Amsterdam - Hengelo liggen al een goede verbinding met Duitsland hebben.
Ook met ventilatoren, ooit naar een BR189 geluisterd?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:22 schreef Woods het volgende:
Hoe wordt de koeling bij de nieuwe e-loks geregeld?
Je kan het beter opleuken naar 4 sporenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het traject Utrecht-Arnhem kan je behoorlijk eenvoudig opleuken naar 160 km/h.
Ik denk niet dat je dat voor elkaar krijgt zonder dat de Belgen eisen dat de IJzeren RIjn tot Duitsland wordt opgeknapt. Zeker na al het getalm met die Hedwigepolder.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:51 schreef TheSalesman het volgende:
Overigens steekt het aantal grensovergangen met Duitsland wel af tegenover België. De verbinding Weert-Hamont-Neerpelt zou ook wel eens in ere hersteld mogen worden! Dieseltreintje dat naar Neerpelt rijdt doortrekken, 't klinkt zo simpel...
De portalen wellicht, maar ik kan me niet voorstellen dat de rijdraad zelf zo oud is. Regelmatig lees je berichten van een draadbreuk.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:33 schreef Duvel het volgende:
Dat van die bovenleiding is niet erg, die is toch stokoud.
Hoe staat het daar eigenlijk mee? Een paar jaar geleden was prorail toch al stiekem begonnen met Dingen te doen in Roermond of zo? Daarvoor?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:06 schreef lyolyrc het volgende:
Ik denk niet dat je dat voor elkaar krijgt zonder dat de Belgen eisen dat de IJzeren RIjn tot Duitsland wordt opgeknapt. Zeker na al het getalm met die Hedwigepolder.
Patstellingquote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Iets met een padstelling.. België moet met geld over de brug komen voor milieumaatregelen of een alternatief tracé als ik mij niet vergis.
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:23 schreef dennistd het volgende:
Ken je die mop van die Arriva-GTW's die tussen 19u en 20u de grens over zouden komen?
Ze kwamen niet...
En met alleen het vervangen van de rijdraad kun je daar nog geen 160.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Die rijdraad moet je sowieso om de zoveel tijd vervangen. Daar zou ik zo min mogelijk rekening mee houden.
Met Klmos'en verwacht je niet dat er materieel met een scharfenbergkoppeling meegaat.. Dan heb je meer aan koppelwagens. En daarbij: waarom zouden ze niet op eigen kracht kunnen hebben rijden?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
Dennis, je had nog even moeten wachten tot de Struktonloc terugkeerde
Ik neem aan dat ze niet op eigen kracht de grens over gingen
En misschien wat meer trekspanning op de rijdraad? Of is dat bij die snelheden nog geen probleem?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je moet inderdaad ook de draagkabel en de hangdraden vervangen maar daarvoor geldt hetzelfde in een mindere mate.
het kan zijn dat de Klmos aangepast zijnquote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Met Klmos'en verwacht je niet dat er materieel met een scharfenbergkoppeling meegaat.. Dan heb je meer aan koppelwagens. En daarbij: waarom zouden ze niet op eigen kracht kunnen hebben rijden?
Volgens mij valt dat wel mee, maar je moet zowel draagkabel als rijdraad beweegbaar afspannen, en op Utrecht - Arnhem is de draagkabel nu vast afgespannen. Daardoor is de doorhang van de draagkabel, en daarmee van de rijdraad, groter dan bij snelheden van 160 km/u wenselijk is. Een beweegbaar afgespannen draagkabel kan echter niet met de portalen die er nu staan, dus moet je de hele zwik vervangen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En misschien wat meer trekspanning op de rijdraad? Of is dat bij die snelheden nog geen probleem?
ohquote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:36 schreef dennistd het volgende:
Er lagen nog wat restanten van ballast in de wagons, dat zou er toch wel uitgehaald zijn bij een aanpassing denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |