en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien![]()
- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden![]()
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen)
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren![]()
Zo, dat was mijn dagje gister welEigen schuld gelukkig
Gast, echt. LEKKER BOEIEND.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:55 schreef greavy het volgende:
Op Voorbeterov.nl staat deze foto:
[ afbeelding ]
Na commentaar van hun:
[ afbeelding ]
Ook echt een extra blaadje er op plakken met de verkortingen
En dus niet de vertrekstaat aanpassen. In Groningen was afgelopen zaterdagavond het ook al erg...
Hangt er een geel blaadje overheen dat er werkzaamheden zijn, en treinen op andere tijden en sporen vertrekken. Met een wit A4 ernaast, met zwarte stift de tijden+sporen op geschreven
waarom zou je de vertrekstaat aanpassen als het briefje duidelijk is?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:55 schreef greavy het volgende:
Op Voorbeterov.nl staat deze foto:
[ afbeelding ]
Na commentaar van hun:
[ afbeelding ]
Ook echt een extra blaadje er op plakken met de verkortingen
En dus niet de vertrekstaat aanpassen. In Groningen was afgelopen zaterdagavond het ook al erg...
Hangt er een geel blaadje overheen dat er werkzaamheden zijn, en treinen op andere tijden en sporen vertrekken. Met een wit A4 ernaast, met zwarte stift de tijden+sporen op geschreven
Wet van Behoud van Maximale Ellende.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:17 schreef Flodder450 het volgende:
als we treinkaarten willen bestellen bij NS hispeed,
Only movequote:
HoofdGeBouw 4 is dat grote hoge zilveren ding vlak ten zuiden van Busstation Zuid. Good luckquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:30 schreef WebHawkjuh het volgende:
Zeg eh, ik krijg in een mailtje van Starbucks (geen sollicitatie zeg ik er maar even bij) dit: "Het daadwerkelijke gesprek zal plaatsvinden in Starbucks HGBIV." Dat laatste klinkt als een term die van NS is en vast een belangrijk gebouw van hun is. Wat Starbucks zich even toeeigend. Wie weet wat het precies is?
HGB 1 staat er ook nog trouwens, aan de overkant van het Moreelsepark.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:32 schreef James1988 het volgende:
HGB-IV is het hoofdkantoor van NS in Utrecht. Het is al een paar maanden terug omgedoopt in 'Hoofdkantoor' omdat de andere HGB's niet meer van NS zijn, maar van ProRail.
ProRail gebruikt de namen HGB ook niet meer, maar heeft het over o.a. Tulpenburgh (HGB-II) en Inktpot (HGB-III).
Toch vonden we het prettig om ook eens wat positiefs over NS te kunnen melden in plaats van alleen maar te klagen (wat ons nogal eens wordt verweten).quote:
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel in je nopjes zijn als "Amf" uitgeschreven wordt, maar of iemand echt kan raden wanneer "aug" is, daar gaat iemand anders dan blijkbaar weer over?
Hoe kom je erbij dat een doorsnee forens die afkortingen zou moeten weten? Het is niet alsof je er normaal gesproken (en sites Somda reken ik daar niet onder) ooit mee te maken krijgt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel in je nopjes zijn als "Amf" uitgeschreven wordt, maar of iemand echt kan raden wanneer "aug" is, daar gaat iemand anders dan blijkbaar weer over?
Ik bedoelde het net iets serieuzer dan je het opvat hoorquote:
Ja, dat Indien mogelijk is nogal een brede muur natuurlijk. Zou ik ook achter kruipenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:01 schreef DriekOplopers het volgende:
Ow ja, Fles, vind je ook nog wat van het beleid, indien mogelijk ook eens wat aardigs te zeggen?
AUG is een bij het volk bekend begrip. AMF en UT zijn voorbeelden van achteloos potjeslatijn van NS'ers die er niet bij nadenken dat ze de taal van de klant behoren te spreken, zeker in hun communicatie-uitingen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik bedoelde het net iets serieuzer dan je het opvat hoorNiet heel veel, maar toch wel een beetje
Misschien kunnen ze de volgende keer het perronnummer als oplossing van een Sudoku verstoppen. Daar zijn volgens mij een stuk meer mensen mee bekend dan met de stationsafkortingen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:03 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
AUG is een bij het volk bekend begrip. AMF en UT zijn voorbeelden van achteloos potjeslatijn van NS'ers die er niet bij nadenken dat ze de taal van de klant behoren te spreken, zeker in hun communicatie-uitingen.
STEL dat we die lijn spelen. STEL dat dat is wat we allebei, en de doorsnee reiziger voor het gemak, graag willen. STEL.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:03 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
AUG is een bij het volk bekend begrip. AMF en UT zijn voorbeelden van achteloos potjeslatijn van NS'ers die er niet bij nadenken dat ze de taal van de klant behoren te spreken, zeker in hun communicatie-uitingen.
Ook daar hebben we positief op gereageerd. Zowel op onze site, als door op een congres een oorkonde te overhandigen. Zie http://www.voorbeterov.nl/voorpagina.php, scrollen naar 5 juni.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:
en als IK eens ff wat positiefs mag zeggen: Ik vind het top dat ze dit jaar voor het eerst sinds de vissen aan land kropen in de "vakantieperiode" gewoon normaal doorrijden. Wat iedereen altijd al graag wou namelijk
De zoveelste techneut met nul verstand van heldere communicatie...quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welke onnadenkende zit daar achter dan?
ja duidelijk. Maar serieus, ik meen het. How hard can it be?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
De zoveelste techneut met nul verstand van heldere communicatie...
Bij de NS heb ik workshops gegeven aan conducteurs over wat en hoe ze in treinen konden omroepen zodat de klant er werkelijk wat aan heeft. Bleek hard nodig. En heeft wel tot verbetering geleid. Maar ja... Geen opfrissessies natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja duidelijk. Maar serieus, ik meen het. How hard can it be?daar hoef je echt niet voor gestudeerd te hebben hoor. Een doorsnee kloddertje boerenverstand moet genoeg zijn om vragen te beantwoorden als "WAT wil de reiziger weten?"
Nou da's makkelijk: "Waar en hoe laat gaat mijn eerstvolgende trein naar X"
Geef hem dan DIE informatie, al is het niet leuk om te horen. Als het maar KLOPT, en op tijd is.
Denk er maar eens over na om je bij MVBOV aan te sluiten.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, ik zit hier wel steeds dit soort dingen te posten terwijl ik eigenlijk denk van "Ben IK nou zo slim, of ben jij zo dom?" Maar ik kan niet geloven dat NS en/ of NS HiSpeed ECHT de Sociale Werkplaats is die ze op Internet nogal harnekkig menen te moeten simuleren. En ik ben ook van harte bereid om mee te denken over constructieve oplossingen, laat dat duidelijk zijn.
Bij de NS bedoel je.quote:Maar de mensen die er nu zitten kunnen echt beter iets anders gaan doen.
Ja, voor een maandje, misschien 2. Daarna kruipen we allemaal het liefste weer hard terug in de baanzekerheid van het halve staatsbedrijf dat het is. En de self-loading cargo? Als we daar niet te veel last van hebben mogen ze blijven bestaan, maar liever niet.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:20 schreef DriekOplopers het volgende:
Bij de NS heb ik workshops gegeven aan conducteurs over wat en hoe ze in treinen konden omroepen zodat de klant er werkelijk wat aan heeft. Bleek hard nodig. En heeft wel tot verbetering geleid.
Misschien moest ik dat inderdaad maar eens doen ja.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:23 schreef DriekOplopers het volgende:
Denk er maar eens over na om je bij MVBOV aan te sluiten.
Wat is daar zo erg aan? Op CS is de perrontoewijzing dynamisch dus kun je niet altijd ver van te voren zeggen welke lijn van welk perron vertrekt, en in plaats van een leeg display (wat de indruk kan wekken dat het kapot is) is dit toch niet zo'n gekke oplossing? En verwarring over wat de voorkant is is ook onnodig, want op de achterkant staat toch hetzelfde.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:20 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar de mooiste info was en blijft de tekst op de elektronische panelen op de perrons van de Amsterdamse metro. Die hadden op het CS de tekst "Zie voorkant trein"...
Zou jij het accepteren van ELKE andere service provider, dat hij zegt "Goh, geen idee. Kijk maar."?quote:
Zo'n hashtag dient om naar dingen te zoeken. Dus stel je gebruikt vaak station Voorburg, dan kun je bijv. zoeken naar #gvcut om te kijken of er storingen zijn. Misschien kun je het zelfs zo instellen dat je dan automatisch een notificatie krijgt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:29 schreef TheSalesman het volgende:
Joh, alsof het zo'n probleem is dat ze bij storingen via Twitter ook de stationsafkortingen gebruiken. Handig voor diegenen die daarnaar kijken; de rest kijkt gewoon naar de rest van de tweet. Ik zie het probleem niet.
ja, de rest akkert gedachteloos tachtigduizend nogal nietszeggende tweets door om erachter te komen dat zijn trein niet rijdtquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:29 schreef TheSalesman het volgende:
Joh, alsof het zo'n probleem is dat ze bij storingen via Twitter ook de stationsafkortingen gebruiken. Handig voor diegenen die daarnaar kijken; de rest kijkt gewoon naar de rest van de tweet. Ik zie het probleem niet.
Overigens ken ik meerdere mensen (geen treinspotters o.i.d.) die de afkortingen ook steeds vaker gebruiken omdat het ook handig is in de reisplanner e.d.
Het is tot kort van te voren onbekend welke trein van welk perron vertrekt, dus wat moeten ze dan op het bord zetten?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou jij het accepteren van ELKE andere service provider, dat hij zegt "Goh, geen idee. Kijk maar."?
Heb je vandaag drinkwater? "Goh, geen idee. Kijk maar."?
Heb je vandaag electriciteit? "Goh, geen idee. Kijk maar."?
Heb je vandaag gas om op te koken? "Goh, geen idee. Kijk maar."?
Heb je vandaag internet? "Goh, geen idee. Kijk maar."?
Nee hee?
Maar
Heb je vandaag openbaar vervoer? "Goh, geen idee. Kijk maar."?
DAT vind je doornormaal
Of als #gdutrtdgvcquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo'n hashtag dient om naar dingen te zoeken. Dus stel je gebruikt vaak station Voorburg, dan kun je bijv. zoeken naar #gvcut om te kijken of er storingen zijn. Misschien kun je het zelfs zo instellen dat je dan automatisch een notificatie krijgt.
Behalve in het geval dat die storing dus wordt genoteerd met de hashtag #utgvcgdrtd, waarmee onder meer ook het traject langs Voorburg wordt bedoeld.
Look dude, zelfs al is er een big ass verstoring. ZIJ bepalen wat er wel of niet rijdt. ZIJ WETEN dus wat er wel of niet rijdt. ZIJ COMMUNICEREN DUS wat er wel of niet rijdt. Real time.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is tot kort van te voren onbekend welke trein van welk perron vertrekt, dus wat moeten ze dan op het bord zetten?
Hmm. Nu je het zegt, "Van dit perron vertrekt nu geen metro" zouden ze bijv. erop kunnen zetten.
Nee, zij WETEN dat niet. Het is een automatisch systeem dat treinen in principe naar een bepaald spoor leidt, maar ook last-minute voor het andere spoor kan kiezen als het gewenste spoor bezet is. Net als op station Schiphol met spoor 1 en 2. Dan kun je op de CTA's bij het perron dus pas vlak voor aankomst instellen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Look dude, zelfs al is er een big ass verstoring. ZIJ bepalen wat er wel of niet rijdt. ZIJ WETEN dus wat er wel of niet rijdt. ZIJ COMMUNICEREN DUS wat er wel of niet rijdt. Real time.
En niet van "God jah we klooien maar wat raak, geen idee. Zie maar."
Kom op. IEMAND weet dat. en idd of dat nou het linker of het rechter spoor is van hetzelfde perron, dat kun je dynamisch regelen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, zij WETEN dat niet. Het is een automatisch systeem
Hier in Nederland nog goed te doen met voetgangerstunnels halverwege de perrons, maar in Italië gebeurde dat in Florence en Milaan dus gewoon 2 minuten van tevoren.. Kun je weer 800 meter perron aflopen voordat je bij de kop bentquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:40 schreef Igen het volgende:
Overigens is dynamische perrontoewijzing niks geks hoor. In half Europa verschijnt pas vlak voor vertrek op een groot bord in de stationshal het vertrekspoor.
Nou da's kras, 800 meter in 2 minuten. Het wereldrecord is geloof ik 1:41 nogwat. Zonder bagage.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:42 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hier in Nederland nog goed te doen met voetgangerstunnels halverwege de perrons, maar in Italië gebeurde dat in Florence en Milaan dus gewoon 2 minuten van tevoren.. Kun je weer 800 meter perron aflopen voordat je bij de kop bent
Dat "Zie voorkant trein" staat er volgens mij alleen als er géén trein op het betreffende perron staat, maar de trein nog moet binnenkomen en de eerstvolgende treinen op het andere perron zijn ingepland.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Als het echt, ECHT zo is dat zelfs bij een last-second verstoring HELEMAAL NIEMAND weet waar een trein naartoe gaat, dan wil ik dat graag NU weten, want dan ga ik morgenochtend vroeg een auto kopen.
Eerlijk hoor, ik probeer je te begrijpen, maar HOE is dit meer dan "geen idee, zoek het maar uit"?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat "Zie voorkant trein" staat er volgens mij alleen als er géén trein op het betreffende perron staat, maar de trein nog moet binnenkomen en de eerstvolgende treinen op het andere perron zijn ingepland.
(Maar ik kan het mis hebben, ik kom niet zo vaak op CS)
Je moet in Milaan ook niet blind een perron op lopen als nog niet staat aangegeven van welk spoor een trein vertrekt hč.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:42 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hier in Nederland nog goed te doen met voetgangerstunnels halverwege de perrons, maar in Italië gebeurde dat in Florence en Milaan dus gewoon 2 minuten van tevoren.. Kun je weer 800 meter perron aflopen voordat je bij de kop bent
Ams?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:47 schreef TeringHenkie het volgende:
Ams snapt iedereen wel toch? En als je Amf en Ut naast elkaar ziet staan moet je wel een kneus zijn om niet te weten wat ze er mee bedoelen lijkt me.
Nee, het is inderdaad een verkapte terminologie daarvoor.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Eerlijk hoor, ik probeer je te begrijpen, maar HOE is dit meer dan "geen idee, zoek het maar uit"?
Rij maar zwart, ik heb geen idee wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:51 schreef James1988 het volgende:
Ik wil graag een kaartje van Esn naar EHAM, alstublieft.
Je doet hierbij aannames dat toeristen op de hoogte zijn van de topologie van het lijnennetwerk van GVB. totaal kansloze aanname. Toeristen (en de meeste mensen die afhankelijk zijn van informatie zijn dat nou eenmaal) willen maar 1 ding weten: Wanneer word IK naar mijn hotel gebracht.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, het is inderdaad een verkapte terminologie daarvoor.
Kijk, de borden hebben twee regels en soms zijn de eerstvolgende twee metro's bijv. allebei op spoor 1 ingepland. Dan staat dus bij spoor 1 aangegeven, bijvoorbeeld:
53 Gaasperplas
51 Amstelveen-Westwijk
Metro 54 komt nog niet. Als je dan het bord bij spoor 2 leeg laat, dan zouden mensen kunnen denken dat het kapot is en kunnen denken dat metro 54 dan wel van spoor 2 zal vertrekken. Tenminste, dat stel ik me zo voor.
ja wel ja de overheid waarom ook niet. Net een aardbeving, een tsunami EN een Chernobyl-style kernramp tegen je kop aan gehad, maar okee, wat geeft hetquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 01:13 schreef Igen het volgende:
20 miljard moet worden gesubsidieerd door de overheid.
In principe rijden er al gewoon Intercity-treinen op de betreffende routes. Naar Nagasaki rijden van die ICE-achtige kantelbaktreinen die 130 km/u halen op het smalspoor en van binnen leren stoelen en echt houten parketvloeren hebben. En dan te bedenken dat Nagasaki nog geen 500.000 inwoners heeft en op een schiereiland vrij ver weg van de rest van de bewoonde wereld ligt, dus ik kan me niet voorstellen dat je daar nou echt een gigantische vervoersvraag hebt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 01:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja wel ja de overheid waarom ook niet. Net een aardbeving, een tsunami EN een Chernobyl-style kernramp tegen je kop aan gehad, maar okee, wat geeft hetwe rossen er lekker 20 G tegenaan voor een HSL omdat iemand vindt dat we met de trein moeten
![]()
Lache jonge met die lui
Als je die hashtags niet plaatst, zal dat niet anders zijn. Het is gewoon een extraatje voor diegenen die het wel handig vinden. Voor zover ik weet is het niet bedoeld om Twitter ermee te doorzoeken. En nogmaals: ze plaatsen ook gewoon in tekst waar de storing is (Utrecht-'s-Hertogenbosch #UtHt bv.).quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, de rest akkert gedachteloos tachtigduizend nogal nietszeggende tweets door om erachter te komen dat zijn trein niet rijdt![]()
Ik zie het probleem WEL
Dat was normaal totdat Huizinga er een teringzooi van maakte met het rondje om de kerk en zo tien jaar geleden. Je zou dus kunnen zeggen dat NS er tien jaar over heeft gedaan om die bende te herstellen. Of ben ik nu te negatief?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:
en als IK eens ff wat positiefs mag zeggen: Ik vind het top dat ze dit jaar voor het eerst sinds de vissen aan land kropen in de "vakantieperiode" gewoon normaal doorrijden. Wat iedereen altijd al graag wou namelijk
Op de goede weg heet datquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 10:40 schreef TheSalesman het volgende:
Iets anders: volgens NRC lijkt Fyra eindelijk een succes te worden voor NS.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)s-te-worden-voor-ns/
Dit is trouwens niet zo aardig.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
De zoveelste techneut met nul verstand van heldere communicatie...
En dat is uitermate teleurstellend daar de tekst eigenlijk "Zie achterkant trein" had moeten zijn daar het ding volgens mij op CS omkeert.... Zo niet, laat het mij dan even weten, pak ik snel mijn Digiblaffer en vereeuwig het moment supręme...quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:20 schreef DriekOplopers het volgende:
Maar de mooiste info was en blijft de tekst op de elektronische panelen op de perrons van de Amsterdamse metro. Die hadden op het CS de tekst "Zie voorkant trein"...
Bedankt. Ik zie ze bij NS ook voor 39eu staan. Het loket is hier om de hoek. Of rekenen ze nog een balietoeslag?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 11:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Via de DB.de door middel van een Europa Special, vaste prijs vanaf elk station in NL naar Berlijn. Als je er vroeg bij bent 39 euro per persoon enkele reis. Waarom niet bij NS Hispeed, omdat hun maar pakweg 10% van alle kaartjes opgekocht hebben en de DB dus zo'n 90% van alle tickets hebben. De kans op het goedkoopste tarief is dus veel groter bij de DB.
Als ze voor dat bedrag (zowel heen als terugreis!) nog bij NS Hispeed te koop zijn, zou ik dat doen ja.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 11:33 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Bedankt. Ik zie ze bij NS ook voor 39eu staan. Het loket is hier om de hoek. Of rekenen ze nog een balietoeslag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |