abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115080997
Als het echt, ECHT zo is dat zelfs bij een last-second verstoring HELEMAAL NIEMAND weet waar een trein naartoe gaat, dan wil ik dat graag NU weten, want dan ga ik morgenochtend vroeg een auto kopen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_115081039
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:42 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Hier in Nederland nog goed te doen met voetgangerstunnels halverwege de perrons, maar in Italië gebeurde dat in Florence en Milaan dus gewoon 2 minuten van tevoren.. Kun je weer 800 meter perron aflopen voordat je bij de kop bent :')
Nou da's kras, 800 meter in 2 minuten. Het wereldrecord is geloof ik 1:41 nogwat. Zonder bagage.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 00:46:30 #53
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115081111
Desinformatie is nog altijd mooier dan geen informatie. *kuch*

Enkele weken terug stond op Breda een extra IC naar Roosendaal aangekondigd. Dit bleef tot ruim een kwartier na vertrektijd aangekondigd staan, terwijl zelfs de volgende trein (de IC naar Den Haag) er al stond. Reizigers voor Roosendaal begonnen dus en masse in te stappen in de verkeerd aangekondigde trein. 3 omroepen later was de halve trein weer leeg, en de informatie op het TPB gecorrigeerd.

:')
pi_115081113
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Als het echt, ECHT zo is dat zelfs bij een last-second verstoring HELEMAAL NIEMAND weet waar een trein naartoe gaat, dan wil ik dat graag NU weten, want dan ga ik morgenochtend vroeg een auto kopen.
Dat "Zie voorkant trein" staat er volgens mij alleen als er géén trein op het betreffende perron staat, maar de trein nog moet binnenkomen en de eerstvolgende treinen op het andere perron zijn ingepland.

(Maar ik kan het mis hebben, ik kom niet zo vaak op CS)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2012 00:46:57 ]
pi_115081162
Ams snapt iedereen wel toch? En als je Amf en Ut naast elkaar ziet staan moet je wel een kneus zijn om niet te weten wat ze er mee bedoelen lijkt me.
pi_115081176
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat "Zie voorkant trein" staat er volgens mij alleen als er géén trein op het betreffende perron staat, maar de trein nog moet binnenkomen en de eerstvolgende treinen op het andere perron zijn ingepland.

(Maar ik kan het mis hebben, ik kom niet zo vaak op CS)
Eerlijk hoor, ik probeer je te begrijpen, maar HOE is dit meer dan "geen idee, zoek het maar uit"? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_115081201
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:42 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Hier in Nederland nog goed te doen met voetgangerstunnels halverwege de perrons, maar in Italië gebeurde dat in Florence en Milaan dus gewoon 2 minuten van tevoren.. Kun je weer 800 meter perron aflopen voordat je bij de kop bent :')
Je moet in Milaan ook niet blind een perron op lopen als nog niet staat aangegeven van welk spoor een trein vertrekt hè. :D
pi_115081238
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:47 schreef TeringHenkie het volgende:
Ams snapt iedereen wel toch? En als je Amf en Ut naast elkaar ziet staan moet je wel een kneus zijn om niet te weten wat ze er mee bedoelen lijkt me.
Ams?

Ik weet Asd = Amsterdam centraal
Ass = Amsterdam Sloterdijk

Ams does not compute :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_115081295
Het station wat nog het dichtste in de buurt komt bij wat internationaal onder "Ams" verstaan wordt, is Shl.

Nou, srsly, HOE DE FUK moet je DAT ruiken? Doe maar voor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 00:51:55 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115081324
Ik wil graag een kaartje van Esn naar EHAM, alstublieft.
pi_115081372
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Eerlijk hoor, ik probeer je te begrijpen, maar HOE is dit meer dan "geen idee, zoek het maar uit"? :?
Nee, het is inderdaad een verkapte terminologie daarvoor.

Kijk, de borden hebben twee regels en soms zijn de eerstvolgende twee metro's bijv. allebei op spoor 1 ingepland. Dan staat dus bij spoor 1 aangegeven, bijvoorbeeld:

53 Gaasperplas
51 Amstelveen-Westwijk

Metro 54 komt nog niet. Als je dan het bord bij spoor 2 leeg laat, dan zouden mensen kunnen denken dat het kapot is en kunnen denken dat metro 54 dan wel van spoor 2 zal vertrekken. Tenminste, dat stel ik me zo voor.
pi_115081385
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:51 schreef James1988 het volgende:
Ik wil graag een kaartje van Esn naar EHAM, alstublieft.
Rij maar zwart, ik heb geen idee wat je bedoelt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_115081585
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, het is inderdaad een verkapte terminologie daarvoor.

Kijk, de borden hebben twee regels en soms zijn de eerstvolgende twee metro's bijv. allebei op spoor 1 ingepland. Dan staat dus bij spoor 1 aangegeven, bijvoorbeeld:

53 Gaasperplas
51 Amstelveen-Westwijk

Metro 54 komt nog niet. Als je dan het bord bij spoor 2 leeg laat, dan zouden mensen kunnen denken dat het kapot is en kunnen denken dat metro 54 dan wel van spoor 2 zal vertrekken. Tenminste, dat stel ik me zo voor.
Je doet hierbij aannames dat toeristen op de hoogte zijn van de topologie van het lijnennetwerk van GVB. totaal kansloze aanname. Toeristen (en de meeste mensen die afhankelijk zijn van informatie zijn dat nou eenmaal) willen maar 1 ding weten: Wanneer word IK naar mijn hotel gebracht.

Of dat nou lijn 1 is of lijn 5 of lijn 721
Of dat nou een bus is of een tram of een metro of een lightrail of yanamit
Of die nou op tijd vaart/rijdt/vliegt/zweeft whatever

Hoe lang moet ik NU wachten?
Hoe lang doet ie erover tot ik er ben?

THAT IS ALL.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_115081678
Ja, daarvoor hangen er nu dus extra LCD-schermen op CS, die permanent voor alledrie metrolijnen tegelijk aangeven hoe lang het nog wachten is.

Maar met de oude schermen kon dat dus niet, want die hadden maar twee regels.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2012 01:00:54 ]
pi_115082152
Iets heel anders, ik kwam dit nieuwsartikel tegen:

http://www.yomiuri.co.jp/dy/national/T120629006237.htm

Japan gaat drie nieuwe stukken HSL aanleggen. Onder andere is nu de besluitvorming rond het laatste stukje HSL naar Nagasaki rond, aan een ander deelstuk wordt al gewerkt. De lijn naar Nagasaki moet in 2022, na tien jaar bouwtijd, klaar zijn. De andere lijnen in 2025 en 2035. O.a. op de lijn naar Nagasaki wil men treinen inzetten waarvan de spoorbreedte tijdens de rit kan worden veranderd.

Totale kosten: zo'n 30 miljard euro, waarvan 10 miljard moet worden opgebracht door opbrengsten uit treinpaden extra belastingen voor spoorwegbedrijven die over bestaande hogesnelheidslijnen rijden en 20 miljard moet worden gesubsidieerd door de overheid.

Dus voor wie dacht dat in Japan alle spoorwegen inclusief infrastructuur winstgevend zijn: nou, mooi niet dus.

Ter vergelijking: bij ons had de HSL-Zuid zichzelf volgens de oorspronkelijke plannen binnen 5 à 10 jaar volledig moeten terugverdienen.


[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2012 01:16:31 ]
pi_115082255
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 01:13 schreef Igen het volgende:
20 miljard moet worden gesubsidieerd door de overheid.
ja wel ja de overheid waarom ook niet. Net een aardbeving, een tsunami EN een Chernobyl-style kernramp tegen je kop aan gehad, maar okee, wat geeft het *O* we rossen er lekker 20 G tegenaan voor een HSL omdat iemand vindt dat we met de trein moeten *O*

Lache jonge met die lui :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_115082370
Bij jaartallen als 2035 krijg ik altijd wel zo'n gevoel dat het een hoog luchtfietserij-gehalte heeft.
pi_115082771
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 01:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja wel ja de overheid waarom ook niet. Net een aardbeving, een tsunami EN een Chernobyl-style kernramp tegen je kop aan gehad, maar okee, wat geeft het *O* we rossen er lekker 20 G tegenaan voor een HSL omdat iemand vindt dat we met de trein moeten *O*

Lache jonge met die lui :')
In principe rijden er al gewoon Intercity-treinen op de betreffende routes. Naar Nagasaki rijden van die ICE-achtige kantelbaktreinen die 130 km/u halen op het smalspoor en van binnen leren stoelen en echt houten parketvloeren hebben. En dan te bedenken dat Nagasaki nog geen 500.000 inwoners heeft en op een schiereiland vrij ver weg van de rest van de bewoonde wereld ligt, dus ik kan me niet voorstellen dat je daar nou echt een gigantische vervoersvraag hebt.

Rare jongens, die Japanners...
pi_115088024
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, de rest akkert gedachteloos tachtigduizend nogal nietszeggende tweets door om erachter te komen dat zijn trein niet rijdt :')

Ik zie het probleem WEL :)
Als je die hashtags niet plaatst, zal dat niet anders zijn. Het is gewoon een extraatje voor diegenen die het wel handig vinden. Voor zover ik weet is het niet bedoeld om Twitter ermee te doorzoeken. En nogmaals: ze plaatsen ook gewoon in tekst waar de storing is (Utrecht-'s-Hertogenbosch #UtHt bv.).

Maar volgens mij doen ze dat officieel nog op proef. Stuur eens een tweet naar ze erover, zou ik zeggen ;)
pi_115088070
Iets anders: volgens NRC lijkt Fyra eindelijk een succes te worden voor NS.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)s-te-worden-voor-ns/
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 10:59:45 #71
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_115088406
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:
en als IK eens ff wat positiefs mag zeggen: Ik vind het top dat ze dit jaar voor het eerst sinds de vissen aan land kropen in de "vakantieperiode" gewoon normaal doorrijden. Wat iedereen altijd al graag wou namelijk :Y
Dat was normaal totdat Huizinga er een teringzooi van maakte met het rondje om de kerk en zo tien jaar geleden. Je zou dus kunnen zeggen dat NS er tien jaar over heeft gedaan om die bende te herstellen. Of ben ik nu te negatief?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_115088589
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 10:40 schreef TheSalesman het volgende:
Iets anders: volgens NRC lijkt Fyra eindelijk een succes te worden voor NS.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)s-te-worden-voor-ns/
Op de goede weg heet dat :)
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 11:09:58 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_115088612
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:10 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

De zoveelste techneut met nul verstand van heldere communicatie...
Dit is trouwens niet zo aardig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_115088804
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:20 schreef DriekOplopers het volgende:

Maar de mooiste info was en blijft de tekst op de elektronische panelen op de perrons van de Amsterdamse metro. Die hadden op het CS de tekst "Zie voorkant trein"...
En dat is uitermate teleurstellend daar de tekst eigenlijk "Zie achterkant trein" had moeten zijn daar het ding volgens mij op CS omkeert.... Zo niet, laat het mij dan even weten, pak ik snel mijn Digiblaffer en vereeuwig het moment suprême...
Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.
pi_115088820
Vraagje! Ik wil 2x retour naar berlijn hbf boeken met NS traject vrij. Waar kan ik dit het best doen? Indien HiSpeed, loket of internet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')