AUG is een bij het volk bekend begrip. AMF en UT zijn voorbeelden van achteloos potjeslatijn van NS'ers die er niet bij nadenken dat ze de taal van de klant behoren te spreken, zeker in hun communicatie-uitingen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik bedoelde het net iets serieuzer dan je het opvat hoorNiet heel veel, maar toch wel een beetje
Misschien kunnen ze de volgende keer het perronnummer als oplossing van een Sudoku verstoppen. Daar zijn volgens mij een stuk meer mensen mee bekend dan met de stationsafkortingen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:03 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
AUG is een bij het volk bekend begrip. AMF en UT zijn voorbeelden van achteloos potjeslatijn van NS'ers die er niet bij nadenken dat ze de taal van de klant behoren te spreken, zeker in hun communicatie-uitingen.
STEL dat we die lijn spelen. STEL dat dat is wat we allebei, en de doorsnee reiziger voor het gemak, graag willen. STEL.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:03 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
AUG is een bij het volk bekend begrip. AMF en UT zijn voorbeelden van achteloos potjeslatijn van NS'ers die er niet bij nadenken dat ze de taal van de klant behoren te spreken, zeker in hun communicatie-uitingen.
Ook daar hebben we positief op gereageerd. Zowel op onze site, als door op een congres een oorkonde te overhandigen. Zie http://www.voorbeterov.nl/voorpagina.php, scrollen naar 5 juni.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:
en als IK eens ff wat positiefs mag zeggen: Ik vind het top dat ze dit jaar voor het eerst sinds de vissen aan land kropen in de "vakantieperiode" gewoon normaal doorrijden. Wat iedereen altijd al graag wou namelijk
De zoveelste techneut met nul verstand van heldere communicatie...quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welke onnadenkende zit daar achter dan?
ja duidelijk. Maar serieus, ik meen het. How hard can it be?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
De zoveelste techneut met nul verstand van heldere communicatie...
Bij de NS heb ik workshops gegeven aan conducteurs over wat en hoe ze in treinen konden omroepen zodat de klant er werkelijk wat aan heeft. Bleek hard nodig. En heeft wel tot verbetering geleid. Maar ja... Geen opfrissessies natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja duidelijk. Maar serieus, ik meen het. How hard can it be?daar hoef je echt niet voor gestudeerd te hebben hoor. Een doorsnee kloddertje boerenverstand moet genoeg zijn om vragen te beantwoorden als "WAT wil de reiziger weten?"
Nou da's makkelijk: "Waar en hoe laat gaat mijn eerstvolgende trein naar X"
Geef hem dan DIE informatie, al is het niet leuk om te horen. Als het maar KLOPT, en op tijd is.
Denk er maar eens over na om je bij MVBOV aan te sluiten.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, ik zit hier wel steeds dit soort dingen te posten terwijl ik eigenlijk denk van "Ben IK nou zo slim, of ben jij zo dom?" Maar ik kan niet geloven dat NS en/ of NS HiSpeed ECHT de Sociale Werkplaats is die ze op Internet nogal harnekkig menen te moeten simuleren. En ik ben ook van harte bereid om mee te denken over constructieve oplossingen, laat dat duidelijk zijn.
Bij de NS bedoel je.quote:Maar de mensen die er nu zitten kunnen echt beter iets anders gaan doen.
Ja, voor een maandje, misschien 2. Daarna kruipen we allemaal het liefste weer hard terug in de baanzekerheid van het halve staatsbedrijf dat het is. En de self-loading cargo? Als we daar niet te veel last van hebben mogen ze blijven bestaan, maar liever niet.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:20 schreef DriekOplopers het volgende:
Bij de NS heb ik workshops gegeven aan conducteurs over wat en hoe ze in treinen konden omroepen zodat de klant er werkelijk wat aan heeft. Bleek hard nodig. En heeft wel tot verbetering geleid.
Misschien moest ik dat inderdaad maar eens doen ja.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:23 schreef DriekOplopers het volgende:
Denk er maar eens over na om je bij MVBOV aan te sluiten.
Wat is daar zo erg aan? Op CS is de perrontoewijzing dynamisch dus kun je niet altijd ver van te voren zeggen welke lijn van welk perron vertrekt, en in plaats van een leeg display (wat de indruk kan wekken dat het kapot is) is dit toch niet zo'n gekke oplossing? En verwarring over wat de voorkant is is ook onnodig, want op de achterkant staat toch hetzelfde.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:20 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar de mooiste info was en blijft de tekst op de elektronische panelen op de perrons van de Amsterdamse metro. Die hadden op het CS de tekst "Zie voorkant trein"...
Zou jij het accepteren van ELKE andere service provider, dat hij zegt "Goh, geen idee. Kijk maar."?quote:
Zo'n hashtag dient om naar dingen te zoeken. Dus stel je gebruikt vaak station Voorburg, dan kun je bijv. zoeken naar #gvcut om te kijken of er storingen zijn. Misschien kun je het zelfs zo instellen dat je dan automatisch een notificatie krijgt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:29 schreef TheSalesman het volgende:
Joh, alsof het zo'n probleem is dat ze bij storingen via Twitter ook de stationsafkortingen gebruiken. Handig voor diegenen die daarnaar kijken; de rest kijkt gewoon naar de rest van de tweet. Ik zie het probleem niet.
ja, de rest akkert gedachteloos tachtigduizend nogal nietszeggende tweets door om erachter te komen dat zijn trein niet rijdtquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:29 schreef TheSalesman het volgende:
Joh, alsof het zo'n probleem is dat ze bij storingen via Twitter ook de stationsafkortingen gebruiken. Handig voor diegenen die daarnaar kijken; de rest kijkt gewoon naar de rest van de tweet. Ik zie het probleem niet.
Overigens ken ik meerdere mensen (geen treinspotters o.i.d.) die de afkortingen ook steeds vaker gebruiken omdat het ook handig is in de reisplanner e.d.
Het is tot kort van te voren onbekend welke trein van welk perron vertrekt, dus wat moeten ze dan op het bord zetten?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou jij het accepteren van ELKE andere service provider, dat hij zegt "Goh, geen idee. Kijk maar."?
Heb je vandaag drinkwater? "Goh, geen idee. Kijk maar."?
Heb je vandaag electriciteit? "Goh, geen idee. Kijk maar."?
Heb je vandaag gas om op te koken? "Goh, geen idee. Kijk maar."?
Heb je vandaag internet? "Goh, geen idee. Kijk maar."?
Nee hee?
Maar
Heb je vandaag openbaar vervoer? "Goh, geen idee. Kijk maar."?
DAT vind je doornormaal
Of als #gdutrtdgvcquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo'n hashtag dient om naar dingen te zoeken. Dus stel je gebruikt vaak station Voorburg, dan kun je bijv. zoeken naar #gvcut om te kijken of er storingen zijn. Misschien kun je het zelfs zo instellen dat je dan automatisch een notificatie krijgt.
Behalve in het geval dat die storing dus wordt genoteerd met de hashtag #utgvcgdrtd, waarmee onder meer ook het traject langs Voorburg wordt bedoeld.
Look dude, zelfs al is er een big ass verstoring. ZIJ bepalen wat er wel of niet rijdt. ZIJ WETEN dus wat er wel of niet rijdt. ZIJ COMMUNICEREN DUS wat er wel of niet rijdt. Real time.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is tot kort van te voren onbekend welke trein van welk perron vertrekt, dus wat moeten ze dan op het bord zetten?
Hmm. Nu je het zegt, "Van dit perron vertrekt nu geen metro" zouden ze bijv. erop kunnen zetten.
Nee, zij WETEN dat niet. Het is een automatisch systeem dat treinen in principe naar een bepaald spoor leidt, maar ook last-minute voor het andere spoor kan kiezen als het gewenste spoor bezet is. Net als op station Schiphol met spoor 1 en 2. Dan kun je op de CTA's bij het perron dus pas vlak voor aankomst instellen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Look dude, zelfs al is er een big ass verstoring. ZIJ bepalen wat er wel of niet rijdt. ZIJ WETEN dus wat er wel of niet rijdt. ZIJ COMMUNICEREN DUS wat er wel of niet rijdt. Real time.
En niet van "God jah we klooien maar wat raak, geen idee. Zie maar."
Kom op. IEMAND weet dat. en idd of dat nou het linker of het rechter spoor is van hetzelfde perron, dat kun je dynamisch regelen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, zij WETEN dat niet. Het is een automatisch systeem
Hier in Nederland nog goed te doen met voetgangerstunnels halverwege de perrons, maar in Italië gebeurde dat in Florence en Milaan dus gewoon 2 minuten van tevoren.. Kun je weer 800 meter perron aflopen voordat je bij de kop bentquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:40 schreef Igen het volgende:
Overigens is dynamische perrontoewijzing niks geks hoor. In half Europa verschijnt pas vlak voor vertrek op een groot bord in de stationshal het vertrekspoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |