Dat staat er inderdaad jaquote:
Hartstikke leuk. Ga door!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Als jullie ze niet willen zien, zeggen hoor. Maar ik vind het wel leuk om te showen
Deze?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:42 schreef Flodder450 het volgende:
Heeft iemand trouwens fotos van het oude station Veenendaal centraal?
Dat Brestskij las ik, de rest zei me niks.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat staat er inderdaad jaBrestskij Zheleznodorozhskij Vokzal: Spoorwegstation van Brest.
Haha, tips zijn altijd welkomquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:09 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Nee, dit moet beter kunnen.
Voor nu zijn ze allemaal gescand. Maar als er weer exotische treinkaartjes komen, kom ik ze laten zienquote:
Had de kleuren achteraf digitaal wat aangesterkt omdat die - vanwege de positie van de zon dus - niet helemaal uit de verf waren gekomen. Dat had ik gedaan met z'n voorgeprogrammeerd effect waarbij die randen ietwat vervaagd werden. Vond het er wel leuk uitzien, dus laten staan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:34 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Nou om te beginnen.... waarom zijn de randen zo vaag en niet scherp? Mobiele telefoon gebruikt?
NS heeft 2 ICE's in bezit. De ene heet "Amsterdam" (4651), de andere heet "Arnhem" (4652). Dat zijn het eerste station na de grens, en de eindbestemming.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:43 schreef Xiance het volgende:
de ICE Amsterdam-Frankfurt had in mijn optiek OOK Amsterdam of Frankfurt kunnen heten, waarom dan specifiek Arnhem? geeft dit het eerste station aan in een nieuw land ofzo?
Net zoals alle Duitse ICE's "Emmerich" of "Basel SBB" hetenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:45 schreef James1988 het volgende:
NS heeft 2 ICE's in bezit. De ene heet "Amsterdam" (4651), de andere heet "Arnhem" (4652). Dat zijn het eerste station na de grens, en de eindbestemming.
Wikipedia zegt daar dit over:quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:31 schreef James1988 het volgende:
Alle ICE-treinstellen rijden in een poule om de diensten te verzekeren. Ook komen de NS-ICE-treinen voor op de relatie Brussel-Duitsland.Dat de NS 2 treinstellen in eigendom heeft moet je meer symbolisch en praktisch bekijken.
Symbolisch, omdat het laat zien dat NS ook betrokken is bij het ICE International-project.Praktisch, omdat het DB de aanschaf van 2 treinstellen scheelde. De UIC-registratiecode begint met "D-NS" (alle andere NS-treinen beginnen met "NL-NS") en het onderhoud van de treinen gebeurt in principe ook in Duitsland.
Ik ben traag van begrip vandaagquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:28 schreef James1988 het volgende:
De ICE komt niet daadwerkelijk uit Hannover, maar hij is naar die stad vernoemd.
Locomotieven van NS zijn ook vernoemd naar Nederlandse plaatsen, zie hier.
Overigens, volgens wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/NS_Hispeed) heeft de NS vier ICE treinen in dienst (type 3))quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:45 schreef James1988 het volgende:
De treinen rijden in een poule, wat wil zeggen dat ze een trein pakken die beschikbaar is. Würzburg zal je dus ook wel eens in Nederland zien rijden, of Amsterdam, of Düsseldorf. Of één van de andere ICE-3M's die beschikbaar is.
Die zou idd total loss zijn...?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:57 schreef dennistd het volgende:
De 4654 is door NS aan DB verkocht na de aanrijding bij Zevenaar op 11 januari 2011: http://www.treinreiziger.(...)ding_zevenaar-143246
Heb ik volgens mij laatst nog zien rijden, kan dat?quote:De 4653 zou ik zo niet weten, dat was in elk geval de laatste met een NS-logo (gewoon de vishaken ipv HiSpeed)
De 4654 is destijds total loss verklaard: de eerste twee bakken waren dusdanig beschadigd dat herstel duurder zou zijn dan nieuwbouw. Deutsche Bahn heeft de restanten van 4654 toen gecombineerd met de restanten van een andere total-loss verklaarde ICE-3 om hier een 'nieuwe' uit te vormen. Het nummer daarvan is mij onbekend.quote:
Je was me net voor.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:38 schreef TheSalesman het volgende:
Tweemaal V250 vandaag:
1044: v. 14.10 Asd - 14.49 Rtd
1039: v. 15.08 Rtd - 15.50 Asd
Via Somda
Gaat zoiets dan al 250 op dat traject, of is dat veels te naief om dat te denken?quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:38 schreef TheSalesman het volgende:
Tweemaal V250 vandaag:
1044: v. 14.10 Asd - 14.49 Rtd
1039: v. 15.08 Rtd - 15.50 Asd
Via Somda
NS Hispeed heeft het er steeds over dat ze voorlopig slechts 160 rijden om in de dienstregeling te passen, maar ik weet niet zeker of dat voor dit soort 'extra treinen' geldt. James1988 had eerder volgens mij gezegd dat 'ie 250 ging toen hij erin zat.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:46 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Gaat zoiets dan al 250 op dat traject, of is dat veels te naief om dat te denken?
En andersom zit 'ie er vlak achter, dus kan prima 250 inderdaad.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:48 schreef Igen het volgende:
Het is een treinpad vlak vóór de Thalys dus hij moet wel 250.
Thalys is op Rotterdam-Schiphol vv ook met 160 ingelegd. Maar hij kan sneller, om tijd in te halen, te vroeg te arriveren etc...quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:48 schreef Igen het volgende:
Het is een treinpad vlak vóór de Thalys dus hij moet wel 250.
Ikzelf denk met toeslag. Is gewoon een Fyra, en Fyra is vandaag niet toeslagvrij voor zover ik weetquote:Op zondag 5 augustus 2012 11:50 schreef TheSalesman het volgende:
Wel vreemd: in de reisplanner wordt de trein wel aangegeven als een Fyra-trein, maar zonder bijhorende logo en toeslagverplichting. Zou je nu wel of geen toeslag moeten betalen?
Dus niet teveel hoop hebben greavy, dan valt het minder tegen als je toch de VIRM in moettwitter:NSHispeed twitterde op zondag 05-08-2012 om 10:09:34@SGMm2137 V250 gaat vandaag niet rijden, zoals het er nu uitziet. reageer retweet
Opgeheven? Of vervangen door oud ijzer?quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:27 schreef TheSalesman het volgende:
Beide V250-ritjes (1044: v. 14.10 Asd - 14.49 Rtd & 1039: v. 15.08 Rtd - 15.50 Asd) zijn opgeheven.
echt opgeheven. Waren gewoon extra treinen die zouden rijden. Buiten de reguliere dienstregeling omquote:Op zondag 5 augustus 2012 14:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Opgeheven? Of vervangen door oud ijzer?
Oh okee. Waarom eigenlijk?quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
echt opgeheven. Waren gewoon extra treinen die zouden rijden. Buiten de reguliere dienstregeling om
Vrijdag gebeurde het ook al dat de verrassingsinzet uiteindelijk toch niet doorging. Al met al hebben er de afgelopen week meer V250's niet gereden dan wel...quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:22 schreef TheSalesman het volgende:
E: Het stel dat ingezet zou worden kampt kennelijk met technische problemen (Somda).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Voor alle treintickets die je met het Europa-special tarief kan kopen, geldt één en dezelfde prijs van bijna alle stations in Nederland naar Berlijn. Of je nu in bijvoorbeeld Heerenveen, Amsterdam, Utrecht, Amersfoort, Apeldoorn, Deventer, Almelo of Hengelo opstapt. Kortom, kies een van de opstapplaatsen van de IC Berlijn uit want vanaf daar geldt al dat goedkope tarief en dat gaat niet goedkoper zijn als je grensplaats Bad Bentheim kiest bijvoorbeeld. Reis eventueel met je OV/kaart naar de opstapplaats van de IC Berlijn.quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:31 schreef Lindstrøm. het volgende:
Vraagje hier! Weet iemand van jullie hoe je tickets moet bestellen op de DB site, met vrij reizen op NL traject? Zie het niet staan.
Dat is veel duurderquote:Op zondag 5 augustus 2012 17:58 schreef dennistd het volgende:
Kan ook niet volgens mij. Je zou vanaf het eerste Duitse station en dan gewoon een kaartje NL-station -> D-station met NS-traject gratis kunnen halen
Dus voor studenten nadelig denk ik zo...quote:Op zondag 5 augustus 2012 18:06 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Voor alle treintickets die je met het Europa-special tarief kan kopen, geldt één en dezelfde prijs van bijna alle stations in Nederland naar Berlijn. Of je nu in bijvoorbeeld Heerenveen, Amsterdam, Utrecht of Hengelo opstapt.
Nee hoor dat maakt niks uit, want zoals ik hierboven al beschreef, geldt het goedkope tarief vanaf vrijwel elk station in NL naar Berlijn. Kortom, kies je opstapplaats van de IC Berlijn en reis daarheen met je OV-studentenkaart.quote:Op zondag 5 augustus 2012 18:07 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Dat is veel duurder
[..]
Dus voor studenten nadelig denk ik zo...
Alleen vanaf de grote stations. Als ik kleine stations (waar alleen Sprinters stoppen) invoer, verdwijnt het goedkope tarief onmiddellijk waardoor de prijs meer dan verdubbelt.quote:Op zondag 5 augustus 2012 18:12 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nee hoor dat maakt niks uit, want zoals ik hierboven al beschreef, geldt het goedkope tarief vanaf vrijwel elk station in NL naar Berlijn. Kortom, kies je opstapplaats van de IC Berlijn en reis daarheen met je OV-studentenkaart.
quote:Op zondag 5 augustus 2012 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Het geldschip De geldtrein is binnen. En hij loopt over
dat kan vollerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
Aanrijding met een persoon, aldus Somda.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik denk dat het materieel van IC 144 met enorme vertraging in Berlijn is aangekomen vanmorgen...
FrankenICEquote:Op zondag 5 augustus 2012 00:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
De 4654 is destijds total loss verklaard: de eerste twee bakken waren dusdanig beschadigd dat herstel duurder zou zijn dan nieuwbouw. Deutsche Bahn heeft de restanten van 4654 toen gecombineerd met de restanten van een andere total-loss verklaarde ICE-3 om hier een 'nieuwe' uit te vormen. Het nummer daarvan is mij onbekend.
Het gat dat nu is ontstaan in de ICE-poule wordt opgevangen door een extra geleverde Velaro D, die Siemens levert als compensatie voor de forse vertragingen bij de Velaro D.
bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ordt-geschorst.dhtmlquote:NS-monteur redt zwaan maar wordt geschorst
Omdat hij een gewonde zwaan tussen de rails vandaan haalde, stuurden de Nederlandse Spoorwegen hun storingsmonteur Rens Kamminga afgelopen weekeinde op betaald verlof. Dat schrijft De Telegraaf.
Twee jaar geleden werd de spoorman al eens aangepakt voor het besturen van een in de sneeuw gestrande trein, onder luid applaus van de reizigers. Volgens de NS deed hij dat illegaal.
Ondanks dat twijfelde Kamminga geen moment toen hij hoorde dat een gewonde zwaan het treinverkeer verstoorde, maar dat viel bij de NS opnieuw niet in goede aarde.
tsja, zo snap ik ook wel dat ze duizenden mensen extra nodig hebbenquote:Op maandag 6 augustus 2012 10:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ordt-geschorst.dhtml
quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ordt-geschorst.dhtml
Je zou kunnen zeggen dat elk risico, hoe klein ook, een risico teveel is.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik heb er ook even over zitten nadenken en er zijn meerdere mogelijkheden.
1. Het spoor was buiten dienst i.v.m. de zwaan => Geen risico
2. Het spoor was niet buiten dienst maar er stonden allemaal treinen omheen die aan het keren waren => Geen risico
3. Het spoor was niet buiten dienst maar alle seinen in de spoorbak stonden op rood. => beperkt risico omdat er hooguit een toch stoppende trein zou komen met lage snelheid.
4. Het spoor was niet buiten dienst en er waren doorgaande rijwegen ingesteld. => matig risico omdat treinen veelal op zichtafstand bij 40 km/h op tijd kunnen stoppen.
Alleen mogelijkheid 3 en 4 bieden een echte kans op een ongeval terwijl die kans nog altijd niet groot is. Wat zullen we daar eens van zeggen..?
er zit een verschil tussen risico en risico..quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Als je zegt dat elk risico een risico teveel is kan je beter stoppen met leven omdat het verschrikkelijk hypocriet is om zo'n uitspraak te doen. Het leven zit vol met risico's. Overigens zie ik ze er wel voor aan om het spoor buiten dienst te gooien voor het feit dat er überhaubt een zwaan op het spoor te vinden is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |