abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115103333
Mischien niet helemaal de juiste vraag voor hier, maar ik stel m toch maar even :)

Vandaag stonden er op Arnhem CS 2 ICE's, eentje wordt gebruikt door NS Highspeed, de andere kwam uit Duitsland, al die ICE's hebben een plaatsnaam op de kopkant staan, die uit NL heeft Arnheim.
Weet iemand waarom dit is? en hoe ze dan aan die namen komen?
de ICE Amsterdam-Frankfurt had in mijn optiek OOK Amsterdam of Frankfurt kunnen heten, waarom dan specifiek Arnhem? geeft dit het eerste station aan in een nieuw land ofzo?
En hier staat ook al weinig nuttigs..
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:45:01 #127
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115103404
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:43 schreef Xiance het volgende:
de ICE Amsterdam-Frankfurt had in mijn optiek OOK Amsterdam of Frankfurt kunnen heten, waarom dan specifiek Arnhem? geeft dit het eerste station aan in een nieuw land ofzo?
NS heeft 2 ICE's in bezit. De ene heet "Amsterdam" (4651), de andere heet "Arnhem" (4652). Dat zijn het eerste station na de grens, en de eindbestemming. :)

Het volledige lijstje:

Deutsche Bahn:
4603: Mannheim
4607: Hannover
4610: Frankfurt am Main
4611: Düsseldorf
4680: Würzburg
4682: Köln
4683: Limburg an der Lahn
4684: Forbach - Lorraine
4685: Schwäbisch Hall

NS
4651: Amsterdam
4652: Arnhem

Bron: Wikipedia
pi_115103426
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:45 schreef James1988 het volgende:
NS heeft 2 ICE's in bezit. De ene heet "Amsterdam" (4651), de andere heet "Arnhem" (4652). Dat zijn het eerste station na de grens, en de eindbestemming. :)
Net zoals alle Duitse ICE's "Emmerich" of "Basel SBB" heten :+

Oh, ik ben vertraagd :@
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_115104993
Dank je James,

De Duitse was Forbach - Lorraine, ik vermoed dat deze de passagiers op kwam halen?
was wel leuk om te zien :)
En hier staat ook al weinig nuttigs..
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 19:31:30 #130
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115105159
Alle ICE-treinstellen rijden in een poule om de diensten te verzekeren. Ook komen de NS-ICE-treinen voor op de relatie Brussel-Duitsland.Dat de NS 2 treinstellen in eigendom heeft moet je meer symbolisch en praktisch bekijken.

Symbolisch, omdat het laat zien dat NS ook betrokken is bij het ICE International-project.Praktisch, omdat het DB de aanschaf van 2 treinstellen scheelde. De UIC-registratiecode begint met "D-NS" (alle andere NS-treinen beginnen met "NL-NS") en het onderhoud van de treinen gebeurt in principe ook in Duitsland.
pi_115105529
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 19:31 schreef James1988 het volgende:
Alle ICE-treinstellen rijden in een poule om de diensten te verzekeren. Ook komen de NS-ICE-treinen voor op de relatie Brussel-Duitsland.Dat de NS 2 treinstellen in eigendom heeft moet je meer symbolisch en praktisch bekijken.

Symbolisch, omdat het laat zien dat NS ook betrokken is bij het ICE International-project.Praktisch, omdat het DB de aanschaf van 2 treinstellen scheelde. De UIC-registratiecode begint met "D-NS" (alle andere NS-treinen beginnen met "NL-NS") en het onderhoud van de treinen gebeurt in principe ook in Duitsland.
Wikipedia zegt daar dit over:
"Onderhoud
Het onderhoud vindt plaats in de Bw Frankfurt-Griesheim, München en Dortmund alsmede in kleine werkplaatsen in Köln en Basel. De manager voor de voertuigen is gevestigd in München. Sinds juni 2007 zijn alle treinen van de Baureihe 406 in Bw Frankfurt-Griesheim ondergebracht. Hierdoor vervallen de periodieke ritten voor onderhoud van/naar München."
En hier staat ook al weinig nuttigs..
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 20:48:02 #132
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_115108400

Mag het hier, mag het?

Waren op Schiphol Station wat ik altijd wel een mooi station vind ookal is het maar een tunnel. Leek wel of hij zn lampen dimde of dat het door een kleine bocht in het station kwam.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 augustus 2012 @ 20:58:36 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115108834
dat dimmen gebeurt vaker voor stations. is heel normaal om verblinding van mensen te voorkomen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_115109410
Net op Arnhem-Velperpoort kwam de ICE uit Hannover voorbij zoeven :)
niets bijzonders, maar na bovenstaande andwoord op mijn vraag ben ik er op gaan letten :@
En hier staat ook al weinig nuttigs..
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 21:28:15 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115110325
De ICE komt niet daadwerkelijk uit Hannover, maar hij is naar die stad vernoemd. ;)

Locomotieven van NS zijn ook vernoemd naar Nederlandse plaatsen, zie hier.
pi_115110808
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 21:28 schreef James1988 het volgende:
De ICE komt niet daadwerkelijk uit Hannover, maar hij is naar die stad vernoemd. ;)

Locomotieven van NS zijn ook vernoemd naar Nederlandse plaatsen, zie hier.
Ik ben traag van begrip vandaag :@
er stond iig Hannover op, die heb ik nog niet eerder gezien in NL :)
En hier staat ook al weinig nuttigs..
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 21:45:18 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115111305
De treinen rijden in een poule, wat wil zeggen dat ze een trein pakken die beschikbaar is. Würzburg zal je dus ook wel eens in Nederland zien rijden, of Amsterdam, of Düsseldorf. Of één van de andere ICE-3M's die beschikbaar is.
pi_115114195
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 21:45 schreef James1988 het volgende:
De treinen rijden in een poule, wat wil zeggen dat ze een trein pakken die beschikbaar is. Würzburg zal je dus ook wel eens in Nederland zien rijden, of Amsterdam, of Düsseldorf. Of één van de andere ICE-3M's die beschikbaar is.
Overigens, volgens wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/NS_Hispeed) heeft de NS vier ICE treinen in dienst (type 3)) ;)
zit al de hele avond wikipedia te snuffelen naar HSL treinen :)
En hier staat ook al weinig nuttigs..
  Redactie Sport zaterdag 4 augustus 2012 @ 22:57:20 #139
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_115115030
De 4654 is door NS aan DB verkocht na de aanrijding bij Zevenaar op 11 januari 2011: http://www.treinreiziger.(...)ding_zevenaar-143246

De 4653 zou ik zo niet weten, dat was in elk geval de laatste met een NS-logo (gewoon de vishaken ipv HiSpeed)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_115115571
ahh, thanks for clearing that up :)
En hier staat ook al weinig nuttigs..
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 23:24:28 #141
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_115116687
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:57 schreef dennistd het volgende:
De 4654 is door NS aan DB verkocht na de aanrijding bij Zevenaar op 11 januari 2011: http://www.treinreiziger.(...)ding_zevenaar-143246
Die zou idd total loss zijn...?
quote:
De 4653 zou ik zo niet weten, dat was in elk geval de laatste met een NS-logo (gewoon de vishaken ipv HiSpeed)
Heb ik volgens mij laatst nog zien rijden, kan dat?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 5 augustus 2012 @ 00:48:07 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115121279
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 23:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

Die zou idd total loss zijn...?
De 4654 is destijds total loss verklaard: de eerste twee bakken waren dusdanig beschadigd dat herstel duurder zou zijn dan nieuwbouw. Deutsche Bahn heeft de restanten van 4654 toen gecombineerd met de restanten van een andere total-loss verklaarde ICE-3 om hier een 'nieuwe' uit te vormen. Het nummer daarvan is mij onbekend.

Het gat dat nu is ontstaan in de ICE-poule wordt opgevangen door een extra geleverde Velaro D, die Siemens levert als compensatie voor de forse vertragingen bij de Velaro D.
  zondag 5 augustus 2012 @ 09:05:06 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_115128249
pool is het James, niet poule :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 5 augustus 2012 @ 09:18:25 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_115128340
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_115130823
Tweemaal V250 vandaag:
1044: v. 14.10 Asd - 14.49 Rtd
1039: v. 15.08 Rtd - 15.50 Asd

Via Somda
  zondag 5 augustus 2012 @ 11:42:22 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_115130902
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 11:38 schreef TheSalesman het volgende:
Tweemaal V250 vandaag:
1044: v. 14.10 Asd - 14.49 Rtd
1039: v. 15.08 Rtd - 15.50 Asd

Via Somda
Je was me net voor.
Asd= Amsterdam CS
Rtd= Rotterdam CS
Ik ga vanmiddag de 1039 nemen Rotterdam-Amsterdam. Moet werken in de Arena, kan ik mooi VIRM mijden :)
pi_115130969
Ik zou er ook wel eens in willen, maar helaas bevind ik me momenteel in het zuiden des lands en heb ik verder niets te zoeken in R'dam/A'dam. Als ik gratis kon reizen had ik het nog overwogen maar helaas zit ook dat er niet in... Wanneer komt de HSL-Zuidoost ook alweer ;-)?
pi_115131024
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 11:38 schreef TheSalesman het volgende:
Tweemaal V250 vandaag:
1044: v. 14.10 Asd - 14.49 Rtd
1039: v. 15.08 Rtd - 15.50 Asd

Via Somda
Gaat zoiets dan al 250 op dat traject, of is dat veels te naief om dat te denken?
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_115131073
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 11:46 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Gaat zoiets dan al 250 op dat traject, of is dat veels te naief om dat te denken?
NS Hispeed heeft het er steeds over dat ze voorlopig slechts 160 rijden om in de dienstregeling te passen, maar ik weet niet zeker of dat voor dit soort 'extra treinen' geldt. James1988 had eerder volgens mij gezegd dat 'ie 250 ging toen hij erin zat.
  zondag 5 augustus 2012 @ 11:48:41 #150
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_115131081
De vorige ritten heeft hij snelheden tussen 230 en 250 gehaald. Issie wat te vroeg in Schiphol of Rotterdam, maar het kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')