abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115131089
Het is een treinpad vlak vóór de Thalys (richting Rotterdam tenminste) dus hij moet wel 250.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2012 11:49:14 ]
pi_115131106
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 11:48 schreef Igen het volgende:
Het is een treinpad vlak vóór de Thalys dus hij moet wel 250.
En andersom zit 'ie er vlak achter, dus kan prima 250 inderdaad.
  zondag 5 augustus 2012 @ 11:49:36 #153
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_115131113
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 11:48 schreef Igen het volgende:
Het is een treinpad vlak vóór de Thalys dus hij moet wel 250.
Thalys is op Rotterdam-Schiphol vv ook met 160 ingelegd. Maar hij kan sneller, om tijd in te halen, te vroeg te arriveren etc...
pi_115131139
Wel vreemd: in de reisplanner wordt de trein wel aangegeven als een Fyra-trein, maar zonder bijhorende logo en toeslagverplichting. Zou je nu wel of geen toeslag moeten betalen?
  zondag 5 augustus 2012 @ 11:53:57 #155
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_115131240
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 11:50 schreef TheSalesman het volgende:
Wel vreemd: in de reisplanner wordt de trein wel aangegeven als een Fyra-trein, maar zonder bijhorende logo en toeslagverplichting. Zou je nu wel of geen toeslag moeten betalen?
Ikzelf denk met toeslag. Is gewoon een Fyra, en Fyra is vandaag niet toeslagvrij voor zover ik weet
pi_115131401
Overigens heeft NSHispeed getweet dat V250 waarschijnlijk niet gaat rijden.

NSHispeed twitterde op zondag 05-08-2012 om 10:09:34 @SGMm2137 V250 gaat vandaag niet rijden, zoals het er nu uitziet. reageer retweet
Dus niet teveel hoop hebben greavy, dan valt het minder tegen als je toch de VIRM in moet ;).
  zondag 5 augustus 2012 @ 12:12:26 #157
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_115131913
Dan neem ik de andere Fyra wel, of de Benelux.
  zondag 5 augustus 2012 @ 12:48:42 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_115133285
W00P! M'n elektrische locomotievenboekenserie is compleet!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_115134610
Beide V250-ritjes (1044: v. 14.10 Asd - 14.49 Rtd & 1039: v. 15.08 Rtd - 15.50 Asd) zijn opgeheven.
  zondag 5 augustus 2012 @ 14:05:51 #160
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_115136035
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 13:27 schreef TheSalesman het volgende:
Beide V250-ritjes (1044: v. 14.10 Asd - 14.49 Rtd & 1039: v. 15.08 Rtd - 15.50 Asd) zijn opgeheven.
Opgeheven? Of vervangen door oud ijzer? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 5 augustus 2012 @ 14:07:28 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115136094
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 14:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Opgeheven? Of vervangen door oud ijzer? :?
echt opgeheven. Waren gewoon extra treinen die zouden rijden. Buiten de reguliere dienstregeling om
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 5 augustus 2012 @ 14:10:32 #162
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_115136207
quote:
2s.gif Op zondag 5 augustus 2012 14:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

echt opgeheven. Waren gewoon extra treinen die zouden rijden. Buiten de reguliere dienstregeling om
Oh okee. Waarom eigenlijk? :X

" *O* Jaaa we zijn er eindelijk klaar voor *O*

Oh nee toch niet" :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 5 augustus 2012 @ 14:13:27 #163
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115136306
ik denk dat ze vanaf 12 september een betrouwbare dienstregeling willen gaan bieden en ja, dan moet je er wel klaar voor zijn natuurlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_115136717
Dit soort "verrassingsritten" (zoals Hispeed ze noemt) zijn inderdaad niet meer dan dat: verrassingsritten. Pas vlak van tevoren is het zeker dat ze echt rijden.

E: Het stel dat ingezet zou worden kampt kennelijk met technische problemen (Somda).
  zondag 5 augustus 2012 @ 14:31:52 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115137045
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 14:22 schreef TheSalesman het volgende:
E: Het stel dat ingezet zou worden kampt kennelijk met technische problemen (Somda).
Vrijdag gebeurde het ook al dat de verrassingsinzet uiteindelijk toch niet doorging. Al met al hebben er de afgelopen week meer V250's niet gereden dan wel...

Dat schept vertrouwen :Y
pi_115137223
Ze hebben nog iets meer dan één maand tot 'ie 1x per uur tussen Amsterdam en Rotterdam moet gaan rijden... Wordt hard werken voor de technici dan ;).

Waarom trekken ze de V250-dienstregeling trouwens niet meteen door naar Breda?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 5 augustus 2012 @ 14:39:45 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115137338
beetje overkill. 2x per uur Rotterdam - Breda is meer dan genoeg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_115138543
Ja oké, maar vervang dan 1x p/u Breda - Amsterdam door een V250 i.p.v. een extra V250 tussen R'dam en Amsterdam. Hebben meer reizigers baat van de mooie nieuwe trein.

Maar dat zal logistiek gezien allemaal lastiger zijn.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 5 augustus 2012 @ 15:25:18 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115139226
het komt vanzelf wel
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 5 augustus 2012 @ 15:35:16 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115139691
Dan moeten die dingen wel eerst rijden, en niet om de haverklap met technische problemen aan de kant staan. :')
  zondag 5 augustus 2012 @ 16:42:14 #171
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_115142234
Het geldschip De geldtrein is binnen. En hij loopt over :~

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_115144308
Vraagje hier! Weet iemand van jullie hoe je tickets moet bestellen op de DB site, met vrij reizen op NL traject? Zie het niet staan.
  Redactie Sport zondag 5 augustus 2012 @ 17:58:05 #173
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_115145504
Kan ook niet volgens mij. Je zou vanaf het eerste Duitse station en dan gewoon een kaartje NL-station -> D-station met NS-traject gratis kunnen halen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_115145916
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 17:31 schreef Lindstrøm. het volgende:
Vraagje hier! Weet iemand van jullie hoe je tickets moet bestellen op de DB site, met vrij reizen op NL traject? Zie het niet staan.
Voor alle treintickets die je met het Europa-special tarief kan kopen, geldt één en dezelfde prijs van bijna alle stations in Nederland naar Berlijn. Of je nu in bijvoorbeeld Heerenveen, Amsterdam, Utrecht, Amersfoort, Apeldoorn, Deventer, Almelo of Hengelo opstapt. Kortom, kies een van de opstapplaatsen van de IC Berlijn uit want vanaf daar geldt al dat goedkope tarief en dat gaat niet goedkoper zijn als je grensplaats Bad Bentheim kiest bijvoorbeeld. Reis eventueel met je OV/kaart naar de opstapplaats van de IC Berlijn.
pi_115145984
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 17:58 schreef dennistd het volgende:
Kan ook niet volgens mij. Je zou vanaf het eerste Duitse station en dan gewoon een kaartje NL-station -> D-station met NS-traject gratis kunnen halen
Dat is veel duurder :o

quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 18:06 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Voor alle treintickets die je met het Europa-special tarief kan kopen, geldt één en dezelfde prijs van bijna alle stations in Nederland naar Berlijn. Of je nu in bijvoorbeeld Heerenveen, Amsterdam, Utrecht of Hengelo opstapt.
Dus voor studenten nadelig denk ik zo...
pi_115146201
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 18:07 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Dat is veel duurder :o

[..]

Dus voor studenten nadelig denk ik zo...
Nee hoor dat maakt niks uit, want zoals ik hierboven al beschreef, geldt het goedkope tarief vanaf vrijwel elk station in NL naar Berlijn. Kortom, kies je opstapplaats van de IC Berlijn en reis daarheen met je OV-studentenkaart.
pi_115147645
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 18:12 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Nee hoor dat maakt niks uit, want zoals ik hierboven al beschreef, geldt het goedkope tarief vanaf vrijwel elk station in NL naar Berlijn. Kortom, kies je opstapplaats van de IC Berlijn en reis daarheen met je OV-studentenkaart.
Alleen vanaf de grote stations. Als ik kleine stations (waar alleen Sprinters stoppen) invoer, verdwijnt het goedkope tarief onmiddellijk waardoor de prijs meer dan verdubbelt.

Dus binnenlands gewoon met je eigen Studentenkaart reizen in dit geval en vanaf het grote station met je internationale treinticket.
Overigens kun je bij NS Hispeed wel ingeven dat je op het NS-traject vrij kan reizen waardoor de prijs ¤39 is i.p.v. de ¤49 bij Bahn.de (moet wel beschikbaar zijn natuurlijk).
pi_115148251
Berlin Grunauer Kreuz, Dinsdag 24 juli 2012


Op de ochtend van dinsdag 24 juli 2012 spotte ik twee oude groene Holzrollers van de EGP op de Greifswalder Strasse in Berlijn, waar altijd vele cementwagens staan. Navraag bij het treinpersoneel leerde dat de trein een klein uur later zou vertrekken vanaf de Greifswalder Straße via Kreuz Karow en de Berliner Außenring naar Schönefeld Flughafen en verder naar Deuna. Zodoende kon de trein opgewacht worden ter hoogte van Grunauer Kreuz. Ruim een half uur na vertrek passeerden de oude Holzrollers van de EGP de DP 60 en 61 met de bont samengestelde DGS 95350 bestaande uit Uacs'n van oa VTG en Dyckerhoff, Ucs'n en enkele Res's en schuifwandwagens. De cementwagens worden in Deuna weer beladen, benodigd voor het bijna gereed gekomen nieuwe vliegveld Berlin-Brandenburg International.

Berlin Warschauer Strasse, Vrijdag 27 juli 2012


De S-Bahn Berlin ligt momenteel ernstig onder vuur. Vertraging, uitval van treinen en slecht onderhoud doen de DB-dochter langzamerhand de das om. Reden voor de politiek om te starten met een aanbesteding. Als forens of toerist moet je maar hopen dat het allemaal beter wordt naderhand. Door de vele problemen rondom de S-Bahn rijden veel treinen in kortere samenstelling. Een trein bestaande uit vier of zes bakken is dagelijkse kost. In het fraaie ochtendlicht van vrijdag 27 juli 2012 passeerden daarentegen de uit acht bakken bestaande S75 van Spandau naar Wartenberg, met aan kop de 481 239. Op de achtergrond de nieuwe concertdôme van Berlijn, de O2-Arena.

Berlin Westend, Vrijdag 27 juli 2012


In verband met de vrijdagmiddag drukte zet de DB diverse extra Intercity-treinen in door heel Duitsland, om aan de vervoersvraag te kunnen voldoen. Hiervoor zijn natuurlijk ook extra loks benodigd op de diverse opstelterreinen. Zodoende wordt op vrijdagochtend 27 juli 2012 met Lr78513 planmatig twee 101'en meegenomen. Omdat de trein verder uit de Eurocity 43 naar Warschau bestaat en de PKP lok normaliter moet omlopen in Grunewald, wordt de lok nu achterop meegenomen en trekken beide 101'en de trein langs de Epiphanienkirche. Gelukkig zat de 101 060 (60 jaar Bundespolizei) voorop, daarachter de 101 057.

Berlin Zoologischer Garten, Zaterdag 28 juli 2012


Op de lijn RE2 van Cottbus naar Wismar rijden sinds dit jaar de ex-DB Schenker Taurussen van de serie 182. De 4 of 5 Dosto rijtuigen zijn voor deze sterke loks een peulenschil. De DB 182 013 is zojuist vertrokken uit Berlin Zoologischer Garten als RE 37378 naar Wismar. Berlin Zoo, zoals het in de volksmond genoemd wordt, ligt centraal in voormalig West-Berlijn maar heeft sinds de opening van het nieuwe Hauptbahnhof vrijwel al haar Fernverkehr verloren. De Taurussen zullen nog tot december van dit jaar de treinen van de lijn RE2 van tractie voorzien, daarna begint de nieuwe concessie met treinstellen van het type Talent-2.

Berlin Warschauer Strasse, zondag 29 juli 2012


De enige regenbui van de 10 daagse trip naar Berlijn viel precies toen de aangekondigde Rheingold door Berlijn reed. Museumlok E10 1239 van DB heeft op zondag 29 juli 2012 de Rheingold DPE 5824 uit Poznan in Frankfurt/Oder opgepikt en zet via de Berlijnse Stadtbahn koers richting Köln Hauptbahnhof. Tijdens een flinke stortregenbui passeert de trein, die helaas twee Belgische rijtuigen als versterking achter de lok had, hier ter hoogte van S-Bahnhof Warschauer Straße. Een klein uur later zaten we weer heerlijk in het zonnetje op een terras!

Berlin Hauptbahnhof, maandag 30 juli 2012


Door een bovenleidingstoring tussen Budapest en de Hongaars-Slowaakse grens moesten de Tsjechische spoorwegen (CD) op maandag 30 juli 2012 een reserve wagenpark inzetten op Eurocity 174 tussen Sturovo en Hamburg-Altona. Bij hoge uitzondering werden de oude witgroene rijtuigen van stal gehaald en samen met een gemoderniseerd 1e klas rijtuig vanaf de genoemde grensplaats ingezet. Vanaf Dresden mocht de DB 101 028 (800 Jahr Anhalt) de trein richting de Hanzestad rijden. Om onbekende redenen mocht de trein niet door de Nord-Süd-tunnel naar het Hbf(tief) rijden. Om toch het Hauptbahnhof te kunnen bereiken wordt de trein daarom omgeleid via Schönefeld Flughafen, Ostbahnhof en de Berlijnse Stadtbahn. Met een al aardig kops zonnetje arriveert de trein hier op Berlin Hauptbahnhof, na de passage van de overbekende Fernsehturm op het Alexanderplatz, op de rechterachtergrond te zien.
  zondag 5 augustus 2012 @ 19:15:57 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115149223
Mooie reeks foto's weer, Zug! *O*

De S-Bahn van Berlijn is technisch ook nog wel interessant: men is bezig met het invoeren van een nieuw beveiligingssysteem, dat een afgeleide is van ETCS Level 1. Dit is een ongebruikelijke zet, aangezien de S-Bahn een eigen netwerk heeft. Waarom er niet is gekozen voor het bij stadsvervoer meer gangbare CBTC is mij niet duidelijk.
  zondag 5 augustus 2012 @ 19:19:24 #180
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_115149389
Leuk dat die BR 182 nog Siemens/Krauss Maffei op de bufferbalk heeft staan! :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zondag 5 augustus 2012 @ 20:13:02 #181
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_115152081
Hoe kun je in godsnaam +200 oplopen vanwege 'Warten auf einen entgegenkommenden Zug'?
IC 144 heeft deze vertraging nu: http://reiseauskunft.bahn(...)51&station_type=dep&
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_115155132
Ik denk dat het materieel van IC 144 met enorme vertraging in Berlijn is aangekomen vanmorgen...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 5 augustus 2012 @ 23:42:48 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115165438
quote:
17s.gif Op zondag 5 augustus 2012 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Het geldschip De geldtrein is binnen. En hij loopt over :~

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat kan voller ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 5 augustus 2012 @ 23:53:47 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_115166013
quote:
14s.gif Op zondag 5 augustus 2012 23:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat kan voller ;)
Vast wel. Geld zat *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 6 augustus 2012 @ 08:06:01 #185
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115173715
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik denk dat het materieel van IC 144 met enorme vertraging in Berlijn is aangekomen vanmorgen...
Aanrijding met een persoon, aldus Somda.
pi_115176547
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 00:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

De 4654 is destijds total loss verklaard: de eerste twee bakken waren dusdanig beschadigd dat herstel duurder zou zijn dan nieuwbouw. Deutsche Bahn heeft de restanten van 4654 toen gecombineerd met de restanten van een andere total-loss verklaarde ICE-3 om hier een 'nieuwe' uit te vormen. Het nummer daarvan is mij onbekend.

Het gat dat nu is ontstaan in de ICE-poule wordt opgevangen door een extra geleverde Velaro D, die Siemens levert als compensatie voor de forse vertragingen bij de Velaro D.
FrankenICE
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 augustus 2012 @ 10:55:47 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115176811
quote:
NS-monteur redt zwaan maar wordt geschorst

Omdat hij een gewonde zwaan tussen de rails vandaan haalde, stuurden de Nederlandse Spoorwegen hun storingsmonteur Rens Kamminga afgelopen weekeinde op betaald verlof. Dat schrijft De Telegraaf.

Twee jaar geleden werd de spoorman al eens aangepakt voor het besturen van een in de sneeuw gestrande trein, onder luid applaus van de reizigers. Volgens de NS deed hij dat illegaal.

Ondanks dat twijfelde Kamminga geen moment toen hij hoorde dat een gewonde zwaan het treinverkeer verstoorde, maar dat viel bij de NS opnieuw niet in goede aarde.
bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ordt-geschorst.dhtml
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:21:38 #188
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_115185078
quote:
tsja, zo snap ik ook wel dat ze duizenden mensen extra nodig hebben :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:22:15 #189
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_115185108
quote:
:|W Echt, hebben ze bij de NS eindelijk iemand die van aanpakken weet, gaan ze hem schorsen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_115186504
Leuk dat iedereen zich zo op gaat zitten winden over een verhaal waar we maar één kant van hebben gehoord.
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:55:35 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
  maandag 6 augustus 2012 @ 15:00:22 #192
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_115186951
Ik heb er ook even over zitten nadenken en er zijn meerdere mogelijkheden.
1. Het spoor was buiten dienst i.v.m. de zwaan => Geen risico
2. Het spoor was niet buiten dienst maar er stonden allemaal treinen omheen die aan het keren waren => Geen risico
3. Het spoor was niet buiten dienst maar alle seinen in de spoorbak stonden op rood. => beperkt risico omdat er hooguit een toch stoppende trein zou komen met lage snelheid.
4. Het spoor was niet buiten dienst en er waren doorgaande rijwegen ingesteld. => matig risico omdat treinen veelal op zichtafstand bij 40 km/h op tijd kunnen stoppen.

Alleen mogelijkheid 3 en 4 bieden een echte kans op een ongeval terwijl die kans nog altijd niet groot is. Wat zullen we daar eens van zeggen..?
pi_115187007
het is een beetje dubbel..
ergens snap ik die regels wel, veiligheid boven alles.
aan de andere kant.. als dierenvriend snap ik ook wel weer dat hij het spoor op geweest is.
gezien het feit dat er op dat moment geen treinen over dat spoor reden.
En hier staat ook al weinig nuttigs..
pi_115187065
quote:
3s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik heb er ook even over zitten nadenken en er zijn meerdere mogelijkheden.
1. Het spoor was buiten dienst i.v.m. de zwaan => Geen risico
2. Het spoor was niet buiten dienst maar er stonden allemaal treinen omheen die aan het keren waren => Geen risico
3. Het spoor was niet buiten dienst maar alle seinen in de spoorbak stonden op rood. => beperkt risico omdat er hooguit een toch stoppende trein zou komen met lage snelheid.
4. Het spoor was niet buiten dienst en er waren doorgaande rijwegen ingesteld. => matig risico omdat treinen veelal op zichtafstand bij 40 km/h op tijd kunnen stoppen.

Alleen mogelijkheid 3 en 4 bieden een echte kans op een ongeval terwijl die kans nog altijd niet groot is. Wat zullen we daar eens van zeggen..?
Je zou kunnen zeggen dat elk risico, hoe klein ook, een risico teveel is.
en nuchter bekeken gaat het maar "om een zwaan", niet echt een mensenleven waard zouden velen zeggen.
En hier staat ook al weinig nuttigs..
  maandag 6 augustus 2012 @ 15:05:38 #195
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_115187197
Als je zegt dat elk risico een risico teveel is kan je beter stoppen met leven omdat het verschrikkelijk hypocriet is om zo'n uitspraak te doen. Het leven zit vol met risico's. Overigens zie ik ze er wel voor aan om het spoor buiten dienst te gooien voor het feit dat er überhaubt een zwaan op het spoor te vinden is.
pi_115187226
Ik bekijk het verhaal positief: op het spoor gaat men tenminste fatsoenlijk om met dieren. Kan me ook herinneren dat een tijdje terug het treinverkeer Utrecht-Amsterdam hinder ondervond vanwege een geit op het spoor. Het arme beestje is er (net als de zwaan) vanaf gehaald waarna het treinverkeer volledig is hervat. Veel hinder heeft het in beide gevallen niet veroorzaakt.

Staat in schril contrast met een relatief recente actie van de snelwegpolitie (de kangoeroe, weet u nog).
  maandag 6 augustus 2012 @ 15:11:44 #197
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_115187452
Van mij hoeft het helemaal niet zo fatsoenlijk te zijn met dieren op het spoor maar dat is een andere discussie.
pi_115187625
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Als je zegt dat elk risico een risico teveel is kan je beter stoppen met leven omdat het verschrikkelijk hypocriet is om zo'n uitspraak te doen. Het leven zit vol met risico's. Overigens zie ik ze er wel voor aan om het spoor buiten dienst te gooien voor het feit dat er überhaubt een zwaan op het spoor te vinden is.
er zit een verschil tussen risico en risico..
als ik de deur uit ga, dan loop ik ook risico's om omver gereden/geschoten/whatever te worden, toch is het een risico die ik neem, omdat het moet, of het het waard is.
aan de andere kant, het risico om omver gereden te worden door een trein om een zwaan te redden..

Ik zeg niet dat ik zo denk, maar ik snap die redenering WEL.
En hier staat ook al weinig nuttigs..
  maandag 6 augustus 2012 @ 15:22:23 #199
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_115187923
De kans dat die monteur op Amsterdam CS onder de trein terecht komt is minder groot dan de kans dat een kind dat bij een zebrapad oversteekt onder een auto terecht komt. Laten we het daar bij laten.
pi_115187998
zo denk jij, en zo denk ik.. maar zo denkt de NS dus niet ;)
En hier staat ook al weinig nuttigs..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')