Super.quote:
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hey Norrage. Ik merk tot mijn schrik op, dat jij nog nooit iets van The Walkabouts hebt gedraaid.
Foei! Gaat dat eens snel doen!
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik raad Norrage het wat latere, slepender werk aan, zoals Devil's Road, Nighttown of de laatste, Travels in the Dustland.
quote:Op zondag 12 februari 2012 12:46 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja inderdaad, heb net wat van het meer country werk zitten luisteren. En dat vind ik dan weer erg saai. Maar die slepende albums, waar vooral Carla zingt is echt veel mooier
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:00 schreef Breach het volgende:
14 Februari kun je m officieel kopen, maar Shearwater heeft op de eigen site ook al een link naar het online album staan..
Over het album.. Ik moest toch wel wennen, maar hij wordt wel elke luisterbeurt beter. You as you were is echt steengoed
quote:SHEARWATER![]()
Ja hequote:
Hot Chipquote:Op zondag 12 februari 2012 12:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja heErg origineel album! Ik kan niet veel bedenken wat erop lijkt. Jij?
Hot Chip? Dat is toch veel meer dance en electro dan dit? Hot Chip ook heel cool trouwens, maar die plaats ik toch in een ander rijtje. Django is ook veel donkerder en minder vrolijkquote:
Ik vind Django Django niet heel donker, misschien de teksten maar verder.. ik word wel vrolijk van een nummertje als Default namelijkquote:Op zondag 12 februari 2012 12:59 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hot Chip? Dat is toch veel meer dance en electro dan dit? Hot Chip ook heel cool trouwens, maar die plaats ik toch in een ander rijtje. Django is ook veel donkerder en minder vrolijk
Daarna niet meer?quote:Op zondag 12 februari 2012 13:15 schreef ranja het volgende:
Oeh, zie in de OP linkjes naar oude jaarlijstjes. Wat had ik in 2004 een goede smaak
Ik wilde hetzelfde zeggenquote:
quote:
Ja, die gebruik ik soms. Ik hoef niet alles in m'n lastfm lijst wat ik uitprobeerquote:Op zondag 12 februari 2012 13:25 schreef Norrage het volgende:
Jullie weten dat de luisterpaal ook een scrobbler heeft?
http://scrobble.it/luisterpaal/
Dat is niet echt muziek voor mij geloof ikquote:Op zondag 12 februari 2012 13:19 schreef Bol_Wan het volgende:
Iemand de nieuwe Therapy? al geprobeerd trouwens?
Ben benieuwd of ze op niveau zijn gebleven..
Ja, die gebruik ik ook altijd.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:25 schreef Norrage het volgende:
Jullie weten dat de luisterpaal ook een scrobbler heeft?
http://scrobble.it/luisterpaal/
Radical Face is van 2011.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:32 schreef Norrage het volgende:
Mijn voorlopige lijstje aan goede 2012 muziek:
Shearwater
Yori Swart
En dingen die jij nog niet kent:
Django Django : Zoals boven uitgelegd. Beetje Hot Chip, beetje rock, beetje krautrock, beetje dance. Leuk
Radical Face :erg leuk album!!: Electronische low-tempo folk met veel piano. Sowieso een erg fijne artiest
Dr Dog : Tsja, gewoon een vrolijk album maar ze hebben altijd wel een paar leuke nummers.
Bart Constant : Fantastisch! Ik draai het plat.
Dat is het wel voorlopig wat mij betreft
En ohja, Tangarine, maar dat is eigenlijk van vorig jaar.
Volgens mij verschillen de releasedates nog wel wat voor dat album, maar je hebt gelijkquote:
Net een poging gewaagd voor Adrian Younge, maar dat kon mij niet bekoren. Het andere eens uitcheckenquote:Op zondag 12 februari 2012 13:44 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik luister ook vaak naar de albums van Dominant Legs, Stevie Jackson en Adrian Younge. En de soundtrack van Drive. Allen 2011, maar pas dit jaar ontdekt. Dat zijn voor mij dan gewoon 2012-platen.
quote:Op zondag 12 februari 2012 16:03 schreef Z het volgende:
Ik vind die Shearwater maar een beetje saai.
Je had naar The Walkabouts in Paradiso gekundquote:Op zondag 12 februari 2012 15:52 schreef Norrage het volgende:
Na een concertloze januari begint het nu weer volop te komen.
Zag Tindersticks ook nog staan ja. Wel veel geld jaquote:Op zondag 12 februari 2012 16:22 schreef Felagund het volgende:
Ik heb alleen Springsteen staan in mei, maar dat is ook niet echt indie.
Zou wel graag naar Tindersticks willen in maart, maar dat kost 30 euro (volgens mij nog zonder abo), dat is mij iets teveel voor een band die ik niet zo goed ken.
volgens RYM 19 februari.quote:Op zondag 12 februari 2012 16:49 schreef Maisnon het volgende:
Ladyhawke dr album moet ook bijna uitzijnheb ik toch wel een zwak voor.
Ik heb ondertussen naar meerdere keren luisteren besloten dat ik de Blaudzun maar kut vindquote:Op zondag 12 februari 2012 16:44 schreef methodmich het volgende:
Hospital Bombers
Moss
School Is Cool
Blaudzun
Alle vier al in principe goed genoeg voor een jaarlijstje, dus ben benieuwd wat het jaar nog meer zal gaan brengen!
Ik zal ze even toevoegenquote:Op zondag 12 februari 2012 16:46 schreef ranja het volgende:
Trouwens (voor de OP?):
2003 - eindlijstjes
en van 2002 zelfs meerdere:
Beste cd 2002?
Favoriete platen van 2002
Beste Fok-CD 2002 Verkiezing!
2001:
Beste cd 2001
Muziekjaar 2001: Blik terug. Hoogte/dieptepunten.
Ladyhawke, dat is toch een niveautje commercieel zoals Lady Interbellum, La Roux, Birdy en zo? Daar zit ik niet echt op te wachtenquote:
Lach je nou mij of Lady antebellum uit?quote:
Ik onthoud geen namen van kutmuziekquote:Op zondag 12 februari 2012 17:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hangt ervanaf of het een typo was
La Roux en Birdy hoor ik 0 overeenkomst in, dus oordeel zelf :quote:Op zondag 12 februari 2012 17:19 schreef Norrage het volgende:
Ladyhawke, dat is toch een niveautje commercieel zoals Lady Interbellum, La Roux, Birdy en zo? Daar zit ik niet echt op te wachten
Ik had het voornamelijk over het commerciele niveau, niet de muziekstijl. Ik zal eens luisteren, ik geloof dat ik Ladyhawke ooit op mijn computer had staan en direct er weer afgegooid hadquote:Op zondag 12 februari 2012 17:34 schreef ranja het volgende:
[..]
La Roux en Birdy hoor ik 0 overeenkomst in, dus oordeel zelf :
Is al een tijdje gelekt hoorquote:Op zondag 12 februari 2012 17:39 schreef Norrage het volgende:
En even over de TT: Ik kijk ook heel erg uit naar Perfume Genius
Ja heb alleen nog niet weten te vindenquote:Op zondag 12 februari 2012 17:41 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Is al een tijdje gelekt hoorIk was best wel fan van zijn eerste, maar heb deze nog niet beluisterd. Ben ook wel benieuwd, fijne concertherinneringen aan.
Pff, daar heb ik één nummer van gehoord, maar dat vond ik echt helemaal niets.quote:Op zondag 12 februari 2012 17:39 schreef Norrage het volgende:
En even over de TT: Ik kijk ook heel erg uit naar Perfume Genius
De keren dat ik van een album een nummer opzette, het niets vond, het terug afzette en dan een paar maanden later erachter kwam dat het toch een goed album was dat de moeite loonde, zijn ondertussen ontelbaarquote:Op zondag 12 februari 2012 18:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Pff, daar heb ik één nummer van gehoord, maar dat vond ik echt helemaal niets.
Don't know about de vergelijking met The Knife, maar die track die je laatst postte van Grimes vond ik wel leuk iig.quote:Op zondag 12 februari 2012 16:49 schreef Maisnon het volgende:
Grimes vond ik ook wel tof, sommige nummerselectro nogwat. Een nummer vond ik op the Knife lijken, maar dan zonder de typische vocals
quote:Op zondag 12 februari 2012 18:15 schreef Arn0 het volgende:
[..]
De keren dat ik van een album een nummer opzette, het niets vond, het terug afzette en dan een paar maanden later erachter kwam dat het toch een goed album was dat de moeite loonde, zijn ondertussen ontelbaar![]()
Het is niet "briljant" oid maar ik vind het wel ontroerend, dat eerste album. Zeker als je de verhalen erachter leest. En oké, ik heb ook goede herinneringen aan hem omdat ik bij zijn eerste uitverkochte concert ooit was. Hij was zo aangedaan van het "grote" en enthousiaste publiek dat hij uitzonderlijk een encore deed, een onvoorziene Neil Young cover. Echt mooi. En nadien heb ik hem nog ontmoet en heb ik met hem mijn eerste "artiestenfoto" ooit genomenDus alle objectiviteit is bij mij volledig weg, hehe
Tof!quote:Op zondag 12 februari 2012 20:07 schreef Norrage het volgende:
[..]Mooi verhaal
enne, deze band verdient ook wat aandacht vind ik!
Jazeker, beetje aparte mix van muziekstijlen maar erg vrolijk. Doet me nog het meest aan een vrolijke Spinvis denken. En ze hebben cd-presentatie de 26e in de Ekko, ga ik denk wel even buurtenquote:
En Perfume Genius is als vertrouwd. Erg mooi minimalistisch Piano album weer!quote:Op zondag 12 februari 2012 17:41 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Is al een tijdje gelekt hoorIk was best wel fan van zijn eerste, maar heb deze nog niet beluisterd. Ben ook wel benieuwd, fijne concertherinneringen aan.
Doet me aan alles behalve Spinvis denken.quote:Op zondag 12 februari 2012 20:44 schreef Norrage het volgende:
[..]
Jazeker, beetje aparte mix van muziekstijlen maar erg vrolijk. Doet me nog het meest aan een vrolijke Spinvis denken. En ze hebben cd-presentatie de 26e in de Ekko, ga ik denk wel even buurten
[..]
En Perfume Genius is als vertrouwd. Erg mooi minimalistisch Piano album weer!
Ik dacht vooral een beetje aan de electronische, verrassende instrumentale effecten. En de aparte, Nederlandstalige teksten met een wat aparte stemquote:Op zondag 12 februari 2012 20:53 schreef belsen het volgende:
[..]
Doet me aan alles behalve Spinvis denken.
Eerder Tom Pintens maar dan pakkender.
Denk dat die wat te conservatief en rechtlijnig zijn. Denk dat een hoop van wat uitkomt in de americana hoek niet in het hokje country mag vallen en dus niet meedoet.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:17 schreef Norrage het volgende:
Kennelijk is er in de country niet zoveel concurrentie
Klinkt wel lekker, die Willis. Maar kan er inderdaad niet zoveel van vindenquote:Op maandag 13 februari 2012 17:08 schreef tim. het volgende:
Mijn hoogtepunt van 2012 tot nu toe is Willis Earl Beal. Ik had er al over gepost in het vorige topic maar geen reactie gekregen. Het enige wat er van hem beschikbaar is zijn een paar nummers op YouTube en een cd-r (besteld, moet uit Michigan komen, nergens te downloaden). Niet alle muziek die hij maakt vind ik even goed, maar twee nummers vind ik heel mooi:
('zacht')
('hard')
Hij komt in maart naar Paradiso, dat staat vanzelfsprekend in mijn agenda. Verder kijk ik erg uit naar Mount Eerie in Patronaat (met Earth en Ô Paon). Misschien ga ik nog naar die compositie van Sufjan Stevens en anderen in Eindhoven, en naar de jaren-80-NDW van Palais Schaumburg in WORM. Naar het nieuwe album van Perfume Genius ben ik ook erg benieuwd. Het feit dat hij in kerken komt spelen en Arn0's ervaringen zullen mij waarschijnlijk doen besluiten ook een van zijn concerten te bezoeken.
Mensenkinderen klinkt overigens tof, Hospital Bombers ook.
Hoorde ze toevallig gisteren voor het eerst op de radio, met het nummer "Shark Song". Dat klonk inderdaad goed jaquote:Op maandag 13 februari 2012 18:39 schreef Bol_Wan het volgende:
The Me in You, beluister die shit mensen. België's zoveelste top bandje.
Wow, klinkt goed ja!quote:Op maandag 13 februari 2012 18:39 schreef Bol_Wan het volgende:
quote:Op maandag 13 februari 2012 18:39 schreef Bol_Wan het volgende:
Ik vind Hickey dan weer verschrikkelijk. Het verschil in muzieksmaakquote:Op woensdag 15 februari 2012 08:21 schreef ranja het volgende:
[..]![]()
Helemaal niks. Vraag me af hoeveel het goed zouden vinden als het een nederlandse band zou zijn.
The Hickey Underworld is ook belgisch maar klinkt wel beter, hoewel ik dat na een paar nummers ook wel gehoord heb.
Heb niks te Nederlandse bandjes, hoor. Vind alleen wel dat de beheersing van het Engels over het algemeen een stuk minder is, daar kan ik me wel aan storen. Nou is die bij The Me In You ook niet perfect maar iig goed genoeg om niet erg storend te zijnquote:Op woensdag 15 februari 2012 08:21 schreef ranja het volgende:
[..]![]()
Helemaal niks. Vraag me af hoeveel het goed zouden vinden als het een nederlandse band zou zijn.
The Hickey Underworld is ook belgisch maar klinkt wel beter, hoewel ik dat na een paar nummers ook wel gehoord heb.
Ja, ook al even wat geluisterd. Klinkt goed!quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:44 schreef Beregd het volgende:
staat idd wel wat leuks op de luisterpaal.
Die Charlene soraia charmeert me wel
Staat nu als album van de week op de luisterpaalquote:Op woensdag 15 februari 2012 19:00 schreef Bol_Wan het volgende:
Vreemd genoeg niet op de luisterpaal gekomen, maar wel erg lekker: de nieuwe Asteroids Galaxy Tour.
Wat gelikter als de voorganger, maar het blijven retecatchy nummers met een lekkere retro-vibe.
Staan een paar redelijke nummers op maar ook heel veel skip nummers. Heb het hele album binnen 20 minuten doorgewerkt geloof ikquote:Op woensdag 15 februari 2012 19:00 schreef Bol_Wan het volgende:
Vreemd genoeg niet op de luisterpaal gekomen, maar wel erg lekker: de nieuwe Asteroids Galaxy Tour.
Wat gelikter als de voorganger, maar het blijven retecatchy nummers met een lekkere retro-vibe.
Ook net jools op Canvas gekeken? Wij vonden haar hier echt het toppunt van een niemendalletje, maar dat zal aan ons liggenquote:Op zondag 19 februari 2012 22:51 schreef Maisnon het volgende:
Ik ga nog een keer Lianne promotenvolgens mij komt ze wel met een album na een paar EPs, echt fijne muziek
Ja hoorde het weer daar en meteen ff opgezocht wat het ook alweer wasquote:Op zondag 19 februari 2012 22:53 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ook net jools op Canvas gekeken? Wij vonden haar hier echt het toppunt van een niemendalletje, maar dat zal aan ons liggen
Wel mooie stem maar ze deed er wel erg weinig mee...
Was een goede show trouwens, feist, bon iver, ben loncle soul, lianne,quote:Op zondag 19 februari 2012 22:54 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ja hoorde het weer daar en meteen ff opgezocht wat het ook alweer was
Komt vast goed met d'r
Ik ben meteen verkocht,quote:Op maandag 20 februari 2012 15:41 schreef Norrage het volgende:
Weer een paar goede luisterpaal entries:
ME (Minco Eggersman) (leuke Nederlandse songwriter, heeft samen met Mensenkinderen zijn cd-presentatie volgende week zondag in de Ekko) http://www.nu.nl/cd-recensies/2744782/me--reservoirs.html
Zita Swoon Group - Wait For Me. De Afrika collaboratie!
Peter Broderick (zoals anjo al zei)
en een nieuwe Ting Tings.
Leuke tijden in muziekland al zeg ik het zelf
k moet hem zelf nog luisteren (want ik ben druk bezig met de nieuwe Brucequote:Op maandag 20 februari 2012 15:48 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ik ben meteen verkocht,opgezet, klinkt lekker
Nou ik hoop dat dat meer lijkt op Django Django, dan dat Hot Chip dat doetquote:Op maandag 20 februari 2012 16:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ow, Norrage..Django Django lijkt trouwens ook wel op The Beta Band. Dat is het andere waar ik het wel mee in verband bracht.
quote:Op maandag 20 februari 2012 23:18 schreef Felagund het volgende:
De nieuwe Tindersticks en Lambchop staan nog op mijn luisterlijstje.
[ afbeelding ]
Kan je ook mee blij makenquote:Op maandag 20 februari 2012 23:18 schreef Felagund het volgende:
Zag in een Duits tijdschrift een advertentie voor het album "Mutual Friends" staan van de band boy, een Duits-Zwitsers duo, ze worden wel vergeleken met Feist. Nu hoor ik dat nu nog niet, het is mij allemaal wat te poppy, maar misschien dat ik er iemand anders (Ranja?) er nog blij mee kan maken?
Volgens mij is het album wel de moeite. Schijnbaar een hype geweest (in Duitsland?) en ook een of andere goeie award gewonnenquote:Op dinsdag 21 februari 2012 09:00 schreef ranja het volgende:
Gaaf nummer van BOY. Heb op hun facebookpagina nog wat meer beluistered maar met wisselende waardering. Staan wel veel acoustische dingen op.
Volgens mij ook, al heb ik daarvan niet veel meegekregen. Ze hebben een European Border breakers Award gewonnen, zie http://en.wikipedia.org/wiki/European_Border_Breakers_Award.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:48 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Volgens mij is het album wel de moeite. Schijnbaar een hype geweest (in Duitsland?) en ook een of andere goeie award gewonnen
Live beter dan op plaat. Al vind ik z'n debuutalbum al veel beter luisterbaar dan z'n EP's.quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:42 schreef Norrage het volgende:
Wat vinden jullie van Case Mayfield?
Oh die was laatst bij DWDD. Klonk als een engelstalige 3J versie.quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:59 schreef Norrage het volgende:
Zitten wel een paar erg mooie nummers op dat album. Je zou niet denken dat ie uit Volendam komt
Ja, die EPs zijn echt verschrikkelijk. Dit album klinkt wel mooi ja.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:06 schreef Haunter het volgende:
[..]
Live beter dan op plaat. Al vind ik z'n debuutalbum al veel beter luisterbaar dan z'n EP's.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:23 schreef ranja het volgende:
[..]
Oh die was laatst bij DWDD. Klonk als een engelstalige 3J versie.
ik vond er niet veel aan in elk geval, hoorde niet echt veel verschil met n&s/3js afgezien van het engels.quote:
Het is niet echt jouw muziek inderdaad, maar om het met N&S/3js te vergelijkenquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:27 schreef ranja het volgende:
[..]
ik vond er niet veel aan in elk geval, hoorde niet echt veel verschil met n&s/3js afgezien van het engels.
ja daar wordt het beter vanquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:32 schreef Norrage het volgende:
Ik vind het vooral heel vergelijkbaar met Blaudzun (vorige albums), A Balladeer en zo....
quote:
Wellicht ook net de show die ik zag en die nummers zijn best goed (als je er van houdt), maar trucjes als 'spontane' en neppe dj-sets, standaardposes en alles precies afgesproken trek ik nogal slecht. En doorgaans een goede hint dat een band muzikaal en qua creativiteit niet zo heel veel voorstelt.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:52 schreef ranja het volgende:
Grappig, ik vond de Ting Tings live veel beter dan hun 1e album, die heb ik wel gehoord maar nooit de behoefte gehad die aan te schaffen.
Ik merk dat ook wel vaak jaquote:Op donderdag 23 februari 2012 11:48 schreef ralfseltje het volgende:
Geinig hoe je aan de hand van de liveshows van bepaalde hitbands kunt voorspellen hoe het tweede album gaat worden. Van zowel Ting Tings als Sleigh Bells heb ik tenenkrommend slechte shows gezien na hun eerste album, beide tweede albums stellen ook niks voor. Horen we nooit meer wat van denk ik.
Dit is mooi nieuws, laatste album is alweer een aantal jaartjes terugquote:Op donderdag 23 februari 2012 12:42 schreef Z het volgende:
'Metric announce new album'. Dat is meer in jou straatje toch ranja?
http://pitchfork.com/news/45521-metric-announce-new-album/
Nieuwe Ting Tings heb ik niet gehoord, maar het album vind ik erg goed. (vind ze live overigens ook niet slecht). Horen we niks meer van zal niet opgaan voor die laatste, die komen nu meer opzetten als bij het debuut, met grote tv-optredens in Amerika bij oa Saturday Night Live. Ook word het nieuwe album over het algemeen goed ontvangenquote:Op donderdag 23 februari 2012 11:48 schreef ralfseltje het volgende:
Geinig hoe je aan de hand van de liveshows van bepaalde hitbands kunt voorspellen hoe het tweede album gaat worden. Van zowel Ting Tings als Sleigh Bells heb ik tenenkrommend slechte shows gezien na hun eerste album, beide tweede albums stellen ook niks voor. Horen we nooit meer wat van denk ik.
Zekerquote:Op donderdag 23 februari 2012 12:42 schreef Z het volgende:
'Metric announce new album'. Dat is meer in jou straatje toch ranja?
http://pitchfork.com/news/45521-metric-announce-new-album/
Is het een goede line-up, dankzij Bon Iver? Of staan er nog andere goede artiesten?quote:Op zondag 26 februari 2012 12:57 schreef Arn0 het volgende:
Wow, al goede line-up dit. En er komen nog 150 namen bij.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Ik las net in de PlatoMania de review van Mensenkinderen, daarin werden Sufjan en Spinvis genoemd. Reken niet op mijquote:Op zondag 26 februari 2012 14:08 schreef Norrage het volgende:
Nog Utrechters die straks naar de cd-presentaties van ME + Mensenkinderen gaan?
quote:Op zondag 26 februari 2012 14:20 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik las net in de PlatoMania de review van Mensenkinderen, daarin werden Sufjan en Spinvis genoemd. Reken niet op mij
Oh is dat album al gelekt?quote:Op donderdag 23 februari 2012 14:14 schreef Bol_Wan het volgende:
Een band die van mij wel afgeschreven mag worden is de Band of Skulls. Live al niet veel aan en het tweede album is ronduit matig
Het was nu ook nog lichtquote:Op zondag 26 februari 2012 18:57 schreef ranja het volgende:
Er mogen van mij best vaker middagconcerten in Ekko (of elders) zijnBest leuk, concert en alles gehad en dan nog een hele avond voor je hebben. In de zomer is het alleen wat raar als je na een concert naar buiten stapt en het is nog helemaal licht
Ik ken het niet, maar de vorige winnaars waren ook niet bekend voor die tijd. Sungrazer doet het in hun genre wel goed maar scoren niet echt op grote festivals tot nu toe (alleen roadburn) en Madi moet nog steeds een abum uitbrengen.quote:Op zondag 26 februari 2012 20:53 schreef Bol_Wan het volgende:
Hmm, Major Tom heeft nu of nooit gewonnen. Ik ken er niet echt iets van, iemand wel?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Oh, genot, daar ga ik morgen even naar luisteren. De singles zijn inderdaad pure klasse.quote:Op maandag 27 februari 2012 20:08 schreef Bol_Wan het volgende:
Dry the River staat op de lusiterpaal! de eerste singles waren pure klasse, dus ik ben enorm benieuwd..
Ja hehe, ik zag dit in mijn FB feed staan van Pitchfork:quote:Op maandag 27 februari 2012 22:23 schreef Maisnon het volgende:
Oh en Beach House heeft een nieuw album aangekondigd
Dat klinkt best leuk. En je kan nooit genoeg concerten bezoeken.quote:Op maandag 27 februari 2012 23:29 schreef Yv. het volgende:
Hoi! Ik lees al een tijdje mee in dit toffe topic. Maar wilde toch een keer wat muziek achterlaten.
De laatste week ben ik erg onder de indruk van het nieuwste album van Milagres, misschien vinden jullie het ook wat.![]()
Verder probeer ik zo veel mogelijk concerten te bezoeken.
Ik zal mezelf maar antwoord geven, blijkbaar kennen niet veel hetquote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:30 schreef ranja het volgende:
Op de luisterpaal de School of Seven Bells. Klinkt erg lekker.
Blijkt hun 3e album al te zijn. Is deze beter/slechter/gelijkwaardig aan eerdere?
Het laatste nummer doet me erg denken aan Curve
Ik kende ze wel en heb ze wel geluisterd. Ik vind ze altijd een beetje net niet muziek maken. Net niet catchy genoeg, net niet interessant genoeg. Wel leuk om te luisteren maar ik word er nooit wild enthousiast vanquote:Op woensdag 29 februari 2012 11:51 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik zal mezelf maar antwoord geven, blijkbaar kennen niet veel het
De eerste 2 albums, deels, op Spotify beluisterd en die zijn lang zo goed niet. Ghostory is veel meer uptempo, soms wat lanzamere zweverige nummers waarbij het richting Lush gaat en bij de uptempo nummers komt er een soort dancebeat in waardoor het doet denken aan Curve.
Wow, goede tip! Reverence For Fallen Trees vind ik nog steeds een pareltje maar die onlangs uitgekomen EP van The Black Atlantic was een teleurstelling ja.. Dit niet. Maar even het album beluisteren danquote:Op maandag 5 maart 2012 11:38 schreef Norrage het volgende:
Er worden wel hele mooie Nederlands platen uitgebracht dit jaar zeg
Die van Kim Janssen (nu op de luisterpaal) is ook wel erg mooi zeg! (wat mij betreft mooier dan de platen van zijn band The Black Atlantic)
Slechte luisterpaal kwaliteit? Ach, merk ik niks vanquote:Op maandag 5 maart 2012 16:47 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Wow, goede tip! Reverence For Fallen Trees vind ik nog steeds een pareltje maar die onlangs uitgekomen EP van The Black Atlantic was een teleurstelling ja.. Dit niet. Maar even het album beluisteren danjammer van die slechte luisterpaalkwaliteit
Ik ook niet maar 112 kbps (nog niet eens 128 kbps) vind ik toch een beetje te magertjes.. Ik had gehoopt dat ze dat zouden wijzigen met de upgrade van de website. Langs de andere kant, zo heb je wel een reden om het te kopen natuurlijk en vermijden ze rips. Ik begrijp het wel, maar beetje jammer. Maar voor obscure, Nederlandse albums als dit zit er weinig anders opquote:Op maandag 5 maart 2012 16:48 schreef Norrage het volgende:
[..]
Slechte luisterpaal kwaliteit? Ach, merk ik niks vanBen geen audiofiel
Hmm, zie nu dat het wel eens wat later gebeurde ja (dacht dat het wel eens in januari al gemaakt werd, maar dat had ik dus mis).quote:Op maandag 5 maart 2012 20:26 schreef Arn0 het volgende:
Hahaha wow, dat is wel een snelheidsrecordjeMaar ik heb het topic gevolgd, ben erg benieuwd.
Dit doet me niet zoveelquote:Op maandag 5 maart 2012 20:54 schreef Felagund het volgende:
Er komt een nieuwe M. Ward op 10 april.
Voorproefje:
lol wtf nooit van gehoord maar dat klinkt wel vetquote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:44 schreef Maisnon het volgende:
Caravan Palace is met een nieuw album gekomen
Die hele gave electro swing van een paar jaar terug, met die robots die scattend over django reinhardt gitaren losgaan!
Het eerste wat ik er zo van hoor klinkt tof. Het truukje blijft tzelfde, een paar vernieuwingen, maarja, ik vind het niet erg dat ze niet veel verandert zijn.
Doet me wel aan Parov Stelar denken. En sommige nummers van Yonderboiquote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:44 schreef Maisnon het volgende:
Caravan Palace is met een nieuw album gekomen
Die hele gave electro swing van een paar jaar terug, met die robots die scattend over django reinhardt gitaren losgaan!
Het eerste wat ik er zo van hoor klinkt tof. Het truukje blijft tzelfde, een paar vernieuwingen, maarja, ik vind het niet erg dat ze niet veel verandert zijn.
Nog best een aardige post-rock achtig bandje ookquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:20 schreef Bol_Wan het volgende:
de beste artiestennaam van de wereld heeft ook weer een album op de luisterpaal staan: Kiss the anus of a black cat. Meteen omarmt door hipsters wereldwijd waarschijnlijk
Even op de inmiddels heel lang wordende te-luisteren-lijst zetten. Volgens mij was die vorige ook wel oké.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:45 schreef Maisnon het volgende:
Bear in Heaven heeft ook een nieuw album en ik vind het fijn klinken
goed naar DeWolff geluisterdquote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:24 schreef Bol_Wan het volgende:
Birth of Joy is wel echt een aanrader, leuk Nederlands bandje
klopt, die vorige cd heeft het bij mij ook een stuk minder gedaan. Maar inderdaad, Birth of Joy is op dit moment een goeie volger van DeWolff jaquote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:07 schreef ranja het volgende:
[..]
goed naar DeWolff geluisterdhopen dat ze niet doorslaan in het gefreak zoals DeWolff wel is gaan doen.
Nee, is dat al gelekt dan? Want dan ga ik er morgen eens goed naar luisteren.quote:Op maandag 12 maart 2012 22:30 schreef Maisnon het volgende:
Heeft iemand het nieuwe album van Blood Red Shoes al geluisterd?
Dat dacht ik maar volgens mij is het niet zoquote:Op maandag 12 maart 2012 23:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nee, is dat al gelekt dan? Want dan ga ik er morgen eens goed naar luisteren.
Ja die ken ik, the vaccines vind ik echt geen reet aan. Elk nummer lijkt wel hetzelfde, als ik die nummers hoor kan ik ze nooit uit elkaar houden. Ik dacht dat ik Arctic monkeys erbij had gezet, maar ik had gefaald. Maar, die ken ik ook vind ik heel erg vet. Die nieuwe single is ook goed, echt heel goed dat ze zich zo ontwikkeld hebben.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:36 schreef Bol_Wan het volgende:
Ik zou gaan voor The Vaccines, Howler of Arctic Monkeys, die zitten niet te ver af van die drie bands die je noemt.
Absoluut, echt een hele lekkere plaat.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:52 schreef Radioheader het volgende:
Die Clouds Nothing nu een keer geluisterd, maar wow wat een fucking vette cd!
Qft.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:52 schreef Radioheader het volgende:
Die Clouds Nothing nu een keer geluisterd, maar wow wat een fucking vette cd!
Hmm, toch maar een nieuwe poging wagen. Ik kwam er niet echt in, vooralsnogquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:19 schreef TWP het volgende:
[..]
Absoluut, echt een hele lekkere plaat.
Is Yellow Ostrich hier trouwens al genoemd? Debuutplaat is vorig jaar uitgekomen en nu al een tweede. Ik zet het net aan en, wow, dat is fijn. OOR zegt erover: "twee jaar geleden was het The Soft Pack dat grossierde in melodieuze gitaarrock met een punch waar we hier op de redactie erg blij van werden. Nu is het Yellow Ostrich."
Ik werd meteen al overtuigd door de opener, Elephant King.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hmm, toch maar een nieuwe poging wagen. Ik kwam er niet echt in, vooralsnog
Ja ik vind dat Paddling Out nummer wel lekkerquote:Op zondag 18 maart 2012 20:10 schreef Bol_Wan het volgende:
Nieuwe Miike Snow is best vermakelijk. Dat duet met Lykke Li is iig een pareltje
Hahahaquote:40. Neon Hitch
De eerste optredens van Lady Gaga waren nog veel slechter. De enige zangeres die de hele showcase in haar blote kont stond.
Ja ik ga ook maar eens een spotify lijstje maken met die namenquote:Op zondag 18 maart 2012 21:15 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Hahaha
Voorderest wel wat interessante namen op die lijst naast degene die ik kende, ik ga er weer achteraan
Hé, dat herken ik, dat heb ik ook wel eens. De laatste keer dat ik dat had werd ik hier blij van:quote:Op zondag 18 maart 2012 20:49 schreef Maisnon het volgende:
Heeft iemand nog een leuke artiest voor me, beetje nieuw, van de laatste tijd, met lekkere cleane frisse muziek
Het zijn zo veel drones en shoegaze achtige dingen of van die pop/rock met zoveel galm op de stemmen die het gros van de muziek uit lijken te maken soms
Ik wil gewoon een... tune-yards achtig iets
http://www.melkweg.nl/art(...)&disciplineid=eventsquote:Dertig jaar na dato krijgt de Nederlandse Ultra beweging uit de vroege jaren tachtig z’n laatste uitroepteken in de Melkweg. Ultra 2012 wordt uitgeluid met muziek, film, fotografie, debat en presentaties.
OUDE ZAAL: MINNY POPS, THE TAPES, TRUUS DE GROOT + LIESBETH ESSELINK (PLUS INSTRUMENTS), TOON BRESSERS, GIJSBERT KAMER
Minny Pops werd in 1978 in Amsterdam gevormd door zanger/bandleider Wally van Middendorp. Minny Pops speelde in 1981 een legendarische show in de Melkweg, waarvan dit jaar de live CD/DVD 'Standstill to Motion: Live at the Melkweg, 19-03-1981' is uitgebracht. In 1982 kwam hun album ‘Sparks in a Dark Room’ uit op het legendarische Factory Records, waardoor ze tourden met Joy Division, New Order en als eerste Nederlandse band een Peel Session opnamen. Vanavond zal Minny Pops in de Melkweg een set spelen voornamelijk bestaande uit nummers van dit album. Dit concert is het laatste optreden van Minny Pops na een reeks ULTRA2012 optredens en tevens de allerlaatste show van de band ooit.
The Tapes namen exact 30 jaar geleden, op 12 februari 1982, afscheid met een groots concert in een vol Paradiso. Van de vijfmansbezetting uit 1982 zijn er drie weer van de partij: Rolf Hermsen (zang), Peter Meuris (drums) en Dennis Duchhart (gitaar). De taken van afhakers Michiel Brandes en Igor Roovers worden overgenomen door Mark Drillich (bas), Martijn Voorvelt (gitaar) en Rogier Voorvelt (toetsen). The Tapes stonden bekend als ‘vertegenwoordigers van de New Wave’. Hun drie LP’s kregen juichende kritieken, maar echt verkoopsucces bleef uit – een van de redenen waarom de groep er in 1982 de brui aan gaf.
Dit is niet clean of nieuw, en ik ken de muziek van tune-yards niet (dacht dat dat ook galmelektronica was), maar dit wil ik wel kwijt, misschien vind je het goed:quote:Op zondag 18 maart 2012 20:49 schreef Maisnon het volgende:
Heeft iemand nog een leuke artiest voor me, beetje nieuw, van de laatste tijd, met lekkere cleane frisse muziek
Het zijn zo veel drones en shoegaze achtige dingen of van die pop/rock met zoveel galm op de stemmen die het gros van de muziek uit lijken te maken soms
Ik wil gewoon een... tune-yards achtig iets
Moet je er wel even The Flaming Lips bij zetten natuurlijkquote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:52 schreef Norrage het volgende:
Dit moet wel een goed album worden, met al die bijdrages
1. 2012 (feat. Ke$ha & Biz Markie)
2. Ashes In The Air (feat. Bon Iver)
3. Helping The Retarded To Know God (feat. Edward Sharpe)
4. Supermoon Made Me Want To Pee (feat. Prefuse 73)
5. Children Of The Moon (feat. Tame Impala)
6. That Ain’t My Trip (feat. Jim James)
7. You, Man? Human? (feat. Nick Cave)
8. I’m Working At NASA On Acid (feat. Lightning Bolt)
9. Do It! (feat. Yoko Ono)
10. Is David Bowie Dying? (feat. Neon Indian)
11. The First Time Ever I Saw Your Face (feat. Erykah Badu)
12. Thunder Drops (feat. New Fumes)
13. I Don’t Want You To Die (feat. Chris Martin)
Er komen wel wat ouwe Amsterdammers in het trivia topic.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:40 schreef tim. het volgende:
[..]
Dit is niet clean of nieuw, en ik ken de muziek van tune-yards niet (dacht dat dat ook galmelektronica was), maar dit wil ik wel kwijt, misschien vind je het goed:
Met dank aan oudgediende emokid!
Over Ultra moet ik eens lezen, is nu veel in de publiciteit. Z heeft het gemist/was te jong, is er een andere user die in de jaren tachtig in dat circuit verkeerde?
Wel een heel klein sneertje naar Birdy danquote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik vind het alleen al eenwaard omdat hij zegt dat het van Bon Iver is en een sneertje uitdeelt naar Birdy.
Verder klinkt het wel oké, niet echt bijzonder.
Daar kan ik wel inkomen... Alleen POP ETC? wat een boutnaam. Maar ze hebben een tof liedjequote:Op maandag 26 maart 2012 15:19 schreef Norrage het volgende:
The Morning Benders veranderen hun naam, omdat het kennelijk een homo-scheldwoord is
Nu gaan ze POP ETC heten
http://oor.nl/#news/10261/the_morning_benders_veranderen_van_naam
Toch niet van Poppers? Die drug die homo's gebruiken om lekker los te komen daar beneden?quote:Op maandag 26 maart 2012 15:19 schreef Norrage het volgende:
The Morning Benders veranderen hun naam, omdat het kennelijk een homo-scheldwoord is
Nu gaan ze POP ETC heten
http://oor.nl/#news/10261/the_morning_benders_veranderen_van_naam
Ja, ze zijn een erg leuke band. Lang niet meer gelusiterd though, maar weer eens doenquote:Op maandag 26 maart 2012 17:23 schreef portie het volgende:
[..]
Daar kan ik wel inkomen... Alleen POP ETC? wat een boutnaam. Maar ze hebben een tof liedje
WOensdag shearwaterquote:
Nee, ik kan nietquote:
quote:
Was erg goed! Wel een beetje eentonig live (ik mis de veelzijdigheid die ik over de verschillende albums wel hoor). Maar de 1 uur 15 minuten was dan ook een prima tijd!quote:
Heb je het nou over het hele album, of over die single??quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:31 schreef N.i.c.k het volgende:
Misschien wurm geslagen door de 'dwdd'over exposure, dan wel niet meegaan in de heisa, en hem enkel naar rato van kwaliteit waarderen :p?
Ik kan ook niks met het nummer, dat wel een knip en plak compositie lijkt van wat eerst 15 nummers waren. Een beetje als de hype van het fusion koken, die drang om zoveel mogelijk stijlen te mixxen, totdat je iedere identiteit verliest en slechts stijlloze muziek overhoudt.
Het is inderdaad too much, met name dat einde gaat nergens meer over. Ik zou dan ook zeggen; spreek je uit. Durf te kiezen,ipv denken artistiek en cultureel heel verantwoord bezig te zijn door een soort muzikaal relativisme.
Maar dat vind ik in zijn algemeenheid. Die cross-overs zijn leuk. Klassiek meets pop, meets hiphop etc. Maar eigenlijk staat alleen de combinatie an sich nog centraal zonder dat de muziek op zijn eigen merites beoordeelt wordt. Makkelijk waardering oogsten, omdat het zo verantwoord wordt bevonden.
Dus Kyteman. Ga klezmer spelen, of maak hip hop als Relax, of ga popliedjes met een trompet maken. Maar kies. Je componeert niet voor volkskrant recensenten.
Zo, mijn mening
Het eerste album vond ik niks. Het Kytecrash album vond ik dan al wel met vlagen beter. En deze weet ik zojuist nog niet. Ik ben denk ik niet zo'n fan van deze muziek.quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:10 schreef Norrage het volgende:
http://open.spotify.com/artist/1b4TI03HCPgv8pizohyjRB
De nieuwe Kyteman staat op spotify. Ik vind het niet meevallen....
Maar live zal het wel weer helemaal overweldigend fantastisch zijn
Het is nu een beetje een mix van klassiek, jazz, postrock, hiphop, opera, orkest en een heel klein beetje pop. Wat teveel van het goede
Ik vond het eerste album verschrikkelijk (met uitzondering van Sorry en 1 nummer). Kytecrash ook relatief waardeloos album, maar wel te pruimen. Kyteman is echt alleen live de moeite waard,vind ik...quote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:41 schreef Breach het volgende:
[..]
Het eerste album vond ik niks. Het Kytecrash album vond ik dan al wel met vlagen beter. En deze weet ik zojuist nog niet. Ik ben denk ik niet zo'n fan van deze muziek.
Al is 'Sorry' geniaal natuurlijk.
Welke andere leuke bands zitten daar dan nu? Want ik kan er niet zoveel noemenquote:Op zondag 1 april 2012 20:12 schreef Bol_Wan het volgende:
Of Monsters and Men is overigens (wéér) een leuk uitbundig Scandinavisch bandje. Je vraagt je inmiddels wel af wat ze daar eten
de laatste jaren zie je er wel meer. Asteroids Galaxy Tour, tijdje terug Alphabeat en Mando Diao, The Hives is nou ook niet ingetogen inderdaadquote:Op zondag 1 april 2012 20:15 schreef Norrage het volgende:
[..]
Welke andere leuke bands zitten daar dan nu? Want ik kan er niet zoveel noemen
Hmm, die plaats ik toch wel wat in een ander genre...Maar op zich goede tip, ik begrijp waarom je ze noemt, maar ik ken ze uiteraard alquote:
Ja, Live lijkt me het echt megasaaiquote:Op maandag 2 april 2012 14:07 schreef Z het volgende:
Uiteraard.
Ik heb Destoyer live gezien vorig jaar, dat werd toch wat saai op een gegeven moment. Het was wel boven verwachting druk, best een populaire band.
Toch maar 5 hitsquote:Op dinsdag 3 april 2012 10:59 schreef Z het volgende:
Nee hoor. Volg je http://www.gorillavsbear.net ? Die houdt zich o.a. bezig met dat soort bandjes
Nouja, dat vorige album was natuurlijk wel enorm uniek. Ik ken geen enkel album van die stijl. Dit is nu gewoon een lekker folk album. Wat rockender dan haar vorige solo-werk, dat wel, en daarom ook beter, want ze is enorm veelzijdig!quote:Op woensdag 4 april 2012 09:37 schreef Felagund het volgende:
Maar eens luisteren, weer in dezelfde stijl?
Klinkt weer heerlijkquote:
Fuck it. Deze maand begint te goed. begint geweldig het albumquote:Op donderdag 5 april 2012 19:16 schreef Norrage het volgende:
Ik spam ondertussen dit hele topic vol, maar ook de nieuwe M.Ward is nu te luisteren:
http://www.deezer.com/en/(...)nd-companion-1637008
Klinkt goed.quote:Op donderdag 5 april 2012 19:27 schreef Norrage het volgende:
[..]
Fuck it. Deze maand begint te goed. begint geweldig het albumIk had een lage verwachting want dat nummer wat we al konden horen vond ik niks, maar dit is M.Ward rockender dan ooit!
EnZooey
![]()
doet mee
Nee, echt helemaal niks deze. Zonder zangeres blijft er niet veel over.quote:Op donderdag 5 april 2012 18:22 schreef Norrage het volgende:
Klinkt weer heerlijk
Wat minder psychedelisch dan de vorige, en daardoor iets toegankelijker, maar heerlijk sfeervol en lekker veel gitaar. Topband ook!!
Die mis ik ook wel, maar ik vind het desalniettemin lekker klinken hoorquote:Op donderdag 5 april 2012 20:05 schreef ranja het volgende:
[..]
Nee, echt helemaal niks deze. Zonder zangeres blijft er niet veel over.
Wat bedoel je?quote:Op donderdag 5 april 2012 21:06 schreef Maisnon het volgende:
Chromatics: goffer alweer zo'n ding vol overdreven reverb, zing gewoon normaalheb er genoeg van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |