abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2281458
Beetje vroeg, maar aangezien er al andere jaaroverzicht-topics ontstaan zijn mag een 'algemeen' hoogte/dieptepunten-topic ook wel erbij.

Nee, onderstaande hoort niet in de Klaagbaak thuis. Zeg ik alvast. Onderstaande is gewoon mijn eerlijke mening, ik ga niet net doen alsof ik iets geweldig vind terwijl ik het in werkelijkheid niet leuk vind. Misschien denken jullie er heel anders over.

Helaas moet ik concluderen dat er bijzonder weinig hoogtepunten waren. Zwak muziekjaar. Na het einde van de happy hardcore-invasie van een aantal jaren geleden, wat voor mij het absolute dieptepunt was, werd de muziek duidelijk beter. In één keer. Maar nu is het weer aan het verminderen. Weinig positiefs over te melden, incidenteel af en toe een goed nummer. Maar wat nieuwe stromingen en zo betreft....Nee, laat 2002 alsjeblieft beter zijn.

Het enige hoogtepunt was de opkomst van producersteam de Neptunes. Dat klinkt muzikaal tenminste nog enigzins orgineel, beetje vergelijkbaar met de al langer in de scene zijnde Timbaland.

En dancemuziek dit jaar? Niks vernieuwends. Ik had begin dit jaar nog gehoopt op een invasie van lekker Belgisch beukwerk, en hardhouse a la Operation Blade-Public Domain. Maar dat is er toch niet echt van gekomen. Waar is Project 2000 gebleven? En Chocolate Puma? Even een hit(je), en dan weer weg. Helaas. Veel goedkope -trance dit jaar. Van dat onorginele spul wat iedereen kan maken. Slappe aftrekseltjes van de wèl goede Ferry Corsten of Tiësto of zo. O ja, toch nog een hoogtepuntje. De Vengaboys lijken inmiddels in lucht opgelost.

Op rockgebied heb ik ook niks vernieuwends kunnen ontdekken. Ik heb me alsmaar afgevraagd wat iedereen toch in dat slaapverwekkende 'drops of jupiter' hoort. En meer van dit soort zaad-platen. Als dit de toekomst van de rock is zie ik het somber in. Ik hoor liever zoiets als Chop Suey, of meer de Red Hot Chili Peppers-kant op (ook hun snellere nummers).

En er is een nieuw genre bij gekomen: Kleuterpop. K3, Bubbles, Stereo Sushi Girls, Firemen, M-Kids....Whaaaaaa!

En waarom moest nou net Aaliyah in dat vliegtuig zitten???

Maar goed, genoeg gezeken. Jullie muzikale hoogte/dieptepunten van 2001 dus.

pi_2281480
dieptepunten: starmaker/k-otic
hoogtepunten: die waren er dit jaar niet echt
Money is better than poverty, if only for financial reasons
  zaterdag 24 november 2001 @ 22:51:43 #3
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_2281517
Beetje teleurstellend jaar. Veel nu-metal achtigen en veel 'college rock', weinig interessante cds gehoord, dit jaar.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_2281540
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 22:45 schreef postinggirl het volgende:

En dancemuziek dit jaar? Niks vernieuwends. Ik had begin dit jaar nog gehoopt op een invasie van lekker Belgisch beukwerk, en hardhouse a la Operation Blade-Public Domain. Maar dat is er toch niet echt van gekomen. Waar is Project 2000 gebleven? En Chocolate Puma? Even een hit(je), en dan weer weg. Helaas. Veel goedkope -trance dit jaar. Van dat onorginele spul wat iedereen kan maken. Slappe aftrekseltjes van de wèl goede Ferry Corsten of Tiësto of zo. O ja, toch nog een hoogtepuntje. De Vengaboys lijken inmiddels in lucht opgelost.

wat bedoel je precies met belgisch beukwerk? Gewoon beuktechno?
pi_2281551
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 22:53 schreef zodiakk het volgende:

[..]

wat bedoel je precies met belgisch beukwerk?

ja dat wil ik ook wel es weten!
pi_2281571
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 22:51 schreef Zanderrr het volgende:
Beetje teleurstellend jaar. Veel nu-metal achtigen en veel 'college rock', weinig interessante cds gehoord, dit jaar.
Toch nog iemand meer die het opgemerkt heeft (Ik had verwacht dat ik de enige zou zijn toen ik het stukje tikte). Ik wil gewoon lekkere rockmuziek horen die 'vlamt'. Om maar wat uit het verleden te noemen: Rage Against The Machine, Nirvana, Smashing Pumpkins, Urban Dance Squad.....Allemaal verschillend, maar het had in ieder geval power en iets dat 'pakt'. En dat mis ik nu. Het ligt er niet aan dat ik danceliefhebber ben, want ik ben op zich best open wat andere genres muziek betreft.
pi_2281576
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 22:53 schreef zodiakk het volgende:

[..]

wat bedoel je precies met belgisch beukwerk? Gewoon beuktechno?

C-dance-muziek (Ik koop ook al die Phuture Classics-cdtjes. Kan ik het toch nog horen. Het zijn er toch maar een stuk of twee per jaar, nog te betalen dus).
pi_2281602
Hoogtepunt: Lateralus van Tool
Dieptepunt: Starmaker/boy-bands en alle R&B

Een aantal van m'n favoriete bands/artiesten (Tool, Rammstein, Tori Amos, Heather Nova) hebben dit jaar een nieuwe cd uitgebracht, waardoor ik het best tevreden ben met dit jaar.

My love for you is like a truck. Berserker! Would you like some making fuck? Berserker.
  zaterdag 24 november 2001 @ 23:02:26 #9
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_2281604
Hoogtepunten: Atomic Kitten, K3, K-otic, Linkin Park, Westlife, Backstreet Boys, Ewan McGregor, Sophie Ellis Bextor, JLo & Ja Rule, enzovoorts enzovoorts. 2001 was voor mij een geweldig jaar wat muziek betreft.

Dieptepunt: Kelis.

[Dit bericht is gewijzigd door Marble op 24-11-2001 23:04]

My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_2281618
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 23:02 schreef Marble het volgende:
Hoogtepunten: Atomic Kitten, K3, K-otic, Westlife, Backstreet Boys
dit is toch een geintje he!?
  zaterdag 24 november 2001 @ 23:04:25 #11
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_2281625
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 23:03 schreef Assimilator het volgende:

[..]

dit is toch een geintje he!?

Nee.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_2281765
Muse is nu defenitief doorgebroken, Prodigy treedt weer op, The Avalanches komen in de bekenheid, Tom Mcrae heeft een prachtig album gemaakt. Hoogtepunten zat dus

Met de dieptepunten kan ik vrij goed meegaan met postinggirl. Behalve dat van de Vengaboys, die hebben toen ze nog maar 1 of 2 singles hadden gemaakt al een album (Venga Boys party cd ofzo) en dat was best goed. Bij elke single daalde hun niveau, maar dat album klonk best ærdig. Helaas kan ik van het bestaan van dat album niets meer vinden, echt vaag.

edit: Dieptepunt, de enorme hoeveelheid Live die te horen is. Als er 1 band zwaar overschat is, is Live het wel met als historisch dieptepunt het tribute nummer 'Overcome'.

[Dit bericht is gewijzigd door Melluh op 25-11-2001 16:57]

"Go ahead hate your neighbour, go ahead cheat a friend.[br]Do it in the name of heaven, you can justify it in the end" -Joan Baez[br]"Ah, but I was so much older then, I'm younger than that now" - Bob Dylan
pi_2281918
Hoogtepunt : Tool - Lateralus

Dieptepunt : Kane - With or Without you DVD (Hij komt weliswaar niet uit 2001, maar deze rotzooi kun je de volgende 20 jaar nog bij de frs kopen. En aangezien je niet lager kan zinken als dit, ook het dieptepunt van 2001).

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
  zaterdag 24 november 2001 @ 23:50:25 #14
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_2281927
Muse is idd doorgebroken, Thomas Acda en Paul de Munnik hebben nu toch hun nummer-1 hit. Lifehouse heeft een leuke single uitgebracht, Rammstein doet het goed in Nederland, Cake is weer terug, de Gorillaz zijn geformeerd. Radiohead heeft goede singles uitgebracht. Valt allemaal best mee dus.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_2281951
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 23:27 schreef Melluh het volgende:
Muse is nu defenitief doorgebroken, Prodigy treedt weer op, The Avalanches komen in de bekenheid, Tom Mcrae heeft een prachtig album gemaakt. Hoogtepunten zat dus
En QOTSA is twee keer geweest. En MoR hebben erg leuke nieuwe CD. En ik heb Therapy? live mogen aanschouwen. En Zita Swoon (okee, da's niet specifiek voor dit jaar, maar toch leuk)

Ofschoon het geen superCD was kan ik het niet laten ook Stephen Malkmus even te noemen

Dieptepunt? Het bericht dat de Trockener Kecks ermee gaan kappen

pi_2282110
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 22:45 schreef postinggirl het volgende:

En dancemuziek dit jaar? Niks vernieuwends. Ik had begin dit jaar nog gehoopt op een invasie van lekker Belgisch beukwerk, en hardhouse a la Operation Blade-Public Domain.

Hmmmm geen Belgisch beukwerk, maar wel Duits (!) beukwerk dit jaar......Warmduscher nog niet gehoord??? VET
  zondag 25 november 2001 @ 00:17:37 #18
15223 roelio
lieffffffffffff!!!!!!!!!!!!!!
pi_2282235
Hoogtepunten:
Rock Werchter 2001 met Queens Of The Stone Age, Tool en The Dandy Warhols

De nieuwe plaat van Tool: Lateralus

Kwa nostalgie: de uitgave van de Velvet Underground 1969 Live 3CD Box

Dieptepunten:
tsja dat is zoals elk jaar zooooveel dat ik daar niet over wil beginnen

[url=http://www.qotsa.com]Queens Of The Stone Age[/url]
pi_2282585
quote:
Hoogtepunten: Atomic Kitten, K3, K-otic, Linkin Park, Westlife, Backstreet Boys, Ewan McGregor, Sophie Ellis Bextor, JLo & Ja Rule, enzovoorts enzovoorts. 2001 was voor mij een geweldig jaar wat muziek betreft.

Whahahaha.....echt geen geintje????
  zondag 25 november 2001 @ 02:11:29 #20
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_2283298
Hoogtepunten: Een paar rockbandjes hebben leuke singles gemaakt, maar er is dit jaar nog geen groep geweest die imho echt doorgebroken is (of waarvan ik een cd heb gekocht). Garbage heeft een nieuwe cd uitgebracht, niet zo sterk als hun vorige cd's, maar zeker niet slecht te noemen.

Dieptepunten: Te veel om op te noemen, velen zijn al genoemd door postinggirl. En Marble.. als hoogtepunten. Alleen met Sophie Ellis Bextor ben ik wel mee eens, leuk plaatje.

The Internets, I needs it..
pi_2284492
Dieptepunt: de CD's zijn steeds duurder geworden.
Hoogtepunt: de CD-R's zijn steeds goedkoper geworden.
Ich möchte ein Eisbär sein im kalten Polar, dann müßte ich nicht mehr schrei'n, alles wär' so klar.
pi_2284620
quote:

Hahahahahahahaha. Demn, waar is het misgegaan in jouw opvoeding?
Is it washable?
  zondag 25 november 2001 @ 12:18:03 #23
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_2284711
Ik heb dit jaar stapels cds gekocht, maar de meeste daarvan waren niet van dit jaar. Dat zegt voor mij al wel genoeg. Toch zijn er nog wel wat erg goede/leuke cds uitgekomen dit jaar, zoals tool, sparklehorse, the strokes en radiohead.
En dingen als K-otic en K3 zijn er elk jaar wel, het zou pas opmerkelijk zijn als die er een heel jaar niet zouden zijn.
  Trouwste user 2022 zondag 25 november 2001 @ 12:29:02 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_2284775
Hoogtepunten : Nick Cave, Mogwai, Tortoise, Fireside, Motorpsycho, Qotsa, Spearhead ( Lowlands ).

Dieptepunten : Kast, Kane, P ema's, Bl f en andere Nederlandstalige kromrijmelarij.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 25 november 2001 @ 12:38:39 #25
15223 roelio
lieffffffffffff!!!!!!!!!!!!!!
pi_2284808
Tong, ik vind het ook niet allemaal even top maar je moet toegeven dat de Poema's en Blof toch wel van een veel hoger niveau zijn dan de Kast... op die laatste band is Sinterklaas-rijmpjes-teksten van toepassing
[url=http://www.qotsa.com]Queens Of The Stone Age[/url]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')