abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 20 februari 2012 @ 21:58:44 #1
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_108206293
111121_50937_Forum-banner-Next-Best-Band.jpg

Plug It In: NU - Spider In a Web
Met Plug It In zet Next Best Band iedere week één aanstormende band full blown in de spotlight.
NU gaat hard, vanaf het eerste moment ging het deze gasten voor de wind. Twee maanden na oprichting stonden ze al op Eurosonic, haalde ze MTV, Kink FM, speelde ze op podia als 013, Patronaat, Luxor Live en stonden ze samen met hun helden van Triggerfinger op het podium. Toen de band een tijdje terug hun 1-jarig bestaan vierde stonden er al 46 gigs op hun naam.

Met Spider In a Web heeft NU een ijzersterke titelsong voor het gelijknamige album in huis. Een zeer solide track met het einde als hoogtepunt. Waar Hans Grondel qua zang en gitaarspel zeker in de buurt komt van idool Matthew Bellamy (Muse).

In de clip wordt een meisje achtervolgd door een gemaskerde man met een soort van ‘Lost-black-smoke-monster-achtig-iets’. Benieuwd wie de gemaskerde man is en hoe het afloopt? Check ‘m dan snel!

Ps.: Het black-smoke-monster-ding ziet er in deze clip trouwens beter uit dan in Lost, pluspunten voor de videomannen!

Waar staat Nu voor?
NU staat voor hier en nu, nieuw en een nieuwe start.

Hoe is Nu ontstaan?
NU is ontstaan nadat drie vrienden, maar vooral hele fanatieke muzikanten, besloten hun krachten te bundelen in een nieuw project. De eerste show was meteen de grote vuurdoop tijdens een bandwedstrijd. Deze werd gewonnen, waardoor we twee maanden na oprichting al op Eurosonic mochten spelen. Hierna ging het alleen maar harder; binnen het eerste halfjaar wonnen we de Drentse Popprijs, kwamen we op Mtv en KinkFM en speelden we met Triggerfinger in zalen als 013 en het Patronaat.

Wat weet nog niemand over jullie?
Dat we voor een show altijd op de wc inzingen en daarna een korte Jägermeister ceremonie voltrekken.

Waarin onderscheidt Nu zich van andere bands?
NU is een band die drie leden telt, maar live een ongekend volle rocksound weet neer te zetten met sterke pop/rocksongs en driestemmige zang.

Vertel eens over één van jullie hoogtepunten?
Hans: Mijn hoogtepunt beleefde ik op het podium van het Patronaat afgelopen zomer. Eigenlijk na het optreden, toen het besef kwam. Ik zag een uitverkochte zaal helemaal uit zijn dak gaan op de muziek die wij speelden.
René: Dat was Eurosonic 2012, waarbij de zaal stampvol stond en het publiek echt uit zijn dak ging. Wat een vette sfeer was dat!
Erik: Mijn knuffel met Ruben Block in het Patronaat afgelopen zomer. Zijn baard kriebelde wel een beetje.

Wie zijn jullie inspiratiebronnen?
Muse, Foo Fighters.

Wat is jullie favoriete gespreksonderwerp?
Vrouwen (en dan vooral met wie René nu weer wil trouwen).

Naar welke artiesten luisteren jullie zelf?
Bijna alles. Van Hank Williams naar The Misfits en van Taylor Swift naar Queens of the Stoneage.

Hoe schrijven jullie nummers?
Tot nu toe komt de basis van alle nummers van Hans, welke we vervolgens in de oefenruimte verder uitwerken en arrangeren.

Welk nummer van een andere artiest hadden jullie willen schrijven?
First Taste van Triggerfinger.

Waar gaan de teksten van Nu over?
Hoop, liefde en geluk en het tegenovergestelde daarvan.

Wat is de grootste blunder die jullie hebben gemaakt tijdens een optreden?
Te slechte grappen vertellen, lippen openhalen aan microfoons na ongelukkige stunts en publiek raken met drumstokjes.

Wat is jullie eerste muziekherinnering?
‘Geen ruzie in de auto’ van Bert en Ernie.

Wat doen jullie naast het muziek maken?
Naast muziek maken werken we alle drie nog, doen we zelf het management van de band en zijn we regelmatig samen in de kroeg te vinden.

Wat is jullie grootste uitdaging als band geweest?
Drie covers in korte tijd naar onze eigen stijl omzetten, om die vervolgens samen met onze helden Triggerfinger op het podium te mogen spelen.

Welke Next Best Band zouden jullie nog uit willen lichten en waarom?
The Quaint. Toffe gasten en te gekke band.

Kunnen jullie nog wat leuke videofacts vertellen?
- De clip is deels in Erica en deels in Amersfoort opgenomen
- De actrice hebben we nog nooit in het echt gesproken
- Alles wat je ziet is onbewerkt gemonteerd; er zijn geen specials effects gebruikt
- Hierbij nog ons medeleven aan de familie van de bad guy

120218_163650_NU-by-Eljee-Bergwerff-1-landscape.JPG

Beluister en bekijk hiermeer audio-tracks en video’s van NU op Next Best Band. Next Best Band schotelt je vandaag dé beste bands van morgen voor. Dat doen ze op www.nextbestband.nl, festivals, radio en tv.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator maandag 20 februari 2012 @ 22:36:22 #2
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_108208232
Best leuk weer dit. Een paar toppertjes na elkaar. :Y

Alleen in dat acapella zakken ze door de mand.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:29:47 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_108224570
Is het een idee om deze topiques open te laten na de week? Ik wilde laatst nog iets over 1 van de NBB's zeggen (kwam er wat materiaal van tegen) maar dat kon toen niet meer.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator dinsdag 21 februari 2012 @ 14:32:00 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108224630
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:29 schreef Maanvis het volgende:
Is het een idee om deze topiques open te laten na de week? Ik wilde laatst nog iets over 1 van de NBB's zeggen (kwam er wat materiaal van tegen) maar dat kon toen niet meer.
Tja het lastige is, als we dat doen verhuisd de MyAT niet mee. Als je iets wilt zeggen over een NBB bandje mag je er best een nieuw topic over openen. Of het zeggen in het meest recente topic.

Ik neem je opmerking sowieso wel even mee naar achter.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:53:48 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_108225348
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:32 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja het lastige is, als we dat doen verhuisd de MyAT niet mee. Als je iets wilt zeggen over een NBB bandje mag je er best een nieuw topic over openen. Of het zeggen in het meest recente topic.

Ik neem je opmerking sowieso wel even mee naar achter.
thanks!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')