goed naar DeWolff geluisterdquote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:24 schreef Bol_Wan het volgende:
Birth of Joy is wel echt een aanrader, leuk Nederlands bandje
klopt, die vorige cd heeft het bij mij ook een stuk minder gedaan. Maar inderdaad, Birth of Joy is op dit moment een goeie volger van DeWolff jaquote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:07 schreef ranja het volgende:
[..]
goed naar DeWolff geluisterdhopen dat ze niet doorslaan in het gefreak zoals DeWolff wel is gaan doen.
Nee, is dat al gelekt dan? Want dan ga ik er morgen eens goed naar luisteren.quote:Op maandag 12 maart 2012 22:30 schreef Maisnon het volgende:
Heeft iemand het nieuwe album van Blood Red Shoes al geluisterd?
Dat dacht ik maar volgens mij is het niet zoquote:Op maandag 12 maart 2012 23:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nee, is dat al gelekt dan? Want dan ga ik er morgen eens goed naar luisteren.
Ja die ken ik, the vaccines vind ik echt geen reet aan. Elk nummer lijkt wel hetzelfde, als ik die nummers hoor kan ik ze nooit uit elkaar houden. Ik dacht dat ik Arctic monkeys erbij had gezet, maar ik had gefaald. Maar, die ken ik ook vind ik heel erg vet. Die nieuwe single is ook goed, echt heel goed dat ze zich zo ontwikkeld hebben.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:36 schreef Bol_Wan het volgende:
Ik zou gaan voor The Vaccines, Howler of Arctic Monkeys, die zitten niet te ver af van die drie bands die je noemt.
Absoluut, echt een hele lekkere plaat.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:52 schreef Radioheader het volgende:
Die Clouds Nothing nu een keer geluisterd, maar wow wat een fucking vette cd!
Qft.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:52 schreef Radioheader het volgende:
Die Clouds Nothing nu een keer geluisterd, maar wow wat een fucking vette cd!
Hmm, toch maar een nieuwe poging wagen. Ik kwam er niet echt in, vooralsnogquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:19 schreef TWP het volgende:
[..]
Absoluut, echt een hele lekkere plaat.
Is Yellow Ostrich hier trouwens al genoemd? Debuutplaat is vorig jaar uitgekomen en nu al een tweede. Ik zet het net aan en, wow, dat is fijn. OOR zegt erover: "twee jaar geleden was het The Soft Pack dat grossierde in melodieuze gitaarrock met een punch waar we hier op de redactie erg blij van werden. Nu is het Yellow Ostrich."
Ik werd meteen al overtuigd door de opener, Elephant King.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hmm, toch maar een nieuwe poging wagen. Ik kwam er niet echt in, vooralsnog
Ja ik vind dat Paddling Out nummer wel lekkerquote:Op zondag 18 maart 2012 20:10 schreef Bol_Wan het volgende:
Nieuwe Miike Snow is best vermakelijk. Dat duet met Lykke Li is iig een pareltje
Hahahaquote:40. Neon Hitch
De eerste optredens van Lady Gaga waren nog veel slechter. De enige zangeres die de hele showcase in haar blote kont stond.
Ja ik ga ook maar eens een spotify lijstje maken met die namenquote:Op zondag 18 maart 2012 21:15 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Hahaha
Voorderest wel wat interessante namen op die lijst naast degene die ik kende, ik ga er weer achteraan
Hé, dat herken ik, dat heb ik ook wel eens. De laatste keer dat ik dat had werd ik hier blij van:quote:Op zondag 18 maart 2012 20:49 schreef Maisnon het volgende:
Heeft iemand nog een leuke artiest voor me, beetje nieuw, van de laatste tijd, met lekkere cleane frisse muziek
Het zijn zo veel drones en shoegaze achtige dingen of van die pop/rock met zoveel galm op de stemmen die het gros van de muziek uit lijken te maken soms
Ik wil gewoon een... tune-yards achtig iets
http://www.melkweg.nl/art(...)&disciplineid=eventsquote:Dertig jaar na dato krijgt de Nederlandse Ultra beweging uit de vroege jaren tachtig z’n laatste uitroepteken in de Melkweg. Ultra 2012 wordt uitgeluid met muziek, film, fotografie, debat en presentaties.
OUDE ZAAL: MINNY POPS, THE TAPES, TRUUS DE GROOT + LIESBETH ESSELINK (PLUS INSTRUMENTS), TOON BRESSERS, GIJSBERT KAMER
Minny Pops werd in 1978 in Amsterdam gevormd door zanger/bandleider Wally van Middendorp. Minny Pops speelde in 1981 een legendarische show in de Melkweg, waarvan dit jaar de live CD/DVD 'Standstill to Motion: Live at the Melkweg, 19-03-1981' is uitgebracht. In 1982 kwam hun album ‘Sparks in a Dark Room’ uit op het legendarische Factory Records, waardoor ze tourden met Joy Division, New Order en als eerste Nederlandse band een Peel Session opnamen. Vanavond zal Minny Pops in de Melkweg een set spelen voornamelijk bestaande uit nummers van dit album. Dit concert is het laatste optreden van Minny Pops na een reeks ULTRA2012 optredens en tevens de allerlaatste show van de band ooit.
The Tapes namen exact 30 jaar geleden, op 12 februari 1982, afscheid met een groots concert in een vol Paradiso. Van de vijfmansbezetting uit 1982 zijn er drie weer van de partij: Rolf Hermsen (zang), Peter Meuris (drums) en Dennis Duchhart (gitaar). De taken van afhakers Michiel Brandes en Igor Roovers worden overgenomen door Mark Drillich (bas), Martijn Voorvelt (gitaar) en Rogier Voorvelt (toetsen). The Tapes stonden bekend als ‘vertegenwoordigers van de New Wave’. Hun drie LP’s kregen juichende kritieken, maar echt verkoopsucces bleef uit – een van de redenen waarom de groep er in 1982 de brui aan gaf.
Dit is niet clean of nieuw, en ik ken de muziek van tune-yards niet (dacht dat dat ook galmelektronica was), maar dit wil ik wel kwijt, misschien vind je het goed:quote:Op zondag 18 maart 2012 20:49 schreef Maisnon het volgende:
Heeft iemand nog een leuke artiest voor me, beetje nieuw, van de laatste tijd, met lekkere cleane frisse muziek
Het zijn zo veel drones en shoegaze achtige dingen of van die pop/rock met zoveel galm op de stemmen die het gros van de muziek uit lijken te maken soms
Ik wil gewoon een... tune-yards achtig iets
Moet je er wel even The Flaming Lips bij zetten natuurlijkquote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:52 schreef Norrage het volgende:
Dit moet wel een goed album worden, met al die bijdrages
1. 2012 (feat. Ke$ha & Biz Markie)
2. Ashes In The Air (feat. Bon Iver)
3. Helping The Retarded To Know God (feat. Edward Sharpe)
4. Supermoon Made Me Want To Pee (feat. Prefuse 73)
5. Children Of The Moon (feat. Tame Impala)
6. That Ain’t My Trip (feat. Jim James)
7. You, Man? Human? (feat. Nick Cave)
8. I’m Working At NASA On Acid (feat. Lightning Bolt)
9. Do It! (feat. Yoko Ono)
10. Is David Bowie Dying? (feat. Neon Indian)
11. The First Time Ever I Saw Your Face (feat. Erykah Badu)
12. Thunder Drops (feat. New Fumes)
13. I Don’t Want You To Die (feat. Chris Martin)
Er komen wel wat ouwe Amsterdammers in het trivia topic.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:40 schreef tim. het volgende:
[..]
Dit is niet clean of nieuw, en ik ken de muziek van tune-yards niet (dacht dat dat ook galmelektronica was), maar dit wil ik wel kwijt, misschien vind je het goed:
Met dank aan oudgediende emokid!
Over Ultra moet ik eens lezen, is nu veel in de publiciteit. Z heeft het gemist/was te jong, is er een andere user die in de jaren tachtig in dat circuit verkeerde?
Wel een heel klein sneertje naar Birdy danquote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik vind het alleen al eenwaard omdat hij zegt dat het van Bon Iver is en een sneertje uitdeelt naar Birdy.
Verder klinkt het wel oké, niet echt bijzonder.
Daar kan ik wel inkomen... Alleen POP ETC? wat een boutnaam. Maar ze hebben een tof liedjequote:Op maandag 26 maart 2012 15:19 schreef Norrage het volgende:
The Morning Benders veranderen hun naam, omdat het kennelijk een homo-scheldwoord is
Nu gaan ze POP ETC heten
http://oor.nl/#news/10261/the_morning_benders_veranderen_van_naam
Toch niet van Poppers? Die drug die homo's gebruiken om lekker los te komen daar beneden?quote:Op maandag 26 maart 2012 15:19 schreef Norrage het volgende:
The Morning Benders veranderen hun naam, omdat het kennelijk een homo-scheldwoord is
Nu gaan ze POP ETC heten
http://oor.nl/#news/10261/the_morning_benders_veranderen_van_naam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |