quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Ja, ware het niet dat er niet meer dan 6 uur tussen in- en uit-checken kan/mag zitten. Dat geintje lukt dus nietquote:Op zaterdag 10 december 2011 14:45 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Dus iemand die 's ochtends na negenen op zijn bestemming aankomt en dan uitcheckt, even wacht, en weer incheckt, kan 's avonds met diezelfde incheck weer op daltarief reizen, ook al is het niet in daluren?
Vet. Men garandeert dus dat ELKE reis binnen het NS-net binnen 6 uur voltooid isquote:Op zaterdag 10 december 2011 14:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Laatste post:
[..]
Ja, ware het niet dat er niet meer dan 6 uur tussen in- en uit-checken kan/mag zitten. Dat geintje lukt dus niet
Mits geen Grote Verstoringen (zoals Utrecht er uit wat gelukkig nooit voorkomt).quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar okee, in vrijwel alle gevallen zal het probleemloos moeten lukken. Zeker omdat de andere vervoerders niet meetellen (want opnieuw inchecken)
Zeg nooit nooit! En het gebeurt zeker wel eens. Niet vaak, maar het gebeurt, weet ik uit ervaringquote:Op zaterdag 10 december 2011 15:54 schreef Q. het volgende:
[..]
Mits geen Grote Verstoringen (zoals Utrecht er uit wat gelukkig nooit voorkomt).
Ben je jarig?quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:08 schreef bork het volgende:
verjaarscadeau, dinsdag met ICE dagje naar Keulen op kosten v.d missus en met de missus!![]()
Q. was een beetje sarcastischquote:Op zaterdag 10 december 2011 17:17 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zeg nooit nooit! En het gebeurt zeker wel eens. Niet vaak, maar het gebeurt, weet ik uit ervaring
Ah, vandaarquote:
quote:
quote:Op zaterdag 10 december 2011 10:26 schreef dennistd het volgende:
Zo, alvast even zitten te plannen voor 7 januari. Ik ben nog niet helemaal tevreden, maar goed..:Die overstap in tilburg klopt niet. Wat ik nog zat te denken: Is de Grensland Express misschien een optie voor erin? Of sowieso een stukje buitenland? Denk aan Enschede - Mnster - Rheine - Hengelo of zo. Daar komt niet iedereen iedere dag/week/maand natuurlijkSPOILER: Mogelijk reisplanOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
Ze gaan er bij ProRail toch geen gewoonte van maken h, om bijna heel het noorden onbereikbaar te maken.quote:Zwolle-Groningen/Leeuwarden
Zaterdag 10 December 19:57
Oorzaak
Rond Meppel rijden geen treinen door een seinstoring.
Er rijden bussen tussen Zwolle en Steenwijk. Er rijden bussen tussen Zwolle en Hoogeveen.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 21:30 uur verholpen.
Reisadvies
Ik weet nog wel een manier om het spoor tussen Zwolle en het noorden wekenlang onbruikbaar te maken, maar die gaan we hier maar niet neerzettenquote:Op zaterdag 10 december 2011 20:44 schreef Igen het volgende:
En het is weer bingo!
[..]
Ze gaan er bij ProRail toch geen gewoonte van maken h, om bijna heel het noorden onbereikbaar te maken.
Oh jawel. Volgend jaar 4 weken aan een stukquote:Op zaterdag 10 december 2011 20:44 schreef Igen het volgende:
Ze gaan er bij ProRail toch geen gewoonte van maken h, om bijna heel het noorden onbereikbaar te maken.
Ik zie nu voor me hoe lang de stem in de SLT daarover zou doen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:47 schreef James1988 het volgende:
"Dames en heren, zometeen komen we aan te Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch. Station Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch. *hijghijg*"
We kunnen het haar helaas niet meer vragen. Loes van der Schaft (de stem van SLT en SGMm) is eerder dit jaar overleden.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:51 schreef remcoP het volgende:
[..]
Ik zie nu voor me hoe lang de stem in de SLT daarover zou doen.
Moet je wel een fatsoenlijke groothoeklens hebben om dat bordje op de foto te zetten!quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat begin ik ook wel een keer zat te worden. Wales volgend jaar speerpunt. Incl Mount Snowdon en al die ellende daar
We hebben nog maar tot 2015, dus we moeten er wel iets van maken he.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:44 schreef Igen het volgende:
En het is weer bingo!
[..]
Ze gaan er bij ProRail toch geen gewoonte van maken hè, om bijna heel het noorden onbereikbaar te maken.
Ok, nieuwe poging:quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die overstap in tilburg klopt niet. Wat ik nog zat te denken: Is de Grensland Express misschien een optie voor erin? Of sowieso een stukje buitenland? Denk aan Enschede - Mnster - Rheine - Hengelo of zo. Daar komt niet iedereen iedere dag/week/maand natuurlijk
SPOILER: Nieuwsjaarsreis optie #2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Oh dan zal het wel dosto zijn jaquote:Op zaterdag 10 december 2011 22:22 schreef dennistd het volgende:
Ga je mij nou vertellen dat de WFB helemaal doorrijdt tot Emden? RE 14126 is een RegionalExpress Mnster-Emden namelijk volgens bahn.de![]()
Laatst een lul in groningen.. tijdens de spits op vrijdag avond. Had meneer twee fietsen in een doos bij zich.quote:Op zaterdag 10 december 2011 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Mag. Of gaan ze ook moeilijk doen over een bel, een lamp, een jasbeschermer?
Verhuizen doe je maar met een goederentreinquote:Op zaterdag 10 december 2011 23:31 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Laatst een lul in groningen.. tijdens de spits op vrijdag avond. Had meneer twee fietsen in een doos bij zich.Zelfs de balkons waren vol. Ja dat gaat niet passen he.
Nee. ik slaapquote:Op zondag 11 december 2011 00:21 schreef CrashO het volgende:
He fles , kan ik Jou 1minuut geleden op deventer de trap af hebben zien lopen ? :p
Zag iemand die verdraaid veel op je lijkt met camera tasje onder ze rechter arm
HEEEE DIE FLESSSSSSSSSS schreeuwen terwijl ik snel het balkon opren en half uit de trein ga hangen om je Doppelgnger een trap af te kunnen zien lopen?quote:Op zondag 11 december 2011 00:25 schreef Dr_Flash het volgende:
En anders, spreek zo iemand gelijk aan als je de ballen hebt.
Enige tijd geleden stond hier nog ongeveer deze tekst: "Tegen de tijd dat de Olympische Spelen beginnen rijdt hogesnelheidstrein Fyra. Voor uw reis naar Brussel heeft u dan de keuze uit Thalys of Fyra." Dat die tekst inmiddels is veranderd geeft mij het gevoel dat NS Hispeed er niet meer op vertrouwt dat men op tijd (dat wil zeggen: juli 2012) voldoende V250 ter beschikking heeft om een dienst naar Brussel uit te kunnen voeren.quote:Vervoer naar en in Londen tijdens de Spelen
In no-time met de trein naar de Spelen!
Tijdens de Spelen in 2012 reist u nog sneller met de trein naar Londen. Voor uw reis naar Brussel heeft u dan de keuze uit Thalys of Intercity Brussel. Deze brengen u rechtstreeks en razendsnel via de kanaaltunnel naar hartje Londen, naar St. Pancras International
Bijvoorbeeldquote:Op zondag 11 december 2011 00:43 schreef CrashO het volgende:
[..]
HEEEE DIE FLESSSSSSSSSS schreeuwen terwijl ik snel het balkon opren en half uit de trein ga hangen om je Doppelgnger een trap af te kunnen zien lopen?
Nee maar dat wisten we toch al? Dat het op z'n vroegst eind 2012 zou worden (en warschijnlijk zelfs dat niet) omdat er nog allerlei basale dingen niet deugden?quote:Op zondag 11 december 2011 01:25 schreef James1988 het volgende:
Dat die tekst inmiddels is veranderd geeft mij het gevoel dat NS Hispeed er niet meer op vertrouwt dat men op tijd (dat wil zeggen: juli 2012) voldoende V250 ter beschikking heeft om een dienst naar Brussel uit te kunnen voeren.
Dus na 6 uur na inchecktijd ben je je borg kwijt? ik dacht altijd dat je de hele dag nog wel kon uitchecken, en dat de volgende dag na 4 uur je borg pas weg was. Is dat sinds kort veranderd?quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vet. Men garandeert dus dat ELKE reis binnen het NS-net binnen 6 uur voltooid isDat wordt lachen natuurlijk. Vlissingen - Groningen is 4:23, overstapje in Rotterdam gaat mis, 4:53, stremming bij Meppel, Bingo
Maar okee, in vrijwel alle gevallen zal het probleemloos moeten lukken. Zeker omdat de andere vervoerders niet meetellen (want opnieuw inchecken)
Ze liegen er nu niet meer (of minder) omheen.quote:Op zondag 11 december 2011 11:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee maar dat wisten we toch al? Dat het op z'n vroegst eind 2012 zou worden (en warschijnlijk zelfs dat niet) omdat er nog allerlei basale dingen niet deugden?
http://www.ns.nl/reiziger(...)v-chipkaart-onderwegquote:Op zondag 11 december 2011 11:54 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Dus na 6 uur na inchecktijd ben je je borg kwijt? ik dacht altijd dat je de hele dag nog wel kon uitchecken, en dat de volgende dag na 4 uur je borg pas weg was. Is dat sinds kort veranderd?
hm.. maar. stel ik heb een anonieme kaart met 10,- saldo er op.. ( minimale hoeveelheid om te mogen inchecken..) reis er van groningen mee naar Vlissingen (das meer dan 10,-) en zal daar voor het gemak gewoon niet uitchecken en de kaart wegtieften?quote:Op zondag 11 december 2011 12:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, oftewel: Uitchecken kan eigenlijk altijd, maar wat de gevolgen voor je borg zijn laten we in het midden.
Op anonieme kaarten is je borg 20 euro afaik. Dan wordt het al wat minder snel interessant, zeker ook omdat die kaart zelf ook niet bepaald gratis is.quote:Op zondag 11 december 2011 12:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hm.. maar. stel ik heb een anonieme kaart met 10,- saldo er op.. ( minimale hoeveelheid om te mogen inchecken..) reis er van groningen mee naar Vlissingen (das meer dan 10,-) en zal daar voor het gemak gewoon niet uitchecken en de kaart wegtieften?ben ik toch goedkoop van A naar B ?
( ok je zit wel evt met de conducteur.. hoewel je officieel weer niet kan uitchecken voor er voldoende saldo op zit..)
hm wordt je dus als anonieme kaarthouder weer extra genaaitquote:Op zondag 11 december 2011 12:21 schreef Q. het volgende:
[..]
Op anonieme kaarten is je borg 20 euro afaik. Dan wordt het al wat minder snel interessant, zeker ook omdat die kaart zelf ook niet bepaald gratis is.
Rare kijk op de wereld heb je.quote:Op zondag 11 december 2011 12:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hm wordt je dus als anonieme kaarthouder weer extra genaait
"Meneer Hafas zegt... OK!"quote:Op zondag 11 december 2011 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Hafas is het alvast eens met de nieuwe dienstregelingToen ik 'm vanochtend startte kreeg ik dit te zien:
[ afbeelding ]
Die 6-uur-regel is alleen bij de nieuwe abonnementen, om te voorkomen dat je om 9.00 incheckt om in de avondspits te kunnen reizen met korting.quote:Op zondag 11 december 2011 11:54 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Dus na 6 uur na inchecktijd ben je je borg kwijt? ik dacht altijd dat je de hele dag nog wel kon uitchecken, en dat de volgende dag na 4 uur je borg pas weg was. Is dat sinds kort veranderd?
Was ein keloel. Dan check je toch gewoon om een uur of 3 smiddags in?quote:Op zondag 11 december 2011 13:09 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die 6-uur-regel is alleen bij de nieuwe abonnementen, om te voorkomen dat je om 9.00 incheckt om in de avondspits te kunnen reizen met korting.
We gaan het straks zien! Om 12.38 uit Emmen Zuid vertrokken, 12.35 ingecheckt ofzo. Stap nu in Zwolle over naar Utrecht Centraal. Ga met een andere chipkaart met de bus naar mn bestemming en check dus niet uit bij NS. Vanavond weer terug, zal wel na half 7 worden. Kijken of ie dan een nieuwe reis begint of alsnog uitcheckt. Heb een oud voordeelurenabonnement met reizen op saldo trouwens.quote:Op zondag 11 december 2011 13:09 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die 6-uur-regel is alleen bij de nieuwe abonnementen, om te voorkomen dat je om 9.00 incheckt om in de avondspits te kunnen reizen met korting.
quote:Oorzaak ongeval Apeldoorn Osseveld bekend
zondag 11 december 2011
De oorzaak van het persoonsongeval bij het station Apeldoorn Osseveld in de nacht van vrijdag op zaterdag is bekend gemaakt door de politie.
In die nacht werd een net uitgestapte passagier met de trein meegesleept en was daardoor nagenoeg op slag gestorven. De medewerkers op de trein hoorde pas verderop dat er een ongeval plaats had gevonden met hun trein en waren daar, net zoals de passagiers, zeer door aangegrepen.
Eerder werd als oorzaak bedacht dat de man meegesleurd werd doordat hij vast bleef zitten aan de deur van de trein. Dat was echter onwaarschijnlijk, aangezien de conducteur eerst kijkt of alle andere deuren gesloten zijn en daarbuiten krijgt de machinist ook een groene lamp die aangeeft dat alle deuren gesloten zijn.
Na onderzoek van de KLPD is gebleken dat de man zijn evenwicht verloor terwijl hij naast de wegrijdende trein liep. Hierdoor viel hij tussen perron en trein en werd hij meegesleurd.
met zo'n soort USB-stick, want je zou bij de moderne stellen toch wel verwachten dat via een soort GSM-verbinding dit automatisch geregeld wordt?quote:Op zondag 11 december 2011 16:09 schreef greavy het volgende:
SLT moet nog wennen aan de nieuwe DRGL. Ik ben vandaag nog geen SLT tegen gekomen met werkende schermen en omroep: De nieuwe DRGL moet nog in de meeste stellen geladen worden (Ja, bij ieder stel moet dat apart ja!).
Hetzelfde gedonder als vorig jaar dusquote:Op zondag 11 december 2011 16:09 schreef greavy het volgende:
SLT moet nog wennen aan de nieuwe DRGL. Ik ben vandaag nog geen SLT tegen gekomen met werkende schermen en omroep: De nieuwe DRGL moet nog in de meeste stellen geladen worden (Ja, bij ieder stel moet dat apart ja!).
Jupquote:
Die V natuurlijk. En als er BZMOT gereden had, dan dat. Avoid schommelboten at all costquote:
Ik MOEST met Plan V van Weert naar Roermondquote:Op zondag 11 december 2011 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
je hebt de schommelboot genomen om daarna de plan V nogmaals vast te kunnen leggen
Hoerejongquote:Op zondag 11 december 2011 16:54 schreef greavy het volgende:
En Utrecht-Driebergen Zeist beide keren met het SLeTje gedaan.
Ik zag vanmiddag in Deventer een grote Unimat met een Idefix erachter langsrijden. Beetje rare combinatie leek mequote:Op zondag 11 december 2011 16:55 schreef greavy het volgende:
Oja, in Roermond deze foto nog:
[ link | afbeelding ]
RF23+RF19+BAM Stopmachine by theknittur, on Flickr
Idefix ?quote:Op zondag 11 december 2011 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zag vanmiddag in Deventer een grote Unimat met een Idefix erachter langsrijden. Beetje rare combinatie leek me
Ja, zo'n onderstopper als jij ook op de foto hebt, alleen dan in VolkerRail kleuren.quote:
Ah, dat ding. Ze hoeven niet samen te werken he, kan ook alleen voor transport geweest zijn. Bij werkzaamheden zie ik ze eigenlijk nooit aan elkaar.quote:Op zondag 11 december 2011 17:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, zo'n onderstopper als jij ook op de foto hebt, alleen dan in VolkerRail kleuren.
Denk 't niet aangezien die schommelboot de andere kant op gingquote:Op zondag 11 december 2011 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
je hebt de schommelboot genomen om daarna de plan V nogmaals vast te kunnen leggen
quote:Op zondag 11 december 2011 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
je hebt de schommelboot genomen om daarna de plan V nogmaals vast te kunnen leggen
Wat Ireyon zegt, maar voor het geval ik moest kiezen, zou ik de linker(Plan v) naar Tilburg nemen, en daar wachten op Verrekt Irritant Rug Materieel.quote:Op zondag 11 december 2011 17:49 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Denk 't niet aangezien die schommelboot de andere kant op ging
Nou niks aan het handje! Kon zojuist nog prima uitchecken om 21.16 in Utrecht, ruim 8½ uur later. Zal dus inderdaad alleen voor de nieuwe abonnementen gelden.quote:Op zondag 11 december 2011 13:47 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
We gaan het straks zien! Om 12.38 uit Emmen Zuid vertrokken, 12.35 ingecheckt ofzo. Stap nu in Zwolle over naar Utrecht Centraal. Ga met een andere chipkaart met de bus naar mn bestemming en check dus niet uit bij NS. Vanavond weer terug, zal wel na half 7 worden. Kijken of ie dan een nieuwe reis begint of alsnog uitcheckt. Heb een oud voordeelurenabonnement met reizen op saldo trouwens.
Iemand enig idee trouwens hoe het staat met het oplossen van het overstap probleem?
Volgend jaar wordt Emmen - Zwolle van Arriva en als het dan niet meer mogelijk is om een kaartje te kopen en het probleem wat er nu is blijft nog steeds dat je 2 aparte reizen maakt, wordt dat mooi een stuk duurder.
Ook bij de abonnementen kan je na 6 uur gewoon uitchecken. Je check-in verloopt NIET.quote:Op zondag 11 december 2011 21:25 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Nou niks aan het handje! Kon zojuist nog prima uitchecken om 21.16 in Utrecht, ruim 8½ uur later. Zal dus inderdaad alleen voor de nieuwe abonnementen gelden.
Geeft het twee maanden, het is een stuk gewenning. Maar de bus doet er tussen de 15 en 25 min over. Als je nu op de fiets naar het station kan en direct naar Zevenaar of Arnhem (10 min). Dat trekt zeker reizigers.quote:Op zondag 11 december 2011 19:11 schreef Bitlord het volgende:
Zit je even op de webcam van station Westervoort een trein af te wachten...
Stapt er niemand in de stoptrein richting Winterswijk en stapt er 1 persoon uit vanuit Arnhem. Dit kan nog wat groeien...
http://bouw.webcam.nl/westervoort/
quote:Op maandag 12 december 2011 08:25 schreef James1988 het volgende:
En in Breda staat de Fyra weer op kopspoortje 8. Op spoor 5 staat de superlange sprinter naar Den Haag, bestaande uit 4 bakken SLT.
zo hoort het ookquote:Op maandag 12 december 2011 10:43 schreef MCH het volgende:
Het lot van een zwartrijder in Schotland (sorry voor link dumpert)
ik kan woensdag wel even kijken en anders wordt het maandag. 7 bakken GTW wordt de nieuwe max voor de sneltrein.quote:Op maandag 12 december 2011 09:21 schreef greavy het volgende:
Ik dacht dat de sneltrein 1 of 2 bakjes extra kreeg in de spits. In Groningen staat de stopper nu op 6a en de sneltrein op 4a
is gewoon schandalig. Ik snap dat er vanuit Groningen meer moet rijden vanwege de studenten, maar 3 bakken uit Leeuwarden is veel te karig omdat de reizigersstroom daar ook druk is. Dat worden vanaf Leeuwarden al achterblijvers lijkt me ...quote:Op maandag 12 december 2011 09:05 schreef greavy het volgende:
De NoordOost gaat er niet op vooruit: Er is een rit die voorheen met 9 bakjes ICM-III reed, gaat nu met 12 bakjes rijden. 9 uit Groningen en 3 uit Leeuwarden. En die 3 uit Leeuwarden zijn wel krap, en die gaan er tussen Zwolle en Leeuwarden niet op vooruit. Met mogelijk zelfs opnieuw achterblijvers mogelijk..
Kun je beter in Amersfoort met het voorste of achterste stel doen en die dan even op goederen parkeren.quote:Op maandag 12 december 2011 11:04 schreef greavy het volgende:
Gaat om trein (10)760. Trap desnoods in Zwolle 3 bakjes af ofzo...
weet ik, maar omdat het krap zal worden met een korte opeenvolging van treinen en kruisende bewegingen leek het me handiger om Bokkeduinen even over te slaan en het stel er pas later heen te brengen of desnoods gaat het stel weer terug naar het noorden of oosten.quote:Op maandag 12 december 2011 11:10 schreef greavy het volgende:
Trein van een uur later laat wel 3 bakjes achter in Zwolle... Maar inderdaad, Amersfoort is ook een optie.
En die zal in Amersfoort niet op GE geparkeerd worden, maar op de Bokkeduinen
boehoequote:Op maandag 12 december 2011 10:43 schreef MCH het volgende:
Het lot van een zwartrijder in Schotland (sorry voor link dumpert)
quote:Het ingebruiknemen van het nieuwe station Westervoort verliep voor de burgemeester en wethouders van de Gelderse gemeente niet zoals verwacht.
Het college wilde in de nacht van zaterdag op zondag de allereerste trein nemen die in hun gemeente zou stoppen. Maar de machinist sloeg het station over omdat hij vond dat de oude dienstregeling nog gold.
Daardoor bleef het voltallige gemeentebestuur om half drie 's nachts met een fles champagne achter op het station in het naastgelegen Duiven. "ProRail en Syntus wisten ervan, maar er is kennelijk iets fout gegaan in de communicatie", verklaarde een woordvoerder van de gemeente Westervoort. "Het college is op eigen gelegenheid thuisgekomen."
Gisteren is het nieuwe station alsnog officieel geopend. Het is voor het eerst in 75 jaar dat er in Westervoort weer treinen stoppen.
Die hebben zich wel vermaakt met die fles champagne denk ikquote:Op maandag 12 december 2011 14:38 schreef Q. het volgende:
Ik had de bezichten van het college van B&W wel eens willen zien.
neehoor, dan konden die lui net zo goed niet lezen.quote:Op maandag 12 december 2011 14:26 schreef twiFight het volgende:
Ik ben denk ik de enige die het sneu vind? De situatie is komisch, maar als mensen uit dit topic om half 3 op een station zouden staan omdat de machinist doorreed dan was de wereld te klein natuurlijk. Toch vaag, gevalletje iedereen ingelicht behalve de machinist, gok ik?
Aha vandaar dat ik in een mDDM zat, keek al raar op toen die trein eraan kwam. Ik had een VIRM of een koploper verwacht..quote:Op maandag 12 december 2011 09:05 schreef greavy het volgende:
Aantal wijzigingen door minder inzetbare VIRM'en:
- Enkele omlopen in de IC Amsterdam-Enkhuizen (niet de Spits-IC) worden 2x mDDM
Nee hoor, gewoon gevalletje van belangrijke-pipo's-die-het-station-willen-openen die de dienstregeling verkeerd gelezen hebben.quote:Op maandag 12 december 2011 14:26 schreef twiFight het volgende:
Ik ben denk ik de enige die het sneu vind? De situatie is komisch, maar als mensen uit dit topic om half 3 op een station zouden staan omdat de machinist doorreed dan was de wereld te klein natuurlijk. Toch vaag, gevalletje iedereen ingelicht behalve de machinist, gok ik?
reken er maar even niet op, want het VIRM moet wat wijzigingen ondergaan. De ophanging van enkele remcilinders moet aangepast worden. Hiervoor zijn 40 bakken VIRM vrijgespeeld uit de dienstregeling door met treinsamenstellingen te schuiven. Reken er maar op dat dit enkele maanden zal duren.quote:Op maandag 12 december 2011 14:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Aha vandaar dat ik in een mDDM zat, keek al raar op toen die trein eraan kwam. Ik had een VIRM of een koploper verwacht..
Hoop dat het snel opgelost wordt..
In het artikel wordt gempliceerd dat speciaal voor deze gebeurtenis iets met Syntus en ProRail was afgesproken, dat vervolgens niet aan de machinist is gecommuniceerd.quote:Op maandag 12 december 2011 14:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon gevalletje van belangrijke-pipo's-die-het-station-willen-openen die de dienstregeling verkeerd gelezen hebben.
De dienstregeling die t/m 11 december 2011 geldig is is namelijk geldig tot 12 december 2012 4:00 uur. Pas daarna geldt de nieuwe dienstregeling, zoals de machinist ook uitgevoerd heeft.
Precies wat ik wilde zeggen, bedankt voor het doen van de moeitequote:Op maandag 12 december 2011 15:02 schreef Igen het volgende:
[..]
In het artikel wordt gempliceerd dat speciaal voor deze gebeurtenis iets met Syntus en ProRail was afgesproken, dat vervolgens niet aan de machinist is gecommuniceerd.
In de zomer: een lach en een goed verhaalquote:Op maandag 12 december 2011 15:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ach, je hebt weer tot in lengte van jaren een leuk verhaal aan de borreltafel
Vanuit Den Haag HS vertrekt de Benelux tegelijk met de 1900 (IC Den Haag Centraal - Venlo). De 1900 wordt vervolgens voorgelaten, waardoor de Benelux dus tot voorbij Delft achter de 1900 (die daar stopt) blijft sukkelen.quote:Op maandag 12 december 2011 15:42 schreef Ireyon het volgende:
Wat is dit nu weer voor onzin, IC Brussel vertrekt 7 minuten eerder uit Amsterdam, komt geen minuut eerder aan in Rotterdam. Is bij Delft de snelheid verlaagd tot 40 km/h ofzo?
Lekker over nagedacht danquote:Op maandag 12 december 2011 15:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vanuit Den Haag HS vertrekt de Benelux tegelijk met de 1900 (IC Den Haag Centraal - Venlo). De 1900 wordt vervolgens voorgelaten, waardoor de Benelux dus tot voorbij Delft achter de 1900 (die daar stopt) blijft sukkelen.
Er is zeker over nagedacht. Het is bedoeld om de Benelux wat 'overbodig' op het binnenlandse net te laten worden.quote:
Je bedoelt: om reizigers toch vooral de Fyra in te duwen?quote:Op maandag 12 december 2011 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er is zeker over nagedacht. Het is bedoeld om de Benelux wat 'overbodig' op het binnenlandse net te laten worden.
Niet dat die naar Brussel gaat, maar okeequote:Op maandag 12 december 2011 16:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je bedoelt: om reizigers toch vooral de Fyra in te duwen?
Nee man, je moet lekker met loodzware koffer de fyra naar Rotterdam nemen en daar overstappen. Want dat is vet handigquote:Op maandag 12 december 2011 16:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet dat die naar Brussel gaat, maar okee
Precies, want zo ben je sneller op je eindbestemmingquote:Op maandag 12 december 2011 16:11 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nee man, je moet lekker met loodzware koffer de fyra naar Rotterdam nemen en daar overstappen. Want dat is vet handig
Ook leuk: als je in de Benelux of serie 600 zit (de tijdelijke IC Amsterdam - Schiphol - Rotterdam) en je wilt van Amsterdam naar Rotterdam, wordt aangeraden om op Den Haag HS over te stappen op de IC naar Venlo, omdat je dan sneller in Rotterdam bent.quote:Op maandag 12 december 2011 15:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vanuit Den Haag HS vertrekt de Benelux tegelijk met de 1900 (IC Den Haag Centraal - Venlo). De 1900 wordt vervolgens voorgelaten, waardoor de Benelux dus tot voorbij Delft achter de 1900 (die daar stopt) blijft sukkelen.
Een hele 11 minuten op 3 uurquote:Op maandag 12 december 2011 16:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies, want zo ben je sneller op je eindbestemming
En dan slaat dat kreng nog Leiden over ook, waardoor het nut van die IC helemaal 0,nix isquote:Op maandag 12 december 2011 16:17 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ook leuk: als je in de Benelux of serie 600 zit (de tijdelijke IC Amsterdam - Schiphol - Rotterdam) en je wilt van Amsterdam naar Rotterdam, wordt aangeraden om op Den Haag HS over te stappen op de IC naar Venlo, omdat je dan sneller in Rotterdam bent.
Toch maar Weekend Vrij en geen Altijd (of Dal) vrij waar je eerder over sprak?quote:Op maandag 12 december 2011 16:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, Weekend Vrij aangeschaft. Maar even naar het station lopen om hem op mijn kaart te laden. Of kan dat nog niet meteen?
Dat dus. Dat nieuwe abonnement moet NS eerst klaar zetten.quote:Op maandag 12 december 2011 16:29 schreef James1988 het volgende:
Dat kan pas zodra je daar een e-mail over krijgt. Dat gaat meestal wel vrij snel.
ja Altijd vrij wordt lastig qua werkgever.quote:Op maandag 12 december 2011 16:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Toch maar Weekend Vrij en geen Altijd (of Dal) vrij waar je eerder over sprak?
Houd er wel rekening mee dat Weekend Vrij als 1 van de laatsten is die bij alle vervoerders geldig is (rond juli 2012 naar verwachting)
"PAS 20 minuten"?quote:Op maandag 12 december 2011 16:32 schreef James1988 het volgende:
De snelheid waarmee het wordt klaargezet wisselt trouwens enorm.
Ik heb het een keer gehad dat de "Uw NS-abonnement activeren"-mail eerder in mijn mailbox lag dan de bevestiging. Maar ik heb het ook gehad dat die mail pas 20 minuten na de bevestiging volgde.
Oke, duidelijk. En niet altijd is een Kruidvat dan goedkoper. Als je alleen via de Kippenlijn met korting gaat, ben je voor 4 euro (?) klaar. Dan pak ik geen Kruidvat oidquote:Op maandag 12 december 2011 16:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja Altijd vrij wordt lastig qua werkgever.
En zo vaak reis ik niet bij andere vervoerders. En zo wel, dan gebruik ik daar nog maar even die kruidvatjes voor de komende tijd
Dat is snelquote:Op maandag 12 december 2011 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, weer terug, MET geactiveerd Weekend Vrij![]()
Mailtje is nog niet eens binnen
Nee maar goed, ik heb de kruidvats nu toch liggen, en naast Weekend Vrij zijn ze dus al vrij nutteloos inmiddels. Dan maar inzetten, nu het geld ervoor toch al uitgegeven is. Beter dan straks bij het oud papier keilen EN nog die 4 euro of wat is het betalen.quote:Op maandag 12 december 2011 16:34 schreef greavy het volgende:
[..]
Oke, duidelijk. En niet altijd is een Kruidvat dan goedkoper. Als je alleen via de Kippenlijn met korting gaat, ben je voor 4 euro (?) klaar. Dan pak ik geen Kruidvat oid
Daar heb je gelijk in inderdaad. Bij Weekend Vrij hoef je niet elke keer in- en uit te checken, zolang je maar NIET uitcheckt waar je ingecheckt bent:quote:Op maandag 12 december 2011 16:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee maar goed, ik heb de kruidvats nu toch liggen, en naast Weekend Vrij zijn ze dus al vrij nutteloos inmiddels. Dan maar inzetten, nu het geld ervoor toch al uitgegeven is. Beter dan straks bij het oud papier keilen EN nog die 4 euro of wat is het betalen.
Klopt. Je MOET gewoon in- en uitchecken, met de 3-minuten norm. Vergeten uit te checken of uitchecken waar je ingecheckt bent = je borg weg die je terug kan krijgen (duurt weer paar weken, aanvragen bij NS Klantenservice).quote:Op maandag 12 december 2011 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh hoere. Dus ik moet WEL gewoon nog in en uitchecken in het weekend?
En om dan weer in Deventer uit te kkunnen checken MOET ik eerst ergens anders uit en weer ingecheckt zijn? Dat is toch neukend omhandig man
Geld idd alleen bij NS, bij overstap andere vervoerder niet. Is gewoon 3-minuten.quote:Op maandag 12 december 2011 16:54 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij hebben ze die 3 minuten verkort. Bovendien geldt dat alleen als je bij NS wilt uitchecken en daarna weer inchecken, als je van vervoerder wisselt niet.
Dat hoort. Vind ik ook. Ze zijn OOK bezig om de borg te laten vervallen voor de Vrij-abonnementen. Maar dat duurt nog ff. Dan kan je wel op je beginpunt inchecken en uitchecken zonder borg te verliezen.quote:Op maandag 12 december 2011 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar als ik met Weekend Vrij hier in Deventer incheck om zaterdagmorgen en ik rij de hele dag kris kras rond en ik kom savonds weer thuis, dan hoor ik gewoon in Deventer te kunnen uitchecken. Stom gedoe.
gemak dient de mensquote:Op maandag 12 december 2011 16:57 schreef greavy het volgende:
[..]
Geld idd alleen bij NS, bij overstap andere vervoerder niet. Is gewoon 3-minuten.
Best onzinnig eigenlijk, want de tijdswinst is maar 3 minuten terwijl uit onderzoek is gebleken dat een overstap gevoelsmatig met minstens 5 minuten extra reistijd overeenkomt.quote:Op maandag 12 december 2011 16:17 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ook leuk: als je in de Benelux of serie 600 zit (de tijdelijke IC Amsterdam - Schiphol - Rotterdam) en je wilt van Amsterdam naar Rotterdam, wordt aangeraden om op Den Haag HS over te stappen op de IC naar Venlo, omdat je dan sneller in Rotterdam bent.
quote:Op maandag 12 december 2011 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar als ik met Weekend Vrij hier in Deventer incheck om zaterdagmorgen en ik rij de hele dag kris kras rond en ik kom savonds weer thuis, dan hoor ik gewoon in Deventer te kunnen uitchecken. Stom gedoe.
Volgens mij wordt er ook geen borg afgeschreven als je recht hebt op "Vrij reizen". Ik heb een tijd Altijd Vrij gehad (goedkoopste verchipte optie en net zo duur als een trajectabonnement) en maanden met 0,02 cent saldo rondgereisd, zonder fratsen als automatisch opladen. Is nooit een probleem geweest.quote:Op maandag 12 december 2011 16:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat hoort. Vind ik ook. Ze zijn OOK bezig om de borg te laten vervallen voor de Vrij-abonnementen. Maar dat duurt nog ff. Dan kan je wel op je beginpunt inchecken en uitchecken zonder borg te verliezen.
Ook bij NS is die tijd volgens mij verkort. Ik kan in ieder geval ruim binnen de 3 minuten uitchecken bij paaltje A en weer inchecken bij paaltje B, op hetzelfde station.quote:Op maandag 12 december 2011 16:57 schreef greavy het volgende:
[..]
Geld idd alleen bij NS, bij overstap andere vervoerder niet. Is gewoon 3-minuten.
Ik heb het Weekend Vrij, en ik betaal toch elke keer bij vrij reizen 10 euro borg.quote:Op maandag 12 december 2011 16:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij wordt er ook geen borg afgeschreven als je recht hebt op "Vrij reizen". Ik heb een tijd Altijd Vrij gehad (goedkoopste verchipte optie en net zo duur als een trajectabonnement) en maanden met 0,02 cent saldo rondgereisd, zonder fratsen als automatisch opladen. Is nooit een probleem geweest.
[..]
Ook bij NS is die tijd volgens mij verkort. Ik kan in ieder geval ruim binnen de 3 minuten uitchecken bij paaltje A en weer inchecken bij paaltje B, op hetzelfde station.
Een IC kan daar geen 160 rijden, dat kan alleen met een Thalys. zou ook zinloos zijn dan ben je helemaal te vroeg en sta je nog langer voor een rood sein te niksen...quote:Op maandag 12 december 2011 16:23 schreef b2py het volgende:
Met wat voor mat wordt die 600 gereden eigenlijk? Kan mooi 160 tussen HS en Schiphol
Dat is opvallend. Het zou niet uit moeten maken. Met de nadruk op 'moeten'.quote:Op maandag 12 december 2011 17:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb het Weekend Vrij, en ik betaal toch elke keer bij vrij reizen 10 euro borg.
Volgens de NS-infopagina.quote:Minimaal 10 saldo op uw OV-chipkaart is nodig om te kunnen reizen met Weekend Vrij, ook tijdens de vrij reizen perioden
quote:Op maandag 12 december 2011 17:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Waarom is weekend - vrij nou niet gewoon vanaf 12:00 uur op vrijdag geldig... ipv 18:30
is er een combi mogelijk met weekend vrij en tijdens de spits?quote:
Kan je misschien nog net even voor de 1900 langsquote:Op maandag 12 december 2011 17:01 schreef ReisT het volgende:
[..]
Een IC kan daar geen 160 rijden, dat kan alleen met een Thalys. zou ook zinloos zijn dan ben je helemaal te vroeg en sta je nog langer voor een rood sein te niksen...
Ja: AltijdVrijquote:Op maandag 12 december 2011 17:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
is er een combi mogelijk met weekend vrij en tijdens de spits?
quote:
Als je op je abbo had moeten wachten via de post had je geluk als het woensdag binnen was?quote:Op maandag 12 december 2011 17:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Jezus he he, NU komt net het activeringsmailtje pas binnen
Net gezien op Schiphol: die van 17:27 reed met een VIRM-zesje.quote:Op maandag 12 december 2011 16:23 schreef b2py het volgende:
Met wat voor mat wordt die 600 gereden eigenlijk? Kan mooi 160 tussen HS en Schiphol
En had ik NOOOOOIT hoeven bliepenquote:Op maandag 12 december 2011 17:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Als je op je abbo had moeten wachten via de post had je geluk als het woensdag binnen was?(zoals vroeger zonder ovc)
Gewoon reizigers gaan tellen (en niet die stomme knaken van Synovate). Dan lukt het ook hoorquote:Op maandag 12 december 2011 17:54 schreef b2py het volgende:
Dat bliepen is zeer waar, maar ben je niet blij als de NS straks altijd goede treinlengtes heeft omdat het inzicht heeft in de bezetting? (Uitgezonderd storingen)
En maar klagen als je vrijdag bestelt en je er het weekend niet mee kan reizen
quote:Op maandag 12 december 2011 17:54 schreef b2py het volgende:
Dat bliepen is zeer waar, maar ben je niet blij als de NS straks altijd goede treinlengtes heeft omdat het inzicht heeft in de bezetting?
nee, die deel ik ook nietquote:Op maandag 12 december 2011 18:02 schreef b2py het volgende:
Je deelt me mening niet denk ik dan maar
Had de gerenoveerde DD-AR in moeten komen (projectnaam DDZ, mat.naam NID). Maar vanwege een achterstand ergens zijn er nog niet genoeg afgeleverd om daar in te gaan proef rijden.quote:Op maandag 12 december 2011 18:08 schreef Thetallguy het volgende:
Mijn comfortabel lange VIRM in de ochtendspits (comfortabel qua lengte, veel plekken) is gekrompen tot een kleine DDAR in de nieuwe dienstregeling(Den Haag - Schiphol).
quote:Op maandag 12 december 2011 17:54 schreef b2py het volgende:
Dat bliepen is zeer waar, maar ben je niet blij als de NS straks altijd goede treinlengtes heeft omdat het inzicht heeft in de bezetting? (Uitgezonderd storingen)
En maar klagen als je vrijdag bestelt en je er het weekend niet mee kan reizen
En:quote:Op maandag 12 december 2011 19:12 schreef b2py het volgende:
Als al die slt's eens binnen zijn en NID uit de rivisie komt zal het hopelijk beter zijn.
Al was die wel af dan had je nog steeds niet meer capaciteit dan met DDAR...quote:Op maandag 12 december 2011 18:11 schreef James1988 het volgende:
Daar zou straks volgens mij DD-ARm DDZ NID komen te rijden... maar die was nog niet af ofzo.
Ja, als NSR ze weer gaat inzetten (verwacht 't wel). Komen de BDs'n ook weer in dienst die nu staan te niksen in Eindhoven/Dijksgracht. Maar daarop is de huidige capaciteit ook niet bepaald. Die heeft NSR niet tot beschikking, en tellen dus even niet mee zegmaar.quote:Op maandag 12 december 2011 19:16 schreef ReisT het volgende:
Vergeet vooral niet 'als de V250 in dienst komt' (want dan komen de tijdelijke Fyra-treinen vrij voor IC-diensten.)
Mijn gevoel zegt me dat dat ICRm dat nu al jaren op de HSL rondrijdt meteen de shredder in kan, omdat het helemaal kapotgetrild is.quote:Op maandag 12 december 2011 19:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, als NSR ze weer gaat inzetten (verwacht 't wel). Komen de BDs'n ook weer in dienst die nu staan te niksen in Eindhoven/Dijksgracht. Maar daarop is de huidige capaciteit ook niet bepaald. Die heeft NSR niet tot beschikking, en tellen dus even niet mee zegmaar.
Nee, want dan krijgt het eerste deel van het VIRM een revisie. Als ze daar mee klaar zijn dan kan gelijk deel 2 van het park een revisie krijgen en komen stellen die al binnen zijn geweest weer binnen omdat dan de nog niet gedane bakken ook onder handen moeten worden genomen.quote:Op maandag 12 december 2011 19:12 schreef b2py het volgende:
Als al die slt's eens binnen zijn en NID uit de rivisie komt zal het hopelijk beter zijn.
Kapotgetrild? Iedere keer als ik op de HSL zit verbaast het me weer hoe smooth die trein rijdtquote:Op maandag 12 december 2011 19:19 schreef James1988 het volgende:
Mijn gevoel zegt me dat dat ICRm dat nu al jaren op de HSL rondrijdt meteen de shredder in kan, omdat het helemaal kapotgetrild is.
het rijden zelf gaat soepel, maar de bakken zijn wel wat lawaaierig bij een snelheid van 160 km/hquote:Op maandag 12 december 2011 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kapotgetrild? Iedere keer als ik op de HSL zit verbaast het me weer hoe smooth die trein rijdt
Hoe gaan ze die tekorten opvangen dan? Met NID oid?quote:Op maandag 12 december 2011 19:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, want dan krijgt het eerste deel van het VIRM een revisie. Als ze daar mee klaar zijn dan kan gelijk deel 2 van het park een revisie krijgen en komen stellen die al binnen zijn geweest weer binnen omdat dan de nog niet gedane bakken ook onder handen moeten worden genomen.
Dat het smooth gaat ligt aan de baan, die is zo glad als een biljartlaken. Dat merk je pas goed aan 250-300 km/h. Het materieel zelf krijgt aardig wat te verduren (al merk je dat als reiziger niet altijd direct), de defectenstand is soms ook aardig hoog.quote:Op maandag 12 december 2011 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kapotgetrild? Iedere keer als ik op de HSL zit verbaast het me weer hoe smooth die trein rijdt
onder andere en met SLeTjes, ICRm dat terugkomt van de HSL en Benelux en eind 2014 verwacht ik de instroom van nieuw materieelquote:Op maandag 12 december 2011 19:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe gaan ze die tekorten opvangen dan? Met NID oid?
Zoals wat danquote:Op maandag 12 december 2011 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eind 2014 verwacht ik de instroom van nieuw materieel
Dat gebeurd dan ook niet. Door uitstroom van ICRm is er minder ICRm tussen Den Haag en Venlo en Roosendaal en Zwolle gekomen. Daar komt ICRm ook terug.quote:Op maandag 12 december 2011 19:34 schreef b2py het volgende:
Zie jij de 3000/800/3100/3500 (Als basis), al vervangen worden door icrm?
Bij enkele treinen zou het kunnen. En voor de rest wat greavy zegt.quote:Op maandag 12 december 2011 19:34 schreef b2py het volgende:
Zie jij de 3000/800/3100/3500 (Als basis), al vervangen worden door icrm?
Een nieuwe bestelling van SLeT bijvoorbeeld maar dan met toilet. Hiermee zullen de laatste Plan V's en (een deel van) het SGMm vervangen gaan worden.quote:Op maandag 12 december 2011 19:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zoals wat dan
NS heeft de afgelopen tijd niets besteld, en ze zijn gebonden aan aanbestedingsregels omdat het bedrijf is overheidshanden is.
Ja, theoretisch kan het, zelfs in de IC Alkmaar-Maastricht/Heerlen. Als je pendelt tussen Sittard en Heerlen. De 3500 is ook nog een kanshebber, maar daar zit enkel op dit moment ICRm in om uitgewisseld te worden in Maastricht voor onderhoud.quote:Op maandag 12 december 2011 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij enkele treinen zou het kunnen. En voor de rest wat greavy zegt.
omdat ze regelmatig te krap plannen ja ...quote:Op maandag 12 december 2011 19:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar vaak is het ook gewoon "dit is de trein. Doe het er maar mee."
Dat is te danken aan de bizarre nauwkeurigheid waarmee de rails zijn aangelegd, ICRm rijtuigen zijn verder echt pure bagger. Daarnet tussen Schiphol - Den Haag HS had-ie z'n eigenfrequentie goed te pakken.. alsof er ergens een drilboor in een koffer per ongeluk was aangezetquote:Op maandag 12 december 2011 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kapotgetrild? Iedere keer als ik op de HSL zit verbaast het me weer hoe smooth die trein rijdt
SLT bestellen is niet meer mogelijk zonder opnieuw aan te besteden: de laatste twee opties zijn niet omgezet in een koop, en zijn ongeveer een jaar geleden verlopen.quote:Op maandag 12 december 2011 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een nieuwe bestelling van SLeT bijvoorbeeld maar dan met toilet. Hiermee zullen de laatste Plan V's en (een deel van) het SGMm vervangen gaan worden.
Niet lang daarna zal er mogelijk een bestelling volgen om het ICRm eruit te knikkeren.
ik weet dat er een nieuwe aanbesteding moet komen en ik verwacht dat deze er snel zal komen als de gunning van de nieuwe concessie aan de NS definitief is.quote:Op maandag 12 december 2011 19:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
SLT bestellen is niet meer mogelijk zonder opnieuw aan te besteden: de laatste twee opties zijn niet omgezet in een koop, en zijn ongeveer een jaar geleden verlopen.
Daarnaast zou een vervolgbestelling met een toilet wel een behoorlijke wijziging inhouden, iets wat niet in het oorspronkelijke bestek stond. Daardoor zouden concurrenten van Siemens/Bombardier kunnen gaan klagen omdat zij menen een beter bod te kunnen bieden.
De definitieve gunning wordt pas eind volgend jaar verwacht.quote:Op maandag 12 december 2011 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik weet dat er een nieuwe aanbesteding moet komen en ik verwacht dat deze er snel zal komen als de gunning van de nieuwe concessie aan de NS definitief is.
zouden ze dan ook een pizzaria meeleveren om de tijd die zit tussen de bouw van het eerste treinstel en de daadwerkelijke inzet ervan in reizigersdienst te kunnen doden?quote:Op maandag 12 december 2011 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat AnsaldoBreda ook wel een goed geprijsde aanbieding heeft
Ook niet vreemd met al die problemen van hun met afleveren jaquote:Op maandag 12 december 2011 19:56 schreef James1988 het volgende:
AnsaldoBreda gaat failliet, of gaat op in Alstom of General Electric. Ze hebben bijna geen zelfstandige orders meer binnengehaald na de V250 en de IC4.
Volgens mij alleen wat metro's voor Honolulu, samen met Ansaldo STS onder de naam AnsaldoHonolulu.quote:
Niet rechtstreeks, maar dat kun je afleiden uit:quote:
quote:Eerste prognose was 9:00, toen 12:00, werd uitgesteld tot 15:00 en uiteindelijk vanaf 17:00 weer beperkt treinverkeer. Pas om 19:00 waren alle 2 de sporen beschikbaar.
quote:Op maandag 12 december 2011 20:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet als die werkzaamheden uren uitlopen
Was vergeten te zetten dat 't uitliep. Treinverkeer moest vanaf 5:00 weer hervat worden, maar is dus een halve dag langer geworden.quote:
Hoelang lees je hier al mee?quote:Op maandag 12 december 2011 21:14 schreef b2py het volgende:
Vraagje, is een thalys in de zomer duurder dan bijvoorbeeld in maart? Probeer een stedentrip te bekijken maar kan op NSHispeed niet verder dan 13 maart boeken.
Maar daarmee beantwoord je zijn vraag nog niet. Als hij in bv. mei boekt voor augustus, zijn de prijzen dan gelijk?quote:Op maandag 12 december 2011 21:32 schreef greavy het volgende:
[..]
Hoelang lees je hier al mee?
Lang genoeg om al meerdere keren gelezen te hebben dat je max. 3 maand van te voren kan boeken voor het goedkoopste tarief.
Thalys kun je maximaal 92 dagen vooruit boeken. Vroeg boeken (tot 2 weken voor gepland vertrek) levert je vaak wel goedkope tarieven op.quote:Op maandag 12 december 2011 21:14 schreef b2py het volgende:
Probeer een stedentrip te bekijken maar kan op NSHispeed niet verder dan 13 maart boeken.
Ok thx!quote:Op maandag 12 december 2011 21:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Thalys kun je maximaal 92 dagen vooruit boeken. Vroeg boeken (tot 2 weken voor gepland vertrek) levert je vaak wel goedkope tarieven op.
Normaal vanaf-tarief is 35 p.p., enkele reis, 2e klas. Wel zijn er regelmatig aanbiedingen zodat je goedkoper kunt, of voor een beetje meer 1e klas. Bij eerste klas zit er ook ontbijt/lunch/diner bij, net als gratis wifi enzo. En het zit ruimer.
Het goedkoopste tarief is gewoon altijd geldig.. Totdat die tickets op zijn.quote:Op maandag 12 december 2011 21:34 schreef b2py het volgende:
Zo ver was ik al, maar ik vraag ook of een thalys ticket in de zomer duurder is dan in maart. Misschien hebben jullie ervaring uit het verleden?
Ja, inderdaad. En als de treinen voor de dag vol zitten krijg je compensatie (en/of een hotelovernachting) en mag je de volgende dag verder. Zo zou het in ieder geval moeten gaan.quote:Op maandag 12 december 2011 21:51 schreef b2py het volgende:
Wat gebeurt er in zo'n situatie? Iedereen wordt uitgesmeerd over de rest van de dag?
Ja. Als jou trein uitvalt is dat geen garantie dat je met de eerstvolgende mee mag. Is op basis van beschikbaarheid. Of je mag naar een andere datum, geld terug...quote:Op maandag 12 december 2011 21:51 schreef b2py het volgende:
Wat gebeurt er in zo'n situatie? Iedereen wordt uitgesmeerd over de rest van de dag?
Valt wel mee, de reizigersrechten zoals deze zijn opgelegd door de Europese Unie, en door lidstaten zijn omgezet in nationale wetgeving, zijn onafhankelijk van tarief.quote:Op maandag 12 december 2011 21:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar bij het goedkoopste tarief zit dat erg ingewikkeld.
quote:Mocht u vertraging oplopen en de door u geboekte aansluitende trein missen, dan kunt u met uw eigen kaartje de eerstvolgende trein die beschikbaar is nemen, zonder bureaucratische hindernissen of nieuwe reserveringen. De „Hop on the next available train“-service geldt onder voorbehoud van beschikbaarheid en biedt geen zitplaatsgarantie.
Goedkoopste tarief mag je zelf niet wijzigen, maar bij uitval zal dat toch iets anders liggenquote:Op maandag 12 december 2011 21:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Valt wel mee, de reizigersrechten zoals deze zijn opgelegd door de Europese Unie, en door lidstaten zijn omgezet in nationale wetgeving, zijn onafhankelijk van tarief.
Daarnaast adverteert Railteam (de alliantie voor spoorwegmaatschappijen) op hun website met 'HOTNAT': Hop On The Next Available Train.
Bij dat tarief is het dus ook je eigen probleem en fout als je je (aansluitende) trein gemist hebt.quote:Smoove-tarief: reis goedkoop.
Gebruik dit tarief als u geen verplichte vertrekdatum hebt. U past uw vertrekdatum aan om op het beste tarief te rekenen.
Tickets tegen dit tarief kunnen niet worden omgewisseld of gerestitueerd.
Nee hoor. Je boekt een of meerdere tickets, de vervoerders waar je mee reist hebben er dan voor te zorgen dat je er komt. Ook tegen het goedkoopste no-flex-tarief. Als je met Thalys van Amsterdam naar Brussel gaat en van daar met een TGV naar zuid-Frankrijk, en je Thalys heeft +90 waardoor je die TGV mist, dan is dat niet jouw schuld tenslotte.quote:Bij dat tarief is het dus ook je eigen probleem en fout als je je (aansluitende) trein gemist hebt.
Dat ligt toch iets gecompliceerder. Er zijn daardoor al vele reizigers gestrand, doordat zij de overstap gemist hebben. Met dat tarief moet je gewoon erg ruim plannen. Zijn de voorwaarden van Smoove, simpel.quote:Op maandag 12 december 2011 22:05 schreef James1988 het volgende:
Je boekt een of meerdere tickets, de vervoerders waar je mee reist hebben er dan voor te zorgen dat je er komt. Ook tegen het goedkoopste no-flex-tarief.
Als je met Thalys van Amsterdam naar Brussel gaat en van daar met een TGV naar zuid-Frankrijk, en je Thalys heeft +90, dan is dat niet jouw schuld tenslotte.
quote:Smoove (BG) Comfort 2:
Een enkele reis tegen een kleine prijs. Te koop tot 14 dagen voor vertrek
(beperkt beschikbaar).
•
• Geen omwisseling of wijziging mogelijk.
• Geen terugbetaling mogelijk.
In Comfort 2 hebt u gratis toegang tot het ThalysNet portaal, maar voor
Internet moet u betalen.
Nee hoor, reizigers zijn daar wettelijk tegen beschermd. Vanaf +60 heb je hoe dan ook recht op compensatie.quote:Op maandag 12 december 2011 22:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat ligt toch iets gecompliceerder. Er zijn daardoor al vele reizigers gestrand, doordat zij de overstap gemist hebben. Met dat tarief moet je gewoon erg ruim plannen. Zijn de voorwaarden van Smoove, simpel.
Bij Smoove is er ook GEEN restitutie bij vertraging.
Met 'terugbetaling' bedoelt men hier "Ik heb dit ticket gekocht om volgende week naar Parijs te reizen, maar mijn goudvis is ineens blauw. Ik wil mijn geld terug." en niet "Ik heb 4 uur vertraging en wil compensatie"quote:
Voor Smoove gelden afwijkende voorwaarden.quote:Op maandag 12 december 2011 22:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee hoor, reizigers zijn daar wettelijk tegen beschermd. Vanaf +60 heb je hoe dan ook recht op compensatie.
Kijk maar op de website van de EU: http://ec.europa.eu/trans(...)ement-rerouting.html
Ook voor Smoove geldt de wet hoor.quote:Op maandag 12 december 2011 22:14 schreef greavy het volgende:
[..]
Voor Smoove gelden afwijkende voorwaarden.
Die gaan echter niet boven wetgeving. Dat is juridisch niet mogelijk.quote:Op maandag 12 december 2011 22:14 schreef greavy het volgende:
[..]
Voor Smoove gelden afwijkende voorwaarden.
Ja, maar er zijn genoeg reizigers die geloven wat er gezegd word, en er niks meer aan doenquote:Op maandag 12 december 2011 22:20 schreef James1988 het volgende:
Dat zal wel meevallen, reizigers kunnen immers een klacht indienen als de spoorwegmaatschappij niet aan de wetgeving op dit gebied voldoet. In Nederland kan dat bij de Inspectie Verkeer & Waterstaat.
Mooi dat ze dan intussen de omroep verbeterd hebben.quote:Op dinsdag 13 december 2011 00:53 schreef James1988 het volgende:
Vanaf 1 januari aanstaande is in- en uitchecken voor studenten altijd verplicht, roept men om. Ook in de vrij reizen-periode. Al zullen er aanvankelijk nog geen boetes worden uitgedeeld.
Waarom niet? Je moet het gewoon leuk aankleden. Bijvoorbeeld met muziek erbij.quote:Omroepen als "Welkom in Utrecht" zijn leuk, maar ik zou ze wel bewaren voor internationale treinen. Niet voor iedere trein die Utrecht aandoet.
Check iedereen netjes afstand houden tot de rand van het perronquote:Op dinsdag 13 december 2011 01:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Mooi dat ze dan intussen de omroep verbeterd hebben.
[..]
Waarom niet? Je moet het gewoon leuk aankleden. Bijvoorbeeld met muziek erbij.
twitter:LijnvanPutten twitterde op maandag 12-12-2011 om 13:41:06Leuk zo'n nieuw station. Kan niet uitchecken op Sassenheim. Kost me dus veel geld... #ns #fail reageer retweet
twitter:LijnvanPutten twitterde op maandag 12-12-2011 om 14:07:58Maar hoe maak ik de #ns duidelijk dat ik in Sassenheim ben uitgestapt als ik niet kan uitchecken? reageer retweet
Ik heb in VIRMs ook wel mensen van de trap zien mieteren toen de trein ging remmen, dus daar hoef je geen hogesnelheidstrein voor te hebben.quote:Op maandag 12 december 2011 21:47 schreef James1988 het volgende:
Maar volgens mij geldt dan 'vol is vol', want een Thalys vol staande reizigers is geen goede reclame voor Thalys, niet comfortabel voor reizigers en mogelijk ook nog eens gevaarlijk (bij incidenten).
*meldtquote:Op dinsdag 13 december 2011 07:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik heb in VIRMs ook wel mensen van de trap zien mieteren toen de trein ging remmen, dus daar hoef je geen hogesnelheidstrein voor te hebben.
Moet je je eens indenken wat er zou gebeuren als dat met een TGV Duplex zou zijn geweest die aan 320 km/h een snelremming maakt.quote:Op dinsdag 13 december 2011 07:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik heb in VIRMs ook wel mensen van de trap zien mieteren toen de trein ging remmen, dus daar hoef je geen hogesnelheidstrein voor te hebben.
Wil je niet meemakenquote:Op dinsdag 13 december 2011 08:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Moet je je eens indenken wat er zou gebeuren als dat met een TGV Duplex zou zijn geweest die aan 320 km/h een snelremming maakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |