quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Ja, ware het niet dat er niet meer dan 6 uur tussen in- en uit-checken kan/mag zitten. Dat geintje lukt dus nietquote:Op zaterdag 10 december 2011 14:45 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Dus iemand die 's ochtends na negenen op zijn bestemming aankomt en dan uitcheckt, even wacht, en weer incheckt, kan 's avonds met diezelfde incheck weer op daltarief reizen, ook al is het niet in daluren?
Vet. Men garandeert dus dat ELKE reis binnen het NS-net binnen 6 uur voltooid isquote:Op zaterdag 10 december 2011 14:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Laatste post:
[..]
Ja, ware het niet dat er niet meer dan 6 uur tussen in- en uit-checken kan/mag zitten. Dat geintje lukt dus niet
Mits geen Grote Verstoringen (zoals Utrecht er uit wat gelukkig nooit voorkomt).quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar okee, in vrijwel alle gevallen zal het probleemloos moeten lukken. Zeker omdat de andere vervoerders niet meetellen (want opnieuw inchecken)
Zeg nooit nooit! En het gebeurt zeker wel eens. Niet vaak, maar het gebeurt, weet ik uit ervaringquote:Op zaterdag 10 december 2011 15:54 schreef Q. het volgende:
[..]
Mits geen Grote Verstoringen (zoals Utrecht er uit wat gelukkig nooit voorkomt).
Ben je jarig?quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:08 schreef bork het volgende:
verjaarscadeau, dinsdag met ICE dagje naar Keulen op kosten v.d missus en met de missus!![]()
Q. was een beetje sarcastischquote:Op zaterdag 10 december 2011 17:17 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zeg nooit nooit! En het gebeurt zeker wel eens. Niet vaak, maar het gebeurt, weet ik uit ervaring
Ah, vandaarquote:
quote:
quote:Op zaterdag 10 december 2011 10:26 schreef dennistd het volgende:
Zo, alvast even zitten te plannen voor 7 januari. Ik ben nog niet helemaal tevreden, maar goed..:Die overstap in tilburg klopt niet. Wat ik nog zat te denken: Is de Grensland Express misschien een optie voor erin? Of sowieso een stukje buitenland? Denk aan Enschede - Münster - Rheine - Hengelo of zo. Daar komt niet iedereen iedere dag/week/maand natuurlijkSPOILER: Mogelijk reisplanOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Ze gaan er bij ProRail toch geen gewoonte van maken hè, om bijna heel het noorden onbereikbaar te maken.quote:Zwolle-Groningen/Leeuwarden
Zaterdag 10 December 19:57
Oorzaak
Rond Meppel rijden geen treinen door een seinstoring.
Er rijden bussen tussen Zwolle en Steenwijk. Er rijden bussen tussen Zwolle en Hoogeveen.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 21:30 uur verholpen.
Reisadvies
Ik weet nog wel een manier om het spoor tussen Zwolle en het noorden wekenlang onbruikbaar te maken, maar die gaan we hier maar niet neerzettenquote:Op zaterdag 10 december 2011 20:44 schreef Igen het volgende:
En het is weer bingo!
[..]
Ze gaan er bij ProRail toch geen gewoonte van maken hè, om bijna heel het noorden onbereikbaar te maken.
Oh jawel. Volgend jaar 4 weken aan een stukquote:Op zaterdag 10 december 2011 20:44 schreef Igen het volgende:
Ze gaan er bij ProRail toch geen gewoonte van maken hè, om bijna heel het noorden onbereikbaar te maken.
Ik zie nu voor me hoe lang de stem in de SLT daarover zou doen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:47 schreef James1988 het volgende:
"Dames en heren, zometeen komen we aan te Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch. Station Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch. *hijghijg*"
We kunnen het haar helaas niet meer vragen. Loes van der Schaft (de stem van SLT en SGMm) is eerder dit jaar overleden.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:51 schreef remcoP het volgende:
[..]
Ik zie nu voor me hoe lang de stem in de SLT daarover zou doen.
Moet je wel een fatsoenlijke groothoeklens hebben om dat bordje op de foto te zetten!quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat begin ik ook wel een keer zat te worden. Wales volgend jaar speerpunt. Incl Mount Snowdon en al die ellende daar
We hebben nog maar tot 2015, dus we moeten er wel iets van maken he.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:44 schreef Igen het volgende:
En het is weer bingo!
[..]
Ze gaan er bij ProRail toch geen gewoonte van maken hè, om bijna heel het noorden onbereikbaar te maken.
Ok, nieuwe poging:quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die overstap in tilburg klopt niet. Wat ik nog zat te denken: Is de Grensland Express misschien een optie voor erin? Of sowieso een stukje buitenland? Denk aan Enschede - Münster - Rheine - Hengelo of zo. Daar komt niet iedereen iedere dag/week/maand natuurlijk
SPOILER: Nieuwsjaarsreis optie #2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Oh dan zal het wel dosto zijn jaquote:Op zaterdag 10 december 2011 22:22 schreef dennistd het volgende:
Ga je mij nou vertellen dat de WFB helemaal doorrijdt tot Emden? RE 14126 is een RegionalExpress Münster-Emden namelijk volgens bahn.de![]()
Laatst een lul in groningen.. tijdens de spits op vrijdag avond. Had meneer twee fietsen in een doos bij zich.quote:Op zaterdag 10 december 2011 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Mag. Of gaan ze ook moeilijk doen over een bel, een lamp, een jasbeschermer?
Verhuizen doe je maar met een goederentreinquote:Op zaterdag 10 december 2011 23:31 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Laatst een lul in groningen.. tijdens de spits op vrijdag avond. Had meneer twee fietsen in een doos bij zich.Zelfs de balkons waren vol. Ja dat gaat niet passen he.
Nee. ik slaapquote:Op zondag 11 december 2011 00:21 schreef CrashO het volgende:
He fles , kan ik Jou 1minuut geleden op deventer de trap af hebben zien lopen ? :p
Zag iemand die verdraaid veel op je lijkt met camera tasje onder ze rechter arm
HEEEE DIE FLESSSSSSSSSS schreeuwen terwijl ik snel het balkon opren en half uit de trein ga hangen om je Doppelgänger een trap af te kunnen zien lopen?quote:Op zondag 11 december 2011 00:25 schreef Dr_Flash het volgende:
En anders, spreek zo iemand gelijk aan als je de ballen hebt.
Enige tijd geleden stond hier nog ongeveer deze tekst: "Tegen de tijd dat de Olympische Spelen beginnen rijdt hogesnelheidstrein Fyra. Voor uw reis naar Brussel heeft u dan de keuze uit Thalys of Fyra." Dat die tekst inmiddels is veranderd geeft mij het gevoel dat NS Hispeed er niet meer op vertrouwt dat men op tijd (dat wil zeggen: juli 2012) voldoende V250 ter beschikking heeft om een dienst naar Brussel uit te kunnen voeren.quote:Vervoer naar en in Londen tijdens de Spelen
In no-time met de trein naar de Spelen!
Tijdens de Spelen in 2012 reist u nog sneller met de trein naar Londen. Voor uw reis naar Brussel heeft u dan de keuze uit Thalys of Intercity Brussel. Deze brengen u rechtstreeks en razendsnel via de kanaaltunnel naar hartje Londen, naar St. Pancras International
Bijvoorbeeldquote:Op zondag 11 december 2011 00:43 schreef CrashO het volgende:
[..]
HEEEE DIE FLESSSSSSSSSS schreeuwen terwijl ik snel het balkon opren en half uit de trein ga hangen om je Doppelgänger een trap af te kunnen zien lopen?
Nee maar dat wisten we toch al? Dat het op z'n vroegst eind 2012 zou worden (en warschijnlijk zelfs dat niet) omdat er nog allerlei basale dingen niet deugden?quote:Op zondag 11 december 2011 01:25 schreef James1988 het volgende:
Dat die tekst inmiddels is veranderd geeft mij het gevoel dat NS Hispeed er niet meer op vertrouwt dat men op tijd (dat wil zeggen: juli 2012) voldoende V250 ter beschikking heeft om een dienst naar Brussel uit te kunnen voeren.
Dus na 6 uur na inchecktijd ben je je borg kwijt? ik dacht altijd dat je de hele dag nog wel kon uitchecken, en dat de volgende dag na 4 uur je borg pas weg was. Is dat sinds kort veranderd?quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vet. Men garandeert dus dat ELKE reis binnen het NS-net binnen 6 uur voltooid isDat wordt lachen natuurlijk. Vlissingen - Groningen is 4:23, overstapje in Rotterdam gaat mis, 4:53, stremming bij Meppel, Bingo
Maar okee, in vrijwel alle gevallen zal het probleemloos moeten lukken. Zeker omdat de andere vervoerders niet meetellen (want opnieuw inchecken)
Ze liegen er nu niet meer (of minder) omheen.quote:Op zondag 11 december 2011 11:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee maar dat wisten we toch al? Dat het op z'n vroegst eind 2012 zou worden (en warschijnlijk zelfs dat niet) omdat er nog allerlei basale dingen niet deugden?
http://www.ns.nl/reiziger(...)v-chipkaart-onderwegquote:Op zondag 11 december 2011 11:54 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Dus na 6 uur na inchecktijd ben je je borg kwijt? ik dacht altijd dat je de hele dag nog wel kon uitchecken, en dat de volgende dag na 4 uur je borg pas weg was. Is dat sinds kort veranderd?
hm.. maar. stel ik heb een anonieme kaart met 10,- saldo er op.. ( minimale hoeveelheid om te mogen inchecken..) reis er van groningen mee naar Vlissingen (das meer dan 10,-) en zal daar voor het gemak gewoon niet uitchecken en de kaart wegtieften?quote:Op zondag 11 december 2011 12:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, oftewel: Uitchecken kan eigenlijk altijd, maar wat de gevolgen voor je borg zijn laten we in het midden.
Op anonieme kaarten is je borg 20 euro afaik. Dan wordt het al wat minder snel interessant, zeker ook omdat die kaart zelf ook niet bepaald gratis is.quote:Op zondag 11 december 2011 12:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hm.. maar. stel ik heb een anonieme kaart met 10,- saldo er op.. ( minimale hoeveelheid om te mogen inchecken..) reis er van groningen mee naar Vlissingen (das meer dan 10,-) en zal daar voor het gemak gewoon niet uitchecken en de kaart wegtieften?ben ik toch goedkoop van A naar B ?
( ok je zit wel evt met de conducteur.. hoewel je officieel weer niet kan uitchecken voor er voldoende saldo op zit..)
hm wordt je dus als anonieme kaarthouder weer extra genaaitquote:Op zondag 11 december 2011 12:21 schreef Q. het volgende:
[..]
Op anonieme kaarten is je borg 20 euro afaik. Dan wordt het al wat minder snel interessant, zeker ook omdat die kaart zelf ook niet bepaald gratis is.
Rare kijk op de wereld heb je.quote:Op zondag 11 december 2011 12:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hm wordt je dus als anonieme kaarthouder weer extra genaait
"Meneer Hafas zegt... OK!"quote:Op zondag 11 december 2011 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Hafas is het alvast eens met de nieuwe dienstregelingToen ik 'm vanochtend startte kreeg ik dit te zien:
[ afbeelding ]
Die 6-uur-regel is alleen bij de nieuwe abonnementen, om te voorkomen dat je om 9.00 incheckt om in de avondspits te kunnen reizen met korting.quote:Op zondag 11 december 2011 11:54 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Dus na 6 uur na inchecktijd ben je je borg kwijt? ik dacht altijd dat je de hele dag nog wel kon uitchecken, en dat de volgende dag na 4 uur je borg pas weg was. Is dat sinds kort veranderd?
Was ein keloel. Dan check je toch gewoon om een uur of 3 smiddags in?quote:Op zondag 11 december 2011 13:09 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die 6-uur-regel is alleen bij de nieuwe abonnementen, om te voorkomen dat je om 9.00 incheckt om in de avondspits te kunnen reizen met korting.
We gaan het straks zien! Om 12.38 uit Emmen Zuid vertrokken, 12.35 ingecheckt ofzo. Stap nu in Zwolle over naar Utrecht Centraal. Ga met een andere chipkaart met de bus naar mn bestemming en check dus niet uit bij NS. Vanavond weer terug, zal wel na half 7 worden. Kijken of ie dan een nieuwe reis begint of alsnog uitcheckt. Heb een oud voordeelurenabonnement met reizen op saldo trouwens.quote:Op zondag 11 december 2011 13:09 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die 6-uur-regel is alleen bij de nieuwe abonnementen, om te voorkomen dat je om 9.00 incheckt om in de avondspits te kunnen reizen met korting.
quote:Oorzaak ongeval Apeldoorn Osseveld bekend
zondag 11 december 2011
De oorzaak van het persoonsongeval bij het station Apeldoorn Osseveld in de nacht van vrijdag op zaterdag is bekend gemaakt door de politie.
In die nacht werd een net uitgestapte passagier met de trein meegesleept en was daardoor nagenoeg op slag gestorven. De medewerkers op de trein hoorde pas verderop dat er een ongeval plaats had gevonden met hun trein en waren daar, net zoals de passagiers, zeer door aangegrepen.
Eerder werd als oorzaak bedacht dat de man meegesleurd werd doordat hij vast bleef zitten aan de deur van de trein. Dat was echter onwaarschijnlijk, aangezien de conducteur eerst kijkt of alle andere deuren gesloten zijn en daarbuiten krijgt de machinist ook een groene lamp die aangeeft dat alle deuren gesloten zijn.
Na onderzoek van de KLPD is gebleken dat de man zijn evenwicht verloor terwijl hij naast de wegrijdende trein liep. Hierdoor viel hij tussen perron en trein en werd hij meegesleurd.
met zo'n soort USB-stick, want je zou bij de moderne stellen toch wel verwachten dat via een soort GSM-verbinding dit automatisch geregeld wordt?quote:Op zondag 11 december 2011 16:09 schreef greavy het volgende:
SLT moet nog wennen aan de nieuwe DRGL. Ik ben vandaag nog geen SLT tegen gekomen met werkende schermen en omroep: De nieuwe DRGL moet nog in de meeste stellen geladen worden (Ja, bij ieder stel moet dat apart ja!).
Hetzelfde gedonder als vorig jaar dusquote:Op zondag 11 december 2011 16:09 schreef greavy het volgende:
SLT moet nog wennen aan de nieuwe DRGL. Ik ben vandaag nog geen SLT tegen gekomen met werkende schermen en omroep: De nieuwe DRGL moet nog in de meeste stellen geladen worden (Ja, bij ieder stel moet dat apart ja!).
Jupquote:
Die V natuurlijk. En als er BZMOT gereden had, dan dat. Avoid schommelboten at all costquote:
Ik MOEST met Plan V van Weert naar Roermondquote:Op zondag 11 december 2011 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
je hebt de schommelboot genomen om daarna de plan V nogmaals vast te kunnen leggen
Hoerejongquote:Op zondag 11 december 2011 16:54 schreef greavy het volgende:
En Utrecht-Driebergen Zeist beide keren met het SLeTje gedaan.
Ik zag vanmiddag in Deventer een grote Unimat met een Idefix erachter langsrijden. Beetje rare combinatie leek mequote:Op zondag 11 december 2011 16:55 schreef greavy het volgende:
Oja, in Roermond deze foto nog:
[ link | afbeelding ]
RF23+RF19+BAM Stopmachine by theknittur, on Flickr
Idefix ?quote:Op zondag 11 december 2011 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zag vanmiddag in Deventer een grote Unimat met een Idefix erachter langsrijden. Beetje rare combinatie leek me
Ja, zo'n onderstopper als jij ook op de foto hebt, alleen dan in VolkerRail kleuren.quote:
Ah, dat ding. Ze hoeven niet samen te werken he, kan ook alleen voor transport geweest zijn. Bij werkzaamheden zie ik ze eigenlijk nooit aan elkaar.quote:Op zondag 11 december 2011 17:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, zo'n onderstopper als jij ook op de foto hebt, alleen dan in VolkerRail kleuren.
Denk 't niet aangezien die schommelboot de andere kant op gingquote:Op zondag 11 december 2011 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
je hebt de schommelboot genomen om daarna de plan V nogmaals vast te kunnen leggen
quote:Op zondag 11 december 2011 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
je hebt de schommelboot genomen om daarna de plan V nogmaals vast te kunnen leggen
Wat Ireyon zegt, maar voor het geval ik moest kiezen, zou ik de linker(Plan v) naar Tilburg nemen, en daar wachten op Verrekt Irritant Rug Materieel.quote:Op zondag 11 december 2011 17:49 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Denk 't niet aangezien die schommelboot de andere kant op ging
Nou niks aan het handje! Kon zojuist nog prima uitchecken om 21.16 in Utrecht, ruim 8½ uur later. Zal dus inderdaad alleen voor de nieuwe abonnementen gelden.quote:Op zondag 11 december 2011 13:47 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
We gaan het straks zien! Om 12.38 uit Emmen Zuid vertrokken, 12.35 ingecheckt ofzo. Stap nu in Zwolle over naar Utrecht Centraal. Ga met een andere chipkaart met de bus naar mn bestemming en check dus niet uit bij NS. Vanavond weer terug, zal wel na half 7 worden. Kijken of ie dan een nieuwe reis begint of alsnog uitcheckt. Heb een oud voordeelurenabonnement met reizen op saldo trouwens.
Iemand enig idee trouwens hoe het staat met het oplossen van het overstap probleem?
Volgend jaar wordt Emmen - Zwolle van Arriva en als het dan niet meer mogelijk is om een kaartje te kopen en het probleem wat er nu is blijft nog steeds dat je 2 aparte reizen maakt, wordt dat mooi een stuk duurder.
Ook bij de abonnementen kan je na 6 uur gewoon uitchecken. Je check-in verloopt NIET.quote:Op zondag 11 december 2011 21:25 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Nou niks aan het handje! Kon zojuist nog prima uitchecken om 21.16 in Utrecht, ruim 8½ uur later. Zal dus inderdaad alleen voor de nieuwe abonnementen gelden.
Geeft het twee maanden, het is een stuk gewenning. Maar de bus doet er tussen de 15 en 25 min over. Als je nu op de fiets naar het station kan en direct naar Zevenaar of Arnhem (10 min). Dat trekt zeker reizigers.quote:Op zondag 11 december 2011 19:11 schreef Bitlord het volgende:
Zit je even op de webcam van station Westervoort een trein af te wachten...
Stapt er niemand in de stoptrein richting Winterswijk en stapt er 1 persoon uit vanuit Arnhem. Dit kan nog wat groeien...
http://bouw.webcam.nl/westervoort/
quote:Op maandag 12 december 2011 08:25 schreef James1988 het volgende:
En in Breda staat de Fyra weer op kopspoortje 8. Op spoor 5 staat de superlange sprinter naar Den Haag, bestaande uit 4 bakken SLT.
zo hoort het ookquote:Op maandag 12 december 2011 10:43 schreef MCH het volgende:
Het lot van een zwartrijder in Schotland (sorry voor link dumpert)
ik kan woensdag wel even kijken en anders wordt het maandag. 7 bakken GTW wordt de nieuwe max voor de sneltrein.quote:Op maandag 12 december 2011 09:21 schreef greavy het volgende:
Ik dacht dat de sneltrein 1 of 2 bakjes extra kreeg in de spits. In Groningen staat de stopper nu op 6a en de sneltrein op 4a
is gewoon schandalig. Ik snap dat er vanuit Groningen meer moet rijden vanwege de studenten, maar 3 bakken uit Leeuwarden is veel te karig omdat de reizigersstroom daar ook druk is. Dat worden vanaf Leeuwarden al achterblijvers lijkt me ...quote:Op maandag 12 december 2011 09:05 schreef greavy het volgende:
De NoordOost gaat er niet op vooruit: Er is een rit die voorheen met 9 bakjes ICM-III reed, gaat nu met 12 bakjes rijden. 9 uit Groningen en 3 uit Leeuwarden. En die 3 uit Leeuwarden zijn wel krap, en die gaan er tussen Zwolle en Leeuwarden niet op vooruit. Met mogelijk zelfs opnieuw achterblijvers mogelijk..
Kun je beter in Amersfoort met het voorste of achterste stel doen en die dan even op goederen parkeren.quote:Op maandag 12 december 2011 11:04 schreef greavy het volgende:
Gaat om trein (10)760. Trap desnoods in Zwolle 3 bakjes af ofzo...
weet ik, maar omdat het krap zal worden met een korte opeenvolging van treinen en kruisende bewegingen leek het me handiger om Bokkeduinen even over te slaan en het stel er pas later heen te brengen of desnoods gaat het stel weer terug naar het noorden of oosten.quote:Op maandag 12 december 2011 11:10 schreef greavy het volgende:
Trein van een uur later laat wel 3 bakjes achter in Zwolle... Maar inderdaad, Amersfoort is ook een optie.
En die zal in Amersfoort niet op GE geparkeerd worden, maar op de Bokkeduinen
boehoequote:Op maandag 12 december 2011 10:43 schreef MCH het volgende:
Het lot van een zwartrijder in Schotland (sorry voor link dumpert)
quote:Het ingebruiknemen van het nieuwe station Westervoort verliep voor de burgemeester en wethouders van de Gelderse gemeente niet zoals verwacht.
Het college wilde in de nacht van zaterdag op zondag de allereerste trein nemen die in hun gemeente zou stoppen. Maar de machinist sloeg het station over omdat hij vond dat de oude dienstregeling nog gold.
Daardoor bleef het voltallige gemeentebestuur om half drie 's nachts met een fles champagne achter op het station in het naastgelegen Duiven. "ProRail en Syntus wisten ervan, maar er is kennelijk iets fout gegaan in de communicatie", verklaarde een woordvoerder van de gemeente Westervoort. "Het college is op eigen gelegenheid thuisgekomen."
Gisteren is het nieuwe station alsnog officieel geopend. Het is voor het eerst in 75 jaar dat er in Westervoort weer treinen stoppen.
Die hebben zich wel vermaakt met die fles champagne denk ikquote:Op maandag 12 december 2011 14:38 schreef Q. het volgende:
Ik had de bezichten van het college van B&W wel eens willen zien.
neehoor, dan konden die lui net zo goed niet lezen.quote:Op maandag 12 december 2011 14:26 schreef twiFight het volgende:
Ik ben denk ik de enige die het sneu vind? De situatie is komisch, maar als mensen uit dit topic om half 3 op een station zouden staan omdat de machinist doorreed dan was de wereld te klein natuurlijk. Toch vaag, gevalletje iedereen ingelicht behalve de machinist, gok ik?
Aha vandaar dat ik in een mDDM zat, keek al raar op toen die trein eraan kwam. Ik had een VIRM of een koploper verwacht..quote:Op maandag 12 december 2011 09:05 schreef greavy het volgende:
Aantal wijzigingen door minder inzetbare VIRM'en:
- Enkele omlopen in de IC Amsterdam-Enkhuizen (niet de Spits-IC) worden 2x mDDM
Nee hoor, gewoon gevalletje van belangrijke-pipo's-die-het-station-willen-openen die de dienstregeling verkeerd gelezen hebben.quote:Op maandag 12 december 2011 14:26 schreef twiFight het volgende:
Ik ben denk ik de enige die het sneu vind? De situatie is komisch, maar als mensen uit dit topic om half 3 op een station zouden staan omdat de machinist doorreed dan was de wereld te klein natuurlijk. Toch vaag, gevalletje iedereen ingelicht behalve de machinist, gok ik?
reken er maar even niet op, want het VIRM moet wat wijzigingen ondergaan. De ophanging van enkele remcilinders moet aangepast worden. Hiervoor zijn 40 bakken VIRM vrijgespeeld uit de dienstregeling door met treinsamenstellingen te schuiven. Reken er maar op dat dit enkele maanden zal duren.quote:Op maandag 12 december 2011 14:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Aha vandaar dat ik in een mDDM zat, keek al raar op toen die trein eraan kwam. Ik had een VIRM of een koploper verwacht..
Hoop dat het snel opgelost wordt..
In het artikel wordt geïmpliceerd dat speciaal voor deze gebeurtenis iets met Syntus en ProRail was afgesproken, dat vervolgens niet aan de machinist is gecommuniceerd.quote:Op maandag 12 december 2011 14:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon gevalletje van belangrijke-pipo's-die-het-station-willen-openen die de dienstregeling verkeerd gelezen hebben.
De dienstregeling die t/m 11 december 2011 geldig is is namelijk geldig tot 12 december 2012 4:00 uur. Pas daarna geldt de nieuwe dienstregeling, zoals de machinist ook uitgevoerd heeft.
Precies wat ik wilde zeggen, bedankt voor het doen van de moeitequote:Op maandag 12 december 2011 15:02 schreef Igen het volgende:
[..]
In het artikel wordt geïmpliceerd dat speciaal voor deze gebeurtenis iets met Syntus en ProRail was afgesproken, dat vervolgens niet aan de machinist is gecommuniceerd.
In de zomer: een lach en een goed verhaalquote:Op maandag 12 december 2011 15:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ach, je hebt weer tot in lengte van jaren een leuk verhaal aan de borreltafel
Vanuit Den Haag HS vertrekt de Benelux tegelijk met de 1900 (IC Den Haag Centraal - Venlo). De 1900 wordt vervolgens voorgelaten, waardoor de Benelux dus tot voorbij Delft achter de 1900 (die daar stopt) blijft sukkelen.quote:Op maandag 12 december 2011 15:42 schreef Ireyon het volgende:
Wat is dit nu weer voor onzin, IC Brussel vertrekt 7 minuten eerder uit Amsterdam, komt geen minuut eerder aan in Rotterdam. Is bij Delft de snelheid verlaagd tot 40 km/h ofzo?
Lekker over nagedacht danquote:Op maandag 12 december 2011 15:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vanuit Den Haag HS vertrekt de Benelux tegelijk met de 1900 (IC Den Haag Centraal - Venlo). De 1900 wordt vervolgens voorgelaten, waardoor de Benelux dus tot voorbij Delft achter de 1900 (die daar stopt) blijft sukkelen.
Er is zeker over nagedacht. Het is bedoeld om de Benelux wat 'overbodig' op het binnenlandse net te laten worden.quote:
Je bedoelt: om reizigers toch vooral de Fyra in te duwen?quote:Op maandag 12 december 2011 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er is zeker over nagedacht. Het is bedoeld om de Benelux wat 'overbodig' op het binnenlandse net te laten worden.
Niet dat die naar Brussel gaat, maar okeequote:Op maandag 12 december 2011 16:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je bedoelt: om reizigers toch vooral de Fyra in te duwen?
Nee man, je moet lekker met loodzware koffer de fyra naar Rotterdam nemen en daar overstappen. Want dat is vet handigquote:Op maandag 12 december 2011 16:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet dat die naar Brussel gaat, maar okee
Precies, want zo ben je sneller op je eindbestemmingquote:Op maandag 12 december 2011 16:11 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nee man, je moet lekker met loodzware koffer de fyra naar Rotterdam nemen en daar overstappen. Want dat is vet handig
Ook leuk: als je in de Benelux of serie 600 zit (de tijdelijke IC Amsterdam - Schiphol - Rotterdam) en je wilt van Amsterdam naar Rotterdam, wordt aangeraden om op Den Haag HS over te stappen op de IC naar Venlo, omdat je dan sneller in Rotterdam bent.quote:Op maandag 12 december 2011 15:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vanuit Den Haag HS vertrekt de Benelux tegelijk met de 1900 (IC Den Haag Centraal - Venlo). De 1900 wordt vervolgens voorgelaten, waardoor de Benelux dus tot voorbij Delft achter de 1900 (die daar stopt) blijft sukkelen.
Een hele 11 minuten op 3 uurquote:Op maandag 12 december 2011 16:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies, want zo ben je sneller op je eindbestemming
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |