quote:Op maandag 12 december 2011 08:25 schreef James1988 het volgende:
En in Breda staat de Fyra weer op kopspoortje 8. Op spoor 5 staat de superlange sprinter naar Den Haag, bestaande uit 4 bakken SLT.
zo hoort het ookquote:Op maandag 12 december 2011 10:43 schreef MCH het volgende:
Het lot van een zwartrijder in Schotland (sorry voor link dumpert)
ik kan woensdag wel even kijken en anders wordt het maandag. 7 bakken GTW wordt de nieuwe max voor de sneltrein.quote:Op maandag 12 december 2011 09:21 schreef greavy het volgende:
Ik dacht dat de sneltrein 1 of 2 bakjes extra kreeg in de spits. In Groningen staat de stopper nu op 6a en de sneltrein op 4a
is gewoon schandalig. Ik snap dat er vanuit Groningen meer moet rijden vanwege de studenten, maar 3 bakken uit Leeuwarden is veel te karig omdat de reizigersstroom daar ook druk is. Dat worden vanaf Leeuwarden al achterblijvers lijkt me ...quote:Op maandag 12 december 2011 09:05 schreef greavy het volgende:
De NoordOost gaat er niet op vooruit: Er is een rit die voorheen met 9 bakjes ICM-III reed, gaat nu met 12 bakjes rijden. 9 uit Groningen en 3 uit Leeuwarden. En die 3 uit Leeuwarden zijn wel krap, en die gaan er tussen Zwolle en Leeuwarden niet op vooruit. Met mogelijk zelfs opnieuw achterblijvers mogelijk..
Kun je beter in Amersfoort met het voorste of achterste stel doen en die dan even op goederen parkeren.quote:Op maandag 12 december 2011 11:04 schreef greavy het volgende:
Gaat om trein (10)760. Trap desnoods in Zwolle 3 bakjes af ofzo...
weet ik, maar omdat het krap zal worden met een korte opeenvolging van treinen en kruisende bewegingen leek het me handiger om Bokkeduinen even over te slaan en het stel er pas later heen te brengen of desnoods gaat het stel weer terug naar het noorden of oosten.quote:Op maandag 12 december 2011 11:10 schreef greavy het volgende:
Trein van een uur later laat wel 3 bakjes achter in Zwolle... Maar inderdaad, Amersfoort is ook een optie.
En die zal in Amersfoort niet op GE geparkeerd worden, maar op de Bokkeduinen
boehoequote:Op maandag 12 december 2011 10:43 schreef MCH het volgende:
Het lot van een zwartrijder in Schotland (sorry voor link dumpert)
quote:Het ingebruiknemen van het nieuwe station Westervoort verliep voor de burgemeester en wethouders van de Gelderse gemeente niet zoals verwacht.
Het college wilde in de nacht van zaterdag op zondag de allereerste trein nemen die in hun gemeente zou stoppen. Maar de machinist sloeg het station over omdat hij vond dat de oude dienstregeling nog gold.
Daardoor bleef het voltallige gemeentebestuur om half drie 's nachts met een fles champagne achter op het station in het naastgelegen Duiven. "ProRail en Syntus wisten ervan, maar er is kennelijk iets fout gegaan in de communicatie", verklaarde een woordvoerder van de gemeente Westervoort. "Het college is op eigen gelegenheid thuisgekomen."
Gisteren is het nieuwe station alsnog officieel geopend. Het is voor het eerst in 75 jaar dat er in Westervoort weer treinen stoppen.
Die hebben zich wel vermaakt met die fles champagne denk ikquote:Op maandag 12 december 2011 14:38 schreef Q. het volgende:
Ik had de bezichten van het college van B&W wel eens willen zien.
neehoor, dan konden die lui net zo goed niet lezen.quote:Op maandag 12 december 2011 14:26 schreef twiFight het volgende:
Ik ben denk ik de enige die het sneu vind? De situatie is komisch, maar als mensen uit dit topic om half 3 op een station zouden staan omdat de machinist doorreed dan was de wereld te klein natuurlijk. Toch vaag, gevalletje iedereen ingelicht behalve de machinist, gok ik?
Aha vandaar dat ik in een mDDM zat, keek al raar op toen die trein eraan kwam. Ik had een VIRM of een koploper verwacht..quote:Op maandag 12 december 2011 09:05 schreef greavy het volgende:
Aantal wijzigingen door minder inzetbare VIRM'en:
- Enkele omlopen in de IC Amsterdam-Enkhuizen (niet de Spits-IC) worden 2x mDDM
Nee hoor, gewoon gevalletje van belangrijke-pipo's-die-het-station-willen-openen die de dienstregeling verkeerd gelezen hebben.quote:Op maandag 12 december 2011 14:26 schreef twiFight het volgende:
Ik ben denk ik de enige die het sneu vind? De situatie is komisch, maar als mensen uit dit topic om half 3 op een station zouden staan omdat de machinist doorreed dan was de wereld te klein natuurlijk. Toch vaag, gevalletje iedereen ingelicht behalve de machinist, gok ik?
reken er maar even niet op, want het VIRM moet wat wijzigingen ondergaan. De ophanging van enkele remcilinders moet aangepast worden. Hiervoor zijn 40 bakken VIRM vrijgespeeld uit de dienstregeling door met treinsamenstellingen te schuiven. Reken er maar op dat dit enkele maanden zal duren.quote:Op maandag 12 december 2011 14:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Aha vandaar dat ik in een mDDM zat, keek al raar op toen die trein eraan kwam. Ik had een VIRM of een koploper verwacht..
Hoop dat het snel opgelost wordt..
In het artikel wordt geïmpliceerd dat speciaal voor deze gebeurtenis iets met Syntus en ProRail was afgesproken, dat vervolgens niet aan de machinist is gecommuniceerd.quote:Op maandag 12 december 2011 14:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon gevalletje van belangrijke-pipo's-die-het-station-willen-openen die de dienstregeling verkeerd gelezen hebben.
De dienstregeling die t/m 11 december 2011 geldig is is namelijk geldig tot 12 december 2012 4:00 uur. Pas daarna geldt de nieuwe dienstregeling, zoals de machinist ook uitgevoerd heeft.
Precies wat ik wilde zeggen, bedankt voor het doen van de moeitequote:Op maandag 12 december 2011 15:02 schreef Igen het volgende:
[..]
In het artikel wordt geïmpliceerd dat speciaal voor deze gebeurtenis iets met Syntus en ProRail was afgesproken, dat vervolgens niet aan de machinist is gecommuniceerd.
In de zomer: een lach en een goed verhaalquote:Op maandag 12 december 2011 15:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ach, je hebt weer tot in lengte van jaren een leuk verhaal aan de borreltafel
Vanuit Den Haag HS vertrekt de Benelux tegelijk met de 1900 (IC Den Haag Centraal - Venlo). De 1900 wordt vervolgens voorgelaten, waardoor de Benelux dus tot voorbij Delft achter de 1900 (die daar stopt) blijft sukkelen.quote:Op maandag 12 december 2011 15:42 schreef Ireyon het volgende:
Wat is dit nu weer voor onzin, IC Brussel vertrekt 7 minuten eerder uit Amsterdam, komt geen minuut eerder aan in Rotterdam. Is bij Delft de snelheid verlaagd tot 40 km/h ofzo?
Lekker over nagedacht danquote:Op maandag 12 december 2011 15:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vanuit Den Haag HS vertrekt de Benelux tegelijk met de 1900 (IC Den Haag Centraal - Venlo). De 1900 wordt vervolgens voorgelaten, waardoor de Benelux dus tot voorbij Delft achter de 1900 (die daar stopt) blijft sukkelen.
Er is zeker over nagedacht. Het is bedoeld om de Benelux wat 'overbodig' op het binnenlandse net te laten worden.quote:
Je bedoelt: om reizigers toch vooral de Fyra in te duwen?quote:Op maandag 12 december 2011 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er is zeker over nagedacht. Het is bedoeld om de Benelux wat 'overbodig' op het binnenlandse net te laten worden.
Niet dat die naar Brussel gaat, maar okeequote:Op maandag 12 december 2011 16:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je bedoelt: om reizigers toch vooral de Fyra in te duwen?
Nee man, je moet lekker met loodzware koffer de fyra naar Rotterdam nemen en daar overstappen. Want dat is vet handigquote:Op maandag 12 december 2011 16:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet dat die naar Brussel gaat, maar okee
Precies, want zo ben je sneller op je eindbestemmingquote:Op maandag 12 december 2011 16:11 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nee man, je moet lekker met loodzware koffer de fyra naar Rotterdam nemen en daar overstappen. Want dat is vet handig
Ook leuk: als je in de Benelux of serie 600 zit (de tijdelijke IC Amsterdam - Schiphol - Rotterdam) en je wilt van Amsterdam naar Rotterdam, wordt aangeraden om op Den Haag HS over te stappen op de IC naar Venlo, omdat je dan sneller in Rotterdam bent.quote:Op maandag 12 december 2011 15:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vanuit Den Haag HS vertrekt de Benelux tegelijk met de 1900 (IC Den Haag Centraal - Venlo). De 1900 wordt vervolgens voorgelaten, waardoor de Benelux dus tot voorbij Delft achter de 1900 (die daar stopt) blijft sukkelen.
Een hele 11 minuten op 3 uurquote:Op maandag 12 december 2011 16:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies, want zo ben je sneller op je eindbestemming
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |