Gewoon reizigers gaan tellen (en niet die stomme knaken van Synovate). Dan lukt het ook hoorquote:Op maandag 12 december 2011 17:54 schreef b2py het volgende:
Dat bliepen is zeer waar, maar ben je niet blij als de NS straks altijd goede treinlengtes heeft omdat het inzicht heeft in de bezetting? (Uitgezonderd storingen)
En maar klagen als je vrijdag bestelt en je er het weekend niet mee kan reizen
quote:Op maandag 12 december 2011 17:54 schreef b2py het volgende:
Dat bliepen is zeer waar, maar ben je niet blij als de NS straks altijd goede treinlengtes heeft omdat het inzicht heeft in de bezetting?
nee, die deel ik ook nietquote:Op maandag 12 december 2011 18:02 schreef b2py het volgende:
Je deelt me mening niet denk ik dan maar
Had de gerenoveerde DD-AR in moeten komen (projectnaam DDZ, mat.naam NID). Maar vanwege een achterstand ergens zijn er nog niet genoeg afgeleverd om daar in te gaan proef rijden.quote:Op maandag 12 december 2011 18:08 schreef Thetallguy het volgende:
Mijn comfortabel lange VIRM in de ochtendspits (comfortabel qua lengte, veel plekken) is gekrompen tot een kleine DDAR in de nieuwe dienstregeling(Den Haag - Schiphol).
quote:Op maandag 12 december 2011 17:54 schreef b2py het volgende:
Dat bliepen is zeer waar, maar ben je niet blij als de NS straks altijd goede treinlengtes heeft omdat het inzicht heeft in de bezetting? (Uitgezonderd storingen)
En maar klagen als je vrijdag bestelt en je er het weekend niet mee kan reizen
En:quote:Op maandag 12 december 2011 19:12 schreef b2py het volgende:
Als al die slt's eens binnen zijn en NID uit de rivisie komt zal het hopelijk beter zijn.
Al was die wel af dan had je nog steeds niet meer capaciteit dan met DDAR...quote:Op maandag 12 december 2011 18:11 schreef James1988 het volgende:
Daar zou straks volgens mij DD-ARm DDZ NID komen te rijden... maar die was nog niet af ofzo.
Ja, als NSR ze weer gaat inzetten (verwacht 't wel). Komen de BDs'n ook weer in dienst die nu staan te niksen in Eindhoven/Dijksgracht. Maar daarop is de huidige capaciteit ook niet bepaald. Die heeft NSR niet tot beschikking, en tellen dus even niet mee zegmaar.quote:Op maandag 12 december 2011 19:16 schreef ReisT het volgende:
Vergeet vooral niet 'als de V250 in dienst komt' (want dan komen de tijdelijke Fyra-treinen vrij voor IC-diensten.)
Mijn gevoel zegt me dat dat ICRm dat nu al jaren op de HSL rondrijdt meteen de shredder in kan, omdat het helemaal kapotgetrild is.quote:Op maandag 12 december 2011 19:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, als NSR ze weer gaat inzetten (verwacht 't wel). Komen de BDs'n ook weer in dienst die nu staan te niksen in Eindhoven/Dijksgracht. Maar daarop is de huidige capaciteit ook niet bepaald. Die heeft NSR niet tot beschikking, en tellen dus even niet mee zegmaar.
Nee, want dan krijgt het eerste deel van het VIRM een revisie. Als ze daar mee klaar zijn dan kan gelijk deel 2 van het park een revisie krijgen en komen stellen die al binnen zijn geweest weer binnen omdat dan de nog niet gedane bakken ook onder handen moeten worden genomen.quote:Op maandag 12 december 2011 19:12 schreef b2py het volgende:
Als al die slt's eens binnen zijn en NID uit de rivisie komt zal het hopelijk beter zijn.
Kapotgetrild? Iedere keer als ik op de HSL zit verbaast het me weer hoe smooth die trein rijdtquote:Op maandag 12 december 2011 19:19 schreef James1988 het volgende:
Mijn gevoel zegt me dat dat ICRm dat nu al jaren op de HSL rondrijdt meteen de shredder in kan, omdat het helemaal kapotgetrild is.
het rijden zelf gaat soepel, maar de bakken zijn wel wat lawaaierig bij een snelheid van 160 km/hquote:Op maandag 12 december 2011 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kapotgetrild? Iedere keer als ik op de HSL zit verbaast het me weer hoe smooth die trein rijdt
Hoe gaan ze die tekorten opvangen dan? Met NID oid?quote:Op maandag 12 december 2011 19:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, want dan krijgt het eerste deel van het VIRM een revisie. Als ze daar mee klaar zijn dan kan gelijk deel 2 van het park een revisie krijgen en komen stellen die al binnen zijn geweest weer binnen omdat dan de nog niet gedane bakken ook onder handen moeten worden genomen.
Dat het smooth gaat ligt aan de baan, die is zo glad als een biljartlaken. Dat merk je pas goed aan 250-300 km/h. Het materieel zelf krijgt aardig wat te verduren (al merk je dat als reiziger niet altijd direct), de defectenstand is soms ook aardig hoog.quote:Op maandag 12 december 2011 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kapotgetrild? Iedere keer als ik op de HSL zit verbaast het me weer hoe smooth die trein rijdt
onder andere en met SLeTjes, ICRm dat terugkomt van de HSL en Benelux en eind 2014 verwacht ik de instroom van nieuw materieelquote:Op maandag 12 december 2011 19:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe gaan ze die tekorten opvangen dan? Met NID oid?
Zoals wat danquote:Op maandag 12 december 2011 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eind 2014 verwacht ik de instroom van nieuw materieel
Dat gebeurd dan ook niet. Door uitstroom van ICRm is er minder ICRm tussen Den Haag en Venlo en Roosendaal en Zwolle gekomen. Daar komt ICRm ook terug.quote:Op maandag 12 december 2011 19:34 schreef b2py het volgende:
Zie jij de 3000/800/3100/3500 (Als basis), al vervangen worden door icrm?
Bij enkele treinen zou het kunnen. En voor de rest wat greavy zegt.quote:Op maandag 12 december 2011 19:34 schreef b2py het volgende:
Zie jij de 3000/800/3100/3500 (Als basis), al vervangen worden door icrm?
Een nieuwe bestelling van SLeT bijvoorbeeld maar dan met toilet. Hiermee zullen de laatste Plan V's en (een deel van) het SGMm vervangen gaan worden.quote:Op maandag 12 december 2011 19:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zoals wat dan
NS heeft de afgelopen tijd niets besteld, en ze zijn gebonden aan aanbestedingsregels omdat het bedrijf is overheidshanden is.
Ja, theoretisch kan het, zelfs in de IC Alkmaar-Maastricht/Heerlen. Als je pendelt tussen Sittard en Heerlen. De 3500 is ook nog een kanshebber, maar daar zit enkel op dit moment ICRm in om uitgewisseld te worden in Maastricht voor onderhoud.quote:Op maandag 12 december 2011 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij enkele treinen zou het kunnen. En voor de rest wat greavy zegt.
omdat ze regelmatig te krap plannen ja ...quote:Op maandag 12 december 2011 19:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar vaak is het ook gewoon "dit is de trein. Doe het er maar mee."
Dat is te danken aan de bizarre nauwkeurigheid waarmee de rails zijn aangelegd, ICRm rijtuigen zijn verder echt pure bagger. Daarnet tussen Schiphol - Den Haag HS had-ie z'n eigenfrequentie goed te pakken.. alsof er ergens een drilboor in een koffer per ongeluk was aangezetquote:Op maandag 12 december 2011 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
SLT bestellen is niet meer mogelijk zonder opnieuw aan te besteden: de laatste twee opties zijn niet omgezet in een koop, en zijn ongeveer een jaar geleden verlopen.quote:Op maandag 12 december 2011 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een nieuwe bestelling van SLeT bijvoorbeeld maar dan met toilet. Hiermee zullen de laatste Plan V's en (een deel van) het SGMm vervangen gaan worden.
Niet lang daarna zal er mogelijk een bestelling volgen om het ICRm eruit te knikkeren.
ik weet dat er een nieuwe aanbesteding moet komen en ik verwacht dat deze er snel zal komen als de gunning van de nieuwe concessie aan de NS definitief is.quote:Op maandag 12 december 2011 19:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
SLT bestellen is niet meer mogelijk zonder opnieuw aan te besteden: de laatste twee opties zijn niet omgezet in een koop, en zijn ongeveer een jaar geleden verlopen.
Daarnaast zou een vervolgbestelling met een toilet wel een behoorlijke wijziging inhouden, iets wat niet in het oorspronkelijke bestek stond. Daardoor zouden concurrenten van Siemens/Bombardier kunnen gaan klagen omdat zij menen een beter bod te kunnen bieden.
De definitieve gunning wordt pas eind volgend jaar verwacht.quote:Op maandag 12 december 2011 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik weet dat er een nieuwe aanbesteding moet komen en ik verwacht dat deze er snel zal komen als de gunning van de nieuwe concessie aan de NS definitief is.
zouden ze dan ook een pizzaria meeleveren om de tijd die zit tussen de bouw van het eerste treinstel en de daadwerkelijke inzet ervan in reizigersdienst te kunnen doden?quote:Op maandag 12 december 2011 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat AnsaldoBreda ook wel een goed geprijsde aanbieding heeft
Ook niet vreemd met al die problemen van hun met afleveren jaquote:Op maandag 12 december 2011 19:56 schreef James1988 het volgende:
AnsaldoBreda gaat failliet, of gaat op in Alstom of General Electric. Ze hebben bijna geen zelfstandige orders meer binnengehaald na de V250 en de IC4.
Volgens mij alleen wat metro's voor Honolulu, samen met Ansaldo STS onder de naam AnsaldoHonolulu.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |