En dan slaat dat kreng nog Leiden over ook, waardoor het nut van die IC helemaal 0,nix isquote:Op maandag 12 december 2011 16:17 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ook leuk: als je in de Benelux of serie 600 zit (de tijdelijke IC Amsterdam - Schiphol - Rotterdam) en je wilt van Amsterdam naar Rotterdam, wordt aangeraden om op Den Haag HS over te stappen op de IC naar Venlo, omdat je dan sneller in Rotterdam bent.
Toch maar Weekend Vrij en geen Altijd (of Dal) vrij waar je eerder over sprak?quote:Op maandag 12 december 2011 16:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, Weekend Vrij aangeschaft. Maar even naar het station lopen om hem op mijn kaart te laden. Of kan dat nog niet meteen?
Dat dus. Dat nieuwe abonnement moet NS eerst klaar zetten.quote:Op maandag 12 december 2011 16:29 schreef James1988 het volgende:
Dat kan pas zodra je daar een e-mail over krijgt. Dat gaat meestal wel vrij snel.
ja Altijd vrij wordt lastig qua werkgever.quote:Op maandag 12 december 2011 16:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Toch maar Weekend Vrij en geen Altijd (of Dal) vrij waar je eerder over sprak?
Houd er wel rekening mee dat Weekend Vrij als 1 van de laatsten is die bij alle vervoerders geldig is (rond juli 2012 naar verwachting)
"PAS 20 minuten"?quote:Op maandag 12 december 2011 16:32 schreef James1988 het volgende:
De snelheid waarmee het wordt klaargezet wisselt trouwens enorm.
Ik heb het een keer gehad dat de "Uw NS-abonnement activeren"-mail eerder in mijn mailbox lag dan de bevestiging. Maar ik heb het ook gehad dat die mail pas 20 minuten na de bevestiging volgde.
Oke, duidelijk. En niet altijd is een Kruidvat dan goedkoper. Als je alleen via de Kippenlijn met korting gaat, ben je voor 4 euro (?) klaar. Dan pak ik geen Kruidvat oidquote:Op maandag 12 december 2011 16:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja Altijd vrij wordt lastig qua werkgever.
En zo vaak reis ik niet bij andere vervoerders. En zo wel, dan gebruik ik daar nog maar even die kruidvatjes voor de komende tijd
Dat is snelquote:Op maandag 12 december 2011 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, weer terug, MET geactiveerd Weekend Vrij![]()
Mailtje is nog niet eens binnen
Nee maar goed, ik heb de kruidvats nu toch liggen, en naast Weekend Vrij zijn ze dus al vrij nutteloos inmiddels. Dan maar inzetten, nu het geld ervoor toch al uitgegeven is. Beter dan straks bij het oud papier keilen EN nog die 4 euro of wat is het betalen.quote:Op maandag 12 december 2011 16:34 schreef greavy het volgende:
[..]
Oke, duidelijk. En niet altijd is een Kruidvat dan goedkoper. Als je alleen via de Kippenlijn met korting gaat, ben je voor 4 euro (?) klaar. Dan pak ik geen Kruidvat oid
Daar heb je gelijk in inderdaad. Bij Weekend Vrij hoef je niet elke keer in- en uit te checken, zolang je maar NIET uitcheckt waar je ingecheckt bent:quote:Op maandag 12 december 2011 16:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee maar goed, ik heb de kruidvats nu toch liggen, en naast Weekend Vrij zijn ze dus al vrij nutteloos inmiddels. Dan maar inzetten, nu het geld ervoor toch al uitgegeven is. Beter dan straks bij het oud papier keilen EN nog die 4 euro of wat is het betalen.
Klopt. Je MOET gewoon in- en uitchecken, met de 3-minuten norm. Vergeten uit te checken of uitchecken waar je ingecheckt bent = je borg weg die je terug kan krijgen (duurt weer paar weken, aanvragen bij NS Klantenservice).quote:Op maandag 12 december 2011 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh hoere. Dus ik moet WEL gewoon nog in en uitchecken in het weekend?
En om dan weer in Deventer uit te kkunnen checken MOET ik eerst ergens anders uit en weer ingecheckt zijn? Dat is toch neukend omhandig man
Geld idd alleen bij NS, bij overstap andere vervoerder niet. Is gewoon 3-minuten.quote:Op maandag 12 december 2011 16:54 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij hebben ze die 3 minuten verkort. Bovendien geldt dat alleen als je bij NS wilt uitchecken en daarna weer inchecken, als je van vervoerder wisselt niet.
Dat hoort. Vind ik ook. Ze zijn OOK bezig om de borg te laten vervallen voor de Vrij-abonnementen. Maar dat duurt nog ff. Dan kan je wel op je beginpunt inchecken en uitchecken zonder borg te verliezen.quote:Op maandag 12 december 2011 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar als ik met Weekend Vrij hier in Deventer incheck om zaterdagmorgen en ik rij de hele dag kris kras rond en ik kom savonds weer thuis, dan hoor ik gewoon in Deventer te kunnen uitchecken. Stom gedoe.
gemak dient de mensquote:Op maandag 12 december 2011 16:57 schreef greavy het volgende:
[..]
Geld idd alleen bij NS, bij overstap andere vervoerder niet. Is gewoon 3-minuten.
Best onzinnig eigenlijk, want de tijdswinst is maar 3 minuten terwijl uit onderzoek is gebleken dat een overstap gevoelsmatig met minstens 5 minuten extra reistijd overeenkomt.quote:Op maandag 12 december 2011 16:17 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ook leuk: als je in de Benelux of serie 600 zit (de tijdelijke IC Amsterdam - Schiphol - Rotterdam) en je wilt van Amsterdam naar Rotterdam, wordt aangeraden om op Den Haag HS over te stappen op de IC naar Venlo, omdat je dan sneller in Rotterdam bent.
quote:Op maandag 12 december 2011 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar als ik met Weekend Vrij hier in Deventer incheck om zaterdagmorgen en ik rij de hele dag kris kras rond en ik kom savonds weer thuis, dan hoor ik gewoon in Deventer te kunnen uitchecken. Stom gedoe.
Volgens mij wordt er ook geen borg afgeschreven als je recht hebt op "Vrij reizen". Ik heb een tijd Altijd Vrij gehad (goedkoopste verchipte optie en net zo duur als een trajectabonnement) en maanden met ¤ 0,02 cent saldo rondgereisd, zonder fratsen als automatisch opladen. Is nooit een probleem geweest.quote:Op maandag 12 december 2011 16:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat hoort. Vind ik ook. Ze zijn OOK bezig om de borg te laten vervallen voor de Vrij-abonnementen. Maar dat duurt nog ff. Dan kan je wel op je beginpunt inchecken en uitchecken zonder borg te verliezen.
Ook bij NS is die tijd volgens mij verkort. Ik kan in ieder geval ruim binnen de 3 minuten uitchecken bij paaltje A en weer inchecken bij paaltje B, op hetzelfde station.quote:Op maandag 12 december 2011 16:57 schreef greavy het volgende:
[..]
Geld idd alleen bij NS, bij overstap andere vervoerder niet. Is gewoon 3-minuten.
Ik heb het Weekend Vrij, en ik betaal toch elke keer bij vrij reizen 10 euro borg.quote:Op maandag 12 december 2011 16:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij wordt er ook geen borg afgeschreven als je recht hebt op "Vrij reizen". Ik heb een tijd Altijd Vrij gehad (goedkoopste verchipte optie en net zo duur als een trajectabonnement) en maanden met ¤ 0,02 cent saldo rondgereisd, zonder fratsen als automatisch opladen. Is nooit een probleem geweest.
[..]
Ook bij NS is die tijd volgens mij verkort. Ik kan in ieder geval ruim binnen de 3 minuten uitchecken bij paaltje A en weer inchecken bij paaltje B, op hetzelfde station.
Een IC kan daar geen 160 rijden, dat kan alleen met een Thalys. zou ook zinloos zijn dan ben je helemaal te vroeg en sta je nog langer voor een rood sein te niksen...quote:Op maandag 12 december 2011 16:23 schreef b2py het volgende:
Met wat voor mat wordt die 600 gereden eigenlijk? Kan mooi 160 tussen HS en Schiphol
Dat is opvallend. Het zou niet uit moeten maken. Met de nadruk op 'moeten'.quote:Op maandag 12 december 2011 17:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb het Weekend Vrij, en ik betaal toch elke keer bij vrij reizen 10 euro borg.
Volgens de NS-infopagina.quote:Minimaal ¤ 10 saldo op uw OV-chipkaart is nodig om te kunnen reizen met Weekend Vrij, ook tijdens de vrij reizen perioden
quote:Op maandag 12 december 2011 17:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Waarom is weekend - vrij nou niet gewoon vanaf 12:00 uur op vrijdag geldig... ipv 18:30
is er een combi mogelijk met weekend vrij en tijdens de spits?quote:
Kan je misschien nog net even voor de 1900 langsquote:Op maandag 12 december 2011 17:01 schreef ReisT het volgende:
[..]
Een IC kan daar geen 160 rijden, dat kan alleen met een Thalys. zou ook zinloos zijn dan ben je helemaal te vroeg en sta je nog langer voor een rood sein te niksen...
Ja: AltijdVrijquote:Op maandag 12 december 2011 17:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
is er een combi mogelijk met weekend vrij en tijdens de spits?
quote:
Als je op je abbo had moeten wachten via de post had je geluk als het woensdag binnen was?quote:Op maandag 12 december 2011 17:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Jezus he he, NU komt net het activeringsmailtje pas binnen
Net gezien op Schiphol: die van 17:27 reed met een VIRM-zesje.quote:Op maandag 12 december 2011 16:23 schreef b2py het volgende:
Met wat voor mat wordt die 600 gereden eigenlijk? Kan mooi 160 tussen HS en Schiphol
En had ik NOOOOOIT hoeven bliepenquote:Op maandag 12 december 2011 17:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Als je op je abbo had moeten wachten via de post had je geluk als het woensdag binnen was?(zoals vroeger zonder ovc)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |